Update: KNVB geeft aanvullende verklaring: 'Ook wij zijn diep geraakt'

Update: KNVB geeft aanvullende verklaring: 'Ook wij zijn diep geraakt'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 15:07do 21-03-2019 om 15:07

Laatste update: donderdag 21 maart 2019 om 15:07do 21-03-2019 om 15:07

Het Nederlands elftal zal donderdagavond rond de wedstrijd tegen Wit-Rusland niet stilstaan bij de slachtoffers die zijn gevallen bij de aanslag in Utrecht. Dat meldt de KNVB aan het Algemeen Dagblad.

De spelers zullen geen rouwbanden dragen en er zal geen minuut stilte plaatsvinden voor de aftrap. Jaap Paulsen, woordvoerder van de KNVB, licht dit besluit toe. "Er is door de overheid geen nationale dag van rouw afgekondigd. Was dat wel gebeurd, dan zouden wij de aanslag in Utrecht wel herdenken", aldus de voetbalbond

De KNVB heeft wel laten weten de gebeurtenissen van maandagochtend te betreuren en mee te leven met de nabestaanden. Komend weekend zijn amateurclubs in Nederland in de gelegenheid om wel een minuut stilte te houden voorafgaand aan de wedstrijden. 

Zondag zal wel de sterfdag van Johan Cruijff worden herdacht. Dan speelt Oranje in de Johan Cruijff Arena tegen Duitsland. Op de schermen in het stadion zullen beelden worden laten zien van de legendarische voetballer. De KNVB verklaart tegen het AD dat dit wel in het procotol past, 'omdat het een icoon uit de voetballerij betreft'. 

Update 21/03, 15:07 uur: De KNVB kreeg woensdag veel reacties op het besluit voor de wedstrijd Nederland - Wit-Rusland geen minuut stilte te houden of met rouwbanden te spelen ter nagedachtenis aan de slachtoffers van het schietincident in Utrecht. In een uitgebreidere verklaring probeert de voetbalbond donderdag uit te leggen waarom.

De bond stelt zich te houden aan een protocol. 'De richtlijn geeft daarbij aan dat er herdacht wordt bij officiële interlands als de overheid een nationale dag van rouw heeft uitgeroepen (iets wat nu niet is gebeurd) of als het een icoon uit de voetbalwereld betreft', schrijft de bond op de eigen website

Omdat dit deze niet het geval was, wordt er geen minuut stilte gehouden of met rouwbanden gespeeld. 'Is het altijd even makkelijk om zo’n richtlijn te volgen? Nee, zeker niet. Binnen de voetbalbond werken vele mensen, mensen met allemaal een eigen mening en emoties. Ook bij ons wordt er veel over het incident gesproken. Maar dat is dan ook juist de reden waarom hier ooit een protocol voor is opgesteld. Discussies mogen niet leiden tot een punt waarop het ene incident als erger dan het andere moet worden bestempeld.'

De bond stelt op nationaal niveau wel zoveel mogelijk aandacht aan het drama te hebben besteed. 'De vlaggen in Zeist hangen halfstok omdat een van de slachtoffers een KNVB-lid is, een vader die in Utrecht voetbalde en hier ook twee jeugdteams trainde. Voor ons voelde het dan ook als een hele logische beslissing om alle amateurverenigingen de mogelijkheid te bieden om bij de eerstvolgende wedstrijden een minuut stilte houden. Ook wij zijn diep geraakt door ‘Utrecht’.'

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Fans RMCF +64
woensdag 20 maart 2019 om 19:37
Terecht.
Vind ik leuk
Argento8523 +7458
woensdag 20 maart 2019 om 19:39
Waarom?
Vind ik leuk
Ricky030 +565
woensdag 20 maart 2019 om 19:46
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:04]
Vind ik leuk
Argento8523 +7458
woensdag 20 maart 2019 om 19:49
Je zou het haast gaan denken he..
Vind ik leuk
Groen +4582
woensdag 20 maart 2019 om 19:59
En voor die aanslagen in Christchurch dan, moeten ze daar geen minuutje stilte voor houden?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:30
Wist niet dat die in Nederland stond....
Utrecht of Nieuw-Zeeland, ik vind dat dus wél een verschil.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:37]
Vind ik leuk
John Garp +5471
woensdag 20 maart 2019 om 20:35
'Utrecht of Nieuw-Zeeland, ik vind dat dus wél een verschil. '

Zo zijn er een heleboel verschillen die voor een hele hoop verschillende mensen verschillende waarde hebben.

Daarom heeft de KNVB haar eigen protocol, gelinkt aan nationale rouwdagen en voetbaliconen.

Dat is toch niet zo vreemd? Want welke richtlijnen je nu ook opstelt voor de bekende minuut stilte, er zullen altijd mensen boos om zijn.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1899
woensdag 20 maart 2019 om 20:36
Hebdo was ook niet in nederland
Vind ik leuk
Enkidoe +332
woensdag 20 maart 2019 om 20:47
In Africa zijn praktisch iedere dag Islamitische aanslagen tegen Christenen. Of de aanslag op de schoolbus van vandaag door een Islamiet, waar trek je de grens?
Vind ik leuk
Groen +4582
woensdag 20 maart 2019 om 20:53
Dat is precies mijn punt. Overigens is het natuurlijk niet relevant of de dader moslim is.
Vind ik leuk
yuuup +11204
donderdag 21 maart 2019 om 04:50
Zeer relevant. 99% Van alle aanslagen in de wereld worden door moslims gepleegd.
Vind ik leuk
Groen +4582
donderdag 21 maart 2019 om 08:39
Nee. Voor het wel of niet een minuut stilte houden, is het niet relevant wie de dader van de aanslag is.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:54
Gevalletje bull shit eerste klas,trieste reactie maja uuuuu he
Vind ik leuk
Johnnies +2844
woensdag 20 maart 2019 om 19:59
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:04]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:35
Heb ik wat gemist?😂
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:59
Stel je niet zo aan joh..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:26
Even helemaal off-topic!!!

@VP Snap überhaupt niet dat er gereageerd kan worden op dit artikel is echt vragen om moeilijkheden. En voor de KNVB schaam jullie! Kunnen ook anders om de regels heen werken!!! En iedereen die geen respect kan tonen hier. Echt nog nooit zulke respectloze reacties gezien hier. Echt diep en diep triest dit!
Vind ik leuk
Smithsonian +45262
woensdag 20 maart 2019 om 22:07
Onterecht!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
vrijdag 22 maart 2019 om 10:56
Het gaat niet over de vernedering door Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:38
Dit vind ik een grote schande dat er niet stil wordt gestaan bij de aanslag van afgelopen maandag.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:47
Ik vind het zeer triest wat er is gebeurd, laat ik dat voorop stellen.

Maar... drie doden... geen terroristische aanslag...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:11
Wanneer is het dan een terroristische aanslag? Bij 30?
Je spoort niet.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:13
Het is geen terroristische aanslag. Het gaat om een Nederlander die in het verleden al gestoorde dingen heeft uitgehaald. Ik heb gewoon m'n research gedaan. Weet jij wel wanneer iets een ''terroristische aanslag'' is?

Hij had al eens een vrouw verkracht en schoten gelost in het verleden. Je zou je bijna gaan afvragen of we hier wel een rechtbank in Nederland hebben.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:15]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:16
Blijkbaar de verkeerde bron. Ik weet in ieder geval dat het aantal slachtoffers niet de maatstaf is voor wel of niet.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:18
Het waren ook twee gescheiden argumenten. Ik zeg niet dat het een aanslag is bij een bepaald aantal doden. Nooit gezegd, ook.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:24
Je benoemt oude feiten en daar baseer je op dat het geen aanslag was. Lees even de verklaring van de jongen die dat meisje wilde redden.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:25
Heb je een bron?
Vind ik leuk
John Garp +5471
woensdag 20 maart 2019 om 20:42
Volgens die verklaring zou er Allahoe Akbar geroepen zijn. Het is wel de enige verklaring die we kennen waar gezegd wordt dat dit werd geroepen.

Dat is geen sluitend bewijs.

Ook is het mogelijk dat de dader zo verward was, dat ie het wel riep, maar dat hij vooral dit slachtoffer (het meisje) om een heel andere reden koos. En de helpende omstanders konden ook simpelweg in de weg hebben gezeten.Tenslotte is Taris een veroordeelde verkrachter.

Let ook goed op hoe de gezagsbekleders het nadrukkelijk hebben over een aanslag, maar het motief 'terrorisme' nog niet willen uitspreken.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:15
Briefje in de auto. Broer aangesloten bij een in Duitsland verboden Salafistische groepering. Aangetroffen goederen bij de huiszoeking.
En natuurlijk zijn de officiële organen terughoudend. Het onderzoek loopt nog.
Vind ik leuk
John Garp +5471
woensdag 20 maart 2019 om 21:16
Ja, ik heb dus ook even zitten neuzen, maar niet sluitends kunnen vinden.
Al lijkt het er wel op.
Heb je bronnen? Ben wel benieuwd.

edit: met linkjes?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 21:22]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:19
NOS.nl en RTV Utrecht.
Vind ik leuk
goedemorgen +3379
donderdag 21 maart 2019 om 15:31
Dus elk feit uit het verleden is voor jou nonsens?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:18
Wel in deze context. Het OM bevestigd de aanklacht tegen die hufter: .....met een terroristisch oogmerk.
En daar ging de discussie over. Niet over zijn verleden. Dat hij niet spoort heeft zijn verleden wel uitgewezen en hij had nooit in vrijheid zijn hoger beroep mogen afwachten maar zo zit onze rechtstaat wel in elkaar.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:20
Maar ik heb nog nergens gehoort dat het geen teroristische aanslag is zoals jij nu beweert .
Wat ie in het verleden heeft gedaan staat los van wat er maandag is gebeurt .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:23
Oké, laat ik het dan zo zeggen: het zou mij echt ongelooflijk verbazen als het gaat om een terroristische aanslag, want als je z'n verleden bekijkt, ben je meteen geneigd te zeggen dat het om een doorgeslagen idioot gaat, in plaats van iemand met een politiek doel.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
woensdag 20 maart 2019 om 20:33
Waarom kan het niet beide zijn? Het is een volslagen idioot met een politiek doel.. Dat bevestigd trouwens ook gewoon het briefje onder zijn auto en het feit dat zijn familie/vrienden geradicaliseerd zijn...

Het zal je sieren als je gewoon even research gaat doen en straks je excuses zal aanbieden bij dit ongelooflijke incident.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:39
Ik snap het besluit van de KNVB gewoon. Ik ga ervoor niet m'n excuses aanbieden. Er is echter geen goede manier om over te brengen dat je geen minuut zal stilstaan.

Overigens, ik heb het nieuws niet gelezen over het briefje. Heb het zojuist gechecked. Heb je zeker een punt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:42]
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
woensdag 20 maart 2019 om 20:45
Ik ga de discussie verder ook niet voeren. Je bent het niet waard. Maar ik hoop dat je anders later gaat beseffen wat je afgelopen posts betekenen voor nabestaanden.

Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:50
Zoals ik al eerder zei, deze aanslag staat sowieso apart van voetbal, en is vrij kleinschalig. Ik vind het overigens ook weer makkelijk om te beginnen over ''denk aan de nabestaanden'', en ''zo respectloos''. Zo lief en medelevend tot het uiterste hoeft en moet niet. Vooral niet in zoiets simpels als een voetbalwedstrijd. Dat moet juist het moment en de plaats zijn waar je je even van de buitenwereld kan afscheiden, en alleen maar denkt: ''Twee partijen, juichen voor één. Kom op, jongens!''.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:53]
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
woensdag 20 maart 2019 om 20:53
Schaam je, schaam je heel diep.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:54
Nou, daar heb ik veel aan... -_-
Vind ik leuk
John Garp +5471
woensdag 20 maart 2019 om 20:58
Ik vind eigenlijk dat jij je hier kapot mag schamen. Omdat iemand het niet met je eens is, gebruik je de zwaarte van de aanslag gewoon om een ander in een hoekje te drukken.
Dat is nogal goedkoop gebruik maken van verwoeste levens als argument omdat jij je gelijk wil halen in een discussie waar niemand iets aan heeft.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
woensdag 20 maart 2019 om 21:06
Gast... Op welk gedeelte wil ik mijn gelijk halen? We hebben het over iemand die geen minuut stilte wilt houden omdat het een voetbalwedstrijd is.. Iemand die aangeeft dat het geen terroristische aanslag is terwijl dit het wel is en zelfs iemand die het uit de strot krijgt om te zeggen dat 'zo meedelevend tot het uitsterste niet hoeft en moet'.

Maar ook voor jou. De slachtoffers en nabestaanden moet je als samenleving ALTIJD steunen waar en wanneer je kan en niet alleen omdat ik uit Utrecht kom en ze ken, maar gewoon omdat ik een burger ben op deze wereld, speciaal in Nederland.

En ook voor jou. Dit soort berichten is echt belachelijk. 'goedkoop gebruik maken van verweoste levens als argument omdat ik me gelijk willen halen'. Waar haal je het lef vandaan om zoiets te posten? Echt waar...
Vind ik leuk
John Garp +5471
woensdag 20 maart 2019 om 21:12
Waar haal jij het gore lef vandaan om te bepalen hoe en wanneer er respect moet worden getoond voor deze gebeurtenis?

En wanneer iemand alleen zich afvraagt waarom (die jou ook nog behoorlijk fatsoenlijk te woord staat), dan haal jij als argument erbij dat dit niet mag worden afgevraagd uit respect voor de slachtoffers. Want dat is blijkbaar een regel, van jou.

Want dat bepaal jij kennelijk. Eng mannetje. Echt waar...

Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
woensdag 20 maart 2019 om 21:16
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 21:18]
Vind ik leuk
John Garp +5471
woensdag 20 maart 2019 om 21:18
Even zomaar iets anders. Paar vraagjes:
Ben jij een 50-plussende dame met overgewicht?
En belangrijker: In het bezit van een pittig kortgeknipt en hennageverfd kapsel?
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
woensdag 20 maart 2019 om 21:23
Nee, Ook niet iets wat erop lijkt... Middentwintig en collega van.. ;)
Vind ik leuk
John Garp +5471
woensdag 20 maart 2019 om 21:26
Was ook maar een gokje, had zomaar gekund. Dan een tip: niet teveel naar dat soort volslanke dames luisteren.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
woensdag 20 maart 2019 om 21:32
Ook deze reactie zegt echt weer heel veel over je persoonlijkheid.
Vind ik leuk
John Garp +5471
woensdag 20 maart 2019 om 22:04
Een typische volslanke, kortgeknipte, pittige Samantha-opmerking.
Vind ik leuk
John Garp +5471
woensdag 20 maart 2019 om 21:21
'Het zal je sieren als je gewoon even research gaat doen en straks je excuses zal aanbieden bij dit ongelooflijke incident.'

Waarom excuus?

'Ik ga de discussie verder ook niet voeren. Je bent het niet waard. Maar ik hoop dat je anders later gaat beseffen wat je afgelopen posts betekenen voor nabestaanden.'

Gadverdamme.

'Schaam je, schaam je heel diep.'

Dat was de druppel. Heel goor wat je doet.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
woensdag 20 maart 2019 om 21:31
'waarom excuus?

- Omdat er onwaarheden verkocht worden. Aangegeven wordt dat dit geen terroristische aanslag is terwijl dit het wel is omdat er letterlijk gezegd wordt 'maar... 3 doden'. en dan ook nog aangeeft dat wat je zegt klopt omdat je research gedaan hebt...

'Gadverdamme'

- Was inderdaad nog heel aardig van mij verwoord. Mede omdat ik het gewoon vriendelijk wil houden op dit forum, maar zoals je ziet is dat in deze situatie heel heel lastig. Vooral als er dan nog zo'n 2de geval als jij erbij komt. Voor mij gewoon erg lastig een plek geven dat dit soort idioten ook rondlopen.

'Dat was de druppel. heel goor wat je doet.'

Inderdaad ook heel mild gereageerd van mij. Zoiets als deze aanslag kleinschalig noemen.. Waar haal je het lef vandaan. en dan dit erachteraan: 'Ik vind het overigens ook weer makkelijk om te beginnen over ''denk aan de nabestaanden'', en ''zo respectloos''. Zo lief en medelevend tot het uiterste hoeft en moet niet.'

Als je dat uit je strot krijgt moet je echt per direct onder enorme politiebegeleiding naar een inrichting.
Vind ik leuk
John Garp +5471
woensdag 20 maart 2019 om 22:09
Wat moet jij dit eigenlijk heerlijk vinden, zo'n aanslag. Wat een sensatie moet dit voor je zijn.
Mag jij je eens lekker boos maken op iedereen die niet meegaat in de generieke massa-hysterie. En iedereen die vragen stelt is eigenlijk een beetje medeschuldig aan de aanslag, of niet?
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
woensdag 20 maart 2019 om 22:14
Wat ben jij ongelooflijk triest.
Vind ik leuk
Groen +4582
woensdag 20 maart 2019 om 22:33
Dat is jouw mening. Ik vind dat John gelijk heeft. Jouw verontwaardiging slaat om in een soort moralistische/emotionele chantage, precies zoals hij zegt. Iedereen die niet hetzelfde voelt of vindt als jij is slecht en moet zich schamen?
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
woensdag 20 maart 2019 om 23:05
Ik heb jouw berichten hieronder inderdaad ook al gelezen. Laten we het er maar op houden dat ik blij ben dat nagenoeg iedereen er hetzelfde over denkt en dat er inderdaad een enkeling zijn, zoals jij, John en Jailhouse die een opvallende en afwijkende mening hebben.

Ik weet dat we in een verdeeld land leven, maar ik had verwacht en gehoopt dat we over een aanslag allemaal hetzelfde zouden denken. Helaas blijkt zelfs in dit geval niet zo te zijn. En ja, (niet omdat het mijn mening is) moeten mensen die dit bagatelliseren of niet het podium geven die dit verdiend zich schamen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 23:09]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:20
Ik weet niet wie zich moet schamen hier, want jij bent degene die vindt dat men opgepakt moet worden die niet dezelfde mening deelt als jij 😂

Back to the point, ik snap je helemaal hoor. Het is ook vrij triest wat er is gebeurd in Utrecht. Maar ik vind ook dat er een punt is dat je weer terug naar de realiteit moet en door moet gaan. Ik reageer vrij hard, maar ik kan m'n mening erover niet anders overbrengen dan zo. Elke reactie die tegen de minuut stilte is zal hoe dan ook hard overkomen. Ik kan net zo goed mee janken als sommige mensen doen op tv, om mensen die ze totaal niet kennen trouwens, maar zo sta ik er niet in. Daarbij, het is een terroristische aanslag, dan lijkt mij het doel toch vrij duidelijk? Aandacht.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 07:01]
Vind ik leuk
Groen +4582
donderdag 21 maart 2019 om 00:08
Ik weet dat jij denkt dat "nagenoeg iedereen" het met je eens is. Omdat je je eenvoudigweg niet kunt voorstellen dat iemand er anders over kan denken dan jij. Dat is wel jouw vergissing. En op basis van die vergissing ga je die ander veroordelen. Ten overstaan van "nagenoeg iedereen" die het roerend met jou eens is. Dat is niet aardig.

Iedereen heeft die aanslag op zijn eigen manier ervaren. De één is bang of verdrietig, de ander verrast, of geschokt. Weer een ander denkt tsja klote maar die dingen gebeuren nou eenmaal.

Weet je, morgen staan diezelfde "nagenoeg iedereen" (allemaal net zo respectvol en meelevend en goed als jij) gewoon weer met z'n allen in de kijkersfile bij een dodelijk ongeluk. Mooi filmpje maken...
Vind ik leuk
Koekie1970 +1909
vrijdag 22 maart 2019 om 00:19
Weet je wat... Jij houdt een minuut stilte, loopt mee in de stille tocht en degenen die dat niet willen doen het niet.

Vrijheid van meningsuiting heet zoiets.
Jij gelijk en zij gelijk.
Problem solved...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:24
Hersenloze kunnen zich niet schamen. Eerder al discussie gehad met hem. Verloren tijd.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1909
vrijdag 22 maart 2019 om 15:00
Lars, Ik denk niet dat er veel nabestaanden van de slachtoffers op dit fourm zitten. Wie wil herdenken ga je gang, wie niet: ook goed. Dat is nou vrijheid van meningsuiting.

In mijn ogen geef je door te herdenken bij een Interland die idioot alleen maar meer aandacht.
Vind ik leuk
stock3 +878
donderdag 21 maart 2019 om 13:12
Lekker Cruyff eren die op het laatste moment bedankte voor een WK. Kut KNVB!
Vind ik leuk
Koekie1970 +1909
vrijdag 22 maart 2019 om 15:09
Op welk WK doel jij?
1978 Argentinië: Hieronder reden waarom hij niet meeging.

Cruijff heeft al gezegd dat in 1978 ten tijde van het WK zijn gezin bedreigd werd met ontvoering op het moment dat hij zou afreizen. Lijkt me een verdomd plausibele reden om een WK af te zeggen.

Wk 1990 als coach: Reden hieronder:

1990: De spelers van Oranje (winnaar EK 1988) willen met Cruijff naar het WK in Italië. Dhr. R. Michels steekt hier een stokje voor en zorgt er voor dat Leo Beenhakker coach wordt.

Wk 1994 USA als Coach: Reden hieronder.

1994: Cruijff wil, spelers willen, KNVB wil echter de staf naast Cruijff samenstellen. Hiermee gaat Cruijff niet akkoord en de KNVB neemt beoogde assistent Advocaat als Bondscoach.

Dus eerst feiten checken voor je iets roept.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:41
Dat klinkt al anders , maar zolang er eigenlijk niks bekend is , kun je daar ook niet teveel uitspraken over doen denk ik .
Een terroristische aanslag zou in mijn ogen ook gewoon kunnen .
Er zijn verschillende mensen met wie hij omging geraddicaliseerd .
Er is schijnbaar een briefje gevonden in de auto waar ie in gevlucht is , en er is vandaag weer een andere verdachte gearresteerd .
En waarom zouden ze nog een verdachte arresteren als het om 1 doorgeslagen idioot gaat .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:07
Mee eens, vooral met dat eerste stuk. Het was geen terroristische aanslag. Een terroristisch aanslag is per definitie een aanslag van meerdere mensen op verspreidene locaties, om zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Dit was maar één persoon, en zijn doel was één of twee personen, de andere raakten gewond omdat zij het doel gingen assisteren. Maar het doel was niet zoveel mogelijk slachtoffers, en er was maar op één locatie een aanslag.
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
woensdag 20 maart 2019 om 22:23
Hoe kom je erbij dat een terroristische aanslag met meerdere daders moet zijn en op meerdere plaatsen?
Terrorisme. Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 18:41
Een nieuwe definitie ?
Of gewoon geen verstand van zaken?
Ik denk het laatste.
Vind ik leuk
Voetbal 1 +181
woensdag 20 maart 2019 om 21:40
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
HansVites +6787
donderdag 21 maart 2019 om 16:58
Het was een Turk die dit gedaan heeft geen Nederlander.
En nee Nederland is geen democratisch en vrij land als ik het kon betalen was ik vandaag nog weg uit dit land.
Vind ik leuk
Rood&wit +4437
woensdag 20 maart 2019 om 20:12
Geen terroristische aanslag?
Vind ik leuk
Groen +4582
woensdag 20 maart 2019 om 20:18
Volgens mij is het motief van de dader nog niet bekend (gemaakt).
Vind ik leuk
Rood&wit +4437
woensdag 20 maart 2019 om 20:21
Volgens getuigen riep hij in de naam van Allah en schoot toen om zich heen. Het briefje in zijn auto stond opgeschreven dat hij dit deed in de naam van Allah en hij groete zijn IS broeders. Wat wil je nog meer weten?
Vind ik leuk
Groen +4582
woensdag 20 maart 2019 om 20:39
Ik wil wel weten of de getuigen betrouwbaar zijn. En wat er precies op het briefje stond. En wie het briefje heeft geschreven. En of er niet toch een persoonlijke band was tussen de dader en één van de slachtoffers. Van alles, wel.

Verder ben ik wel benieuwd of jij "IS broeder" ongeveer hetzelfde vindt als "moslimbroeder"..?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 21:10]
Vind ik leuk
Goo..Jari! +193
woensdag 20 maart 2019 om 20:57
Wat er op het briefje staat is helemaal niet bekend gemaakt. Wel even bij de feiten blijven aub.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
woensdag 20 maart 2019 om 21:07
Dat is wel bekend gemaakt...
Vind ik leuk
Goo..Jari! +193
woensdag 20 maart 2019 om 21:48
Kom maar met de bron dan.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
woensdag 20 maart 2019 om 21:50
was bij het debat in de 2de kamer. Zal vast wel ergens op youtube terug te vinden zijn. Succes met zoeken.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:29
Onbegrijpelijk dat je ook nog 4 mensen heb gevonden die het liken. Zal mij niks verbazen als jij zn “broeder” bent
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:22
Het is een aanslag op de vrijheid en de democratie van Nederland. Dusja duidelijk een terroristisch motief.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:26
gg
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:59
Lachwekkend dit. Wel wordt Cruijff herdacht oke!? Maar dat je zoiets niet ter nagedachtenis schenkt is zeer slecht van de KNVB. Gaat toch hier om de Nederlandse samenleving.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6071
woensdag 20 maart 2019 om 19:38
Wat een onzin. Je kunt toch al KNVB zelf besluiten om dit te doen? Wat een misstap...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:39
Sterkte nederland! Leef Met jullie mee. Erg wat gebeurd is. Gebeurde ook in mijn stad Gdańsk waar onze burgemeester gewoon vermoord werd maanden geleden

Wat een wereld leven we in.
Hopelijk wint Polen van Oostenrijk en Nederland van Wit rusland
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 19:40]
Vind ik leuk
Mosquito +22578
woensdag 20 maart 2019 om 19:52
Er vallen dagelijks doden door kogels.
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
woensdag 20 maart 2019 om 22:25
Dus dan is het niet meer erg?
Vind ik leuk
Mosquito +22578
woensdag 20 maart 2019 om 22:43
Nee dat zeg ik niet.
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
woensdag 20 maart 2019 om 23:18
Wat is dan je punt?
Vind ik leuk
Groen +4582
woensdag 20 maart 2019 om 22:51
Vind je dat?
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
woensdag 20 maart 2019 om 23:17
Nee dat vraag ik...een vraag kun je herkennen aan het vraagteken aan het einde van de zin.
Vind ik leuk
stock3 +878
donderdag 21 maart 2019 om 13:24
Er loopt elke dag een gek schietend door de tram! Ik weet niet waar jij woont maar bij ons in Utrecht niet! Het zal je dochter of vader maar zijn! Die vader lid van Desto trainer van twee jeugdteams had toch wel mooi geweest als er een minuut stilte was geweest!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:39
Ik vind het opzich wel vreemd. Als er een oud speler overleden is, dan wordt het vaak wel gedaan, maar een aanslag (met welk motief dan ook) wordt niet herdacht..
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 19:41
Staat toch uitgelegd waarom dat dat dan niet gebeurd.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:48
Ja dat vind ik vreemd. Als KNVB kun je toch ook wel zelfstandig besluiten om deze aanslag te herdenken. Een oud-voetballer wel herdenken, maar onschuldige doden niet. Ik vind het vreemd. Tijdens het spoordrama deden ook bijna alle clubs de slachtoffers herdenken..
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 19:52
Welk spoordrama?

En dat gaan dan over het feit dat de clubs besluiten te herdenken, niet te KNVB.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:54
Spoordrama in Oss. Dat de clubs zoiets ergs wel herdenken is heel sympathiek en ze tonen empathie. Uitermate een schande dat de KNVB niks doet, omdat NL geen nationale rouwdag heeft aangekodigd... Wat een zinloos excuus
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 19:54]
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 20:01
Dat is geen excuus. Dat is het reglement. Dat is er niet voor niets.

Ik kan maar twee wedstrijden vinden waarbij er bij dat incident is stil gestaan. Vitesse - ADO en TOP - Sparta.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:03
Meerdere clubs hebben stilgestaan bij het drama. Het is overigens geen reglement. De KNVB kan gewoon zelfstandig besluiten of het een aanslag gaat herdenken. Ze geven het alleen als reden op. Ik vind het gewoon pure onzin! Geen enkel respect!
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 20:06
Blijkbaar hebben ze dus wel zo een reglement. Hij zegt toch duidelijk dat ze het niet doen omdat er geen nationale dag van rouw is afgekondigd? Dat is een regel: nationale dag van rouw -> herdenking. Ze hebben zelf dit reglement.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:07]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:07
Nogmaals, ondanks dat ze het niet hebben aangekondigd als nationale dag, vind ik nog steeds dat je het respect moet opbrengen voor z'n aanslag. In elk ander land hadden ze het gedaan. Vindt jij het oprecht niet nodig om het te herdenken?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:08]
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 20:13
"In elk ander land hadden ze het gedaan." Dit is natuurlijk een oncontroleerbare hypothese.

"vind ik nog steeds dat je het respect moet opbrengen voor z'n aanslag." Wie zegt dat ze geen respect kunnen opbrengen? Moet je per sé een officiële herdenking houden om 'respect op te kunnen brengen'?

Ik vind het inderdaad niet nodig om te herdenken als zo de richtlijnen zijn. Ik vind ze immers logisch. Misschien had het de KNVB meer gesierd als ze dit wel herdacht hadden, maar dat druist blijkbaar tegen hun richtlijnen in. Dus heb ik begrip voor het feit dat ze besloten hebben om geen herdenking hiervoor te hebben laten plaats vinden.

Ik zou ook aan jou kunnen vragen: Vind jij het nodig om hier een dag van nationale rouw voor af te kondigen? Zo ja, dan ligt het probleem ter allereerst bij de staat, niet bij de KNVB.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:17
Het hoeft voor mij niet perse een dag van nationale rouw te worden, maar ik vind het wel meer dan normaal dat je gewoon een minuut stilte houdt en een rouwband om doet. Hoe groot is die moeite nou. Ik was er zelf 5 minuten vandaan toen het gebeurde, dus misschien sta ik er iets dichterbij.

Ik begrijp echt totaal niet van wat je zegt, maar dat had je waarschijnlijk al gemerkt. Zoals je in de reacties kan lezen, zijn bijna alle mensen het er niet mee eens..
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:18]
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 20:22
Waar ligt de grens dan? Vind je het van iedereen meer dan normaal dat diegene gewoon een minuut stilte houdt en een rouwband om doet? Als er morgen 4 mensen omkomen in een brand, moet er dan ook een KNVB herdenking komen? Als er morgen een boot omslaat en er verdrinken 5 mensen, moet er dan ook een KNVB herdenking komen?

De KNVB heeft hier dus wel een grens in aangebracht. Een zeer logische grens, naar mijn mening.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:28
Dat je die 2 situaties met elkaar vergelijkt vind ik al erg genoeg! Laten we erover ophouden want we komen er toch niet uit!
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 20:33
Ergens anders noemde je de KNVB nog inconsistent. Je wilt dus dat de KNVB consistenter wordt. Oftewel, de KNVB moet duidelijker maken wanneer het wél gebeurt, en wanneer het níet gebeurt. Oftewel, je moet situaties met elkaar gaan vergelijken.

Je bewijst mijn punt. Het immoreel om de situaties die ik noem te vergelijken. Dat vind de KNVB ook. Daarom hebben ze een simpele richtlijn: nationale dag van rouw -> herdenking.
Vind ik leuk
Groen +4582
woensdag 20 maart 2019 om 20:22
Er sterven in Nederland jaarlijks meer dan 100 mensen door een misdrijf.. De meesten onschuldig. Je kunt niet alles herdenken.

Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:29
Ben ik het mee eens, dat je niet idereen kan herdenken. Alleen is een landelijke aanslag is iets totaal anders dan een misdrijf.
Vind ik leuk
Groen +4582
woensdag 20 maart 2019 om 20:57
Een landelijke aanslag?? Leg uit.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:14
Nee. Pure willekeur zoals bijna alles bij de KNVB.
Vind ik leuk
plein19 +3392
woensdag 20 maart 2019 om 22:30
met een richtlijn voorkom je discussies. aanslag Alphen ad Rijn werd ook geen minuut stilte oplegd. Wel mochten clubs zelf beslissen. de aanslag op toeristen leverde een verlamde man op. maar dode mensen. Heb je een grens wanneer er herdacht moet worden?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:12
Bij het overlijden van Van der Laan was er wel een minuut stilte. Was ook geen dag van Nationale rouw.
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 20:17
Dan had meneer Van der Laan blijkbaar een persoonlijke link met de KNVB. En die is er ook inderdaad.

Een van de eerste daden van de burgemeester Van der Laan was de huldiging in Amsterdam van het Nederlands elftal in 2010.

Dus de vergelijking met Van der Laan loopt nogal mank.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:20
Zo kun je alles aan elkaar plakken. Een van de slachtoffers was trainer. Dus ook een link met de KNVB !
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 20:25
Je snapt toch ook wel dat er nogal een verschil is tussen een willekeurige jeugdtrainer bij een amateurvereniging die lid is van de KNVB en de burgemeester die het Nederlands elftal heeft gehuldigd, toch?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:27]
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
woensdag 20 maart 2019 om 19:42
Zo kan je overal wel 1 minuut stilte voor houden.
Vind ik leuk
Johnnies +2844
woensdag 20 maart 2019 om 19:46
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:00]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:40
Oh dit is zo'n internetheld,als je zelfs als het over dit soort tragedies gaat nog steeds niet normaal kan reageren ben je echt een stadsmongool!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:48
Lees hierboven maar wat ik ervan vind. Trieste reactie van je! Alsof een aanslag dagelijks voorkomt? Heeeel sneu
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 19:49]
Vind ik leuk
Argento8523 +7458
woensdag 20 maart 2019 om 19:50
Doe normaal man
Ga ergens anders provoceren
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
woensdag 20 maart 2019 om 20:06
Heeft helemaal niks met provoceren te maken. Zie mìjn reactie een stuk naar ondereren op Johnnies!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:47
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:00]
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
woensdag 20 maart 2019 om 19:56
020 beleid? De KNVB zit in Zeist en heeft netnummer 030, fijne avond nog!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:04
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:05]
Vind ik leuk
Argento8523 +7458
woensdag 20 maart 2019 om 19:39
Ja hoor....Cruijff wel herdenken maar onschuldige mensen na een aanslag niet...

Voor elke oud speler die is overleden minuten stilte en rouwbanden maar hier voor niet

Laat ze zich gaan schamen bij die gore corrupte KNVB
Schande
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 19:42
Wat heeft dit met Cruyff te maken? De argumentatie van de KNVB is gewoon helder en treffend.
Vind ik leuk
Argento8523 +7458
woensdag 20 maart 2019 om 19:49
Oh dat is omdat Cruijff in het artikel wordt genoemd eigenlijk...

Maar geldt voor alle oud spelers en club leden enz...
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 19:56
Ja, maar dit gaat niet om iemand die in een relatie stond tot de KNVB.

De KNVB heeft duidelijke richtlijnen:
- hij of zij is verbonden aan de KNVB
- er is een dag van nationale rouw afgekondigd.

Daar voldoet dit incident niet aan, dus heeft de KNVB terecht besloten om niet te herdenken.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:10
Terecht besloten dat het niet de regel is. Maar als men een wedstrijd kan verzetten zonder overleg en tegen de regels, kan 1 minuut stilte toch ook wel op eigen initiatief ?
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 20:14
Een wedstrijd verzetten heeft hier helemaal niks mee te maken en laat vooral zien hoe je vooroordelen zijn.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:20
Ik noem het slechts als voorbeeld. De knvb functioneert al jaren belabberd.
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 20:24
Dit heeft daar helemaal niet mee te maken.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:29
Vraag mij eens wat mij het interesseert wat jij ervan vindt ?
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 20:34
Waarom reageer je op me dan als het je niet interesseert wat ik vind?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:36]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:49
😴
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:45
Nare vergelijking
Vind ik leuk
maddog66 +55
woensdag 20 maart 2019 om 20:18
Inderdaad voldoet de KNVB aan de regels. Soms kan er wel eens afgeweken worden van de regels, zoals nu vind ik. Aanslag in Christchurch en dichterbij in eigen land. Was een goed moment voor de KNVB geweest om een statement te maken. Gewoon minuut stilte en/of spelen met de tekst terrorism is a sin!
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 20:23
Had gekund. Had ik ook begrepen, maar dan schep je wel een precedent.
Vind ik leuk
plein19 +3392
woensdag 20 maart 2019 om 22:15
Christchurch een goede reden? waarom? Omdat de aanslagpleger geen moslim was? Andere aanslagen worden nooit herdacht als ze verder weg zijn. Alphen ad rijn ook niet
Vind ik leuk
Johnnies +2844
woensdag 20 maart 2019 om 19:50
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:02]
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
woensdag 20 maart 2019 om 20:05
Jìj reageert alleen maar zo omdat het in Utrecht is gebeurt. Ik zeg nergens dat het niet erg is, ik zeg alleen dat je dan overal wel stil bij kan blijven staan!

Een paar jaar geleden werd erin Alphen Aan de Rijn een groter bloedbad veroorzaakt in een winkelcentra, geen club in Nederland die daar 1 minuut stilte voor heeft gehouden, ook FC Utrecht niet! Heeft dus geen ruk met 020 te maken zielenpiet.
Vind ik leuk
Johnnies +2844
woensdag 20 maart 2019 om 20:07
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:15]
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
woensdag 20 maart 2019 om 20:10
Je geeft inhoudelijk geen reactie op mìjn verweer, gewoon omdat het klopt wat ik zeg.
Vind ik leuk
Johnnies +2844
woensdag 20 maart 2019 om 20:16
bij Zo’n gebeurtenis hoor je gewoon je respect te tonen en een minuut stilte in acht te nemen.maar uit jouw reactie blijk dat jij geen respect hebt.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
woensdag 20 maart 2019 om 20:49
De ene na het andere bericht wordt op dit topic verwijderd, omdat jìj als een asociaal reageert. Begin eerst eens zelf respect aan te leren.
Vind ik leuk
Johnnies +2844
woensdag 20 maart 2019 om 22:23
Jij bent asociaal leiperd, je heb het zelf niet eens door wat je zegt doorgesnoven gek.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
woensdag 20 maart 2019 om 22:26
Omdat ik vind dat je niet overal maar een minuut stilte hoeft te houden? Respecteer een ander zijn mening, wij leven hier in Nederland waar iedereen dus ook ik zijn mening mag geven! Dat jij dat niet leuk vind dat is niet mijn probleem.
Vind ik leuk
Johnnies +2844
woensdag 20 maart 2019 om 22:32
Je bent niet goed.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:54
Logisch toch? Cruijff heeft direct met de sport en de ontwikkeling van het (Nederlandse) voetbal te maken. Deze aanslag ligt volledig apart met voetbal, en is bovendien niet heel grootschalig.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 19:54]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:43
Na het overlijden van Van der Laan speelde we wel met rouwbanden maar 3 doden bij een aanslag niet. Totaal onbegrijpelijk van de KNVB. Maar goed ik ga me pas zorgen maken wanneer ik hun beleid wel ga begrijpen
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 21:11]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:51
Het beleid is inderdaad onnavolgbaar. Heel inconsistent met hun beslissingen!
Vind ik leuk
Johnnies +2844
woensdag 20 maart 2019 om 19:44
Wat een schande van de KNVB dat er geen minuut stilte in acht word genomen. Ga je schamen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19284
woensdag 20 maart 2019 om 19:44
Is dat echt het besluit van de KNVB of hebben de spelers dit mee besloten?
Vind ik leuk
Wazedde? +133
woensdag 20 maart 2019 om 19:45
Rouwbanden na het overlijden van een oud-speler die overleden is aan een natuurlijke dood. Niet nadat er 3 doden zijn gevallen na een aanslag. Heel, heel logisch.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:45
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:02]
Vind ik leuk
susanne +2
woensdag 20 maart 2019 om 19:46
Triesr..
Vind ik leuk
abraksas +2713
woensdag 20 maart 2019 om 19:51
Dat er geen nationale rouwdag is afgekondigd is toch geen reden niet ff te herdenken? Schande
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 19:52]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:56
Al het een aanslag was geweest, dan wel.
Dit is geen aanslag ... denk ik. Dit was gewoon maar moord.
Vind ik leuk
Johnnies +2844
woensdag 20 maart 2019 om 20:04
Die effe normaal Wim, gewoon moord dat het dan minder erg word. Respect voor je mede landgenoten. Zal wel op zijn plaats zijn.
Vind ik leuk
Groen +4582
woensdag 20 maart 2019 om 22:06
Er vallen in Nederland iedere week 3 doden door een misdrijf. Dan iedere week een minuut stilte?
Vind ik leuk
Johnnies +2844
woensdag 20 maart 2019 om 22:22
Hoop dat het jouw fam tref.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
woensdag 20 maart 2019 om 22:28
En dan noem je mij leip maar hoopt dat een ander het zelfde overkomt , wat een lul ben jij toch ook!
Vind ik leuk
Johnnies +2844
woensdag 20 maart 2019 om 22:32
Rot op joh.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
woensdag 20 maart 2019 om 23:54
Ga huilen joh, wanneer jij er niet tegen kan en op je teentjes bent getrapt omdat een ander zijn mening geeft, krijg jìj het nog heel zwaar in je leven.

Stel jezelf daarom ook niet zo aan, je ķomt zo over als een stumper!
Vind ik leuk
Johnnies +2844
donderdag 21 maart 2019 om 06:53
Een stumper, je hebt wel gemerkt dat jij dat bent. Totaal geen respect naar je medemens tokkie.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
donderdag 21 maart 2019 om 14:01
Schelden is het enige wat jìj kan, er is maar een Toķkie en dat ben jij. Laf ben jìj ook nog, grote bek op VP en te laf om langs te komen! Jìj bent niet serieus te nemen, mietjes gedrag uit Utrecht dat bezit jìj. Succes vrijdag, ik verwacht dat jìj samen met dat andere braaksel uit Utrecht vrijdag avond de komende uren niet op VP aanwezig bent en meeloopt met de stille tocht? Mocht je toch reageren herinner ik je aan je uitspraak over respect en je medemens.
Vind ik leuk
Johnnies +2844
donderdag 21 maart 2019 om 15:54
Ga weg joh, imbeciel durfden je maar alleen schijtbak uit 0-20. Die hele clan Ajacieden zijn homo’s.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
donderdag 21 maart 2019 om 20:38
Haha 😂
Vind ik leuk
Rood&wit +4437
woensdag 20 maart 2019 om 20:16
Geen aanslag? Hij heb 3 mensen vermoord in de naam van Allah dus het lijk mij wel degelijk een terroristische aanslag Wim!
Vind ik leuk
John Garp +5471
woensdag 20 maart 2019 om 20:30
Dat is dus niet bewezen, van die terroristische aanslag. Er waren daarnaast een dikke 100 moorden vorig jaar. Moet je dan iedere week met een minuut stilte beginnen?

En is het dan zo onmogelijk om zonder minuut stilte toch respect te hebben? Wie bepaalt dat eigenlijk? Jij?
Vind ik leuk
Rood&wit +4437
woensdag 20 maart 2019 om 20:51
Wie heeft het hier over respect of 1 minuut stilte?
Vind ik leuk
John Garp +5471
woensdag 20 maart 2019 om 20:53
Gaan we nu de hele tijd elkaars vragen beantwoorden met andere vragen?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:05
Wat is het verschil tussen een terroristische aanslag en een moord?
Gaan we alleen aanslagen herdenken? Bij een auto ongeluk komen er wel eens 4 mensen om.

Daar hoor je nooit iemand over, terwijl het verdriet net zo groot is.

Dus een kogel is erger dan een auto? Terwijl het eindresultaat hetzelfde is. Ook een ongeluk kan morgen weer gebeuren.

Je bent nooit helemaal veilig, helaas. Elke dag is er eentje.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 21:07]
Vind ik leuk
plein19 +3392
woensdag 20 maart 2019 om 22:12
ik ben het grotendeels met je eens maar ik denk dat het verwerken van een ongeluk wellicht toch iets minder zwaar dan een aanslag
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:16
Geloof dat maar niet.
Vind ik leuk
abraksas +2713
donderdag 21 maart 2019 om 07:04
Goed punt, zo heb ik er niet naar gekeken. En toch had ik een minuut stilte wel gepast gevonden omdat het toch net iets meer was dan "gewoon" een moord of een ongeluk he. Die gast schoot wild om zich heen en naast 3 doden zijn er ook 9 gewonden (die dus ook allemaal dood hadden kunnen zijn).
En ze hebben nog niet bewezen dat het een aanslag was maar ook niet bewezen dat het er geen was, toch?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:17
De media probeert jou te bespelen. En de politiek doet vrolijk mee.

Relativeer het eens.

700 verkeersdoden elk jaar (al 40 jaar lang), tegen 3 nu.
Vind ik leuk
plein19 +3392
woensdag 20 maart 2019 om 22:11
ongeluk is geen opzet. maar na aanslag Alphen werd ook niet herdacht. De aanslag op 2 toeristen op Amsterdam CS kreeg helemaal geen aandacht. Maar die man zit slechts in een rolstoel
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:15
Ongeluk is geen opzet?

En wat als je zit te slapen achter het stuur?
Of een veel te grote vrachtwagen, een woonwijk instuurt?
Of veel te hard rijd?

Een ongeluk kan vaak voorkomen worden. Een auto is ook een soort moordwapen ... als je zou willen.
Een pistool hoef je ook niet te gebruiken.

Alles ligt dichterbij elkaar als je denkt.
Vind ik leuk
plein19 +3392
woensdag 20 maart 2019 om 22:19
mensen rijden niet te hard om te doden. dood door schuld is compleet anders willekeurig een aantal mensen neerschieten. Zeker met het oogmerk angst te zaaien
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 00:11
Als je harder rijd, dan weet je dat je een risico neemt, waar andere mensen de dupe van kunnen worden. Als je dronken achter het stuur stapt ook.
Als je 200 km per uur rijd, dan is er een grotere kans op een ongeluk.

Dus waarom zou je dan zo hard gaan rijden?
Waarom zou je met 70 km/u door een woonwijk gaan rijden? Waarom zou je dat risico nemen?
Toch niet omdat je dat leuk vind?
Vind ik leuk
plein19 +3392
donderdag 21 maart 2019 om 00:46
Het gaat niet om de kans maar om de intentie
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 06:39
Dat vraag ik mij dus af.

Denkt iedereen aan de gevolgen, van de dingen die hij doet?

Of doen de meeste mensen maar wat?

Shell laat ook willens en wetens, de schoorstenen roken. Of de tabaksindustrie.
Sommige dingen zitten krommer in elkaar als je denkt.
Vind ik leuk
plein19 +3392
donderdag 21 maart 2019 om 07:30
Er is idd heel veel aan de hand zonder dat we het beseffen of zonder dat we optreden. Maar als jij 200 rijdt ben je niet meteen een terrorist. Tenzij je het op de lijnbaan doet
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:34
Als je met een pistool rondloopt ben je ook niet gelijk een terrorist.
Maar waarom zal je met een pistool gaan rondlopen?
Of waarom zou je 200 km/uur gaan rijden?

Wij gaan er met elkaar niet uitkomen, denk ik.
Vind ik leuk
plein19 +3392
donderdag 21 maart 2019 om 07:36
Eindelijk valt het kwartje. Het gaat inderdaad om de intensie
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:37
Was maar waar.

Laat maar.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:55
Als ze dan maar geen beelden van zijn afscheidswedstrijd in 1978 laten zien. Of van de WK finale in 1974.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:22
Whahaha ja laat die 0-8 maar helemaal zien op de schermen.
Vind ik leuk
Jung +184
woensdag 20 maart 2019 om 19:56
Schandalig!!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:57
Elk jaar gaan er best wel veel mensen dood hoor.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:59
Schaam jullie KNVB dit horen jullie gewoon te doen maar wedstrijdjes verzetten voor het belang dat regelen jullie wel diep triest dit
Vind ik leuk
michelhx +4696
woensdag 20 maart 2019 om 20:05
Grote schande.
Vind ik leuk
JoeyC +4441
woensdag 20 maart 2019 om 20:09
Onrespectvol van de KNVB maffia.
Vind ik leuk
Leodinho +727
woensdag 20 maart 2019 om 20:12
Haha overal moord en brand schreeuwen en als het op aankomt dan trekken ze hun vingers vanaf. Blijft triest allemaal. Ik zou het op zijn minst voor de nabestaanden overwegen.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2321
woensdag 20 maart 2019 om 20:20
zondag word mooi. nu nog een 1-4 uitslag in de Johan Cruyff Arena op de sterfdag van Johan Cruyff.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:21
KNVB staat ook alleen maar stil bij zich zelf of bij Ajax dus verrassend is het niet
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:28
Op dit moment zit de wereld zo in elkaar dat er bijna elke week wel een reden is voor een minuut stilte. Hoe erg deze gebeurtenis ook was, ik kan wel begrip opbrengen voor deze keuze.

Wil de KNVB ook niet altijd afkraken.
Vind ik leuk
voetbal@com +1102
woensdag 20 maart 2019 om 20:30
Compleet Nederland was in de ban van de verschrikkelijke gebeurtenissen.

800 mensen (jong en oud) die naar de open training wilden komen in Zeist, bij Utrecht notabene, werden terecht ivm de veiligheid verwittigt om niet te komen,

Scholen, openbare gebouwen, je eigen huis in Utrecht dienden dicht te blijven. Je denkt aan de slachtoffers, het zal toch niet mijn kind, vader, moeder, vriend, vriendin, collega of voetbalmaatje zijn???

Maar nee dezelfde KNVB in Zeist vind het toepasselijk om stil te staan bij 1 van de voetbaliconen...maar 1 keer stil staan bij een aanslag die hemelsbreed een paar kilometer van Zeist gebeurde gaan we niet doen, 1 minuutje...

Inderdaad KNVB verzet nog een wedstrijdje voor vd Sar en co zodat we allemaal met onze blote knieën onze lieve heer zelf moeten bedanken dat Ajax zover is gekomen in de CL...en regel ook nog een paar oefeninterlands tegen Peru of Rusland met alle onzinnige kosten van dien maar spendeer zeker geen 1 minuutje aan de ramp die het hart van NL heeft getroffen, laat staan 1 minuutje voor de aanslagen in democratisch west Europees gezind, Nieuw Zeeland.

Hoe was de slogan van de sponser ING ook al weer & wat staat er op de shirt op de mouw?

KNVB & respect...kus men klote...
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:39]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:20
Amen
Vind ik leuk
Dorzon +4832
woensdag 20 maart 2019 om 20:34
Wat een schande!
als op alle overheidsgebouwen de vlag halfstok gaat, dan gaat ons nationale voetbalelftal hier ook bij stilstaan
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 20:59
Nee, Rutte heeft besloten geen nationale dag van rouw af te kondigen, maar alleen de vlag halfstok te hangen. Daar zit dit verschil dus in.
Vind ik leuk
Tienus +1461
woensdag 20 maart 2019 om 20:43
Schandalig gewoon. Er is nota bene een KNVB lid onder de slachtoffers.

Man man man. Echt te triest voor woorden dit
Vind ik leuk
RGB +2039
woensdag 20 maart 2019 om 20:47
Het zou ze toch hebben gesierd, het NL-elftal is toch het uithangbord van de KNVB en is, zeggen ze, van heel Nederland.
Vind ik leuk
Dj Storm +498
woensdag 20 maart 2019 om 20:54
Wat is de knvb toch een geweldige K**bond! Wat onze K** regering doet of niet doet, heeft toch geen drol met de KNVB te maken 😡
Vind ik leuk
Dj Storm +498
woensdag 20 maart 2019 om 20:57
Voor Iedere idioot die ooit 5 minuten in deze K** regering heeft gezeten (sorry dat ik ons fel geliefd lichaamsdeel met deze onbenullen associeer) krijgt wel hun minuut stilte
Vind ik leuk
Pelemaradona +1842
woensdag 20 maart 2019 om 20:59
Verkeerde Provincie en dan is het geen Ned Belang..
Vind ik leuk
appeltje +4332
woensdag 20 maart 2019 om 21:06
Zeist ligt in Utrecht slimpie
Vind ik leuk
tikkietoe +6467
woensdag 20 maart 2019 om 21:19
Er zijn 3 doden te betreuren bij de aanslag in Utrecht.
FIFA wil geen inmenging van politiek bij het voetbal.
Welnu, dan kun je toch gewoon zelf bepalen om met rouwbanden te spelen uit respect voor de nabestaanden.
Vind ik leuk
Beste PSV +371
woensdag 20 maart 2019 om 22:32
Als groep mogen ze ook nu opstaan en tegen KNVB zeggen...wij gaan een minuut stilte houden en dragen we rouwbanden en dit bepalen wij als groep punt uit. De grote voetballers van vroeger hadden dit echt gedaan maar tegenwoordig zijn groot qua postuur en salaris maar als erop aankomt zijn ze zielige peuters..Ik steun altijd Oranje maar nu even niet
Vind ik leuk
Iniesta 8 +39
woensdag 20 maart 2019 om 21:30
Liever de mensen in Utrecht herdenken. Dan elk jaar cruijf
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:30
Voor iedere oud-speler die overlijd staan ze tegenwoordig een minuut stil.
Gebeurt er een x echt iets wat Nederland opschrikt sluit de KNVB hiervoor de ogen.
Wat er afgelopen week in Utrecht is gebeurt maakt een diepere indruk op mij dan het overlijden van welke overbetaalde voetballer dan ook.
Vind ik leuk
Grijs +1414
donderdag 21 maart 2019 om 15:53
Hiermee doe je de voetballers die overlijden te kort. De gasten die nu overlijden werden namelijk verre van overbetaald, stonden midden in de maatschappij en hadden veel meer passie voor de sport.

Het zal nog zo'n 30 of 40 jaar duren voordat we afscheid mogen nemen van de generatie 'verwende blagen'.
Vind ik leuk
Wilco68 +2
woensdag 20 maart 2019 om 21:34
Schande..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:48
Pasje op de plaats was even op zijn plaats geweest !!
Wat is nu 1 minuut ..
Voor vreedzaamheid!!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:54
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 21:59]
Vind ik leuk
plein19 +3392
woensdag 20 maart 2019 om 21:55
prima onderbouwing. komt hard over maar waarom een sportbond wel en de overheid niet. Na aanslag Alphen ad Rijn heeft knvb ook geen verplichting aan clubs gegeven om te herdenken. Clubs mochten zelf beslissen. Ajax heeft toen wel herdacht
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 22:01]
Vind ik leuk
Jandieze +1219
woensdag 20 maart 2019 om 22:00
Volkomen terecht. Gedenken dat links Nederland dit veroorzaakt heeft? Zinloos. Elk normaal denkend mens weet dat de islam hier niet thuis hoort en vooral voor ellende zorgt.
Vind ik leuk
plein19 +3392
woensdag 20 maart 2019 om 22:02
moet iedere islamiet vertrekken?
Vind ik leuk
Jandieze +1219
woensdag 20 maart 2019 om 22:05
Het grootste deel graag. Voegt weinig toe, kost veel, oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Klein deel is oke, voegt iets toe en mag blijven.
Vind ik leuk
plein19 +3392
woensdag 20 maart 2019 om 22:17
alleen de voetballers in de eredivisie of het NL elftal? Hoe wil je de klap van al die mensen opvangen? Economie meteen compleet ontwricht. Mega veel werklozen erbij
Vind ik leuk
Jandieze +1219
donderdag 21 maart 2019 om 07:55
Mega minder criminaliteit. Mega minder uitkeringmisbruik. En nog meer werkgelegenheid bovendien. Ik zeg doen.
Vind ik leuk
plein19 +3392
donderdag 21 maart 2019 om 09:12
Laten we idioten en domoren ook het land uitgooien
Vind ik leuk
Jandieze +1219
donderdag 21 maart 2019 om 11:56
In veel gevallen kom je dan op hetzelfde uit.
Vind ik leuk
plein19 +3392
donderdag 21 maart 2019 om 11:59
Dat denken alleen de domoren
Vind ik leuk
Jandieze +1219
donderdag 21 maart 2019 om 12:33
Laten we het om te beginnen eens proberen. Kijken we daarna hoe het uitpakt. In plaats van vasthouden aan jouw domme linkse denkbeelden.
Vind ik leuk
plein19 +3392
donderdag 21 maart 2019 om 13:35
Dat heeft miet met links te maken. Maar het is gewoon niet uitvoerbaar. Vluchtelingen worden vermoord. Marokko en vele andere landen nemen mensen niet terug.. En gaat het om buitenlanders of alleen om islamieten? Alleen 1e generatie islamieten zijn al meer dan een half miljoen mensen. Ter indicatie er zijn in totaal 35000 cellen in Nederland
Vind ik leuk
Johnnies +2844
donderdag 21 maart 2019 om 21:40
Wanneer vertrek je.
Vind ik leuk
Grijs +1414
donderdag 21 maart 2019 om 15:48
Hoe kan jij in godsnaam voor 'normaal denkende mensen' praten? Volgens mij heb je daar helemaal geen raakvlakken mee.
Vind ik leuk
linkspoot +773
donderdag 21 maart 2019 om 16:26
Nee joh, heeft helemaal niets met de Islam te maken. Het heeft met Sinterklaas te maken, die heeft aan één van z’n Pieten gezegd wat mensen te vermoorden die stout zijn. Ik bedoel Sinterklaas komt toch uit Turkije. Ik zou maar oppassen dat Sinterklaas straks niet een partij opricht om Erdogan te helpen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45262
woensdag 20 maart 2019 om 22:08
Wat een debiele beslissing. Bah.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:15
Bij elke dode rouwbanden en herdenken. Stonmme idioten. Steun betuigen en klaar. Laat de jongens zonder last van een tragedie voetballen. Sport is geen politiek. Allemaal onzin.
Vind ik leuk
Scheids! +37
woensdag 20 maart 2019 om 22:17
Dus de KNVB mag hierin niet een standpunt innemen en het voortouw nemen, omdat er geen nationale dag van rouw is afgekondigd , maar wel de sterfdag van een legende? Dan zak je niet alleen door de mand, maar ook door de grond daaronder! SCHANDE! SCHANDE! SCHANDE!😢
Vind ik leuk
Beste PSV +371
woensdag 20 maart 2019 om 22:27
LNVB is net onze 2de kamer ze krijgen alleen opdrachten vanuit t buitenland en ze houden hun smoel dicht en voeren ze de opdrachten uit. Stelletje mafkezen
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 22:28]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:17
Stom
Gewoon alsnog doen uit respect voor de mensen en de nabestaanden etc
Wanneer het verplicht is maakt helemaal niets uit, dit soort dingen moet je vanuit jezelf graag willen doen
Regels kunnen me aan me reet roesten !!

Maarja niet de eerste keer dat de KNVB de plank geheel mist

Het zou ook een heel goed hart onder de riem zijn voor de hulpverleners etc
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:21
Belachelijke actie van de KNVB

Ondanks dat cruijf veel betekend heeft voor het Nederlands voetbal vind ik dat op dit moment van ondergeschikt belang en dus ook belachelijk dat de KNVB geen minuut stilte houd voor onschuldige slachtoffers
Vind ik leuk
KoiFreak +284
woensdag 20 maart 2019 om 22:21
Jammer
Vind ik leuk
Beste PSV +371
woensdag 20 maart 2019 om 22:25
Wat een schande.....alsof een auto ongeluk was....heb echt geen woorden voor
Vind ik leuk
Blac-ca +618
woensdag 20 maart 2019 om 22:29
Belachelijk,belachelijke actie van de KNVB.
Vind ik leuk
tomawa +152
woensdag 20 maart 2019 om 22:40
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 15:54]
Vind ik leuk
Uitvak030 +407
woensdag 20 maart 2019 om 22:50
Ongelovelijk.
Vind ik leuk
Cappie +8000
donderdag 21 maart 2019 om 15:20
Ongelofelijk.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:50
Er staat de toeschouwers morgen uiteraard niets in de weg om van zich te doen spreken met een sfeeractie van een minuut stilte.
Vind ik leuk
Degraaf +2796
woensdag 20 maart 2019 om 22:53
De hufterigheid bij de KNVB kent geen grenzen.
Vind ik leuk
Realist1892 +1631
donderdag 21 maart 2019 om 00:34
Toen Cruyff stierf had de Overheid ook geen Nationale rouwdag aangekondigd.
Maar er is wel een jeugd trainer onder de slachtoffers.
Weer een grote fout van de KNVB.
Vind ik leuk
Realist1892 +1631
donderdag 21 maart 2019 om 00:37
Dus de Jeugd trainer die ook onder de KNVB valt.
Is gewoon iemand lachwekkend.
Eens de meer dat de KNVB geen Hart hebt.
Vind ik leuk
Cappie +8000
donderdag 21 maart 2019 om 15:19
Ik vind je zinnen heel duidelijk.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6071
donderdag 21 maart 2019 om 07:38
De derde sterfdag van Johan Cruijff wel herdenken, maar de aanslag niet. Het is een frappante keuze. Zeker als een van de dode ook een voetbaltrainer is.
Vind ik leuk
Jandieze +1219
donderdag 21 maart 2019 om 11:57
Johan Cruijff is een Ajax boegbeeld. Dus logisch dat de KNVB daar voorrang aan geeft. Misschien dat ze de wedstrijd ook nog kunnen verplaatsen als dat beter uitkomt?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:47
Schandalig neem eigen initiatief omdat de overheid geen dag van rouw heb aangekondigd zwak zooitje daar in zeist zoiets doe je uit je eigen
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 07:48]
Vind ik leuk
Frietbakker +5812
donderdag 21 maart 2019 om 15:16
we reserveren wel een hashtag op twitter, komt goed
Vind ik leuk
Cappie +8000
donderdag 21 maart 2019 om 15:18
Toch wel vreemd.
Als er een bekende voetballer of bestuurder overlijdt dan zijn ze over het algemeen een minuut stil. En nu niet?

Maar goed, verder boeit het mij niet zo heel veel, maar het excuus, er is geen nationale dag van rouw afgekondigd slaat nergens op.
Vind ik leuk
plein19 +3392
donderdag 21 maart 2019 om 15:18
Prima toelichting. En prima dat het protocol gevolgd wordt. daarvoor is het opgesteld. Vreemd dat mensen kunnen denken dat niet herdenken betekent dat het de mensen van de KNVB niet zou raken
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 15:35]
Vind ik leuk
Degraaf +2796
donderdag 21 maart 2019 om 15:19
KNVB jullie zijn gewoon een kutorganisatie, ga je schamen. Als mensen bij een club overlijden is het ook geen Nationale dag van rouw afgeroepen, maar wordt uit RESPECT wel een minuut stilte gehouden. Dat RESPECT hebben jullie niet, maar verwacht wel dat jullie dat krijgen!
Vind ik leuk
mcmodd +28787
donderdag 21 maart 2019 om 15:23
Ik maak me sterk dat voor de eersvolgende wedstrijd van FC Utrecht tegen Feyenoord weldegelijk even wordt stilgestaan bij dit drama wat zich in Utrecht voltrok. Het is ook niet aannemelijk dat de KNVB dit aan FC Utrecht zou verbieden, vermoed ik.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:30
Zeer slecht signaal van de KNVB!
Vind ik leuk
Dorzon +4832
donderdag 21 maart 2019 om 15:31
Dat een dag van rouw niet is afgekondigd is bizar. Het volk wil wat anders bleek gisteren. Maar als een lid wordt vermoord dan ben je even stil
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:35
Lul niet KNVB, want jullie zijn gewoon een stelletje Schoften!
Vind ik leuk
Enden +5055
donderdag 21 maart 2019 om 15:38
Voetbalprimeur kan deze discussie beter sluiten. Heeft niets meer met voetbal te maken. Mensen laten hier zien hoe simpel ze denken en egoistisch ze zijn.
Vind ik leuk
Grijs +1414
donderdag 21 maart 2019 om 15:42
Bij het minste of geringste worden de zwarte banden uit de kast gehaald en wordt er een minuut stilte gehouden. Zelfs zo vaak dat de hele symboliek niets meer betekend. Maar nu verschuilen ze zich achter een protocol?

Aan de ene kant begrijpelijk, maar waarom werd dat protocol dan wel verworpen toen die amateur-grensrechter werd doodgetrapt. Was hij een icoon uit de voetbalwereld dan?

Zonder dat ik hierbij wil aangeven of het terecht is of niet, vraag ik me wel af hoeveel waarde we aan een KNVB-protocol moeten hechten. Het lijkt (ondanks het protocol) pure willekeur die de toon voert. Wat wel een rode draad is door de hele organisatie. Dat dan weer wel...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:44
Is toch niet nodig om rekening te houden met wat de overheid beslist? Je kan zelf als organisatie toch ook zelf een beslissing maken?
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 21 maart 2019 om 15:49
Duidelijk en goed, Protocool heb je niet voor niets.

Het is erg wat er gebeurd is maar als iemand een huis in de brand steekt en daar komen 4 mensen bij om werd/wordt er ook geen minuut stilte gehouden, een bus ongeluk in de bergen met 5 nedelandse doden wordt ook geen minuut stilte gehouden.

Vind ik leuk
035 +1105
donderdag 21 maart 2019 om 16:08
Precies. Daarnaast staat het niet vast wat de drijfveer is geweest. Terrorisme of afrekening. We weten het nog niet. Treurig wat er gebeurd is, maar de term terrorisme wordt erg snel gebezigd.
Vind ik leuk
michelhx +4696
donderdag 21 maart 2019 om 15:49
Tijd om het protocol aan te passen dan aan de huidige situatie en tijden waarin we leven. Bij aanslagen of rampen op Nederlands grondgebied waarbij doden vallen en die de gehele natie aan gaan, gewoon altijd UIT RESPECT een minuut stilte voor een officiële wedstrijd en rouwbanden om.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 15:50]
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 21 maart 2019 om 16:30
Dus altijd een minuut stilte of rouwband om

Vind ik leuk
linkspoot +773
donderdag 21 maart 2019 om 16:03
Ik vind het erg wat er in Utrecht is gebeurd en vooral verschrikkelijk voor de nabestaanden. Maar ik zie het als moord, wat helaas vaker voorkomt. Je kunt niet voor elke moord een minuut stilte inlassen. Dat deze moord veel aandacht heeft gekregen, heeft ook te maken met wat er in Nieuw-Zeeland is gebeurd, waardoor de situatie erger leek dan het was. Dus het besluit van de KNVB om geen minuut stilte in te lassen of een rouwband te dragen is begrijpelijk. De impact van de moord was op die dag vergelijkbaar met een terroristisch aanslag, maar is achteraf gezien geen terroristisch aanslag.

Laten we van elk moment dat we leven elkaar respecteren en genieten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 16:05]
Vind ik leuk
Tienus +1461
donderdag 21 maart 2019 om 16:06
Ik vraag me oprecht af wat er dan moet gebeuren om een minuut stilte in acht te nemen? Nog meer doden?

KNVB en respect? Pfffffffc
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:27
Wat is één minuut in a lifetime. Het is een gemiste kans van de KNVB.
Vind ik leuk
Guntherr +1869
donderdag 21 maart 2019 om 16:28
Had dan met rouwbanden gevoetbald en minuut stilte gedaan voor cruijf, of andersom.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:38
Beste Knvb, als julie diep geraakt zijn door de gebeurtenissen in Utrecht stappen julie van die klote protocol af, stelletje hersenloze wezens.
Vind ik leuk
035 +1105
donderdag 21 maart 2019 om 18:58
De meeste hersenloze wezens zijn zij die een mening hebben over zaken waarvan zij niet weten wat de inhoud daarvan is. Zo ook jij Marco.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:34
Jij ben zeker een hersenloze wezen 035
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:15
Amateurs wel en het nationale team niet schaam jullie nationale rouwdag of niet 1 min stilte vanuit jullie zelf lijk mij niet veel gevraagd. Walg met de dag steeds meer van de eenheidsworsten van de KNVB!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:21
Van der Laan was ook geen voetbal icoon.
Je kunt duizend verklaringen afgeven. Het blijft respectloos.
Vind ik leuk
035 +1105
donderdag 21 maart 2019 om 19:51
Iets respectvol of respectloos vinden blijft een persoonlijke interpretatie.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:59
Eens. Maar waarom die willekeur?
Vind ik leuk
035 +1105
donderdag 21 maart 2019 om 23:04
Willekeur is een relatief begrip. Wat voor jou logisch is kan voor een ander niet logisch zijn. Hier op VP wordt er vaak vanuit het onderbuikgevoel gereageerd. Dat kan leiden tot onbegrip. Ikzelf ben niet zo'n voorstander van "herdenken". Komende maand gaan we daar weer mee geconfronteerd worden. In mijn hart sta ik stil bij gebeurtenissen ondanks dat ik niet een minuut stlite in acht wil nemen. Is geen vorm van gebrek aan respect, maar een invulling van mij wat ik wel of niet wil. Ik kan zeggen dat ik het onzin vind maar dat is de botte manier. Ik ben wel van mening dat je niet voor elke moord of dode een minuut stilte moet houden want dan wordt het erg stil. Wel respect voor allen die het wel willen doen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:09
De KNVB geeft aan dat het niet past binnen het protocol. Dan moet je daar aan vasthouden in alle gevallen. Dat doen ze niet dus is het willekeur.
Vind ik leuk
Watzijnwij +291
donderdag 21 maart 2019 om 21:39
Knvb op zijn smalst, niet voor het eerst.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:22
Peptalk 33

Rinke

Vandaag las ik een bericht waarin de KNVB uitleg gaf waarom men niet voor een minuut stilte heeft gekozen voor aanvang van de wedstrijd Nederland tegen Wit-Rusland in verband met de aanslag op maandag jongstleden. Ik las het aandachtig en kon mij in eerste instantie wel in vinden in de uitleg en het klonk allemaal logisch. Maar toen ik vervolgens een goed kwartier later een ander artikel las over tien tips hoe je nieuwe vrijwilligers voor je club kan werven zette ik toch een vraagteken bij het besluit van onze nationale voetbalbond.

Het is een groot probleem anno tweeduizend en negentien bij vele sportclubs; een te kort aan mensen die op vrijwillige basis iets voor hun club of de vereniging van hun kinderen wat willen betekenen of doen. Op dit moment rusten vaak vele taken op dezelfde mensen en deze lopen vaak over en nemen daardoor zeer terecht nogal eens de beslissing om hun taken neer te leggen.

Ter verduidelijk even een voorbeeld van een doorsnee jeugd trainer die we gemakshalve even Rinke noemen. Rinke is coach van een JO19 selectie team waar zijn eigen tweelingzonen ook spelen en verder traint hij door de week ook nog het MO11 meisjes team van zijn dochter. Rinke eet bijna elke dag even snel na zijn werk een warme hap die vrouwlief heeft gemaakt en gaat op de fiets tegen wind in als een speer naar de club waar hij alvorens de spelers en speelsters komen alvast wat oefeningen uitzet. Met plezier en met al zijn enthousiasme doceert hij de oefenstof en gaan elke training weer stuk of vijfentwintig spelers met goed gevoel naar huis. Op andere momenten door de week bekijkt hij oefenstof en past deze zodanig aan op het niveau van zijn elftallen. Buiten dat bekijkt Rinke voor het einde van seizoen naar eventuele te spelen toernooien en oefenwedstrijden en puzzelt hij een afscheidsavond voor de JO19 jongens in elkaar die komend seizoen naar de senioren overstappen. Verder draait Rinke eenmaal in de week de balletjes rond van de bingo in de kantine om extra centjes te genereren voor de club! En als hij echt niks meer te doen heeft helpt hij zijn vrouw met de gesponsorde teamtenues te wassen en op te vouwen en drinkt hij tenslotte elke week een biertje aan de bar om weer een goed vrijwilligers weekje af te sluiten.

Elke club heeft behoefte aan meerdere Rinke’s en ook mijn club Sc ’t Zand telt tal van deze mensen maar dan heten ze Jack, Ronnie, Rene, Paul, Patrick, Wil, Wim, Corne, Esther of Richard. Maar ook in onze regio (Zuid 1) heb je honderden Rinke’s zitten, bij Hilvaria, bij Uno Animo, bij SVSSS en bij bijvoorbeeld JEKA. Maar ook verder op in het land bij Excelsior Maassluis , bij TEC uit Tiel of Desto uit Vleuten. Bij de laatste club hadden ze echt een Rinke, Rinke Terpstra. Hij was maandag in Utrecht op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Rinke een vader en echtgenoot van een normaal Hollands gezin maar gepassioneerd door een spel met een bal en twee doelen en met een geweldige drive om de jeugd zijn voetbalpassie door en over te geven!

De KNVB besloot om vanavond geen minuut stilte te houden voor de overledenen van de afschuwelijke aanslag op het vierentwintig oktoberplein in Utrecht en een daarvan was actief KNVBlid Rinke Terpstra. In de uitleg van de KNVB was een minuut stilte volgens het protocol alleen voorbehouden aan iconen, maar een grotere icoon als Rinke is er toch niet? Zijn werkzaamheden tellen toch veel zwaarder dan honderd caps voor Oranje en even een korte bezinning voor Nederland tegen Wit-Rusland zou niet alleen Rinke herdenken maar respect tonen naar alle Rinke’s in heel ons land. Het had een mooi begin geweest van het bewust worden van de noodzaak van vrijwilligers bij de voetbalclubs. Maar de eerste kans bij de interlandwedstrijd vandaag is helaas een gemiste kans en de KNVB verschuilt zich duidelijk achter protocollen geschreven vanuit een kantoortje in Zeist ver van de problematiek van de clubs.

Rinke bedankt namens alle vrijwilligers van alle voetbalclubs in Nederland en hopelijk zullen door jouw als inspiratiebon op korte termijn nieuwe mensen zich aanmelden om elkaars schouders te kunnen gaan verlichten. Rust zacht!

Richard Lane
Vind ik leuk
Tienus +1461
donderdag 21 maart 2019 om 22:37
Mooi verwoord
Vind ik leuk
035 +1105
donderdag 21 maart 2019 om 23:08
Richard, wat is jouw info dat het om een aanslag ging afgelopen maandag? Ik begrijp dit echt niet.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:19
Het is een aanslag op mensen.. ik zeg bewust geen terrostische aanslag want dat weet ik niet...
Vind ik leuk
035 +1105
donderdag 21 maart 2019 om 23:25
Dus afrekeningen in het criminele circuit zijn ook aanslagen waar een minuut stilte passend is? Wat is dan volgens jou het criterium?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:46
Even ter info...Definitie van het begrip aanslag: Een aanslag is een misdrijf met als doel een persoon van hoge status te vermoorden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws