'Klootzak van 100 kilo': 'Ik laat me niet uitschelden, zeker niet door de scheids'

'Klootzak van 100 kilo': 'Ik laat me niet uitschelden, zeker niet door de scheids'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 07:55zo 24-03-2019 om 07:55

Achilles 1894-spits Matthijs Hensens had zich heel wat voorgesteld van zijn rentree in de hoofdklasse zaterdag. De 22-jarige Groninger was lange tijd uit de roulatie met een kruisbandblessure, maakte zijn rentree tijdens de derby tegen Be Quick 1887 en kreeg direct een rode kaart.

Aanleiding hiervoor was een ruzie met arbiter Jurjen Kaper, vertelt Hensens aan RTV Drenthe. "Ik kreeg een duw in mijn rug en toen zei ik, misschien een beetje brutaal, tegen de scheidsrechter: dat is toch een overtreding? Toen reageerde hij: je bent 100 kilo, klootzak." De spits reageerde vervolgens 'niet netjes', gebruikte het woord 'mongool' en mocht inrukken. "Ik laat mij niet uitschelden. En helemaal niet door een scheidsrechter. Ik benadeel mijn team, maar ze hebben het mij vergeven. Het is niet jouw schuld, zeiden ze."

Achilles-trainer Paul Weerman wist niet wat hij meemaakte. "Matthijs werd volle bak in zijn rug gelopen en daarna maakte de scheidsrechter een paar opmerkingen over zijn gewicht. Ik vind het eigenlijk heel triest", vertelt de oud-spits van onder meer FC Emmen en BV Veendam. "De reactie van Matthijs is volgens de regels rood, maar ik had in zijn situatie waarschijnlijk hetzelfde gedaan." De trainer van de Assenaren is echter niet van plan om beroep aan te tekenen. "Je weet hoe dat werkt in zo'n commissie. Het is toch vaak elkaar de hand boven het hoofd houden."

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 07:59
De meest gediscrimineerde mens ter wereld, de obese mens..!!
Vind ik leuk
Zymotic +346
zondag 24 maart 2019 om 08:13
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 09:13]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:29
Zo is dat ! Een voetballer van 100 kilo en pas 22 jaar oud ? Dan klopt er iets niet aan zijn mentaliteit. Ik heb ook tegenover potige jongens als Joop van Maurik (120 kilo), Van Veen (110 kilo) gestaan maar nooit werd er vervelend gedaan.
Vind ik leuk
Arie Haan +1454
zondag 24 maart 2019 om 08:46
BS.. wat nou als hij twee meter is?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:51
Als hij 2 meter groot is dan is het onmogelijk dat hij een duw in zijn rug kreeg. Kan het niet zo zijn dat hij een duw tegen zijn kanariepietje ballen kreeg ?
Vind ik leuk
AjaxSneek +356
zondag 24 maart 2019 om 09:04
Misschien is deze jongen wel ziek ofzo.. Lekker je oordeel vellen terwijl je niks weet... Echt veel schreeuwers in dit land.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1632
zondag 24 maart 2019 om 09:40
Harry Kane weegt 98 kilo, schoon aan de haak. Misschien wilde de scheids hem daarom complimenteren?
Vind ik leuk
Plaotie +65
zondag 24 maart 2019 om 09:55
Harry Kane weegt geen 98 kilo aldus vriend Google, maar 88 kg.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 10:10
Heb jij vrienden ??? ;)
Vind ik leuk
Joe Benchama +1632
zondag 24 maart 2019 om 11:51
https://img.fifa.com/image/upload/hzfqyndmnqazczvc5xdb.pdf
Vind ik leuk
MagicFeeling +4766
zondag 24 maart 2019 om 10:23
En daarachter aan hem uitmaken voor klootzak? Mooi compliment man.
Vind ik leuk
rexxo +17140
zondag 24 maart 2019 om 10:28
Wat heeft Huub Stevens met dit topic te maken?😁
Vind ik leuk
Gerro +9612
zondag 24 maart 2019 om 10:43
Kan maar dan zeg je daar waarschijnlijk geen klootzak Bij.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +983
zondag 24 maart 2019 om 13:14
Die 16 jarige spits van Ajax weegt 93 kilo
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:20
Hoe oud is Kane ? En Kane is echt geen 98 kilo.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:31
In dat geval is mijn reactie ongepast en bied ik mijn excuses. Maar Van Mourik en Van Veen wogen over de 100 en waren niet ziek.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 16:31]
Vind ik leuk
Raziel +142
zondag 24 maart 2019 om 15:22
Er staat dat hij net zijn rentree maakte naar erg lang uit de roulatie te zijn geweest. Kan tijd kosten om weer topfit te geraken. Bovendien hebben sommige mannen aanleg om wat zwaarder te zijn. Daarbovenop komt meer spiermassa,meer gewicht.

Anyway, die scheids is niet goed.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 06:36
We missen jeroen verhoeven
Vind ik leuk
marcelvt +702
zondag 24 maart 2019 om 09:10
je bent een enorme onbenul. Ik ben al jaren veel te zwaar, vind dat vreselijk maar het lukt niet om af te vallen. Obesitas is niet voor niets een ziekte.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1632
zondag 24 maart 2019 om 09:43
Gewoon een maand lang alleen maar sla en wortels eten en water drinken, zekersteweten dat je dan wel afvalt.
Vind ik leuk
Wittepiet +248
zondag 24 maart 2019 om 09:46
Verstand van een errepel.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 10:11
Wat is dat nou voor gelul :P dat is scheikundig niet eens mogelijk hahahahaha ga is van de bank af luilak :P
Vind ik leuk
JanvdLisme +1540
zondag 24 maart 2019 om 12:01
Scheikundig nog wel.... och Achmedje toch.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 15:50
Ja, ik weet dat je dat boven de pet gaat :) NP blijf vooral in kringen bivakkeren die je niet uitdagen :)
Vind ik leuk
JanvdLisme +1540
zondag 24 maart 2019 om 17:45
Doe ik man. Bedankt voor de tip!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:36
Cynisme is het laatste wapen voor iemand die geen eigen mening heeft… .. .
Vind ik leuk
JanvdLisme +1540
zondag 24 maart 2019 om 20:46
Iemand die dit soort stellingen nodig heeft om een ander te duiden die geen zin heeft in oeverloze discussie is een non valeur.
Vind ik leuk
Jaap Stam +117
zondag 24 maart 2019 om 10:18
Beste Marcel dit is een serieus antwoord en hoop dat je je voordeel er mee doet.

Heb er zelf ook last van gehad en kan je vertellen dat het ontzettend lastig is. Toch is er wel iets wat je er aan kan doen en dat is ten eerste de knop in je hoofd omzetten. Ben 4 keer in de week naar basic fit gegaan om daar 1 uur per dag te fietsen, na 3 weken heb ik daar 1,5 uur van gemaakt. 3 kwartier fietsen (omdat je vetverbranding pas echt begint na 20 minuten) en daarna 3 kwartier met gewichten. Daarnaast pas je het eten aan. Hier hoef je echt een honger van te hebben. Sterker nog ik at nog meer als van te voren. Je moet het alleen gaan verdelen. Je moet eten op gezette tijden en minimaal 6 keer per dag.

Bijvb:
smorgens begin je met 3 bruine sneden brood met wit vlees of rosbief (of bakje kwark 250 gram)
11 uur pak je wat rijst met roerbakgroente en wat gebakken stukjes kip (of 4 rijstewafels met kipfilet en een gesneden augurkje)
13 uur pak je 3 gebakken eieren (wel in de olie) met groente en zonder brood.
15 uur pak je een liga]
17/18 uur pak je groente met kip/vis of rood vlees
en om 21 uur pak je een bakje magere yoghurt (gezoet met wat honing) met wat krenten.

Daarnaast moet je minimaal 2 liter water op een dag drinken. Ook kan je gewoon koffie of thee pakken maar dan wel zonder suiker.

Doe je dit dan zal je zien dat de kilo's er van af vliegen. Oh ja nog 1 ding als ik het kan kan jij het ook!!!

Succes!!
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 10:27]
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2693
zondag 24 maart 2019 om 10:26
Mooie reactie op een serieus probleem voor velen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 10:41
Stoppen met cola / frisdrank zorgt voor snel succes.
Vind ik leuk
marcelvt +702
zondag 24 maart 2019 om 10:58
goh zeg, laat ik nou nooit cola of andere suikerhoudende frisdrank drinken.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:06
Toch succes, was niet verkeerd bedoeld, jammer dat je dat zo opneemt.
Vind ik leuk
marcelvt +702
zondag 24 maart 2019 om 11:09
dank je wel voor je serieuze reactie en je goede wensen. Fijn dat het je gelukt is. ik weet behoorlijk veel van voedingsleer, heb er voor geleerd. Weet ook veel van allerlei methodes om gewicht te verliezen. Natuurlijk ben je niet de enige die het is gelukt om af te vallen. Aan de andere kant is het niet voor niets dat obesitas een enorm maatschappelijk probleem is.
Het gaat me er overigens niet om dat ik zielig wil doen. Ik reageerde op de stupide reacties van anderen.
Vind ik leuk
Jaap Stam +117
zondag 24 maart 2019 om 11:13
Die weten gewoon niet beter. Daar moet je je niet druk om maken want zoals je ziet het niveau van sommige hier is niet erg hoog.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:05
Half jaar in 3e wereld vrijwilligerswerk met rijst, bonen, groente, fruit, water. Geen chips of frisdrank. Perfecte BMI en conditie bij terugkomst. Lessen hier toegepast en goed gebleven. Karakter tonen.
Vind ik leuk
Emnu +8467
zondag 24 maart 2019 om 11:55
Obesitas is geen ziekte maar n aandoening.

Het is namelijk vooral n gedrag gerelateerd probleem dat ook opgelost dient te worden door gedrag (voeding en activiteit) aan te passen.

Gaat je doorgaans bij n ziekte niet lukken.

Wat heb jij?
Suikerziekte
Nou, flink bewegen, komt allemaal goed.

Nee, dan ben je te laat.

Daarbij vind ik t gevaarlijk dit als ziekte te bestempelen, je ontneemt daarmee mensen hun eigen verantwoordelijkheid en stopt ze in n slachtofferrol (kijk mij eens ziek zijn).

Parallel aan verslavingsproblematiek is dit iets dat met gedrag en overtuigingen te maken heeft.
Dit in tegenstelling tot n ziekte die met bv n virus, n infectie oid te maken heeft.
Vind ik leuk
marcelvt +702
zondag 24 maart 2019 om 12:43
je hebt natuurlijk gelijk dat er verschil is tussen een ziekte en een aandoening. Dat was een verschrijving van mij. Het is echter veel te gemakkelijk om obesitas puur een kwestie van eigen verantwoordelijkheid te maken. Het is te gemakkelijk om mensen met obesitas weg te zetten als mensen die geen verantwoordelijkheid nemen. Ik mag toch aannemen dat het algemene kennis is dat veelvuldig is aangetoond dat dat een simplificatie is.
Vind ik leuk
Emnu +8467
zondag 24 maart 2019 om 15:36
Zolang de oplossing van de aandoening uitsluitend in gedrag/patroon ligt, is t juist fout de verantwoordelijkheid bij de persoon weg te nemen.

Begeleiding, voor mijn part n 12 stappen programma, allemaal leuk maar als je zelf je patronen niet doorbreekt, gebeurt er helemaal niets.

Gedrag/patronen/overtuigingen, ik zou niet willen dat n ander daar wat over te vertellen heeft, die zijn toch echt helemaal van mij.

Mijn domein, mijn verantwoordelijkheid.
En al helemaal als mijn gedrag uit de klauwen loopt.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 15:43]
Vind ik leuk
JanvdLisme +1540
zondag 24 maart 2019 om 11:57
Ik vind dat ook te makkelijk. Ga maar eens een maandje met mij trainen, Marcel. Dan vluchten die kilo's weg van al dat geweld.
Vind ik leuk
Romario9 +14021
zondag 24 maart 2019 om 08:27
Zeg dat maar niet waar joden of zwarte mensen bij zijn
Vind ik leuk
AjaxSneek +356
zondag 24 maart 2019 om 10:37
Joden kunnen wel tegen een geintje.. Waarom denk je dat er nog steeds jodenkoeken zijn maar de negerzoen niet meer in 't schap ligt?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:52
En terecht. Merendeel veroorzaakt het zelf door luiheid en gulzigheid. En vervolgens klagen als ze voor 2 stoelen in het vliegtuig moeten betalen. Dit is geen discriminatie, dit is een terechtwijzing. En het aantal van deze dikkerdjes neemt alleen maar toe.

En dit is niet gerelateerd aan de speler in dit artikel maar op basis van jouw generieke scope van obese mensen.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 09:55]
Vind ik leuk
Mineola +745
zondag 24 maart 2019 om 10:02
Precies, en dat is hetzelfde met mensen die andere mensen niet in hun waarde kunnen laten en maar lopen te oordelen en beledigen. En dan klagen als ze een keer een ontzettende harde stomp op hun smoel krijgen..
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 10:08]
Vind ik leuk
Eenbanaan +68
zondag 24 maart 2019 om 20:40
Of een loden pijp op hun slaap
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:00
nou ho ho poe poe, wat erg allemaal, tsjongejonge. Stelletje ludlums allemaal. Dit gaat helemaal nergens over.
Vind ik leuk
Johnnies +2947
zondag 24 maart 2019 om 08:01
Wat toch niet Dick jol.
Vind ik leuk
Geeltje +2155
zondag 24 maart 2019 om 08:02
K*t scheids, wat een k*t scheids..
Vind ik leuk
Nosje +1614
zondag 24 maart 2019 om 08:03
Herstel: hij is een eikel van 100 kilo. Wat een debiel. Je moet gewoon je bek houden tegen de scheids. En ow ow ow, de scheids sprak even voetbaltaal en meneer is op zijn teentjes getrapt.
Vind ik leuk
frankn27 +5743
zondag 24 maart 2019 om 08:12
Nou sorry hoor maar in dit verhaal is toch echt de scheidsrechter de klootzak hoor.... beetje scheidsrechter zegt zoiets niet zelfs niet als een speler in emotie reageert...
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:13
Een scheids moet niet denken dat hij Jezus is dat hij alles mag zeggen. Misschien dus wel bij jouw favo sport het korfballen maar niet dus bij een mannensport zoals o.a. het voetballen.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 08:41]
Vind ik leuk
kerel +2564
zondag 24 maart 2019 om 08:34
Omdat hij van die briefjes in zijn borstzak heeft durft ie wel..
Vind ik leuk
Luiehond +2624
zondag 24 maart 2019 om 08:43
Jezus zou dit nooit zeggen!
Vind ik leuk
Johnnies +2947
zondag 24 maart 2019 om 08:14
Je mag toch wel vragen of het geen overtreding was, als je zoiets zegt als scheidsrechter, kan je commentaar terug verwachten.
Vind ik leuk
Nosje +1614
zondag 24 maart 2019 om 08:19
Ten eerste, je hebt niks te vragen, gewoon doen wat de scheidsrechter zegt. Dat is net het probleem bij voetballen. Iedereen meent maar dat hij wat moet zeggen. Daar gaat het voetbal aan kapot. Ten tweede. Als je mongool gaat zeggen dan mag je van mij een half jaar geschorst worden.
Vind ik leuk
Johnnies +2947
zondag 24 maart 2019 om 08:28
Dus een scheidsrechter mag wel alles zeggen, het is een voetbalwedstrijd waar gecommuniceerd wordt. Denk jij dat er in het betaalde voetbal niks gezegd word. Dan zal er elke wedstrijd een stuk of 10 rode kaarten gegeven worden.
Vind ik leuk
Nosje +1614
zondag 24 maart 2019 om 09:34
Natuurlijk. Een scheidsrechter wordt 100 keer per wedstrijd voor klootzak uitgemaakt maar laat dit gewoon gaan. Zijn we al normaal gaan vinden (helaas). Maar hij mag dat natuurlijk niet......
Vind ik leuk
Johnnies +2947
zondag 24 maart 2019 om 09:40
We zouden gewoon respect voor elkaar moeten hebben, als voetballer en als scheidsrechter. Zou het voetbal veel leuker maken. Maar je hebt wel een punt, scheidsrechters hebben het zeker niet makkelijk in het amateur voetbal.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4766
zondag 24 maart 2019 om 10:29
Er zal heus wel een reden zijn waarom een speler de scheidsrechter uit maakt voor klootzak. Gisteren weer zo'n scheidsrechter die het nodig vond om bij het minst geringe commentaar een gele kaart uit te delen. Als je iedere keer een duw in je rug krijgt en dat niet wordt gezien is dat best irritant. In mijn ogen zijn er zat scheidsrechters die hun 'macht' behoorlijk misbruiken...
Vind ik leuk
Cazzy +1966
zondag 24 maart 2019 om 08:29
Goed dat jij niks beslist...
Vind ik leuk
Pds010 +1468
zondag 24 maart 2019 om 08:56
Anders had je cluppie niet boven aangestaan ;)
Vind ik leuk
Nosje +1614
zondag 24 maart 2019 om 09:35
Helaas niet. Jij vind het leuk dat er na elke beslissing van de scheids 10 man om hem heen staan?
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1287
zondag 24 maart 2019 om 10:16
Nosje, je praat onzin maar één zinnetje in je verhaal klopt: "Iedereen meent maar dat hij wat moet zeggen.". Dat slaat op jou zelf. Natuurlijk mag je om uitleg vragen, natuurlijk mag een scheidsrechter dat negeren, natuurlijk mag een scheidsrechter niet beledigen.
Ik vind het vooral volstrekt fout dat er geen klacht wordt ingediend tegen deze scheldende scheids; of het hier zou helpen of niet, als iedereen dit maar slikt ontstaan er gekke toestanden.
Vind ik leuk
Nosje +1614
zondag 24 maart 2019 om 11:22
Ik keur het ook niet goed wat de scheids roept maar hij wordt zelf 100 keer voor klootzak uitgemaakt. Moeten we daar ook 100 keer een klacht voor gaan indienen. Natuurlijk hoort een scheids zich te gedragen, maar om hem daarna meteen voor mongool uit te maken slaat nergens op.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1287
zondag 24 maart 2019 om 20:19
Niemand controleert de scheids. Dat vergt dat je je gedraagt.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:27
Hi-Ha Honden L*L
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 24 maart 2019 om 08:32
Ha ha ha
voor dat liedje werden vroeger wedstrijden gestaakt!
Vind ik leuk
HJR +9201
zondag 24 maart 2019 om 08:40
Misschien heeft hij die scheidsrechter wel compleet verkeerd verstaan :) ?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:42
Geef de scheidsrechter het zelfde aantal wedstrijden dan de speler zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45294
zondag 24 maart 2019 om 08:48
100 kg goeiendag.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:50
Ben er nietbij geweest dus kan niet beoordelen over hetgeen er gebeurt is. Echter indien een speler in de hitte van het spel dingen zegt kan een scheidsrechter een straf uitdelen. De scheidsrechter is een neutraal persoon en behoord ten alle tijden zijn neutraliteit te behouden. Indien de scheidsrechter deze opmerking heeft gegeven dan is er sprake van een discussie tussen twee mensen. (Een scheidsrechter is ook een mens en kan in een impuls ook de verkeerde dingen zeggen) Het geven van een kaart is dan misbruik maken van je recht. In deze zijn er twee opties. Publieke verontschuldiging van de scheidsrechter of het intrekken van de kaart. Beide zijn achteraf handelingen en dragen niks meer bij aan de gespeelde wedstrijd.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:02
Waarom zou iemand scheidsrechter willen worden? Daar zou toch een soort reden voor moeten zijn. 1 reden laat zich snel raden, en een heleboel scheidsrechters gedragen zich dan ook zo.

Ach ... het is toch zondag. Tijd zat om er over na te denken.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:23
Scheidsrechters zijn mensen die thuis niets te vertellen hebben bij de vrouw,in het weekend denken ze dan los te kunnen gaan.😉
Vind ik leuk
Pds010 +1468
zondag 24 maart 2019 om 08:55
Hij had gewoon die scheids gewoon een bodyslam moeten geven ;)
Vind ik leuk
Joey_S +163
zondag 24 maart 2019 om 09:07
Iedereen neemt dit maar meteen voor waar aan.. er zijn altijd 3 zijdes van een verhaal.. wat de een zegt, wat de ander zegt en dan heb je nog de waarheid 🙄
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:51
Niks mis met 100kg,...toch🥺
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 10:00
Hoor wederhoor. Op naar de scheids.
Vind ik leuk
jamesquinn +4275
zondag 24 maart 2019 om 10:56
"Je weet hoe dat werkt in zo'n commissie. Het is toch vaak elkaar de hand boven het hoofd houden."

Dit roepen terwijl je de zin ervoor zegt dat het eigenlijk gewoon rood is... Right...
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 10:59
Iedereen hier die zeurt over dat het niet goed is dat de jongen 100kg weegt. Waarom vertrouwen jullie de scheids. Hij schat een gewicht zonder het te wegen en iedereen neemt dat gewicht over. Het gaat erom dat de scheids wil zeggen dat hij hem dik vind zonder feiten over enig gewicht te kennen. Misschien weegt die wel 127kg maar misschien weegt die 92. Wie zal het zeggen?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:14
Bij de D3 van Roda Raalte liet de grensrechter gisteren haar vlag vallen.

Misschien is dat ook een artikel waard, VP?
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 11:14]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws