Van Seumeren heeft maling: 'Geen idee of het mag van de KNVB, we doen het gewoon'

Van Seumeren heeft maling: 'Geen idee of het mag van de KNVB, we doen het gewoon'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 23:17vr 22-03-2019 om 23:17

Frans van Seumeren heeft geen goed woord over voor de handelswijze van de KNVB. De grootaandeelhouder van FC Utrecht had meer compassie van de voetbalbond verwacht rondom de ernstige gebeurtenissen van maandag in de Domstad.

De KNVB besloot vast te houden aan een protocol en hield geen minuut stilte voor het EK-kwalificatieduel met Wit-Rusland. Ook werden er geen rouwbanden gedragen. "Regeltjes zijn heilig", smaalt Van Seumeren bij RTV Utrecht. "Het zijn allemaal regelneven die er zitten."

"Alle menselijkheid verdwijnt", gaat de eigenaar van FC Utrecht verder. "Het Nederlands elftal moest zich onder zware bewaking melden in Zeist en de KNVB doet er niets aan. Het raakt de stad en raakt de mensen van de stad."

Van Seumeren heeft zelf plannen om bij de eerstvolgende thuiswedstrijd van de Domstedelingen, volgende week zondag tegen Feyenoord, de aanslag te herdenken. "Geen idee of het mag van de KNVB, maar we doen het gewoon. Als het niet in het protocol past is het jammer. We doen het gewoon."

Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

Plaats een reactie

Roeptoeter +19167
vrijdag 22 maart 2019 om 23:19
Hulde.
Vind ik leuk
dhrwobo +45706
zaterdag 23 maart 2019 om 00:05
Alle respect. Hij zegt waar t op staat. Schande van de knvb. En dan zondag wel, wat ook erg is maar op een heel andere wijze, Cruijff willen eren. Sorry, maar de knvb faalt hier hopeloos
Vind ik leuk
Always PSV +17364
zaterdag 23 maart 2019 om 00:36
Eindelijk iemand die tegen het gespuis van Zeist ingaat. Hulde voor Frans.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 05:20
Cruijff staat hier toch volledig los van. Voor de rest helemaal met je eens.
Vind ik leuk
dhrwobo +45706
zaterdag 23 maart 2019 om 08:26
Het gaat erom dat de knvb alleen kennelijk wilt herdenken indien diegene iets voor het voetbal heeft betekend. Maar een aanslag met landelijke impact... dat vind de knvb nonsens. Dat is scheef gezien de maatschappelijke rol die de knvb en het voetbal vervult
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 09:09
dat ze cruijff willen eren is alleen maar mooi ,maar een minuut stilte niet doen is idd een schande
Vind ik leuk
FSCeara +9567
zaterdag 23 maart 2019 om 14:04
KNVB = voetbalmaffia. Die doen liever boetes uitdelen of supporters verboden opleggen dan een keer medeleven en menselijkheid te tonen. Word tijd dat die eens aangepakt worden !
Vind ik leuk
Aliassmits +350
zaterdag 23 maart 2019 om 02:30
Een aanmerking nog, raakt niet alleen de stad, maar heel het land!
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
zaterdag 23 maart 2019 om 06:52
Onzin, hier krijgen we er weinig van mee, hoort er ook bijna niemand over. Life as usual...
Vind ik leuk
Aliassmits +350
zaterdag 23 maart 2019 om 14:36
Nou hier in Brabant vinden wij het heel erg wat er daar gebeurd is. Misschien dat jij het normaal vind? Zegt genoeg over jou denk ik
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
zaterdag 23 maart 2019 om 20:35
Vind het absoluut heel erg, maar afgezet tegen wat er allemaal nog meer in de wereld gebeurt is het natuurlijk heel anders. En ik ga nog net zo hard naar grote steden, evenementen etc. Statistisch gezien is de kans dat zo'n aanslag van een Lone wolf of in georganiseerd verband een jihadistische beweging mij of jou persoonlijk raakt enorm klein. Vind het heel erg wat er gebeurt is,maar we moeten het niet groter maken dan het is, dan geef je deze mensen alleen maar waar ze op uit zijn. Martelaarschap, status en ontwrichting van de maatschappij. En zo nuchter is iedereen om ons heen in het dorp. De kwalificatie van gevoelloos zijn is heel wat anders dan dingen kunnen relativeren en in perspectief zien. En nogmaals het is heel erg wat er gebeurt is, voor alle betrokkenen. Maar dat zegt niets over de impact die het zou moeten hebben op mensen in hun persoonlijk dagelijks leven.
Vind ik leuk
Aliassmits +350
zaterdag 23 maart 2019 om 21:20
Ik ga ook gewoon nog naar grote steden hoor, ik laat me door niemand afschrikken, maar dan kan ik het nog wel erg vinden en vele met mij
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
zaterdag 23 maart 2019 om 22:41
Erg blijft het altijd. Dat vind ik ook en ontken ik niet maar de impact hier is gering. Dat was de strekking van mijn betoog.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:19
Die hele KNVB is 1 grote Tering bende!
Vind ik leuk
Relaxie +1105
vrijdag 22 maart 2019 om 23:22
Logica is iig nergens te bekennen
Vind ik leuk
Roeptoeter +19167
vrijdag 22 maart 2019 om 23:23
Beslissing was van Gudde.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
vrijdag 22 maart 2019 om 23:26
Dan is die niet goed bij zijn hoofd!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 00:12
Amen
Vind ik leuk
Farmer +15010
zaterdag 23 maart 2019 om 07:01
"....moest zich onder zware bewaking melden in Zeist'.. Dat dan weer wel: Wel die politie inzetten: de angst inboezemen, en het volk daar weer op kosten jagen, maar een moment stilstaan bij wat er werkelijk gebeurd is, dat kan niet?

Noem me paranoia, maar ik zeg: De doctrine begint wel een beetje duidelijk te worden op deze manier.

Hulde voor van Seumeren dat hij gewoon op een menselijke en integere manier hier mee op gaat. Natuurlijk houdt je een minuut stilte in Utrecht!
Maar t zal me niks verbazen als de KNVB er wel weer wat op aan te merken heeft. op z'n minst dat het ze niet bevalt bv dat vSeumeren dit 'zo al besloot zonder dit bij de Bond te toetsen' oid. Let maar op!
Ze kunnen geen gezichtsverlies tolereren, dus moeten ze ergens wel instemmen, maar toch zullen ze even autoritair optreden!

Ik verwacht niet veel beter van die Tering bende daar.
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 09:15
ze doen maar daar heeft vseumeren toch schijt aan.
Vind ik leuk
Farmer +15010
zondag 24 maart 2019 om 21:48
En terecht...

De KNVB grossiert in bestuurlijke dwalingen, aparte/verkeerde besluiten, en de verkeerde mensen aanstellen.
Desondanks 'eist' Zeist dat men nog altijd het heiligste respect voor he heeft want 'Ze zijn wel dé Voetbalautoriteit'...

Autoriteit straal je uit en dwing je af door dingen gewoon góed te regelen, de regels goed te kennen; goed uitvoeren! Capabele bestuurders en kundig beleid! Niet de (experimentele)chaos waar ze de laatste tijd mee aan kwamen zetten. Je ziet overal dat het rammelt en dat de competities inzakken maar Zeist blijft op haar grote roze wolk zitten....

T is een beetje te vergelijken met een scene uit Game of Thrones, waar dat blonde irritante pestventje schreeuwt:
"I am the KING!', en vervolgens repliek krijgt van degene die werkelijk de boel bestuurd: "Any man who múst say, 'i am the King', is no true King"...

De KNVB begint steeds meer op het personage van die "King Goffrey" uit die show te lijken... Doen maar wat ze willen, want ze zijn 'de baas'...

Mijns inziens ligt de werkelijke verantwoordelijkheid voor het Prof-voetbal in Nederland bij de AD's en TD's van de BVO's. Díe houden declubs, en daarmee de competitie in stand! En de KNVB is van hún (goede beleid) afhankelijk! Niet andersom! De KNVB hoort een 'overkoepelende organisatie' te zijn die naast regelgeving beheert etc, gewoon dingen stroomlijnt. Ipv dragen ze dingen op in een dictatoriale vorm. En scheppen de vreemdste precedenten soms.

Op die manier ondermijnt Zeist, haar eigen gezag gewoon, op álle fronten! En dan moeten directeuren als van Seumeren daar voor 'buigen en ja-knikken'?

Hoezo zou Zeist überhaupt iets te zeggen mógen hebben als Directeur van Seumeren, 1 minuut stilte organiseert in 'zijn' stadion', ter nagedachtenis van een zeer treurige gebeurtenis in 'zijn' stad?

In tegenstelling tot de'vraag of het mag', zou ik eerder zeggen: Hoe dúrven ze het te verbieden?!

Maar we kennen die l*llo's van Zeist, helaas maar al te goed...
Vind ik leuk
Relaxie +1105
vrijdag 22 maart 2019 om 23:20
Helemaal gelijk Frans 👍
Vind ik leuk
Weisweiler +155
vrijdag 22 maart 2019 om 23:41
De uil van Minerva vliegt in Utrecht. Hulde aan Van Seumeren.
Vind ik leuk
Bosmeister +1188
zaterdag 23 maart 2019 om 08:12
Doe eemn normaal, die populistische lijkenpikker te citeren. Die had nog niet het fatsoen z'n campagne een dag op te schorten.
Je zou verwachten dat er iets geleerd was van de dabacles met BP, LPF, PVV. Maar nee, er is weer een nieuwe roeptoeter zonder enige inhoud, en die krijgt doodleuk de macht.
Zoals Sir Winston Churcill sprak: "Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde."
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 09:17
weet je wat een debacle is groen slinks vvd d66 cda en denk
Vind ik leuk
Bosmeister +1188
zaterdag 23 maart 2019 om 10:38
Uh huh, het gaat ook ontzettend slecht met Nederland. Alles is kut en de aarde is plat. Feiten en cijfers zijn volstrekt irrelevant. Oh ja, de gaskraan moet weer volop open want ach, Groningen boeit ons geen fuck en we krijgen toch wel vijf zetels van ze.. Waanzin!
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 13:04
de aarde is rond en ga eens bij de voedselbanken kijken hoe goed het met nederland gaat zou ik zeggen.
ook zijn de salarissen de laatste tien jaar niet gestegen sterker nog door de inflatie is het zelfs minder geworden de enigsten die er op vooruit gegaan zijn zijn de rijken dus als je het over feiten en cijfers wil hebben kom maar op broer van halsema.
Vind ik leuk
Bosmeister +1188
zaterdag 23 maart 2019 om 16:39
Naast dat je argumenten nogal overdreven zijn, zijn ze eerder een argument om voor links ipv nog rechtser te stemmen. Jouw Messias Baudet en zijn FvD heeft überhaupt geen plan tegen armoede. Als je kijkt naar het stemgedrag van de FvD in de tweede kamer blijkt dat ze daar ook totaal lak aan hebben. Maar ach, feiten hè, doen er anno 2019 blijkbaar niet meer toe.
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 20:55
ik stem geen fvd dus je argumenten slaan nergens op.
Vind ik leuk
Bosmeister +1188
zaterdag 23 maart 2019 om 21:17
Ok, mijn oprechte excuses. Maar je vindt D66, Groen Links, VVD, CDA en Denk wel meer een debacle dan FvD. Hoezo vind je dat dan en waarom deze wonderlijke combinatie van partijen?
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zondag 24 maart 2019 om 08:13
om de partijpunten leugens en nog veel meer.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 08:13]
Vind ik leuk
Bosmeister +1188
zondag 24 maart 2019 om 08:37
Je mag natuurlijk je mening hebben maar de partijprogramma's van VVD, CDA, D66 en Groen Links zijn wel doorgerekend door het CPB.

Het huidige kabinet van VVD, CDA, D66 en Christen Unie investeerd wel eindelijk in het onderwijs en de zorg. Dat zelfde kabinet draait ook eindelijk de gaskraan dicht.

Cu, D66 en Groen Links zetten volop in om het akkoord van Parijs na te komen. Dat is niet alleen logisch voor een land dat grotendeels onder de zeespiegel ligt, economisch gezien biedt het ook enorm veel kansen.
Natuurlijk is het allemaal niet perfect maar een groter debacle dan een partij wiens programma niet is doorgerekend, die de klimaatverandering ontkent en die alles bij elkaar liegt gaat me veel te ver.
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zondag 24 maart 2019 om 09:11
dan blijf jij op die leugenaars en volksverlakkers stemmen en miljarden uit de beurs van nederlanders trekken voor het klimaat waar de grote wereldmachten er niet aan mee doen dat zal flink helpen.
en investeren in de zorg? die hebben ze vakkundig afgebroken bedoel je en geloof me ik weet waar ik over praat dit beleid heeft honderden doden op hun geweten.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 09:14]
Vind ik leuk
Bosmeister +1188
zondag 24 maart 2019 om 09:39
Prima, stem jij toch lekker op partijen die miljarden aan Saudi Arabië e.d. blijven betalen om de olieverslaving te financieren, dat is lekker constructief. En om nu de marktwerking in de zorg, een geesteskind van de LPF, te gaan verwijten aan D66, CU en GrL, daar zie ik ook de logica niet van in. Enfin, laten we het weer over voetbal hebben want hierover worden we het toch niet eens. Akkoord?
Vind ik leuk
Johan_D +3666
zaterdag 23 maart 2019 om 10:28
Met Bosmeester als naam moet je wel een groen links activist zijn..

Boudet krijgt niet voor niets zoveel stemmen en hij heeft meer inhoud dan Jetten en jou vriend Klaver bij elkaar 🙂
Vind ik leuk
Bosmeister +1188
zaterdag 23 maart 2019 om 10:47
Je bevestigt Churchills wijze woorden. Ruim binnen de 5 minuten, chapeau!
Vind ik leuk
Brunt +299
zaterdag 23 maart 2019 om 14:45
Wat walgelijk denigrerend om iedereen met een elitaire quote van een politicus uit de vorige eeuw weg te zetten als onnozelen. En jij staat er boven, jij ziet het wel allemaal. Arrogantie ten top.
Vind ik leuk
Bosmeister +1188
zaterdag 23 maart 2019 om 16:24
"iedereen"?! Nee hoor, de meeste mensen stemmen niet op die elitaire onnozelaar. Verreweg de meeste mensen staan er gelukkig inderdaad heel ver boven.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 16:40]
Vind ik leuk
Weisweiler +155
zaterdag 23 maart 2019 om 18:34
Prima reactie. Churchill heeft zijn jarenlange drugsgebruik beter verteerd dan zijn partner in crime uit Duuitsland
Vind ik leuk
Weisweiler +155
zaterdag 23 maart 2019 om 18:38
Dank voor je inhoudelijke reactie. Overigens heeft Churchill zijn jarenlange drugsgebruik beter verteerd dan zijn collega uit Duutsland.
Vind ik leuk
Bosmeister +1188
zaterdag 23 maart 2019 om 18:49
Ben je nu twee posts nodig om dezelfde belachelijke implicatie te maken? "Partner in crime" van zijn "Duitse collega"?! Je onderstreept maar weer dat feiten er niet meer toe doen. Stuitend.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 18:52]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:21
Mja aan de andere kant, welke gebeurtenissen "verdienen" wel of geen minuut stilte. Zoveel ellende in deze kut maatschappij. Waarom valt deze wel in de categorie?
Vind ik leuk
Relaxie +1105
vrijdag 22 maart 2019 om 23:25
Gebeurt in Nederland en met onschuldige slachtoffers....snap je punt maar deze valt wel in de categorie om bij stil te staan
Vind ik leuk
Roeptoeter +19167
vrijdag 22 maart 2019 om 23:26
Als er onschuldige slachtoffers zijn door het beleid van schuldige politici die geen verantwoordelijkheid durven te nemen? Die gebeurtenissen vallen wat mij betreft in die categorie.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
vrijdag 22 maart 2019 om 23:32
Dit lag niet aan de politici, maar aan de politie en gevangenishouders die oprecht vergeten waren dat hij niet gevangen zat....
Vind ik leuk
Uitvak030 +407
zaterdag 23 maart 2019 om 00:05
De politie en “gevangenishouders” ? Serieus? Hoe oud ben je....
Vind ik leuk
★Timmio★ +27691
zaterdag 23 maart 2019 om 00:10
Ja ik weet niet hoe mensen die gevangenissen behouden en alles daar regelen heten oke...


Soms heb ik van die momenten. laat me
Vind ik leuk
Uitvak030 +407
zaterdag 23 maart 2019 om 10:42
Ik laat je.
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 09:18
politie, gevangenishouders haha je bedoeld het OM en de politiek
Vind ik leuk
RenW +5710
vrijdag 22 maart 2019 om 23:36
De achtergronden zijn inmiddels duidelijk?
En welke politici hebben dit dan op hun geweten?
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 09:19
groen links d66 vvd cda
Vind ik leuk
appeltje +4303
vrijdag 22 maart 2019 om 23:38
Wat hebben politici hier nu weer mee te maken?
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zondag 24 maart 2019 om 09:21
die hebben het pamperbeleid ingevoerd en de grenzen opengezet ook vertikten ze om dit soort gasten aan te pakken.
Vind ik leuk
appeltje +4303
zondag 24 maart 2019 om 11:43
Wat een verschrikkelijke onzin
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zondag 24 maart 2019 om 12:23
je lijkt jesse klaver wel maar vertel wat klopt er niet met je onzin.
je ben gewoon een idioot als je denkt dat dit een incident was en geloof me ik weet waar ik over praat want ik ken die idioot persoonlijk die hadden ze jaren terug al moeten afknallen met zijn sharia, agressie ,drugsdealen ,afpersen,poging doodslag een pistool op een flat leegschieten en verkrachting 2x want ja dat mag toch als je als vrouw iets te bloot op straat loopt want dan is het toch maar een hoer.
sterker nog het beste zou zijn om op heel kanaaleiland een bom te pleuren zijn we van heel veel ellende in binnen en buitenland af.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 12:40]
Vind ik leuk
appeltje +4303
zondag 24 maart 2019 om 12:36
Ik ben diegene die idioot is? Volgens mij roep jij op tot moord. Zelfs massamoord.

Hopelijk zie je zelf in dat het echt belachelijk is wat je nu zeg, en pas je je reactie aan. Anders hoop ik op een ban voor. Walgelijk.
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zondag 24 maart 2019 om 12:43
ik hoop op een ban voor jou wat jij allemaal uitkraamt komt op mij over als landverrader .
en misschien nog een cursus begrijpend lezen volgen ik roep nergens toe op ik geef mijn mening wat ze hadden moeten doen in die getto dat is echt wat anders en nee natuurlijk pas ik mijn mening niet aan voor de groen slinksen van nederland.
en als je je mening geeft moet je misschien het filmpje eerst kijken ze gaan met groot applaus van alle clubs de zaal uit in zeist na de knvb voorledig voorschut te hebben gezet.
en op dat zelfde moment waar heel nederland in de rouw is worden vd pers uit de hele wereld de autos opengebroken in kanaaleiland en alle cameras lenzen etc etc gestolen door dat fijne volk.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 12:55]
Vind ik leuk
appeltje +4303
zondag 24 maart 2019 om 13:21
'je mening geven' en 'tot iets op roepen' sluiten elkaar natuurlijk helemaal niet uit. Je zegt letterlijk dat 'ze' iemand hadden moeten vermoorden, en daarna zeg je letterlijk dat je 15.000+ mensen wil laten omkomen in een bombardement. Maar nee hoor, dat mot natuurlijk allemaal kunnen hè.

Toch wel triest en grappig tegelijk dat iedereen die niet je mening deelt meteen 'groen slinks' is. Waar ken ik dat toch van...

Vind ik leuk
4everfcu +5481
zondag 24 maart 2019 om 21:48
lees lekker wat je wil lezen dan.
Vind ik leuk
mcmodd +28725
vrijdag 22 maart 2019 om 23:29
Dat maken we in Utrecht gewoon zelf uit makker. Iedereen met gevoel in zijn donder, die weet dat tot en met de regering en het betreffende ministerie iedereen geschokt, gealarmeerd en in actie raakten, voelt dat dit voorbij protocolletjes van de KNVB gaat. Eigenlijk had ik gerekend op een telefoontje van de minister van sport aan de KNVB, met de opdracht dit voetbalbreed in Nederland te trekken. Nu dat niet gebeurde doen we het in ieder geval in onze stad, daar waar de KNVB niet moet wagen om dat te verbieden. Dan heeft voor een keer Zeist 23.000 “hooligans voor de gelegenheid” te gast, dat zweer ik je. Daarom valt het in deze categorie altijd gelijk, maar nu even niet?
Vind ik leuk
appeltje +4303
vrijdag 22 maart 2019 om 23:41
Als het kabinet had gevonden dat de KNVB een officiële herdenking hiervoor moest houden, dan had het wel een nationale dag van rouw afgekondigd. Dat heeft het niet gedaan, dus de KNVB staat in haar goed recht.
Vind ik leuk
Peast22. +209
vrijdag 22 maart 2019 om 23:48
Dit gaat er niet over of je volgens de regels in je recht staat....dit gaat over fatsoen!
Vind ik leuk
tikkietoe +6444
vrijdag 22 maart 2019 om 23:51
En FC Utrecht staat in haar goed recht om wel een minuut stilte en met rouwbanden deze nationale schok in de stad te herdenken. Een berisping van welke aard ook vanuit Zeist verwacht ik niet.
Vind ik leuk
appeltje +4303
vrijdag 22 maart 2019 om 23:58
Waarom zou er in hemelsnaam een berisping komen? Helemaal niemand zegt dat FC Utrecht hier niet in haar recht staat.

Van Seumeren probeert hier gewoon het vuurtje weer op stoken. Met succes, zo te zien.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
zaterdag 23 maart 2019 om 00:51
Edit: Bij nader inzien besloten om niet te willen reageren op dit bericht.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 00:52]
Vind ik leuk
Johnnies +2796
zaterdag 23 maart 2019 om 07:40
Jij bent een rot appeltje.
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 09:26
oh nu ligt het aan vseumeren want die wil het vuurtje opstoken nou ten eerste als iemand niet zo is is het frans wel ten tweede moet fc utrecht toestemming vanuit zeist krijgen voor de minuut stilte en pas als die toestemming niet komt dan gaat frans schijt aan de knvb hebben door het toch te doen en de gevolgen waarschijnlijk een boete gewoon lachend uit eigen zak betaald en gelijk heeft deze grote weldoener die niets om geld geeft maar wel om mensen overal ter wereld met al zijn goedgevigheid..
daar kunnen ze in zeist en in den haag nog wat van leren.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 12:51]
Vind ik leuk
Johnnies +2796
zaterdag 23 maart 2019 om 07:39
Het gaat niet over dan ze in hun recht staan, gaat hierover respect. Dat de KNVB rich hoog in hun vaandel hebt. Nou bij deze mogen ze deze titel inleveren, de schoften van zeist.
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 09:22
diezelfde knvb hield overigens wel een minuut stilte voor spanje england en belgie maar in eigen land en met eigen volk als slachtoffer is dat niet belangrijk blijkbaar.
en dan zie ik ineens steeds gozbuluk voor me met zijn respect bandje.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 09:23]
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zondag 24 maart 2019 om 09:20
de knvb gebruikt de protocollen alleen maar om hun eigen falen te verdoezelen.
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zondag 24 maart 2019 om 12:40
de koning was er rutte en grapenhouse die mede verantwoordelijk zijn waren er eigenlijk was iedereen er dus vonden ze dat ook en code 5 was er wat nog nooit eerder is gebeurd in nederland werd ff uitgeroepen maar hou jij het op een incident typisch groen slinks praat van klaver en straks was hij uiteraard in de war en moet hij niet gestraft maar geholpen worden.
maar de knvb heeft gewoon dat protocol als excuus gebruikt om eigen falen weer eens te verdoezelen .
en waar was dat protocol bij de aanslagen in spanje belgie en england want toen was er wel een minuut stilte om over nouri cruijff en boularoes maar te zwijgen toen kon het allemaal wel en terecht overigens en zonder nationale dag van rouw.
maar blijf jij lekker volhouden dat ze volledig in hun recht staan dat maakt jou in mijn ogen een mafkees eerste klas maar dat is uiteraard mijn mening.
Vind ik leuk
appeltje +4303
zondag 24 maart 2019 om 13:11
Ga je frustratie over ons maatschappij alsjeblieft ergens anders spuien. Ik neem je niet serieus als je op roept tot massamoord.

Er is helemaal geen minuut stilte geweest door het Nederlands elftal na de aanslag in Barcelona. Ook niet na de aanslag in Manchester. Wel na de aanslag in Brussel, maar dat was ook de herdenking van Cruijff. Voor Nouri is er ook geen herdenking of iets dergelijks geweest bij het Nederlands elftal. Geen idee wie of wat 'boularoes' is.

Ik zou dus eerst eens de feiten checken voordat je wat begint te roepen.

Vind ik leuk
4everfcu +5481
zondag 24 maart 2019 om 13:18
prima landverrader fijne dag nog met al je onzin ze zouden je moeten opnemen in het pieter baan centrum maar ik moet wel lachen om je over feiten beginnen terwijl je ze zelf niet kent lachwekkend gewoon jesse
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 13:20]
Vind ik leuk
appeltje +4303
zondag 24 maart 2019 om 13:22
Als je het allemaal zo goed weet, stuur dan even wat linkjes met de officiële herdenkingen door het Nederlands elftal die je beweerd dat zijn gehouden: Barcelona, Manchester, Nouri.
Vind ik leuk
Niels92 +39053
vrijdag 22 maart 2019 om 23:49
Alle clubs moeten het eerst komend voetbalweekend solidair zijn en met rouwbanden spelen en 1 minuut stilte houden, dat is het enige wat we kunnen doen om de slachtoffers te herdenken en de familie en vrienden een beetje te steunen.

Het is niet meer te bevatten wat voor tuig er rond loopt op de wereld, die het normaal vinden om een ander van het leven te beroven. Mìjn oprechte medeleven gaat uit naar familie vrienden en collega's van de slachtoffers.
Vind ik leuk
Johnnies +2796
zaterdag 23 maart 2019 om 07:42
We zijn het vaak oneens, maar dit is een mooi bericht.
Vind ik leuk
Johnnies +2796
zaterdag 23 maart 2019 om 07:37
Zo is dat mc modd, dar durven ze ook niet om het te verbieden.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:52
Het raakt jou duidelijk, maar jij vind het maar vanzelfsprekend dat iedereen een minuut stilte in acht moet nemen. Ik zeg gewoon: welke criteria moeten hieraan voldoen. Oktober 2018, een man schiet zn vrouw en kinderen dood, daar waar omwonenden al melding hadden gemaakt dat er iets niet klopte. Instanties grijpen niet in. 2 onschuldige kinderen en vrouw dood. Ik heb geen minuut stilte gezien in de voetbal stadions. Ook heb ik jou niet zien roepen hier op VP dat dit een schande is. Erg selectief, vind je niet?!
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 09:32
er is een groot verschil in een aanval op mensen zoals die man op zijn vrouw en kinderen wat ook heel erg is en een aanval op nederland als land want dit was een aanslag tegen ons land en daarom had je als land en voetbalbond een minuut stilte moeten houden .
verder fuck isis.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:47
Is dat zo? Neerhalen van MH17 was ook geen aanslag op Nederland. Ook daar werd een minuut stilte gehouden in het voetbal. Het is in hoeverre de media een verhaal groot maakt, en de reactie die de maatschappij daarop geeft die bepaalt of het herdacht moet worden of niet. De knvb afblaffen hier is pure willekeur.

M.a.w. : publieke opinie
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 10:13]
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 13:10
neerhalen van de mh 17 was ook een aanval op nederland en toen werd er ook alles uit de kast getrokken door de nederlandse staat maar wat had nederland daar verder aan moeten doen? poetin en rusland aanvallen of zo wat een kansloze missie zou zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:00
Ten eerste, het was een Maleisische vliegmaatschappij met toevallig veel Nederlanders aan boord. Dit was geen aanval op Nederland. Ten 2e, wie heeft het over Rusland aanvallen?! Het ging hier over welke criteria nageleefd worden door de KNVB om wel of niet een minuut stilte in acht te nemen.
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zondag 24 maart 2019 om 09:26
jij begon over de mh17 die vol met nederlanders zat en van uit nederland kwam dan kom je vanzelf bij terrorist poetin uit die nederland aanviel.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:44
Vermoeiend ventje.. al eens gehoord van het begrip 'context'? Ik had nog tal van andere gebeurtenissen kunnen noemen, maar ik nam die als voorbeeld. Puzzel het verder lekker zelf uit, met jou een discussie voeren is onmogelijk als eerst alles 10x uitgelegd moet worden.
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zondag 24 maart 2019 om 09:53
klopt het lukt je idd niet om je groen slinks fetisch op te leggen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:26
Haha ga fietsen stelen ofzo. Jouw capaciteiten laten het niet toe om zulke onderwerpen te bespreken. Je weet niet eens links van rechts te onderscheiden, zowel politiek als je schoenen.
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zondag 24 maart 2019 om 12:50
laten we het daar dan maar op houden jesse klaver blijf alles vooral goed praten en ga lekker iemand persoonlijk aanvallen als het je te moeilijk wordt typisch groen slinks.
en mijn capaciteiten zijn in ieder geval een stuk beter dan die van jou en van het woord respect heb jij blijkbaar nog nooit gehoord.
Vind ik leuk
mcmodd +28725
zaterdag 23 maart 2019 om 12:42
Ik weet niet of je in dezen gelijk hebt, omdat je al zo duidelijk vooruit schreeuwt dat je het altijd hebt. Intussen heeft men bij de KNVB al duidelijk laten doorschemeren dat ze het “protocol” gaan veranderen en dan zal dit voortaan ook door de KNVB gesanctioneerd worden. Intussen trek ik mijn conclusie: de KNVB trekt schielijk haar keutel in met zoveel maatschappelijke onrust en buigt voor de maatschappelijke redelijkheid van Frans van Seumeren, met in zijn kielzog alle FC Utrechtfans. Zou er bij de KNVB dan iemand op VP hebben gelezen hoe hier de berichtgeving was? Ik zeg je dit: absoluut. Stel schijtbakken daar in Zeist, zonder een beetje gevoel in hun donder.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 12:45]
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 13:05
omdat dit geen aanval op een paar mensen is maar een aanval op nederland.
Vind ik leuk
Fc uuuuu +466
vrijdag 22 maart 2019 om 23:22
Groot gelijk frans
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
vrijdag 22 maart 2019 om 23:26
Top! Zal wel weer resulteren in de zoveelste ruzie tussen FC Utrecht en de KNVB, maar dit is het enige en juiste signaal die je kan geven aan deze kutorganisatie.

Wat mij betreft mogen allen die verantwoordelijk zijn voor deze belachelijke beslissing per direct ontslagen worden. Die zitten er namelijk niet voor de Nederlanders, maar voor hunzelf.. Lekker opdonderen.
Vind ik leuk
Dorzon +4813
vrijdag 22 maart 2019 om 23:26
Wat een topper
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:27
Frans van Seumeren is solidair met de toeschouwers die voor de wedstrijd tegen Wit-Rusland de KNVB trotseerden en een minuut stilte in acht namen. Een spontane obituarische sfeeractie.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 05:23
Thierry? Ben jij het?
Vind ik leuk
Pindarots +1482
vrijdag 22 maart 2019 om 23:33
Lekker belangrijk, dit wordt nu gewoon gebruikt als reden om de KNVB weer aan te vallen. Waarom is er geen minuut stilte als er weer eens een familiedrama is?
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 09:44
het is idd precies andersom de knvb beroept zich op protocollen om eigen falen goed te praten maar waar waren die protocollen toen er een aanslag in england belgie en spanje waren want toen werd er wel een minuut stilte gehouden.
en waarom er geen minuut stilte was voor de slachtoffers van een familiedrama nou simpel er is namelijk een groot verschil in een aanval op personen en een aanval op het land nederland.
Vind ik leuk
Pindarots +1482
zaterdag 23 maart 2019 om 09:52
Dit is ook gewoon een aanval op personen en geen terroristische aanslag. Je maakt het groter dan het is. Het is een debiel waarvan niet alle draadjes vast zaten en dan krijg je dit. Maar als jij elke week een minuut stilte wil en een stille tocht dan moet je dat gewoon doen, je krijgt het wel druk dan.
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 10:00
nou vertel hoe kom je erbij dat dit gewoon een aanslag op mensen is de feiten zeggen toch echt wat anders.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 13:16]
Vind ik leuk
Pindarots +1482
zaterdag 23 maart 2019 om 13:25
Ik weet niet wat jij gelezen hebt? Maar is 1 man geweest die het niet op een rijtje heeft. Geen terreur organisatie of rassenhaat. Puur willekeur.
Vind ik leuk
4everfcu +5481
zaterdag 23 maart 2019 om 21:07
nou zal ik je vertellen dat ik de dader persoonlijk ken en geloof me dit was een terreuraanslag wat hij ook bekend heeft en er is een brief gevonden in de vluchtwagen.
Vind ik leuk
mcmodd +28725
zaterdag 23 maart 2019 om 12:58
Die is er wel, op scholen waar kinderen zaten, de korfbalclub, in de buurt bij een herdenkingsbijeenkomst, misschien vóór een raadsvergadering. De misdaad is net zo erg, het verschil in herdenken is even groot bedoeld, maar anders ngevuld vanwege de omvang van de al of niet landelijke onrust en dito geschoktheid.
Vind ik leuk
Forza u +1501
vrijdag 22 maart 2019 om 23:48
Frans wat ben je toch een topper. Je hebt helemaal gelijk. Wij zijn utreg en onze stad is iets verschrikkelijks gebeurd.
Regels of geen regels respect is gewoon op z'n plaats.
Vind ik leuk
Pindarots +1482
vrijdag 22 maart 2019 om 23:51
Kun je elke week wel een stille tocht houden en een minuut stilte als je elke eenmansactie zoveel aandacht gaat geven.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30183
vrijdag 22 maart 2019 om 23:55
Frans van Seumeren snapt het wel. Mooi initiatief.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zaterdag 23 maart 2019 om 00:19
Lekker doen Frans, fuck wat ze zeggen, gewoon doen!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 00:29
Super Frans! A-sociale knvb heeft het vast te druk met vuurwerk boetes en begeleiden van drama trainers en bestuurders zoals vd Looi en Langeler.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 00:48
Complimentdn 👏👏👏👏👏
Vind ik leuk
Sonneillon +964
zaterdag 23 maart 2019 om 01:14
De knvb is gewoon zwaar autistisch qua regels, alles moet strikt nageleefd worden en er is geen ruimte voor eigen inbreng en uitzonderingen
Vind ik leuk
Vak-DD +12870
zaterdag 23 maart 2019 om 03:56
Groot gelijk, de KNVB is er maar voor één club en voor de poen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 04:19
Fantastisch meneer Van Seumeren.
En zonder sarcasme of wat dan ook; eindelijk iemand die gewoon doorpakt en de normen en waarden van een menselijke maatschappij tot uitdrukking brengt.
Hulde, hulde. En zeer veel respect.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 04:36
De KNVB is, bij mijn weten, 1 van de weinige organisaties die met regelmaat tégen haar contributiebetalers is.
Ze doet er althans alle mogelijke moeite voor om zich onmogelijk te maken.
Een dergelijke organisatie moet je eigenlijk gewoon negeren in dit soort situaties.
Baas in eigen huis.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 06:39
Wie wilt die zooitje noh serieus nemen met jullie zogenaamde protocollen. Respectloos Nederland voetbal bal onwaardig. Protocollen me leuter KNVB. Minister VAN sport jou organisatie is respectloos.is geen familie van Cruijff Rinus Israël die dit vreselijke tragedie hebben mee gemaakt. SCHAAM JE KAPOT KNVB.
Vind ik leuk
Johnnies +2796
zaterdag 23 maart 2019 om 07:47
Zo is het Frans, de pleuris voor dat zooitje daar.
Vind ik leuk
Blindsy +20422
zaterdag 23 maart 2019 om 07:59
Baas Van Seumeren.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:03
🙌🏼 Het enige goede antwoord op een laf KNVB. Ze moeten zich schamen in Zeist! Stelletje regelneven! Ik zeg: ‘3 munten stilte voorafgaand aan het duel. Laat die scheidsrechter het maar even moeilijk hebben met de situatie’.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:12
En welke 3 munten had je in gedachten dan :D
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:11
Goede reactie! Kunnen we wel wat mee. Wel bedankt voor de 3 munten tegen Ajax! 😉
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:05
Schande van de Knvb-mafia, ze moeten de protocol in hun reet steken.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:11
En gelijk heeft hij !!!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:23
Clubs mogen tegenwoordig heel weinig van de KNVB. Zo ook het gedoe omtrent wat 'vuurwerk', hier en daar wat spreekkoren. De club en haar supporters worden geacht netjes te blijven zitten en vooral niet meer verbaal en visueel aanwezig te zijn.

Even los van dat het nu toevallig mijn clubje is, vind ik het meer dan goed dat er tegengas wordt gegeven richting die protocol fetisjisten.

Laat de clubs eens vrijer in wat ze willen doen, nu te beginnen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 09:23]
Vind ik leuk
Ben Bik +0
zaterdag 23 maart 2019 om 09:25
Mooi, en zeer goed dat waar de KNVB het laat liggen het door andere wel wordt gedaan.
Respect gaat boven alles in deze.
KNVB schaam je
Vind ik leuk
Pindarots +1482
zaterdag 23 maart 2019 om 09:57
De meeste hier laten zich gek maken door de media. Omdat de media er 4 dagen allerlei aandacht aan geven omdat ze niks anders hebben , lijkt dit ineens een "aanslag" van landsbelang. Het was in dit geval een eenmansactie van iemand die psychisch niet in orde is. Daar lopen er nog genoeg van in NL, familiedrama's, schietpartijen, ze gebeuren wekelijks, maar omdat de media er nauwelijks aandacht aan geeft laten we dat ons maar passeren en dit is opeens van landsbelang.
Vind ik leuk
bert +690
zaterdag 23 maart 2019 om 12:30
Jij zegt eenmans actie klopt die dag ja,maar we doen net of het maa4 eenman is ja daaaaaaag.op die hoek een volgende hoek weer een enz enz .nederland is ROT
Vind ik leuk
Pindarots +1482
zaterdag 23 maart 2019 om 13:24
Dus gaan we er zoveel aandacht aan geven? Omdat eenlingen dit doen..
Vind ik leuk
Pds010 +1465
zaterdag 23 maart 2019 om 09:58
Wat meneer van Seumeren niet begrijpt is dat er juist zo min mogelijk aandacht in de media aangegeven moet worden.

Het feit dat het gebeurd is vreselijk! Maar de dader is juist uit op dit soort media aandacht en het creëeren van Angst in de maatschappij.

Ook gebruikt zo advocaat dit soort dingen om aan een mildere straf te komen.
Want hij is dat publiekelijk al bestraft...
Vind ik leuk
JoeyC +4426
zaterdag 23 maart 2019 om 10:32
Zolang ze bij Heerenveen dat Friese volkslied afspelen voor de aftrap, dan is een minuut stilte ook geoorloofd. Eigenlijk nog liever een minuut stilte ook dan dat Fries kattengejank.
Vind ik leuk
bert +690
zaterdag 23 maart 2019 om 12:28
En in Limburg het volkslied
Vind ik leuk
JoeyC +4426
zaterdag 23 maart 2019 om 13:02
Wut? In Limbabwe ook al?
Vind ik leuk
bert +690
zaterdag 23 maart 2019 om 13:25
Jij houd van Belgische humor zie ik.jij zal wel uit het vieze gedeelte van Nederland komen .
Wij zijn super trots op ons Limburg.jij schijnt ergens mee te zitten( Misschien nog uit de kast komen of zo )
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 13:28]
Vind ik leuk
JoeyC +4426
zaterdag 23 maart 2019 om 13:30
Ik ben een trotse Blabo en heb niks tegen Limburgers 😉
Maar bij welke Limburgse club spelen ze dan het volkslied voorafgaande de wedstrijd? En staan de spelers er bij alsof ze een interland of CL spelen? Die onzin heb ik namelijk alleen bij Heerenveen gezien.
Vind ik leuk
bert +690
zaterdag 23 maart 2019 om 12:27
Daar heb je drie of vier partijen voor nodig ,niet alleen seuneren.nee eerst knvb dan seumeren dan tegenstander dan de belangrijkste de scheids,zonder scheids gaat niets.of je moet seumeren heten.en je weet zijn afkomst dan weet je genoeg.
Vind ik leuk
Sonneillon +964
zaterdag 23 maart 2019 om 14:57
En 1 van de doden in Utrecht is een knvb lid, lekker geregeld voetbal bond
Vind ik leuk
Martinn +192
zaterdag 23 maart 2019 om 15:22
Deze vent doet me altijd aan van den Herik denken , zo een man mist Feyenoord , Utrecht supporters morgen zich gelukkig prijzen met zo een vent
Vind ik leuk
Weisweiler +155
zaterdag 23 maart 2019 om 18:57
Ik plaag je alleen een beetje. Zowel hoed en rand zijn mij bekend. Fortuyn hamerde er al op dat je je gexhiedenis moet kennen om het hier en nu te kunnen duiden. Dan kun je je op een voetbalforumpje best een keer uitglijden over een rechts-of linksliggende bananenschil.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws