Fortuna Sittard-aanvaller op weg naar uitgang: stageperiode bij Udinese

Fortuna Sittard-aanvaller op weg naar uitgang: stageperiode bij Udinese

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 08:24wo 20-03-2019 om 08:24

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 08:53wo 20-03-2019 om 08:53

De kans is aanwezig dat Amadou Ciss vertrekt bij Fortuna Sittard. De Senegalees is door Udinese uitgenodigd voor een stageperiode van tien dagen, meldt de eredivisionist via de officiële kanalen.

Ciss (19) werd door Fortuna afgelopen zomer overgenomen van het Franse FC Pau, maar komt amper in actie in Sittard. De aanvaller maakte tot nu toe slechts zeven keer zijn opwachting in het elftal van René Eijer en Kevin Hofland.

'Hij zou gevolgd worden door meerdere clubs. Ciss staat tot 2022 onder contract bij Fortuna Sittard', schrijft Fortuna op de clubsite. Ciss speelde tot nu toe 111 minuten in het shirt van Fortuna. 

Ciss is al sinds afgelopen maandag in Udine. Hij sluit aan bij Udinese O20 en mag daar een contract zien af te dwingen.

Plaats een reactie

3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 08:26
Hij is beter dan Dolberg. trouwens, iedereen is beter dan Dolberg.Ajax pak je kans.
Vind ik leuk
Rodajc +19261
woensdag 20 maart 2019 om 09:36
Met zo weinig verstand van voetbal sta je idd al snel met 3-0 achter.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:26
Topclub, dat Fortuna!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:27
Ok
Vind ik leuk
David001 +63
woensdag 20 maart 2019 om 08:28
Raar dat als je niet in de plannen bij Fortuna voorkomt, je wel zou slagen bij Udinese.
Vind ik leuk
Pancev +1392
woensdag 20 maart 2019 om 08:33
Tja, Ciss me wat.
Vind ik leuk
joriajax +1438
woensdag 20 maart 2019 om 09:13
Gewoon erg lang geblesseerd geweest en nu net pas terug
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:51
Die gaat waarschijnlijk ook niet slagen bij Udinese maar mischien zien ze wel goede handel in die jongen
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
woensdag 20 maart 2019 om 08:28
Hoe kan een speler die bij Fortuna amper speelt nu in beeld zijn bij Udinese? Wonderlijk
Vind ik leuk
Pancev +1392
woensdag 20 maart 2019 om 08:43
Ach, het is maar net wat je erin ziet. Udinese is een vergaarbak van talent uit alle uithoeken van de wereld, ze leggen ze daar vaak goedkoop vast in de hoop dat er eentje tussenzit die 40 miljoen oplevert.

Niet on gewoon dat bepaalde clubs meer zien in een speler dan andere. Ze letten daar wellicht op andere eigenschappen/sterktes/zwaktes.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 11:37]
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
woensdag 20 maart 2019 om 09:10
Dat zal best maar als je bij een promovendus in Nederland niet aan de bak komt heb je niks te zoeken bij een, normaliter, middenmoter in Italië. Welke andere kwaliteiten je dan ook hebt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:43
Niet spelen bij Fortuna en dan naar udinese gaan?
Vind ik leuk
Yoink +541
woensdag 20 maart 2019 om 18:35
Sja, stond in Frankrijk te boek als een aardig talent, speelde met Senegal U20 vorige maand de finale van de Africa Cup U20. Kan dus wel wat, maar heeft bij Fortuna gewoon weinig kansen gehad. Ook door blessures. Dat daargelaten, verrassend.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws