'Dan is het duidelijk dat Memphis Depay het potentieel van een wereldtopper bezit'

'Dan is het duidelijk dat Memphis Depay het potentieel van een wereldtopper bezit'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 07:56za 23-03-2019 om 07:56

Wim Kieft vraagt zich af waar de toekomst van Memphis Depay ligt. De 25-jarige aanvaller maakte opnieuw veel indruk in Oranje in het EK-kwalificatieduel met Wit-Rusland (4-0). Dat niveau haalt hij vaak niet bij zijn club Olympique Lyon.

'Memphis Depay blijft een mysterie', schrijft Kieft in zijn column in De Telegraaf. 'Als voetballer roept hij zoveel vraagtekens op. Als je hem ziet spelen tegen Wit-Rusland is het voor iedereen duidelijk dat Depay het potentieel van een wereldtopper bezit. Natuurlijk kan je zeggen dat die Wit-Russen niets voorstelden, wat ook zo was, maar tegen Duitsland en Frankrijk laat hij hetzelfde zien.'

Toch ziet de oud-spits dat Memphis dit seizoen in Lyon weinig klaarspeelt. 'Terwijl Depay met zijn kwaliteiten voetballend bepalend kan zijn voor elk elftal. Dat bewees hij donderdagavond opnieuw. Hij is snel, sterk, bezit power, een krachtige sierlijkheid en heeft een enorme drive en etaleert dat allemaal bij Oranje. Iedereen speelt voor hem, ze zoeken hem continu en van daaruit maakt hij het verschil.'

'Hij wil graag naar een Europese topclub en clubs uit die categorie zullen heus zijn potentie onderkennen', denkt Kieft. 'Tegelijkertijd zullen ze zich afvragen waarom Depay die kwaliteiten niet week in week uit laat zien bij Olympique Lyon. Clubs zullen dit meenemen in hun afweging om hem binnen te halen of niet. Daarom ben ik heel benieuwd waar uiteindelijk zijn toekomst ligt.'

Poll

Is Memphis klaar voor een Europese topclub?

(6381 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 08:02
Is Memphis klaar voor Ajax
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:02
Ik denk het niet. Nog niet 😉
Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
zaterdag 23 maart 2019 om 08:17
Ras echte PSV’er wij houden van hem en is de beste ooit Ajax leidt niks op alleeennnn kopen kopen
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:32
Ach wat schattig..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:00
20 % wat in de eredivisie voetbalt nou 20 is misschien te veel maar zijn opgeleid bij Ajax wist u dat
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:24
Hahhah oa de Ligt vergeten wijsneus.....
Depay is opgeleid door Sparta als ik me niet vergis en later gekaapt net als al die ajax (rosario, bergwijn,malen etc) opgeleide spelers door psv.
Jullie parel uit eigen jeugd is Hendrix!!!
🐣
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:38
Ajax de super mega Europese top opleidingsclub
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:50
Aaaaaaah gossie...🐣
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:21
Daar heb je weer een nieuw trolletje , kan het niet hebben dat ons Ajax de enige echte Europese super topclub is terwijl zijn eigen cluppie niet eens door de poule fase komt
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:34
wat ben je nou aan t doen? je bent geen eens voor ajax
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2238
zaterdag 23 maart 2019 om 09:14
Was dat maar waar he
Vind ik leuk
Importbrabo +2429
zaterdag 23 maart 2019 om 09:31
Eerder klaar mét Ajax
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:22
Dat is de poll niet Rinus
Vind ik leuk
Tsja +284
zaterdag 23 maart 2019 om 12:00
Ja.... maar Ajakkes niet voor Memphis.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:43
Inderdaad, jaartje Ajax en CL en dan direct naar mooie club zoals Liverpool of Aletico
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:05
Het is een geweldige speler. Sinds dat hij in de spits loopt, zie je wel dat hij zich meer en meer daar thuis voelt.

Je kunt ook zien dat hij ontzettend veel aan spiermassa heeft gewonnen. Hij werkt wat dat betreft er wel hard voor om de top te willen bereiken
Vind ik leuk
Staaijman74 +1401
zaterdag 23 maart 2019 om 08:06
Ajax zou goed voor hem zijn.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
zaterdag 23 maart 2019 om 08:18
500 stappen terug Ajax nee dankjewel
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:43
Ja zou kunnen, waarom niet..? Hij krijgt nu bij Lyon 4.5 miljoen p/j. Als Ajax hem 6 kan bieden, misschien komt hij dan. Zou een geweldige aankoop zijn. 30 miljoen bieden en hij is van ons. Hij is ontevreden daar en zit de laatste tijd op de bank. Denk dat Lyon bij een bod van 30 miljoen wel overstag gaat.

Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:07
Ik denk dat Memphis gewoon weg wil bij Lyon. Maar dan kan hij beter zn best doen, want met alleen n paar goede interlands gaat die topclub niet komen.
Vind ik leuk
DEWEE +2919
zaterdag 23 maart 2019 om 08:16
Het verschil tussen Oranje en Lyon is dat ze bij Oranje wat Kieft al zegt hem vooral zoeken. Bij Lyon is het een van de pionnetjes en minder belangrijk, Lyon speelt niet in dienst van Depay. Daar houden ze niet van die groot spraak Ga maar eens een club zoeken die dat wel doet...
Vind ik leuk
Oohzo +240
zaterdag 23 maart 2019 om 09:08
Ze zoeken, bij Lyon, vooral Fekir en Moussa Dembélé op.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1571
zaterdag 23 maart 2019 om 08:22
Ik blijf erbij dat ze hem bij Lyon momenteel verkeerd gebruiken.
Vind ik leuk
Beer1967 +20
zaterdag 23 maart 2019 om 08:31
Memphis zit bij lyon op een dood spoor. Het zou goed zijn van club te wisselen. Ik denk dat Liverpool een geschikte club voor Memphis zou zijn. Die hebben namelijk een vervanger nodig voor de vertrekkende Mane. Memphis en Mosala in de spits> mooi koppel. Daarbij vind ik dat Jurgen Klopp een ideale trainer is voor Memphis. Die durft hem figuurlijk onder zijn kont te schoppen indien nodig, precies wat Memphis soms nodig heeft
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:31
Ik zeg napoli of sevilla valencia
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:32
Goedkope stand in van suares?....
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:37
Depay zit nog wel onder de absolute wereld top. Maar absoluut en zeker een goede speler, die als hij zn koppie er een beetje bij houdt nog wel stappen kan gaan maken..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:43
Wat men vergeet is dat bij topsport (en dus ook voetbal) het mentale aspect heel groot is. Memphis moet op de juiste manier benaderd en ingezet worden dan kan hij ver komen. Het valt en staat bij hem bij het kiezen van de juiste club met de juiste mensen om hem heen. Er zijn spelers die overal renderen en dit minder nodig hebben (Ibrahimovic, Ronaldo) maar andere spelers wat meer.
Vind ik leuk
Dordtenees +1185
zaterdag 23 maart 2019 om 08:55
Ik vind hem écht een geweldige speler, al sinds zijn bloeiperiode bij PSV, echter kun je ook niet ontkennen dat er iets schort aan zijn houding c.q. maniertjes. Als hij daar aan werkt zullen de topclubs wel in de rij staan voor hem. Aan inzet zal het niet liggen.
Vind ik leuk
BT410 +438
zaterdag 23 maart 2019 om 09:05
Natuurlijk weer heel overdreven
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 09:11
Italie lijkt me wel wat voor hem, als counterspits, maar Engeland of Spanje moet ie niet proberen, zoek een team dat wil spelen waar jouw kracht zit.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2749
zaterdag 23 maart 2019 om 09:30
Zou Kieft alle wedstrijden van Depay kijken of alleen het nieuws lezen ?
Ik denk dat Depay in een super aanvallend elftal altijd van pas kan komen en vind hem zelf wel passen bij PSG of real Madrid.
Vind ik leuk
Johan59 +1228
zaterdag 23 maart 2019 om 09:37
Nou Marc geef hem 3 miljoen per jaar, en een nieuwe hoed en we hebben een wereld topper in de dop in huis
Vind ik leuk
pinkelman +4473
zaterdag 23 maart 2019 om 09:43
Laat het eens zien tegen Duitsland zou ik zeggen.
De jong (psv spits) doet het ook leuk tegen de Graafschap maar als er iets meer tegenstand komt kijken geven ze meestal niet thuis.
Kieft heeft het over een internationale topper, nou laat het maar zien dan tegen de grotere voetballanden want dat is er nog niet van gekomen en die potentie schreef men hem al enkele seizoenen geleden toe, waar hij tot dusver nimmer aan heeft beantwoord.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 09:49]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 23:13
Precies!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:04
Memphis heeft onmiskenbaar talent. Helaas is hij niet zo slim en erg gevoelig. Hij heeft 100% vertrouwen nodig. Dit krijgt hij van Koeman, bij gebrek aan een betere spits. In potentie een wereldtopper, door zijn matige mentaliteit, zal hij zeer waarschijnlijk nooit zijn potentie waarmaken. Tenzij hij verandert: wat slimmer wordt en zichzelf niet meer zo geweldig vindt. Dan kan hij net zo goed worden, als van Persie bij Man Utd en Arsenal was.
Vind ik leuk
Sanders +4338
zaterdag 23 maart 2019 om 13:26
Zo, jij weet het wel heel precies allemaal. Knap hoor
Vind ik leuk
Linke loe +2261
zaterdag 23 maart 2019 om 10:08
Ik heb hele grote twijfels of hij het red bij een topclub..die jonge is veelste veel bezig met andere dingen denk ik
Vind ik leuk
mason +2417
zaterdag 23 maart 2019 om 10:14
Hij heeft gewoon de verkeerde club en competitie gekozen. hij had voor de bundesliga moeten kiezen. En niet voor die lullige franse competitie.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:15
Lyon is nu gewoon zijn niveau. Kan nog lang niet tippen aan het niveau van spelers als: Neymar, Mbappe, Ronaldo, maar ook nog niet aan: Hazard, Salah, Mane, Sane, Son, Bale etc...
Vind ik leuk
Pelemaradona +1796
zaterdag 23 maart 2019 om 10:28
Bale👀
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:28
Is Depay volgens jou dan beter dan Bale😂😂
Vind ik leuk
Pelemaradona +1796
zaterdag 23 maart 2019 om 10:31
Op dit moment zeker..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:32
Je bent serieus?😂😂 Bale is echt 3 klasses beter, is alleen niet echt invorm.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1796
zaterdag 23 maart 2019 om 10:37
Blessure gevoelig,heeft zn momentjes maar zelden belangrijk voor Real,Memphis is vaker betrokken bij een goal dan Bale...
Bale in goede vorm is zeker beter dan Memphis,maar hij is zolang uit vorm zeg...Wat was hij slecht tegen Ajax in de Cl..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:41
Ja Memphis is vaker betrokken bij een goal voor Lyon in de Ligue 1.. En Bale zit niet lekker in zijn fel. Moet gewoon weer terug naar Spurs!
Vind ik leuk
Pelemaradona +1796
zaterdag 23 maart 2019 om 10:42
Niet voor 140 miljoen wat Real voor hem wilt ontvangen..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:49
Nee, maar dat gaat ook niet gebeuren. Gaan ze nooit vangen. Zal de helft zijn denk ik.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1571
zaterdag 23 maart 2019 om 11:03
Laat Neymar maar weg...over overschatting gesproken.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:17
Geweldige voetballer! Walgelijk ventje, maar kan zo heerlijk voetballen. Technisch echt fantastisch!
Vind ik leuk
Maxx Jw +1571
zaterdag 23 maart 2019 om 11:29
1.Blinkt uit in schwalbes 2.scoort wel eens maar nooit topscorer 3.Vaak geblesseerd 4. Geen winnaarsmentaliteit 5. Altijd gezeik met de arbitrage 6. Heeft ook met Brazilië op de WK niks bijzonders laten zien(alleen valpartijen) en 7.Die trucjes van hem ....ja leuk...maar die kan onze Memphis ook. Dus op basis van wat moet hij altijd de nummer 3 zijn achter Messi en Ronaldo?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:02
Waar zeg ik dat hij de nr 3 is achter Messi en Ronaldo? Ik vind hem wel een van de betere buitenspelers op aarde. Geweldige dribbel heeft hij en kan het balletje makkelijk rond tikken.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1571
zaterdag 23 maart 2019 om 12:33
Nee ik zeg ook niet dat je dat hebt gezegd...maar het is wel zo dat ze hem als 3e beste zien. Naar mijn mening zijn er betere.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:36
Ik denk dat er meer mensen zijn die Modric als nr 3 zien dan Neymar.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1571
zaterdag 23 maart 2019 om 13:39
Ik persoonlijk vind Mbappé, Salah en Modric beter ja.
Vind ik leuk
Doenorma +179
zaterdag 23 maart 2019 om 10:18
Bij Lyon is hij de gun factor kwijt door zijn uitgesproken ambitie om naar een topclub te gaan. Die Fransen zijn op hun croissantje getrapt daardoor. Memphis heeft aangegeven dat de sfeer anders is. Ze willen teveel leunen op fekir. Die is goed maar nou niet zo bijzonder. Ja hij is onderdeel geweest van een wk winnend elftal. Onderdeel dus niet een bepalende speler. Lyon moet zijn kop uit het zand trekken en het elftal meer om memphis heen bouwen net zoals bij oranje een beetje het geval is...simpel maar Bruno en lyon zijn zeik Fransozen 😂 😂 😂
Vind ik leuk
ronnieb +705
zaterdag 23 maart 2019 om 13:08
Hij heeft 100% de verkeerde club gekozen met Lyon. Maar als je de Franse competitie een beetje kent weet je dat er daar 10 Depays rondlopen.
Vind ik leuk
Doenorma +179
zaterdag 23 maart 2019 om 14:03
Ja echt noem ze dan maar op. En moet at random he... Zeg maar de namen die je toevallig altijd hoort... 😂 😂 😂 😂
Vind ik leuk
Vooruit +334
zaterdag 23 maart 2019 om 22:13
Hij heeft al getekend bij Feyenoord.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws