Nog vijf jaar Overmars bij Ajax: dit waren zijn toptransfers én grootste miskopen

Nog vijf jaar Overmars bij Ajax: dit waren zijn toptransfers én grootste miskopen

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 13:00do 21-03-2019 om 13:00

Laatste update: donderdag 21 maart 2019 om 13:42do 21-03-2019 om 13:42

Ajax maakte maandag bekend dat Marc Overmars tot de zomer van 2024 in charge blijft over het aan- en verkoopbeleid van de Amsterdamse topclub. Voor VoetbalPrimeur reden om alle inkomende transfers sinds de aanstelling van de directeur spelersbeleid in 2012 onder de loep te nemen. Het resultaat: de topdeals én de miskopen van Marc Netto in twee elftallen gepropt. 

Geen Arsenal, maar nog vijf jaar in Amsterdam dus. Ajax en directeur spelersbeleid Marc Overmars zorgden deze week voor een verrassing door naar buiten te brengen dat laatstgenoemde tot 2024 gaat bijtekenen bij de kwartfinalist van de Champions League. Overmars werd door Britse media al maanden nadrukkelijk gelinkt aan zijn oude liefde uit Londen.

Sinds zijn benoeming in 2012 deed Overmars talloze aankopen. Komende zomer wacht hem waarschijnlijk zijn meest pittige klus tot nu toe. Het elftal van trainer Erik ten Hag staat voor een complete renovatie: Frenkie de Jong is al verkocht aan FC Barcelona, voor liefst 75 miljoen euro, en Matthijs de Ligt en diverse andere grote namen zullen de middenvelder richting de uitgang volgen. 

Met een duizelingwekkende oorlogskas van honderden miljoenen euro's moet Overmars gaan shoppen en een nieuw team samenstellen dat opnieuw hoge ogen kan gooien in Europa. Prima gelegenheid voor ons om naar zijn trackrecord te kijken en een selectie te maken uit alle spelers die hij in de afgelopen zeven jaar naar de Johan Cruijff Arena haalde.

Miskopen: Lamprou, dure backs en Sanogo

We beginnen met de elf namen die niet zo'n beste indruk maakten of maken in Amsterdam. Op doel een van de vier spelers uit het lijstje die nog altijd onder contract staan bij Ajax: Kostas Lamprou. De Griekse goalie komt simpelweg tekort - geen woordgrap - voor het niveau dat de club nastreeft. In januari degradeerde Lamprou naar de derde plek in de keeperspikorde nadat Ajax hals over kop Bruno Varela had gehuurd van Benfica. De defensie bestaat verder uit Mike van der HoornHeiko Westermann en de backs Luis Orejuela en Rasmus Kristensen. Voor de Deen en de Colombiaan betaalde Overmars opgeteld zo'n 9 miljoen euro. Orejuela wordt momenteel verhuurd, Kristensen is niet meer dan een bankzitter. 
Bron bedragen: Transfermarkt.com

Op het middenveld viel deze keuze op Niki ZimlingLerin Duarte en Siem de Jong. Laatstgenoemde staat nog altijd onder contract bij Ajax. Dit seizoen verhuurt de club hem aan Sydney FC. De terugkeer van de al jaren door blessures geteisterde De Jong in 2017 verbaasde vriend en vijand. Zimling en Duarte maakten het geen moment waar. Yaya Sanogo is een naam die in de komende decennia in tal van voetbalquizzen aan bod zal komen. De Franse spits, in 2015/16 gehuurd van Arsenal, vormt een voorhoede met Richairo Zivkovic en Mateo Cassierra. De Colombiaanse aanvaller kon sinds 2016 geen indruk maken in de hoofdstad en wist ook dit seizoen geen potten te breken bij FC Groningen, dat hem aanvankelijk voor een heel seizoen huurde van Ajax. Momenteel speelt Cassierra voor Racing Club.

Topdeals: zes spelers van huidig elftal

Het elftal dat is samengesteld uit de, in onze ogen, beste deals van Overmars bij Ajax, bestaat uit zes spelers uit de huidige selectie. Het gaat om André OnanaNicolás Tagliafico, Frenkie de Jong, Hakim Ziyech, David Neres en Dusan Tadic. De Jong was in 2015 onderdeel van een ruildeal met Willem II en kon daardoor voor het symbolische bedrag van 1 euro aangetrokken worden. Hij groeide in de afgelopen twee jaar uit tot dragende kracht, Oranje-international en een van de meest veelbelovende spelers van Europa. Barça tikte 75 miljoen euro voor hem af. Ook voor koopjes als Onana en Tagliafico gaan Overmars en co. binnen afzienbare tijd stevig cashen.

Riechedly Bazoer werd in 2012 transfervrij overgenomen van PSV en ging na zijn debuut direct als een komeet. Het huwelijk tussen Ajax en de middenvelder eindigde in mineur. Christian Poulsen kwam in 2012 eveneens transfervrij naar Amsterdam en bleek met al zijn ervaring een absolute toevoeging. Arek Milik, eerst een seizoen gehuurd van Bayer Leverkusen en later voor een habbekrats ingelijfd, leverde in 2016 liefst 35 miljoen euro op. Ook Davinson Sánchez - gekocht voor 5 miljoen, twaalf maanden later verkocht voor 40 miljoen - werd een regelrecht succes.

In de achterhoede krijgt Niklas Moisander de voorkeur boven Daley Blind, met 16 miljoen euro de duurste aankoop ooit van Overmars. Moisander deed het jarenlang uitstekend in de achterhoede van Ajax en veroverde twee landstitels met de club. 

Eens met ons top- en flopteam? Wat is in jouw ogen de beste aankoop van Overmars bij Ajax? Deel je mening in de comments! 

Plaats een reactie

donderdag 21 maart 2019 om 13:02
Fantastisch beleid van Ajax. Paar miskopen horen erbij, is altijd een beetje en gok natuurlijk.

Jammer dat mijn PSV pas later op deze manier te werk ging.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18703
donderdag 21 maart 2019 om 13:03
Ben benieuwd hoe Ajax er over 5 jaar voorstaat met dit beleid van Overmars!?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:11
Nou behoorlijk goed. Beangstigend goed zou ik zeggen. Sowieso in de eredivisie zul je een beetje een PSG-scenario krijgen, alleen afwachten tot hoeverre PSV hierin mee kan gaan. Wij lopen eigenlijk 1 a 2 jaar achter.

Zou mooi zijn om dadelijk structureel 1 a 2 Nederlandse ploegen in de kwartfinale van de CL te hebben.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 13:15]
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 13:12
Hoe bedoel je dat jullie een half jaar achterlopen?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18703
donderdag 21 maart 2019 om 13:15
Denk dat hij 1, 2 jaar bedoeld.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 13:15
Ook dan vraag ik me af waar dat op is gebaseerd.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18703
donderdag 21 maart 2019 om 13:20
Weet het ook niet, hoop wel dat Ajax gaat doorpakken Europees!!
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 13:22
Vast wel. Overmars mag eindelijk doen wat hij wil.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:44
Qua inkomsten en ontwikkeling van de spelers.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 13:46
Dat zou kunnen. Al lijkt inkomsten me moeilijk te vergelijken.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:58
Ook de ontwikkeling van spelers, er zijn veel ex-Ajacieden in de opleiding van PSV die niet mee konden komen bij Ajax bovendien is de aantrekkingskracht van Ajax vele malen groter dan die van PSV op spelers omdat je via Ajax altijd wel terecht komt.

Inkomsten, Ajax pakt met de verkoop van Frenkie en Matthijs rond 190 miljoen dat is iets wat PSV nooit zal krijgen voor een speler maar ook sponsorcontracten waar Ajax meer geld opstrijkt dan welke andere club dan ook in Nederland.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 14:29
Daarom leek 1-2 jaar me ook een willekeurige periode.
Vind ik leuk
Smash +4331
donderdag 21 maart 2019 om 17:04
Zo De Gekleurde Bril! Onderbroekje weer verschonen denk ik!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:15
1 á 2 jaar bedoeld ie denk ik
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 13:16
Dat zei iemand anders ook al. Dat vind ik ook een vreemde vergelijking.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:20
Jadie zei dat tegelijk met mij , als ik dat gezien had dan had ik mijn reactie niet geplaatst .
Hoe hij bij die vergelijking komt dat kun je beter aan hem vragen , want ik heb echt geen flauw idee .
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 13:21
Haha ja ik vraag hem wel :p
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:15
Bedoel eigenlijk 1 tot 2 jaar.

Maar in de zin van goed scouten en voor hogere prijzen doorverkopen, waarbij ook de jeugd heel belangrijk is.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 13:20
Zonder arrogant te willen doen, maar wij verkopen toch al langer voor hogere bedragen dan PSV?
En ik vind het heel positief dat er bij PSV meer jeugd door lijkt te breken, maar ook daar lijkt de 1-2 jaar me een beetje willekeurig. Daar zijn we volgens mij ook al iets langer goed in.

Dit is niet vervelend bedoelt, ik gun PSV (bijna) het beste en ben positief over de ontwikkelingen qua jeugd.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:26
Dat ligt ook een beetje aan de spelers natuurlijk .
In de jaren 80 verkocht PSV Gullit aan ac Milan .
Gullit was toen de duurste speler van de wereld , een beetje de Neymar van toen .
Romario , Ronaldo , Koeman , allemaal PSV spelers die veel geld hebben opgebracht .

Ajax loopt gewoon een paar stappen voor met opleiden .
En met een paar stappen bedoel ik 30 jaar of langer .
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 13:40
Dat klopt wel inderdaad. Alleen lijkt dat me iets te lang geleden om nog iets te zeggen :p
Inmiddels krijgen wij volgens mij al een tijdje de hogere bedragen.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2958
donderdag 21 maart 2019 om 14:54
Meh, Memphis ging ook voor een record bedrag weg. Het probleem bij PSV is meer dat ze van die vreemde deals maken met spelers bij hun contractverlenging. Verleng en dan vragen we maar 6 miljoen voor je.

PSV is te lief. Natuurlijk spelen meer zaken een rol, zoals het feit dat PSV als team het al tijden uitstekend doet maar individueel vallen de spelers best mee.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 15:06
Dat klopt, maar in verhouding met Amsterdam is dat toch minder.

Die deals hebben volgens mij wel prijzen opgeleverd, dus zo vreemd zijn die dan niet denk ik.

Ik weet niet of het met lief te maken heeft. Ik zou denken van niet.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2958
vrijdag 22 maart 2019 om 00:49
Na Memphis ging de markt opeens als een gek tekeer. Volgens mij was PSV recordhouder voor Memphis met de transfer van Van Nistelrooij.

Maar het klopt dat gemiddeld gezien Ajax altijd wel meer kreeg. En nu dat de markt op hol geslagen is heeft Ajax ook nog eens spelers om te verkopen. In de huidige markt had Memphis natuurlijk een Frenkie bedrag opgeleverd.
Vind ik leuk
Bhj +2520
donderdag 21 maart 2019 om 15:32
Koeman PSV speler? Volgens mij kwam hij eerst van Grunn naar Ajax en heeft PSV destijds Ajax leeg gekocht.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:38
Ja dan is ie toch PSV speler geweest ofniet .
Gullit kwam ook van Haarlem , via Feyenoord naar PSV gegaan .
Frenkie komt ook van Willem II , maar volgens jouw theorie is dat dus geen Ajax speler .
Vind ik leuk
Bhj +2520
donderdag 21 maart 2019 om 15:42
Correct, maar een grote transfer die veel geld op heeft geleverd? Hij heeft ook veel gekost, volgens mij was destijds dat verschil niet enorm.

Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:46
Ik heb het ff opgezocht , voor deze tijd is dat verschil inderdaad niet enorm , maar voor die tijd was het denk ik wel een flink bedrag .
Hij is voor 681.000 euro gekocht van Ajax , en voor 5,6 miljoen verkocht aan Barcalona .

Dat waren betere tijden als nu , toen bleven de spelers gewoon 4 of 5 jaar bij een nederlandse topclub .
Als dat nu nog was zou deze selectie van Ajax binnen een jaar of 2 wel de cl kunnen winen .
Vind ik leuk
Bhj +2520
donderdag 21 maart 2019 om 15:55
Dat is inderdaad voor die tijd wel behoorlijk, ik wist niet dat hij zo goedkoop van Ajax naar PSV was gegaan.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:01
Ik denk wel dat het 1 van de duurste transfers was uit de historie van de ED toendertijd .
Wij zijn nu een beetje het spoor bijster door de bedragen die er betaald worden voor spelers , en dan lijkt dit een klein bedrag .
Maar Gullit ging toen naar Milan voor 6,5 miljoen euro omgerekend , en was de duurste speler ter wereld .
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:23
Ik denk dat PSV veel verder achter ligt eerlijk gezegd , want dat scouten en voor hogere prijzen doorverkopen deed PSV in de jaren 90 met Ronaldo ook al .
Ze liggen vooral achter met opleiden , en inzien dat zelf opgeleide spelers veel geld kunnen opbrengen .
Dat had PSV al tig jaar geleden moeten doen .
Maar PSV is er nu wel eindelijk mee bezig , dus dan komt dat wel goed .
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 13:49
Misschien is opleiden in Eindhoven sowieso moeilijker dan in Amsterdam.
De meeste talenten komen uit Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag volgens mij. Die concentratie lijkt bij andere clubs toch lager te liggen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:18
Niet zo pessimistisch , PSV doet het toch ook best goed .
Het kan zijn dat Ajax geen kampioen word dit jaar , en dat ze geen cl spelen volgend jaar , dat weet je niet .
Dan loopt PSV al financieel een beetje in .

Verder is PSV ook met de jeugd bezig ,en dat gaat straks ook geld opleveren .

Verder goed inkopen zoals bij Lozano ,en dan kan PSV best in de buurt van Ajax blijven .
Vind ik leuk
Sven! +2592
donderdag 21 maart 2019 om 13:33
Het kan zijn dat PSV kampioen wordt en geen CL speelt en Ajax wel en dan loopt Ajax financieel weer een beetje uit, maar aan het kan heb je helemaal niks. Om even een kleine berekening te maken, met de transfer van De Jong , de aankomende transfer van De Ligt en de ruim 80 miljoen euro die Ajax al heeft binnengehaald dit seizoen ( daar reken ik ook de 3 voorrondes bij die ze moesten spelen ) heeft PSV sowieso 5 CL jaren nodig omdat geld binnen te halen. Financieel loopt PSV Ajax dus niet een beetje in.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:50
Ik verwoord het verkeerd , als PSV geen cl haalt en Ajax wel , dan loopt Ajax gigantisch uit .
Haalt PSV de cl wel en Ajax niet dan blijft de schade beperkt .

En dat PSV 5 jaar cl moet halen om dat geld binnen te halen geldt voor nu .
Maar Ajax had Frenkie 4 jaar geleden ook niet in de selectie , en zoiets kan PSV natuurlijk ook gebeuren .

Ook die kunnen een speler scouten of in de jeugd hebben lopen , die over een paar jaar meer als 50 miljoen waard is .
Maar bij PSV moet echt alles meezitten willen ze in het spoor van Ajax blijven .
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 15:53]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:40
Ik doel ook een beetje op kapitaal etc
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:49
Ajax haalt met de verkoop van Frenkie en de Ligt zo'n 185 miljoen op met de CL inkomsten incl. voorrondes zit Ajax ook al op 98 miljoen, dit is nooit meer in te halen door welke Nederlandse club dan ook. Ajax loopt verder weg waarbij PSV op een behoorlijke achterstand staat en waar een Feyenoord nog niet eens aan mag ruiken.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 13:52
Voordeel in die strijd voor PSV is wel dat we dat bedrag niet in een keer in de selectie kunnen steken.
Het is genoeg voor ruim 10x Tadic, maar die kun je toch niet kwijt.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:57
Inderdaad Keizer , de vijver waar Ajax uit kan vissen word wel groter door het geld .
Maar spelers die 40 miljoen kosten willen meestal toch niet naar Nederland .
Of je moet ze een onverantwoord hoog salaris betalen , maar dit moet je als club Ajax niet eens willen denk ik .

Ajax moet gewoon doorgaan zoals nu , ze doen het best goed in mijn ogen , en als er dit jaar geen kampioenschap is dan komt het volgend jaar wel .
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 16:08
Klopt. Dat moet echt stapje voor stapje denk ik.
Dan moet het kunnen.

Dat laatste ben ik ook met je eens.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6386
donderdag 21 maart 2019 om 20:30
Als je maar zorgt dat, ook al word er voor veel gekocht en verkocht, dat je ook in een jaar zonder al die meevallers nog positief kan blijven draaien.

Daardoor is er veel vermogen nodig om verantwoord risico's te kunnen nemen en in het uiterste geval van nood je reserves nog achter de hand hebt.

Op dit vlak heeft Overmars natuurlijk geweldig werk verricht, niet dat niemand anders dat had gekund want in mijn ogen is het vrij simpel en had ik dat ook gekund :P

Maar toch blijft het Overmars zijn verdienste, ook al riep ik het al 15 jaar geleden grmblblrrblbl.

Al met al blij met de ontwikkelingen en worden we geen kampioen dan komt dat hard aan maar die schalen zullen echt wel weer komen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 20:35
Ik denk niet dat ze ineens onverantwoord uit gaan geven.

'niet dat niemand anders dat had gekund want in mijn ogen is het vrij simpel en had ik dat ook gekund :P'
Als je kijkt naar hoe een heleboel TD's het doen, zou het dan kunnen dat je het onderschat? :p

Leuk dat je optimistisch bent. Is volgens mij ook terecht. Ik word alleen moe van alle korte termijnschreeuwers.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6386
donderdag 21 maart 2019 om 20:42
Ja het was jarenlang tandenbijten toen iedereen begon te roepen dat Ajax geld moest gaan uitgeven want ze hadden zoveel.

Ze begrijpen niet dat je dan juist moet vasthouden aan je beleid om iets te bereiken, in dit geval wou je bereiken dat je geld kon uitgeven voor bruikbare spelers zonder dat daarna het water je aan de lippen staat.

Neem ik bijvoorbeeld Feyenoord als voorbeeld, dat is in potentie de grootste club van Nederland, overal in het land is er sympathie voor.

Waarom kan het dan toch al pak en beet 20 jaar zo zijn dat er geen geld is bij Feyenoord ?

Toen ze kampioen werden kregen ze 30 miljoen gegarandeerd EXTRA uit de CL inkomsten, waar is dat gebleven?

Opgemaakt bijna nog sneller dan dat het binnenkwam, daarmee ben je veel kwetsbaarder op het moment dat die ene dure speler niet presteerd.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 20:50
Wat je zegt klopt, maar ik vraag me af of Overmars het op die manier wilde. Persoonlijk heb ik het idee dat hij sinds kort na het vertrek van Van Duivenbode uit de RvC aanzienlijk meer geld uitgeeft.
Ik vermoed dus dat Overmars al die jaren minder uitgaf dan hij had willen doen.

Toen Drenthe vertrok was er geld. Bosz heeft toen een vrij sterke selectie samengesteld, maar die was iets te duur geloof ik.

Daar is een trainingscomplex van gebouwd. Of verbeterd. In ieder geval is het in trainingsfaciliteiten gestoken. Wat ik een hele vreemde beslissing vind.
En een verzameling kutspelers gekocht voor teveel geld.

Bij Feyenoord gaat volgens mij wel meer verkeerd dan dat ze weinig geld hebben. Overmars begon ook met weinig, alleen die spreidt zijn kansen beter. En kiest betere spelers dan Van Geel.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6386
donderdag 21 maart 2019 om 20:55
Nouja, ik hoop dat Overmars het zo heeft bedoeld hahaha.

Anders vind ik dat het plan van aanpak niet optimaal is, maar het resultaat gelukkig wel.

Feyenoord doet me pijn om te zien man, het is elke keer als ze beetje geld hebben dan moet het zo snel mogelijk weer weg zijn.

Terwijl Feyenoord heeft 1 van de beste opleidingen van Nederland, maar omdat ze als ezels vasthouden aan spelers kopen van 6 a 7 miljoen, wat voor hun nu nog lang niet verantwoord is, zitten ze niet in de voetbal piramide.

Dan blijft dat bestuur nog volhouden ook dat dat niet negatief is geweest voor ze en dat dat juist het voetbal in de 2e divisie kapot maakt.

We moeten naar een hoger niveau en iedereen weet dat dat niet in een jaar is gedaan, maar als je verdomme 30 MILJOEN te besteden hebt, dan moet je wat beter verzinnen dan; Haps (7) Larson(4) sinestriesta(1)Clasnie(2huur).

dat is zo al 14 miljoen weggegooid, proficiat.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 21:10
Ik wil niet zeggen dat hij alles ook direct weer uit had gegeven, maar er zit nog een vrij groot gebied tussen alles uitgeven en wat er nu werd uitgegeven. Afgelopen zomer werd er qua transfers een inhaalslag gemaakt door meer uit te geven dan er binnenkwam. Een inhaalslag maak je alleen als je iets in te halen hebt voor mijn gevoel.

Ik vraag me af hoe goed die opleiding nog is, want die levert al een paar jaar vrij weinig meer op. En ze hebben het altijd over golfbeweging, maar het was jarenlang elk jaar 1-2 internationals per lichting. Golf of niet.
Voor de andere clubs in die divisies kun je je afvragen of het goed is, maar voor Feyenoord was het zeker goed geweest en Van Geel is gek als hij denkt dat de rest een stap terug gaat zetten.

Ik denk dat de fout van Van Geel daar vooral is dat hij zich heel erg focust op de Nederlandse markt. Dan mis je toch een vrij groot deel van de wereld. En spelers als Milik, Younes, Sanchez, Neres, Tagliafico.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6386
donderdag 21 maart 2019 om 21:19
Ja ben het wel met je eens maar heb wel een kanttekening, Feyenoord moet zich niet richten op het buitenland ook want dat doen veel koopkrachtige clubs ook.

Er zitten al goede scouts bij Feyenoord maar die worden steevast genegeerd door van Geel daar zit beetje het probleem voor talent binnen halen.

Als Feyenoord nu ook de miliks en neresjes wilt gaan halen, dat kan gewoon niet.
Ze zullen ook geduld moeten hebben net als voor het nieuwe stadion, op je geld gaan zitten en jeugd de kans geven, dat trekt ook weer talent uit de regio aan omdat ze zien dat je daar een kans krijgt.

Nou dan speel je een paar jaar niet europees en haal je play offs, nou en, het gaat om het einddoel en daar je beleid op afstemmen.

Nu zijn ze ook al uitgespeeld in europa en nederland en hebben nodeloos veel kosten gemaakt.

Verstandig beleid is echt niet zo moeilijk als velen het willen doen geloven maar de bestuurders zijn altijd van die ego'tjes met tegenstrijdige belangen.

Ik zal wel vloeken in de kerk als ik om jorien van den herik ga roepen, maar die deed wel verstandig beleid voeren, alleen wou feyenoord hem daar niet voor betalen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 21:23
Wat bedoel je met dat ze zich niet moeten richten op het buitenland, omdat koopkrachtige clubs dat ook doen?

Milik kostte 2.5 miljoen, dus waarom kan dat niet?

Ik denk dat ze het gewoon zo moeten doen als Overmars het bij Ajax heeft gedaan. Die begon ook met kleine uitgaven. Dat kan Feyenoord best betalen als ze iets verkopen.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6386
donderdag 21 maart 2019 om 21:25
ja maar als die kleine aankopen tellen uiteindelijk weer op, eerst eigen jeugd laten spelen, hun lopen echt ver achter financieel hea.

Ze hebben ook nog een schuld staan bij de vrienden van Feyenoord.
Vind ik leuk
#Keizerout +50558
donderdag 21 maart 2019 om 21:29
Ja, maar als je 4 kleine aankopen doet, daarvan slaagt er één of twee en die verkoop je goed kun je 4 iets grotere aankopen doen.
Ik denk niet dat je echt geld kunt verdienen zonder te investeren.
Onze jeugd is echt een stuk beter.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:46
De opleiding van PSV behelst teveel ex-Ajacieden, zelf scouten en opleiden is een eerste vereiste als denk ik niet dat PSV ooit het niveau haalt van Ajax laat staan de centen voor spelers krijgt die Ajax wel krijgt.
Vind ik leuk
goedemorgen +3379
donderdag 21 maart 2019 om 14:57
Scouten heeft PSV in het verleden anders ook heel goed gedaan, met de juiste mensen op de juiste plaats en de miljoenen die binnenstromen kan er een prima selectie worden neergezet.
De competitie gaat de komende jaren in elk geval tussen PSV en Ajax.
Laten we eerlijk zijn, in Europa gezien de grote van Nederland en de tv inkomsten gaan we Europees enkel incidenteel succes hebben helaas.
Laten we vooral genieten als we een keer verder doordringen in de CL, of het nu PSV, Ajax, of een andere Nederlandse ploeg is.
Vind ik leuk
jari11 +5322
donderdag 21 maart 2019 om 13:24
Dat valt allemaal wel mee kermit. Ajax heeft gewoon een betere selectie, toch waarschijnlijk weer geen kampioen. PSV heeft een lachwekkend centrum, maar zijn toch het minst gepasseerd en een hechter team. PSG/Bayern scenario zal we meevallen denk ik.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:29
Ja hoe dat kan met Viergever en Schwaab vraag ik me ook af .
Maar PSV doet het gewoon goed , en dat had echt niemand gedacht aan het begin van het seizoen .
Ook als Ajax kampioen word met 3 punten voorsprong , dan heeft PSV het nog niet slecht gedaan .
Vind ik leuk
jari11 +5322
donderdag 21 maart 2019 om 13:42
Ben helaas bang dat de strijd gestreden is. Ajax heeft te veel diepe dalen, en gaat misschien nog wel meer punten verliezen. Ik hoop het niet. En het is mij ook een raadsel hoe die verdediging het zo goed doet..
Vind ik leuk
Tegels +2
donderdag 21 maart 2019 om 13:49
Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen. Rosario en Hendrix blijven altijd voor de verdediging hangen waardoor Schwaab en Viergever nooit hoeven door te dekken. Verdedigen is "hoeveel ruimte moet ik dekken", als er meer mensen rond je heen staan moet je minder ruimte dekken en is verdedigen makkelijker. Daarnaast hebben ze ook ervaring dus maken ze geen domme foutjes.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:53
Als PSV in de aanval is ,spelen Viergever en Schwaab gewoon met ruimte in hun rug ,en over het algemeen speelt PSV toch wel redelijk op de helft van de tegenstander tegen de kleinere clubs .
Dus ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze zo weinig tegengoals hebben .
Vind ik leuk
Tegels +2
donderdag 21 maart 2019 om 14:03
Dan staan Rosario en Hendrix nog altijd voor hun om het vuile werk op te knappen, die doen nooit mee aan een aanval en denken in 1ste instantie verdedigend.
Vind ik leuk
jari11 +5322
donderdag 21 maart 2019 om 14:35
Rustig maar. Ik kijk niet naar psv wedstrijden dus voor mij is dat wat lastiger te begrijpen ja. Een logische verklaring dus..
Vind ik leuk
Lekkerjoh +981
donderdag 21 maart 2019 om 13:55
Nou 2 ploegen in de kwartfinale is erg ambitieus maar 2 ploegen in de groepsfase met minstens 1 die door gaat naar de volgende rond CL of el moet haalbaar zijn. Ik ben het niet helemaal met je eens wat het psg scenario betreft. PSV heeft de afgelopen jaren ontzettend goed geïnvesteerd in de jeugdopleiding. Daarvan getuigen de doorgestroomde spelers in het eerste, de verhuurde spelers en de positie van jong PSV op de ranglijst. Deze zomer kunnen ze een goed hoeveelheid geld vangen voor een aantal spelers waarmee ze rustig over aankopen na kunnen denken. Ajax ligt voor, zover is zeker. Maar kampioen wordt je tegen de kleintjes. En PSV is in staat een elftal neer te zetten wat dat kan doen zoals ze ook dit jaar laten zien.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:03
Het teamgevoel is ook echt waar PSV in de eredivisie echt het verschil maakt naar mijn idee.

De aankomende transferperiode wordt in ieder geval interessant met Ajax en ook PSV die heel wat te besteden krijgen.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +981
donderdag 21 maart 2019 om 17:42
Nouja ergens is de underdog rol handig natuurlijk. Dan zal je toch minder snel een wedstrijd op 70 procent spelen dat zag je voor de winterstop
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:16
1 of 2 ploegen structureel in de kwartfinale van de CL.
Waar baseer je dat op. Die 1 of 2 keer dat een Nederlandse club zich in de 10 jaar plaatst.
Wij zijn in Nederland een voetbaldwerg. En het vermogen van Ajax en PSV zijn pineuts vergeleken met de Europese top. Dat geven ze al aan één of twee spelers uit. Complete onzin wat je schrijft. Ajax zal nooit geen PSG worden daar is het Europees gezien gewoon een te kleine club voor financieel.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:19
Je ziet het nogal zwart in.

Vergeleken met 3-4 jaar geleden staan we er prima voor, aangezien we veel progressie geboekt hebben. Het is een sporadisch doel, maar zeker geen onmogelijk doel.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 15:19
Die kwartfinale CL is een gelukje dit seizoen door het treffen van ploegen die uit vorm zijn (zoals Real, Bayern) en aantal die eigenlijk niet in de CL horen (zoals AEK Athene, Benfica). Feyenoord en PSV hadden er ook kunnen staan met deze loting. Ajax treft met Juve de echte test van de CL.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:55
Mja, leuk al die knaken. Maar het lijkt er ook op dat zelfs als Overmars goed uitgeeft Ajax naast het kampioenschap pist.

Het mag wel weer beginnen samenvallen.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3655
donderdag 21 maart 2019 om 21:35
Eerlijke en realischte opmerking 👍🏼 Zo zie je er niet veel die dat over andere clubs zeggen. Als het zo door gaat, gaat Ajax inderdaad een hele grote afstand krijgen met PSV en de rest. PSV zou echt nog wel een keer kampioen worden. Maar waarschijnlijk zal Ajax gaan heersen zoals PSG in Frankrijk.

Er vanuit gaande dat dit beleid heel goed gaat lopen!
Vind ik leuk
thierryer +2160
donderdag 21 maart 2019 om 13:16
Mix van topaankopen en supertalenten. Unuvar, Brobbey, Gravenbergh. Dit beleid is het goede beleid.
Vind ik leuk
PSVBoerehhh +1362
donderdag 21 maart 2019 om 13:28
Alleen de verkoop van Milik countert alle miskopen van Ajax al afgelopen jaren. Fantastisch gedaan door Overmars. Ben benieuwd wat ze gaan doen in de zomer in Amsterdam! Sky is misschien wel the limit.
Vind ik leuk
Frevol54 +308
donderdag 21 maart 2019 om 14:43
Bovendien levert een zogenaamde miskoop ook altijd nog wat op. Zo kan je het aankoop bedrag van die miskopen halveren.
Vind ik leuk
Itsese +6263
donderdag 21 maart 2019 om 13:38
Mwah top inkopen... Zijn er maar een paar, 2 komen uit de opleiding, Neres is absoluut nog niet zeker van de top, Moisander en Poulsen hebben ze er tussen. Zo kunnen wij eigenlijk ook wel een vol lijstje vullen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 13:41]
Vind ik leuk
PSVBoerehhh +1362
donderdag 21 maart 2019 om 15:32
Neres gaat zeker voor minimaal 40 miljoen weg. Als je 12 miljoen betaald hebt dan is dat een top aankoop geweest. Los van het feit als hij het in de top gaat redden of niet. Maar dat is Ajax pakkie aan dan niet meer.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 15:33]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:43
Hoezo miskopen, transfervrije spelers zijn immer geen aankopen maar buiten dat als spelers het eerste niet halen worden ze verkocht en voor de meeste zogenaamde miskopen wordt meer betaald dan wat Ajax ervoor heeft gedaan, neem alleen maar v/d Hoorn gekocht voor 3.8 miljoen verkocht voor 5.2 miljoen en een Cassierra was geen miskoop die kan echt heel goed voetballen maar het kwam er gewoon niet uit, spraak geen woord over de grens en voelde zich alleen. Siem de Jong presteerde geweldig bij Ajax in zijn eerste periode dat hij na zijn blessureleed nooit meer het niveau haalde als voorheen is koffiedik kijken en wat Kristensen betreft die nu al als miskoop te bestempelen gaat wel erg ver.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 15:23
Van die topaankopen is 70% dat niet. Ze hebben wel veel talent, maar ze hebben niks toegevoegd aan het team om prijzen mee te pakken.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 15:09
Als hij het zo goed zou dan had Ajax al prijzen gepakt. Je aankopen moeten doorslaggevend zijn om het team te versterken.
Vind ik leuk
Orphen89 +4040
donderdag 21 maart 2019 om 16:53
Hou toch op, na het EL succes is dit het 2e seizoen dat Ajax gewoon boven zichzelf uitstijgt. Pak je die fruitschaal toch niet... De Europese prestaties zijn veel belangrijker en moeilijker te bereiken.
Ajax is verreweg de best presterende club in Nederland. En daar gaan wat schalen echt geen verschil mee maken.

Overmars doet het fantastisch!
Vind ik leuk
FRChamp +2525
donderdag 21 maart 2019 om 17:06
Fruitschaal😂, oh wat ben jij erg zeg😂.
Vind ik leuk
Orphen89 +4040
vrijdag 22 maart 2019 om 12:19
Geef toe, dat ding lijkt echt moeilijk veel op een fruitschaal xD
Paar banaantjes en appels erop, mandarijntje erbij en kan zo op tafel.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
vrijdag 22 maart 2019 om 22:15
Klopt helemaal, het is wel zo ja 😂👍
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:02
Jullie willen een naam! Niet verassend maar kan er maar 1 zijn! Onze Frenkie natuurlijk👊
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:13
Mooi om te zien, Frenkie gekocht voor 1 Euro. Wat een zakenman die Overmars!
Vind ik leuk
RaVARber +9347
donderdag 21 maart 2019 om 13:16
Ik zeg toch Ziyech.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:25
Is ook echt een topaankoop van Overmars. Met Frenkie heeft hij sportief en financieel gezien de beste aankoop gedaan.
Vind ik leuk
rexxo +17003
donderdag 21 maart 2019 om 13:21
De eerste TD zonder ketters moet nog geboren worden, misschien de zoon van Jomanda.

Als je onder de streep heel veel geld hebt gemaakt voor je club zijn de RVC en de rest van de directie zeer tevreden.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19278
donderdag 21 maart 2019 om 14:29
En hoe tevreden zijn de fans met het gemis aan prijzen?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:03
Milik voor een koopje gekocht en voor de jackpot verkocht, zelfde met Frenkie, Sanchez.. alles optellen en Overmars heeft het goed gedaan!
Vind ik leuk
Tsubamba +3465
donderdag 21 maart 2019 om 13:08
En daarnaast zonder naar het geld te kijken, is het dit jaar erg goed, maar hebben er ook mindere jaren tussen gezeten, maar dat is natuurlijk niet helemaal alleen op Overmars af te schuiven.. Functioneert prima tot zover iig..
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
donderdag 21 maart 2019 om 15:26
Ik verbaas me over de tientallen reacties hierboven die alleen maar over PSV gaan, terwijl het topic toch over Overmars en Ajax gaat.

Bij Forza vind ik de eerste reactie die er toe doet.
OT: Ik dacht al dat VP met een gekleurd topic zou komen.
Cassierra en Sanchez zijn in 1 combi-deal gekocht. Cassierra wordt neergezet als miskoop van 5,5 miljoen en Sanchez als geweldige aankoop, maar de een was niet zonder de ander gekomen. Totale aankoopkosten 11 miljoen, totale verkoopopbrengst 40 miljoen. In die zin is Cassierra dus geen miskoop, maar onderdeel van een goede aankoop.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:05
Ja als je er aantal koopt zitten er ook altijd een paar missers bij. Overall denk ik een dikke voldoende voor Overmars en de scouting natuurlijk.
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
donderdag 21 maart 2019 om 13:18
Siem de Jong kwam overigens niet van PSV (logo bij z'n foto), dat huurde hem namelijk van Newcastle toch?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:19
Zou kunnen kloppen indd
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
donderdag 21 maart 2019 om 15:32
Je hebt helemaal gelijk.
Teruggekocht van Newcastle voor 2,3 miljoen, nadat Ajax hem eerder aan Newcastle had verkocht voor 8,7 miljoen.
Winst op Siem de Jong (eigen jeugd): 6,4 miljoen.
En dan nog durven te zeggen dat Siem de Jong een miskoop is.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1264
donderdag 21 maart 2019 om 13:37
Een meer dan ruime voldoende. Als je bedenkt dat bij het 'mislukten-elftal' ook spelers staan waar niet of nauwelijks een aankoopsom (Zimling, Siem de Jong, Sanogo) voor is betaald, wat is dan 'mislukt'?
En als je bij de verkoop-opbrengsten ook nog de CL-inkomsten meetelt die je dankzij de doorslaggevende aankopen realiseerde, dan vraag ik me af of Ajax (Overmars) in dat kader geen wereldrecord heeft gezet (misschien op Barcelona na dankzij de Neymar-deal?).

Vind ik leuk
jopie88 +20
donderdag 21 maart 2019 om 15:58
Monaco?
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1264
donderdag 21 maart 2019 om 18:35
Heeft Monaco niet ook heel veel voor flinke bedragen gekocht?
Vind ik leuk
jopie88 +20
vrijdag 22 maart 2019 om 00:05
Dit seizoen 180miljoen winst. Vorig seizoen 120miljoen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:06
Maar het is ook makkelijk voor Overmars de aantrekkingskracht naar is altijd groot geweest dus dan heb je een streepje voor in de concurrentie
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
donderdag 21 maart 2019 om 13:19
Exact. Ik denk dat 9 van de 10 mensen het minstens net zo goed zouden doen als Overmars. Overmars is enkel de (kleine) belichaming van de portemonnee en het imago dat Ajax tot z'n beschikking heeft...
Vind ik leuk
Justin Kees +3719
donderdag 21 maart 2019 om 13:49
Ik denk dat 9 van de 10 mensen het helemaal niet zo goed zouden doen, het is namelijk niet alleen de portemonnee en het imago. Het is erg makkelijk om zoiets te zeggen, maar je verkijkt je enorm. Het heeft sowieso met samenwerking te maken, met de technische staf, de directie, scouting. Je moet het lef hebben om het te doen..

Ik denk dat er in het verleden ook regelmatig dingen wegvielen, omdat trainers het niet nodig vonden, of het technisch hart dwars lag. Bosz hoefde Ziyech niet eens, maar na een dramatische voorronde in de CL kwam hij alsnog.

Ik denk dat sinds het technisch hart opgedoekt is en de werkwijze is aangepast, Mark zijn kans heeft gegrepen. Daarvoor heb je zelf een bepaalde naam nodig, een goed netwerk en kennis van zaken. Dus nee, 9 van de 10 zou falen op die plek. It ain't that easy...
Vind ik leuk
Jozef +45152
donderdag 21 maart 2019 om 14:32
Je doet hem tekort, meneer Wobo.

Toen Milik haalde via een slimme huur/koopconstructie en later doorverkocht werd voor meer dan 30 miljoen deed Overmars een zelden geziene goeie zaak. Pas vanaf toen begon het geld echt fors naar Ajax te rollen. In de aanvangsjaren was er nauwelijks budget om te kopen, deels uit gebrek aan geld en deels door een strikt uitgevoerd beleid.

Met zeggen dat iedereen dit wel had gekund doe je Overmars enorm tekort. Er was altijd enorme weerstand tegen wat hij ondernam, vooral in de beginjaren, maar Marc bleef stoïcijns. Doen weinigen hem na. Ajax in minder dan 10 jaar van geen geld naar puissant rijk.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 14:34]
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1264
donderdag 21 maart 2019 om 19:05
Uitstekend gezien en verwoord. Sanchex was een tweede gouden greep. Ooit met die Sana pakte het na het verrassend begin niet goed uit.
Kijk ook eens naar de voorgangers die geen cash wisten te maken. Jol werd bekritiseerd en uitgelachen om z'n aankopen maar die had nauwelijks geld beschikbaar en haalde koopjes "van marktplaats", noodgedwongen. Overmars heeft dat weten om te draaien na ook eerst jaren zuinig te zijn en brkritiseerd te worden.
Vind ik leuk
Suck r +1057
donderdag 21 maart 2019 om 13:06
Al met al mooi werk van Marc. En fijn dat hij nog een paar jaar blijft.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:06
Naar Ajax
Vind ik leuk
Just Nuts +871
donderdag 21 maart 2019 om 13:07
Toch knap dat hij gaat over de knikkers maar amper prijzen en dan toch zoveel waardering.
Vind ik leuk
davidben +6970
donderdag 21 maart 2019 om 13:17
Ajax kan nog 3 prijzen winnen dit seizoen. Weet je plek.
Vind ik leuk
Just Nuts +871
donderdag 21 maart 2019 om 16:50
ELke club in de ere KAN aan begin van seizoen 2 prijzen winnen 3 als ne europees speelt zelfs 4 als je JC schaal speelt. Dat is elk seizen hetzelfde verhaal
Vind ik leuk
Phiron +439
donderdag 21 maart 2019 om 13:19
Vind het niet meer dan logisch want kijk hoe Ajax er financieel en commercieel voor staat. Natuurlijk is het jammer dat Ajax de laatste jaren bijna geen prijzen heeft gewonnen maar de directie heeft in eerste plaats een organisatie te runnen echter draait he tbij de achterban veelal om prijzen (wat logisch is).

Prijzen zijn doorgaans voor een organisatie niet de basis voor een goede toekomst. Een goede financiële en commerciële basis des te meer.

Dat veel mensen bij elk Ajax bericht maar steeds reageren met dat ze de afgelopen jaren weinig prijzen hebben gepakt...die kan ik alleen maar kortzichtig noemen want Ajax heeft de afgelopen jaren een fantastische basis gelegd voor de toekomst. En de prestaties (aanzien) in Europa is desgevraagd enorm gestegen met een finaleplek in de Europa League en de prestaties van dit jaar in de Champions League.
Vind ik leuk
voetbal@com +1102
donderdag 21 maart 2019 om 13:28
Gefeliciteerd Phirinon, veel plezier van de Ajax centen,

Zijn de seizoenkaarten al goedkoper geworden, shirts in fan shop goedkoper geworden, de stropdassen met de 1 er op gratis verkrijgbaar & de drank, met of zonder alcohol in de arena al verlaagd voor u en de aanwezige Ajax supporters?
Vind ik leuk
davidben +6970
donderdag 21 maart 2019 om 13:54
Shirts vliegen na Real-Ajax de wereld over.
Heb je het nieuws niet gevolgd.
In het buitenland klinkt de naam van jouw club als WC.
Weleens goed naar geluisterd.
Romario zei nooit PSV, maar zei 'ik moet naar de WC'.
Vind ik leuk
voetbal@com +1102
donderdag 21 maart 2019 om 16:08
Yep en Romario had dun gescheten en zei toen...mag ik Ajax....

Naar Ajax Romario?
wat ga je daar toch doen?

Nee...Ajax in dat flessie om mijn wc pot zuiver te maken.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:57
Is het voetbal van jou club al aan te zien? Zo kunnen we blijven doorgaan met simpel dingen over en weer roepen.
Vind ik leuk
Phiron +439
donderdag 21 maart 2019 om 14:25
Wat een onzinnige reactie zeg... Ik kom gewoon met zakelijke feiten waarom Overmars zoveel waardering krijgt als reactie op een eerder bericht.

Geen van bovenstaand (wat jij noemt) is voor mij noodzakelijk. Heb dit jaar tot nu toe enorm genoten van het meerendeel van de wedstrijden.

Gun het jou ook wel dat je ergens van kan gaan genieten komende tijd en dat je niet altijd zo zuur hoeft te reageren!
Vind ik leuk
Just Nuts +871
donderdag 21 maart 2019 om 16:51
Helemaal waar en als Feyenoord supporter ben ik bang dat het droge jaren wa
Vind ik leuk
Just Nuts +871
donderdag 21 maart 2019 om 16:52
drogen jaren worden. ( Drukte prongelijk op enter) meeste supporters zijn kortzichtig die roepen ook dat van Geel zijn schuld is
Vind ik leuk
thierryer +2160
donderdag 21 maart 2019 om 13:19
kampioen 2012/2013/2014 plus een europa league finale en een kwartfinale champions league een dikke bankrekening, leuk spel, goede aankopen!
Vind ik leuk
yuuup +11204
donderdag 21 maart 2019 om 14:57
Omdat de meeste mensen wel zien dat het ontbreken van prijzen niet aan de aankopen van Overmars ligt. Er staat nu ook weer een team dat genoeg kwaliteit heeft om kampioen te worden. Dat dit uiteindelijk niet lukt is vrijwel onmogelijk op Overmars af te schuiven.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:07
Frenkie van 1 euro naar 85 miljoen! Haha
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:09
Das een omgekeerde Telfort reclame ;-)
Vind ik leuk
A.I.D.H. +233
donderdag 21 maart 2019 om 13:20
Amsterdamse inflatie noemen we dat!
Vind ik leuk
Mazraoui +3966
donderdag 21 maart 2019 om 13:11
Al die miskopen bij elkaar 26 miljoen.. Beetje de netto winst op Milik dus ongeveer. De rest puur opstapelen van bankbiljetten tot aan de gevelrand
Vind ik leuk
Roeptoeter +19278
donderdag 21 maart 2019 om 13:12
Toptransfer moet stuk korter
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6463
donderdag 21 maart 2019 om 13:13
Je had er niet met alle geweld elftallen van moeten willen maken.
Nou moet je geforceerd spelers als Lamprou die voor 0 euro zijn binnen gekomen als 2de of 3de keeper, een miskoop gaan noemen.
Wat had je dan verwacht van Lamprou?
Vind ik leuk
Jordtt +1642
donderdag 21 maart 2019 om 13:18
Sterker nog, je had beter Van Leer of Krul daar neer kunnen zetten. Die Van Leer viel tegen als tweede keeper. Lamprou is gehaald als 3e keeper, en gaat straks weer weg als 3e keeper...
Vind ik leuk
Pimman +11589
donderdag 21 maart 2019 om 13:46
Jordtt..lijkt mij ook!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:19
Daar ben ik het ook mee eens. Werd er van Lamprou verwacht dat hij 1ste werd? Volgens mij gewoon als derde keeper gehaald
Vind ik leuk
yuuup +11204
donderdag 21 maart 2019 om 15:01
En dan is het ook nog geen aankoop. En er zitten nog wel meer spelers tussen die prima hebben gefungeerd als reserve. Ook niet onbelangrijk. Zeer geforceerd elftal inderdaad.
Volgens mij zou iedereen wel eens willen weten wat nu het netto resultaat van Overmars is. Had ik eigenlijk wel verwacht in dit artikel, maar nee dat dan weer niet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 15:04]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6463
donderdag 21 maart 2019 om 15:34
Netto resultaat is ook niet te achterhalen zonder dat Ajax bekend maakt hoeveel er bijvoorbeeld bij de Sanchez transfers naar "zaakwaarnemers" is gegaan.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:16
Het is goed gegaan sinds die van Duyvenbode opgeflikkerd is!
Vind ik leuk
El Cazador +9345
donderdag 21 maart 2019 om 13:19
Het gehele artikel bestaat uit appels met peren vergelijken immers een transfervrije speler is geen aankoop en een gestopte speler levert niks op.
Maar het is goed dat Marc blijft!!
Vind ik leuk
jari11 +5322
donderdag 21 maart 2019 om 13:20
Holy shit... 5,5 miljoen voor Kristensen. Wat zien ze in deze jongen? Kan echt niet voetballen.
Vind ik leuk
Pimman +11589
donderdag 21 maart 2019 om 13:51
Tja die Kristensen is écht een misser..dan vraag je je af wie heeft die jongen gescout. Je gaat hem dan toch regelmatig bekijken en door diverse personen?! Of hebben ze die gozer van die reclame van Eyelove die achter het stuur van die lesauto zat laten scouten?? ;)
Vind ik leuk
Jozef +45152
donderdag 21 maart 2019 om 14:38
Van fouten moet je leren. Dat doet men bij aAax prima. Het is echt niet zo simpel om een klasse verdediger te kopen voor dat geld.
Vind ik leuk
voetbal@com +1102
donderdag 21 maart 2019 om 13:23
“ dat opnieuw hogen ogen kan gooien in de Europa”

Prachtige zin.

Vind ik leuk
Sven! +2592
donderdag 21 maart 2019 om 13:36
Dit seizoen doet Ajax het toch erg goed in Europa. Vorig seizoen een drama net als bij PSV en het jaar daarvoor speelde Ajax ook een goed seizoen, niks mis mee dat VP zegt: “ dat opnieuw hogen ogen kan gooien in de Europa”.
Vind ik leuk
voetbal@com +1102
donderdag 21 maart 2019 om 17:18
Prima toch dat Ajax hogen ogen wil gooien in Europa, vindt het vreemd dat er niet staat

“ dat opnieuw Ajax weer ogen kan gooien in Nederland en Europa”

Maar nogmaals, prima zo.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:25
Ik mis de grootste miskoop in dit lijstje: Labyad.
En Schone is toch ook een topaankoop gebleken
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 13:44]
Vind ik leuk
Roeptoeter +19278
donderdag 21 maart 2019 om 13:37
Die wou Overmars zelf niet eens, dus die wil ik hem niet toeschrijven. Wel kwalijke zaak dat hij zo zijn oren heft laten hangen naar de wensen van Ten Hag. Dat gaat nog wat worden deze zomer als Ten Hag met nog meer Labyadjes aan komt zetten.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:29
De Jong onderdeel van een ruildeal en voor €1,00 aangetrokken? Schiet mij maar lek!
Vind ik leuk
Spiegel +11642
donderdag 21 maart 2019 om 13:30
Vp kan je echt van een miskoop spreken als de speler transfervrij is gehaald (Lamprou/Westermann) Westermann was niet best, maar Lamprou is echt niet zon ramp en het financiële risico was nihil...
Vind ik leuk
Roeptoeter +19278
donderdag 21 maart 2019 om 13:36
Lamprou transfervrij als 3de keeper transfervrij is nog enigszins te verdedigen. Vond ik toen al onnodig want dat moet een jeugdkeeper zijn. Maar het feit dat je van pure armoede hem een 2de keeper hebt gemaakt, dat mag je wel zeker hem kwalijk nemen. Gewoon niet op tijd de situatie goed ingeschat, en dat weer op moeten lossen met een paniek aankoop. Dus wel degelijk terecht op de lijst.
Vind ik leuk
Spiegel +11642
donderdag 21 maart 2019 om 14:06
Ik vind Lamprou zo slecht nog niet. Deed het bij Willem II meer dan verdienstelijk.
Wordt nu op basis van 1 wedstrijd, waar die zelf niet eens zo gek veel aan de tegengoals kon doen (4-4 heerenveen) afgeschreven.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19278
donderdag 21 maart 2019 om 13:33
Dat lijstje van mislukte transfers mis ik nog een aantal namen. Wat te denken van de keeper die kwam om te revalideren, Krul?
Je kunt Onana wel bij de topaankopen zetten maar die is toch echt eerst voor de jeugd gehaald en niet meteen als versterking voor het eerste elftal.

De naam van Heitinga mis ik ook. Heitinga had al 2 jaar aangegeven terug te willen komen maar men wou hem niet. Dan komt hij uiteindelijk alsnog om het publiek tevreden te houden dat er een oud speler terug komt om te zien dat hij binnen een half jaar moet stoppen wegens zijn slechte knie. Juist waarvoor hij in eerste instantie niet eens in aanmerking kwam.

Gudelj mis ik op de lijst. Maar aan die vent wil ik niet te veel energie verspillen.

Dijks terug halen. Die staat niet eens 1 keer op de lijst terwijl hij 2x mislukt is.

Het lijstje miskopen is zo velen malen langer. Dit artikel is afgeraffeld.

Ook over de aankopen zijn er velen waarbij een 'maar' zit. Als het gaat om spelers voor het eerste die er meteen staan is het een bijzonder kort lijstje.
En dan tel ik Tadic en Blind mee, die niet eens uit het netwerk van Overmars komen..

Echt bezopen dat deze man mag blijven. Ik pleit nog steeds dat er iemand naast moet komen voor de aankopen. Laat Overmars de verkopen maar doen en een beetje rondkijken voor de jeugd. Meer niet.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:35
Van der Hoorn is momenteel toch wel doorgegroeid naar een redelijke verdediger en Siem de Jong was voor zijn eerste vertrek een bruikbare speler.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30198
donderdag 21 maart 2019 om 13:36
Prima werk, Marc Netto!

De verkoop van Sanchez alleen al maskeert alle mislukte aankopen. En de tijd van oogsten moet nog gaan beginnen..
Vind ik leuk
Roeptoeter +19278
donderdag 21 maart 2019 om 13:47
De verkoop van Sanchez maskeert hooguit het financiele gedeelte van alle mislukte aankopen. Over het sportieve deel blijf je gewoon bizar ver achter.
5 jaar geen kampioen terwijl je als rijkste club 5 jaar wel kampioen moet zijn met hooguit 1 jaar ertussen dat je het niet bent.
En maar steeds die worst voorhouden dat het oogsten moet gaan beginnen.
Dit jaar is het duidelijke voorbeeld. Veruit een betere selectie en waarschijnlijk weer met lege handen. Men trapt in het praatje omdat er gouden bergen beloofd worden terwijl je geen garantie hebt dat het waargemaakt kan worden. Je bent jezelf zo voor de gek aan het houden.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30198
donderdag 21 maart 2019 om 13:55
Ik heb het puur over het financiele plaatje. Qua prijzen heeft het beleid van Overmars nog geen prijzen opgeleverd. Met het oogsten bedoel ik overigens financieel oogsten na dit seizoen. Tot die tijd is het afwachten of Ajax een prijs in de wacht gaat slepen.
Vind ik leuk
Itsese +6263
donderdag 21 maart 2019 om 13:42
Moet je nagaan:p nog 2 Miljoen betalen voor Siem aan PSV:p we krijgen het al jaren cadeau van Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:21
2 miljoen aan PSV betaalt voor Siem? Moet je nagaan dat jìj niet eens weet wat je zegt.... Ajax kocht Siem terug van Newcastle United en niet van PSV 😂😂

Overigens betaalde Newcastle United 3 jaar eerder bijna 9 miljoen aan Ajax voor dezelfde Siem!
Vind ik leuk
Itsese +6263
donderdag 21 maart 2019 om 14:26
Dat bedoel ik:p moet je nagaan als zoiets was:p VP ziet het allemaal anders. Ik weet wel wat ik zeg... Niet zo aanvallend tegen je mede PSVers he Forza Ajax.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 14:29]
Vind ik leuk
Jasperkoos +2886
donderdag 21 maart 2019 om 13:45
De beste aankoop van allemaal ontbreekt: waar is Schöne?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19278
donderdag 21 maart 2019 om 13:49
Schone tekende op 18 april 2012. Overmars kwam pas op 6 juli 2012.
Daarom ontbreekt hij dus.
Vind ik leuk
Jasperkoos +2886
donderdag 21 maart 2019 om 14:06
ahh dat verklaart een hoop, voor m'n gevoel zit Marc al veel langer op die plek.
Vind ik leuk
plein19 +3392
donderdag 21 maart 2019 om 13:47
Met Milik compenseer je alle miskopen
Vind ik leuk
Roeptoeter +19278
donderdag 21 maart 2019 om 13:53
Milik. Ook al een speler wat zo raar gelopen is. Komt binnen met optie tot koop en zit dan vooral op de bank omdat Sigthorsson tot in den treuren de voorkeur krijgt. Dan wordt de optie gelicht op basis van, waarop eigenlijk? Echt gespeeld heeft hij tot dan niet, misschien was het wel lekker de makkelijkste weg.
Jaar daarop blijkt tot ieders verbazing dat Milik het uitstekend doet en vraag je je af waarom heeft hij dat het jaar daarvoor niet mogen laten zien.
En dan in de zomer is Overmars heel stellig dat er niemand verkocht wordt totdat de zak geld groot genoeg is.

De opvolger van Milik heeft Overmars nooit gehaald. Bosz is zelf achter Traore aan moeten gaan. Ook gek dat men die aan Overmars toeschrijft.

Dus ja, Milik compenseert de miskopen op financieel gebied. Ik mis steeds de kritiek op het sportieve gebied.
Vind ik leuk
plein19 +3392
donderdag 21 maart 2019 om 13:57
Ik had graag gezien dat Milik vaker speelde. Ajax heeft 2 dingen duidelijk veranderd. Meer geld uitgeven. En het elftal op tijd rond hebben. De veranderingen zijn een antwoord op een grote onvrede die er jarenlang was
Vind ik leuk
frhoi +2227
donderdag 21 maart 2019 om 13:59
Ben je toch wel koning toto als je iemand voor 1 euro koopt en zo dik bedrag mee ophaalt.. phoe
Vind ik leuk
NvC +9681
donderdag 21 maart 2019 om 14:00
Heeft wel aardig werk gelevere.
Vind ik leuk
Mozes24 +1166
donderdag 21 maart 2019 om 14:06
Net als de NOS & KNVB neigt deze website veel naar een voorkeur voor Ajax! Best bijzonder dat een club die al jaren droog staat zoveel aandacht krijgt. Het herdenken van Johan Cruijff en niet de slachtoffers in Utrecht zegt mij genoeg m.b.t. de KNVB. Ieder weldenkend mens zou deze site verlaten en ik ga dat doen. Niet dat men er rouwig om is hier maar toch.
Vind ik leuk
Phiron +439
donderdag 21 maart 2019 om 15:25
Mooi weetje... Ik wens je het beste toe Mozes24
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:54
Iedereen heeft het maar over geen prijzen winnen, nou ik win nog liever 10 jaar niks en dat ik mooi voetbal zie ,dan 4 x op rij onder de Boer winnen, maar wat was het bagger. nu winnen we misschien niks maar kijken we wel naar heerlijk voetbal. en ja ook psv speelt dit jaar leuk voetbal ook die andere jaren van psv was bagger
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 17:57]
Vind ik leuk
Klaassie +62
donderdag 21 maart 2019 om 14:23
Ik mis 1 hele grote naam onze luis SUAREZ
Vind ik leuk
Klaassie +62
donderdag 21 maart 2019 om 14:26
Lezen is niet mijn sterktse punt, vanaf 2012🤣
Vind ik leuk
Plaotie +65
donderdag 21 maart 2019 om 14:33
Klein detail: Siem de Jong is gekocht van Newcastle i.p.v. PSV, zoals het logo aangeeft.
Vind ik leuk
Psv 2467 +30
donderdag 21 maart 2019 om 14:40
Maar geen titel ,en daar draait het volgens mij om in het voetbal, behalve bij een bedrijf daar draait het om de poen.
Vind ik leuk
B H +461
donderdag 21 maart 2019 om 14:45
Wel heel erg veel miskopen zeg. Ligt,Frenkie,Beek,Tadic,Zijech en Neres volgend seizoen weg. Zijech en Neres zijn vervangbaar maar voor die anderen krijg je geen betere!!
Vind ik leuk
M1GST4R40 +402
donderdag 21 maart 2019 om 14:50
Ene Tobias Sana en die andere onbekende gozer die uit de jeugd van Fortuna naar Engeland voor t eerste van Ajax was gehaald...
Vind ik leuk
Dorzon +4832
donderdag 21 maart 2019 om 15:01
is er een technisch directeur in de wereld die geen miskoop heeft gedaan? Hij heeft het geweldig gedaan en heb alle vetrouwen in de toekomst. Volgend seizoen zal er weer een geweldig elftal staan. Ik hoop alleen met een andere hoofdcoach
Vind ik leuk
Bhj +2520
donderdag 21 maart 2019 om 15:14
Dat Kristensen al als miskoop bestempeld wordt vind ik erg simpel, maar goed er staat een elftal waar menig eredivisionist in de middenmoot toch blij van zal worden denk ik.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:17
Als je de slechte aankopen tegen goeie wegstreept blijft er heel veel netto over 💪🏻
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
donderdag 21 maart 2019 om 15:19
Noem mij 1 TD die nooit een miskoop heeft gedaan, dit zit in het beroep opgesloten en dan moet je hem beoordelen op hoeveel goede aankopen hij wel gedaan heeft.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:46
Prima, Miskopen horen er helaas bij... geen enkele TD loopt 10 op 10, qua successen. En misschien goed om in het najaar nog eens de balans op te maken. Na de verkoop van het halve team...... m wat ik hoop dat het er maar bij drie of vier (max) blijft.....
Vind ik leuk
psv1996psv +272
donderdag 21 maart 2019 om 15:48
PSV moet gewoon hopen dat Bergwijn blijft, Lozano nog goed in vorm komt en er een ploeg +50 miljoen voor hem wil neerleggen.
Voor de rest de Jong- Bergwijn - Schwaab en de backs behouden.
Pereiro verkopen voor een mooi bedrag +- 10 miljoen.
En hopen op talenten als Ihattaren, Lammers etc... echt goed worden net als de lichting van Ajax nu met vd beek, de ligt, de jong etc...
En de gekochte Mexicaan en Argentijnse spits die nog gaan doorbreken.
Dan kan PSV zeker aanpakken. Want Ajax gaat dit jaar cashen maar het betekent niet dat je volgend jaar ook flink casht!
Vind ik leuk
roelio77 +616
donderdag 21 maart 2019 om 16:03
Miskopen: Bande? El Hamdaoi, Johnson, Aissati; en Sulejmani eigenlijk ook...
Topdeals: oa Eriksen, Cillissen, Suarez, Zlatan,
Vind ik leuk
mike29 +41
donderdag 21 maart 2019 om 17:19
Ajax heeft siem de jong van Newcastle GEKOCHT..
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:44
Hier worden dingen aan Overmars toegeschreven, die door trainers (o.a. Bosz) zijn bedacht. Klopt dus gewoon niet! Typisch VP...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:39
Wat een onzin allemaal.hoort er toch gewoon bij .mis en top aankopen .
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:04
Jaar geen cl en uitgaven zijn vele malen groter.. Ajax gaat niet elk jaar types als de Ligt en Frenkie verkopen.
Ze spelen met vuur in de eredivisie.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
donderdag 21 maart 2019 om 20:31
Nu het lijstje van van Geel ernaast en de Feyenoorders weten de oplossing.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:13
Hakim Ziyech
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws