'Dan maar tegen Oranje, voor dat duel hebben we geen extra motivatie nodig'

'Dan maar tegen Oranje, voor dat duel hebben we geen extra motivatie nodig'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 23:45wo 20-03-2019 om 23:45

Leon Goretzka zegt dat het Duitse elftal niet gemotiveerd hoeft te worden voor het uitduel tegen het Nederlands elftal. De middenvelder van Bayern München speelde met Die Mannschaft met 1-1 gelijk tegen Servië en wil het in Amsterdam graag beter doen.

Zondag staan Duitsland en Nederland in het kader van de EK-kwalificatie tegenover elkaar in de Johan Cruijff Arena. "Dit was te weinig", reageert Goretzka op het gelijke spel tegen de Serviërs, opgetekend door het Algemeen Dagblad. "Dan zondag in Amsterdam tegen Oranje maar. Voor dat duel hebben we geen extra motivatie nodig."

Ook Joachim Löw vond dat zijn ploeg nog niet op de top van zijn kunnen speelde. "Je kon zien dat in de eerste helft de automatismen in ons spel nog niet aanwezig waren", meldde de Duitse bondscoach. "We hebben verzaakt in de afronding. Met de mentaliteit en de pressie aan onze kant in de tweede helft was ik niettemin tevreden."

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 23:49
Wij al sinds mensenheugenis niet ...
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 02:14
En terecht. Dit zijn toch de leukste potjes.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:49
Die motivatie heeft Nederland ook niet nodig.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 00:23
Daar was afgelopen wedstrijd tegen Duitsland anders weinig van te merken man man man wat speelde Nederland als een krant zeg een wonder dat het 2-2 werd !!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:56
Och och och, Weer die zakkenwasser in beeld.
On-topic: Nederland wint met een kleine marge van 1 doelpunt. (Hopelijk meer). Duitsland oogt redelijk zwak in de achterhoede.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 00:25
Onze achterhoede is sterk genoeg om de nul te houden hoop alleen dat er genoeg scorend vermogen is
Vind ik leuk
AZVork +2972
donderdag 21 maart 2019 om 06:52
Dan zal het 0-0 blijven. Haf echt een wedstrijd voor Weghorst geweest. Vorig weekend 3 keer scoren. Die boezemt wel angst in dan op het moment. Ik denk niet dat ze Luuk daar kennen. Dus voor het psychologische spel had Wout voor deze wedstrijd een betere keuze geweest. Andere tegenstander Luuk weer.
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 07:02
Wat dacht jij dat Lucky Luuk gewoon op de bank gaat zitten en misschien de laatste tien minuten erin komt. Hij is echt niet de spits die start hoor, hoogstens het breekijzer.
Vind ik leuk
AZVork +2972
donderdag 21 maart 2019 om 07:26
Ja als breekijzer idd. Klopt.
Vind ik leuk
abraksas +2684
donderdag 21 maart 2019 om 07:16
Dus omdat Weghorst in vorm is stelt Oranje niks voor zonder hem? En Luuk staat waarschijnlijk niet eens in de basis maar goed, janken is leuker dan de feiten kennen he ;)
Vind ik leuk
AZVork +2972
donderdag 21 maart 2019 om 07:29
Nee joh. Wout boezemt natuurlijk op dit moment even wat meer angst in tegen Duitsland dan Luuk he. Als breekijzer. Die zien ook dat Wout drie keer scoorde. En Luuk kennen ze niet echt lijkt me logisch. Ik bediel natuurlijk niet basis.
Vind ik leuk
abraksas +2684
donderdag 21 maart 2019 om 07:41
Maar is angst inboezemen nou zoveel belangrijker dan je eigen spel spelen? Ronald had nu liever Luuk dan Wout erbij en hij zal wel weten waarom hij dat zo doet (sterker nog, het was een bewuste keuze ondanks dat ie Weghorst wel in de gaten houd).
Persoonlijk denk ik ook dat Weghorst wel de betere keuze was geweest maar Luuk is op dit moment ook erg in vorm he.
En als jij zegt dat het wel 0-0 zal blijven omdat Luuk ipv Wout erbij is dan concludeer ik wel dat jij daarmee wilt zeggen dat Luuk in de basis zal staan. Of denk je dat Wout de enige is die kan scoren tegen Duitsland en verder echt niemand in staat is dat te doen?
Vind ik leuk
AZVork +2972
donderdag 21 maart 2019 om 08:43
Ik bedoel geen luuk in de badis hoor haha. En geen idee wie ze moet scoren. Ik ken de vorn van depay en babel niet. Ik hoop dat ze er beide twee inschieten.
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 07:31
Ja het staat er niet heel erg duidelijk hahaha
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 02:15
Zou wel fijn zijn om eens een keer gelijk goed te beginnen in een kwalificatie ipv aan het einde alles op alles moeten zetten om er een playoff uit te slepen.
Vind ik leuk
Olfie +5780
donderdag 21 maart 2019 om 06:47
Alles op de Nations League ;)
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 06:48
Tommie! We zitten zowiezo al in de play off!
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 07:00
Ja ik bedoelde kwalificatie via de playoff eruit slepen.
Al moet ik eerlijk toegeven, ik ben ook een laatste nippertje-persoon haha.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 00:03
Wel ja, Oranje is ook geen topploeg.

1-1.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 00:26
Oranje is een tob ploeg met een b jongens !!
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 02:16
Wel de reuzendoder van afgelopen jaar he 😉😆
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 06:32
Nu nog een keer, als Oranje zelf favoriet is. En de meeste spelers minder in vorm zijn.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 06:34]
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 06:37
Wie is er minder in vorm dan behalve Memphis? De rest valt toch wel mee.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 06:42
Cillissen heeft minder gespeeld.
Promes, Bergwijn, de Ajacieden, Dumfries.

De situatie is nu toch anders.
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 06:58
Nouja Cillissen heeft t nooit van zijn wedstrijdritme moeten hebben haha.
En de ajacieden hebben net de beste wedstrijd in jaren gespeeld. Oke Dumfrenchfries idd wel ja. Bergwijn misschien een beetje en Promes heb ik niet zo gevolgd.
Ik denk persoonlijk ook dat de spelers het ff lekker vinden paar daagjes eruit en Koeman weet de juiste snaar wel te raken meestal. Ik heb er wel vertrouwen in. 😊
Vind ik leuk
abraksas +2684
donderdag 21 maart 2019 om 07:49
Heeft Cillessen dan rond de vorige interlands wel veel gespeeld? Oke, hij komt nu van een blessure terug en heeft dus idd nog minder gespeeld maar zo heel veel minder was dat toch niet? En heeft die echt zoveel wedstrijdritme nodig? En is ie minder in vorm omdat ie niet gespeeld heeft of omdat ie juist wel gespeeld heeft en heeft staan falen?
Dit wordt een topwedstrijd, ik denk dat de Ajacieden zich wel flink op kunnen laden en weer een topwedstrijd kunnen neerleggen.
Promes speelt bij zijn nieuwe club als back, zou zomaar kunnen dat ie zich nu echt wil laten zien en alles uit de kast haalt om.
Maar idd, niet iedereen is in grote vorm, maar het is afwachten. Voor een aantal is dit wel weer even een mooie afwisseling he.
En Duitsland is ook niet in beste doen.
Vind ik leuk
Nr14always +5100
donderdag 21 maart 2019 om 00:06
Das ist ja richtig Scheisse, Wat hun in 1940 is gelukt gaat nooit meer lukken uiteindelijk hebben
ze toen ook verloren.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 00:21
Uiteindelijk verliest elke grote mond wel een keer. Het wachten daarop, is o zo leuk.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 00:24
Verloren ja officieel 2 x zelfs, maar toch zijn ze de grootste economie van Europa en het meest succesvolle voetbal team samen met Italie….
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 00:25
De kans is inderdaad nihil dat ze zondag Nederland gaan binnenvallen en bezetten.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 00:22
Nederland gaat winnen van Duitsland. Een onterechte pingel (die er uiteindelijk in wordt gejast) in the laatste seconden van de wedstrijd lijkt me wel wat. En dan de gezichten en reacties van de Duitsers even bekijken. Onbetaalbaar.
Vind ik leuk
Nr14always +5100
donderdag 21 maart 2019 om 00:32
Ik zie nu nog die varkenskop van Sepp Maier toen Arie Haan hem van 30 mtr erin knalde, priceless
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 00:33
Ja man, was zoooo lekker.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10883
donderdag 21 maart 2019 om 00:32
Ruikt het lekker ?
Vind ik leuk
Nr14always +5100
donderdag 21 maart 2019 om 00:33
Ik kom daar veel, helaas, maar dat is hun stopwoord Scheisse, bloemkool lucht denk ik.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 00:33]
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 02:17
Viespeukie
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 02:48
Smeerpijp
Vind ik leuk
Het Brein +4898
donderdag 21 maart 2019 om 01:04
Duitsland zou als volgt moeten spelen (heb deze oefeninterland gezien)

Ter Stegen:- Kehrer, Rüdiger, Süle, Hector:- Goretzka, Havertz:- Brandt:- Bellarabi, Volland en Sané.

Dit lijkt me al een hele verbetering. Gelukkig komt hier zondag nog niks van.
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 02:13
Altijd leuke potjes.
Vind ik leuk
Isakson +582
donderdag 21 maart 2019 om 08:07
Zand in de ogen 🚜
Vind ik leuk
ritje +757