Overmars verzekert: 'Er zullen niet meer dan vijf belangrijke spelers vertrekken'

Overmars verzekert: 'Er zullen niet meer dan vijf belangrijke spelers vertrekken'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 13:03za 23-03-2019 om 13:03

Marc Overmars verzekert de Ajax-fans dat er niet meer dan vijf belangrijke spelers zullen vertrekken uit Amsterdam. Het succes in de Champions League zorgt er voor dat de Ajacieden er goed op staan bij grote clubs in het buitenland.

Overmars wil echter voorkomen dat hij een heel nieuw elftal bij elkaar moet kopen. Daarom waakt hij voor een massale uittocht uit de Johan Cruijff Arena. "Er zullen zeker nog wel belangrijke spelers gaan vertrekken, maar dat zullen er niet meer dan vijf zijn", zegt de directeur voetbalzaken van Ajax bij Inside Ajax. "De kunst is, en daar zijn we met de scouting druk mee bezig, dat we het weer goed opvangen."

"Sommige spelers zijn onvervangbaar", geeft Overmars toe. "Die worden eens in de twintig jaar geboren. Ik wil geen namen noemen, maar dat is een feit. Ik zie een uitdaging om goede vervangers te halen. Het wordt niet makkelijk, maar ik ben er niet bang voor."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Zymotic +346
zaterdag 23 maart 2019 om 13:06
Ooohhh 5 maar.
Vind ik leuk
pietprecies +12429
zaterdag 23 maart 2019 om 13:10
Idd, dat is al te veel, Frenkie, De Ligt, Ziyech, Onana, Tagliafico dus. Dat is wel echt een probleem hoor..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:23
Als het bij echt deze 5 blijft is het best te doen. Ziyech had afgelopen zomer al weg willen zijn. Matthijs en Frenkie zijn niet te houden en niet op hun nivo te vervangen. Nico en in mindere mate Onana wel.
Als het lukt om Donny, Tadic, Blind, Neres, Dolberg, Nous te behouden dan kun je met 1 of 2 eigen spelers (zoals Gravenbergh en Eiting) en goede aankopen (er komt echt veel geld binnen) volgend jaar gewoon weer een héél goed elftal hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:25
Bij Eiting stopte ik Met lezen. Jammer, je begon zo goed
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:03
Kritische lezer hoor
Vind ik leuk
Degier +2038
zaterdag 23 maart 2019 om 18:11
Ik was bij Dolberg al afgehaakt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:27
Eiting staat stil in zijn ontwikkeling, jammer want hij had veel potentie....een beetje het Bazoer verhaal
Vind ik leuk
Pindarots +1378
zaterdag 23 maart 2019 om 13:29
Eiting kan het niveau niet aan dat hebben we al kunnen zien. Die is nog trager dan Schone.
Vind ik leuk
Sanders +4338
zaterdag 23 maart 2019 om 13:32
Verhuren die hap
Vind ik leuk
Basik013 +928
zaterdag 23 maart 2019 om 18:21
Dit zou een prima tijd voor appie zijn geweest 😞
Vind ik leuk
Tarcotsira +898
zondag 24 maart 2019 om 00:19
Inderdaad spelvertrager en hij is nog jong ook …...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:31
Dolberg behouden lijkt me geen enkel probleem..
Vind ik leuk
HanV +5671
zaterdag 23 maart 2019 om 13:44
Je zou toch raar opkijken als die opeens als een Milik II zou worden verkocht. Snel doen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:26
Milik doet Het anders heel goed👍🏼
Vind ik leuk
FRChamp +2414
zaterdag 23 maart 2019 om 16:59
Terug van weggeweest, Polska?😃
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:00
Zonder Ziyech was Ajax dit jaar ook niet zo sterk. Tadic was toch zijn vervanger.Welke jeugdspeler kan hem vervangen.
Vind ik leuk
pietprecies +12429
zaterdag 23 maart 2019 om 15:22
Sorry maar Eiting? Een soort Hendrix is dat..

Ik kan niet wachten tot Brobbey en met name Unuvar doorkomen
Vind ik leuk
okencie +47
zaterdag 23 maart 2019 om 18:09
Hendrix is op dit moment 100x beter dan Eiting... leuke technische speler op bepaalde momenten maar veel te licht voor dit Ajax. Van Hendrix ben ik altijd wel gecharmeerd geweest, erg onderschatte speler.
Vind ik leuk
bert +667
zaterdag 23 maart 2019 om 20:54
Wie is Hendriks
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:16
Nous ken ik niet.
Vind ik leuk
Vakkie D +4788
zondag 24 maart 2019 om 08:04
Tadic is inderdaad moeilijk maar de rest zit de helft van de tijd op de bank of heeft geen uitzonderlijke kwaliteit. Dat zijn spelers die dus best wel te vervangen zijn maar beter kunnen blijven om een belangrijkere rol in te nemen. Daarnaast zal het geld kosten maar dat zal je er ook voor krijgen.
Vind ik leuk
bert +667
zaterdag 23 maart 2019 om 13:31
Neres tadic labyad
Vind ik leuk
Patje41 +1220
zaterdag 23 maart 2019 om 14:15
Labyad heeft inmiddels bewezen dat hij niet goed genoeg is
Vind ik leuk
okencie +47
zaterdag 23 maart 2019 om 18:10
Labyad gaat het idd niet redden bij Ajax dat is nu wel duidelijk. Begint al het pispaaltje te worden van het publiek
Vind ik leuk
erikv78 +670
zaterdag 23 maart 2019 om 13:59
Ik verwacht dat Neres 1 van de 5 is. 43m geweigerd, als er in de zomer 60m op tafel ligt is hij weg. Zie eerder Onana nog blijven
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:59
Deze vijf gaan bij elkaar 300 miljoen opleveren. Dus kan er ook wat degelijke voor terug voor komen.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 14:10
Wat heb je nu tegenwoordig aan 300 miljoen? Daar kan je toch niet meerdere spelers voor kopen die in Europa aan kop mee gaan doen?
Vind ik leuk
Markieee +1249
zaterdag 23 maart 2019 om 14:41
En theorie kun je daar 3 spelers van het niveau pogba, di maria kopen. Is toch niet heel erg. Nou gaan we dat niet doen natuurlijk. Als overmars het goed doet kun je voor 20 miljoen heel goede talentvolle spelers en onderschatte spelers kopen. Dus ja 300 miljoen is zeker een fatsoenlijk bedrag op je weer te versterken op europese niveau.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 15:16
Markiieee, ik schat maar zo in dat veel spelers van die prijsklasse helemaal niet in Nederland willen voetballen. Dat zal niks met angst te maken hebben, maar alles met de kracht en kwaliteit van onze eredivisie.
Vind ik leuk
Markieee +1249
zaterdag 23 maart 2019 om 16:04
Nee dat is duidelijk en bergijp ik uiteraard ook wel, daarom leg ik de aandacht op onderschatte spelers (type Tadic) en toptalenten misschien uit Nederland, maar wss uit ander landen (type Neres) van rond de 20 miljoen.
Vind ik leuk
Wim Horst +1186
zaterdag 23 maart 2019 om 16:39
ik denk dat veel spelers bij Ajax willen spelen want spelers van Ajax gaan altijd naar een betere club dus dat zouden ze in theorie kunnen gebruiken als een springplank naar een hoger doel
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 16:53
Ja, maar dan heb je net de categorie onder die welke Ajax nodig heeft, denk ik.
Vind ik leuk
Degier +2038
zaterdag 23 maart 2019 om 18:13
Alleen als je ze buitensporig hoge salarissen geeft.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zondag 24 maart 2019 om 07:23
J a, maar, dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren.
Vind ik leuk
Degier +2038
zondag 24 maart 2019 om 08:26
Ik vind bijna 4 miljoen behoorlijk buitensporig voor Blind.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 25 maart 2019 om 09:18
Ja, dat mag je wel stellen. Het zal dan ook echt niet waar zijn denk ik. En als het wel zo is, nou geweldig. Dan, voor dat geld, heb je echt een kat in de zak. Want, hoewel hij een voetballer is die veel respect verdient, hij heeft dan met zoveel salaris (lekker ook voor de schatkist), veel te veel. Ik noem dat geldsmijterij, maar misschien alleen omdat ik dat zelf nooit zal verdienen. Of ik het krijg is een heel ander zaak. En dat laatste kun je ook nog omdraaien ;-)
Vind ik leuk
Patje41 +1220
zaterdag 23 maart 2019 om 21:32
En met dat kl... kunstgras
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:57
klote kunstgras onmiddelijk met stoppen, we zijn het lachertje van Europa met die klote kunstgras, veredeld zaalvoetbal, een topspeler zal n ooit naar nederland komen als die dat belachelijke kunstgras ziet..onmidddelijk mee stoppen...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 17:10
300 miljoen kun je hele goeie spelers voor kopen. Het is alleen de vraag of er nog veel goede spelers over zijn als de grote competities klaar zijn. Zeker de clubs die willen en moeten verjongen.
Vind ik leuk
FSCeara +9548
zaterdag 23 maart 2019 om 14:15
Ruil Onana dan voor Tadic in dit rijtje en er blijft voor volgend jaar niets over. Dus overmars moet flink aan de bak bij jullie.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6655
zaterdag 23 maart 2019 om 15:32
volgens mij zegt hij nog 5, dus buiten Frenkie

wel jammer dat ze dit elftal niet nog een jaartje bij eklaar kunnen houden. ( nu behalve Frenkie dan )
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
zaterdag 23 maart 2019 om 18:26
Alle 5 niet te vervangen. Ga er maar aan staan. Inderdaad wel een probleem!
Vind ik leuk
voebtalie +3605
zaterdag 23 maart 2019 om 14:03
Hahahaha hahahaha inderdaad.. slechts 5 belangrijke spelers... En de Jong was al verkocht. Maw het halve elftal.
Vind ik leuk
Bontscoach +512
zaterdag 23 maart 2019 om 14:07
Haha. Als naast Frenkie ook De Ligt, Tadic en Ziyech vertrekken hou je erg over. Doe je mee om plaats 3-6 in de eredivisie.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:40
Dat is ook slap gelul met plek 3-6 je haalt er ook spelers voor terug!
En een mindere selectie zegt ook niet alles kijk nu maar naar PSV.
Daar is de selectie minder van tov van Ajax maar zijn hard op weg naar de schaal
Vind ik leuk
Bontscoach +512
zaterdag 23 maart 2019 om 17:53
PSV heeft juist een betere selectie. Meer ervaring ook.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:31
Tegen beter weten in een beetje dwars doen........ beetje objectief blijven. Idd betere selectie voetballend gezien. Mentaal moet nog blijken
Vind ik leuk
Sluisje +1068
zaterdag 23 maart 2019 om 21:45
Je spelling is niet best, maar je verstand van voetbal is nog minder 😂
Vind ik leuk
FRChamp +2414
zaterdag 23 maart 2019 om 17:01
De selecties van de top 3 worden flink vernieuwd komende zomer.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:00
buiten Frenkie.....
Vind ik leuk
rexxo +15938
zaterdag 23 maart 2019 om 13:06
5 vind ik al extreem veel, helaas is dat niet eerste keer dat een ploeg die goed presteert in de CL wordt leegekocht.
Vind ik leuk
Pimman +11421
zaterdag 23 maart 2019 om 13:10
Helaas ook als Nederlandse topclub houd je dat niet tegen. Gelukkig komt er véél geld binnen.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zaterdag 23 maart 2019 om 13:15
Dat geld heb je niet veel aan als ze na een belangrijk seizoen al weer vertrekken.. zo kan je continue blijven bouwen aan het team en kom je iedere keer niet verder. Ze moeten gewoon eens met dat budget wat ze hebben de salarissen flink omhoog schroeven en zeggen okee je krijg net zoveel als daar en we behouden het team om iets moois neer te zetten. Helaas krijg je dan het volgende probleem, de ED.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:25
De ED is ook het enige probleem voor Ajax .
Ik denk niet dat die 5 Ajax willen verlaten omdat ze Ajax geen topclub vinden .
Nergens is alles zo goed geregeld als in Nederland denk ik in het voetballen .
Maar spelers willen Ajax verlaten omdat de Nederlandse competitie nogal zwak is , en je tegenwoordig alleen nog een top 2 hebt waardoor je in de ED maar 2 echte topwedstrijden speelt als Ajaxspeler .

Daarom is het ook belangrijk dat Feyenoord weer aansluit , en dat de subtop nog sterker word .
Al vind ik dat clubs als AZ en Utrecht het best goed doen met de mogelijkheden die ze hebben .

Je hoort hier Ajacieden ooit brallen dat Ajax het Bayern van Nederland word , maar als dat gebeurt is er helemaal geen hond meer geinteresseerd in het Nederlandse voetbal , en dat gaat Ajax ook merken .
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zaterdag 23 maart 2019 om 13:32
Helemaal mee eens service, hier hoeven niks verder aan toe te voegen! Fijne reactie.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:36
Ook al ben ik niet voor Ajax , ik vind het wel gewoon een mooie club en heb ook respect voor ze .
Voor sommige supporters heb ik wat minder / geen respect ;-)
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zaterdag 23 maart 2019 om 13:38
Gelukkig ben ik rieel genoeg om dan ook een leuke mening terug te krijgen daarover, dat maakt voetbal ook mooi.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:54
Supporters zoals jij zouden hier veel meer moeten zijn , je kunt met jou gewoon een gesprek voeren .
Jij zit tenminste ook gewoon in dat geld niet alles is voor een voetbalclub .
Geld is inderdaad leuk , maar als je elk jaar een nieuw team moet bouwen , wat heb je dan aan geld .

Ik zou het als Ajacied veel leuker vinden om dit team bij elkaar te houden , en dan over 2 jaar de cl winnen .
Daar heb je veel meer aan als supporter , want aan dat geld heb je niks als supporter , of ze moeten het bier in de Arena een euro maken voor een halve liter .
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zaterdag 23 maart 2019 om 15:26
Precies, het liefste nog zelfs 3 jaar maar dat is natuurlijk nog vele malen moeilijker als 2 al niet eens lukt.. het bier mogen ze indd verlagen 4.50 is van de zotte gewoon! Dat geld is leuk en een speler als tadic kopen ook tuurlijk want ik ben heel blij dat die er bij is maar ik zie ze echt heel graag gewoon 2 a 3 seizoenen bij elkaar blijven wat helaas niet gebeurd. Ieder jaar moet je maar weer gaan bouwen en dat is indd als supporter gewoon kut om te zien. Al geniet ik wel echt van het spel dit jaar in de CL. Ik hoop indd ook dat er meerdere zijn zoals ik waar je gewoon lekker mee een mening kan delen en normaal discussieren maar goed er zijn er ook een aantal van psv/feyenoord waar ik dat gelukkig ook goed mee kan.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:32
Net zoals onder de Ajacieden zijn er ook genoeg normale PSV supporters hoor .
Het zijn er maar een paar die het verneuken , alleen reageren die zo vaak dat het net lijkt of het hier vol zit met trollen .
Helaa ga ik er zelf ook wel eens in mee , maar dat is wel altijd in een reactie op een trol zelf .
Ik zal nooit uit mezelf gewoon een provocerende reactie plaatsen , maar ik ga dan wel ooit te ver , dat weet ik zelf ook wel .
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zaterdag 23 maart 2019 om 15:35
Nee precies, maar buiten het trollen kan je ook echt weleens een geintje naar elkaar maken want dat hoort er natuurlijk gewoon bij. Zolang je met elkaar normaal over voetbal kan praten herriner je jezelf er ook weer aan hoe leuk het spel is en waarom we er van houden!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:15
Twee topwedstrijden ?
Ik denk vier en 10 lastige (tegen suptop). Verder kunnen ze met een brede selectie uitrusten voor de Europese wedstrijden. Dan hetzelfde verdienen en neem van mij aan dat er velen willen komen.
Vind ik leuk
Sanders +4338
zaterdag 23 maart 2019 om 13:36
Zodra je de salarissen opschroeft is er geen weg terug meer. Ajax word dan heel afhankelijk van hun prestaties. Clubs zoals in engeland kunnen het zich altijd permiteren omdat alle clubs daar standaard al veel meer geld krijgen. Die luxe hebben we in nederland niet.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:03
Ja 3 mindere jaren en dan raak je in de problemen. Iets duurdere talenten halen die nog niet enorm Salaris willen maar Europees willen spelen en standaard basisplek willen hebben is handiger denk ik. Laten zien dat je als ajax goede club bent om je in de kijker te spelen en elk jaar met stijgende inkomen grotere talenten halen.
Vind ik leuk
Degier +2038
zaterdag 23 maart 2019 om 18:20
Klopt. In je begroting geld opnemen, dat niet zeker is, is funest. Kijk maar naar het masterplan van Feyenoord, toen ze allemaal grote spelers haalden met het idee, dat ze dan kampioen zouden worden en de CL inkomsten dus alvast in de salarissen hadden meegenomen.
Hebben we nu nog "plezier" van.
Vind ik leuk
Pimman +11421
zaterdag 23 maart 2019 om 17:34
Je kan spelers wel 3x zoveel laten verdienen maar in het Buitenland is her vaak nóg meer plus een veel mooiere competitie..dus heeft geen zin daar kan je nóóit tegenop!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:29
Kijkt inderdaad maar eens naat as monaco van 2?jaar terug.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:06
ach, na 95 gingen er een riedel spelers waar bijna geen cent voor gebeurd was.
In de tijd dat de transfersommen een stukkie lager lagen, maar toch...
Nu is daar goed op geanticipeerd, laten gaan tegen goede prijzen, scouten maar dan goed scouten, en eigen jeugd laten doorstromen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:07
Ooh slechts 5, dan heb je weinig over Marcie
Vind ik leuk
Cappie +7934
zaterdag 23 maart 2019 om 13:07
Niet meer dan 5 belangrijke spelers... nou nou, dat zijn er weinig :S
Frenkie
De Ligt
Ziyech
Onana
?

Dat heet een nieuw elftal opbouwen.
Vind ik leuk
chicken +15039
zaterdag 23 maart 2019 om 13:09
Nico
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 13:12
Nee Cappie, Frenkie naar Barcelona is al rond, daarnaast nog 5 spelers: De Ligt, Ziyech, Onana, Neres, Tagliafico. Kijk zelf eens wat er nog over is en bedenk eens een redelijke vervanger voor bovengenoemde vertrekkers.
Vind ik leuk
Cappie +7934
zaterdag 23 maart 2019 om 13:14
Ik denk dat Overmars bedoeld inclusief Frenkie. Anders is het helemaal erg.

En de redelijke vervangers ga ik niet noemen, ik ga Marcie niet helpen, hij leest mee!
Vind ik leuk
Niels92 +38634
zaterdag 23 maart 2019 om 13:19
Klopt dat heeft Overmars vorige week al gezegd :)
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 14:03
Jammer, ik had je best ingeschat als een goede hulp, een soort rechterhand van Marc O.
Vind ik leuk
Cappie +7934
zaterdag 23 maart 2019 om 14:09
O, wel van Marco B. bijvoorbeeld. Maar niet van Marc O.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 14:11
Hahaha. Tja, jij kan het weten.
Vind ik leuk
Niels92 +38634
zaterdag 23 maart 2019 om 13:18
Die 5 zíjn inclusief Frenkie dat heeft Overmars vorige week ook al gezegd.

Neres zie ik wel blijven :)
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 14:36
OK, Neres blijft, dan wordt het Tadic die in de uitverrkoop komt.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:19
Hij bedoelt natuurlijk inclusief frenkie
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 15:14
Dat zou goed kunnen André. Dat scheelt alweer een goede speler.
Vind ik leuk
045Brunssum +1109
zaterdag 23 maart 2019 om 13:12
Pröpper
Vertongen
Zouden alvast 2 goede vervangers zijn
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:50
Vertonghen 31 jaar komt niet was nog te vroeg om terug td komen !!
Vind ik leuk
Linke loe +2261
zaterdag 23 maart 2019 om 14:04
Vertonghen wil niet..maar ze moeten pröpper idd meteen halen dat is een prima speler voor het middenveld
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:49
Neres of dolberg..
Vind ik leuk
PSV JWZ +63
zaterdag 23 maart 2019 om 13:08
Ontzettend jammer dat alles dan zo snel weer uit elkaar valt. Het is een beetje het lot van de Nederlandse clubs op dit moment. Ik hoop dat we over een jaar of 5 a 10 bij een situatie gaan komen dat dat niet meer aan de orde is. Ik vrees alleen het ergste. Het enige wat nu eigenlijk weer in de internationale spotlights staat is dat Nederland prima opleidt. Wellicht als we in Europa weer wat meer plekken te verdelen hebben dat jongens wat langer blijven hangen doordat er wat meer geld gegenereerd wordt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 13:10]
Vind ik leuk
Mazraoui +3967
zaterdag 23 maart 2019 om 13:08
Kristensen, Labyad, Lamprou, Dolberg en Frenkie
Vind ik leuk
Johnny Cash +10883
zaterdag 23 maart 2019 om 13:12
Mag ik dolberg ruilen tegen veltman
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:43
Zei iemand Sinkgraven?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:58
Jullie hebben het nu over de opstelling van volgend seizoen?
Vind ik leuk
Henk020 +308
zaterdag 23 maart 2019 om 13:43
Maar daar wil ik dan wel de hoofdprijs voor ;)
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
zaterdag 23 maart 2019 om 13:09
Overmars met een nieuwe belofte die hij gaat breken..
Vind ik leuk
Cruise +79
zaterdag 23 maart 2019 om 13:11
Eenje daarvan is dus al ingevuld met de Jong. De vier andere zullen wel zijn:
de Ligt, Tagliafico, Ziyech en Onana. De vermoedelijke opbrengst voor dit 5 tal zal zo’n 250 miljoen waarmee je dus aardig kunt shoppen maar gelijkwaardige vervangers halen is vrijwel uitgesloten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:17
Onana gaat niet weg, wil alleen als eerste keeper naar een buitenlandse club. En gezien die plaatsen bezet zijn bij de beste en grootste 8 clubs heeft hij daar weinig kans op. Ik denk dat Donny en Neres wel gaan
Vind ik leuk
buddha +10609
zaterdag 23 maart 2019 om 13:43
vind jij Onana zo goed dan om die bij de beste 8 clubs te laten keepen ?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:36
Natuurlijk, alleen zijn die clubs al bezet.
Vind ik leuk
buddha +10609
zaterdag 23 maart 2019 om 19:23
mag hij wel wat beter zijn best gaan doen. maakt echt veel fouten de laatste tijd.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:35
Klopt, maar men vergeet wel eens dat hij nog heel erg jong is voor een keeper. Zijn niet veel keepers van zijn leeftijd die al zo goed zijn.

Overigens doel ik op zijn potentie he, ik zeg niet dat hij nu al top 8 van de wereld is.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:12
Ja lekker makkelijk eind van het seizoen gaat ie dus ontkennen dat spelers “belangrijk” waren
Zonder namen erbij nutteloze info
Zoals bijna elk artikel over Ajax btw
Vind ik leuk
Mr bien +8485
zaterdag 23 maart 2019 om 13:15
Ga maar huilen calimero. Dat er niks dan corruptie en omkoping en doping te melden is over Juventus zegt genoeg over dat walgelijke clubje.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:25
Bzzzzt wat een sukkeltje bien jij zeg

Onthoud het alvast eind van het seizoen gaat overmars bepalen wie wel of niet als belangrijk mogen beschouwen

Enne het artikel gaat over Ajax beetje ontopic blijven sukkeltje

Wat zielige Ajax-aftreksels zoals jij over mijn club denken kan ik al invullen hoor
Net een klein kindje wat geen lolly krijgt en maar 😭😭😭😭😭

Beetje zenuwachtig en bang voor juventus 🤣😂🤣🥳🥳🥳
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 13:25]
Vind ik leuk
Mr bien +8485
zaterdag 23 maart 2019 om 13:49
Whahaha kneus moeilijk he de waarheid.
En Juventus is niet van jou je hebt helemaal niks
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:36
Nee jij hebt wat stakker.
Vind ik leuk
Linke loe +2261
zaterdag 23 maart 2019 om 14:08
Jij bent hier het trieste mannetje jonge..beetje constant Ajax artikelen in de gaten houden ..zielig ventje
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:23
Lees het dan niet je ziet aan de kop al dat het een Ajax artikel is.

Zijn we in ieder geval op Ajax-topics van jouw nietszeggende bijdrages af.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:27
Dus jij denkt dat ie per ongeluk geen namen durft te noemen 😂
Dit is gewoon voorbedachte rade hoor
Stoer doen voor de achterban
Vind ik leuk
Pindarots +1378
zaterdag 23 maart 2019 om 13:35
Hij noemt geen namen om andere niet te kort te doen. Maar hij bedoeld Frenkie en Matthijs. De rest is niet van buitengewone kwaliteit wat nergens anders rondloopt. Probeer eens logisch na te denken en niet alleen maar te trollen. Ga anders lekker op voetbalprimeur.it kijken.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:40
Je noemt mij een trol maar heb je je maatje bien gezien

Beter op hem reageren met trol en dat soort dingetjes bro
Vind ik leuk
Linke loe +2261
zaterdag 23 maart 2019 om 14:10
Idd die 2 bedoeld Overmars ook..maar die juve kneusje is zo stom als een varken die snapt dat niet..ik wilde niks zeggen tegen die gast Maja heb het alweer gedaan
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:56
Bien zegt niks raars. Jouw club is nou 1maal walgelijk. Ik hoop zo erg dat ze vernederd gaan worden. De messen zullen flink geslepen worden
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:01
Je weet wel dat veel dingen die bij juventus bewezen zijn ook gewoon bij Ajax gebeurt zijn toch
Stiekeme deals met andere clubs over transfers
Zwart geld om spelers te benaderen
Doping nandrolon bij jullie
Etc etc
Blijkbaar wat jij internationaal haat
Vind je nationaal wel een leuk verhaal
Lachen man 🥳
Vind ik leuk
jari11 +5014
zaterdag 23 maart 2019 om 13:12
Zegt hij doodleuk. Volgend jaar dus weer opnieuw beginnen. En maar lekker opleiden voor de andere clubs. Ik ben het niet eens met dit beleid, maar ze kunnen ze vast niet behouden. Misschien nog meer salaris bieden..
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:35
Voordat dat kan jari hebben ze echt nog meer van die bakken met geld nodig. Is een aardig risicotje als je ze nog een paar jaar dik moet betalen en zonder prijzen.
Vind ik leuk
voetbal@com +1020
zaterdag 23 maart 2019 om 13:12
Lamprou, Sinkgraven, Kristensen, Huntelaar en Blindjr.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 13:15
Je bent hier al aardig op weg met je inventarisatie van wie er overblijven.
Vind ik leuk
JoeyC +4369
zaterdag 23 maart 2019 om 13:16
Overmars heeft het over “belangrijke” spelers.
Vind ik leuk
Hammers96 +2923
zaterdag 23 maart 2019 om 13:13
Onana 20 mil.
Frenkie 80 mil
Tagliafico 25 mil.
Ziyech 45 mil.
De ligt 80 mil.
250 mil rijker , voor 5 mil een paar mooie grasveldjes aanleggen in de eredivisie , ben je van dat probleem ook af en je helpt het nlse voetbal en voor 150 miljoen terugkopen.
Kat in t bakkie
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 13:16
Mag ik het verschil van 10 miljoen in mijn zak steken? Ik koop daar een enkele speler voor FC Utrecht van en we doen volgend jaar weer vrolijk mee om plaats 3 of 4.
Vind ik leuk
JoeyC +4369
zaterdag 23 maart 2019 om 13:14
Dat wordt dan het zesde “tussenjaar” voor Ajax.
Vind ik leuk
Optelsom +714
zaterdag 23 maart 2019 om 13:14
5 belangrijke spelers, is zowat een half elftal
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:15
Ik hoop dat dit lukt !
Dan ben je een super cultuurbewaker en je geld dubbel en dwars waard.
Koop op tijd en geen goedkope nederlandse ... want een tallent in de eredivisie loopt er niet .bin geen 1 club ...Real loopt leeg net zo als meerdere clubs..spelers van 23 tm.29 jaar.
Opa Verthongen wil niet dus niet meer druk om maken..
Suarez ?
https://www.transfermarkt.nl/transfers/endendevertraege/statistik/2019/plus/0/galerie/0?ausrichtung=alle&spielerposition_id=alle&altersklasse=23-30&land_id=0&yt0=tonen
Kijk hier maar eens leuke goede en goedkope spelers transfervrij 2019
Vind ik leuk
AFP +3569
zaterdag 23 maart 2019 om 13:16
Potdorie, wat kan succes een club onverwacht voor moeilijkheden plaatsen. Marc sterkte en koop a.u.b. smaakmakers, want het Ajax-publiek verdient het.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 13:18]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:18
De Jong
De Ligt
Ziyech
Neres
Talgiafico

Jammer voor de rest, jullie moeten nog geduld hebben. ;)
Vind ik leuk
AFP +3569
zaterdag 23 maart 2019 om 13:20
Onana hij zit te koketteren met een eventueel vertrek, dus nieuwe keeper aankopen. Wie wil niet bij Ajax keepen ?
Vind ik leuk
voetbal@com +1020
zaterdag 23 maart 2019 om 13:26
Lamprou.
Vind ik leuk
AFP +3569
zaterdag 23 maart 2019 om 13:28
Ach arme Lamprou, maar Marc heeft over 5 sterkhouders denk ik.
Vind ik leuk
voetbal@com +1020
zaterdag 23 maart 2019 om 14:09
U vraagt, wie wil er niet keepen bij Ajax, ik denk oprecht dat Lamprou daar geen zin meer in heeft.
Vind ik leuk
AFP +3569
zaterdag 23 maart 2019 om 14:25
Toen ik hoorde dat Lamprou van Willem 2 naar Ajax ging wist ik niet wat ik hoorde, welke malloot bij de keepersscout kwam op dat idee dacht ik. Bij Feijenoord was hij al omstreden.
En als opmerking op uw laatste zin, ik denk dat Ajax zo snel mogelijk van Lamprou af wil en wie wil nou niet bij Ajax keepen ? Deze vraag blijft staan.
Vind ik leuk
Alaaf +418
zaterdag 23 maart 2019 om 13:20
Als Willem II de beker wint, PSV kampioen wordt en Juventus de CL wint heeft Marc een mooie bankrekening, maar geen prijs gekocht!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:23
Dat was ook mijn gedachten. 👍
Vind ik leuk
AFP +3569
zaterdag 23 maart 2019 om 13:26
PSV heeft de titel, maar PSV heeft nog geen mooie bankrekening en moet dus verder met de middelmaat en weer laatste in de CL-poule worden. Het wordt dan een schaal zonder glans.
Willem 2 mag de Beker hebben, hebben ze ook wel eens wat leuks in Tilburg, sympathieke club.
Juve interesseert ons niet.
Ajax als goede 2e gaat een nog grotere bankrekeningen en respect en erkenning en faam krijgen, is altijd veel beter dan een "lege" schaal.
Toch ?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 14:21]
Vind ik leuk
Alaaf +418
zaterdag 23 maart 2019 om 13:39
Wat moet je met een dikke bankrekening als je geen prijzen pakt. Iedere supporter wil prijzen, hoe maakt niet uit! En als je volgend jaar de cl nog geeneens haalt is het met de erkenning en faam ook snel gedaan
Vind ik leuk
AFP +3569
zaterdag 23 maart 2019 om 14:32
Wat is een prijs voor jou dan ? De titel, kampioen zijn van een hele hele zwakke competitie, een competitie die alleen bestaat uit Ajax en PSV ? De rest is te verwaarlozen. De titel is alleen bruikbaar voor directe (?) kwalificatie voor de CL, maar als je de titel hebt en je mag als club niet eens meedoen in de EL nou dan is die titel maar een wassen neus, leuk voor lokale blijheid verder niets. Ontzettend leuk voor de supporters. Kijk maar naar dit seizoen. Ik zou graag op de dinsdag en de woensdag en de donderdag een Nederlandse club naast Ajax zien willen spelen, maar ja............
Vind ik leuk
Alaaf +418
zaterdag 23 maart 2019 om 16:28
De titel is een prijs dus top!
Vind ik leuk
AFP +3569
zaterdag 23 maart 2019 om 23:29
Ja als je die prijs hebt als club, wat dan ? Wereldberoemd in Nederland worden ? En dan verder ?
Vind ik leuk
Alaaf +418
zondag 24 maart 2019 om 12:59
Alles daarna is mooi meegenomen, het begint met de titel!
Vind ik leuk
AFP +3569
zondag 24 maart 2019 om 14:42
Ik hoop voor je club PSV dat nu iets in Europa bereikt wordt, want het word elk seizoen in Europa met PSV een soort "stilleven". PSV moet nu wel wat presteren met die leuke voetballers toch ?
Vind ik leuk
Alaaf +418
zondag 24 maart 2019 om 15:45
Ze gaan daar toch geen prijzen pakken dus zover als mogelijk komen is prima. Als je zo’n loting als ajax had gehad had je ook door de poulefase gekomen
Vind ik leuk
AFP +3569
zondag 24 maart 2019 om 17:09
Met die laatste zin ben ik niet met je eens. Als PSV tegen Bayern moest dan werd PSV van het veld gespeeld en ook tegen Benfica, tegen AEK door die zwakke keeper van hen kon PSV misschien wat. Maar dit elftal van PSV was nog niet klaar voor de CL.
Vind ik leuk
Alaaf +418
zondag 24 maart 2019 om 18:01
Onzin, die hadden ze allemaal gewonnen
Vind ik leuk
AFP +3569
zondag 24 maart 2019 om 18:23
Jij weet het wel, ze hebben nog niet eens tegen elkaar gespeeld.
Vind ik leuk
Alaaf +418
zondag 24 maart 2019 om 18:27
Jij weet het wel dat ze er niet van zouden winnen dus wat zeur je nou?
Vind ik leuk
AFP +3569
zondag 24 maart 2019 om 18:32
Omdat jij met deze onzin begon:
@als PSV in de poule van Ajax zitdan won PSV ook alle duels@
Hoe kan je nu nou weten ?
Geloof me de komende 5 jaar is het met PSV Europees helemaal niks, toch ?
Vind ik leuk
Alaaf +418
zondag 24 maart 2019 om 20:33
Psv haalt volgend jaar de kwartfinale cl
Vind ik leuk
AFP +3569
maandag 25 maart 2019 om 10:32
Mooi man, ik hoop het voor je. PSV krijgt nu extra miljoenen te investeren. Nieuwe sponsors. Hopelijk gaat PSV nu echte goede professionele voetballers kopen in navolging van Ajax, is voor het betere schouwspel. PSV wordt nu dus ook een geld geld geld kopen kopen kopen - club als Ajax. Leuk.
Vind ik leuk
Alaaf +418
maandag 25 maart 2019 om 12:39
Ajax voor het betere schouwspel? Ik kijk liever naar psv
Vind ik leuk
AFP +3569
maandag 25 maart 2019 om 13:41
Dat is een persoonlijke smaak. Ik kijk liever naar AZ dan naar PSV. Bij Az wordt geprobeerd vie combinaties aan te veallen, bij PSV is het voorspelbaar: plan a/ via Angelino en Dumfries Luuk d.m.v. voorzetten te bereiken. Als Dumfries en Angelino door de tegenstanders bezig gehouden worden dan krijg je uitslagen als tegen Emmen, Utrecht en Hveen.
plan b/ als plan a niet lukt dan maar lange ballen, is zo voorspelbaar.
Met dit voetbal kom PSV niet ver in de CL.
En ja het schouwspel van Ajax is buitencategorie.
Smaken verschillen nu eenmaal. En mooi straks in de Arena komende zondag.
Vind ik leuk
Alaaf +418
maandag 25 maart 2019 om 13:59
Met dit voetbal kom je wel degelijk ver in europa. Ze winnen bijna alles in nederland maar troffen een te zware poule voor dit jonge team in de cl
Vind ik leuk
AFP +3569
maandag 25 maart 2019 om 14:30
Die "zware poule" is niet te meten en wordt tot vervelends toe als excuus voor het falen van PSV gebruikt. Zeer vermoeiend.Als je als PSV in het internationale wat wilt betekenen, wat tot nu toe niet gebeurd is, dan moet je minstens plaats 3 in de poule kunnen bemachtigen. Ik verheug me nu al op de loting van PSV in de komende CL. Wat voor smoesjes er dan gebruikt worden.
Vind ik leuk
Alaaf +418
maandag 25 maart 2019 om 15:15
Die smoesjes hadden ajax supporters ook voor jaaaaren wanneer ze weer niet door de voorronde kwamen
Vind ik leuk
AFP +3569
maandag 25 maart 2019 om 18:14
Kijk vriend wij kunnen wel zo doorgaan, maar jouw stelling dat PSV net als Ajax gemakkelijk door de poule van Ajax kan, is je reinste flauwekul. Er is geen bewijs, ja jij en je vriendjes gebruiken altijd dit smoesje, PSV heeft nooit tegen die clubs gespeeld dus je kunt het niet zeker weten omdat je de sterkte van PSV in de poule van Ajax niet kan meten. Ik hoop wel dat PSV die 3 tegenstanders van Ajax in de nieuwe poule zal loten, dan wil ik het zien. Ajax is voor mij gewoon de betere ploeg dan PSV.
Mag ik het vinden ?
Vind ik leuk
Alaaf +418
maandag 25 maart 2019 om 19:13
Er is ook geen bewijs dat ze niet door die poule zouden gaan, mag ik het vinden?
PSV is voor mij gewoon de betere ploeg dan Ajax.
Mag ik het vinden?
Vind ik leuk
AFP +3569
dinsdag 26 maart 2019 om 08:45
Natuurlijk mag jij PSV de betere ploeg dan Ajax vinden, maar dram en provoceer niet door. je accountnaam alleen al. En die 5 jaren niks die zitten er nu voor Ajax aan te komen en voor PSV waarschijnlijk niet.
Dat er geen bewijs is dat PSV niet door de poule ging klopt, maar jij beweerde in je post heel arrogant al dat PSV gemakkelijk zonder enkel bewijs door die poule van Ajax door kon komen. Dus........
Ik zou zeggen jullie verwijten de Ajacieden arrogant te zijn, maar jullie zijn zelfs zo arrogant als de neten met alleen misschien een ED-kampioenschap en verder niets niets niets.
Vind ik leuk
Alaaf +418
dinsdag 26 maart 2019 om 09:32
5 jaar helemaal niks
Vind ik leuk
AFP +3569
dinsdag 26 maart 2019 om 09:41
PSV is een veel te zwakke ploeg voor de UEFA, laat liever Feyenoord of AZ in de plaats van PSV gaan. Ondanks de 3 titels heeft PSV weinig populariteit in Nederland en verder geen enkele prijs van betekenis. Alleen lokaal en dat wil de EL winnen ? LOL.
Vind ik leuk
Alaaf +418
dinsdag 26 maart 2019 om 09:48
Ajax is een veel te zwakke ploeg voor de uefa, ze hebben al jaren geen prijzen gepakt en psv krijgt meer en meer aanzien
Lol
Vind ik leuk
AFP +3569
dinsdag 26 maart 2019 om 09:56
Van wie krijgt PSV meer aanzien ? Ha ha, onderzoek van de marketeer wees uit dat Ajax van Groningen en dwars door Brabant tot puntje Zuid-Limburg geliefd en bewonderd wordt. Niks voor niks gingen de PSV-supporters tegen de Fortuna en Genk-supporters en omgekeerd met elkaar op de vuist. PSV is alleen een lokale beroemdheid. Dat gun ik jullie hoor. Ook jullie arrogantie, want een kinderhand is in dit geval van PSV heel gauw gevuld.
Vind ik leuk
Alaaf +418
dinsdag 26 maart 2019 om 12:58
De arrogantie ligt altijd bij ajax maar daar kan niemand jou van overtuigen. PSV pakt tenminste prijzen!
Vind ik leuk
donderdag 28 maart 2019 om 17:57
Meen je dat nou. Je mag de pop van mijn buurman wek even lenen.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zaterdag 23 maart 2019 om 13:21
5 is je halve elftal, dus je mag sowieso weer deels opnieuw beginnen. Ik zou graag willen zien dat er niet meer dan 3 vertrekken en dat is inclusief Frenkie.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1401
zaterdag 23 maart 2019 om 13:23
Zyech, frenkie, de ligt, tacliafico en neres
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 13:23]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:37
Deze 5 inderdaad.
De rest kan nog veel leren, Onana maakt fouten, mazraoui snapt het gelukkig zelf heel goed en heeft bijgetekend.
VD Beek kan ook nog beter en kunnen we goed gebruiken en Dolberg heeft nog niet het niveau.

Tadic zal wel blijven of moet echt een lomp bod komen met dito salaris waar hij voor weg zou willen, maar dan moet je Neres houden, wil je op 5 blijven.

Gezien de markt en de prestaties kun je echter mogelijk nu wel heel veel krijgen voor Tadic, gaat hij dit volgend jaar ook nog laten zien en ook kunnen laten zien want het is geen zekerheidje dat Ajax de CL gaat halen of het nu vanuit voorronde 2 of 3 is en voor PSV zonder Lozano en Bergwijn en daarmee de voeding op de Jong wordt het ook nog een hele kluif.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:23
Ach ja wat zijn nu 5 spelers van de elf...... Welke belangrijke spelers blijven er dan nog over??
Vind ik leuk
JoeyC +4369
zaterdag 23 maart 2019 om 13:39
Labyad, Huntelaar, Dolberg, Blind, Mazroui en Gravenberch.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:51
Die zijn niet zo belangrijk als de anderen, daarvan lopen er meer ornd op de velden. Met die spelers wordt het weer een jaar geen prijzen.
Vind ik leuk
wilberg67 +40
zaterdag 23 maart 2019 om 13:35
De Jong
De Ligt
Onana
Tagliafico
Neres
Ziyech
Van de Beek
Dan tel ik er toch echt minimaal 7....
Vind ik leuk
buddha +10609
zaterdag 23 maart 2019 om 13:47
maar jij bent ook snel tevreden. als je v d Beek er ook al bij gaat zetten.
Vind ik leuk
wilberg67 +40
zaterdag 23 maart 2019 om 22:01
Tevreden?
Heeft niets met tevreden te maken.
Ajax is hot en dat betekende in het verleden en betekent ook nu dat je er veel gaat kwijtraken.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:38
dat word volgend jaar weer knudde of hij moet er 10 halen , alles moest dubbel bezet zij zei hij een keer ,en dan geen kwaliteit verliezen .
Ajax kennende word dat weer jaren niks ,ik word al ziek als ik eraan denk .
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:38
Lozano voor 40 miljoen de opvolger van Zyiech.
Vind ik leuk
Bknowledge +105
zaterdag 23 maart 2019 om 14:38
Ik zie liever bergwijn komen
Vind ik leuk
Alaaf +418
donderdag 28 maart 2019 om 19:17
Voor 2 x 100 miljoen komen ze naar amsterdam
Vind ik leuk
Bknowledge +105
donderdag 28 maart 2019 om 19:25
Hahaha keep on dreaming😉
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:39
Tja dat is t nadeel van het mooie seizoen dat jullie hebben en daarom blijf ik bij mijn mening als je met dit materiaal geen kampioen wordt wanneer dan wel??????
Vind ik leuk
buddha +10609
zaterdag 23 maart 2019 om 13:50
Er schijnt een liedje te zijn van de Ramblers. de titel is OVER 25 JAAR. ;)
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:11
red ik het nog wel tot over 25 jaar dan ben ik hoop ik 88 jaar maar zie ik het dan nog de wedstrijden ? ik ga maar even informeren bij de brillen zaak!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:46
Eindelijk volwassen reactie, zie zoveel haat hier voorbij komen en weinig reële discussies. Geniet nog van je seizoen, wij moeten nog hard aan de bak om 3e te worden
Vind ik leuk
DQA +105
zaterdag 23 maart 2019 om 13:49
Is dit een grap? 'Maar' 5? Alleen De Jong, De Ligt en Ziyech laten gaan.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:56
dus hij heef er al 5 verkocht! dat lees ik hier uit !
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:52
En de trainer , maar dat is geen probleem
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:16
Als blijkt dat er geen prijzen worden gewonnen, zou dat best weleens het moment kunnen zijn dat hij ook mag vertrekken. 🙌
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 13:53
dat is dus bijna het hele elftal hoe wil Overmars dit gaan op vullen ? koop eerst goeden vervangers en verkoop dan pas wand de vervangers zijn ook over de 30 tot 50 miljoen dus niet goed koop hoop dat Overmars een Hoogen tover hoed heef!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:01
Dat is zo ongeveer het halve elftal...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:04
Frenkie,Mathijs,Ziyech,Nico,en misschien wel tadic of neres. Dat is nogal wat overmars.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:05
5 spelers ik denk de jong-Ziyech- ligt-beek- de jong -onana!
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 23 maart 2019 om 14:05
Nou dan maar zorgen dat je snel weg bent want anders laat Marc je niet meer gaan. Ik vind het sneu voor ZIyech, die verdient nu ook een kans om te laten zien wat hij kan. Begrijp ook niet dat er wel belangstelling voor Frenkie is en niet voor hem.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zaterdag 23 maart 2019 om 14:07
Ik denk dat volgens jaar voor het eerst het weleens zo kan liggen, dat er meer gekochte spelers dan zelf opgeleide spelers in Ajax 1 zullen voetballen. Je weet nooit wie de komende maanden zich nog ineens bij Jong Ajax ontpopt als echt grote ster voor het grote Ajax, maar ik zie ze er nu nog niet echt lopen. Sierhuis misschien, maar dat is inmiddels al een halve Groninger.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:15
Vijf spelers vind ik veel te veel ! Dus probeer daar twee van te maken.,
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:20
Ik heb Viergever horen zeggen, als je kampioen wil worden moet je niet al te lang in Amsterdam blijven!
Vind ik leuk
RGB +1931
zaterdag 23 maart 2019 om 15:46
Gezien jouw schermnaam ben je ook Ajacied.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:04
Hopelijk krijgen we 31 maart prachtig schitterend voetbal te zien!
Vind ik leuk
RGB +1931
zaterdag 23 maart 2019 om 16:05
Natuurlijk Ajax speelt altijd Prachtig Schitterend Voetbal.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 16:07
We zullen zien.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:20
Stengs en Idrissi kun je halen voor de toekomst. Pierie van Heerenveen ook. Daarnaast nog een aantal gerichte aankopen en de doorbraak van enkele grote talenten en het is allemaal te overzien.
Wel moet er afscheid genomen worden van spelers als Veltman, Sinkgraven, Labyad en Dolberg (laatstgenoemde zit Brian Brobbey in de weg). En dan heb je weer een heel mooi team staan.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:31
Niet meer dan 5 vertrekken. Dat is het halve elftal!! We zijn gerustgesteld idioot
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:38
Wie is belangrijk in de ogen van Overmars ? Veel interessanter om te weten. M.i. blijven er dan 2 over die al aangegeven hebben zo goed als zeker te blijven. Laat hem zijn best maar eens doen voor de supporters en Ziyech, Onana en de Ligt binnenboord houden. Dan kan Nico nog met Frenkie mee.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 14:46]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:17
Alle clubs willen graag spelers kopen van Ajax. Je weet als je een PSV'er koopt het meestal de bekende kat/zak is en het voor het voetballertje veelal eindigt in de goot.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:23
Hoe wil je in hemelsnaam dan gaan aanhaken bij de Europese top.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:30
Serieus, hebben Nederlandse teams die illusie nog?
Incidenteel kun je een keer een Europees jaar leuk meedoen.
Maar de aansluiting zijn "we" ruim 10/15 jaar geleden al verloren als het al niet eerder was.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 15:30]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 15:28
Oh 5 maar, zeg maar de hele as haha.
Vind ik leuk
Gerard86 +26
zaterdag 23 maart 2019 om 15:31
Dat is gelijk het halve basisteam. Succes ajax met versterkingen halen zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties (champions league). Vooral onana, de Ligt en de Jong zal worden gevoeld. De overige spelers is vervangbaar of spelen op een positie die minder essentieel zijn. Hoop dat het ze gaat lukken vervangers te vinden. Met voorkeur Nederlandse jongens, waarom? Omdat dit ten goede komt aan het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
Muscles +2073
zaterdag 23 maart 2019 om 15:39
Laat Marc maar schuiven want vertrek en aankoop is maatwerk en op deze site alleen giswerk......
Vind ik leuk
RGB +1931
zaterdag 23 maart 2019 om 15:45
"Niet meer dan vijf belangrijke spelers" Nee, dat is een hele geruststelling. Onana, De Ligt, Frenkie, Ziyech en Tagliafico (Tadic)? Nou dan mag je wel heel goed inkopen Marc want jongens van dat kaliber zijn niet voorhanden in Jong of in de jeugd.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 15:48]
Vind ik leuk
Iefmeister +7842
zaterdag 23 maart 2019 om 16:28
Alleen Lasse blijft.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 17:04
Ik zou Unerstall voor Onana halen.
Propper voor Frenkie
Stengs/Odegaard voor Ziyech
Pierie voor de Ligt
Dan heb je nog heel veel euro's over voor 2 goede backs en een echte spits.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 17:15
Overmars kan veel roepen. Als er 5 belangrijke spelers weg gaan dan is het maar net de vraag in hoeverre de rest dan nog genegen is te blijven. Natuurlijk kunnen ze Tadic dan nog een zak geld voor de neus houden, maar ook Tadic heeft gezien wat er gebeurd met het team als de Jong, Zyech of de Ligt er een keer niet bij is.
Vind ik leuk
Pancev +1392
zaterdag 23 maart 2019 om 18:55
Eens kijken hoe vaak we het woord 'overgangsjaar' terug gaan horen volgend seizoen...
Vind ik leuk
Hazelnoot +177
zaterdag 23 maart 2019 om 19:06
Dan blijft er maar weinig over, aan de andere kant een grote zak geld en geen hond die wil komen...
Vind ik leuk
3-0achter +1529
zaterdag 23 maart 2019 om 19:34
Ha ha ha wat een mop.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws