'Honderden berichten' voor Smeets: 'Weet niet of Sjaak Swart mijn nummer heeft'

'Honderden berichten' voor Smeets: 'Weet niet of Sjaak Swart mijn nummer heeft'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 13:49vr 22-03-2019 om 13:49

Bryan Smeets ontpopte zich vrijdagavond opnieuw tot de grote kwelgeest van Ajax. Ruim twee jaar na zijn beruchte treffer namens De Graafschap scoorde hij tijdens TOP Oss-Jong Ajax met een wonderlijke boogbal vanaf eigen helft.

De beelden van de wereldgoal gingen vervolgens viral. "Ik heb honderden belle­tjes, appjes en berichtjes gehad", vertelt Smeets aan het Algemeen Dagblad. "Sjaak Swart zat er niet tussen", knipoogt de Maastrichtenaar desgevraagd, doelend op de beroemde tirade van Mister Ajax na de 'kampioenswedstrijd' op de Vijverberg. "Ik weet niet of hij mijn nummer heeft, ik denk het niet eigenlijk."

Smeets sluit niet uit dat hij volgend seizoen weer tegen het eerste elftal van Ajax ("Ik heb blijkbaar wat met grote tegenstanders") mag spelen. TOP Oss staat zesde in de Keuken Kampioen Divisie en ligt op koers voor de play-offs om promotie/degradatie. "Als we straks meedoen aan de play-offs, is dat uiteraard niet om maar een beetje mee te hobbelen. We willen voor het hoogste gaan", verzekert de 26-jarige middenvelder. "Wij voelen ons niet minder dan Emmen en De Graafschap, clubs die het vorig seizoen ook hebben geflikt."

Vrijdagavond is Smeets te bewonderen in Almere, waar Almere City en TOP Oss om 20.00 uur aftrappen.

Lees ook: Smeets na wereldgoal tegen Jong Ajax: "Jezus Christus, wat is hier aan de hand"

Plaats een reactie

Mazraoui +3968
vrijdag 22 maart 2019 om 13:53
Zo is alles relatief. In de CL is Ajax juist weer de David
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 00:06
En Nick Olij helaas geblesseerd. Ronald Koeman jr op doel maandag?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:53
Jong Ajax is geen grote tegenstander en Ajax is ook geen grote tegenstander :)

Smeets heeft nog nooit tegen een grote tegenstander gestoord.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 13:57]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:56
Tja als je Jong Ajax al een grote tegenstander noemt.....
Vind ik leuk
Leodinho +727
vrijdag 22 maart 2019 om 14:03
Haha prachtige reactie. De grootste PSV held van de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
Romarioo +872
vrijdag 22 maart 2019 om 14:05
Hahahah
Nou sjaak kennende die gaat je sms'en
Vind ik leuk
Zomaarwat +263
vrijdag 22 maart 2019 om 14:05
Je moet Sjakie gewoon ff de tijd gunnen. Het is wat zo'n appje sturen!
"Ik mag lijden dat ze degraderen, dat Top Oss!"
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:09
Dat is niet mogelijk..
Vind ik leuk
Zomaarwat +263
vrijdag 22 maart 2019 om 14:16
Klopt, maar denk je dat seniele Sjakie dit ook weet? Die weet niet eens wie Frans Heesen is!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:17
Haha.. Daar heb je wel een punt
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:12
Ik hoop toch zeker niet dat Top Oss promoveert naar de ED.. Nog een kunstgrasveld er bij.. Laat maar zitten! Liever Nec, de Eagles weer terug samen met Twente..
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:20
Gewelfig item.
Bryan Smeets de legendarische nr.14
Vind ik leuk
Deck010 +10215
vrijdag 22 maart 2019 om 15:00
Op basis van zijn cijfers tegen Ajax mag hij van mij wel naar Feyenoord komen hoor 😃
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:31
Bij tob oss. Nou gefeliciteerd met je carriere...
Vind ik leuk
munkikiii +673
vrijdag 22 maart 2019 om 16:05
Goede speler die voor pak weg Heerenveen, Utrecht, az gewoon een erg goede aanwinst zou zijn
Vind ik leuk
voetbal@com +1073
vrijdag 22 maart 2019 om 17:22
Ha ha prachtig was dat...legendarische uitspraak.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:30
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:47
Het pilletje werkt nog niet?
Vind ik leuk
voetbal@com +1073
vrijdag 22 maart 2019 om 18:33
wat een dag, ik weet nog precies waar ik was, in de voetbalkantine, als vrijwillige voorzitter, trachtte ik de aanwezige Ajax fans te troosten...wat een feest was dat destijds, 1 middag kantine omzet voor een maand normaliter.

Polonaisuhhhh.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:17
Heel Nederland genoot toen...............en nú nog als je er aan denkt........Heerlijk......
Vind ik leuk
GOAL! +679
vrijdag 22 maart 2019 om 22:19
Haha Ajax supporter? Tja verliezen kunnen jlie niet, winnen trouwens de laatste tijd ook niet
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:47
Wie speelt er nog steeds CL en staat in de finale van de beker die wij gaan winnen makkelijk
Vind ik leuk
GOAL! +679
vrijdag 22 maart 2019 om 22:55
Dat zeg ik 'makkelijk gaan winnen' een hoop praatjes en nog steeds niks gewonnen. Straks als de beker verliest weer gaan janken en hopen dat w2 degradeert zeker.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:44
Ajax gaat niet verliezen van Willem II wij hebben veel meer ervaring met finales
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws