'Cultuurverandering' nodig in voetbal: 'Wij zijn hier bij Ajax en maken zeven uur'

'Cultuurverandering' nodig in voetbal: 'Wij zijn hier bij Ajax en maken zeven uur'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 12:54wo 20-03-2019 om 12:54

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 12:56wo 20-03-2019 om 12:56

Toptrainer André Villas-Boas denkt dat er een 'cultuurverandering' nodig is om profvoetballers meer uren te laten maken. De momenteel clubloze trainer stelt dat spelers voetbal als een hobby zien en niet als werk.

Villas-Boas vindt het opvallend dat voetballers zo weinig uren maken en trekt de vergelijking met andere sporten. "Het gaat om toewijding. Niet één voetballer besteedt zoveel aandacht aan zijn sport als andere topatleten, of het nu om de technische of psychologische kant gaat, voorbereiding of kennis over tegenstanders", aldus de oud-trainer van onder meer Chelsea en Tottenham Hotspur in gesprek met De Volkskrant.

"Zes, zeven uur dagelijks, dat haalt geen voetballer, en die gewoonte vloeit voort uit een cultuur van veertig jaar", vervolgt hij. Alleen bij de nationale teams is dat anders. "Want daar hebben spelers verder niets te doen. Dan heeft de trainer ze acht uur per dag tot zijn beschikking."

Villas-Boas is dan ook voorstander van een cultuurverandering in het voetbal. "Zo van: we zijn hier bij Ajax, we maken zeven uur per dag. Mijn tijd bij Chelsea en Spurs? Om 12.30 uur zat de dag erop. Als de coach zei: We gaan door tot 15.00 uur, zeiden ze: Man, doe niet zo gek."

Als het aan Villas-Boas ligt moeten spelers meer beschikbaar zijn voor hun clubs. "Niet voor marketing, maar voor zijn eigen ontwikkeling. Meer training, meer analyse, meer voorbereiding. Voetballers hebben hun talent, maar voetbal is een hobby voor ze. Geen beroep."

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 12:57
Zelfs de werk ethiek van Ajax krijgt internationale waardering 😎😎😎
Vind ik leuk
De fries +2043
woensdag 20 maart 2019 om 13:20
Goed lezen.. juist niet
Vind ik leuk
afca34 +487
woensdag 20 maart 2019 om 13:25
Goed lezen... Juist wel
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:26
🤦🏾‍♂️🤦🏾‍♂️🤦🏾‍♂️
/>
Maar echt he...
Vind ik leuk
pedros +363
woensdag 20 maart 2019 om 15:01
Hij neemt Ajax als willekeurig voorbeeld omdat het een interview was met de Volkskrant en dan zou het minder voor de hand liggen om Villareal als voorbeeld te nemen, maar heeft het dus over de algehele tendens. Ook bij Ajax zijn voetballers verwende jochies. Misschien nog wel iets meer dan bij de clubs die iets meer bekend staan om hard werken en niet praten maar doen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:02
van Ten Hag moeten die gasten sowieso langer op de club blijven hoor ;-)
Vind ik leuk
pedros +363
woensdag 20 maart 2019 om 15:07
Maar dat zal vooral voor bijles voor Ten Hag zijn, of niet? Tadic die nog eens aan Ten Hag uitlegt hoe je moet omschakelen, De Ligt die hem nog een keer voordoet hoe je een duel aan moet gaan, Neres die hem laat zien hoe je verdrietig moet kijken.
Vind ik leuk
De fries +2043
woensdag 20 maart 2019 om 13:28
Probeer goed te lezen..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:16
Waaruit de waardering van villas-boas blijkt
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:31
Goed om te zien inderdaad, je kan er gewoon niet omheen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:02
Ajax is hot he. Ik ga morgen ook tegen de baas zeggen dat hij niet zo gek moet doen en dan ga ik een halve dag werken 😁
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:03
Laat je even weten wat die zegt ;-)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:19
Dat weet ik al .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:57
Dan worden die verwende prinsessen van ons nog moeier😔
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:58
Precies, onze Poolse profs trainen 10x harder dan de rest van de wereld. Condities van ik weet niet wat! We zijn in ons voordeel! We worden wereldkampioen! Maarja, laten we als toetje eerst eventjes het EK pakken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 12:59]
Vind ik leuk
Rondebal +1121
woensdag 20 maart 2019 om 13:04
Hé wakker worden! Je moet nog een wandje stuccen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:14
En wodka zuipen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:01
Het is vodka 😉
Vind ik leuk
companen +2338
woensdag 20 maart 2019 om 20:22
We spreken Nederlands in Nederland hier heet het Wodka. Of drink jij graag Beer?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:03
Ik ben internationaal. Zo doe en denk ik ook. Zolang er maar alcohol in zit he
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:11
En ik dus niet.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:20
Jij woont zeker ook ergens helemaal afgelegen in een blokhut waar geen mens komt. Eens in de zoveel tijd verdwaalt er iemand daar en dan heb je weer de kans gehad om iemand te zien/spreken. Een moeilijk en saai leventje zul je dan ook hebben
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:29
Haha, wat zijn we weer grappig mr. International.
Heb je nog meer stoere teksten?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:42
Het is maar wat je stoer vindt. Zo doe jij jezelf voorkomen zoals ik net omschreef. Met internationaal bedoelde ik dat ik me aanpas aan een bepaald taal en uitspraak. Maar ok, ik heb wel wat beters te doen dan met jou in discussie te gaan over iets waar wij van mening over verschillen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:31
Wat n kut opmerking.. En waarschijnlijk laat je zelf je ramen wassen of je schilderwerk uitvoeren door een bedrijf dat polen in dienst heeft
Vind ik leuk
Rondebal +1121
woensdag 20 maart 2019 om 15:48
Zeker!! Daarom moet hij ook wakker worden! Werk aan de winkel
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
woensdag 20 maart 2019 om 14:15
En dan bakken jullie er toch nog steeds niks van.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 14:41
Toetje komt van ‘toe’, niet van vooraf Polska.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:00
Het is een en al Ajax tegenwoordig.

Als Ajax maar 2 uurtjes per dag op de club zou doorbrengen dan had Villas-Boas wel geroepen dat voetbalprofs niet te veel tijd moeten doorbrengen op de club 🤣
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 13:34]
Vind ik leuk
Ginovanni +21649
woensdag 20 maart 2019 om 13:33
En zo hoort het ook!😉
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:35
Precies, het zou niet de eerste keer zijn dat Ajax het voetbal in de wereld beter maakt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:00
Wanneer voetballers te ' veel ' trainen of 3 wedstrijden spelen komen de excuses dat ze niet meer okselfris zijn en vermoeid zijn. Verwende diva's zijn het.

Laat ze eens een voorbeeld nemen aan wielrenners, die fietsen in de tour honderden kilometers per dag wat fysiek een stuk zwaarder is en je hoort wielrenners minder klagen dan veel voetballers.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:08
Fietsen wil je toch niet vergelijken hardlopen of een sport met tegenstander?
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 13:22
Die fietsers horen niet allemaal bij elkaar hoor. Ze gaan wel dezelfde kant op, maar het is gewoon een wedstrijd.
Vind ik leuk
Linke loe +2261
woensdag 20 maart 2019 om 13:09
Idd die fietsen met een gebroken heup of een gebroken kuit nog verder ..tot ze echt niet meer kunnen dat zijn pas kerels..zal geen namen noemen maar ik wil wel is wat voetballers zien fietsen als ze een hoofdblessure hebben waarmee natuurlijk geen 1 wielrenner zou stoppen te fietsen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:15
Als je nou echt hélemaal niks kunt, dan ga je wielrennen.
Vind ik leuk
Linke loe +2261
woensdag 20 maart 2019 om 13:16
Omdat?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:18
En het lachwekkendste is veldrijden.
Hardlopen met een fiets op je nek. Waarom geen nacht kastje of een paar tuinstoelen?
Vind ik leuk
Linke loe +2261
woensdag 20 maart 2019 om 13:20
Op een nachtkastje kun je niet fietsen he dom kalf
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:23
Idd. Niet al te slim en wat er nog kan denken, is kapot als gevolg van doping.
Vind ik leuk
Linke loe +2261
woensdag 20 maart 2019 om 13:27
Sja
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:42
Simpson 29 jaar
Meijer 25 jaar
Pauwels 22 jaar
Vermaut 28 jaar
Goolaerts 23 jaar
Enz, enz allemaal dood...


Vind ik leuk
Linke loe +2261
woensdag 20 maart 2019 om 14:55
Tja
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 13:23
Hahaha
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:24
Hahaha, jij kunt geen veldrijden meer kijken zonder dat nachtkastje te zien.
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 13:30
Klopt. Al is het wel zo dat ik bij wielrennen heel erg snel wegzap :p
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:43
Simpson 29 jaar
Meijer 25 jaar
Pauwels 22 jaar
Vermaut 28 jaar
Goolaerts 23 jaar
Enz, enz allemaal dood
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 14:20
Wat?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:31
Allemaal wielrenners gestorven op de fiets.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 14:32]
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 14:32
Dat is best opvallend. In hoeveel tijd?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:37
Dit zijn er een paar van de grote lijst die gestorven zijn tijdens de wedstrijd. De lijst van wielrenners die thuis of elders stierven is nog veel groter.....
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 14:38
Jezus. Wat een raar verhaal. Wordt het onderzocht?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:40
Niks nieuws Keizer.
Wij kennen alleen Nouri, in het wielrennen zijn er veel te betreuren.
Ik schrok ook van die lijsten.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_profwielrenners_overleden_tijdens_de_beoefening_van_hun_sport
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 14:41]
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 15:03
Misschien niet nieuws, maar toch wel opvallend?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:25
Ja, klopt. Doping gerelateerd waarschijnlijk.
Er wordt overigens best streng gecontroleerd in alle sporten weet ik uit ervaring. Je moet altijd beschikbaar zijn voor controles en ze staan ook out of competition bij je op de stoep en je moet ook doorgeven waar je bent.
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 15:38
Ja, maar die controles gaan puur over het gebruik van.
Niet de gevolgen van het gebruik van.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:42
De gevolgen staan op het lijstje.
Je bedoelt dat het verband niet altijd te leggen is?
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 15:44
Misschien volg ik het niet goed genoeg, maar is de link bewezen tussen doping en dood?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:51
Bij een aantal ( Simpson) was het wel duidelijk toch? Het verband is ook niet altijd aan te tonen.
Vind ik leuk
Vakkie D +4788
woensdag 20 maart 2019 om 15:53
Nee absoluut niet. Ken een wielrenner die op 40 jarige leeftijd in elkaar is gezakt. Wielrenners hebben vaker last van een hartstilstand. Natuurlijk zal er voor enkele profs doping bij komen maar de vergelijking zoals gesteld kan absoluut niet gemaakt worden.
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 15:54
Dan is dat toch alsnog de moeite om uit te zoeken?
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 17:28
Hoe kan dat van die hartstilstanden dan?
Vind ik leuk
Vakkie D +4788
woensdag 20 maart 2019 om 17:36
Een stuk van het nrc zegt dit:

Een renner die geen hartproblemen kent, kan door bijvoorbeeld een schok of val een hartstilstand krijgen. Hij kan een ontsteking aan de hartspier hebben. Het kan ook om een aangeboren stoornis gaan: „Iets wat je je ganse leven kunt hebben, maar bij extreme inspanning pas een ritmestoornis oplevert.”

Topsporters hebben sowieso een verhoogd risico
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 19:13
Natuurlijk kan het aangeboren zijn. Alleen als bij een bepaalde sport zoveel mensen zomaar hartaanvallen zijn lijkt het aantal aangeboren afwijkingen me niet zo relevant.
Vind ik leuk
SjakieNYC +234
woensdag 20 maart 2019 om 14:26
Zegt een Fc den bosch supporter...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:35
Ik kom net van de training, dus ik mag wat zeggen over trainingen van voetballers, heb zelf veel trainingen mogen krijgen. En fietste daarnaast lachend een uur of drie langs de maas.
Onvergelijkbare sporten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 14:37]
Vind ik leuk
Vakkie D +4788
woensdag 20 maart 2019 om 15:55
Op 32 km/h ja, niet op de snelheid die de profs rijden
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:07
De gemiddelde snelheid in de Tour ligt niet veel hoger hoor, rond de 40 km/uur.
Het is gewoon onvergelijkbaar. Duursport en voetbal waar explosiviteit en techniek gecombineerd moet worden.
Je kunt niet zeggen dat voetballers er in vergelijking met fietsers " niks" voor doen
Het is anders.

Bij ons in Den Bosch zijn de spelers en trainers van 9 tot 17 uur op de club. Dwz op het veld of in het krachthonk of bij besprekingen enz.
Je kunt toch ook niet zeggen dat een sprinter die maar 100meter loopt minder met zijn sport bezig is dan een marathonloper?
Vind ik leuk
Vakkie D +4788
woensdag 20 maart 2019 om 16:42
Je deed het over komen alsof wielrennen een makkie is omdat iemand het op een rustig tempo een uurtje of 3 kan. Daarnaast vergelijk je een rondje langs de maas met een bergtocht van meerdere dagen.

Beide sporten zijn op hun eigen manier zwaar
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:53
Ja. Eens. Mijn voorbeeld was niet goed uitgewerkt.

Ik was op de training vanochtend en Velkov is weer fit na een knieblessure. Die jongen zit zo vaak in het krachthonk dat hij zo hoog springt als Ronaldo. Ik zeg het omdat het er een voor Feijenoord zou kunnen zijn en als voorbeeld van 9 to 5 mentaliteit
Vind ik leuk
Vakkie D +4788
woensdag 20 maart 2019 om 17:24
Een 9 tot 5 mentaliteit is inderdaad wel nodig in de topsport
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 13:12
Als een voetballer valt op het zachte gras gaat hij bijna dood, een wielrenner stuitert op het asvalt wn rijd nog 115km tot de finish met een gebroken pols en een kapote knieschijf (en dit is niet overdreven). Na de finish uitfietsen en naar het hotel om allea te repareren voor de volgende dag als er een rit van 212km voor de deur staat met 5 bergen onderweg! Maar diezelfde voetballer kan pas over dagen weer spelen 90minuten om vervolgens weer op het zachte gras te vallen en te rollen. Gelukkig is het financieel wel eerlijk verdeeld en verdient de meester knecht net zoveel als de wissel speler van Fortuna, de Graafachap of was het NAC.........
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 13:14
Maarja er is maar één sport en niks is mooier dan een EK,WK of CL met een Nederlandse ploeg!!
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 13:21
Nou... nu overdrijf je wel hoor... Je hebt absoluut een punt dat het mentaal een stuk slapper is bij voetbal dan bij welke andere sport dan ook.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 13:25
Tuurlijk overdrijf ik puur om een punt te maken, Peter Sagan (Topper) verdient gewoon €3mlj salaris per jaar!

Er is maar één sport ik ben gek op voetbal maar dat gerol en kaarten naaien vind ik vreselijk!
Vind ik leuk
RM91 +214
woensdag 20 maart 2019 om 13:25
Zijn veel wielrenners doorpakkers (en soms wat onverstandig - doorfietsen met een gebroken knieschijf lijkt mij niet heel slim)? Ja, absoluut! Maar laten we een duursport waarbij 95% van alles neerkomt op hard trappen, alsjeblieft niet vergelijken met een sport als voetbal waarbij techniek erg belangrijk is. Heb je wel eens een bal geprobeerd in de kruising te krullen of over 30 meter op de stropdas te leggen met compleet verzuurde benen?

Zo nee, probeer het eens.
Zo ja, dan hoef ik daar verder geen woorden aan te wijden.
Vind ik leuk
Linke loe +2261
woensdag 20 maart 2019 om 13:34
95 procent op hard trappen? Wat een onzin je begrijpt het duidelijk niet
Vind ik leuk
RM91 +214
woensdag 20 maart 2019 om 14:22
Bedankt voor deze sterke onderbouwing. Of wil je het nog uitleggen? In dat geval wacht ik rustig even af namelijk.
Vind ik leuk
Linke loe +2261
woensdag 20 maart 2019 om 14:56
Nee dat was het eigenlijk wel
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
woensdag 20 maart 2019 om 14:25
Heb je wel eens na 210 kilometer fietsen een sprint aangetrokken met totaal verzuurde benen a 60 kilometer per uur.

Zo nee...hoef ik daar geen woorden meer aan vuil te maken
Vind ik leuk
RM91 +214
woensdag 20 maart 2019 om 14:38
Volgens mij begrijp je mijn comment niet helemaal. Ik zeg nergens dat wielrennen geen uitdagende sport is. Sterker nog, ik denk dat het een van de sporten is waar je uithoudingsvermogen gigantisch op de proef wordt gesteld. Wat ik aangeef is dat wielrennen (een duursport) niet vergeleken moet worden met voetbal (géén duursport) omdat het twee compleet verschillende dingen zijn.

Maar geen probleem, ik help je graag om dingen beter te begrijpen. Helpt dit?
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
woensdag 20 maart 2019 om 16:41
Comment ging over verzuurde benen.
En ik denk dat een wielrenner meer verzuurd dan een voetballer.
Vind ik leuk
Linke loe +2261
woensdag 20 maart 2019 om 21:28
Nou precies..en zo kan ik nog wel even doorgaan..maar daar had ik geen zin in
Vind ik leuk
RenW +5625
woensdag 20 maart 2019 om 13:26
Die kunnen ook niet meer klagen van de doping.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:44
Deze klagen ook niet meer:

Simpson 29 jaar
Meijer 25 jaar
Pauwels 22 jaar
Vermaut 28 jaar
Goolaerts 23 jaar
Enz, enz allemaal dood
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 14:45
David, ik heb werkelijk geen enkele speler van Ajax horen klagen over vermoeidheid. Zeg me waar ik het interview kan vinden. Anderen zeggen dat over Ajax, inclusief mijn persoontje. Dat is niet een pleidooi voor minder wedstrijden of trainen, maar voor een heel andere aanpak waar het de aanwezigheid op de club en hun bezigheden betreft.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 14:47]
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 13:00
Villas-Boas heeft groot gelijk. Het vak van voetballer mag best een beroep worden. Dit voor de goede verstaander.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:13
Onzin , arbeid-rust verhouding is heel erg belangrijk .
Verder ben je als speler van een topclub al bijna geen dag vrij , als je dan ook nog eens 7 uur per dag op de club moet zijn heb je helemaal geen vrije tijd mee .
Nu zijn de topvoetballers ook in principe elke dag op de club bijna , vooral als ze nog een wedstrijd op dinsdag of woensdag hebben , maar dit word dan weer gecompenseerd doordat ze geen volle werkdag hebben .

Ik wet niet hoe het bij jou zit , maar ik heb geen 7 daagse werkweek , waarin ik 7 uur per dag moet werken .

En ik denk dat spelers van Tottenham , Liverpool Barca Juventus en Ajax , echt wel aan een 40 urige werkweek komen op dit moment .
Waarom zou je daar nog meer van moeten maken .
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 13:26
Hij zegt note bene dat de dag er bij de topclubs al vroeg opzat.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 14:03
Zeg ik dat ze dan meer dan 40 uur moeten werken op de club? Probeer de geest van het verhaal van Villas-Boas eens te pakken: bereid je wat meer voor als er een wedstrijd komt. Lees en kijk je eens in op de spelers die je tegenover je kan verwachten. Hoe die te storen in hun opbouw, manier van verdedigen. Hoe nemen ze doorgaans de bal aan na een pass. Daar zit de meerwaarde voor spelers die willen winnen. Verder: je ziet veel spelers los van elkaar functioneren, hoe kunnen ze hun eigen bijdrage beter invoegen in het geheel? Samenwerking kan altijd beter. Steun elkaar in een moeilijke periode, daar heb je in principe geen zieleknijper voor nodig, het groepsproces kan beter zijn dan zo’n figuur.
Twee keer op een dag trainen, waar in beide blokken een heel intensief deel is gestopt, goed voor de conditie. Dat soort dingen. Pakweg zes uur per dag op de club, te beginnen met een ontbijt om 08:00 uur en een pauze van 11:00 13:00 met een maaltijd tussen 12:00 en 13:00 uur. Om 16:00 uur lekker naar huis. Wat is er mis mee? Natuurlijk ook een vrije dag na het weekend, bijv. Op maandag of dinsdag. In het weekend de dag dat er niet gevoetbald wordt een halve dag teambuilding.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 14:46]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:11
Misschien dat het bij Utrecht anders ligt , maar de Engelse topclubs en ook clubs in de championship , spelen al tussen de 50 en de 60 wedstrijden per jaar .
Die spelers zijn nu al moe aan het einde van het seizoen ,en die wil jij dus nog meer gaan belasten .

Bij Ajax klagen de spelers nu ook al over pijntjes , en die wil jij dus ook meer gaan belasten .
Nog intensiever trainen is dus niet verstandig .
In het buitenland word veel minder hard getraint als in Nederland , daarom houden spelers van buitenlandse topclubs het wel vol om 3 wedstrijden per week te spelen , en in Nederland krijgen de spelers van Ajax nu last .
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 14:27
Man, je schuift me maar gewoon even een stel woorden in mijn mond die alleen jij hebt gebezigd. Eerst zeg je dat Engelse topclubs èn clubs in het Championship tussen de 50 en 60 wedstrijden per jaar spelen. Vervolgens zegje dat ik ze meer wil belasten. Waar haal je die onzin vandaan? Kom eens uit je eigen hoofd, daar waar je fantasie een beetje op hol schijnt te slaan.

En “in het buitenland” spelen ze 3 wedstrijden per week”, wat Ajax niet kan volhouden. Ja, en? Wat heb ik daar mee te maken? Ajax speelt af en toe een extra wedstrijd in Europees verband, daar wordt keurig door de KNVB rekening mee gehouden. Dus spelen ze NIET het hele seizoen 3 wedstrijden in de week, maar volgens jou dus wel. En “bij Ajax krijgen de spelers nu last”. Ja is dat mijn schuld? Ze willen naar de Europese top, dan zullen ze toch iets meer wedstrijden per week aan moeten kunnen, zo af en toe. Zeg ik dat ze de Europese top moeten bestormen? Dat willen de spelers toch zelf?

Man, man, even wat beter lezen, beter interpreteren ook graag en dan voorzichtig het ware verhaal vertellen. Niet verzinnen, als je het niet snapt dan maar eerst weer even wat leren.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:10
Maar dat gebeurt toch ook.
Bij ons wel in ieder geval.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 16:14
Ja, maar niet overal schijnbaar FOREVER. Als je ambitie niet vertaalt naar werkniveau en mentale belastbaarheid, is het alleen een woord. ‘Ambitie’ schreeuwt ook om gevuld te worden met daden.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:18
Ik kom net van de training en vanwege mijn werk kom ik dagelijks langs het trainingsveld en krachthonk, ze zijn er bijna altijd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 16:20]
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 16:27
Precies zoals je zegt: zo kan het ook en eigenlijk hoort het ook zo. Als het goed is, is dit wat de spelers ook willen: zo goed mogelijk met je sport bezig zijn en in jezelf investeren.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:48
Daar komt nog iets bij.
Cruijff zei tegen zijn conditietrainer: ik wil dat ze 90 minuten kunnen spelen. Maakt me niet uit hoe je dat doet, als ze er maar plezier (!) in hebben.
Daar let ik op als ik ga kijken en dan zie ik plezier onder Boessen en hard werken.
Voorbeeld plezier: Beltrame, Blummel en vd Sande waren met zijn drieën aan het hooghouden. Niet met de voet maar met het scheenbeen. Haha lachen, nog nooit gezien. Het ziet er komisch uit. Alsof ze mis trappen.

Hard werken:
De linksbuiten van ons heeft een slecht schot.
( geen schot) Technisch gezegd; hij trapt niet dóór maar aait.
Na afloop van de ochtendtraining moest of mocht hij nog een tijd afronden, zonder veel verbetering maar hij werkte hard.
Sinds Vloet ( ben ik verder geen fan van) is het fulltime geworden bij ons. 9 to 5.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 16:52
Er zullen veel fans je benijden, zo wil je dat toch ook bij je eigen club zien? Bij FC Utrecht werd dat door Ten Hag er ook ingebracht, Advocaat is daar iets losser in, maar die moet je ook meer zien als interim trainer. Er wordt bij ons trouwens wel hard gewerkt hoor.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:58
Omgekeerd ook hoor. Boessen en de spelers vinden het prachtig dat na een 5-0 nederlaag 500 man nog steeds staat te zingen. Sapinnen had tranen in zijn ogen en zijn hand op het clubembleem. Die jongen werkt zich altijd een slag in de rondte.
Nog 9 oefenpotjes en dan via Go Ahead en Excelsior de eredivisie in!

Dit is ná de 5-0.
https://mobile.twitter.com/i/web/status/1106670954233688067
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 17:03]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:30
Bijvoorbeeld omdat ze er nogal vorstelijk voor betaald worden?😏
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:36
Ja , al zou ik voor geen geld met ze willen ruilen , zeker niet in de Europese top .
Je bent bijna nooit thuis , en je kunt je nergens meer een keer goed misdragen zonder dat het in de krant komt .

Ik zie alleen dat diverse spelers zich beklagen over pijntjes vanwege het overvolle programma .
Dus dan vraag ik me vooral af of het zin heeft om spelers langer op de club te houden dan dat je nu al doet .
En ze dan helemaal volstoppen met informatie over hun tegenstander .
Vind ik leuk
SjakieNYC +234
woensdag 20 maart 2019 om 17:47
Het is TOPsport met een navenante beloning...geen 9-5 baan...
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 13:00
Ik hoor de voorzitter van PEC al roepen, dat kan helemaal niet! Dan zijn mijn spelers te moe om te voetballen...
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 13:04
Die van ajax moesten zo nodig wedstrijd verzetten. Bedankt nog.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 13:06
Als jij denkt dat je daarom gewonnen hebt, wens ik je er veel plezier van...
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 13:07
Ik heb noet gewonnen hoor. Ben gewoon supporter. En maakt het uit hoe? Was met goed voetbal van ons 1-0.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 13:20
Waarom moet je dan die verzette wedstrijd er bij halen?
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 13:48
Jij begon over PEC. Dacht dan zal je wel bedoelen dat die tegenstribbelden voor het verzetten. En maakt het uit hoe? 1-0 is 1-0. Volledig terecht.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 14:02
Ja, ik begon over het geklaag van de voorzitter van PEC aangaande het te drukke schema voor zijn prima donna's. Maar wat heeft dat nou met AZ te maken?

Het ging hier over een 8-urige werkdag en ik stel me zo voor dat de voorzitter van PEC dat niet ziet zitten, omdat zijn spelers dan vast te moe worden...

Maar ik begrijp nog de link met AZ niet...
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 15:32
Hoeft ook niet.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 15:40
Die is er ook niet... het is daarom ook raar dat je het aan haalt. Bovendien, je doet je eigen club te kort, door te suggereren dat ze gewonnen hebben, omdat Ajax 3 dagen er voor nog tegen PEC gespeeld heeft. Als je dan stelt dat de winst van AZ terecht was, doe je dat te niet door PEC er bij te halen... beetje dom.
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 17:02
Niks doms aan. Ben blij dat de wedstrijd tegen zwolle ervoor was. Je zag dat ze moe waren. Az zat er bovenop.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 17:08
Dat is wat je denkt... dat mag. Ziyech er geblesseerd van af, dat is een aderlating. Daarbij is AZ toch ff wat anders dan Real of Juve en dat soort dingen speelt gewoon mee in de mentale weerbaarheid. Zoals AZ nu eenmaal zwaarder gemotiveerd is tegen Ajax ipv Emmen uit. Je zag ook dat John superblij was. Eindelijk eens gewonnen van Ajax...

Die dingen vergeet je, als je denkt dat ze moe waren door PEC...
Vind ik leuk
Bullet +3360
woensdag 20 maart 2019 om 13:07
Je kunt ook activiteiten doen die niet fysiek zijn. Dat voorbeeld geeft hij ook in de tekst.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:07
Ja want RM is natuurlijk te vergelijken met elk andere ED club
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 13:09
Net of die zo goed zijn. Ze hadden wel veel pech. Met een beetje geluk wonnen ze gewoon. Paal en lat zat ze in de weg. Maar ja moet je ze er maar inschieten zo is het ook weer.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:12
Misschien had AZ ook nog kans gehad tegen RM?
Vind ik leuk
AZVork +2972
woensdag 20 maart 2019 om 13:46
Dat zullen we nooit weten.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:48
😆😆
Vind ik leuk
HanV +5671
woensdag 20 maart 2019 om 14:31
Jij hebt zeker gemist dat Ajax in een een-tweetje met de KNVB geregeld heeft dat ze niet hoefden te voetballen?
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 14:40
Dat heb ik niet gemist en dat was een goede zaak. Maar wat heeft dat met AZ te maken?
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
woensdag 20 maart 2019 om 13:02
Inderdaad, laat ze maar eens echt gaan werken voor dat geld.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:03
Ook in de politiek cultuurverandering nodig, stem daarom vandaag FvD! Dit was uitzendtijd voor politieke partijen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:08
Mijn stem gaat de prullenbak in
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:26
Als je niet gaat stemmen, moet je ook niet zeiken over de politiek. Dat recht ben je dan ook meteen kwijt. Zo sta ik er in.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:04
Ik klaag niet over politiek. Ik klaag over het systeem. En omdat ik juist daar mijn bedenkingen over heb stem ik niet en klaag ik alleen over het systeem.

Dus lees eerst beter voordat je begint te zeiken
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:21
Jij hebt liever een communistisch systeem? Daar mag je helemaal niet klagen. Trouwens, ik heb prima gelezen. Jij hebt het over een stem in de prullenbak gooien. Meer kan ik daar niet uit opmaken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 18:23]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:24
Lees eerst beter voordat je begint te zeiken, nogmaals!

Nergens zeg ik dat...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:25
Lees eerst zelf eens beter. Ik stelde jou een vraag.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:32
Suggestieve vraag ja slimbo...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:49
Jij wilt liever in een communistische staat wonen? Dat meen je niet. Ik weet niet wat enkeltje vliegticket China of Cuba kost. Veel plezier daar!
Vind ik leuk
Unknown007 +2253
woensdag 20 maart 2019 om 13:41
Stemmen op een bekakte Wilders... nee dank je!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:04
Cristiano Ronaldo is de benchmark.


Het gaat bij vergelijkingen zowel om de overeenkomsten als om de verschillen. Voetballers leveren niet alleen fysieke inspanning, maar ook dynamisch-thermische.

Fijne dag nog.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 13:06]
Vind ik leuk
R94 +2026
woensdag 20 maart 2019 om 13:05
Is er dan nog wel tijd om te chillen met je bro's en je patta's te showen op Insta?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:09
Se swaa...liever chillen op de antillen
Vind ik leuk
SjakieNYC +234
woensdag 20 maart 2019 om 17:51
En shinen in je nieuwe bak natuurlijk
Vind ik leuk
Linke loe +2261
woensdag 20 maart 2019 om 13:06
Is toch ook logisch! Die gasten verdienen bakken met geld..gewoon 8 uur werken per dag klaar..en wie niet wilt gewoon lijfstraffen geven
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:09
Zo...heftig!
Vind ik leuk
Linke loe +2261
woensdag 20 maart 2019 om 13:10
Nou mischien wat overdreven maar sommige voetballers zullen best baat hebben bij wat corrigerende tikken
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:13
Welke voetballers en waarom verdienen zij tikken?

Ben ik oprecht benieuwd naar
Vind ik leuk
Linke loe +2261
woensdag 20 maart 2019 om 13:16
Die jankballen en die gasten die er niet tegen kunnen om gewisseld te worden of die niet Willen invallen omdat het nog maar 5 min spelen is..of van die depay gasten die een week te laat komen van vakantie..die types
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:18
Duidelijk 👌🏾
Vind ik leuk
mylife +467
woensdag 20 maart 2019 om 13:08
voor het loon dat ze ontvangen is het niet meer dan redelijk dat ze uren maken
Vind ik leuk
Grijs +1414
woensdag 20 maart 2019 om 13:09
Fijn om het ook eens uit een andere hoek te horen:

Voetbal is geen topsport
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 13:16
Volgens mij heeft hij helemaal gelijk.
Ik ken genoeg mensen die er atletischer uitzien dan 80% van de eredivisie.
Vind ik leuk
Pvm9 +1041
woensdag 20 maart 2019 om 13:42
De meeste andere topsporten hoeven niet meerdere keren per week te presteren. Die werken vaak lange tijd toe naar een serie wedstrijden in korte tijd.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6367
woensdag 20 maart 2019 om 13:55
""Het gaat om toewijding. Niet één voetballer besteedt zoveel aandacht aan zijn sport als andere topatleten, of het nu om de technische of psychologische kant gaat, voorbereiding of kennis over tegenstanders""


Gaan we voor de lol weer eens teamsporters met individuele sporters vergelijken zodat we voetballers weer verwend en lui kunnen noemen?

Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:31
Schaftlokaalbravoure.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:25
Een hobby, met een redelijk zakcentje. Als ze meer uren draaien hebben ze minder tijd om geld uit te geven. Lijkt me erg lastig.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:23
Dit stukje spreekt mij enorm aan ik zou willen dat van Bronckhorst dit had gezegd. Ik vraag me namelijk vaak af waar ze bij Feyenoord de hele week op trainen en waar ze mee bezig zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws