NAC presenteert na Brood en Vrede weer nieuw gezicht: 'Trots, vereerd, dankbaar'

NAC presenteert na Brood en Vrede weer nieuw gezicht: 'Trots, vereerd, dankbaar'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 12:07zo 24-03-2019 om 12:07

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 12:08zo 24-03-2019 om 12:08

Kersvers NAC Breda-trainer Ruud Brood krijgt in het Rat Verlegh Stadion assistentie van Willem Weijs. Dat maakt NAC zondag via de officiële kanalen bekend. Weijs (32) was trainer van NAC O19; hij wordt per direct overgeheveld naar het eerste elftal. 

"Ik ben trots, vereerd en ontzettend dankbaar dat ik deze mooie kans krijg. Persoonlijk is dit voor mijn ontwikkeling een mooie vervolgstap, maar het allerbelangrijkste is dat we keihard aan de slag gaan om de resterende wedstrijden te presteren", laat de 32-jarige coach weten op de website van de club. "Ik hoop daarin van toegevoegde waarde te zijn en wil graag mijn bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het team."

Weijs verkaste in 2017 van de jeugopleiding van Ajax naar NAC. Eerder was hij ook al werkzaam binnen de jeugdopleiding van PSV. NAC meldt dat Weijs een contract tot medio 2020 heeft gesigneerd. Michael Dingsdag vervangt hem tot het einde van het seizoen als trainer van O19. 

Brood is sinds deze week de nieuwe trainer van De Parel van het ZuidenHij is de opvolger van Mitchell van der Gaag, die maandag opstapte. Naast Weijs werd eerder al Regillio Vrede aangesteld als assistent van Brood. 

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 12:11
Wat een nieuws .als je gewoon je club icoon op straat Flikkert. NAC is echt slecht bezig .met dat dom wijf aan de macht .je laat je toch niet runnen als voetbalclub door een wijf
Vind ik leuk
Jafio +2069
zondag 24 maart 2019 om 12:12
Ga maar weer terug in de hoek. Er is genoeg gezegd over de manier waarop maar dit was het enige juiste.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:31
Wat betreft iconen heb je wel gelijk. Het slaat nergens op om zo met je club iconen om te gaan. Wat betreft het “wijf” vind ik niet dat je gelijk hebt. Je kijkt toch naar iemand zijn kwaliteiten en niet of het een mannetje of vrouwtje is?
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 13:33]
Vind ik leuk
076Mike +369
zondag 24 maart 2019 om 17:01
Of je het een kwaliteit kan noemen.. Weet ik niet.. Maar mevr. Edelenbos is wel aardig de bezem door de verrote origanisatie te halen..

Dat je met iconen misschien wat anders om moet springen.. Eens! Maar helaas is het wel zo.. Dat dit icoon op zijn kwaliteit is beoordeeld.. En in dat opzicht was er maar 1 optie..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:04
sta jij erachter dat een wijf je club runt ? die moeten lekker een hockey club runnen
Vind ik leuk
076Mike +369
maandag 25 maart 2019 om 10:04
Een man.. Een vrouw.. Als was het een combinatie van beide..

Edelenbos doet wat wij als supporters al jaren willen zien.. De teringzooi opruimen en schoon beginnen!

Iets waar al haar mannelijke voorgangers de ballen niet voor hadden!

Note: als je zo tegen vrouwen in het voetbal bent.. Zou ik vast maar een handtekeningen actie starten.. Want voor je het weet is Edelenbos de opvolgster van MvPraag bijbde KNVB
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:51
dan kan je de KNVB al weer opdoeken ,want een vrouw aan de macht in het voetbal heb ik nog nooit gezien bij een top club of een bond
Vind ik leuk
Dunneke +239
zondag 24 maart 2019 om 20:08
Schoonschip maken is nooit leuk op welke manier dan ook. Penders is dan wel een nac icoon maar was als assistent niet goed genoeg vond dat hij het allang vol hield
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:12
Doek is al gevallen voor dit seizoen.. Doen de nieuwe namen ook geen verandering meer in aanbrengen. Uithuilen, opnieuw beginnen en weer opbouwen daar in Breda..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:21
Klopt, maar zie dit als langetermijnbeslissingen , voor zover die van toepassing zijn bij mijn clubje
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:36
Ik hoop voor jou club dat er spoedig betere tijden gaan komen.. Nac hoort wat mij betreft gewoon in de Eredivisie..
Vind ik leuk
Pancev +1397
zondag 24 maart 2019 om 12:23
Regilio heeft er Vrede mee en Ruud ziet Brood in deze aanstelling.
Vind ik leuk
Ovs4Life +105
zondag 24 maart 2019 om 17:07
Nu hopen dat Mitchell ook een beetje teVrede(n) is
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:29
Schandalig van NAC om Penders weg te sturen voor deze hansworst. Zo ga je niet met een clubicoon om!
Vind ik leuk
076Mike +369
zondag 24 maart 2019 om 16:54
Als assistent heeft Penders werkelijk alleen als een zoutzak op de bank gezeten.. De manier waarop was misschien niet netjes.. Maar, via de media was erger geweest..

En deze "hansworst" is wel de trainer die de jeugd een paar stappen omhoog heeft geholpen.. Bij AJAX zagen ze hem niet graag vertrekken omdat ze hem als toekomstig trainer van het 1e zagen.. Maar ja, als PSV'er zal jij dat dan wel weer betwisten.....
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 12:58
Niet 1 trainer in de wereld kan dit NAC in de ED houden. Makkelijk altijd om de trainer weg te sturen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:03
Natuurlijk degraderen ze hoogt waarschijnlijk. Wel goed inlezen, was assistent en Brood heeft andere assistenten, zo gaat dat nu eenmaal in het voetbal!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 13:32
Penders naar o19 ipv afserveren door die Bitch
Vind ik leuk
EOD +22
zondag 24 maart 2019 om 16:37
Vrouwen kunnen ook hufters zijn. Volgens mijn berekening was Rob 25 jaar NACer.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:46
19 jaar. Penders kwam in januari 2000 van RBC naar NAC.
Vind ik leuk
Futjebal +2839
zondag 24 maart 2019 om 13:34
Ze kunnen het maar niet laten dat VP...fotootje van Willem en wat heeft hij aan???.... jahoor een Ajaxshirtje...alsof er geen foto te vinden is met een NAC tenue want daar werkt hij. Geeft de VP voorkeur weer duidelijk aan...erg triest. Je plaatst toch ook geen foto van hem met PSV tenue. Daar werkte hij eerst
Vind ik leuk
EOD +22
zondag 24 maart 2019 om 16:34
Ik hoop niet dat de initialen van Willem het voorland van Brood zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws