Waarom Oranje tegen Wit-Rusland niet heeft bewezen 'Duitsland-proof' te zijn

Waarom Oranje tegen Wit-Rusland niet heeft bewezen 'Duitsland-proof' te zijn

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 10:15vr 22-03-2019 om 10:15

Laatste update: vrijdag 22 maart 2019 om 10:15vr 22-03-2019 om 10:15

Nederland begon goed aan de EK-kwalificatiereeks en boekte een eenvoudige overwinning op Wit-Rusland: 4-0. Deze analyse laat zien hoe gemakkelijk Oranje zich voorbij Wit-Rusland speelde in de opbouw en wat het aanvalsplan van Nederland was. Verder wordt er vooruit gekeken naar Nederland-Duitsland.

Door Koen Bloks

Het Nederlands Elftal maakte in de eerste helft goed gebruik van de intenties van de twee centrale aanvallers van Wit-Rusland. De bezoekers kwamen vooral om te verdedigen, maar ze deden dat niet goed. De twee spitsen stapten zonder aansluiting vooruit en stonden te ver uit elkaar. Op deze manier kon Oranje gemakkelijk de opbouw voorbij de aanvallende linie krijgen. Voorafgaand aan het tweede doelpunt speelde Matthijs de Ligt eenvoudig voorbij de aanvallers van Wit-Rusland. Ondanks dat het elftal van Koeman in de opbouw niet in de problemen kwam, liet het goede afwisselende opbouwplannen zien.



De aanvallers van Wit-Rusland stappen door, zonder dat de middenvelders vooruit stappen om het veld kleiner te maken. Daardoor komt Oranje gemakkelijk aan het voetballen. In foto 2 wordt Frenkie de Jong gemakkelijk bereikt. Een paar tellen later scoort Georginio Wijnaldum de 2-0.

Nederland bouwde op met één verdediger meer dan er aanvallers waren (drie tegen twee) om voornamelijk De Jong achter de aanvallers aan te spelen (maakt vier tegen twee). De Jong dribbelde na het ontvangen van de pass naar de aanvallende helft. Daar leverde de spelmaker in bij Wijnaldum. De middenvelder van Liverpool dribbelde terug om vervolgens de bal bij Denzel Dumfries neer te leggen. Door het dribbelen van Wijnaldum stapten de middenvelders uit reactie vooruit.

Opnieuw lieten de bezoekers defensief steken vallen. De buitenste middenvelder vergat namelijk om Dumfries te dekken of de passrichting naar de back af te schermen. Het plan van Wit-Rusland was om na het druk zetten in een 4-4-2 te gaan verdedigen in een 5-4-1: de buitenste middenvelder op links had de opdracht om Dumfries te volgen. Ondanks meerdere voorzetten die Dumfries kon geven, ging de middenvelder pas echt opzichtig in de fout voorafgaand aan de 2-0.



Op de eerste foto is de intentie van de linkermiddenvelder van Wit-Rusland te zien: hij heeft de opdracht om Dumfries te volgen. Voorafgaand aan het tweede doelpunt van Oranje laat de middenvelder zich naar voren lokken in plaats van zijn taak uit te voeren. Dumfries staat daardoor volledig vrij om zijn assist te verzorgen.

In aanvallend opzicht kon Dumfries meerdere keren opstomen aan de rechterkant. Steven Bergwijn, op papier rechtsbuiten, speelde ver aan de binnenkant om de verdediging van Wit-Rusland smal te laten spelen. Daardoor kwam de rechterflank open te liggen. Ideaal voor een speler als Dumfries, die sterk is in het belopen van ruimtes aan de zijkant. Telkens kwam één van de Oranje aanvallers ver in het middenveld (vaak Memphis Depay en Ryan Babel), terwijl anderen tussen de linies aanspeelbaar waren of loopacties diep maakten (Wijnaldum en Bergwijn). De voorhoede speelde met veel positiewisselingen om het Wit-Rusland moeilijk te maken. Ondanks dat er niet veel centrale combinaties gespeeld werden, leverde deze positionering uitstekende aanvallen via Dumfries op.


Oranje brengt veel spelers centraal op het veld tussen de linies of in de diepte. Daardoorkomt de defensie van Wit-Rusland smal te spelen en krijgt Oranje ruimtes via de zijkant.

Ondanks de gemakkelijke overwinning is het allerminst zeker dat de ploeg van Ronald Koeman Duitsland-proof is. Oranje heeft tegen Frankijk en ook donderdag tegen Wit-Rusland laten zien dat het kan domineren tegen een elftal dat met twee spelers druk zet. Duitsland zet tegenwoordig druk met drie spelers (heel smal op het veld) en twee controleurs daar kort achter. Onder andere De Jong krijgt daarin geen enkele mogelijkheid om aan de bal te komen. Dat maakte Oranje in Gelsenkirchen (2-2 na een enerverende slotfase) voorspelbaar en statisch.

Koeman zal zich moeten beraden op een ander tactisch plan dan in de laatste wedstrijd tegen Duitsland. Want wanneer zowel De Jong als aanvallers Depay, Babel en Bergwijn niet bereikt worden, heeft het weinig kans op een goed resultaat.


Drie spitsen schermen de controleurs af. Daarachter staan twee Duitse controleurs. Dat geheel zorgt ervoor dat Oranje niet de gebruikelijke opbouwvariaties kan laten zien met een uitzakkende De Jong of Marten de Roon. Ook de aanvallers worden door het Duitse geheel voorin goed afgeschermd. Ronald Koeman kan aan de slag!

De @LaptoptrainerNL kijkt voor VoetbalPrimeur naar de belangrijkste wedstrijden in binnen- en buitenland en probeert op een begrijpelijke wijze de theoretische kant van het voetbal te belichten.

Poll

Wat wordt Nederland-Duitsland?

(13643 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 10:16
Oude Dumfries weer kunnen zien, ontzettend gevaarlijke voorzetten.

Hopelijk kan hij die vorm aanhouden, zou fantastisch voor die jongen zijn.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4665
vrijdag 22 maart 2019 om 10:42
En dat te bedenken dat die nog niet zo heel lang aan het ontwikkelen is.. vind het een fijne back!
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
vrijdag 22 maart 2019 om 11:09
Het lijkt wel of ze naar de frontlinie gestuurd worden tegen de Duitsers
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:37
Vond dumfries veel te weinig uit die mega ruimte op rechts halen. Voldoende ruimte voor progressie in ieder geval. Iedere aanvallende back had hier wel een paar keer op kunnen stomen zonder directe tegenstanders. Dumfries moet zijn balvaardigheid verbeteren en dan kan het een hele goede worden.
Vind ik leuk
jari11 +5193
vrijdag 22 maart 2019 om 10:16
Thuis moet er toch minimaal een gelijkspelletje mogelijk zijn. Gister hadden de Wit Russen toch wat kansjes. Die maakt Duitsland wel. Verdediging moet toch het sterkste deel van dit elftal zijn..
Vind ik leuk
Boerrigter +702
vrijdag 22 maart 2019 om 10:41
Duitsland draait ook niet echt lekker hoor. Plus we hebben de laatste 2 wedstrijden 1 keer gewonnen en 1 keer gelijk. Waar al dat pessimisme vandaan komt ik heb geen idee
Vind ik leuk
Dj Storm +497
vrijdag 22 maart 2019 om 10:42
Omdat we misschien met meer geluk als kunde die resultaten binnengesleept hebben?
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
vrijdag 22 maart 2019 om 10:49
Pessimisme zou ik het niet zeggen maar meer realisme.
1x zeer geflatteerd gewonnen (voor hetzelfde geld stond het bij rust 0-2) en 1x strond mazzel dat duitsland bij een 2-0 stand de laatste tien minuten liet "lopen".

Het was echt niet zo dat we 2x de bovenliggende partij waren.

Daarom sluit ik niet uit dat Nederland wel kan winnen van die Duitsers, maar ik ga niet mee in die euforie.
Vind ik leuk
Boerrigter +702
vrijdag 22 maart 2019 om 10:52
Ik zou in eerste instantie ook mazzel zeggen maar als je naar de afgelopen 5 wedstrijden van de duitsers kijkt hebben ze er 0 gewonnen (volgensmij). Die ploeg kan gewoon nog niet goed goals converteren en nederland kan dat wel. Ik zeg 3-2 voor nederland.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
vrijdag 22 maart 2019 om 10:56
Let's hope.

Maar ik ben al tevreden met een gelijk spel hoor.
Als "we" maar 2de worden.
Zijn we ook geplaatst
Vind ik leuk
jari11 +5193
vrijdag 22 maart 2019 om 10:58
Nou Derk, die 3-0 was gewoon mooi gecounterd. Die 2-2 in Gelsenkirchen was pure geluk en wat strijd. Daar ga je het dit keer niet mee redden, Duitsland is er op gebrand om ons voor lul te zetten.
Vind ik leuk
Boerrigter +702
vrijdag 22 maart 2019 om 11:04
Das waar. Maar met wat de duitsers tegen servie lieten zien gaan ze het ook niet tegen ons redden kan ik ook zeggen. Maarja ik hoor altijd dat ik te optimistisch ben dus zal wel aan mij liggen haha
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:22
Heb de wedstrijd van de Duutsers tegen de Serven niet gezien, maar met welk elftal stonden de Duitsers toen? Met de basiself? Want dat zou dan nog enig perspectief kunnen bieden... Denk ik dan.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:03
met een b elftal tegen servie ,zondag doen kroos, rudiger en reus weer mee
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:41
Hmmm, voorzichtigheid geboden dus... Ach, we gaan het allemaal wel beleven zondag. Niets zo onvoorspelbaar als een op winst gebrande oosterbuur...
Vind ik leuk
jari11 +5193
vrijdag 22 maart 2019 om 11:40
Niks mis met optimisme, kan ik nog van leren ;)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:32
Duitsland begon tegen Servië met een paar "probeersels". Toen er later wat sterkere bij kwamen waren ze veel sterker. Met Reus, Goretzka, Werner en Sané zijn ze voor Nederland een maatje te groot. Daarbij komt nog Kroos, die hun middenveld ook sterker maakt.
Nederland moet net zo veel geluk hebben als in die twee wedstrijden in de Nations League om een puntje te halen. Meer zit er helaas niet in vrees ik.

PS waarschijnlijk is Draxler er ook weer bij en dan wordt het nog moeilijker.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 18:37]
Vind ik leuk
Markus80 +3083
vrijdag 22 maart 2019 om 11:40
Nou echt hele kleine kansjes. Daar redt je het niet mee als Duitsland.Wat een onnodige negativiteit.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 11:43]
Vind ik leuk
NvC +9670
vrijdag 22 maart 2019 om 10:23
Gewoon een prima overwinning. Tegen Duitsland komen andere krachten te boven.
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 10:28
Zie Nederland gewoon winnen van Duitsland. Voor de rest mooie analyse zeker interessant
Vind ik leuk
Koeien +4222
vrijdag 22 maart 2019 om 11:02
vind ik ook altijd de betere artikelen op VP. Zit ook een goed punt in dat je anders moet spelen tegen de Duitsers.

Ik vermoedt dat Frenkie inderdaad vastgezet gaat worden waardoor de link naar de volgende linie wordt afgesloten. Ik zou er opportunistisch mee omgaan door te zorgen dat Frenkie dan minimaal 2 spelers meeneemt. Dan zullen anderen wél het spelverdelen op zich moeten nemen.

Goeie spelers liggen altijd onder een vergrootglas, dus je kan ze best een keer als bliksemafleider gebruiken.

Verder denk ik dat Duitsland de vleugels naar buiten zal proberen te drukken zodat Memphis alleen komt te staan met 2 verdedigers. Babel/Promes/Bergwijn zullen dat dus met heel veel voetbal moeten oplossen.

Een andere optie is Berghuis en Babel met Luuk opstellen als een traditionele aanval, als je toch naar de flanken word gedrukt, maak je er op die manier tenminste gebruik van.

Of we winnen? Met de Duitsers weet je het nooit.
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 11:09
Kijk iemand die wat nuttigs over voetbal zegt. Wat je over Frenkie zegt ben ik helemaal met je eens.

Dat de vleugelspelers naar de buitenkant gedrukt zullen worden kan zeker gebeuren. Dit zal heel naar voor de backs zijn, maar valt op te lossen. Als je middenvelders diep gaan zul je een overtal moeten gaan creëren. Ook kan de spits uitzakken, waardoor de buitenspelers naar binnen kunnen, en de backs weer mee kunnen doen.

Ook kan je altijd wat je zegt met een traditionele aanval spelen, of misschien zelfs twee spitsen, al zie ik dit niet gebeuren.
Vind ik leuk
Koeien +4222
vrijdag 22 maart 2019 om 11:26
Daarom vind ik het ook verstandig dat Berghuis en Luuk mee zijn genomen. Ik ben niet wild van hun als individuele spelers, maar ze kunnen de speelwijze omgooien.

Ik denk dat Duitsland misschien zelfs zal proberen om de backs juist uit te lokken. Blind is wel redelijk honkvast, maar Dumfries komt vaak wel heel hoog terwijl ie Sane tegenover zich heeft staan.


Mgoed, we gaan het Zondag zien!
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 11:28
Dat kan ook zeker gebeuren. Hoop op een overwinning
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6498
vrijdag 22 maart 2019 om 12:54
Op het moment dat de Duitsers met 3 man het centrum vastzetten ontstaat er veel ruimte voor de backs. De vraag is dan wie er achter wie aan gaat lopen. Ik vraag me af of Sane zo stoer is om zijn back los te laten.
Vind ik leuk
Koeien +4222
vrijdag 22 maart 2019 om 13:04
Klopt, maar da's ook meteen het risico wat je loopt als Duitsland omschakelt.

Gelukkig hebben ze vaak voorkeur om verzorgd op te bouwen ipv zoals Frankrijk snel te counteren dus er is wat tijdswinst voor de backs, maar ze zullen in elk de nodige meters moeten gaan maken.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6498
vrijdag 22 maart 2019 om 13:17
Tuurlijk is het een risico, want mocht Sane ballen hebben sta je achterin 1 op 1. Aan de andere kant net zo goed als wij ballen tonen. Benieuwd waar Koeman mee gaat komen!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:29
Weer veel inlegkunde in deze analyse. Totaal geen voorspellende waarde. Voetbal is geen schaakspel.
Vind ik leuk
Linke loe +2355
vrijdag 22 maart 2019 om 10:39
Ik hoop dat bergwijn wat beter gaat voetballen bij oranje het is toch al een tijdje de zwakste schakel en dat is jammer we hebben toch iedereen nodig tegen duitsland
Vind ik leuk
Koeien +4222
vrijdag 22 maart 2019 om 11:08
Zoals je ook in het artikel kan lezen had Bergwijn voornamelijk de instructie om naar de as te trekken om spelers mee te nemen en Dumfries vrije doorgang kreeg. Hij had dus een veel minder vrije rol dan Memphis en Babel. Het lag dus niet alleen aan zijn eigen spel dat ie deze wedstrijd minder zichtbaar was.

Wat dat betreft is voetbal wel een beetje als schaken, soms moet je een loper opofferen om ergens anders weer winst te behalen.
Vind ik leuk
Linke loe +2355
vrijdag 22 maart 2019 om 11:16
Dat kan wel zijn en dat heb ik ook gelezen maar hij haalt nooit zijn niveau in oranje ..voorgaande wedstrijden ook niet en dat is wel een gemis natuurlijk
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
vrijdag 22 maart 2019 om 10:41
Gewoon diepe bal spelen.
Ben je gelijk van vijf Duitsers af toch?
Moeten de controleurs terug rennen en kunnen De Jong of Wijnaldum er tussen gaan lopen voor de afvallende bal of terug gekaatste bal.
Hee, wat ben ik slim...............zal ik Ronald een dag rust gunnen en mijzelf daar even positioneren?
:O()

:OD

;O)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:58
Want we hebben achterin ook spelers staan die zon bal kunnen geven? Lange bal is het makkelijkst om te verdedigen. Je tegenstander laat ze laatste linie 5 meter verder terug zakken en klaar is kees!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:02
Pot van Liverpool tegen bayern niet gezien? Virgil kan zo'n bal geven liet die toen ook zien
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:27
Vergeet de Ligt niet, die heeft ook een aardig inzicht en gevoel voor de juiste bal over een lange afstand. Gisteren liep die passing op Dumfries niet geheel lekker, maar hij laat dit soort passing best wel vaak zien.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:22
Dit is eenmalig jongens kom op, Je kan niet je hele tactiek aanpassen op 1 pass.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:36
Eens hoor, maar ik stuur ook niet aan op het aanpassen van je tactiek.
Ik bedoel meer te zeggen dat, zodra de situatie zich ervoor leent (lees: het te ver vooruit stappen van de verdediging van je tegenstander), je de mogelijkheid en individuele klasse binnen je team hebt met zowel van Dijk als de Ligt...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 12:36]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:54
Ik vind het beide uitstekende verdedigers maar sorry de lange pass beheersen ze niet zo goed als dat je het voor wilt doen laten komen, 1 zwaluw maakt geen zomer!
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 13:28
Als het zo makkelijk was, was iedereen een top trainer
Vind ik leuk
3-0achter +1529
vrijdag 22 maart 2019 om 10:55
Dumfries is gewoon de Back van Oranje. Kasdorp als back up en weg met die waardeloze Tete.
Vind ik leuk
Sanders +4337
vrijdag 22 maart 2019 om 11:07
tete afschrijven vind ik wat ver gaan, maar hij is er nog niet momenteel, dat ben ik wel met je eens.
Vind ik leuk
guusje +1638
vrijdag 22 maart 2019 om 10:59
Ach, zolang er geen Feyenoorders in het elftal staan hebben we toch kans tegen elk land?!?☺
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:21
Er is in de Nederlandse media altijd wel wat te zeiken hè? Echt ongeloflijk.
Winnen met 4-0, super belangrijke start van de kwalificatie, en nog is het niet goed....
Vind ik leuk
RWMD +164
vrijdag 22 maart 2019 om 13:29
Wat ben ik blij dat we weer ontevreden kunnen zijn met een 4-0 winst. Echt weer zoals vanouds...
Vind ik leuk
linkspoot +772
vrijdag 22 maart 2019 om 11:35
Eerlijk gezegd kan ik er te weinig over zeggen hoe Oranje het gaat doen tegen Duitsland. Duitsland is natuurlijk van een ander kaliber dan Wit-Rusland. Wel vind ik dat Oranje er alles aan moet doen om te winnen, als je dan uit verliest is het geen schande. Duitsland heeft een aantal sterke spelers, waar je niet zomaar even een duel van kunt winnen. Het zal zeker niet eenvoudig zijn om überhaupt tegen ze te voetballen. Maar Duitsland daarentegen moet ook nog opnieuw bouwen aan een vaste selectie voor de komende 5 jaar en dus zijn ze in deze periode kwetsbaar waar Oranje van moet profiteren. Verder vind ik dat Wijnaldum en Depay moeite hebben om een mannetje voorbij te spelen, de passeerbewegingen mislukken vaak of lopen op niets uit. Dat is een kwaliteit die ik helaas mis bij Oranje en ook de assists zijn magertjes.

De assist van Depay op Wijnaldum is nou ook niet zo bijzonder, wel vind ik knap dat Depay met een man in zijn rug sterk genoeg is om de bal af te schermen. Ook vind ik Depay wel scherp en alert wat de tot de eerste doelpunt resulteert. De penalty vind ik persoonlijk dubieus, maar wel knap ingeschoten door Depay, dat weer wel. De derde assist, vroeg ik me af of dat bewust was, het leek wel op een uithaal, maar als dat bewust heeft gedaan dan is het knap gedaan. Op basis daarvan vind ik Depay vooral gevaarlijk in de 16 meter, daarbuiten is hij niet echt effectief lijkt me.

Ik moet wel zeggen, ik vond dat het hele team hard voor elkaar gewerkt hebben en dat was een half jaar terug heel wat anders.
Vind ik leuk
Markus80 +3083
vrijdag 22 maart 2019 om 11:38
Dus omdat Wit-Rusland fouten maken zijn ze niet Duitsland proof. Een redenering van 0.0
Vind ik leuk
Ron jans +624
vrijdag 22 maart 2019 om 11:39
Dat vervelende gebaartje met die vingers in de oren is nu toch wel eens over. Nog een keer en niet meer oproepen zou ik zeggen.
Vind ik leuk
soccer02 +740
vrijdag 22 maart 2019 om 11:47
Even serieus wat was mephis eigenlijk allemaal aan het doen. Nu maakt hij een doelpunt en geeft hij een assist, oja en hij scoorde een penalty, maar niemand heeft het over zijn balverlies en dan blijft hij ook steeds staan. Klopt een spits hoeft niet terug te lopen, maar mephis stond overal behalve in de spits. Af en toe positie wisselen is niet erg, maar ik zag mephis zelfs ballen ophalen bij de verdediging. Zo kun je toch niet voetballen tegen Duitsland.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:24
De beste analyses krijgen de minste reacties . Hoe zou dat komen? 🤔
Als Koeman Aké op linksback zet en Blind als tweede controleur naast De Jong. De backs aan het begin van de opbouw iets meer naar binnen trekken, De Jong de twee Duitse controleurs naar de sterkere kant van de Duitse verdediging trekt en dan via een lange inspeelpas naar de de andere kant verlegt richting half positie. Die vervolgens inspeelt op Wijnaldum. En van hier loop ik me vast. Koen, help. 😏
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 10:31]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:26
Net of die duitsers zo goed zijn.. wordt gewoon weer 3-0
Vind ik leuk
DeNeutrale +287
vrijdag 22 maart 2019 om 12:41
Ik hoop dat Koeman, komende zondag, de filosofie van Cruijff hanteert: 'Als je de wedstrijd niet kan winnen, moet je zorgen dat je 'em niet verliest!'
Vind ik leuk
JoeyC +4426
vrijdag 22 maart 2019 om 12:56
Hopelijk speelt Cillessen wat geconcentreerder tegen Duitsland.
Vind ik leuk
RGB +1984
vrijdag 22 maart 2019 om 13:03
Vermoeiend dit soort artikelen. Je kunt namelijk ook de momenten uitzoeken waarop de tegenstander het verkeerd doet en dan precies het omgekeerde beweren.
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
vrijdag 22 maart 2019 om 13:14
Die van dijk zorgt wel voor dat ze er staan !!
Vind ik leuk
Cookee +12956
vrijdag 22 maart 2019 om 15:41
Ik vind die analyses leuk.
Maar dit keer is het zinloos, Oranje dwingt dit niet af?
Die speler schuift een bal in de voeten voor open goal.
Dan kan je analiseren wat je wilt... maar das onzin.,

Ik heb het uitgezet... rondspelen achterin, geen zak aan.
Ik laat me niet belazeren, ooit gingen ze voetballen omdat ze het leuk vonden, deze miljonairs hebben er geen lol meer aan blijkbaar.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:47
Nou ik vond DumFries tegenvallen op rechts ,hij maakte te veel fouten en was te laat terug . Blind was prima aanwezig . Maar de op komende backs misten we echt wel een beetje . Jammer dat Tete er meteen weer uitmesten ik heb die hoger op het lijstje staan als Dum Fries ook kwa snelheid.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:37
ik denk dat je tegen de duitser ech 90+ minuten gefocust moet blijven en van begin af aan op het midden veld moet afjagen en dan rustig blijven ze het idee geven tot hier en niet verder
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:48
Wanneer het moet, zondag dus, staat Nederland er. Uitgaan van eigen kracht en opvreten die Duitsers.
Duitsland wordt veel te goed ingeschat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws