Memphis ziet 'iets heel moois ontstaan' bij Oranje: 'Word opgeraapt als ik val'

Memphis ziet 'iets heel moois ontstaan' bij Oranje: 'Word opgeraapt als ik val'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 07:12za 23-03-2019 om 07:12

Memphis Depay krijgt steeds meer het gevoel dat hij deel uitmaakt van een bijzonder team bij Oranje. De aanvaller, tegen Wit-Rusland goed voor twee goals en twee assists, prijst het saamhorigheidsgevoel in de selectie.

"Het vertaalde zich in een uitstekende wedstrijd, maar het begon al toen we ons maandag in het hotel meldden", zegt Memphis in De Telegraaf. "We waren lang niet bij elkaar geweest en dus blij om elkaar te zien. De eerste twee dagen hadden we echt veel in te halen en werd er veel met elkaar gepraat en gedold. Dan ben je een eenheid, een echt team. We zijn aan het bouwen."

De spirit is volgens de 25-jarige Memphis een wapen. "Ik weet dat ik word opgeraapt als ik val. Er is iets moois aan het ontstaan. Daar ben ik heel blij mee. Dat heb ik voor de wedstrijd ook gezegd. Ik ben trots op waar we nu staan als team en in het leven, want we zijn allemaal jongens met verschillende opvoedingen. Sommigen komen van ver, ik ook."

Volgens de oud-PSV'er is dit qua warmte en onderlinge band de meest bijzondere selectie waar hij deel van uitmaakte. "Ik vond de sfeer tijdens het WK 2014 ook heel speciaal. We vormden een hecht team en er was ook toen discipline. Alleen denk ik dat deze generatie nóg dichter bij elkaar ligt qua leeftijd en interesses."

Plaats een reactie

Sjoeff- +150
zaterdag 23 maart 2019 om 07:29
Ik heb zin in de wedstrijd. Hopelijk kunnen ze het waarmaken tegen de Duitsers. Misschien kunnen ze nu niet geflatteerd winnen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:31
Ik ben wel benieuwd waar Memphis het zoal over heeft. Hij zal ondertussen toch wel weten, dat Lyon niet in Spanje ligt? Daar ben ik gewoon nieuwsgierig naar.

Niet dat hij denkt, dat elk vliegtuig op Schiphol, op Memphis staat te wachten. Met bestemming Memphis. Dat zou ik nou graag willen weten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:42
Oh jongens ik kan niet wachten tot morgen. We gaan met een mannetje of 7 morgen vroeg richting A'dam om lekker een middagie gezellig op een terras een pilsje te pakken, om vervolgens richting het stadion te gaan. Om te zien hoe we de Duitsers een pak op de broek gaan geven. Althans dat hoop ik, het blijven Duiters natuurlijk. Maar wat ik bedoel is, het oranjekoorts gevoel begint weer een beetje te kriebelen. We hebben natuurliijk ook weer een potentïeel winnend team in tegenstelling tot de laatste jaren. Met daarin ook verschillende trainers die de boel niet aan het draaien kreeg, met de oude garde. Dus ik ben zeer happy met deze ontwikkeling want dan hebbe n we weer een reden om af te reizen naar verschillende landen. Zoals we dat voorheen ook deden. Ik ga in ieder geval genieten morgen, ook al zouden we verliezen dan nog, want de toekomst van Oranje is rooskleurig!
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 09:03
Waar baseer je dat op? Op counterwedstrijden tegen Frankrijk en Dld?

Ik was benieuwd hoe Oranje het zou doen tegen een stug W-Rusland.
Maar die gaven hun 0-0 zelf al weg. Dan is het makkelijk uitspelen.
Ik zag een traag rondspelend Oranje, kon het niet aanzien.
Ik zag hakjes van een hautain Oranje dat niet de doodsteek gaf en ook nog kansen weggaf.

Maar je hebt wel een punt dat er weer wat perspectief in dit Oranje zit. En das mooi.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:12
En dat is ook wat ik bedoel. Als je die dingen die jij benoemt weg weet te te nemen als Koeman zijnde, dan hebben we echt een potentieel goed elftal. Wat alleen nog maar beter kan worden als de jongens die nu nog eredivisie spelen, staks in het buitenland gaan voetballen en hopelijk daar ook van vaste waarde worden. En daar bedoel ik ook de spelers van iedere club mee. Want bij de grotere clubs in Europa wordt je beter en dat weerspiegeld zich dan weer in het Nederlands elftal, mits goed begeleid. Vandaar dat ik ook weer met plezier naar het Nederlands elftal kan kijken, want dat was de laatste jaren toch wat minder geworden.
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 12:28
Kwa resultaat is het nu beter en ze willen nu wel werken voor elkaar. Maar het voetbal boeit me nog niet, lijkt ook wel alsof het ze nu meezit... v Persie kopte een bal terug en Cilissen stond gewoon te kijken dat ie de goal in rolde... dat zie je nu niet meer.

Maar W-Rusland was ook wel heel matig.
Echt grootse voetballers zie ik niet.
Ook niet in de ED en jongens die iets leuks doen komen vaak uit een ander land, de El Khayattis en Idrissi en zo.

Tegen Duitsland zal de boel wel scherp zijn, dus kan leuk worden.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:40
Dat mag jij vinden, ik heb daar een andere mening over. Wat betreft die jongens die jij noemt hoeven niet te kiezen voor het andere, kunnen ook gaan voor het betere. Maar misschien denken ze zelf dat ze dasr te kort voorkomen en kiezen dus het andere. Ben ook heel benieuwd wat Ihhataren van Psv gaat doen. Zelf hoop ik het NL elftal. Maar ja dat hangt ook heel erg van zijn achterban af denk ik. In ieder geval ga ik genieten in de Johan Cruijf Arena.
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 13:25
Nee, ik denk dat ze Marokko kiezen omdat ze hier toch meteen de pineut zijn als ze 1 fout maken. En Marokko heeft een feelgoed factor, waar het alleen maar beter kan worden. Oranje was ooit goed, dus daar is men kritisch.

Als Ihattaren zich thuisvoelt en wat leuke Nederlands inheemse vrienden heeft dan hoeft hij niet voor Marokko te kiezen Maar veel krediet heb je in dit land als mens met andere afkomst niet, dus het is een gok.

Ik gun je ook een fijne pot.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 13:26]
Vind ik leuk
JoeyC +4369
zaterdag 23 maart 2019 om 12:04
Verkeerde reactie...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 12:05]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:08
leg uit!
Vind ik leuk
JoeyC +4369
zaterdag 23 maart 2019 om 13:01
Ik reageerde op jou, maar ik wou op iemand anders reageren
Vind ik leuk
Oud Fluks +1204
zaterdag 23 maart 2019 om 07:58
Hopelijk gaat dit team nog verder uitbouwen met prestaties van Wereldniveau want dat is nu toch echt nodig na de magere jaren ervoor !
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 08:52
Waar haalt Memphis de inspiratie
Is dit de Voetbal-E.O.?

Ik vind het hartverwarmend, samen werken aan een beter Nederland,
niemand buitensluiten. Eén doel, één spirit.

Alleen 1 ding, het komt uit de mond van Memphis die
altijd enkel en alleen met zichzelf bezig is.
Als je dit nou meent Memphis, dan is het mooi,
maar werk dan ook aan jezelf, dan ben je geloofwaardig.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:12
Hallelujah
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zaterdag 23 maart 2019 om 12:56
Het is ook allemaal bullshit, die gozer is alleen maar met zijn imago bezig, een topsporter kan best aan zijn imago denken, maar bij hem is zijn topsport het bezig zijn met zijn imago ipv profvoetballer zijn.
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 13:28
Ja, dat ziet hij dan bij sterren uit Amerika.
Hij snapt niet dat het maar voetbal is, als zijn carriere voorbij is dan is hij gewoon een burger zoals wij allen.
Natuurlijk denkt hij dat de wereld zit te wachten op zijn Rap-muziek maar een mening van een wereldvreemde miljonair is niet zo sexy.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zaterdag 23 maart 2019 om 13:58
Precies, binnen nu en 5-10 jaar is iedereen hem vergeten en stroomt het geld niet meer binnen en zijn ze niks meer.

Hij heeft ook vertrouwen en aandacht van anderen nodig, dat is niet iets wat vanuit hemzelf kan komen. Hij heeft dus altijd een coach nodig die hem pampert en fans nodig die hem adoreren, zonder dat functioneert hij gewoon totaal niet. Dat is een zwaktebod en daarom is hij ook geen topsporter en gaat hij nooit verder komen dan waar hij nu is.

Zijn volgers volgen hem vanwege zijn voetbal, al die bijzaken zullen sommigen vast leuk vinden om mee te krijgen, maar als hij niet meer voetbalt is hij niet meer interessant, want reppen kan hij niet zonder auto tune dus is ook geen kwaliteit waar mensen hem speciaal voor volgen.

Maar goed, de waarheid mag niet gezegd worden, dan ben je slechts een jaloerse hater.
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 16:52
Hij werkt volgens mij wel hard aan zichzelf, want hij ziet er fit uit net als Ronaldo. maar misschien is dit typisch Nederlands dat wij dat niet zo goed accepteren. Ik denk dan ook... hebt niet het medicijn tegen Kanker uitgevonden ... je kunt leuk tegen een bal trappen dat is het.
Vind ik leuk
deltiaan +1465
zaterdag 23 maart 2019 om 10:16
je bent een goede voetballer ; je moet niet denken dat je Christus ,want jij hebt totaal geen mentilateit
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:43
Is Babel nou een selfie aan het maken ?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:56
Man man een potje gewonnen van een land dat niet eens kan voetballen. Wat een hoogmoed weer de klap komt wel weer als er een sterk team tegen over staat.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zaterdag 23 maart 2019 om 12:54
Het was inderdaad een hele matige tegenstander, ook die Nations League potjes zijn natuurlijk een beetje vertekenend, Duitsland zit/zat vol in een reorganisatie en vernieuwing van het team en Frankrijk neemt die cup totaal niet serieus.

Overigens ben ik van mening dat Depay het helemaal niet geweldig heeft gedaan in die wedstrijden, het was niet perse helemaal bagger, maar ook niet geweldig zoals beweerd wordt, hij blijft een wild, blind paard wat een gebrek heeft aan overzicht rond de 16 en veel kansen verprustst met slappe schoten of slechte voorzetten.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zaterdag 23 maart 2019 om 12:52
Daarom haalt hij de top niet, hij moet opgeraapt worden door anderen, heeft vertrouwen van anderen nodig in plaats van dat het uit hemzelf komt.

Topsport is hard, je trainer komt en gaat sneller dan je met je ogen kunt knipperen, als je dan afhankelijk bent van de trainer en het vertrouwen wat je van hem nodig hebt dan ben je dus heel kwetsbaar, zeker in het buitenland waar je slechts een nummer bent.

Dit is echt precies waarop ik al die tijd al doel, waarom hij geen topsporter is en de top niet gaat halen, dit stuk van zijn mentaliteit is het aller grootste probleem, het afhankelijk zijn van externen ipv dat hij onder alle omstandigheden gewoon vertrouwt op zijn talent en niet op de aandacht van zijn coach.

Doorselecteren, zet Wout maar in de spits, want als straks andere spelers groter worden dan hij en meer aandacht gaan krijgen (Frenkie, Matthijs, Bergwijn, enz) dan gaat het tussen de oren weer mis en is er weer stront aan de knikker.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws