VP-voetbalkantine: 'Weghorst is een betere targetman dan De Jong'

VP-voetbalkantine: 'Weghorst is een betere targetman dan De Jong'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 17:00wo 20-03-2019 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Ajax moet voor zichzelf kiezen en niet samenwerken met Barça'

Stelling 2: 'In huidige vorm verdient Memphis geen basisplaats bij Oranje'

Stelling 3: 'Weghorst is een betere targetman dan De Jong'

Plaats een reactie

jollyrogers +9255
woensdag 20 maart 2019 om 11:49
mooi idee, maar gevaarlijk, want t kan wel eigen talenten in de weg staan
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:52
Ik vind het ook een goede samenwerking, maar je krijgt dan wel te maken met huurspelers. Over dat ze talenten in de weg staan; ze kopen nu al rond de 50 jeugdspelers die ze eigenlijk niet echt nodig hebben. Ze hebben zoveel talent al rondlopen, ik vind het onnodig en zonde. De deal met Barca zal het probleem als maar groter maken. Volgensmij heeft het iets weg met de NAC constructie met City
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 11:52]
Vind ik leuk
jollyrogers +9255
woensdag 20 maart 2019 om 11:54
ja, denk dat t voor de ontwikkeling van t nederlandse voetbal niet tof is. zal talenten in de weg staan. buitenlandse talenten komen hier ervaring op doen, onze talenten zitten op de bank.....
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:04
Denk dat Ajax goede voorwaarden moet hanteren. Een speler voor 1 jaar huren, die ervaring op laten doen en dan weer terug naar Barca als in NAC-City zou ik niet zo bang voor zijn. Dat gaat niet snel gebeuren. Dat weet Barca zelf ook wel, daar is Ajax veel te goed voor.

Barcelona ziet in dat Ajax veel talenten heeft die goed passen bij de Barca stijl. Daar willen ze gewoon voorrang op. Wel tegen de juiste prijs natuurlijk. Een voorwaarde kan bijvoorbeeld Onana zijn. Ajax koopt de speler van Barcelona, als Barcelona hem later wil terugkopen krijgen ze voorrang. Natuurlijk wel tegen de transferwaarde van de speler.

Daarnaast zijn er meerdere positieve voorwaarden te bedenken. Wat voor voorwaarde zou nog meer goed zijn voor Ajax, Jolly?
Vind ik leuk
jollyrogers +9255
woensdag 20 maart 2019 om 12:08
denk dat ze ook moeten zorgen dat barca geen speeltijd 'eist'. als een talent beter is, moet ie spelen.

je idee is wel goed, maar of barca elke keer de volle mep zal willen betalen betwijfel ik. voorrang hebben op n aankoop vind ik wel reeel.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
woensdag 20 maart 2019 om 12:08
Denk je dat Barca meestemt op voorwaarden die alleen Ajax stelt?
Ik dacht dat zij eerder wat te vertellen hadden anders geen deal.
Zou ook niet erg zijn voor Ajax dat er geen deal kwam.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:12
Oh het zal zeker in overleg zijn. Het moet een win-win situatie worden voor beide partijen. Dat Barcelona talenten bij Ajax spelen is voor Ajax positief. Moeten ze er natuurlijk wel wat aan over houden (geld bijvoorbeeld).

Laat andere talenten in de wereld zien dat als je bij Ajax gaat spelen, de kans groter is dat je jezelf bij Barcelona in de kijker kunt spelen. Betekend dat Ajax meer kans maakt om zelf talenten te kopen in de wereld.

Daarnaast zouden misschien Nederlandse talenten eerder voor Ajax kiezen, aangezien de kans naar Barcelona groter is.

Denk dat je zo samenwerking tussen clubs veel breder moet trekken aan wat de voordelen er van kunnen zijn.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
woensdag 20 maart 2019 om 12:18
Denk aan de samenwerking Ajax met Cape Town en Sparta.

Hoeveel spelers (talenten, te kort komende spelers) van Ajax spelen daar?

Geloof maar dat Barca de meeste profijt er van heeft.
Ik zou zeggen niet doen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:20
Dat zou mogelijk zijn. In plaats van alleen maar te kijken naar de eventuele problemen probeer ik te kijken naar de eventuele mogelijkheden. En de mogelijkheden kunnen er zeker zijn.

Ieder zo zijn eigen ideeën.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
woensdag 20 maart 2019 om 12:22
Respecteer ik.
Maar ik ga er van uit dat Barca hierbij de grote meneer is en het meest bepaald wat er gebeurd.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:33
Jij komt alleen maar bij Barcalona terecht omdat je daar goed genoeg voor bent .
Als je bij Ajax speelt heb je echt geen streepje voor hoor .
Barca heeft Ajax in principe niet echt nodig , dus ik ben bang dat zo'n samenwerking vooral voordelig is voor Barcalona .
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
woensdag 20 maart 2019 om 12:08
Messi naar Ajax om af te bouwen.. :)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:31
De speler beslist toch zelf waar ie naar toe gaat , hoe kan Ajax dan Barcalona voorrang geven bij een speler .

Volgens mij heeft Ajax het altijd goed gedaan zonder een samenwerking met Barcalona , en hebben ze die Spanjaarden helemaal nergens voor nodig .
Barcalona is 1 van de allergrootste clubs van de wereld , en die sluiten zo'n deal alleen maar om er zelf beter van te worden en in het belang van Barca .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:17
Ajax en Barca spelen in principe hetzelfde als speelt Barca vaker op een hoog niveau dan Ajax. Destijds wou Ajax El Haddadi eerst huren en daarna kopen maar Barca vroeg teveel met het verband dat ze nu voorstaan had hij zich kunnen ontwikkelen bij Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:09
Ze (Barça) kopen niet rond de 50 jeugdspelers. En de samenwerking tussen Man City en NAC is hiermee niet te vergelijken.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
woensdag 20 maart 2019 om 12:19
Ajax koopt juist wel bijna alle jeugdtalenten uit heel Nederland en ver daar buiten
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:32
Ja ik dacht dat hij het over Barça had
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:45
Dan nog is 50 per jaar zwaar overdreven
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:20
👍
Vind ik leuk
jari11 +5014
woensdag 20 maart 2019 om 12:37
Geen mooi idee, afdankertjes van barca zijn nooit de moeite waard gebleken. En dan gaan onze toppers met korting de deur uit. Niet handig dus.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:19
Natuurlijk is samenwerking goed.
Maar ze zijn bij Ajax niet ook achterlijk.
Ze zullen selectief spelers, al dan niet tijdelijk, overnemen.
'Onze jeugd' is een term die je kan vergeten.
Laatste jaren worden vele talenten op oudere leeftijd gehaald van buitenaf.
Kijkende naar bijvoorbeeld de keepers, dan worden vele keepers gehaald die strijden voor één basisplaats en dan nog komen ze vaak nooit in het eerste.
Daarnaast is de kans dat jeugd in het eerste doorbreekt kleiner aan het worden omdat het niveau omhoog is gegaan en dit bemoeilijkt het om aan te haken; alléén de allerbeste zullen het halen.
Maar niet getreurd, want de spelers die het niet redden komen vaak goed terecht in de subtop.
Anyway, de samenwerking kan nooit verkeerd zijn, baat het niet schaadt het ook niet!
❌❌❌
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 11:50
Als er synergie ontstaat dan is dat goed, men kent zich al van 1973.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:50
Of we hier wat mee opschieten? Als we een talent krijgen die we klaarstomen en dan weer zonder vergoeding naar Barca vertrekt lijkt me niks.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
woensdag 20 maart 2019 om 12:10
Ik zou het ook eerder nadelig dan voordelig vinden.
Let wel op dat Barca de bepalende club is.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:50
Tis wel te hopen dat we straks, na de uitschakeling in de CL en het weer mislopen van het kampioenschap, net zoveel onderwerpen krijgen over Ajax als dat nu het geval is........#
Vind ik leuk
joriajax +1438
woensdag 20 maart 2019 om 11:58
Weg naar de finale ligt juist open! Geen lastige ploegen als Heracles, AZ en PSV meer, maar tegenstanders waar we de laatste paar jaren een gunstige balans tegen hebben (Barca en Man C) en eerst nog een wedstrijd tegen een tegenstander die een paar klasses beter is, dus dat betekent dat spelers weer extra boven zichzelf uit stijgen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:03
En deze onzin is van toepassing op deze topic omdat...?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:06
Omdat??? Omdat ik wel vaker onzin schrijf maar er helaas altijd nog mensen zijn die al mijn berichten serieus nemen. Ik zeg dus bij deze, niet doen!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:10
Misschien omdat jouw onzin opmerking helemaal niet van toepassing is op deze stelling en dus totaal niet van toegevoegde waarde is, dus bij deze, niet doen! :)
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 12:09
Dat sarcasme is misplaatst, concentreer je op de ellende van jou club, die halen geen uefa punten, ze doen kortom niets voor het NL voetbal. Maar toch een fijne dag verder daar.
Vind ik leuk
Johnnies +2769
woensdag 20 maart 2019 om 17:02
😂😂😂😂 nee dan hebben ze geen account meer.
Vind ik leuk
Bengelino +14609
woensdag 20 maart 2019 om 11:51
Je moet het omdraaien. Barca moet samenwerken met Ajax. Bv Noa Lang laten rijpen in Barcelona, en na twee seizoenen la Liga terughalen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:28

🤣🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:09
Noa Largo dus
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:51
Risico is dat de in NL opgeleide spelers door Barca verkocht worden aan andere clubs. Met veel winst want er zit een Ajax stempel op en Ajax krijgt het nakijken.
Vind ik leuk
JanTa48 +9207
woensdag 20 maart 2019 om 11:51
Ik ben bang dat deze samenwerking alleen Barcelona daaruit profijt van trekt. Ajax mag gaan opleiden en Barcelona pakt het grote geld.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:53
Ajax is er toch zelf bij om zoiets niet te laten gebeuren?
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
woensdag 20 maart 2019 om 11:57
Ze laten het toch ook gebeuren dat je 5 jaar geen kampioen bent? Waarom zouden ze hier dan wel druk om maken. Zolang er maar geld binnenkomt..
Vind ik leuk
JanTa48 +9207
woensdag 20 maart 2019 om 12:01
Ga ergens anders lopen zeiken en hou het bij je subsidieclubje. Volgend jaar weer een bijrolletje mits je de voorronde CL doorkomt natuurlijk.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:05
Hou toch op joh, wat een totale onzin.. hahahaa
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
woensdag 20 maart 2019 om 12:13
Ja natuurlijk is Ajax daar zelf bij.
Daarom moet Ajax het ook niet laten gebeuren.
sommigen vergeten hier dat Barca de grote club is en zal bepalen wat er gebeurd.
Als Ajax te veel tegen zal stribbelen zal Barca waarschijnlijk zeggen dat ze wel een andere club zoeken voor de samenwerking.

Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:14
Dan gewoon niet doen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
woensdag 20 maart 2019 om 12:20
Goed gezegt!

Ik zou het niet doen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:21
Wij hebben Barca niet nodig, Barca heeft ons nodig.. :)
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
woensdag 20 maart 2019 om 12:23
;O)
Vind ik leuk
JanTa48 +9207
woensdag 20 maart 2019 om 12:14
Dit word niet bekonkeld door de directie maar juristen gaan daarmee aan de slag. Als die z.g. samenwerking er eerder was geweest dan weet ik zeker dat de Jong voor een fractie van wat Ajax nu gevangen heeft was vertrokken. Wel toevallig dat nu ineens die samenwerking uit de lucht komt vallen nu ze ook voor de Ligt willen gaan.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:19
Heb je een punt, en geheel toevallig lijkt het mij niet.
Gewoon niet doen dus..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:52
Waarom niet samenwerken met Barca maar wel met clubs uit Amerika, China, Japan, Afrika, Oezbekistan en Verweggistan?
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
woensdag 20 maart 2019 om 11:54
Die staan allemaal lager op de ladder dan Ajax en die willen omhoog. Ajax profiteert hiervan. Barcelona staat hoger dan Ajax, dus dan gaat Barca profiteren.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:01
Lijkt mij toch niet dat het de bedoeling is dat Ajax het Cape Town van Barcelona wordt..
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
woensdag 20 maart 2019 om 12:14
Toch wel.......helaas
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:19
Dan gewoon niet doen!
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
woensdag 20 maart 2019 om 11:53
Dit kan nooit goed zijn voor Ajax. Alleen Barcelona profiteert hiervan. Tenzij ze een flinke financiele injectie geven zoals Ajax doet aan Sparta zie ik er nog wel nut in, maar juist geld heeft Ajax niet nodig.
Je gaat straks spelers opleiden voor Barcelona en laat je eigen jeugd in de steek. Zoveelste rampnieuws deze week mbt Ajax.
Vind ik leuk
Frevol54 +304
woensdag 20 maart 2019 om 11:53
Concentreer je maar op de eigen talenten, die Barca jongens staan de ontwikkeling van eigen talent in de weg.
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 11:54
Eens. Geen filiaalachtige club worden als Vitesse of NAC. Of je eigen jeugd belemmeren door een talent dat zich niet wil inzetten omdat het "lager moet voetballen" dan dat hij bij Barcelona zou doen.

Als de samenwerking inhoud dat Ajax de grootste talenten mag huren voor 2 jaar, met optie tot koop (voor een gereduceerd bedrag) of een doorverkooppercentage a 20%. Of dat Barcelona de 1e optie heeft op spelers van Ajax (zonder korting).

Dan zou het het overwegen waard zijn.
Vind ik leuk
Downvalley +296
woensdag 20 maart 2019 om 11:55
Ajax moet inderdaad op zich zelf blijven.
Barcelona meent zo zeker korting te krijgen op spelers en eerste keus te hebben of zijn.
Spelers van Barcelona zullen toch niet richting Amsterdam komen.
Dus nee v.d Sar en Marc niet doen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:56
Zolang er goede afspraken gemaakt gaan worden is dit prima idee denk ik. Hoe vaak zie je wel niet een speler bij Barca of andere grote club in Europa op de bank die amper speelt waarvan je weet dat ze in de eredivisie de sterren van de hemel zouden spelen.

Zolang Ajax gewoon Ajax blijft en geen Barca 2 wordt moet je dit gewoon doen.

Komt ook nog bij kijken dat de weg naar Barca voor Nederlandse talenten makkelijker gaat worden waardoor de kans groter is om naar een Europese topclub te gaan en dus ook goed is voor het Nederlands elftal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 11:58]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:56
Als dat betekend dat spelers als Malcom bij Ajax komen acclimatiseren, zeg ik ja!
Vind ik leuk
plein19 +3375
woensdag 20 maart 2019 om 11:58
Alleen overwegen voor talenten uit de buiten categorie die zelf Ajax niet kan betalen. Geen transfersom maar ook geen risico van een miskleun
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:02
Stelling 1: Nee als de voorwaarden goed zijn, zoals eerder uitgelegd in ander topic hebben beide clubs hier profijt van.
Vind ik leuk
tikkietoe +6443
woensdag 20 maart 2019 om 12:02
Stelling 1) Eens. Ajax moet alleen met Barca samenwerken indien het financieel beter af is dan zonder.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 12:03
Waarom zoveel weerstand en zo veel doemdenkerij?
Barca en Ajax hebben altijd een warme band gehad en beiden hangen eenzelfde type voetbal aan. Het is juist een win/win situatie en daarbij zal het niet zo zijn dat men bij Ajax de eigen jeugd gaat vergeten. Dat is namelijk de levensader van de club...

Als je bij Ajax een toptalent uit Barca mag toevoegen aan de selectie, dan moet dat een kwaliteitsimpuls zijn. Een speler die kan meedraaien en zo kan wennen aan de druk van een topclub. Als Ajax op die manier een goede speler binnen kan halen, dan is er niets mis mee. Het is wat anders dan een constructie zoals bij NAC. Dat de club 4 spelers nodig heeft om de selectie mee te vullen...

Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:16
Als Barca 1 of 2 toptalenten per seizoen bij Ajax wil stallen zullen er weinig Ajacieden zijn die tegen de samenwerking zijn.

Maar wat als Barca er 7 of 8 deze kant op stuurt en 'eist' dat deze spelers opgesteld worden en ondertussen onze grootste talenten wegkoopt tegen 'gereduceerd tarief'. Daar zit ik (en ik denk velen met mij) niet op te wachten.

En laten we wel wezen, Barca zal echt niet de supertalenten hier heen sturen, die houden ze lekker zelf. Dus je krijgt dan 2e garnituur spelers.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 12:45
Het heet samenwerking, niet dwangverplichting... ;)

Ajax zal altijd Ajax zijn, gok ik zo en ik kan me niet voorstellen dat ze een buslading Barca spelers op zich af laten sturen. Er zijn echter talenten die tegen een eerste elftal aanschuren en die meer ervaring moeten opdoen, dan bij Barca B. 1 of 2 van die spelers in je selectie is geen verkeerd iets.

Wat jij voor ogen hebt is de samenwerking tussen Vitesse en Chelsea, of City en NAC. Dat is jouw vrees, maar het lijkt me niet dat Ajax zich daar voor laat misbruiken. Het moet geen verplichting zijn om 3 of 4 spelers af te nemen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:40
Maar wat zou er moeten gaan spelen dan bij Ajax? 17, 18 jarige talenten van Barca schieten we weinig mee op. Bovendien is de jeugd van Ajax net zo sterk. Spelers van rond de 21 die voor een miljoen of 50 worden gekocht maar nog niet rijp zijn voor t eerste van Barca zie ik ook niet zomaar gebeuren. Dan kiest zo'n jongen wel een andere aanbieding als hij van dit plan hoort. Het enige wat echt wat kan worden als Barca en Ajax een speler gezamenlijk kopen. 70/30%. Als hij goed genoeg is vertrekt hij naar Barca en krijgt Ajax 30% van de waarde. Maarja hoe bepaal je een waarde? Het is best interessant om samen te werken. Maar t moet wel echt win/win zijn.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 12:53
Je moet niet aan busladingen spelers denken. Er lopen bij Barca echt wel talenten die nu af en toe in een minder potje mogen meedoen. Zo'n talent kan prima mee bij Ajax en zou een leerzaam jaar kunnen hebben met veel meer speeltijd dan bij Barca en op en hoger niveau dan bij Barca B.

Enige voorwaarde moet zijn dat Ajax het ook in die speler ziet zitten. Het moet geen Vitesse-Chelsea constructie worden...
Vind ik leuk
RGB +1931
woensdag 20 maart 2019 om 13:30
Barcelona gaat echt geen toptalenten naar Ajax sturen, die zetten ze op de bank of verhuren ze aan een Spaans team. Afdankertjes kan Ajax krijgen.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 14:03
Ja, met doemdenken kom je ver... en als dat zo zou zijn, dan komt er geen samenwerking hè...
Vind ik leuk
El Cazador +9345
woensdag 20 maart 2019 om 12:05
stelling 1: Schaalvergroting en kennis delen kan nooit kwaad, mede gezien de prima verstandhouding!!
Vind ik leuk
Voetbalfan +1894
woensdag 20 maart 2019 om 12:06
Stelling 1: 'Ajax moet voor zichzelf kiezen en niet samenwerken met Barça'
Helemaal mee eens, Barça laat geen exceptionele talenten richting Ajax gaan en wanneer dat wel het geval is dan is dat hooguit voor één of twee seizoenen denk ik.
Barça verhuurd zo'n speler alleen en wanneer deze zo presteert als bijvoorbeeld Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt dan lachen zij, faalt hij dan hebben ze er ook geen last van gehad.
Wanneer Ajax echt overtuigd is van zo'n speler dan moet het zo'n speler kunnen kopen en twee seizoenen houden, vervolgens heeft Barça het eerste recht om hem terug te kopen voor een afgesproken bedrag.
Dat laatste klinkt logischer maar je neemt dan wel het risico door hem te kopen en de kans dat hij faalt.
Al met al denk ik dat Ajax gewoon verder moet gaan zoals het nu bezig is, goed beleid wordt er gevoerd.
Helaas door de vele wedstrijden lijkt er opnieuw geen kampioenschap in te zitten, maar daar kijk ik niet raar van op.
Vind ik leuk
thierryer +2159
woensdag 20 maart 2019 om 12:08
Stelling 1: sowieso onzinnig, wat heb je aan passanten?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:09
De ziel is al verkocht aan de beurs dus kun je hem ook aan Barça verkopen
Vind ik leuk
RGB +1931
woensdag 20 maart 2019 om 13:28
Nee, daar zit hem nou de kneep, je kan hem maar 1 keer verkopen.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3814
woensdag 20 maart 2019 om 12:10
een club als Ajax moet zich niet gaan opstellen als een soort satelliet/opleidingsclub. Daar zijn ze te groot voor
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 12:42
Ik heb er lang over nagedacht, ook een heel lang stuk hierover op VP geschreven. Hoe langer ik er over nadenk, hoe minder het me aanspreekt. Misschien zie ik wel spoken op de weg, maar er is ook nog zoveel onzeker, niet uitgesproken. Geen denkrichting kun je vermoeden als er wordt gesproken over van elkaar profiteren in optimale zin.
Maar er kwam nog iets in me op: het zal de verhoudingen nog schever trekken in de eredivisie, het gaat dan echt op competitievervalsing lijken. Ik vermoed dat dan ineens allerlei clubs naar Europese topclubs op zoek gaan voor zo’n samenwerking, bij een enkele club is die er ook al. Voor je het weet voetbalt heel Nederland in het belang van buitenlandse clubs waar je je als fan niet hetzelfde verbonden mee weet als met je eigen club.
Als er dan over spelers wordt gesproken wordt alvast de club die er recht op heeft tussen haakjes achter gezet. Anders is het nieuws of de positie van iemands mening niet meer te plaatsen. Voor je het weet heb je zelf helemaal geen referentiekader meer, daar wil ik graag voor passen. Het hemd is nader dan de rok, ach ja. Dat mag.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 12:48]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:47
Op zich is een samenwerking een goed idee.
Maar alleen wanneer de juiste koers gekozen wordt.
Als talenten als De Ligt die nu bij Barca onder contract staan worden verhuurd of verkocht met recht op terugkoop dan is het een prima idee.
Maar dan moet Barca ook bereidt zijn meer breedte aankopen te gaan doen en om spelers te vervangen. Want eigenlijk wil Ajax de spelers van Barcelona die op de bank zitten.
Ajax moet enorm op hun eigen belang letten. Maar een samenwerking kan nooit kwaad
Vind ik leuk
Linke loe +2261
woensdag 20 maart 2019 om 12:51
Dat ligt echt aan de voorwaarden..maar zo op het eerste gezicht lijkt het mijn een heel slecht plan..het kan niet de bedoeling zijn dat wij een opleidings club voor Barça worden lijkt me
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:52
1 bedoel je Sparta ?
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1153
woensdag 20 maart 2019 om 12:54
Gevaarlijk, want Barca zal alleen de Frenkies en de Matthijsjes willen. Jongens die Ajax sterker maken, je krijgt er echt geen toppers voor terug. Ajax zal er dus altijd op achteruit gaan.
Qua beleid en voetbalvisie prima maar denk dat het met name voor Barca een win situatie is.
Vind ik leuk
JoeyC +4369
woensdag 20 maart 2019 om 13:01
Stelling 1. Barca moet niet meer samen willen werken met Ajax. De laatste keer leidde het alleen tot “diefstal” van Onana.
Vind ik leuk
RGB +1931
woensdag 20 maart 2019 om 13:27
Barcelona wilde niet echt een serieus voorstel doen aan Onana. Hij was nummer 7 of zo in de pikorde van keepers.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:04
Eens met de stelling. Ajax moet zich hier te groot voor voelen en niet voor laten lenen. Bovendien moet dit helemaal los staan van de onderhandelingen over de ligt.
Vind ik leuk
Donnygo +6136
woensdag 20 maart 2019 om 13:12
1. Zolang er maar goede afspraken gemaakt worden en je ook echt beide beter van word, niet dat alleen Barca voordeel heeft.
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
woensdag 20 maart 2019 om 13:17
Ik denk dat bergwijn boven de 50 miljoen Op gaat leveren.

Slimme zet ook van Koeman om berghuis op te roepen voor oranje, want hij is de enige Nederlander die een perfecte voorzet in huis heeft. Kan zeer belangrijk worden voor Nederland.

Goed dat van der gaag zelf het initiatief heeft genomen want bij NAC was geen eer meer te halen.

Voelt goed om het even niet over Ajax te hebben, ik zou zeggen, probeer het eens
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 13:24]
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
woensdag 20 maart 2019 om 13:24
Ik denk dat bergwijn boven de 50 miljoen Op gaat leveren
Vind ik leuk
RGB +1931
woensdag 20 maart 2019 om 13:26
Stelling 1 - volledig mee eens. De samenwerking met Barcelona bestaat hierin dat wij onze spelers zo voordelig mogelijk naar Barcelona laten gaan en dat zij, als dank, af en toe totale mislukkelingen zoals Roger en Oleguer bij ons stallen. De enige positieve uitzondering was Gabri.
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
woensdag 20 maart 2019 om 14:03
Stelling 2: Natuurlijk gewoon basis zetten. Als je hem nu niet opstelt omdat hij niet speelt kan je Cilessen ook niet opstellen. En daarbij, wie komt er dan te staan? Gewoon het vertrouwen geven, alles is beter dan Luuk De Jong.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:09
Maar hij speelt gwn vaak.... alleen omdat hij vorige week niet speelde zeggen mensen dat. Van de afgelopen 9 wedstrijden speelde hij in 7 mee
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:07
Memphis is helemaal niet zo erg uit vorm, waneer je een beetje veder kijkt dan goals zie je dat hij nog steeds de meeste kansen creërd en in de top 3 Expected goals staat. Dat betekend dat hij nogsteeds in goede posities komt en dreigend is. Het zit gwn net allemaal tegen de afgelopen tijd thats all.
Vind ik leuk
Alaaf +418
woensdag 20 maart 2019 om 14:08
Wie anders, stuntelaar?
Vind ik leuk
broedkip +2222
woensdag 20 maart 2019 om 14:10
Stelling 2: Vorm is niet te peilen. Dus altijd opstellen of zijn er betere spitsen die wel in bloedvorm zijn? Niet op club of man gemunt maar heb VVV-PSV gezien Bergwijn en de Jong wel in vorm, bij Ajax is er geen spits en Feijenoord ook niet. Is er een ander alternatief dan? NEE.
Vind ik leuk
AjaxRio +152
woensdag 20 maart 2019 om 14:11
Memphis heeft veel krediet opgebouwd bij mij. Zeker op "9" opstellen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
woensdag 20 maart 2019 om 14:13
Stelling 2: We hebben op het moment niets beters rond lopen dus ja.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:19
Stelling 2: Misschien niet. Maar vorm of wedstrijdritme lijken niet persé een vereiste. Dit is bij Cillissen ook het geval. Keept verder goed maar om nou te zeggen dat hij in vorm is met 2 handjes vol wedstrijden per seizoen maximaal... Memphis is een type speler waar we er maar 1 van hebben en mogelijk is dit een essentieel onderdeel van het strijdplan van Koeman.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
woensdag 20 maart 2019 om 14:25
Depay verdient niet eens om opgeroepen te worden, laat dat joch lekker reppert worden en de hele dag vlogs maken van zichzelf, zodat hij weer beeldmateriaal heeft om zich op af te trekken, zo'n figuur is het wel, die trekt zich af op zichzelf zo vol hij van zichzelf.
Vind ik leuk
pedros +363
woensdag 20 maart 2019 om 15:05
Ik begrijp dat je randzaken belangrijker vindt dan voetbal, getuige je reactie, maar tegelijkertijd veroordeel je Memphis voor het hebben van hobby's naast het voetbal. Vreemd, maar wel een beetje typische Nederlandse bekrompenheid. Was je ook kwaad toen Memphis Depay het waagde een hoed te dragen? Stel je voor, een hoed! De klootzak.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:18
Het zijn tegenwoordig net postzegelverzamelingen bij die grote clubs catawiki is er niks bij he
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:20
Dit is bedoeld op stelling 1 samenwerking
Vind ik leuk
deltiaan +1465
woensdag 20 maart 2019 om 15:42
die vent moet eens manieren geleerd krijgen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:17
Memphis moet je altijd een basisplek geven in dit nederlands elftal. Vooral omdat we geen betere vervanger hebben. Maar ook omdat ik het gevoel heb dat hij andere spelers beter laat spelen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:05
Stelling 1: eens. Ajax moet haar eigen image behouden.
Stelling 2: oneens, Memphis past goed bij onze selectie en doet het goed met Oranje de afgelopen tijd.
Kan iemand ff stelling 3 uitleggen? Ik snap hem niet echt maar wil er wel over meediscussiëren.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 17:08]
Vind ik leuk
Voetbal34 +410
woensdag 20 maart 2019 om 17:15
Of weghorst beter us dan de jong voor oranje
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:18
Oke gotcha.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 17:19]
Vind ik leuk
Koekie1970 +1736
woensdag 20 maart 2019 om 17:07
Pffft weer 3 open deuren.
Vind ik leuk
Voetbal34 +410
woensdag 20 maart 2019 om 17:13

1: oneens
2:oneens
3:eens
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
woensdag 20 maart 2019 om 17:16
Stelling 3: 'Weghorst is een betere targetman dan De Jong'

Nee. De Jong is een (veel) betere kopper en brengt minstens net zoveel energie in een wedstrijd als Weghorst. Daarnaast heb ik de indruk dat je De Jong net wat makkelijker door de lucht, wat de rol is van een pinchitter, kan aanspelen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:22
Stelling 3: oneens. Niet naar bedoeld tegen Weghorst, hij doet het ook gewoon prima. Maar Luuk de Jong is samen met Bergwijn dé uitblinker van de koploper van de nationale competitie, en ik vind dat hij ook een betere targetman is. Hij brengt ontiegelijk veel energie in een wedstrijd, iets wat we graag bij Oranje zien. Nee, ik vind dat De Jong een kans meer verdient.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:34
100% wout is een op en top prof. Onnederlands qua inzet en geniepigheid wat dat betreft had het een Duitser kunnen zijn
Vind ik leuk
rinirat +4051
woensdag 20 maart 2019 om 17:39
3 alleen doelpunten kunnen dat vertellen
Vind ik leuk
voetbal@com +1020
woensdag 20 maart 2019 om 17:46
Stelling 3, waarschijnlijk zonder hierboven te hebben gelezen schat ik dat circa 90 % kiest voor ja...maar bij deze, Luuk is 100 x beter dan Weghorst.

Ik zou zeggen voor de ja kiezers, overleg met je club en koop hem alsjeblieft, alvast bedankt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 17:47]
Vind ik leuk
B H +457