Het is natuurlijk niet dat alles hosanna is wat ik met Memphis bespreek

"Het is natuurlijk niet dat alles hosanna is wat ik met Memphis bespreek"

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 20:19za 23-03-2019 om 20:19

Ronald Koeman probeert het Memphis Depay naar de zin te maken bij het Nederlands elftal, maar iedere speler van de 25-koppige selectie krijgt aandacht. Memphis heeft het bij Olympique Lyon lastig en geniet zichtbaar bij Oranje.

"Ik geef m'n spelers aandacht. Je wilt ze allemaal vertrouwen geven en belangrijk maken. De aandacht naar de jongens die niet starten is ook een belangrijk onderdeel. Het is wel een speler die bij ons iets meer vrijheid heeft dan bij zijn club", vertelt Koeman op de persconferentie.

"Hij speelt centraal. De combinaties met de jongens om hem heen, Babel, Bergwijn, Wijnaldum, is goed afgestemd. Dat ontwikkelt zich. Als hij hier binnenkomt, voelt hij zich prettig en heeft hij plezier. Die vrijheid krijgen ze ook. Het is natuurlijk niet dat alles hosanna is wat ik met Memphis bespreek. Er zijn wel momentjes waarvan ik denk: dat kan anders of nog iets beter. Dat zoek ik met hem."

Aanvoerder Virgil van Dijk vertelt dat Memphis van grote waarde is van dit Oranje. "Hij is een speler die vol vertrouwen speelt en zowel aanvallend als verdedigend heel belangrijk is. Dat laat hij iedere keer weer zien. Hij is iedere keer weer belangrijk voor ons."

Plaats een reactie

★Timmio★ +27661
zaterdag 23 maart 2019 om 20:20
Memphis = f i r e
Vind ik leuk
Koekie1970 +1920
zaterdag 23 maart 2019 om 20:21
Nee hij zal ook wel kritiek hebben maar dat blijft dan binnenskamers.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:23
Bij Oranje een totaal andere speler. Echt een genot om hem te zien in dit elftal.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:34
Kijk jij veel OL dan?
Vind ik leuk
Bennamari +297
zaterdag 23 maart 2019 om 20:24
Memphis Is de Messi van Nederland op dit moment
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zaterdag 23 maart 2019 om 21:03
Ben je op je achterhoofd gevallen?
Vind ik leuk
Bennamari +297
zaterdag 23 maart 2019 om 21:06
Rol die hij heeft niet voetballend
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zaterdag 23 maart 2019 om 21:11
Ook niet, Messi draagt het team, terwijl bij Oranje het team Depay moet dragen, zodra de adoratie van zijn medespelers en coach af gaat nemen is het klaar met die jongen.

Nu kan hij nog een beetje de grote jongen uithangen, want iedereen beseft dat er geen alternatief is, maar zodra anderen wel de top halen en hij blijft steken is het klaar met die jongen.

Zie maar bij Lyon, er is wat kritiek, hij speelt niet altijd meer en wordt dus niet geadoreerd en gelijk bakt hij er niks meer van.

Labiel joch, niet geschikt voor topsport.
Vind ik leuk
Bennamari +297
zaterdag 23 maart 2019 om 21:32
volgens mij heb je iets tegen zijn persoonlijkheid en niet over zijn voetbalbedrijf
Vind ik leuk
Tarcotsira +1090
zondag 24 maart 2019 om 01:27
Ik sluit mij volledig bij deze mening aan hij heeft niks gepresteerd bij Man u, en gewoon genoeg kansen daar gekregen......
Vind ik leuk
Tarcotsira +1090
zondag 24 maart 2019 om 01:26
Hij speelde een goede wedstrijd tegen WIT RUSLAND overdrijven is ook een vak.....
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:24
Best mogelijke (vrije) rol voor Memphis, doet Koeman goed.
Vind ik leuk
Romario9 +14021
zondag 24 maart 2019 om 07:35
We mogen met z’n allen heel blij zijn met Koeman als bondscoach
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2233
zaterdag 23 maart 2019 om 20:28
Lekkere titel wel VP, keep up the good work🙈
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2233
zaterdag 23 maart 2019 om 20:31
Als ik hem in het nederlands elftal zie spelen snap ik echt niet waarom hij op de bank zit bij lion? Heeft dat dan te maken met de taken die hij daar uit moet voeren? Of de positie waar hij speelt?
Vind ik leuk
Jozef +45207
zaterdag 23 maart 2019 om 22:35
Misschien dan toch iets met zijn karakter?
Vind ik leuk
Sanders +4349
zondag 24 maart 2019 om 11:39
Hij draait wat minder goed in het systeem wat ze daar spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 20:36
Zonder Virgil van Dijk niet deze geweldige basis voor dit elftal. Van Dijk is wereldtop
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zaterdag 23 maart 2019 om 20:46
Erg toch, dat je een speler hebt die zo labiel is dat je het hem naar de zin moet maken. Ik snap wel dat Koeman momenteel vrij weinig andere opties heeft en hij dus weinig keus heeft, maar precies om die reden blijf ik roepen dat hij geen topper is en geen topsportmentaliteit heeft.

Welke absolute topsporter is er nu zo labiel dat vertrouwen niet uit zichzelf kan komen maar afhankelijk is van zijn omgeving? Hoe kun je ooit over Madrid praten als je adoratie van je trainer (en teamgenoten) nodig hebt om te kunnen presteren? Voor je het weet heb je een andere trainer en heb je dus een probleem.
Vind ik leuk
Oohzo +240
zaterdag 23 maart 2019 om 22:19
Als je wil dat je spelers goed spelen moet je zorgen dat ze t goed hebben. Dat doe je dmv aandacht, chef. Zijn net kinderen. Blijkbaar lukt dat voor Memphis beter bij Oranje dan bij Lyon.
Vind ik leuk
Romario9 +14021
zondag 24 maart 2019 om 07:42
Denk jij dat Barca er niet alles aan doet om het Messi naar de zin te maken, om maar een voorbeeld te geven?
Vind ik leuk
deltiaan +1478
zondag 24 maart 2019 om 03:35
memphis is gewoon een een waardeloze klootzak
Vind ik leuk
Mr. O +1709
zondag 24 maart 2019 om 08:57
Touwtje erom, heb je een broodzak.
Vind ik leuk
Sanders +4349
zondag 24 maart 2019 om 11:43
Hoe zou je jezelf omschrijven?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:49
Mooi om te zien dat hij bij Oranje wel een constante factor aan het worden is. Motivatie is heel belangrijk bij Depay. Zou hem goed doen als hij een kans krijgt bij Real Madrid.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws