'Als Duitsland verliest, zou het zomaar kunnen zijn dat Löw moet vertrekken'

'Als Duitsland verliest, zou het zomaar kunnen zijn dat Löw moet vertrekken'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 08:40zo 24-03-2019 om 08:40

Gertjan Verbeek is benieuwd naar de EK-kwalificatiewedstrijd tussen Nederland en Duitsland. Volgens de FOX Sports-analist houden beide ploegen elkaar in balans en hebben ze allebei evenveel kans om te winnen.

Verbeek vermoedt dat de kans 'fiftyfifty' zijn. "In Duitsland hebben ze inmiddels ook wel in de gaten dat Nederland groeit", verwijst hij in gesprek met NUsport naar de vorige ontmoeting, de 2-2 in Gelsenkirchen. De ploeg van Ronald Koeman maakte tijdens het thuisduel met Wit-Rusland een goede indruk op Verbeek. "Oranje straalde dominantie uit. En spelvreugde, met Memphis Depay en Frenkie de Jong als de vertegenwoordigers daarvan. Individueel heeft Oranje misschien niet de sterkste spelers, maar het is wel een team dat speelt met plezier", vindt hij.

De momenteel clubloze trainer heeft extra aandacht voor 'collega' Joachim Löw: de Duitse bondsoach nam een gewaagde beslissing door gevestigde namen als Mats Hummels, Jerome Boateng en Thomas Müller af te serveren. "Als die keuzes niet de juiste blijken te zijn, heeft dat gevolgen", voorspelt Verbeek. "Als Duitsland vanavond (zondag, red.) verliest, zou het zomaar kunnen zijn dat hij moet vertrekken."

Lees ook: BILD: Duitsland gaat Oranje bestrijden met drie 'Dreierkette', vraagtekens spelen

Poll

Wat wordt Nederland-Duitsland?

(13644 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 08:45
Duitsland won nog niet zo lang geleden met het B team de Confederations Cup.

Het gaat snel zo.
Vind ik leuk
Geeltje +2155
zondag 24 maart 2019 om 08:48
De Löwe gaat brullen vanavond.🦁🦁🦁
Vind ik leuk
NikosMachlas +1961
zondag 24 maart 2019 om 16:54
Hij zal wel weer zenuwachtig in zijn neus gaan pulken en zijn ballen aaaien haha
Vind ik leuk
Luiehond +2624
zondag 24 maart 2019 om 08:48
Maar dat b team is nu het a team geworden! Met Hannibal Murdock Face en BA!
Vind ik leuk
Jozef +45207
zondag 24 maart 2019 om 09:50
Younes mocht toch meedoen toen met dat B-team? Ik wil hem ook in de basis!
Vind ik leuk
BB90 +77
zondag 24 maart 2019 om 08:48
Löw, Bierhoff en Grindel moeten alledrie hun verantwoordelijkheid nemen!
Vind ik leuk
Luiehond +2624
zondag 24 maart 2019 om 08:49
Jij kent ze ook nog allemaal!?
Vind ik leuk
Thobar +4660
zondag 24 maart 2019 om 08:59
Nee hun hoed
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 08:53
Hij zou ook zo maar kunnen blijven en Hummels c.s. terughalen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:13
Aha....duidelijk verhaal😉
Vind ik leuk
3-0achter +1665
zondag 24 maart 2019 om 09:20
het wordt 3-0 vanavond. Nederland gaat Mofrika voor schut zetten en Yogi kan weer aan zijn kont krabben.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:33
Snuffelen
Vind ik leuk
3-0achter +1665
zondag 24 maart 2019 om 09:35
O ja dat doet hij ook. Vieze Yogi.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:53
en drinken: Yogi Drink!
Vind ik leuk
Dj Storm +498
zondag 24 maart 2019 om 09:37
Zou voor het Duitse voetbal een zegening zijn, zou Löw moeten vertrekken. Alleen werkt dit in Duitsland niet zo Herr Verbeek. Grindel zou dan nl ook zijn biezen moeten pakken omdat hij low en Bierhof de hand boven het hoofd heeft gehouden. En laat dat nou net de voorzitter van de DFB zijn
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 09:46
Nee joh, ouwe gek!
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 24 maart 2019 om 09:50
Timo Werner mehr braucht mann nicht ⚁
Vind ik leuk
Gyrosregime +2767
zondag 24 maart 2019 om 12:28
Individueel behoren Memphis, van Dijk, de Ligt, de Jong, Cillessen gewoon bij de besten van de wereld naar mijn idee..
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 24 maart 2019 om 22:51
Low vertrekt ook zo meteen tevreden naar huis.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws