Van Dijk pakt underdog-rol: 'We zijn geen favoriet, het wordt lastig voor ons'

Van Dijk pakt underdog-rol: 'We zijn geen favoriet, het wordt lastig voor ons'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 13:46za 23-03-2019 om 13:46

Virgil van Dijk wijst Duitsland aan als favoriet voor het EK-kwalificatieduel tegen Nederland. De aanvoerder van Oranje verwacht een lastige wedstrijd tegen Die Mannschaft en weet niet hoe de Duitsers zullen gaan spelen.

"We zijn geen favoriet, denk ik persoonlijk", zegt Van Dijk stellig tegenover de NOS. "Het is wel een lastige kwestie, maar eerlijk gezegd maakt het me ook niet echt uit wie er favoriet is. Het wordt een lastige pot, zij zijn ook aan het bouwen en willen weer stappen zetten na een moeilijke fase. Daar proberen ze uit te komen, die fase hebben wij achter de rug. We zullen het zien."

Het Nederlands elftal heeft tijdens de voorbereidende trainingen overal rekening mee gehouden. "We zijn voorbereid op alles", gaat Van Dijk verder. "Ze kunnen in verschillende formaties en met verschillende spelers spelen. Maar we moeten er gewoon klaar voor zijn. Uiteindelijk is het het belangrijkste hoe wij spelen en druk zetten. De strijd die we leveren. Dat is het belangrijkste."

Poll

Wat wordt Nederland-Duitsland?

(13644 stemmen)

Plaats een reactie

Sjoeff- +168
zaterdag 23 maart 2019 om 13:49
Duurt langgg... wanneer is het nou zondagavond..
Vind ik leuk
TottenhamHOT +19209
zaterdag 23 maart 2019 om 14:05
Voor je het weet is het alweer voorbij, maar één ding is zeker als we ons deze keer niet plaatsen dan weet ik het echt niet meer!?!?!??
Vind ik leuk
Sjoeff- +168
zaterdag 23 maart 2019 om 14:10
Dan kunnen we het Nederlands elftal wel opheffen
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:29
Er ist gein veultje aan den luft!!!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:02
Ik denk en verwacht een wedstrijd tussen twee gelijkopgaande ploegen, de vorm van de dag en een paar individuele acties gaan bepalend zijn voor de uitslag.. Heb er zin in, benieuwd en mag van mij beginnen..
Vind ik leuk
Dharmpie +1154
zaterdag 23 maart 2019 om 14:22
We zijn altijd bang als we tegen Duitsland spelen. Een tegenstander ruikt vaak de angsrt van de opponent. Misschien moeten we er gewoon opklappen( wel verantwoord). Volgens mij draai je dan sowieso de rollen om.
In principe zou je met dit team altijd voor de winst moeten gaan.
Vind ik leuk
PvdB +78
zaterdag 23 maart 2019 om 15:12
Prima, we moeten blij zijn met onze revival, maar vooral niet te hard van de toren blazen.

Duitslands blijft Duitsland, vorige keer uit hebben ook wel mazzel gehad.

Mooie testcase voor dit Oranje! Go go go
Vind ik leuk
Kezmania +554
zaterdag 23 maart 2019 om 16:33
Cillissen nog ff ruilen voor Zoet en dan staat het sterkste team!
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 16:57
De teller staat op 1050 dagen.
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 16:57
Virgil heeft wel gelijk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws