'Bij Ajax lopen goede spelers rond, zoals De Ligt, De Jong, Van de Beek en Neres'

'Bij Ajax lopen goede spelers rond, zoals De Ligt, De Jong, Van de Beek en Neres'

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 19:15za 23-03-2019 om 19:15

Ruud Krol kijkt vol trots naar het huidige Ajax van Erik Ten Hag, dat zich in de kwartfinales van de Champions League heeft weten te spelen. "De oude filosofie is terug", zegt de oud-voetballer tegen Corriere della Sera. 

"Dat is terug te zien aan de resultaten", zegt Krol. "Er lopen erg goede spelers rond, zoals De Ligt, De Jong, Van de Beek en Neres. Maar het belangrijkste is dat er al spelers zijn die op de deur van het eerste kloppen. Dat is altijd een van de geheimen van onze opleiding geweest."

De 69-jarige Krol speelde jarenlang in de verdediging van Ajax. "Of De Ligt de nieuwe Krol is? Het is een goede verdediger, die nog steeds erg jong is. Hij heeft een geweldige toekomst voor zich, ook als hij fouten maakt. Om te groeien zal hij Nederland moeten verlaten." Naar verluidt zijn Juventus en FC Barcelona twee van de clubs die De Ligt willen hebben. "Juventus is beter, maar het hangt af van wat de jongen zelf wil", aldus Krol.

Ajax en Juventus nemen het in april tegen elkaar op in de Champions League. "Beide ploegen hebben hun gevaren, maar ik denk dat Juventus sterker is. Door de motivatie kunnen de spelers echter boven zichzelf uitstijgen."

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 19:18
Jammer dat je zo’n team niet een paar jaar bij elkaar kunt houden 😞
Vind ik leuk
Johnnies +2946
zaterdag 23 maart 2019 om 19:21
Kan ook niet, die jongens willen bij topclubs voetballen. En flink cashen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:42
Klopt, ondanks dat ajax wel bereid is fors salaris meer te willen betalen is de uitdaging en spelen in een topcompetitie voor spelers als een droom.
Vind ik leuk
Johnnies +2946
zaterdag 23 maart 2019 om 19:58
Zekers Frans.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:43
Je bedoelde de jonkies willen zo snel mogelijk schatrijk worden. Voor de rest intereseerd het geen reet
Vind ik leuk
Johnnies +2946
zaterdag 23 maart 2019 om 21:03
Niet alleen de jonkies.
Vind ik leuk
yuuup +11205
zaterdag 23 maart 2019 om 22:36
Dan hadden ze op hun 15e bij City gezeten. Pure onzin.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:25
Zo werkt dat nu eenmaal.. NL is en blijft een opleidings land.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:42
Klopt helemaal, jammer genoeg
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 00:01
Je maakt jezelf belachelijk met je achternaam! Als wij jullie volgende week verslaan is het nog maar twee punten verschil en kan er nog van alles gebeuren. Nooit op de zaken vooruit lopen!!!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 00:06
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 00:12]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:48
Ah goed zo ben je weer te ver gegaan? Goed zo VP!!!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:48
Dwaas.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 15:04
Ha ha ha calimero
Vind ik leuk
vierde-ster +9140
zaterdag 23 maart 2019 om 19:26
die 80 miljoen er tegen aan gooien aan salarissen die ze verdient hebben met de CL
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:43
Salaris alleen is niet genoeg en tegen de echte top salarissen kunnen wij ook niet op.
Vind ik leuk
Jozef +45204
zaterdag 23 maart 2019 om 21:56
Ja hoor. Recht naar de afgrond als de prestaties de komende jaren tegenvallen. Het overkwam PSV een jaar of 5 terug. En Twente....
Vind ik leuk
vierde-ster +9140
zaterdag 23 maart 2019 om 23:51
Dan hebben ze nog 180 miljoen achter de hand
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:50
Op de bank ja.. wij hebben het op het veld. Dat maakt dus niks uit hahaha. Ajax en PSV zullen altijd dezelfde soort spelers kwa kaliber hebben. Of je moet miljarde te besteden hebben als city maar dat kan ajax niet hahaha
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zaterdag 23 maart 2019 om 19:26
Cruijff speelde maar liefst 9 jaar als prof voor Ajax voordat hij naar Barcelona vertrok..........nu zou zo'n jongen al voor z'n 16e vertrekken.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:44
Tijden zijn te vergelijken, al konden we ze nog maar voor 4-5 jaar houden. Nu na 1-2 jaar zijn ze al pleite 😞
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zaterdag 23 maart 2019 om 19:55
Een grote frustratie inderdaad, wat ik ook zo'n afknapper vindt , is dat ze voordat ze bij Ajax komen voetballen, al praten over Ajax als "springplank", dus van af dag 1 zijn ze al op zoek......
Spelen "ze" dan leuk in "Europa" dan heb je meteen gemengde gevoelens,van "leuk" maar die gaat weg.......
Ook als voetballers het bijzonder doen in 1 of 2 wedstrijden , komt de sportieve prestatie niet op de eerste plaats, maar gaat de aandacht vooral naar; wat hij "wel niet" op gaat brengen, en dan gaat het daar weken en maanden over......pfhhhh
Het valt niet mee voor een voetballiefhebber vandaag de dag....
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:11
Nee maar helaas werkelijkheid
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:39
Als dat kunstgras nou eindelijk keer de competitie uitgaat, Feyenoord weer hoger niveau gaat halen dan zie ik het wel goedkomen. Ajax en psv groeien al heel hard. Az heeft een goede jeugd opleiding dus als zij deze lijn kunnen doorzetten heb je toch 4 clubs van niveau
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zaterdag 23 maart 2019 om 20:45
Ik vrees dat Feyenoord afhaakt en AZ die derde plek wel gaat bezetten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:48
Feyenoord komt er wel weer joh misschien zakken ze 1-2 seizoenen af maar is zo'n grote club. Zou niet eens zo verkeerd zijn als ze jaartje afzakken. Dan gaan die oogkleppen wel af en flikkeren ze van geel der uit en kan het weer de top club worden die het hoort te zijn.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zaterdag 23 maart 2019 om 21:02
Nou.....er is geen geld, dat is het grootste probleem.
Dan moeten ze dus geduldig wachten op de verhoogde inkomsten in 2023 als dat nieuwe stadion klaar is.
Dat is dus minimaal 4 jaar, dat is een lange tijd......waarbij het verschil met PSV en Ajax alleen maar groter wordt.
Van Geel is niet de beste, om het maar zacht uit te drukken, maar zonder geld zal het voor een andere, elke andere TD ook lastig worden.
De enige echte oplossing zie ik in de verkoop van de club, daarna een totale reorganisatie, om dan weer echt een topclub te worden, ook Internationaal weer met dat mooie nieuwe Stadion complex in 2023.
Anders zie ik Feyenoord definitief derde of vierde blijven, de rest in de ED stelt niet zoveel voor, behalve AZ.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 21:03]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:45
Perfect verwoord.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:18
Je beschrijft het mooi. Helaas de waarheid.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 22:18]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:31
Helemaal geen probleem, zo is het altijd geweest, dat geeft jonge spelers weer nieuwe kansen. Maar 5 spelers die vertrekken, dat is wel erg veel en lastig op te vangen.
Dan kun je niet voortborduren op het succes, maar moet je bijna weer opnieuw beginnen. 😎
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:55
Jup 5 is te veel, hoop dat marc nico en onana kan overtuigen een jaar langer te blijven met een verbeterd contract.
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 22:15
Er komen wel goede spelers voor terug.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 10:19
Tja...... met het huidige grove geld kunnen zelfs de B keuzes bij een Cardiff of wolfhampten al salarissen verdienen wat in de eredivisie nooit te verdienen is. Daardoor is het hebben van slimme spelers en het uitstippelen van een plan zo belangrijk. De strategie van Overmars was bijvoorbeeld een belangrijke om spelers te behouden. Gelukkig heeft het zijn vruchten afgeworpen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:19
wat een nutteloos artikel
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:21
Dacht hetzelfde
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:21
Inderdaad. En vd Beek kan je er gerust tussen weg laten.

Kalibertje Klaassen
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2335
zaterdag 23 maart 2019 om 19:26
Minder nog dan klaassen maar tadic tagliafico en vooral ziyech niet noemen vind ik vreemd
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:37
Zo is het. Van beek is 1 van mindere van het elftal
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zaterdag 23 maart 2019 om 19:27
Klaassen heeft het anders erg goed gedaan bij Ajax..........niet zo goed als jij natuurlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:38
Bij Ajax redelijk naar behoren gedaan die Klaassen. Maar in het buitenland niet echt succesvol. Bij Werder gaat het nu redelijk
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 20:44]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zaterdag 23 maart 2019 om 20:43
Wat voor mij belangrijk is, is dat hij het prima heeft gedaan bij Ajax.
Messi doet het ook beter bij Barca dan bij het Nationale elftal.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:45
Niks is te vergelijken met messi
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zaterdag 23 maart 2019 om 20:46
Dat is zo.
Vind ik leuk
buddha +10789
zaterdag 23 maart 2019 om 19:21
En zeker na het artikel wat hiervoor staat .
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:23
Ajax doet nog 1 week mee om te titel.. volgende week worden PSV wel even kampioen tegen de prutsers uit Amsterdam!
Vind ik leuk
Mr bien +9010
zaterdag 23 maart 2019 om 19:30
Prutser hopelijk heb je snel weer een ban
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:32
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 20:23]
Vind ik leuk
Mr bien +9010
zaterdag 23 maart 2019 om 19:34
Ja Europees stellen ze niks voor nee. Daar pissen ze nog in hun broek van het lachen hoe simpel het tegen ze ging.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:35
Jullie straks ook tegen JUVE. Duurde ff maar eindelijk krijgt ajax dan een echte tegenstander tegen overzich.. de rest van de pruts prestaties tellen niet voor ajax want die tegenstanders waren slecht hahahaha. Psv kampioenen!
Vind ik leuk
Mr bien +9010
zaterdag 23 maart 2019 om 19:37
Tuurlijk droom verder. Zelfs dit Madrid en Bayern zouden met simpel gemak dit PSV oprollen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:41
Dat is een beetje makkelijk gedacht. Tottenham en barca doen nog gewoon mee om de trofee met de grote oren. Welke clubs zitten nog in de race die bij Ajax in de poule zaten???

Juist ja 0
Vind ik leuk
Emnu +8467
zaterdag 23 maart 2019 om 21:40
Correctie: één.

Juist ja, Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 13:17
Die BIJ ajax in de poule zat. 👀 goed lezen he
Vind ik leuk
Emnu +8467
dinsdag 26 maart 2019 om 13:33
Oke, dus in de poule waar Barça bij zat, is er maar eentje door...

Tjonge jonge wat n gelul zeg.

Het ijzersterke Inter redde het trouwens niet eens nog n ronde in de EL.

Vind ik leuk
#Keizerout +50874
zaterdag 23 maart 2019 om 19:46
haha, wat zielig
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:49
Je zet jezelf aardig voor lul zo.

Gratis tip, maak een nieuw account kies een fatsoenlijke naam, en probeer een normale discussie te voeren.

Stoer vanachter je pc gaan proveceren. Kleuter gedrag.

Fijne avond
Vind ik leuk
Iggy +4649
zaterdag 23 maart 2019 om 20:20
Aldus een door Ajax geobsedeerde lutser.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:20
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 20:24]
Vind ik leuk
Leodinho +722
zaterdag 23 maart 2019 om 19:24
Waarom is Juventus beter voor De Ligt? Ben oprecht benieuwd. Hij past veel meer in het spel van Barcelona dan in het verdedigende spel van Juventus.
Vind ik leuk
MojoRisin +16277
zaterdag 23 maart 2019 om 19:29
Met je eens, hij is een 'voetballende' verdediger..
Vind ik leuk
ronnie1100 +1108
zaterdag 23 maart 2019 om 19:27
AZ is beter, je bent zo goed als je laatste wedstrijd
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:29
Als De Ligt nou eens net als Krol een topverdediger wordt in de Italiaanse competitie... hij leert meer van de ervaring bij bv Juventus dan bij Barcelona...
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:32
Juventus is beter.... wat een grapjas😂
Vind ik leuk
lexy88 +1950
zaterdag 23 maart 2019 om 19:40
Nou, dat is juist het probleem, er is momenteel niemand die echt op de deur klopt vanuit de jeugd. Tenminste, daar reken ik Ekkelenkamp, Kotarski, de Wit en Lang absoluut niet toe. Eiting ook niet. Leuke speler maar wel als nummer 18 van de selectie. Gravenberch zou de enige zijn in mijn optiek, Traore misschien. Maar is allemaal wel erg broos.

Brobbey en Unuvar in de toekomst, maar dat moet nog blijken.

Vind ik leuk
VanGoal +1334
zaterdag 23 maart 2019 om 19:44
Lang ook niet nee? Sinds hij meer vanuit het middenveld speelt zie ik de potentie wel in ieder geval! En de Wit zou ik ook niet bij voorbaat afschrijven. Zou best eens een speler kunnen zijn waar Ajax behoefte aan heeft. Zijn kwaliteiten ontbreken momenteel in ieder geval
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:40
Ruud Krol is wel goed zeg. Dat was voor hem nog niemand opgevallen dat dat goede spelers zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:47
Idd voor ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:54
We vallen weer in herhaling hiero.
Vind ik leuk
Mo +13261
zaterdag 23 maart 2019 om 20:04
Juventus is beter? Ik hoop dat hij bedoelt dat hij beter daarheen kan gaan omdat die dan meer speeltijd krijgt.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zaterdag 23 maart 2019 om 20:12
Des te mooier dat Psv al zolang op 1 staat...
Vind ik leuk
plein19 +3385
zaterdag 23 maart 2019 om 20:46
Zoveel klopt er nog niet op de deur. Bij iedere blessure verzwakt het team meteen behoorlijk veel
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zaterdag 23 maart 2019 om 22:17
Neres is een geweldenaar.
Vind ik leuk
Wdka +0
zaterdag 23 maart 2019 om 22:54
De ligt en De jong zouden nog prima een wedstrijdje of 50 voor Ajax kunnen spelen. Eind van volgend seizoen eindronde van het EK meepakken, en dan een mooie stap maken. Schrijven die jongens mijns inziens met z'n allen ook veel te snel naar het buitenland.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 23:16
EDIT VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
deltiaan +1478
zondag 24 maart 2019 om 03:38
ajax spelers worden groot geschreven door de pers zin ze werkelijk zo goed?????????????????????
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 24 maart 2019 om 10:46
Wil je nog meer onzinnige discussies en verbaal geweld voorkomen dient vp te stoppen met deze kleuterstellingen. Goede en beter zijn subjectieve broertjes.🤔😉
Vind ik leuk
City boy +377