'Een beetje plagen hoort erbij, maar voor mijn zoon is Duitsland geen aartsvijand'

'Een beetje plagen hoort erbij, maar voor mijn zoon is Duitsland geen aartsvijand'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 20:57vr 22-03-2019 om 20:57

Nico-Jan Hoogma vindt dat er weinig sprake meer is van rivaliteit tussen Nederland en Duitsland. De sportief directeur van de KNVB herinnert zich dat dat vroeger wel anders was, maar vindt het prima dat Duitsers en Nederlanders nu weer goed met elkaar kunnen opschieten.

Buiten enkele plaagstootjes is er volgens Hoogma geen sprake meer van haat of extreme rivaliteit. "Een beetje plagen hoort er wel bij, maar we zijn in ieder geval goede vrienden op dit moment", bespreekt Hoogma in het Hamburger Abendblatt de relatie tussen de KNVB en de DFB, de Duitse voetbalbond. "Uiteraard willen we wel allebei graag winnen."

"Gezonde sportieve rivaliteit vindt iedereen mooi", gaat Hoogma verder over de manier waarop Nederlandse en Duitse voetbalfans vandaag de dag met elkaar omgaan. "De tijd dat onze grootouders slecht over Duitsers spraken vanwege de oorlog is nu wel voorbij. Voor mijn zoon Justin is Duitsland bijvoorbeeld echt geen aartsvijand meer."

Plaats een reactie

Relaxie +1105
vrijdag 22 maart 2019 om 21:01
Ik wil gvd mijn fiets terug Nico 🤗
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:35
Dat zal wel een kinderfietsje zijn. Tegenwoordig gaat zoiets naar Polen. Bij ons zeggen ze, heute gestohlen, morgen in Polen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
vrijdag 22 maart 2019 om 21:01
Nein nein nein nein. Aufmachen.
Vind ik leuk
jari11 +5193
vrijdag 22 maart 2019 om 21:29
😭
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
vrijdag 22 maart 2019 om 21:02
Zolang ze niks winnen kun je niet praten over jaloersheid.
Iedereen blij😷
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
vrijdag 22 maart 2019 om 23:07
Ja man logisch toch zonder Duitsland geen Nederland!!
Vind ik leuk
fr1963 +4695
zaterdag 23 maart 2019 om 00:34
Don't mention the war!
(John Cleese)
Vind ik leuk
barry m +605
zaterdag 23 maart 2019 om 03:34
mijn opa zei vroeger dat het al voor de oorlog was dat nederlanders duitsers niet mogen.
Vind ik leuk
JoeyC +4426
zaterdag 23 maart 2019 om 10:40
Verleden is verleden. De meeste huidige Duitsers zijn geschikte gasten. Beter dan de meeste “Amsterdammers”.
Vind ik leuk
Cookee +12956
zaterdag 23 maart 2019 om 10:43
Dat ligt er ook aan hoe je je zoon opvoedt, voedt je hem op met haat dan neemt hij dat over. Ik heb respect voor Duitse sportmensen ben er zelfs jaloers op dat ze altijd willen winnen.
Wat zou het mooi zijn dat mannelijke Nederlandse sporters dat ook konden.

Onze vrouwensporters kunnen het wel, gelukkig.
Vind ik leuk
repeP +2285
zaterdag 23 maart 2019 om 14:47
Met geld is veel te koop.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws