Barça-concurrent noemt De Jong 'spectaculaire versterking': 'Maakt ons veel beter'

Barça-concurrent noemt De Jong 'spectaculaire versterking': 'Maakt ons veel beter'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 08:26vr 22-03-2019 om 08:26

Carles Aleñá ziet de concurrentie bij FC Barcelona komend seizoen toenemen met de komst van Frenkie de Jong. Het jeugdproduct van de Catalanen is onder de indruk van de 21-jarige Nederlander.

Aleñá zal het beste van zichzelf moeten laten zien om speeltijd te krijgen in Camp Nou, vertelt de 21-jarige Spanjaard aan Cadena SER na een duel van Spanje onder 21 met Roemenië (1-0). Hij ziet de middenvelder van Ajax als 'een spectaculaire' versterking voor Barça. "Ik volg hem sinds dit jaar. Ik zag hem in de wedstrijd tegen Real Madrid en ik weet zeker dat hij ons veel beter maakt."

Aleñá kan zijn borst natmaken, want hij verwacht niet dat de komst van De Jong het vertrek van Ivan Rakitic inluidt. "Rakitic is enorm belangrijk voor ons en ik verwacht dat hij blijft, absoluut", stelt het jeugdproduct van de Spaanse kampioen. Aleñá hikt al enige tijd tegen zijn definitieve doorbraak aan. Dit seizoen kwam hij tien keer in actie in de Primera Division, waarvan drie keer als basisspeler.

Plaats een reactie

Shelbourne +6191
vrijdag 22 maart 2019 om 08:34
Sectaculair, wat is dat?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:36
Wordt een fantastisch middenveld met Alena, Frenkie en Arthur in de toekomst.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:01
Zeker, Barca is heel goed bezig met de toekomst. Zodra Don Leo klaar is, staat de nieuwe generatie al klaar !
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:36
Frenkie wordt alleen maar beter daar in Barcelona, goed voor Oranje.
Vind ik leuk
rexxo +16774
vrijdag 22 maart 2019 om 08:38
Beste VP, is er geen oplossing om deze forumvervuiler permanent te weren?

Hij verpest elk topic met zijn irritante gezwets.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 08:58]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:58
Ik vind het wel grappig dat iedereen zo dom is om op hem te reageren... .. .
Vind ik leuk
rexxo +16774
vrijdag 22 maart 2019 om 09:00
Gelijk heb je, ik reageer nooit op hem maar wordt tijd dat er echt actie wordt ondernomen tegen deze Mark Rutte 2.0
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:01
Vind dit niveau meer bij Klavertje passen eigenlijk, Rutte is meer een pot in een mannenlichaam... .. .
Vind ik leuk
rexxo +16774
vrijdag 22 maart 2019 om 09:08
Kortom allebei dubieus.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:21
Dat sowieso, beide onderdeel van de ouwe kliek, zie, als je dat zegt snappen mensen je wel, maar is eigenlijk precies hetzelfde als partijkartel waar Cherry het over heeft natuurlijk :)
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
vrijdag 22 maart 2019 om 09:11
Uitzondering van mijn reactie, ik reageer hier niet meer om jouw reden. Mijn berichten werden van de week weggehaald terwijl ik iets tegen een persoon vertelde eens op te houden met ieder topic te vergallen. Die mag dus ook zijn gang gaan.
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 08:39
Zo benieuwd hoe dat middenveld eruit komt te zien volgend seizoen
Vind ik leuk
mcmodd +28752
vrijdag 22 maart 2019 om 08:41
Of Aleñá dit goed ziet is niet de vraag. Ik denk dat, indien Frenkie het zo weet te verdienen dat als hij een basisplaats krijgt, hij deze never meer zal afstaan, anders dan door een wedstrijdje schorsing of blessure. Zonder heel erg op te vallen wist Frenkie ontzettend goed het spel tegen Belarus te controleren en te sturen. Hij voelde de actiebereidheid van Memphis op de juiste momenten goed aan en schoof dan bijna automatisch goed vanachteren in voor het evenwicht bij evt. counters. De opbouw valt en staat bij zijn versnelling in Oranje en ook dat zien we bij Ajax terug.
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
vrijdag 22 maart 2019 om 08:47
Dus eigenlijk hebben we de overwinning te danken aan Frenkie en niet aan 2 doelpunten en 2 assists van Depay.
Wat een gezwets in de ruimte.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 08:48]
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 08:49
Je moet ook niet alleen daarop kijken. Frenkie de Jong is zo slim in het veld, dat is minstens net zo belangrijk
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 09:57]
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
vrijdag 22 maart 2019 om 08:56
Het gezwets en grenzeloos hypen van Frenkie en Mathijs gaat irriteren.
Laat ze het eerst maar eens waarmaken op een hoger niveau zoals Wijnaldum en v Dijk wekelijks doen.
We hebben gezien hoe het kan lopen als we Depay als voorbeeld nemen.
Super talent, van Psv naar Man U en nu vrij kleurloos in Frankrijk.
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 08:58
Daar ben ik het zeker mee eens. Maar je moet toegeven dat deze jongens ongeloofelijk veel potentie laten zien, zowel in nederland als de champignons league. Iets wat wijnaldum en depay minder deden op deze leeftijd
Vind ik leuk
langeGek +1819
vrijdag 22 maart 2019 om 09:42
We moeten het zeker zien. Ik denk dat het verschil tussen Depay, de Ligt en Frenkie 'm voornamelijk zit in intelligentie. Misschien is Depay wel het allergrootste talent van zijn generatie. Bij hem is het probleem niet het voetballen, het probleem zit 'm echt tussen de oren. Gisteren ook, fantastische acties afgewisseld met acties die een iets slimmere voetballer niet zou maken. Hij brengt daarmee een elftal onnodig in de problemen. Daar hebben Frenkie en de Ligt geen last van.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:50
Kijk uit hoor. Blijkbaar zijn er mensen die niet tegen deze positiviteit kunnen.
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
vrijdag 22 maart 2019 om 09:04
Positiviteit heeft grenzen, zodra het begint te lijken op tot afgod verheffen dan ligt er meestal een witte jas met lange mouwen voor je klaar.
Cruijff is ook zo'n halve afgod.
Daar waar hij blijkbaar meer dan de helft van z'n teksten en opvattingen van Happel gepikt blijkt te hebben.
Veel nr 1 hits vd Beatles blijken ook verbouwde klassieke werken te zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:13
Maat, hij gaf alleen een korte analyse van zijn spel gisteren. Niets mis mee toch?
Vind ik leuk
RenW +5751
vrijdag 22 maart 2019 om 09:21
Probeer anders een keer om het niet te lezen.
Zal een heel stuk helpen.
Vind ik leuk
mcmodd +28752
vrijdag 22 maart 2019 om 09:07
Ik reageer er al niet eens meer op. Mensen die er blijk van geven niet te kunnen lezen, geven kennelijk ook commentaren die er niet toe doen. Het zal niet aan karakters liggen, maar aan een fase waarin het ontwikkelingsproces nog niet is afgerond. Dat geeft nog ruimte voor de toekomst, schat ik zomaar in.
Vind ik leuk
langeGek +1819
vrijdag 22 maart 2019 om 09:44
Precies dit. Enige toevoeging die ik heb is dat Frenkie ook nog eens onderscheppingen doet op basis van spel inzicht. Die pakt veel ballen af, weet ook z'n lichaam goed te gebruiken. Tot nu toe zeg ik, die jongen heeft gewoon alles.
Vind ik leuk
Budazonen +475
vrijdag 22 maart 2019 om 08:46
Frenky moet zorgen dat ie niet geblesseerd raakt. Anders komt ie nooit zo goed terug. In Spanje verdedigen ze heel anders als Eredivisie.
Vind ik leuk
mcmodd +28752
vrijdag 22 maart 2019 om 14:03
Frenkie loopt evenveel risico op blessures als anderen, hier of in welk land ook. Dat is ook voetbal, ook al willen we het niet meemaken.
Vind ik leuk
Budazonen +475
vrijdag 22 maart 2019 om 16:12
In landen als Italië, Spanje, zijn ze niet zo lief hoor
Vind ik leuk
mcmodd +28752
vrijdag 22 maart 2019 om 16:16
Nee, maar ook daar lopen de scheidsrechters met gele en rode kaarten op zak. Hij zal niet vaker dan anderen geblesseerd raken.
Vind ik leuk
Alaaf +435
vrijdag 22 maart 2019 om 08:51
Frenkie is echt niet zo bijzonder, daar komen ze nog wel achter in barcelona. Nog geen enkele prijs
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:01
Goed verhaal
Vind ik leuk
Muscles +2091
vrijdag 22 maart 2019 om 08:54
Laat die Alená maar een of twee jaar bij Ajax ballen ihkv samenwerking
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:11
Iedereen muv een paar achterlijken uit het zuiden kan zien dat Frenkie de Jong zeer getalenteerd is en een van de pilaren is waarop Oranje de komende jaren op zal steunen. Helaas speelt hij niet bij PSV maar bij , wat een geluk en lang zal ie leven, Ajax.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 09:11]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:15
Alena is ook super goed,

15 miljoen kopen en 30 miljoen terugverkoop..
Vind ik leuk
JanNL +146
vrijdag 22 maart 2019 om 09:17
Toekomstig middenveld van Barça - Aleña, De Jong, Arthur.

Vind ik leuk
DeNeutrale +288
vrijdag 22 maart 2019 om 11:04
Carles Aleňâ heeft zeker niet de laatste wedstrijd van Frenkie (tegen AZ) gezien!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:18
Ons middenveld word volgens seizoen zo heerlijk. Ik kijk er naar uit !!
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
vrijdag 22 maart 2019 om 16:37
Hij moet zich anders toch gewoon bewijzen daar lijkt mij, hij zal hard moeten presteren wat de concurrentie is moordend!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:57
Wacht nou maar gewoon af.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws