Janssen volledig buiten beeld bij Nederlands elftal: Het kan snel gaan

Janssen volledig buiten beeld bij Nederlands elftal: "Het kan snel gaan"

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 20:37do 21-03-2019 om 20:37

Vincent Janssen werd drie jaar geleden bestempeld als dé spits van het Nederlands elftal voor de komende jaren, maar nu is de overbodige aanvaller van Tottenham Hotspur volledig buiten beeld geraakt. Oranje heeft geen baat meer bij een vaste nummer negen, constateert Pierre van Hooijdonk.

Janssen speelde zijn laatste interland op 10 oktober 2017, in de laatste WK-kwalificatiewedstrijd tegen Zweden (2-0). "Het kan snel gaan", zegt Van Hooijdonk bij de NOS. "Hij ging naar Tottenham Hotspur en speelde daar niet. Uiteindelijk kwam Bas Dost, wat ook geen echt succes was. Je ziet dat we van de ouderwetse nummer negen af zijn. We spelen nu met Memphis, die vijftien jaar lang niet op negen had gespeeld."

"Als je kijkt naar wie het makkelijkst doelpunten maakt uit de mogelijkheden, zijn dat de ouderwetse nummer negens", zegt Van Hooijdonk. "Spelers die nu spelen kunnen ook een rendement halen, maar die zullen niet ieder jaar 25 goals maken. Ze zijn wel in staat om uit het niets iets te creëeren. De ouderwetse nummer negen heeft daar veel meer problemen mee."

Oranje begint de EK-kwalificatiereeks tegen Wit-Rusland, een op papier minder sterke tegenstander. Ook hier kiest bondscoach Ronald Koeman voor Memphis als centrumspits. "Hij wil het gevoel van de wedstrijden tegen Duitsland en Frankrijk vasthouden, daarom heeft hij hiervoor gekozen. Dit zou een wedstrijd kunnen zijn voor Luuk de Jong, een van de weinige aanvallers die wél in vorm is."

Plaats een reactie

chef voetbal +1030
donderdag 21 maart 2019 om 20:39
Dat krijg je als je denkt na een (half) jaartje het leuk te hebben gedaan bij AZ al toe te zijn aan de internationale top. De zoveelste die mentaal niet in staat is om goed in te schatten wat zijn niveau is en wat dus de beste keuze is voor hem.

Kun je wel roepen dat AZ hem naar het buitenland duwde, omdat Tottenham als enige zoveel geld bood, maar je kunt altijd weigeren, geen werkgever kan een werknemer verplichten naar een ander bedrijf te verkassen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 20:52
Ik zie het anders. Was gewoon een beperkte voetballer die 1 half jaar in bloedvorm was en daar volledig van wilde profiteren. Ik zie hierin vooral een fout van Spurs om een speler die een half jaartje goed was, maar daarvoor nog niks heeft laten zien.
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
donderdag 21 maart 2019 om 20:56
Nou, half jaar... Ook als bankzitter van Spurs heeft-ie ze er af en toe goed ingepeerd bij Oranje. Kwam net tekort voor Spurs. Maar voor een Bremen, Gladbach, PSV, Feyenoord of Atalanta gewoon een uitstekende spits.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
donderdag 21 maart 2019 om 20:58
Dat was zeker een fout van de Spurs, want ze hadden maar 4 maanden beeldmateriaal van hem, maar ik ben het niet met je eens dat hij gewoon maximaal wilde profiteren, hij was er zelf echt van overtuigd dat hij er aan toe was, hij zei zelf nog dat hij zich afvroeg hoe vaak je het moet laten zien voordat hij er klaar voor zou zijn waarmee hij aangaf dat hij dus een half jaartje goed spelen al voldoende vond.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 21:05
Wat zou jij doen als je 3 miljoen per jaar kan verdienen?
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
donderdag 21 maart 2019 om 21:11
Mensen die als enige argument geld kunnen noemen ga ik niet eens mee in discussie. Je snapt namelijk al niet dat voetballers sowieso veel geld verdienen en tevens net zoveel uitgeven, dus of hij nou 3 miljoen of 30 miljoen per jaar verdient, zijn leven wordt er niet beter op, want geld maakt niet gelukkig en aan het einde van hun carrieres houden maar bar weinig voetballers ook daadwerkelijk voldoende over om de rest van hun leven financieel onafhankelijk te zijn.
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4231
donderdag 21 maart 2019 om 21:16
Mooi gesproken. Helemaal mee eens.

Een select groepje zoals Dennis Bergkamp, leeft niet naar zijn inkomen en heeft een puike bankrekening. De rest gaat er vaak naar leven.
Vind ik leuk
RR12 +804
donderdag 21 maart 2019 om 21:49
Daar heb je gelijk in. Optimaal geprofiteerd van het moment. Niks mis mee. Gekker was dat de kenners het ook een goede spits vonden.
Vind ik leuk
Radaje +1671
donderdag 21 maart 2019 om 21:02
Dat komt natuurlijk ik door de googe transfersommen. Anders was die misschien wel eerst naar een top 3 club gegaan.
Vind ik leuk
Palafima +397
donderdag 21 maart 2019 om 21:16
Als je van az naar Tottenham kan...
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
donderdag 21 maart 2019 om 21:24
Dan weet je dat de stap altijd veel te groot is en je kans van slagen minimaal. Het komt niet voor niets zelden tot nooit voor.
Vind ik leuk
Retweet +844
donderdag 21 maart 2019 om 20:39
Goede keuze om m niet meer mee te nemen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 20:40]
Vind ik leuk
Boerrigter +705
donderdag 21 maart 2019 om 21:49
mee eens, voor mij de belichaming van de duistere jaren van het nederlandse voetbal. Manmanman wat heb ik hem veel kansen om zeep zien helpen tijdens de kwalificatie voor het wk 2018
Vind ik leuk
Rabarber +8954
donderdag 21 maart 2019 om 20:39
Het lieverdje van Advocaat, maar die blijft ook Kramer opstellen, dat zegt genoeg. Feyenoord heeft zo gigantisch veel geluk dat die gek geen trainer wordt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 20:42]
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
donderdag 21 maart 2019 om 20:55
Ja, want Janssen heeft alleen maar kut potjes gespeeld in Oranje.
Vind ik leuk
JanTa48 +9387
donderdag 21 maart 2019 om 22:52
Klopt maar hij was daar ook mede schuldig aan. Een modale voetballer en meer kan ik van hem niet maken.
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
donderdag 21 maart 2019 om 20:40
Misschien is Vincent Janssen helaas ook wel het perfecte voorbeeld van iets te snel naar een iets te grote club verkassen..
Vind ik leuk
Lachuh +961
donderdag 21 maart 2019 om 20:42
Frenkie is de volgende,die op de bank beland.
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
donderdag 21 maart 2019 om 20:55
Neuh.
Vind ik leuk
Arbee +2613
donderdag 21 maart 2019 om 21:05
Frenkie heeft het voordeel dat hij 75 tot 86 miljoen kost. Dan zet een club je vlak na je aankoop toch minder snel op de bank dan wanneer je 20 miljoen hebt gekost, wat toch wel een fooi is voor de Engelse clubs met hun absurde TV-gelden
Vind ik leuk
pos +9961
donderdag 21 maart 2019 om 20:46
Zodra Janssen weer speelt zit hij binnen no time weer bij het Nederlands elftal. Nog steeds met afstand de beste optie.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:51
Absoluut eens! Deze man heeft alles wat een spits nodig heeft. Zie hasselbainkt. Bij drie clubs verguist, tot dat hij bij de juiste club terecht kwam. Theo komt 100 procent weer terug.
Vind ik leuk
pos +9961
vrijdag 22 maart 2019 om 07:37
Theo ? Die dikke ?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 20:48
Kom toch terug naar Alkmaar jongen
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 20:50
Hopelijk wint Nederland weer net als eerder vandaag!
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
donderdag 21 maart 2019 om 20:54
"Het kan snel gaan", zegt Van Hooijdonk bij de NOS. "Hij ging naar Tottenham Hotspur en speelde daar niet. Uiteindelijk kwam Bas Dost, wat ook geen echt succes was. Je ziet dat we van de ouderwetse nummer negen af zijn. We spelen nu met Memphis, die vijftien jaar lang niet op negen had gespeeld."


Wauw. Ik ben nu echt weer op de hoogte. En dit had ik nog niet eerder zo bedacht. Dank Pierre.
Vind ik leuk
Hazelnoot +192
donderdag 21 maart 2019 om 20:59
Gewoon oproepen, speelt net zoveel als cilli.
Vind ik leuk
Shelbourne +6191
donderdag 21 maart 2019 om 21:09
Typisch geval van verkeerde keuze gemaakt. Deed het bij AZ prima, vooral tweede seizoenshelft. Had beter naar de Nederlandse top gegaan of in ieder geval naar een club waar speeltijd een mogelijkheid was. Nu werd hij tweede spits achter de ongenaakbare Kane.

De keuze voor Tottenham was financieel gezien logisch, ook een droom om in de BPL aan de slag te kunnen. Echter na een jaar was duidelijk dat Tottenham veels te hoog gegrepen was en had hij direct naar een club moeten gaan waar hij kon spelen. Een mooie BuLi club was beter geweest. Om op huurbasis naar een onrustig land als Turkije te gaan is wederom dom. Maar goed, financieel gezien is hij wel binnen
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 21:10]
Vind ik leuk
Kramertje +1040
donderdag 21 maart 2019 om 21:40
het is gewoon de situatie waar we mee te maken hebben (we hebben geen topspits dat heeft spanje ook een periode gehad en dan ga je het anderts invullen).

had deze Vincent Janssen het wel gemaakt en 15 tot 20 doelpunten per seizoen gemaakt in de premier league dan was hij de vaste nummer 9 geweest.
Vind ik leuk
kees ee +1078
donderdag 21 maart 2019 om 22:50
. . is uiteindelijk alleen gebruikt door de pers om het ongelijk van feyenoord aan te tonen !?
Vind ik leuk
pico323 +7880
vrijdag 22 maart 2019 om 00:52
Zonde doodzonde maar ja geld is alles voor deze gasten. Oudere in ons land krijgen weinig of geen aandacht. En daar is geen geld voor. Maar voor deze matige voetballers worden miljoenen betaald.
Vind ik leuk
abfab5300 +710
vrijdag 22 maart 2019 om 14:49
Dat is marktwerking.
Vind ik leuk
pico323 +7880
vrijdag 22 maart 2019 om 16:37
egoïsme ten top, dat is het.
Vind ik leuk
abfab5300 +710
maandag 25 maart 2019 om 15:29
Eens. Ik hoop van harte dat je stemt op een partij die voor eerlijk delen en het corrigeren van marktwerking is, maat. Daar hebben we er meer van nodig.
Vind ik leuk
pico323 +7880
maandag 25 maart 2019 om 17:57
heb niet op die malloot van Baudet gestemd , dat soort figuren helpen ons land naar de kloten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws