'Ik vind dat ze er alles aan moeten doen om Ziyech naast Tadic te behouden'

'Ik vind dat ze er alles aan moeten doen om Ziyech naast Tadic te behouden'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 10:30wo 20-03-2019 om 10:30

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 12:38wo 20-03-2019 om 12:38

Leo Driessen vindt dat Ajax er alles aan moet doen om Hakim Ziyech te behouden. Dat stelt de commentator van FOX Sports in het televisieprogramma Voetbalpraat.

Driessen weet dat Ziyech maar wat graag naar een topclub wil. "Hij heeft een brandende ambitie", aldus Driessen bij Voetbalpraat op FOX Sports. "Ik zou er als Ajax alles aan doen om, naast Tadic, Ziyech te behouden. Het is altijd goedkoper om zo iemand te behouden dan dat je zo’n type terug moet halen."

De Marokkaanse middenvelder is van grote waarde voor Ajax. Toch is Driessen niet louter lovend over de 26-jarige Ajacied. "Hij heeft ook een enorme foutenlast in zijn spel. Maar bij Ajax wordt dat geaccepteerd. De vraag is: nemen absolute topclubs ook de dingen mee waar hij niet goed in is?"

Hans Kraay jr. sluit zich aan bij Driessen. De gemaakte fouten zijn volgens hem meer dan logisch. "Als je zoveel ballen vooruit speelt met risico, maar ook mensen voor de keeper zet, accepteer dan ook dat daar veel foute passes tussen zitten", vindt Kraay. 

Poll

Moet Ajax er alles aan doen om Ziyech in Amsterdam te houden?

(3653 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 10:33
Als de juiste club zich meld dan is ie niet te houden
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:36
Dat denk ik ook ja. Maar wie niet waagt, wie niet wint. Geef hem een salarisverhoging en wie weet..
Vind ik leuk
Dezeun +6240
woensdag 20 maart 2019 om 10:38
Of een hele dikke kampioenspremie.
Kost je verder niks.
Vind ik leuk
michelhx +4684
woensdag 20 maart 2019 om 10:54
Dat kost inderdaad niks als je toch geen kampioen wordt. Slimme constructie.
Vind ik leuk
Snapje? +9683
woensdag 20 maart 2019 om 11:09
Kom op nou VP is er echt geen topic voor de PSV-ers, verzin des noods iets. Ook al is Ajax de club waar heel Nederland mee bezig is kan je best wel iets over PSV vertellen, een sprookje of zo, er was eens een landskampioen die ging europa in....en toen hield het op.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 11:09]
Vind ik leuk
jollyrogers +9255
woensdag 20 maart 2019 om 11:10
wauww echt n goeie volwassen reactie zeg..

on-topic: als er straks veel spelers weggaan, dan zal hij ook liever gaan, lijkt me
Vind ik leuk
Snapje? +9683
woensdag 20 maart 2019 om 11:14
Wouw ben blij dat je je mening ff geeft, nooit bij stil gestaan, gaat een wereld voor me open. On topic: Maakt geen bal uit of hij weggaat, volgende generatie staat klaar.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:37
Alle reacties zijn hier super volwassen. Elke keer weer hetzelfde
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:58
Wauw een gebrek aan humor
Vind ik leuk
yuuup +11135
woensdag 20 maart 2019 om 11:25
Deze website is opgericht voor PSV-ers. Een project van de GGD om ze van de straat te houden;) Werkt uitstekend.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:33
Klopt en merendeel van de Ajax supporters zit zeker bij het UWV te wachten op een afspraak. Hebben ze tijd om even op VP te kijken.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:20
Merendeel van de Ajax supporters woont en werkt in de randstad waar op dit moment meer dan genoeg werkgelegenheid is. Denk dat het wel meevalt hoeveel er bij het UWV lopen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:13
Het was van mij een niet al te serieuze reactie en was meer grappend bedoeld.

Daarbij neemt het niet weg dat je gelijk hebt. Wie nu werkeloos is in de randstad, doet iets echt niet goed. Of hij/zij is 50+ (die doelgroep heeft het nog steeds lastig).
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:34
Precies
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
woensdag 20 maart 2019 om 11:53
Ik vond dat best een goede grap.
Vind ik leuk
michelhx +4684
woensdag 20 maart 2019 om 11:58
Ik zeg toch niks dat niet klopt? Als je Ziyech een kampioenspremie beloofd van 5 miljoen euro wil hij misschien best wel blijven. Word je kampioen, dan krijgt hij een prima beloning, zo niet, dan betaal je niks. Dat is toch best een slimme constructie? En wellicht een extra motivatie, lijkt mij. Enige nadeel is dat je dan alles spelers dezelfde kampioenspremie moet geven, om scheefgroei tegen te gaan.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 12:13
Hoe zit het dan ineens met scheefgroei in de kas?
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1170
woensdag 20 maart 2019 om 15:10
Nog steeds beseffen fans van andere clubs niet dat de landstitel en de beker leuke bijproducten zijn maar dat de echte resultaten in Europa gehaald moeten worden; ook daarbij is de cup een mooie bekroning maar ook van teveel geluksfactoren afhankelijk. Ver komen geeft aanzien en premiegeld: dat zijn de echte prijzen.
Over Ziyech: de verbetering die ik zou wensenis niet de foutenlast verminderen want dat gaat ten koste van de creativiteit. Z'n scorend vermogen kan verbeteren, daar kan hij de grootste winst boeken. En dat zal z'n marktwaarde en z'n internationale mogelijkheden het meest versterken.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 15:18
Misschien heb je, van jouw standpunt gezien, wel gelijk. Maar om premiegeld nu als een echte prijs te zien gaat me wel ver. We hebben het dan gewoon over opbrengst.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1170
woensdag 20 maart 2019 om 15:33
Mcmodd, wat heb je in betaald voetbal aan een zilver ding dat leeg is, je niet kan verkopen, of wat dan ook. Opbergen in een glazen kastje, dat is alles. Maar zoals de overwinning op Real, wat de hele wereld over gaat, dat zijn pas prijzen en daar wordt je als club ook weer sterker van. En als fan beleef ik dan een superavond. Terwijl ik me vele kampioenschappen al niet meer kan herinneren, ook al stond ik op het Leidseplein.
Toen Ajax ver kwam in de EL was ik in Afrika in een zaal, afgeladen vol naar een wedstrijd van Ajax te kijken. De impact van internationaal is zoo groot!
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 15:33]
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 15:40
Ja Jan, ik snap wel wat je bedoelt, maar ik bedoel ook niet fysiek die beker of schaal. Ik bedoel de titel waardoor de waarde daarvan wel doortikt in de waarde van spelers, de verkoopbaarheid van spelers en de aantrekkelijkheid van zo’n club voor buitenlandse spelers, daar heeft een club gewoon heel veel aan. En de spelers dus ook.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 15:41]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:00
Beiden verhalen zit een punt in. Kampioenschappen zijn belangrijk en doorgaan in de CL ook. Enige wat zeker is dat je minimaal 2e moet eindigen in de competitie om überhaupt in aanmerking te komen voor CL. Dus de eredivisie is wel enigszins belangrijk.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 16:05
Kijk, zo komen we verder in deze discussie. Feiten die tellen vooreerst, de voorwaarden moeten eerst worden ingevuld. En kijkend naar andere landen: des te meer prestaties eerst in de eigen competities, des te beter je kansen op meer clubs uit ons land in de CL. Vandaar dat ik al jaren loop te blèren om alle hens aan dek te roepen voor een gelijkwaardige Eredivisie. Iedereen hoort daartoe zijn neus dezelfde kant op te douwen.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1170
woensdag 20 maart 2019 om 16:32
Echt McModd?
Wat heeft de titel Feyenoord dan gebracht (terwijl ik dat Feyenoord juist zo gunde, ik bedoel dit dus niet plagerig).
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 16:45
Uiteindelijk, tot ieders schrik en verbazing, heeft dat Feyenoord bitter weinig gebracht. Met de nadruk op bitter. Wellicht dat je kunt zeggen dat met Kuyt er een beetje van de ziel is verdwenen? Ik weet het niet precies, kom die kant ook niet zo vaak op om te kijken. Maar in de organisatie had een ander vervolg gekozen moeten worden na dat kampioenschap. Er is misschien te veel en te snel doorgeschakeld naar al die aandacht voor Feyenoord City? Dat had er dan u eigenlijk moeten staan, want dat brengt natuurlijk wel andere, betere mogelijkheden. Of het er ooit van komt? Laten we het hopen, voor Rooterdam en zijn omgeving.
Vind ik leuk
DrJ +1089
woensdag 20 maart 2019 om 11:59
Er was eens een club met de laatste 5 jaar heeeeel veel prijzen. Een mooie prijs voor De Ligt, een mooie prijs voor de Jong, een mooie prijs voor Tagliafico, een mooie prijs voor Onana.
Vind ik leuk
#Keizerout +50189
woensdag 20 maart 2019 om 12:04
Wat grappig, jammer dat je het niet zelf bedacht hebt.
Vind ik leuk
JWK +843
woensdag 20 maart 2019 om 12:09
😂
Vind ik leuk
WilcoS64 +4776
woensdag 20 maart 2019 om 12:41
Over PSV valt nooit iets te melden, kut ploeg.
Vind ik leuk
Dani82 +3799
woensdag 20 maart 2019 om 13:55
Hahaha😂👍🏼
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:57
Nou, ik weet niet of het al wist maar vanmorgen moest er een loodgieter op De Hertgang komen. Het afvoerputje van de douches op het trainingscomplex bleek verstopt te zitten. De onderbroek van Luuk de Jong zat er in.
Vind ik leuk
Piranha73 +328
woensdag 20 maart 2019 om 17:00
Of er was eens een club met heel veel geld.....maar ze konden al 4 jaar op rij geen kampioen worden
Vind ik leuk
Adje80 +10470
woensdag 20 maart 2019 om 12:21
Slimme constructie wel alleen hij is ook niet gek he
Vind ik leuk
Rondebal +1121
woensdag 20 maart 2019 om 11:07
Hahha lekker hoor!!!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:38
Er komt ongetwijfeld een subtopper uit een van de gewilde competities voor hem, kan me niet anders voorstellen. Als daar een club tussen zit die hakim aanspreekt dan kan je hem gewoonweg niet behouden, buiten het financiële is het voor elke voetballer ook een avontuur natuurlijk.
Vind ik leuk
Pimman +11421
woensdag 20 maart 2019 om 10:48
Leo Driessen stelt dat Ziyech de ambitie heeft om naar een topclub te gaan. Als je in de kwartfinale Champions League speelt en nog op alle fronten meedoet ben je dus geen topclub? Leo nu jij weer! ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:52
Hij bedoelt Europese topclub...
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 11:56
En sinds wanneer ligt Amsterdam niet in Europa?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:46
En sinds wanneer is Amsterdam heel Europa ?
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 13:24
Dat is niet wat ik zeg.

Ik zeg dat hij bij Ajax (Amsterdam) al bij een Europese topclub speelt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:38
Dan lieg je.
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 14:28
Ik verschil van jouw mening, maar jouw mening is nog niet de waarheid.

Maar vooruit.. 1 zwaluw maakt nog geen zomer en 1x bij de laatste 8 zitten maakt je nog geen topclub inderdaad.

(Je gaat gewoon iets te serieus op mijn reactie in, maar gaat voorbij aan het feit op welke reactie jij in eerste instantie reageerde en waar ik op inhaakte.)

Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:03
Hahaha, we kunnen het zo zwaar maken als we zelf willen he. Fijne dag nog.
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 19:24
Thanks. Jij ook.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:05
Ik snap zijn reactie wel, en ik denk ook dat Ziyech ambities heeft om in een grotere en sterkere competitie te spelen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:24
1 zwaluw maakt nog geen zomer. Ajax stelt net als alle andere eredivisie clubs nogsteeds niks voor tussen al het grote geweld in Europa.

Sure, ze hebben samen met PSV de potentie om de stap te maken en aan te haken naar de subtop, maar om nou te zeggen dat het top is? Nee absoluut niet.

In dat geval zouden Feyenoord, AZ en FC Twente ook nog top clubs hier in NL zijn, terwijl ze incidenteel een hoofdprijs hebben gepakt.

Trouwens, ik vind Feyenoord wel een topclub hier in NL om de rust maar te bewaren, maar ik zou het snappen als andere mensen hier anders tegen aan kijken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:27]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:03
Wat is dat met die zwaluwen vandaag ?
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 19:25
Lente begint morgen...
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
woensdag 20 maart 2019 om 10:51
Tadic is te behouden, Ziyech wordt lastig.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 10:51]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:06
Tadic is al in Engeland geweest, die is ook wat ouder.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1929
woensdag 20 maart 2019 om 10:56
Noem maar een club.. europese subtop speelt hij al bij. De rest accepteerd al dat baverlies niet van hem
Vind ik leuk
Mazraoui +3967
woensdag 20 maart 2019 om 11:05
Dortmund
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:07
Roma wellicht weer ? Kan me niet voorstellen dat er geen leuke club uit een van de grote competities zich voor hem gaat melden. Hij mag van mij ook bij Ajax blijven hoor, graag zelfs ;-)
Vind ik leuk
Monnikehuize +1929
woensdag 20 maart 2019 om 15:56
Ik vind Roma echt niks.. zooitje daar man..
Vind ik leuk
yuuup +11135
woensdag 20 maart 2019 om 11:23
Heb het idee dat Ziyech helemaal niet zo zit te wachten op een avontuur in het buitenland. Die zit gewoon iedere avond bij moeders aan tafel en wil dat helemaal niet missen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:26
Hij schijnt zelf al rond te zijn geweest met Roma toch ? Hij mag van mij gewoon een extra seizoen blijven.
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 12:07
Afgelopen seizoen was er ook Roma, Ajax heeft toen alles gedaan hem te behouden en dat zal nu weer gebeuren. Hij is gegroeid en happy hij weet wat hij heeft en niet wat hij daar vindt. Kijk naar Kluivert die zou graag terug naar Ajax, de wereld op zijn kop.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:10
Zeker waar, maar heb toch het idee als een dergelijke club opnieuw aanklopt dat ie toch voor zijn kans wil gaan. Van mij mag die natuurlijk lekker bij ons blijven
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 12:12
Als ik het zo hoor is het een gevoelige jongen, hij zal ook rekening houden met zijn moeder en ik denk dat zij de laatste stem heeft, was ook aanwezig toen hij contract heeft ondertekend.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:57
Zijn moeder is indd heel belangrijk voor Hakim, dat zij maar in zijn oren fluistert dat ie beter bij Ajax kan blijven ;-)
Vind ik leuk
Jozef +44995
woensdag 20 maart 2019 om 12:31
Kluivert heeft gezien dat Ajax het oude salarisplafond verlaten heeft. Hij denk waarschijnlijk leukbtekengeld te krijgen plus minimaal 2 miljoen salaris. Zo bekeken zit Ajax toch weer in zijn hart en Roma wat minder....

Zonder gekheid. Als beide partijen willen komt hij maar. Toch een groot talent.
Vind ik leuk
Jahike +815
woensdag 20 maart 2019 om 13:47
Gewoon flinke verbetering aanbieden en daarmee de vraagprijs omhoog schroeven. Dan blijft de juiste club vanzelf weg. Ben alleen bang dat ie er niet in trapt.
Vind ik leuk
leozao +2565
woensdag 20 maart 2019 om 10:34
Wat een onzin: beiden zitten al bij een topclub!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:37
Denk dat het ook meer om de competitie gaat dan de club zelf
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 12:14
Dan ga je niet naar Italië waar die slagers rondlopen, weinig ruimte voor creativiteit. De enige optie is Duitsland en dat moet je ook maar willen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:41
Vergeleken met NL kan ik me wel voorstellen dat spelers de Italiaanse competitie nog steeds wel als een stapje hogerop zien
Naast Duitsland zou Spanje en Engeland en mischien Frankrijk ook nog wel kunnen
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
woensdag 20 maart 2019 om 10:35
Keer verstandig Leo. Tuurlijk moet Ziyech lekker bij Ajax blijven.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 10:35]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:35
Gaat dat gezever over balverlies nu weer beginnen? Ziyech moet gewoon blijven tot zijn droomclub zich meld.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:39
Gezever? Jij komt duidelijk niet uit Mokum.. ;-)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:44
Haha nee maar woon er al mijn halve leven 😀
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:48
Hahahaa, mooi man! :-)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 10:53
Als je 16 bent is dat pas 8 jaar, ben je 60 woon je hier al 30 jaar dan mag je best gezeik zeggen hoor;-) grapje!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:57
Ik ben negen en woon hier al viereneenhalf jaar. Nou kappen met dat gemekker!
😂
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 10:58
Whahahaha mooi man :-)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:36
Gewoon een jaarsalaris van 5 miljoen aanbieden, dat is meer dan dat hij bij een andere subtopclub krijgt :) laat maar lekker zien dat Ajax nog mee wil doen in de top!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:41
Is niet realistisch om 5 miljoen aan salaris te geven, je krijgt een enorme scheefgroei in je salarissen en ontevreden andere spelers als je de ene zo enorm veel meer laat verdienen. Of je moet structueel bij alle spelers omhoog gaan met de salarissen maar dat laat de begroting niet toe.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:00
Spelers moeten gewoon accepteren dat ze oversten in de rangorde hebben. Spelers als Kluivert moet je gewoon lozen als ze meer willen, geen genade hebben (top dat Ajax dat gedaam heeft). Ziyech is bij uitstek een van de beste Ajax spelers, dus een salaris van 5 miljoen bieden is een eerlijke optie.

Bovendien; als je structureel in de CL voetbalt, kun je structureel de salarissen omhoog gooien. Hoe kom je structureel in de top? Door dit elftal samen te houden.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:10
Ik snap je punt en ik zou dat graag willen als supporter, maar ik denk dat het een utopie is. Buiten dikke salarissen willen spelers ook naar sterkere competities, het avontuur aan gaan en hun dromen achterna jagen. Qua competitie liggen we mijlenver achter
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:36
Ja en nee, blijkbaar is geld wel een drijfveer. Kijk naar de spelers die afgelopen jaren naar China, of Qatar zijn vertrokken. En in mindere maten misschien wel de Franse competitie. Zolang we spelers gewaardeerd kunnen laten voelen en belonen in de Eredivisie/ Nederland, kunnen we ze misschien weerhouden om over de schutting te gaan kijken.

Dit zal natuurlijk wel gepaard moeten gaan met Europese wedstrijden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 12:38]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:52
Geld is zeker een drijfveer en dat is ook vrij normaal. Maar als we de salarissen structureel omhoog willen duwen zal ook de begroting omhoog moeten. Ajax doet het natuurlijk goed financieel zeker qua transfersommen maar we zullen qua sponsoring en andere commerciële inkomsten nog stappen moeten zetten om een klein beetje aan te kunnen haken.
Vind ik leuk
Harrie82 +4346
woensdag 20 maart 2019 om 10:37
Iedere speler moeten ze proberen te houden.
Maar indien er een mooie club voorbij komt, waar Ziyech een goed gevoel bij heeft dan is hij gewoon weg.
Wilde afgelopen seizoen al vertrekken. Zal nu niet anders zijn.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:37
Komt er een mooie club dan is Ziyech gewoon pleite, net zoals de Ligt, Tagliafico, Onana, vd Beek en misschien zelfs Tadic.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 10:56
Klopt maar laat ze nou aub wel ergens heen gaan waar ze gaan spelen en niet op de bank belanden!! Dat zou ik echt vreselijk vinden moet er niet aan denken dat mijn favoriete Niiiiicoooo op de bank moet bij Real M terwijl hij bij ons een held is!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:58
Totaal mee eens, maar zeg als speler maar eens nee wanneer er zo'n soort club bij je voor de deur staat..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:41
Hakim blijf gewoon lekker!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:42
Ajax moet natuurlijk altijd proberen om een speler van het kaliber Ziyech te behouden maar dat wordt moeilijk als de echte Europese top op de deur komt kloppen. Dan moet je hem ook wel zijn transfer gunnen. Hij verdient het ook.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:44
Bij de topclubs in t buitenland geldt ook een andere hiërarchie. Dus zal hij ze spelstijl wel iets moeten aanpassen waardoor hij ook nog een betere speler wordt. Suarez kunnen we toch ook niet meer vergelijken met de Suarez van Ajax. Het is heel simpel, als je vroeger buiten op t peintje ging voetballen met vriendjes die minder waren als jou, ging je ook meer zelf alleen doen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 10:45]
Vind ik leuk
MirakelMan +289
woensdag 20 maart 2019 om 10:49
10 miljoen tekenbonus en een contract voor 5 jaar met een oplopend salaris tot 5 miljoen in het laatste jaar. Is alsnog goedkoper dan een speler met dezelfde kwaliteiten terug te halen. Je gaat namelijk echt geen topper binnenhalen voor minder dan 35 miljoen.
Vind ik leuk
Dezeun +6240
woensdag 20 maart 2019 om 11:02
Nee maar levert ook niks op dus kost die 35mlj + zijn tranferwaarde +-35 mlj
Vind ik leuk
MirakelMan +289
woensdag 20 maart 2019 om 12:29
De kans dat je iemand kan vinden met zijn kwaliteiten en er direct staat voor 10 miljoen plus zijn transferwaarde (het salaris kan zomaar hetzelfde zijn voor zijn vervanger) is nihil naar mijn bescheiden mening.
Vind ik leuk
Bennamari +290
woensdag 20 maart 2019 om 10:49
Ajax heeft een goeie team maar Ziyech is met zijn balletjes de motor van het team misschien niet de aller beste dribbel maar hij is voetballend de beste en belangrijkste speler van Ajax veel en veel belangrijker dan de jong zon speler kan je niet vervangen omdat zulke spelers nooit zullen verlagen naar het Nederlands niveau die gaan liever naar Chelsea Sevilla Inter Dortmund Galatasaray desnoods naar Rusland of China voor het geld
Vind ik leuk
Camacho +211
woensdag 20 maart 2019 om 10:51
Hij zit toch al bij een topclub?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:52
Zou ik ook doen heeft Ajax al zoveel prijzen gebracht die arrogante jongen contract voor het leven Haaa Haaa
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
woensdag 20 maart 2019 om 10:53
Ziyech moet echt weg, voor zijn eigen ontwikkeling.
Daar ga je makkelijk 35-40 miljoen voor vangen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:06
incl. bonus 50 mil ..
anders nieuw contract met rugnummer 10
Vind ik leuk
Bas Bus +173
woensdag 20 maart 2019 om 11:03
Jaa en deze Leo, songwriter en die-hard ajax-supp, mag gewoon verslaggever zijn bij wedstrijden van Feyenoord en psv,......gezellig.....maar nie heus...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:22
Wie is Leo Driessen, ???????????? oja en die Hans die meent ook dat hij er verstand van heeft
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 11:26
Hans heeft er meer verstand van dan wij idioten hier op VP. respect voor Hansie Hansie.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 11:25
Niet doen. Gewoon verkopen en opnieuw beginnen.
Vind ik leuk
rinirat +4051
woensdag 20 maart 2019 om 11:26
Gewoon 10 miljoen geven en contract verlengen.
Vind ik leuk
Alaaf +418
woensdag 20 maart 2019 om 11:34
Tadic naar ac milan en ziyech naar as roma
Vind ik leuk
JanTa48 +9207
woensdag 20 maart 2019 om 11:45
Ja maar dat heb ik ook met de Jong, Tadic, de Ligt en Neres. Maar als hun zaakwaarnemers het in hun bol krijgen dan is er geen houden meer aan.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:49
Als hij stopt met constant op doel schieten van belachelijke posities maar hij zoveel risicovolle passes geven als hij wil.

Verder zie ik hem graag behouden worden. De vraag is of hij dit zelf zou willen.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1894
woensdag 20 maart 2019 om 11:54
Hopelijk beseft Ziyech zelf ook dat Ajax voor hem geen gekke club is, dat hij daar samen met Tadic nog wel één seizoen kan spelen.
Overmars geeft hem 1,5 miljoen euro extra salaris, dan hebben beide partijen er wat aan!
Op dit moment is bijvoorbeeld AS Roma alleen qua competitie een stap vooruit, sportief niet echt en financieel hoeft dat ook niet het geval te zijn.
Vind ik leuk
soccer02 +737
woensdag 20 maart 2019 om 12:00
Ziyech is goed, maar het is geen teamspeler. Voor ajax is het beter als ziyech vertrekt. Kijk alleen naar de vrijetrappen. Iedereen weet dat Schone de beste is in vrijetrappen nemen vd eredivisie en mischien wel van europa, maar toch gaat ziyech er iedere keer achter staan. En hierdoor heeft ajax veel doelpunten mis gelopen. En met als gevolg dat ajax misschien weer geen kampioen wordt en zich moet troosten met een beker. Terwijl er zoveel meer in had gezeten.
Vind ik leuk
Buck Worrier +2653
woensdag 20 maart 2019 om 12:05
Driessen, triester worden ze niet meer gemaakt.
In- en in trieste man.
Is geeneens een journalist maar een vlogtrol die van alles roeptoeterd zonder enige feitencheck.
Dat de Televaag zulke mensen nog betaald.


Waar kan ik solliciteren?
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
woensdag 20 maart 2019 om 12:11
"Leo Driessen vindt"

Who gives a fuck?

Vind ik leuk
El Cazador +9345
woensdag 20 maart 2019 om 12:16
Zie Ziyech wel met Schreuder mee gaan!!!
Vind ik leuk
thierryer +2159
woensdag 20 maart 2019 om 12:20
Je kan beter Neres en vd Beek en tagliafiglo proberen te behouden. Onana, Zyech en de Ligt gaan toch wel weg.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 12:30
De kansen keren voor Ziyech, de mening over hem ook. Het opportunisme viert hoogtij en dat zien we zo vaak: anderhalf jaar geleden kotste zowat elke Ajacied hem uit, hij kon er niks van. Hij verspeelde altijd alle ballen, hij moets maar eens opstappen en wat had je aan zo’n waardeloze Marokkaan die maar gauw “naar zijn eigen land moest oprotten”. Jawel, zo erg was het. Toen bleef hij onder Ten Hag en voelde hij dat stigma minder. Hij voelde zich begrepen en omdat zich toen niet de juiste kans voordeed luisterde hij naar Ten Hag. En ziedaar: de scheldwoorden verstommen, hij is de beste voor Ajax, hij moet ‘gewoon’ blijven want ‘Ajax heeft hem nodig’. Zo luiden de kritieken nu. Voetbal, het voetbalwereldje, voetbalfans, in die volgorde, is het goed beschouwd een heel eng wereldje. Gelukkig is alles ook gestoeld op menselijke emotie, anders was ik allamg weggeweest.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 12:32]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:43
Dit pareltje moet behouden blijven, opwaarderen zijn salaris en laten zien dat hij gewaardeerd wordt.
Vrees dat zijn eventuele absentie vanaf eind maart consequenties zal hebben wat betreft succes.
Vind ik leuk
Linke loe +2261
woensdag 20 maart 2019 om 12:56
Van mij mag hij zijn hele carrière bij Ajax spelen..toppertje is het..maar als er een club langs komt die hem past en wat een paar stappen hoger is dan gaat die toch weg ben ik bang..en geef hem eens ongelijk..dik verdiend toch
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:12
Sluit de tent maar met zo,n infiltrant.............
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:19
hij was toch minder ...ik hoop voor hem dat hij zijn droom waar maakt en verkast naar La Liga
Vind ik leuk
Garinsha +5119
woensdag 20 maart 2019 om 13:56
"De Marokkaanse middenvelder is van grote waarde voor Ajax. Toch is Driessen niet louter lovend over de 26-jarige Ajacied. "Hij heeft ook een enorme foutenlast in zijn spel."

Niemand in de eredivisie speelt foutloos dus stop net deze onzin.  
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:01
2 maal wedstrijden zonder ziyech..
2 maal geen winst
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:36
Ik denk dat ziyech niet te houden is of er moet wel zo'n goed contract van bv 5 jaar voor hem klaar liggen
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
woensdag 20 maart 2019 om 15:51
Voor dat schamele salaris..bij Ajax..?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:52
Geen twijfel over mogenlijk!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:28
Risicoloos spelen en rondspelen, leidt tot slaapverwekkend voetbal, waar uiteindelijk niemand op zit te wachten.

Liever op het puntje van mijn stoel genieten van hetgeen er gebeurt en de drive om te willen winnen. Dat was 2 seizoenen gelden in de UEFA league zo en dat is dit seizoen in de CL league ook zo.

Dit is zoals de fans het willen zien!!!
Vind ik leuk
Isakson +582
woensdag 20 maart 2019 om 21:04
Gaaaaap kan er ook iets serieus op vp worden gezet. Deze 2 voetballers dragen niet bij aan een zinvolle invulling 🙃
Vind ik leuk
ritje +757