Advocaat voorspelt: 'Ik ga er van uit dat dat voor Oranje geen problemen oplevert'

Advocaat voorspelt: 'Ik ga er van uit dat dat voor Oranje geen problemen oplevert'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 06:53do 21-03-2019 om 06:53

Dick Advocaat verwacht dat het Nederlands elftal zich zonder problemen zal kwalificeren voor het Europees Kampioenschap in 2020. Oranje dient bij de eerste twee landen in de groep te eindigen om voor het eerst sinds 2014 weer een eindtoernooi te halen.

De ploeg van Ronald Koeman trapt de kwalificatiereeks donderdagavond af met een thuiswedstrijd tegen Wit-Rusland. "Thuisduels tegen dit soort landen mogen geen probleem zijn voor het Nederlands elftal", zegt Advocaat tegen De Telegraaf. "Deze wedstrijd moet gewoon drie punten opleveren. Zeker omdat je daarna direct Duitsland hebt, is dat belangrijk."

Advocaat trof de Wit-Russen drie keer als bondscoach. In 2002 werd tijdens de kwalificatie voor EURO 2004 twee keer gewonnen: in Eindhoven met 3-0 en in Minsk met 0-2. "Uitwedstrijden kunnen nog wel eens lastig zijn tegen dit soort tegenstanders", zegt de huidige oefenmeester van FC Utrecht daarover. "Omdat je dan te maken kunt krijgen met bijzondere omstandigheden."

Maar al met al verwacht Advocaat dat Oranje het EK zonder al te veel moeite zal bereiken. "Uit deze poule gaan twee landen door", analyseert hij. "Dus ik ga ervan uit dat dat geen probleem zal opleveren."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

donderdag 21 maart 2019 om 06:55
De kans is aanwezig, dat ik de column van Youp heb gelezen.
Want kansen zijn altijd aanwezig. Je hebt grote kansen en hele rijke kansen. De afgekochte kansen, en de al betaalde kansen.
Zo is de kans ook aanwezig, dat je straks 800 euro voor een EK kaartje moet betalen. Dus dan is de kans heel groot, dat er geen loodgieters of lassers in het stadion zitten. Want die verdienen dat nog niet in 1 week.

Dus de kans is heeeeel groot, dat er straks mensen in het stadion zitten, die willen laten zien, dat ze zo'n kaartje kunnen betalen.
De nieuwe voetbalsupporter, de mensen met de grote, rijke nieuwe kansen en mogelijkheden.
Het is wachten op het 1e brood ... wat 800 euro gaat kosten. Ook dan is de kans heel groot, dat de loodgieter en de lasser, mogen toekijken, hoe dat opgegeten word.

Succes alvast. La bonne chance du nouveaux riche. Zoals je dat in goed Nederlands zegt tegenwoordig.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 06:56
.......het blijven Duitsers!
Vind ik leuk
Fritske01 +5306
donderdag 21 maart 2019 om 06:59
Na zoveel moois heb ik maar een staatslot gekocht.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
donderdag 21 maart 2019 om 07:07
Zodra een brood €800,- kost kan je ervan uitgaan dat het loon ook niet meer hetzelfde is denk zelfs dat je tegen die tijd 10 tot 100 keer verdient ten opzichte van nu!
Vind ik leuk
Fritske01 +5306
donderdag 21 maart 2019 om 07:18
Het mooie is dat je hypotheek dan ook maar 1/10 per maand kost.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:25
In je dromen.

Mijn vader verdiende 30 jaar geleden 2400 gulden. En toen koste een brood 75 cent.

En dan kost een supermarkt brood ook een euro, maar daar zit veel minder in.
Dus straks blijft er een beschuitje over.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 07:27]
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
donderdag 21 maart 2019 om 08:32
30 jaar geleden kocht ik een pakje peuken voor 3 gulden 75 en was mijn huur 500 piek. Als dienstplichtige kreeg je wel 890 gulden soldij voor een maand dwangarbeid...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:16
Gemiddeld is de mens er 30% op achteruit gegaan in NL.

Ziekenfonds 100 gulden, met alles erbij in.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 15:16]
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
donderdag 21 maart 2019 om 15:39
Dat is een tijdje terug nog berekend, maar volgens de rekenmeesters zijn we er de laatste 40 jaar niet op achteruit gegaan. Het besteedbare inkomen zou nagenoeg gelijk zijn gebleven, alle inflaties meegerekend...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:44
Haha.

Maar gelukkig hebben we nu wel veel meer miljonairs.

Want de koers van het geld, is vertienvoudigt.

Maar daar merken de gewone mensen dus niks van.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 15:45]
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
donderdag 21 maart 2019 om 16:01
Tja... ik weet nog dat ik in 2000 een aardig salaris aan guldens netto had. Toen kwam de euro en voelde het bedroevend...

Aan de andere kant, ik zei ooit nooit een auto van 40.000 gulden te gaan rijden. Dat vond ik absurd! Inmiddels kan ik zeggen dat ik dat omgerekend naar guldens wel getopt heb en ook de omgerekende waarde van mijn huis is beduidend hoger dan ik ooit kon bedenken in het guldentijdperk. Maar goed, ik denk dat het een samenwerking is van mijn verdiensten die gestegen zijn en de eurowaarde/inflatie.

Ik denk dat we het op zich niet slecht hebben, maar de wereld is hard veranderd. Vroeger kon je een huis kopen op naam van 1 persoon. Nu is dat maar voor weinigen weggelegd en moet je al snel beide werken (in geval van een relatie).
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 07:24
Nou Wimpie . Je bent van harte welkom hier in Mexico hoor. Veel beter weer en de wedstrijd kijk je toch al op tv want we gaan natuurlijk geen 800 euro betalen. (Ik moet dan 3x 800 want vrouw en kind ook haha)
Vind ik leuk
la galaxy +1218
donderdag 21 maart 2019 om 07:24
Bent u Mart Smeets misschien?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:42
Ik ben nog irrirtanter.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:23
Mag je dat zeggen? Ja, dat mag je zeggen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 06:58
Dickie pas nou op wat je zegt 🙈 het is al eeder mis gegaan.. Onderschatting is de grootste vijand van Oranje..
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 06:58
3-0, 2-1.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 07:10]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:05
Doodschop voor Mo Ihattaren graag.
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 07:19
Jij bent geen fan he 😉
Vind ik leuk
Fritske01 +5306
donderdag 21 maart 2019 om 07:20
Na alles wat er de afgelopen dagen gebeurd is in Utrecht en nieuw Zeeland moet je je schamen voor zo'n reactie.
Ik hoop dat je werkgever dit leest en jou per direct op straat zet.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
donderdag 21 maart 2019 om 07:30
Ik denk niet dat v/d Sar of overmars Ziyech hiervoor ontslaan.
Zou wel terecht zijn overigens..........
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:08
Werkgever ???
Zijn werkgever is de gemeente , waar ie elke maand zijn handje ophoud voor zijn uitkering en toeslagen .
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:14
Idioot
Vind ik leuk
Piranha73 +328
donderdag 21 maart 2019 om 07:08
3-0 winst
Vind ik leuk
Tommieman +8049
donderdag 21 maart 2019 om 07:20
Tja. Lijkt me ook geen probleem toch. Maarja..... de bal is nog steeds rond.
Vind ik leuk
Watzijnwij +280
donderdag 21 maart 2019 om 07:50
Ja Dick en jij kan het weten he met je prachtige voorspelling dat Zweden nooit met 7-0 zou winnen.
Vind ik leuk
Isakson +582
donderdag 21 maart 2019 om 07:59
Arrogant doen tegenover Duitsers ...... Koeman weet wel beter, uiteraard met uitzondering van zijn veegparij in Hamburg.🤠
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:20
Dit jaar gaan we ons glansrijk plaatsen voor het EK. Duitsland is en blijft een lastige tegenstander, echter de rest van de potten zie ik weer zonnig tegemoet. Vanavond eens kijken hoe we het doen tegen een mindere tegenstander. Laat die leeuw maar weer eens brullen vanavond mannen!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:12
Nee jij dacht ook dat Zweden niet met 9-0 zou winnen. Dat Sparta niet zo degraderen. Dat kramer het goed zo doen bij Utrecht. Ben een beetje klaar met de dickie-show.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:47
Dicky weet het wel weer, kan zich beter druk maken om het spel van zijn eigen ploeg, is niet om aan te gluren
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws