Overmars baalt van gebrek aan motivatie: 'Je moet het opbrengen, dat mis ik wel'

Overmars baalt van gebrek aan motivatie: 'Je moet het opbrengen, dat mis ik wel'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 22:52vr 22-03-2019 om 22:52

Marc Overmars mist bij tijd en wijlen de honderd procent motivatie bij Ajacieden. De spelers van de Amsterdammers kunnen het in de Champions League wel opbrengen, maar tijdens competitiewedstrijden gaat het tot teleurstelling van Overmars vaak mis.

De directeur voetbalzaken van de Amsterdammers snapt waar het mentaal gezien mis gaat bij de spelers van Ajax. "In Europa is het voor onze spelers hét moment om hun visitekaartje af te geven", legt Overmars uit bij Inside Ajax. "Als wij tegen een iets lager Eredivisieteam spelen, dan willen zij tegen het grote Ajax presteren. Wat dat betreft moet je altijd honderd procent motivatie kunnen opbrengen, maar dat mis je weleens."

Overmars gaat ook in op het risico dat Ajax dit seizoen alleen de beker wint of zelfs zonder prijzen eindigt. "De beker is een prijs, maar het is niet de prijs waarvan we bij Ajax zeggen dat we die absoluut willen gaan halen. De moeilijkheid is ook dit jaar weer gebleken in het combineren van Europa en de competitie. We krijgen kleine blessures, spelers zijn niet helemaal fris en fit. Daar moeten we ons tegen wapenen."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

TottenhamHOT +18244
vrijdag 22 maart 2019 om 22:55
Tja.......het oude liedje Real uit top en Zwolle op het nippertje?!?!?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:15
Gewoon net voor de wedstrijd, elke speler vertellen dat er scouts komen special voor hem
Vind ik leuk
barry m +605
zaterdag 23 maart 2019 om 03:19
komt denk ik de eerste paar keer geloofwaardig over maar geen 38 wedstrijden hahah
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6498
zaterdag 23 maart 2019 om 03:57
Hoort ook een beetje bij de manier waarop Ajax zichzelf neerzet. Als je maar van de daken blijft schreeuwen dat je de beste bent werk je dit zelf in de hand. Het is natuurlijk geen toeval dat de spelers hun beste spel laten zien in wedstrijden waarin ze niet favoriet zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:41
Maar vertel mij, wie roept dat? Los van wat trolletjes van het internet natuurlijk. Heb je een link of iets dergelijks naar artikel waarin dat word geroepen?
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6498
zaterdag 23 maart 2019 om 19:14
Ik zie mezelf niet echt als trol en dat probeer ik al helemaal niet te zijn. Maar iedere club heeft natuurlijk zijn eigen imago. En bij Ajax is het (in mijn ogen althans) toch van wij zijn de beste, de rijkste, wij spelen het mooiste voetbal etc. En die houding zie je zelfs bij de jeugdelftallen terug.
Vind ik leuk
Gerro +9577
vrijdag 22 maart 2019 om 22:56
Tja dat is het enige wat er uit moet in deze ploeg want aan talent geen gebrek dat is Europees wel gebleken dit jaar.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 22:57]
Vind ik leuk
Roeptoeter +19164
vrijdag 22 maart 2019 om 23:02
De CL zou eigenlijk het toetje moeten zijn voor de prestaties het jaar ervoor. Alleen kampioenen.
Niet zoals nu via de voorrondes of zoals in Engeland tevreden zijn met plek vier.
Vind ik leuk
Gerro +9577
vrijdag 22 maart 2019 om 23:08
Eigenlijk haalt Ajax gewoon het UEFA beleid onderuit wat er gevoerd word. Want zou een mega stunt zijn als ze als ploeg zijnde die 3 voorrondes moesten spelen de finale zouden halen maar eigenlijk is het dat nu al. Daar mogen ze dus ook best na kijken als UEFA zijnde of het terecht is dat de grote landen er gewoon 4 mogen afvaardigen en de kleinen landen voorronde moeten spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:12
Dat is terecht , want die grote landen brengen veel meer geld in dan Nederland .
En geld is het enige waar de UEFA naar kijkt , die zouden het liefst een cl hebben van 32 clubs , allemaal uit Duitsland , Italie , Spanje en England .
Vind ik leuk
Gerro +9577
vrijdag 22 maart 2019 om 23:18
Daar sturen die grote landen wel op aan maar dan kunnen de kleine landen net zo goed hun eigen competitie gaan beginnen en dan op dezelfde speldata als dat zij spelen dat gaat ze namelijk een hoop publiek kosten want iedereen wil uiteindelijk toch zijn eigen clubje zien.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:24
Misschien wel , maar zou jij het als Ajax supporter nog interessant vinden om alleen tegen Zweedse , Deense en andere clubs uit kleine landen te spelen ???

Overwinningen tegen een club als Real heb je dan niet meer , en zulke overwinningen maakt het leven van een voetbalsupporter leuk .
Die avond in Madrid ga jij nooit meer vergeten , en dat ben je dan kwijt met een competitie voor kleine landen .
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 23:24]
Vind ik leuk
Gerro +9577
zaterdag 23 maart 2019 om 00:05
Ik denk dat wanneer de kleine landen buiten die grote 4 landen hun eigen competitie gaan beginnen omdat ze toch steeds meer buitenspel worden gezet en daar lijkt het steeds meer op dat ze dan financieel met die competitie meer binnen gaan halen dan nu gemiddeld het geval is in de CL. En als ze dat zouden doen doe het dan goed dus speel dan op de speeldata van de grote landen om ze dwars te zitten want dat gaat de grote landen namelijk heel veel kijkers kosten daar iedereen toch zijn eigen club wil zien spelen, deze kijkers bepalen echter wel weer opbrengst van tv rechten voor dat toernooi. Dat kan dus betekenen dat dit dus behoorlijke invloed kan gaan hebben op de toekomstige inkomsten van die grote 4 want het miljoenen publiek hebben ze toch nodig. Mochten de kleinere landen idd hun eigen competitie gaan opzetten en daarnaast de UEFA BOYCOTTEN en hun eigen bond beginnen dan sluit ik niet uit dat op termijn de winnaars van deze twee toernooien het uiteindelijk toch weer tegen elkaar gaan spelen om een winnaar over alle competities te krijgen.
Maar goed we weten allemaal waar dit huidige beleid uiteindelijk toe gaat lijden en die is dat het op termijn nog zeldzaam gaat zijn dat er ploegen buiten de grote 4 mee gaan doen aan de CL laat staan dat er een affiche als Real-Ajax in kwart finale op het programma gaat komen te staan. Maar Gelukkig was ik er bij in madrid dus dat ga ik idd nooit vergeten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 06:48
Had het net koud gekregen, ik pak even deze lap tekst....
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:47
Dat bedoel ik , en die dag in Madrid had je niet gehad als er een competitie voor de kleine landen was geweest .
Ook word het dan minder aantrekkelijk voor buitenlamdse spelers om naar Nederland te komen , en zijn de eigen jeugdspelers ook eerder weg , omdat die op het hoogste podium willen spelen .
Dan kunnen de kleinere landen beter het EK en het WK gaan boycotten .
Want een wk of ek met alleen de grote 4 landen word wel een stuk minder aantrekkelijk , denk ik .
Vind ik leuk
Gerro +9577
zaterdag 23 maart 2019 om 10:43
Er zullen voor en nadelen aan zitten dat is zeker maar zo als het nu gaat glijden de kleinere landen steeds verder af wat uiteindelijk ook betekent dat je die top affiches niet of nauwelijks meer gaat krijgen. Waar ben je dan beter mee af. De kleinere landen zouden dus meer een vuist moeten maken tegen de UEFA en grotere landen zodat er meer kampioenen in de CL komen re spelen en daarmee een eerlijkere verdeling van inkomsten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:50
Ik ben het helemaal met je eens hoor , maar ik denk dat een competitie voor kleine landen niet de oplossing is .
Ik denk zelfs dat de UEFA en de toplanden dat helemaal niet erg gaan vinden .

Die verdeling van de inkomsten slaat inderdaad nergens op .
PSV overleefde een groep met Man utd een paar jaar geleden , en schakelde united ook uit .
Toch kreeg United meer geld als PSV .
Ajax speelde tegen Madrid , en schakelde ze uit , toch heeft Madrid tot nu toe waarschijnlijk veel meer verdiend als Ajax in de cl .
Vind ik leuk
Aosin +79
zaterdag 23 maart 2019 om 12:08
Mand
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:03
Zeker mee eens..al is het alleen maar om het feit dat je laatste argument er indd eentje is die je de rest van je leven met je mee draagt. Maar ja als de top 4 competitie 4 ploegen mag aandragen coor de CL en jij 3 voorrondes moest overleven om überhaupt CL te spelen, kan je je afvragen wat voor zin het heeft om mee te doen in de CL. Dus dat die discussie actueel is vind ik niet vreemd. Op deze manier blijf je tussen wal en schip, terwijl je een selectie hebt die ervoor zorgt dat je prijzen kan pakken. Iig in de competitie en beker.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1893
vrijdag 22 maart 2019 om 23:43
Hoeze brengen die meer geld in?
Vind ik leuk
Futre +5337
zaterdag 23 maart 2019 om 00:43
Televisiegelden.
Vind ik leuk
Gilze +1310
zaterdag 23 maart 2019 om 08:04
Hoezo terecht ?
Clubs brengen geen geld in om te spelen.
Vandaar half lege stadions bij die topclubs
Mensen beginnen t beu te worden om telkens de zelfde kwartfinale of halve finale te zien als t jaar te voren.
Afschaffen dat poule systeem en allemaal in 1 pot en k.o.


Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:42
Lees ff de rest van mijn reactie , en dan snapt zelfs jij dat de eerste zin cynisch bedoeld was ....
En met geld inbrengen bedoel ik het tv geld wat in de grote 4 landen word betaald om de cl uit te mogen zenden .
Maar dat staat ook duidelijk in mijn reactie ; de grote landen brengen meer geld in , het woord club staat er niet eens in vermeld .
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 09:50]
Vind ik leuk
Gerro +9577
zaterdag 23 maart 2019 om 10:58
Maar alle kleine landen brengen samen ook een groot bedrag binnen als dat wegvalt door een eigen Europese competitie te beginnen dan word de pot voor de grote 4 toch echt een heel stuk minder. De kleine re landen zouden dus na mijn gevoel een grotere stem moeten en kunnen hebben op het beleid. Als dit zo doorgaat heb je over 10 jaar 32 ploegen in CL waarvan er 28 uit de grote 4 landen komen aangevuld met 4 ploegen uit de kleinere landen. Dat moeten ze dus ten koste van alles voorkomen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:02
Ja nu zijn het er al 16 uit de grote landen , dat is al de helft .
Ze moeten gewoon maximaal 8 ploegen uit de grote landen doen , dat betekend 2 per land .
Dat betekend dat andere topploegen uit de grote 4 in de EL moeten voetballen , waardoor die competitie ook aantrekkelijker word , en er dus maar geld naar toe gaat .
Daardoor blijven de verschillen ook kleiner .
Het verschil in geld tussen de EL en de CL is veel te groot nu .
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1222
zaterdag 23 maart 2019 om 05:57
Gerro, je pikt geld er uit als indicator maar het gaat gewoon om goede voetballers die het publiek steeds aan het werk wil zien. Daarom vind ik de toevoeging van een Nations League en nu weer een uitbreiding van het WK voor clubteams geen verstandige keuzes. Als Ajax met een sterrenteam in de CL zou spelen en dan met een team zonder de sterren in de nationale competitie zouden we allemaal teleurgesteld zijn. Het poulesysteem dat met de CL in de Europa Cup kwam is ook weer een uitbreiding van de Europeese kalender geweest. Maar je kunt ook echt alle teams laten spelen en met zeven tot tien wedstrijden klaar zijn. Na elke wedstrijdronde de teams met de meeste punten tegen elkaar en er staat na zeven wedstrijden een winnaar boven aan. Zo worden bij het schaken al jarenlang toernooien gespeeld (systeem 7 ronden Zwitsers). Minder wedstrijden, grote impact van de loting maar wel spektuculair.
Vind ik leuk
RenW +5710
vrijdag 22 maart 2019 om 23:54
Klopt, het kampioenenbal.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:56
Alleen Tagliafico geeft altijd 100% inzet.
Vind ik leuk
Gerro +9577
vrijdag 22 maart 2019 om 22:58
Volgens mij geeft die altijd 200%
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:59
Kan je wel zeggen ja. Maar als je 200% geeft, geef je automatisch 100%😋
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18244
vrijdag 22 maart 2019 om 23:00
100% per helft
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:01
Kijk, nu zijn we er 100% uit. Of zou het toch 200% zijn? Dat is nu de vraag.🤨
Vind ik leuk
voebtalie +3732
vrijdag 22 maart 2019 om 23:33
Hij geeft 50% de volle 100%. Hij geeft het nml wel of niet.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:44
👍
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1893
vrijdag 22 maart 2019 om 23:44
200% bestaat niet
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:46
Ja en nee. Ja, omdat het zo is. Nee omdat het vaak zo is dat Tagliafico ook werk voor anderen moet opknappen. Tagliafico is typisch ook een speler die weet dat er veel meer mogelijk is dan je eigenlijk zou denken.
Vind ik leuk
PSV noord +1456
zaterdag 23 maart 2019 om 07:40
100% op zn benen en 100% op de grond
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:58
dat s indd wel vervelend als spelers als zyech of frenky geblesseerd raken dat je niemand hebt die dat op kan vangen of ten hag die het niet ziet wie dat op kan vangen een van de twee ik ga er namelijk wel van uit dat r spelers in de jeugd lopen wie dat kan
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:59
Klopt. Ik verwacht veel van Gravenberg. Kan zowel op middenveld als in verdediging.
Vind ik leuk
Gerro +9577
vrijdag 22 maart 2019 om 23:14
Die zal volgend jaar zeker zijn kansen gaan krijgen al moet je zo'n jongen na mijn idee wel rustig brengen en laten rijpen en er niet direct voor 50 wedstrijden in zetten.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:41
Absoluut!
Vind ik leuk
RenW +5710
vrijdag 22 maart 2019 om 23:57
Lekker laten spelen, zijn toch over 1 of 2 jaar weg.
Vind ik leuk
Sniper1 +1430
vrijdag 22 maart 2019 om 23:40
Unuvar, maar die is nog jong....
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:42
Zeer groot talent idd, maar wat je al zegt heel jong nog. Voor sommigen is dit geen probleem: Seedorf debuteerde op zijn 16e. Univar wordt in juni 16.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 23:43]
Vind ik leuk
Sniper1 +1430
vrijdag 22 maart 2019 om 23:46
16 en 273 dagen ofzo.... Ik was bij zijn debuut 😁 Denk dat Unu volgend seizoen ergens zijn debuut maakt. Komt wat mij betreft maar 1 speler bij hem in de buurt... #34
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
zaterdag 23 maart 2019 om 09:07
Die gaf vorig jaar in de Youth lekker al zijn visitekaartje af. Was de jongste op het veld meen ik.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 09:08]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:11
Idd, Seedorf. Ongelofelijk. Fantastisch dat je bij zijn debuut was.
Ja, #34 idd komt bij hem als enigste in de buurt. Hopelijk maakt Univar nog dit seizoen zijn debuut.
Nouri, dood en doodzonde wat hem is overkomen. Ik kan nog wel janken man.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:46
precies edgar wrm stelt t hag hem niet op bij het uitvallennvan die 2
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:04
Goed genoeg = oud genoeg. ‘Univar is er nog niet aan toe’ hoor ik velen al weer zeggen.
Maar dat doet Ten Hag nooit. Waarom niet? Omdat Ten Hag hiervoor te laf is. Als een jonge speler goed genoeg is, Univar is dit zéér duidelijk, dan zou ik hem gewoon opstellen mochten de twee uitvallen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 22:04]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:25
ken hem niet univar maar als jij t zegt zal ik hem is gaan volgen
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:30
Ach, misschien zit ik er wel helemaal naast. Maar net als Nouri, ademt hij voetbal. Bezit veel voetbalgogme en ziet ‘het’. Mooi dat je hem gaat volgen!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:41
ik heb nouri een aantal x gezien jammer niet vaak genoeg en dat zou echt een grote worden in mijn optiek vandaar mijn reactie eerder het is een groot verlies dat zeg ik als psver
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:51
Ah ok. I see. Nouri was Bergkampiaans achtig goed. Droop de klasse idd vanaf. Heb hem vaak zien voetballen. Precies, élke voetballiefhebber vindt Nouri een groot verlies. Maakt uiteraard niet uit voor welke club iemand is.
Vind ik leuk
Gijsie +2097
vrijdag 22 maart 2019 om 23:00
ja dat kan wel kloppen maar wil je voortaan hoofdletters en leestekens gebruiken want dat leest wat makkelijker bij voorbaat dank
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:13
Doe het zelf dan ook ...
Vind ik leuk
Gijsie +2097
vrijdag 22 maart 2019 om 23:44
Joh
Vind ik leuk
RenW +5710
vrijdag 22 maart 2019 om 23:58
Ja, en ook dat je de zin eindigt met een punt.
Dan weten wij dat de zin is afgelopen.
En dat leest dan wat makkelijker.
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
zaterdag 23 maart 2019 om 09:09
Net iets teveel en, dat leest dan ook weer irritant.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 09:10]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:45
klopt,ik ben nu eenmaal lui aangelegd.
Vind ik leuk
Wilex +3211
vrijdag 22 maart 2019 om 23:13
Niveau Ziyech en Frenkie zit bij Ajax niet op de bank, bij geen enkele Nederlandse club trouwens dus je word er altijd minder van als zulke spelers uitvallen of oververmoeid raken.
26 competitie wedstrijden, 14 Europese, 5 beker en een hele baterij interlands.
Dik 50 wedstrijden vanaf juli en nu moeten de prijzen nog verdeeld worden, eigenlijk bizar voor ventjes van 20 of in het geval van de Ligt nog niet eens 20.
Pas nog in de Kuip de belade (helemaal na de 6-2) bekerwedstrijd, vervolgens 2 keer op je tenen tegen Real, zondag de interlandklassieker tegen Duitsland, volgende week de competitie kraker tegen Psv om je vervolgens alweer op te maken voor een dubbele ontmoeting met Juve. Gek he dat je het tussendoortje AZ niet meer bij de strot kan pakken of 3 dagen daarvoor Pec opeens het laatste half uur veel fitter ziet zijn?

Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:44
nee dat zeg ik juist ik verwacht alleen van ajax dat de talenten er korter bij zitten dan ten hag doet vermoeden
Vind ik leuk
Roeptoeter +19164
vrijdag 22 maart 2019 om 22:59
Fijn dat je toegeeft dat je dus steeds de verkeerde spelers koopt.
Vind ik leuk
RenW +5710
zaterdag 23 maart 2019 om 00:00
Wat voorspelbaar.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23123
vrijdag 22 maart 2019 om 23:00
Jammer. Wij fans willen gewoon elke wedstrijd dezelfde motivatie zien!
Vind ik leuk
Hazelnoot +186
vrijdag 22 maart 2019 om 23:06
Gaaaap
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:09
Als je moe bent noet je naar bedje toe.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:09
'Als wij tegen een iets lager Eredivisieteam spelen, dan willen zij tegen het grote Ajax presteren'

Volkomen begrijpelijk dat het grote Ajax zich niet kan opladen tegen Feyenoord en PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:23
Overmars Primeur de laatste tijd.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:37
Bestraf nationaal puntverlies met extreem hoge boetes moet je kijken hoe hard ze lopen.
Vind ik leuk
fr1963 +4695
zaterdag 23 maart 2019 om 00:36
Helemaal niks, daaro in wallendam.
Vind ik leuk
michelhx +4684
zaterdag 23 maart 2019 om 01:07
Gewoon 48 gelijkwaardige spelers halen en door rouleren, dan heb je dat gezeik ook niet meer. Geld zat in Amsterdam, toch?
Vind ik leuk
Patje41 +1220
zaterdag 23 maart 2019 om 01:28
Hij heeft gelijk, het is een schande dat al die zgn vedettes zich niet kunnen opladen voor wedstrijden tegen lagere teams zoals pec maar ook az! Ze zijn hun miljoenen die ze verdienen niet waard op zo’n moment en zouden dan eigenlijk een clousule in het contract moeten hebben dat ze die wedstrijd dan niet betaald worden, net als dat ze clousules hebben over de punten die ze halen en welke rondes er europees worden gehaald
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 01:34
Klare taal... En begrijpelijk óók nog wel... Maar voor dat geld, móet je jezelf wel elke keer laten gelden
Vind ik leuk
Procruijf +99
zaterdag 23 maart 2019 om 04:57
Ga er maar aan staan in de eredivisie, voor elke club waar je op bezoek komt of het nou Excelsior, FC Utrecht, AZ of VVV is bij elke club is het de wedstrijd van het jaar tegen Ajax en willen ze die wedstrijd allemaal kosten wat het kost winnen. En ja dat komt door de arrogantie de bravoure de uitstraling, dat is een beeld van Ajax wat ze door de jaren heen zelf hebben opgebouwd en dat is natuurlijk niet voor niks want qua prijzenkast is het ook nog steeds de grootste en beste club van Nederland alleen als speler van Ajax kan je eigenlijk geen moment verzwakken in de competitie omdat al die teams 10000% gemotiveerd zijn om te winnen. En als je dan als Ajax zijnde een keer wat mindere dag heb dan loop je meestal gelijk tegen een zeperd aan. Dit is dan ook het verschil met de kleinere clubs die tegen PSV spelen, die wedstrijden leven gewoon een stuk minder bij die kleine clubs dan dat wanneer Ajax op bezoek komt dit is gewoon een feit ga er maar eens op letten! 😌
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 04:57]
Vind ik leuk
Procruijf +99
zaterdag 23 maart 2019 om 04:58
Ga er maar een staan in de eredivisie, voor elke club waar je op bezoek komt of het nou Excelsior, FC Utrecht, AZ of VVV is bij elke club is het de wedstrijd van het jaar tegen Ajax en willen ze die wedstrijd allemaal kosten wat het kost winnen. En ja dat komt door de arrogantie de bravoure de uitstraling, dat is een beeld van Ajax wat ze door de jaren heen zelf hebben opgebouwd en dat is natuurlijk niet voor niks want qua prijzenkast is het ook nog steeds de grootste en beste club van Nederland alleen als speler van Ajax kan je eigenlijk geen moment verzwakken in de competitie omdat al die teams 10000% gemotiveerd zijn om te winnen. En als je dan als Ajax zijnde een keer wat mindere dag heb dan loop je meestal gelijk tegen een zeperd aan. Dit is dan ook het verschil met de kleinere clubs die tegen PSV spelen, die wedstrijden leven gewoon een stuk minder bij die kleine clubs dan dat wanneer Ajax op bezoek komt dit is gewoon een feit ga er maar eens op letten! 😌
Vind ik leuk
rpaulp50 +14494
zaterdag 23 maart 2019 om 05:33

1) Een bredere selectie, met min of meer een gelijkwaardige kwaliteit creëren.
2) Je kan dan spelers ook motiveren door ze minder op de bank te laten zitten, je haalt een paar betere spelers er uit ( niet zo gemotiveerd ) en laat bankspelers spelen die hun kans willen pakken tegen de mindere goden van de ED.
Daar heb je echter wel een bank voor nodig met kwaliteit en geen Labyad niveau dus.......( anders krijg je; " openings wedstrijd tegen Heracles resultaten" )
3) Maak eens serieus werk van een plan B, je hoeft tegen de mindere clubs niet altijd het energie vretende breiwerk " van achter opbouwen te laten zien...."
Gewoon de lange bal spelen, met scherpte, frustreert hoor ha ha
4) Waar is de superspits gebleven bij Ajax ? ( die met zo'n lange bal wel raad weet ) Dolberg is helaas te onbetrouwbaar......



Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:52
Hij heeft helemaal gelijk. Winnen van Bayern en R.M en dan punten verliezen van o.m. Heracles. Volgevreten vedetten neigingen
Vind ik leuk
B H +461
zaterdag 23 maart 2019 om 11:04
Verwende jongetjes
Vind ik leuk
Isakson +666
zaterdag 23 maart 2019 om 12:06
Tis gewoon triest. Echte toppers willen alles winnen ook tegen onbeduidende ploegen, daarom heb ik wel eens bewondering voor bijv Roger Federer.
Vind ik leuk
Muscles +2083
zaterdag 23 maart 2019 om 12:43
Alles goed en wel......komende acht wedstrijden zijn 8 finales die je MOET winnen. Forza AFCA, zonder excuses
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws