Boëtius onthult 'Feyenoord-irritaties': 'Dat bleek ze al een jaar dwars te zitten'

Boëtius onthult 'Feyenoord-irritaties': 'Dat bleek ze al een jaar dwars te zitten'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 11:20zo 24-03-2019 om 11:20

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 11:25zo 24-03-2019 om 11:25

Jean-Paul Boëtius baalt van de manier waarop hij en Feyenoord afgelopen zomer uit elkaar zijn gegaan. De aanvaller tekende eind augustus bij FSV Mainz, nadat zijn situatie bij de Rotterdamse club onhoudbaar was geworden. 

"Het was geen makkelijke beslissing, maar ik heb hem uiteindelijk wel genomen en daar heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt van", zegt Boëtius bij De Tafel van Kees over zijn keuze voor Mainz. "Ik had gewoon verwacht dat ik het seizoen bij Feyenoord zou afmaken, maar toen volgden er drie rumoerige weekjes met twee incidentjes. Uiteindelijk werd er tegen mij gezegd dat er al irritaties en dat soort dingen waren, maar daar had ik nog nooit iets over gehoord."

Boëtius noemt een voorbeeld van de bij Feyenoord aanwezige irritaties. "Ik trainde met oorbellen, dat zat ze al een jaar dwars. Ik heb m'n oorbellen al heel lang en bij elke club waar ik speelde kon ik mijn oorbellen gewoon in doen. Dat deed ik bij Feyenoord ook. In het begin was het oké, toen is er nooit iets van gezegd, maar na die incidentjes bleek dat het toch wel diep zat bij ze."

De 25-jarige buitenspeler kwam tot dusver 22 keer in actie in de Bundesliga voor Mainz. 

Plaats een reactie

SuperScc +1089
zondag 24 maart 2019 om 11:27
Deze man is straks 45 en dan opeens realiseert hij zich dat hij destijds (nu) toch wel heel onnozel was. Hoe belangrijk zijn oorbellen? Wees blij met het vak dat je mag uitoefenen. En dat voor een veel te hoog loon
Vind ik leuk
gerard.. +978
zondag 24 maart 2019 om 11:31
Wat maken oorbellen dan uit niemand heeft er toch last van. Of is een ketting om de nek ook erg
Vind ik leuk
Enden +5036
zondag 24 maart 2019 om 11:37
In de meeste teamsporten is het inderdaad raar om met de ketting om de nek te sporten.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:43
Oorbellen en/of een ketting kunnen letsel veroorzaken, misschien daarom?
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 11:44]
Vind ik leuk
psv#nr1 +2854
zondag 24 maart 2019 om 11:46
als je haar maar goed zit
Vind ik leuk
kees ee +1075
zondag 24 maart 2019 om 11:58
. . kijk, en als je dan brengt wat ronaldo brengt, valt er waarschijnlijk wel eea weg te strepen, . . maar boetius . . . ??
Vind ik leuk
Gyrosregime +2753
zondag 24 maart 2019 om 12:21
Is puur uit veiligheids overwegingen dat er bij de meeste soorten waar kans is op contact geen sieraden mogen worden gedragen. Een bal op je oor opzich is onschuldig maar als iemand oorbellen in heeft kan dit echt schade aanrichten.. overigens moet er dan ook tegen het een ja worden gezegd en tegen het ander nee.. mag je dan bijvoorbeeld ook met een gebaksbordje in je lip voetballen?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:41
Bij Feyenoord liggen de prioriteiten duidelijk ergens anders, zo zie je maar weer.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:54
Wij moesten alle sieraden altijd uit doen. Voor je eigen veiligheid en die van anderen. Meer dan logisch als je met topsport bezig bent. Een beetje logisch nadenken mag wel. Je bent dom als je persé alles aan wil laten. Je bent prof of niet.
Vind ik leuk
SuperScc +1089
maandag 25 maart 2019 om 13:02
He gaat er om dat deze tupacjes het tegenwoordig belangrijker vinden dat hun haar goed zit en de bling bling wel aanwezig is dan dat ze ook maar enigszins hun best doen binnen de lijnen.
Vind ik leuk
gerard.. +978
maandag 25 maart 2019 om 14:11
Nee Feyenoord moet zeggen bij contact besprekeningen dit en dit accepteren we niet. Wil je dat niet dan geen contract
Vind ik leuk
rexxo +16764
zondag 24 maart 2019 om 11:32
Off topic, Ik word gek van die sympathieke gosert, Mounir de kok bij de DTVK.

Elke ochtend maakt hij die lekkere dingen in die keuken😁
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 11:32]
Vind ik leuk
G.Kopf +5687
zondag 24 maart 2019 om 11:38
Als niemand zegt dat ze uit moeten...
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6375
zondag 24 maart 2019 om 13:30
Zou een 24\25 jarige zelf ook moeten kunnen verzinnen dat oorbellen in niet handig is tijdens het sporten.
Vind ik leuk
G.Kopf +5687
zondag 24 maart 2019 om 14:15
Dat je talent hebt om een leuke voetballer te worden betekend helaas niet dat je ook een leuk stel hersens mag hebben.
En dat blijkt wel bij dit mannetje.
Vind ik leuk
Dharmpie +1153
zondag 24 maart 2019 om 11:48
Een voetballer moet voetballen en zich daar mee bezighouden. Als hij meer bezig is met zijn “attitude” dan met zijn vak dan moet hij een andere vak gaan uitoefenen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik vind dat ze bij Feyenoord dingen wel uit hun verband halen als ze denken dat dit de publieke opinie in hun voordeel beinvloedt. Ik vind dat Gio hierin geen zuivere rol gespeeld heeft. Hij was een makkelijke “prooi” naar mening.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 11:59]
Vind ik leuk
kees ee +1075
zondag 24 maart 2019 om 12:02
. . zo'n beetje uit z'n verband halen, net als de sportpers, die nu telkens deze verongelijkte jongen (boetius) in de schijnwerpers zet omdat, . . . ??
Vind ik leuk
Phoxythebest +1095
zondag 24 maart 2019 om 12:05
Een oorbelletje, tattoo, haarkleur, kleur schoenen enz. Allemaal externe factoren die pas aangehaald worden als er meer speelt dan alleen vorm. Je gaat er nl niet beter of slechter door spelen. Oorbellen kan je afplakken, vaak trainen spelers (zeker in Holland) met mutsjes op, ach Boetius heeft andere issues en Feyenoord ook.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 12:05]
Vind ik leuk
Spartan +7205
zondag 24 maart 2019 om 13:09
Ik denk niet eens dat ie dat besef ooit gaat krijgen.
Vind ik leuk
|Ajax| +1401
zondag 24 maart 2019 om 11:27
Je ziet hoe feyenoord verbeterd is na zijn vertrek.
Vind ik leuk
Nuance +10859
zondag 24 maart 2019 om 11:29
Met frispeertje Boetius hadden we 10e gestaan.
Vind ik leuk
jamesquinn +4216
zondag 24 maart 2019 om 11:28
Voetballen met oorbellen lijkt me nou niet het meest slimme om te doen. En wat voegt het toe op de training? Niets. Gewoon uitdoen dus.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:32
Het voegt idd niks toe zelfde als met een ketting of ring
Maar als ze hem niet in de weg zitten en er verder geen last van heeft waarom dan uit doen waneer je verder ook van niemand iets hoort die zich eraan stoort ofzo?
Vind ik leuk
Justin Kees +3485
zondag 24 maart 2019 om 11:37
Tot iemand er eentje per ongeluk uit zijn oor trekt, met een trainingsjack. Simpelweg omdat er in een partijtje wordt vastgehouden en de oorbel vast haakt in een jasje...
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 11:38]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:50
Precies dat!
Oorbellen kunnen zeker letsel veroorzaken, maar blijkbaar begrijpen veel personen dat niet.
Vind ik leuk
jamesquinn +4216
zondag 24 maart 2019 om 11:51
Je hebt niet door dat voetballen met oorbellen een risico is? Net als met kettingen overigens en in mindere mate ringen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:02
Dat heb ik wel door maar deze speler blijkbaar niet, dan is het wel beter direct wat tegen hem te zeggen hierover dan een jaar te wachten en al die tijd eraan storen
Vind ik leuk
jamesquinn +4216
zondag 24 maart 2019 om 18:40
Als je dat door hebt, waarom zeg je dan dit:

“Maar als ze hem niet in de weg zitten en er verder geen last van heeft waarom dan uit doen waneer je verder ook van niemand iets hoort die zich eraan stoort ofzo?“

?!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 21:36
Ik bedoel dat meer vanuit zijn oogpunt bekeken
Deze speler word hier best wel (terecht) weg gezet als een of andere prima donna die zich niet aan de regels wilt houden enzo
Maar als hijzelf het inzicht niet heeft dat sieraden beter in de kleedkamer kunnen blijven dan moet hem dit wel verteld worden op het moment dat het nog wat uitmaakt niet achteraf pas
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
zondag 24 maart 2019 om 11:29
Jean-paul🙈
Vind ik leuk
vierde-ster +8751
zondag 24 maart 2019 om 11:31
Bij elke werkgever gelden er andere regels.....meneer denkt dat hij het allemaal heeft uitgevonden maar moet blij zijn dat hij bij een club als Feyenoord voetbalde
Vind ik leuk
Nuance +10859
zondag 24 maart 2019 om 11:34
Ik heb Boetius corners zien nemen die standaard niet hoger kwamen dan een meter. Ik heb Boetius vrije trappen zien nemen die in de 2e ring terecht kwamen. Tegen Man City uit CL stond Jean Pautje in de spits, bij een kopduel kwam hij niet hoger dan 20cm. Ik heb Boetius conequent zijn rechtsback uit zn rug zien lopen met tegengoals als gevolg. Ik heb Boetius boos zien reageren na een terechte wissel
Kortom; dit is het voorbeeld van een verwende, luie over het paard getilde bling bling boi die god op zn blote knieen mag bedanken dat hij het Feyenoordshirt heeft mogen dragen.
Echt zo klaar met die gozer.
Vind ik leuk
huppekees +116
zondag 24 maart 2019 om 11:38
Binnen de maatschappij zijn er nu eenmaal regels en die regels moet je nakomen, anders moet je wat anders gaan doen darten of zo.. dus oorbelletjes uit, straks komen ze met spijkerbroek het trainingsveld op en een petje op... rot anders op..!! Recalcitrant gedrag moet geweerd worden. Je wilt je niet aan regeltjes houden..?? opzouten dan.!

Daarnaast, hij wist niet dat klappen naar de scheids verboden was.. dus bestraft... weer zo'n idiote gedachte.. het is denigrerend, hoe dan ook...
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 11:54
Totdat Messi en Ronaldo oorbellen in gaan doen. Kijken of ze ook op de bank worden gezet.
Vind ik leuk
kees ee +1075
zondag 24 maart 2019 om 11:55
. . te laat boetius, . . veel te laat, om je straatje schoon te "lullen" !?, . . en met die mentaliteit kom je er bij mainz ook niet, . . nergens trouwens !!?
Vind ik leuk
gerard.. +978
zondag 24 maart 2019 om 11:57
Maar verboxen is het blijkbaar niet he. Anders had de knvb er wat aan gedaan of Feyenoord zelf.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:00
Huilebalk
Vind ik leuk
Zinho +117
zondag 24 maart 2019 om 12:01
Ik snap hem wel. Als ze bij Feyenoord nou van het begin af aan hadden gezegd oorbellen uit hier op de club dan had ie het misschien zelfs wel gedaan. Maar niet eerst toelaten en.laten zeggen dat ze dat dwars zat dat hij ze droeg. Gewoin meteen duidelijkheid scheppen, klaar.
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
zondag 24 maart 2019 om 13:16
Ik denk dat ie zonder oorbellen ook echt veel beter was gaan spelen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:32
Fijn voor hem dat hij het zo verschrikkelijk goed doet in Mainz en dat hij de gehele Bundesliga elke week weer trakteert op weergaloze acties..... koop eens een spiegel JP en niet om te kijken of je oorbellen goed staan.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 13:32]
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
zondag 24 maart 2019 om 13:41
Niet voor niets dat de Duitse (sub)top achter 'm aanzit.
Vind ik leuk
Zultkop +6734
zondag 24 maart 2019 om 19:24
Die dingen vangen teveel wind inderdaad.
Vind ik leuk
deltiaan +1475
zondag 24 maart 2019 om 12:08
dat gezeik over oorbellen ringen enz enz moest allemaal verboden worden hoort niet thuis op een voetbal veld
Vind ik leuk
Erik7494 +1496
zondag 24 maart 2019 om 12:12
Alsof oorbellen het probleem waren en niet zijn compleet onprofessionele houding en totaal gebrek aan zelfreflectie. Wat is die gast toch dom.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 12:13]
Vind ik leuk
gerard.. +978
zondag 24 maart 2019 om 12:32
Het gaat erom WAAROM HEEFT Feyenoord er nooit iets van gezegd dan.?????
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
zondag 24 maart 2019 om 13:16
Het gaat erom dat Feyenoord dat niet zo belangrijk vind, blijkbaar.
Vind ik leuk
Zultkop +6734
zondag 24 maart 2019 om 19:26
Oorbellen, Waar gaat het over, ze kunnen beter depay aanspreken, volgens mijn heb tie nooit scheenbeschermers aan.
Vind ik leuk
Sabau +1856
zondag 24 maart 2019 om 12:59
Het meest irritant was eigenlijk dat je een jaar lang geen bal raakte maar toch de hele tijd je beugel stond bloot te lachen.

Maar succes in Mainz en maak nog wat van je carriere.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:01
Gewoon geen sierraden aan op de training! Dat nichtengedoe kan alleen maar verwondingen veroorzaken! Die gasten dragen tegenwoordig meer sierraden dan een gemiddelde vrouw!
Kijk er niet van op dat ze ook dagcreme en mascara op doen😂!
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
zondag 24 maart 2019 om 13:15
Heel geloofwaardig, JP. Koop anders even een spiegel.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:19
Dan probeert Feyenoord hem gewoon dwars te zitten. Maar als de harde kern van Feyenoord van geel wilt weg hebben is dat te ver gezocht,en mogen we niks schreeuwen van de tribune. Boetius heeft het wel verpest met zijn onnodige rode kaart, daar is het begonnen
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
zondag 24 maart 2019 om 13:47
Laat maar weer eens zien hoe dom die TS van Feyenoord is, als dat nu al een jaar speelt dan zeg je daar toch wat van, iets in de trent van: he JP, doe die oorbellen op de training uit want dat kan letsel voor jou of je medespelers opleveren.

Dan lat je dat toch niet en jaar lang sudderen?
Vind ik leuk
Blindsy +20417
zondag 24 maart 2019 om 23:47
Of JP lult maar wat. Zou ook kunnen. Toch?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:55
Heel veel negatieve reacties over JP bij Feyenoord.
Heel weinig positieve reacties over zn basisplaats bij Mainz.
Je kunt ook blij voor hem zijn dat ie in de Bundesliga tot nu toe wel presteert.
Veel frustraties bij fans van Feyenoord, snap ik ook wel, maar ik vind het mooi dat hij bijna elke week speelt, iemand kan ook positief veranderen, juist dat mag wel meer belicht worden.
Vind ik leuk
gerard.. +978
zondag 24 maart 2019 om 14:06
Waarom zeg Feyenoord niet uit de oorbel
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:23
Als je hart bij de club ligt , zou je t er misschien voor over kunnen hebben.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 14:34]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 14:31
Vindt niet dat een club zich daarmee moet bemoeien. Maar de voetbalorganisaties zouden t moeten verbieden uit veiligheidsoverwegingen .
Ik vind wel dat een werkgever mag eissen om in werktijd aan bepaalde kledingswensen te voldoen.
Voor iedereen en zonder uitzondering .
Ras , kleur , geloof of bijgeloof ook geen uitzondering .
Maar ja ,. T is mijn mening
Vind ik leuk
DeNeutrale +287
zondag 24 maart 2019 om 14:40
Als je met oorbellen gaat trainen, is de kans groot dat je in de competitie als een 'wijf' gaat spelen!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 15:19
Beste Boëtius, hier is werkelijk niemand in geinteresseerd en het is ook totaal niet relevant.
Tenzij jij graag je gram wilt gaan halen op Feyenoord en daar begint het nu een beetje op te lijken.
Vind ik leuk
Sonneillon +964
zondag 24 maart 2019 om 15:24
Zelfde verhaal als depay; het gaat niet om de oorbellen of maniertjes, maar als je geen pepernoot raakt, gaan mensen zich daar wél aan storen
Vind ik leuk
John M. +5134
zondag 24 maart 2019 om 17:08
Ik heb zelf ook nooit graag zonder oorbellen gespeeld, man man.
Vind ik leuk
Harry.f +415
zondag 24 maart 2019 om 23:40
Oorbellen of niet hij heeft het nooit laten zien!
Vind ik leuk
Blindsy +20417
zondag 24 maart 2019 om 23:45
Okay. Dat was het dus. Oorbellen. Buiten het feit dat Feyenoord je gedrag zat was. Ach gut...
Vind ik leuk
fer65 +411
maandag 25 maart 2019 om 14:11
Het zijn gewoon zeikertjes in een zeik organisatie die geen knip voor de neus waarrd zijn .Wees blij datje weg bent bij dat stelletje ongeregeld.Ze willen die jongen tsjchong huren van M.Unieted alsje hem ooit spreekt raad het hem af dringend want iedere jonge speler word kapot gemaalt.
Vind ik leuk
fer65 +411
maandag 25 maart 2019 om 14:15
De gehele ploeg organisatie deugd voor geen knikker ,iedere jonge speler gaat meegetrokken worden in de malaize van wat zich boven hun agspeeld.Wat er gehaald word wat er gespeeld word het is gewoon een grote wannoorde al 8jaar .
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 14:16]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws