Eetbuien en depressie na vertrek bij Feyenoord: 'Werd aan mijn lot overgelaten'

Eetbuien en depressie na vertrek bij Feyenoord: 'Werd aan mijn lot overgelaten'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 07:37do 21-03-2019 om 07:37

Junior Albertus bewaart vervelende herinneringen aan zijn vertrek bij Feyenoord. In 2014 werd de aanvaller aan de kant gezet door de Rotterdamse topclub. Albertus zakte daarna steeds verder af. 

Tijdens een gesprek aan het einde van het seizoen kreeg Albertus te horen dat Feyenoord niet met hem verder wilde. Aanvankelijk was hem juist een plek in de A1 beloofd. "Mijn mentale weerbaarheid was slecht. Ik werd door Feyenoord aan mijn lot overgelaten, toen ik opgaf. Ik kwam in een dip. Ik was telkens te laat thuis. Het klikte niet zo met de nieuwe vriend van mijn moeder. Als ik thuis was, lag ik alleen naar mijn telefoon of naar films te kijken. Ik was depressief", blikt Albertus terug met de Volkskrant. 

"Mijn drie broers waren ook teleurgesteld in mij. Ze dachten dat ik zou slagen in het betaald voetbal. In Emmen kon ik opnieuw beginnen, maar ook daar is het niet gelukt. Via HHC Hardenberg en Sparta Nijkerk ben ik bij HBSS terechtgekomen. Mentaal ben ik nu sterker, denk ik. Ik wist destijds niet dat het voetbal zo hard was."

Tijdens die zware periode zocht de inmiddels 23-jarige Albertus zijn troost in voedsel. "Ik ging eten en nog eens eten. Ongezond voedsel. Veel patat. Ik kwam kilo's aan. Ik voelde me waardeloos."

Plaats een reactie

GetRekt +2090
donderdag 21 maart 2019 om 07:40
Zielig voor die jongen, maar een kansloos bericht.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:52
Hier staat over een paar jaar het verhaal over Ihattaren.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:57
Maar eerst komt Justin , Kenny , bazoer en de rest van de golden boys aan de beurt .
Vind ik leuk
Hoekie89 +522
donderdag 21 maart 2019 om 08:06
En F de Jong met De Ligt
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:10
Als je serieus denkt dat die gaan mislukken in het buitenland kan je beter korfbal gaan kijken
Vind ik leuk
Hoekie89 +522
donderdag 21 maart 2019 om 18:10
Dat ga ik zeker doen, want dan kan ik deze 2 ook zien spelen. :)
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:26
Als die al mislukken in het buitenland, is het toch lekkerder met een paar miljoen op de bank te mislukken dan in de Jeugd van feyenoord zonder contract. Daarbij komt dat frenkie en mathijs snel weer n nieuwe Club vinden mocht de absolute top toch te hoog gegrepen zijn.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:42
Messi en Suarez komen ook aan de beurt
Vind ik leuk
goedemorgen +3375
donderdag 21 maart 2019 om 08:01
Het verhaal van jouw zal hier in elk geval nooit komen te staan...
Volledig kansloos.
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
donderdag 21 maart 2019 om 08:27
Lompe reactie.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:50
In je dromen misschien. Ihattaren staat over een paar jaar op de plek van frenkie die daardoor naar het bankie van barca verplaatst.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:53
Frenkie gaat 31-03 Ihattaren helemaal dronken spelen, dat vind ik veel belangrijker.

Ihattaren, de nieuwe Bakkali.
Vind ik leuk
Mad Max +1289
donderdag 21 maart 2019 om 12:11
Wat een haat naar die jongen, is het omdat hij bij PSV speelt of omdat hij nog niet voor Marokko kiest?

Elk topic weer zeiken over Mo, is het die tijd van de maand weer?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:46
Het overhypen.
Vind ik leuk
Mad Max +1289
donderdag 21 maart 2019 om 13:11
Ach ik denk dat elke 16/17 jarige die zich in de basis speelt bij PSV wat extra aandacht krijgt. Maak je niet druk, de waan van de dag ligt zo weer ergens anders.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:22
Heeft niks met PSV te maken, gebeurt bij mijn club ook.
Vind ik leuk
goedemorgen +3375
donderdag 21 maart 2019 om 14:33
Frenkie word niet overhyped ?
Laat hem het eerst maar eens laten zien bij Barça.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:12
Kan Frenkie dan ook bij mij langs komen scheelt weer een ritje naar de plaatselijke slijterij
Vind ik leuk
Red de Kuip +2690
donderdag 21 maart 2019 om 10:03
Doe niet zo zielig man.
Vind ik leuk
Botvanger +163
donderdag 21 maart 2019 om 08:02
They took his job!!!
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
donderdag 21 maart 2019 om 08:27
Eerder een kansloze reactie.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:36
Nou ja, best interessant in mijn ogen. Dit is de andere kant van wat er met veel kinderen gebeurt. Een kant die bijna nooit belicht wordt.
Triest om te lezen hoe iemand thuis aan zijn lot wordt overgelaten als de grote droom in duigen valt.

Bekend verschijnsel langs de jeugdvelden tegenwoordig waar jeugdspelers omringd worden door familie die het beste willen voor dat jongetje( eigenlijk voor zichzelf).
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 08:36]
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
donderdag 21 maart 2019 om 08:43
Lekker wel met Belgische mayonaise dan..
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6367
donderdag 21 maart 2019 om 09:24
Precies.
Ieder jaar worden er 10-tallen knulletjes weggestuurd bij jeugdopleidingen en die gaan gewoon door met het leven.
Maar als je zo reageert als je niet door mag, laat je precies zien waarom het terecht was dat je bent weggestuurd.
Vind ik leuk
mba4u2c +3577
donderdag 21 maart 2019 om 14:10
Wie is nou die Albertus, die linkse of die rechtse? Een bijschrijft zou handig zijn...
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:07
Die dikke lijkt me..
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:41
Komt vast goed met hem..
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 07:42]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:41
Wij in Rotterdam wachten bijna allemaal op het volgende onderwerp: Martin van Geel vertrekt bij Feyenoord.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:43
Heb jij niet wat inside information?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:45
Ja heb ik wel maar mag nog niets prijsgeven.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:45
Al maanden!!!! Wie moet het stokje overnemen denk je?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:46
Die TD van AZ graag, of anders WIJ samen.
Vind ik leuk
Bossie020 +6570
donderdag 21 maart 2019 om 08:15
Mohammed Allach is nog beschikbaar.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:18
Ik denk dat WIJ dat zeker kunnen!! Ik zou aller eerst alle scouts eruit trappen en scouts van Heerenveen, Groningen en AZ weg scouten! Het jong elftal direct die piramide in drukken! En dan de halve selectie eruit trappen!!! Tenminste als mijn partner het daar dan mee eens is!!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:20
Ja, als ik jou partner zou zijn dan ben ik het helemaal met je eens.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:23
Ik zeg tijd om een coup te plegen!!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:25
Geloof me, die coup komt eraan!!!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:27
Ik zie de coolsingel weer volstromen binnenkort met jullie aan de macht .
Vind ik leuk
Legion73 +276
donderdag 21 maart 2019 om 09:22
Mijn stem heb je
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:15
Ben wel van mening dat Feyenoord veel veloren heeft onder van Geel. Zowel sportief en op gebied van succes. Hoop dat er snel een evaluatie komt waar de laatste jaren goed uitgelicht worden. Dan zou er maar 1 conclusie kunnen zijn. Moet gewoon iemand de plek innemen die de club kent en de wereld gezien heeft. Als hij langer blijft zie ik Feyenoord gewoon niet aanhaken de aankomende jaren. En als fan van Ajax vind ik dat toch erg jammer als liefhebber van het Nederlandse voetbal. Hoop dat je het met me eens bent hierover.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:24
Sportieve reactie van je, en ja ik ben het helemaal met je eens.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:25
Daar is VP toch eigenlijk voor bedoeld😉 praten over voetbal met soms een klein duwtje. Is gewoon niet altijd nodig.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:28
Maar er zijn enkelen op VP waarop ik nooit meer zal reageren, jammer maar helaas.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:29
Moet ik ook beter onder de knie krijgen nog. Soms is dat lastig nog voor me
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 09:31]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:31
Gewoon lezen maar dan Rapporteren, dan leer je het vanzelf wel.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:32
Dan slapen ze bij VP nog denk ik. Gisteravond iemand met een avatar die echt niet kon. Blijkbaar zijn ze toch erg tolerant bij de redactie helaas
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:34
Klopt helemaal dat je aan Rapporteren en mailen weinig of niets hebt, maar gevoelsmatig voor jezelf helpt het wel om nooit meer op die gasten te reageren.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:36
Al doende leert men👍
Vind ik leuk
Jorchie +522
donderdag 21 maart 2019 om 11:34
Je kunt toch niet beweren ie op het gebied van succes slecht gedaan heeft. Ik ben t er mee eens dat het tijd wordt voor een nieuwe frisse wind in de bestuurlijke top van Feyenoord maar ik vind dat ie t op het gebied van resultaten niet slecht heeft gedaan. Hij wordt nu wel heel erg negatief benaderd wat ie m.i. niet verdiend.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:48
Gelukkig is dat ook niet gezegd😉 maar over de periode onder van Geel mag je wel stellen denk ik dat er wel (best) veel fout is gegaan. Buiten succesen die behaald zijn in die periode. Hij krijgt het niet voor elkaar om aan te haken bij Ajax en PSV. En dat is toch wel echt zijn taak verdiend ie flinke boterham mee. Als je stelt dat het nu dan goed is, een opvolger vind die fris en vernieuwing kan brengen. Zou in mijn ogen niet verkeerd zijn, maar denk anders omdat het niet mijn clubje is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 11:49]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:46
En het onderwerp : Rotterdamse Ajacied gevonden en gelyncht in eigen stad .
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:47
Als dat zou kunnen, en graag zelfs!
Vind ik leuk
Kaar +4187
donderdag 21 maart 2019 om 08:29
😂
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:50
Hahahahaha, ik ga stuk, serieus! Dat zou super zijn! Die gast heeft echt geen leven.
Vind ik leuk
Nicholas +126
donderdag 21 maart 2019 om 07:52
Hoezo zou Van Geel weg moeten? Kampioen beker JC Schaal als Feyenoordfan moet je die man koesteren!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:53
Jij begrijpt er ook weinig van, dus discussie met jou gesloten...#
Vind ik leuk
Nicholas +126
donderdag 21 maart 2019 om 07:58
Ik speur bijna amsterdamse arrogantie bij je, mooi om te zien. Er is ook geen reden om die man (Van Geel) af te fikken, is een van de meest succesvolle TD’s uit je clubhistorie
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:23
Nee helaas niet, Van Geel wijst nog steeds de plannen van de voetbalpiramide af een gemiste stap waardoor onze jeugd minder aankan haken als die van de concurrente.

Er is geld gestoken in spelers als: Singh, Verhoek ,Kazim ,Goossens en Immers! Van Geel heeft ooit voor de keuze gestaan Ziyech of Toornstra. Ziyech wou zekerheid dat hij op 10 zou spelen waar toen Lex Immers stond! 3 keer raden voor wie Van Geel koos en wie er daarna naar Twente ging?

Van Geel heeft ruim gebruik gemaakt van het uitstekende werk van Brard( hoofd jeugdopleiding). Nee deze man mag van mij oprotten!
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
donderdag 21 maart 2019 om 08:56
Wat een onzin. Was Immers of Ziyech. Ziyech eiste een basisplaats op de 10 en dat kan je niemand garanderen. Hij wou niet vechten voor een plekkie en het salaris bij Twente was ook gewoon beter.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:34
Immers was er toen al! Feyenoord is daarna door geschakeld naar Toornstra! En Twente gaf hem wel die garantie omdat ze daar wel in zagen dat Ziyech een speler was met bijzondere kwaliteiten en kijk eens voor hoeveel hun hem weer verkocht hebben?? Denk je dat toen Tadic werd aangetrokken die geen basis plaats eiste?

En dat salaris is een aanname van je! Hij wou zelf toen naar Feyenoord onder bepaalde voorwaarden dus....
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
donderdag 21 maart 2019 om 10:39
Hij wou helemaal niet naar Feyenoord maar naar de hoogste bieder. Ik zou je "feiten" nog ff nachecken als ik jou was. Lekker makkelijk om de mindere aankopen de schuld te geven aan vGeel maar de goede heeft hij niks mee te maken.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:16
Welke goede aankopen? Pele is door de zoon van Koeman aangeraden. Guidetti was gehuurd dus vertel mij eens welke top aankoop? Janmaat en berghuis is de enige echte top aankoop van deze man!
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
donderdag 21 maart 2019 om 16:21
Pelle komt dus door de zoon van Koeman. Kazim kwam door vHooijdonk maar die schrijf je wel toe aan vGeel. Of ze nou gehuurd gekocht of transfervrij waren, vGeel is nog steeds de eindverantwoordelijke voor het aantrekken van spelers en daar zaten goede en slechte tussen.
Wie had verwacht dat Haps en St Juste van glas waren, Amrabat geen ruggegraat had en Larsson, Bassie en Veijnovic met angst in de benen zouden spelen. Allemaal spelers waarvan iedereen dacht dat ze een goede versterking zouden zijn. Daarbij had je met Vermeer, Elia, Kuyt, Berghuis, Jorgensen, el Ahmadi, Jones, Janmaat, Guidetti, Botthegin en Toornstra allemaal nuttige spelers gehaald die medeverantwoordelijk waren voor de opmars naar het kampioenschap. Kazim,Singh, Verhoek en Wilkshire waren wel echte miskopen. Ik vind ook dat het tijd word voor een andere TD(Mathijsen) maar om vGeel steeds zo af te zeiken is onzin.
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
donderdag 21 maart 2019 om 08:53
Is geen arrogantie maar zuurheid over een leven dat niet veel voorstelt.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:43
ok
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:43
Gelukkig weer negatief Feyenoord nieuws.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:54
Valt mij ook op. Bij VP vaker iets negatiefs dan iets leuks. Ach, het is ook Feyenoord .....
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:47
Laten we ook even berichten gaan plaatsen over jeugdspelers die het niet halen, dan krijgen we meer clicks.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:51
Aan de tekst te zien denk ik de rechtse op de foto.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
donderdag 21 maart 2019 om 07:58
En dat was nog in zijn goede tijd
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:53
"mentaal ben ik sterker, denk ik"

Wat is het nu? De twijfel slaat alweer toe.
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
donderdag 21 maart 2019 om 07:55
:-)
Vind ik leuk
Jan Guevara +10464
donderdag 21 maart 2019 om 08:06
De kiloknallers zijn er ook nog niet af als je de foto bekijkt.
Vind ik leuk
BariAFCA +480
donderdag 21 maart 2019 om 08:03
Wat een nutteloos bericht dit.. alle jeugdspelers die het uiteindelijk niet gehaald hebben komen nu op VP in the picture te staan?! Niet goed genoeg voor profvoetbal om wat voor reden dan ook? Pech! Nog genoeg andere zaken om je op te focussen..
Vind ik leuk
Bossie020 +6570
donderdag 21 maart 2019 om 08:19
Morgen Stratumseind die in 1975 eens 7 minuten warmgelopen heeft bij de F3 van Helmond Sport, het niet heeft gehaald maar daarna toch furore maakte bij de Woenselse Boys.
Vind ik leuk
BariAFCA +480
donderdag 21 maart 2019 om 11:25
Briljant 😂😂
Vind ik leuk
Isakson +582
donderdag 21 maart 2019 om 08:04
Nazorg een ondergeschoven kindje in de voetballerij .... jammer
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
donderdag 21 maart 2019 om 08:23
En je voetbalde ook waardeloos...
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
donderdag 21 maart 2019 om 08:27
Zorg goed voor jezelf en vergeet niet, het is en blijft maar een spelletje.
Vind ik leuk
Romo +1574
donderdag 21 maart 2019 om 08:35
VP wat een zwaar gelul is dit
Dus dit ligt aan Feyenoord.

Kan niet met de vriend van zn moeder opschieten
Ligt heel de dag op de bank
Idd wat hij al zegt slechte weerbaarheid, daarom heeft hij het niet gered.

Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 08:45
Sneu voor die jongen, de droom ging in rook op.
Maar juist zn mentale reactie en zn huidige rol in t voetbal geeft aan dat F het wel bij het rechte eind had.
En dat de voetballerij hard is; uit t oog, uit t hart. Er is geen nazorg voor weggestuurde jeugdspelers.
Vind ik leuk
soplul +3564
donderdag 21 maart 2019 om 08:51
"Ik werd door Feyenoord aan mijn lot overgelaten, toen ik opgaf."

Whut??
Je valt af bij de jeugd van een voetbalclub, net zoals honderden andere jongens wiens droom bij allerlei clubs uiteen spat, en dan heeft Feyenoord je aan je lot overgelaten??

Nou is wel duidelijk waarom deze jongen is afgegleden.
Als je zo makkelijk en onnozel de schuld bij anderen legt ipv het volledig bij jezelf te zoeken dan ben je te zwak voor deze maatschappij.
Vind ik leuk
kees ee +1055
donderdag 21 maart 2019 om 10:09
. . zie nog een slachtoffer gevonden . . . !!
Vind ik leuk
linkspoot +768
donderdag 21 maart 2019 om 09:13
Ik vind het goed dat dit soort verhalen ook verteld worden.
Vele jongeren denken dat het eerlijk aan toe gaat in de voetballerij, maar de profwereld is hard en meedogenloos.
Het is erg belangrijk om de jongeren mee te geven dat ze lekker plezier hebben in het voetbal, maar ook belangrijk is om naar school te gaan om een beroepsopleiding te volgen.
Naast talent, moet je ook een portie geluk hebben dat je ontdekt wordt en dat een trainer je mag. Want als je een verkeerde tegenkomt, dan zet hij je gewoon uit de selectie, zonder een reden te geven waarom.

Als zo een jongen geen juiste mensen om zich heen heeft, dan heeft hij pech. Of je staat mentaal zo sterk in je schoenen dat je het door niet op te geven toch je doel bereikt. Maar dat is echt geen makkelijke weg.

Tegen mijn zoon zeg ik ook, ga maar lekker genieten, gooi wat acties uit of dribbelen 2, 3 man voorbij, zodat je het na kunt vertellen. Mocht hij bij een betaalde club proberen, dan zorg ik wel voor dat hij een goede schooldiploma achter de hand heeft.
Vind ik leuk
kees ee +1055
donderdag 21 maart 2019 om 10:06
. . nog een slachtoffer gevonden om wat negatief ambassadeurswerk te doen, ja ??
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 10:08]
Vind ik leuk
Mr bien +8485
donderdag 21 maart 2019 om 10:08
Op de foto is die nog steeds aardig aan de dikke kant
Vind ik leuk
FRChamp +2414
donderdag 21 maart 2019 om 12:34
Leren met tegenslag omgaan.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:37
Typisch een verhaal van VP.
Het verhaal slaat nergens op.
Alleen de naam Feyenoord even negatief vermelden !
Vind ik leuk
Patje41 +1220
donderdag 21 maart 2019 om 15:03
Wauw..goed om te weten
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws