Ajax zet gekozen koers voort en verlengt contract: Daar ben ik trots op

Ajax zet gekozen koers voort en verlengt contract: "Daar ben ik trots op"

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 15:11vr 22-03-2019 om 15:11

Laatste update: vrijdag 22 maart 2019 om 15:20vr 22-03-2019 om 15:20

Ajax en hoofd jeugdopleiding Saïd Ouaali gaan langer met elkaar door. Het contract tussen beide partijen is verlengd tot de zomer van 2021, zo meldt de Amsterdamse club via de officiële kanalen.

Het oorspronkelijke contract van Ouaali zou komende zomer aflopen. "Ik ben blij dat ik mijn verblijf bij Ajax met twee jaar heb mogen verlengen", reageert Ouaali. "Het getuigt van veel vertrouwen dat Ajax met mij verder wil, daar ben ik trots op. In de afgelopen jaren heb ik samen met alle medewerkers hard gewerkt om het niveau van onze opleiding verder omhoog te brengen."

Directeur voetbalzaken Marc Overmars, die begin deze week ook al zijn contract bij Ajax verlengde, is content met de nieuwe verbintenis. "Wij wilden graag met Saïd verder. Hij is een harde werker en een betrouwbaar persoon met een stabiel karakter. Toen hij hier begon was het een roerige tijd, maar mede dankzij hem heeft de opleiding een goed vervolg kunnen geven aan de destijds ingeslagen weg. We zien veel goede ontwikkelingen bij de jeugd. Het meest in het oog springt de toename van het aantal trainingsuren."

"Centraal in onze doelstellingen stond het stimuleren van individuele spelers en de doorstroom van talent, binnen de jeugdopleiding en uiteindelijk naar Ajax 1", vervolgt Ouaali, die al meer dan zeven seizoen in dienst is bij Ajax. "We hebben daarin de afgelopen 3 jaar veel bereikt, maar ik realiseer mij dat het altijd beter kan en moet. Deze verlenging geeft mij de kans door te gaan op de ingeslagen weg en onze jeugdopleiding verder te ontwikkelen."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 15:14
Leuk!
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
vrijdag 22 maart 2019 om 16:59
Een van de weinigen die niet word weg gepest .
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:34
Dit is dan ook net als onkruid
Vind ik leuk
rexxo +16774
vrijdag 22 maart 2019 om 15:14
Beter deze eruit en Jonk terug, maar ik heb het niet voor het zeggen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:15
Helemaal met je eens! Dat blijf ik echt oprecht jammer vinden dat Jonk weg is.
Vind ik leuk
rexxo +16774
vrijdag 22 maart 2019 om 15:19
Als er over Jonk wordt gesproken in die rol hoor en lees je alleen de negatieve dingen.

Onder hem was het voetbal in de jeugd echt super, zeker toen hij o19 deed. Bergkamp is nu weg wellicht dat hij ooit terug wil komen.

Niks ten nadele van Saïd Ouaali maar ik heb nog nooit gehoord dat de jeugd / bovenbouw zich geweldig ontwikkelt onder zijn supervisie.

Dat Heitinga al 2 jaar loopt te prutsen met 019 spreekt ook niet in zijn voordeel.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 15:25]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:24
Precies! Ik volg de jeugd op de voet en alle spelers die nu zijn doorgebroken zijn nog exponenten van Jonk. Het huidige O19 is beneden niveau waar ik geen 1 speler eruit kan halen die het eerste gaat halen, hooguit Brobbey, maar ook daar ben ik niet zeker van. Alleen Naci Unuvar die regelmatig bij O19 speelt zie ik het eerste zeker weten halen.

Ik vind ook dat Ajax moet kappen met oud-verdedigers aan te stellen als jeugdcoach, onder Stam en Heitinga wordt er gewoon niet attractief genoeg gevoetbald, te verdedigend ingesteld.
Vind ik leuk
rexxo +16774
vrijdag 22 maart 2019 om 15:35
Idem hier ik volg de jeugd al lang.

Heitinga, Reiziger, Stam en gelukkig is hij weg bij 017,
Gerry Vink zijn trainers die alleen bezig zijn met resultaat / carriereplanning. En allemaal met een voorliefde voor een type Ekkelenkamp.

De bovenbouw en deels middenbouw is puur allleen opleiding, kampioenschappen is eigenlijk bijzaak.
o19 uitzondering want die kunnen internationaal spelen.
Het niveau is idd niet best, normaal had elk team wel een paar waarvan je denkt die gaat het maken. Maar nu is dat veel minder,

Snel anders denkende trainers en aub niet teveel die oud-spelers want het is geen garantie op mooi en goed voetbal.

Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:44
Helemaal mee eens! En natuurlijk Frank de Boer niet te vergeten als onze hoofdcoach. Weliswaar succesvol geweest, maar het voetbal was niet om aan te gluren.

Ik vraag me ook werkelijk af of Ajax wel in staat is om vleugelspitsen zelf op te leiden. Kluivert was een goede maar daarna en daarvoor hadden we helemaal niemand. Becker, De Sa, Ebicilio, Lukoki, Menig.. noem maar op.

Een Ekkelenkamp gaat het ook niet maken, ik krijg het er niet warm van als ik naar zijn spel kijk. Van Unuvar kan ik genieten en daarbuiten houdt het al snel op.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1893
vrijdag 22 maart 2019 om 16:31
We doen t jaarlijks prima in Youth League..
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:39
Jullie 0-17 of 0-16 weet niet hoe je met deze dagen noemt moet toch een vreselijk goeie lichting zijn?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:47
Ik vind de huidige lichtingen in de opleiding niet zo denderend. Er zitten een paar leuke spelers bij in de O-17, zoals Hoogewerf en Zamani. Maar het loopt niet over van het talent eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
mcmodd +28757
vrijdag 22 maart 2019 om 16:07
Dasper, je zult het niet expres doen maar lees je eerste alinea nog eens door jongen. Daar zeg je dat je uit O19 geen speler eruit kunt halen die het eerste gaat halen. En dan: “.... hooguit Brobbey, maar daar ben ik niet zeker van” Het zou dus toch kunnen. Maar dan: “Alleen Naci Unuvar, die regelmatig bij O19 speelt zie ik het eerste zeker halen”
Een beetje tegenspraak lijkt me. Ik hoop dat ze beide het eerste halen, zijn mooie talentjes die het wel in zich hebben, dus dat zag je goed.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 16:11]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:10
Ik snap wat je bedoelt, maar van Brobbey ben ik niet zeker. Legt er een hoop in, maar het is allemaal een beetje rammen, drammen, beuken door die verdediging heen en hem erin schieten. Het is niet de technische spits die mee kan voetballen die Ajax zo graag wilt.

En Unuvar speelt officieel bij O16, maar doet geregeld mee met O19. Van de kern van de O19 vind ik dat het allemaal niet zo hoogstaand is. Vandaar mijn opmerking over de O19 ;)

*Zie net dat Unuvar wel tot de O19 behoort. Maar hij speelt daar niet alles in de basis, ging er daarom vanuit dat hij nog bij een andere lichting speelde (vanwege zijn jonge leeftijd). Mijn fout!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 16:12]
Vind ik leuk
mcmodd +28757
vrijdag 22 maart 2019 om 16:15
Ja OK. Brobbey is inderdaad een ander type, maar let op mijn woorden. Deze knaap heeft een enorme drive en is bezig zijn kracht te ontwikkelen. Misschien dat hij wat vaker het middenveld kan versterken, zodat hij daar alvast wat van zijn goedbedoelde agressie kwijt kan. Jullie hebben hier en daar meer goud in handen dan je beseft. Op deze leeftijd, rond 15, 16, 17 jaar vliegt het even alle kanten op, dat komt daarna wel weer goed.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:19
Dat kan natuurlijk heel goed kloppen, mcmodd. We zijn de laatste jaren misschien ook wel een tikkeltje te verwend met talenten als De Jong, De Ligt en Vd Beek. Vooral de eerste twee genoemden zijn talenten die maar eens in de 25 jaar voorkomen in een Nederlandse jeugdopleiding.

Ik hoop voor Ajax dat deze spelers zich inderdaad goed ontwikkelen, anders dan maar laten gaan naar andere NL clubs, zodat zij ervan kunnen profiteren. Kijk naar FC Groningen met Kaj Sierhuis en Mo el Hankouri.
Vind ik leuk
mcmodd +28757
vrijdag 22 maart 2019 om 16:22
Ja dat bedoel ik. Kaj zou ik al na het seizoen, al is het voor de br eedte, maar terug halen. Die zal bij Ajax sneller tot ontplooiing komen dan bij FC Groningen. Heb het idee dat hij wat minder gedijd onder de op zich best goede trainer Buijs. Te weinig uitdaging vermoed ik dan.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:15
Hmm nog steeds mis ik Jonk als hoofdjeugdopleiding. Er komt nu toch een matige lichting aan, en in die lichting daarna loopt ook niet heel erg veel.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 15:15]
Vind ik leuk
Laliga +2799
vrijdag 22 maart 2019 om 15:33
Gravenberg brobbey unuvar zijn wel aardig toch? Als er steeds 2/3 het eerste halen met je ambitie overwinteren cl lijkt me dat best aardig
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:37
Klopt, al zit Gravenberg al bij jong Ajax en Unuvar is pas 15 dus dat gaat not wel even duren voordat hij doorbreekt. Ik ben nog niet overtuigd van Brobbey. Sierhuis legde er ook 40 in per seizoen en redde het ook niet, en schat Sierhuis technischer en completer in dan Brobbey.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:18
Maak ons de komende 2 jaar trots en zorg dt de lat verder omhoog kan!
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
vrijdag 22 maart 2019 om 15:33
"Wij wilden graag met Saïd verder. Hij is een harde werker en een betrouwbaar persoon met een stabiel karakter"


Hard werken, stabiel, betrouwbaar. Ja, dat is m'n boekhouder ook. Heeft Said ook verstand van foeballe?
Vind ik leuk
#Keizerout +50359
vrijdag 22 maart 2019 om 15:59
Nee, maar de boekhouding van de Toekomst is nog nooit zo goed gedaan.
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
vrijdag 22 maart 2019 om 16:08
Ah, natuurlijk.
Vind ik leuk
#Keizerout +50359
vrijdag 22 maart 2019 om 16:16
Ik vraag me trouwens af of alle kritiek in de comments terecht is.
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
vrijdag 22 maart 2019 om 16:45
Ik ook. Geen flauw idee of ie z'n werk goed doet. Ik hoor de naam van Jonk veel. Maar volgens mij was dat ook een eigenwijze hork.
Vind ik leuk
#Keizerout +50359
vrijdag 22 maart 2019 om 16:52
Ja, die ging weg omdat we goedkope spelers kochten. En kwam structureel niet opdagen voor overleg. Echt een feest die Wim.

Overmars weet volgens mij wel wat hij doet. Als die Ouali liep te klooien was hij al weg.
Vind ik leuk
mcmodd +28757
vrijdag 22 maart 2019 om 16:26
Il Gordo, voor het werk dat Saïd doet is hij uitermate geschikt. Heeft precies de goede lijn te pakken en is vooral de stabiele factor van de Ajaxopleiding. Vraag me niet of hij beter is dan Jonk, in zijn tijd had je een type Jonk nodig en nu blijkbaar Ouaali.
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
vrijdag 22 maart 2019 om 16:46
Geen idee of ie het goed doet. Vind alleen het commentaar van Overmars wat opvallend. Verder gun ik Saïd alle goeds.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19232
vrijdag 22 maart 2019 om 15:39
Het slechte nieuws blijft maar binnenkomen. Wanneer maakt men bekend dat Ten Hag 3 jaar verlengd heeft?
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
vrijdag 22 maart 2019 om 15:55
Dat staat gepland voor morgen.😇
Vind ik leuk
Bennamari +299
vrijdag 22 maart 2019 om 16:07
Ik ben het volledig eens met deze tekst vind het een goede zaak dat er (bij Ajax) dus ook ruimte is voor mensen in de top zonder op het hoogste niveau te hebben gespeeld. Een beetje vanuit de gedachte, een goede leerling maakt nog geen goede leraar. Ik denk nml dat veel topvoetballers meer dan voldoende tactische kennis hebben, maar het pedagogische deel is een vak apart.
Vind ik leuk
lexy88 +1950
vrijdag 22 maart 2019 om 16:13
Jammer, ik had graag Jonk teruggezien. Ik realiseer me dat dat niet echt realistisch is gezien vd Sar en Overmars die er nog zitten, maar toch. Ik hoop dat men de techniek niet uit het oog verliest en er nog meer kwalitatieve goede jeugdcoaches worden aangetrokken.

Off topic: tijd dat mensen als Heitinga wel de wacht worden aangezet, die voegt niets toe. Je zag al op TV dat het als analist vooral open deuren intrappen was, ik had liever bijvoorbeeld Frank Peereboom op die plek gezien, die het wel in zich heeft. Weg met het sentiment en laat kwaliteit leidend zijn!
Vind ik leuk
Muscles +2091
vrijdag 22 maart 2019 om 16:30
Geweldige zaak voor de continuïteit van Ajax en de doorstroom van supertalenten
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:36
Misschien heeft hij dan een plekje voor ten hag bij de fjes
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5676
vrijdag 22 maart 2019 om 17:17
Slechte zaak. Gast bakt er helemaal niks van.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws