Witte rook uit Breda: assistenten maken plaats, Brood tot de zomer 'in charge'

Witte rook uit Breda: assistenten maken plaats, Brood tot de zomer 'in charge'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 11:42vr 22-03-2019 om 11:42

Laatste update: vrijdag 22 maart 2019 om 12:00vr 22-03-2019 om 12:00

Ruud Brood is de nieuwe trainer van NAC Breda. De 56-jarige oud-verdediger heeft in Breda een contract tot het einde van het seizoen ondertekend: na afloop van het seizoen wordt de samenwerking geëvalueerd.

Regillio Vrede, bij RKC Waalwijk en Roda JC al assistent van Brood, gaat eveneens in het Rat Verlegh Stadion aan de slag. Assistenten Rob Penders en Maurice Verberne moeten plaatsmaken. Penders kreeg het slechte nieuws vrijdagochtend al telefonisch te horen. De hekkensluiter van de Eredivisie gaat nog met de oud-verdediger in gesprek over een 'passend afscheid', na negentien jaar trouwe dienst. Keeperstrainer Jelle ten Rouwelaar mag wel aanblijven.

Brood heeft als speler en als assistent-trainer al lange tijd rondgelopen in Breda. "Mijn liefde voor NAC heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik heb er voorheen met veel plezier gevoetbald en gewerkt", laat hij weten aan de clubsite. "Op het moment dat de club aanklopte voelde ik dan ook direct dat ik het moest doen."

De nieuwe technische staf staat maandag voor het eerst voor de groep. NAC staat afgetekend onderaan in de Eredivisie, met acht punten minder dan De Graafschap en FC Emmen, en heeft nog acht wedstrijden om directe degradatie af te wenden.

Poll

Gaat Brood NAC behoeden voor degradatie?

(1296 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 11:45
Benieuwd. Goed dat het alleen voor dit seizoen is; erin blijven zou een godswonder zijn wat niet gaat gebeuren denk ik.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:46
nou nu is het weer wachten op de BROODnodige grapjes, opmerkingen etc.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:50
Nou, het spel van NAC, daar lusten de honden geen brood van.
Vind ik leuk
Vedette +60
vrijdag 22 maart 2019 om 12:11
De 1 z'n dood is de ander z'n Brood. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:01
Omdat ze naar boven naar de zon groeien. De trossen hangen op zn kop waarbij de onderkant naar boven groeit.
Vind ik leuk
FRChamp +2510
vrijdag 22 maart 2019 om 11:53
Sjaak Swart was beter geweest.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:53
Die dorpsidioten de Kerkhofjes waren beter geweest
Vind ik leuk
FRChamp +2510
vrijdag 22 maart 2019 om 18:03
Wat boeien mij die 2 dronkenlappen nou. Ik ben voor Feyenoord.
Vind ik leuk
Orphen89 +3950
vrijdag 22 maart 2019 om 12:25
8 punten achterstand met nog 8 wedstrijden. Denk dat dat te veel van het goede is.
Vanuitgaande dat Emmen en de Graafschap ieder nog wel 3 puntjes sprokkelen, moet je 12 punten halen om niet laatste te worden.
Dat is 4x winnen, dat zie ik niet gebeuren. als je er 3 wint moet je ook nog 3x gelijkspelen en mag je er maar 2 verliezen. Ook dat zie ik niet gebeuren, al zet je Pep Guardiola voor de groep.

Denk dat het voor de club beter zou zijn om een trainer neer te zetten die ze volgend seizoen ook weer laat promoveren. En nu de laatste 8 wedstrijden zijn draai laat vinden en ook inventariseren wie hij volgend seizoen nog heeft.

Natuurlijk niet opgeven en altijd blijven knokken, maar ook realistisch zijn. Prio 1 zou moeten zijn om volgend seizoen de sterkste in de KKD te zijn. Als je degradatie ontloopt is dat super en boven verwachting.
Vind ik leuk
Zekur +777
vrijdag 22 maart 2019 om 16:36
Ik denk zelfs dat de graafschap en Emmen beiden nog wel 6 puntjes sprokkelen in 8 wedstrijden. Dan moet NAC dus 15 uit 8 halen, wat mij helemaal onmogelijk lijkt. En dan nog hebben ze alleen de play-offs nog maar gehaald.
Vind ik leuk
Rodajc +19295
vrijdag 22 maart 2019 om 13:20
Leuk weetje tussendoor:
Jullie nieuwe assistent-trainer zat na jullie degradatie gezellig 'Janken in Brede olé olé' te zingen. Ben benieuwd of hij over een paar weken zelf staat te janken.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:46
Ik hoop wel dat ze NAC weer een beetje aan de praat krijgen, misschien moeten ze alle spelers een Nacje geven voor de wedstrijd
Vind ik leuk
sundaymanara +1435
vrijdag 22 maart 2019 om 11:57
En dan? 't is gewoon te laat.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:07
Het is nooit te laat voor een Naccie 😜
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:48
Goede zet!
Vind ik leuk
Leonardus +203
vrijdag 22 maart 2019 om 11:48
Niet hoognodig maar BROODnodig want het aantal punten van NAC is BROODmager. Stel Emmen, de Graafschap en Excelsior halen nog 6 punten, dan moet NAC zeker 5 van de 8 wedstrijden winnen om er in te blijven.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:49
Hopelijk gaat brood er wat van bakken
Vind ik leuk
henk1952 +309
vrijdag 22 maart 2019 om 11:49
Broer van Herman. Ook een suicide actie..
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:56
Gelukkig is er geen Hilton in Breda
Vind ik leuk
Zwitsal +24
vrijdag 22 maart 2019 om 11:49
goede zaak. nu hopen dat nac zich weet te handhaven!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14494
vrijdag 22 maart 2019 om 11:52
Die Cocu, nog relatief jong, zit er toch nooit echt gezond uit...... integendeel.
( geen grapje )
Vind ik leuk
JoeyC +4426
vrijdag 22 maart 2019 om 12:50
Piepende wagens rijden het langst. Beter ongezond ogen en lang en gelukkig leven, dan topfit ogen en rond je 20e dood neervallen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14494
vrijdag 22 maart 2019 om 20:55
Dat lang en gelukkig leven vraag ik mij dus af m.b.t Cocu.......
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:53
Goede trainer voor nac maar heeft het ook niet te maken met de spelers selectie die niet heel top is in mijn ogen?
Vind ik leuk
Polleke +1097
vrijdag 22 maart 2019 om 12:43
Dat is een aardig understatement :-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:02
Dat dacht ik dus ook :)
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
vrijdag 22 maart 2019 om 11:55
Wat gaat Keesje Kwakman nu zeggen over het feit dat Brood zijn vriend Regilio Vrede meeneemt als assistent? Want Kwakman vindt het tenslotte ook goed dat Schreuder bij Ajax vertrekt, zodat er geen vriend van Ten Hag meer in de staf zit. Dat was beter volgens Kwakman.

Dus ik ben zeer benieuwd naar de reactie van Kwakman in deze...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 11:55]
Vind ik leuk
Pec010 +2756
vrijdag 22 maart 2019 om 11:58
Jij bent echt de eerste die benieuwd is naar de mening van Kwakman volgens mij.
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
vrijdag 22 maart 2019 om 12:14
Zeker! Omdat het opvalt dat die analisten nogal wat dingen roepen over bepaalde mensen, terwijl ze in andere identieke situaties totaal niet reageren. Dus ik ben heel benieuwd wat hij nu te vertellen heeft en als ik hem binnenkort weer zie, dan vraag ik het hem op de man ja...
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:57
Hoop dat ze degraderen
Vind ik leuk
Polleke +1097
vrijdag 22 maart 2019 om 12:44
Speciaal een account aangemaakt voor deze enorme waardevolle en onderbouwde reactie?
Vind ik leuk
Henkings +1007
vrijdag 22 maart 2019 om 12:00
Van der Gaag was bij Excelsior een goede trainer! Het spelersmateriaal bij NAC is gewoon erg pover!!! Maar goed brood ziet er .... brood in. Sorry
Vind ik leuk
076Mike +369
vrijdag 22 maart 2019 om 13:32
Als je ziet waar excelsior nu staat.. Is die uitspraak een beetje overtrokken.. Zijn toenmalige assistent/fysio flikt het zonder MvdG ook..
Vind ik leuk
Pec010 +2756
vrijdag 22 maart 2019 om 12:02
Op het moment dat de club aanklopte voelde ik dan ook direct dat ik het moest doen."

Daarbij vergeet hij te zeggen dat ze al 4 keer eerder hadden aangeklopt en hij er toen geen zin in had.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 14:12]
Vind ik leuk
076Mike +369
vrijdag 22 maart 2019 om 13:59
Was tussen 1997 en 2004 assistent bij NAC.. En mocht toen ineens vertrekken..

2006 - kwam te snel na die breuk

2010 - seizoen was al 2 speelrondes onderweg.. Stond ten tijde van benaderen onder contract bij RKC

2014 - ging om een overstap tijdens het seizoen, Brood stond op dat moment onder contract bij NEC

2018 - werd gevraagd om Technisch Manager te worden.. Maar Brood wilde nog even trainer blijven..
Vind ik leuk
mcmodd +28725
vrijdag 22 maart 2019 om 15:23
Goede rapportage, hier hebben we iets aan. Dank voor je bijdrage.
On topic: ik hoop toch zo dat het Ruud Brood wèl lukt om in de Eredivisie te blijven met NAC. Niemand die positief in elkaar steekt ziet zo’n poging graag mislukken. Waarmee niet gezegd is dat het lukt. In de wedstrijd laatst tegen ons was het wel erg mager wat NAC ons liet zien, toch vind ik NAC als club een goed voorbeeld van wat supporters aan sfeer kunnen brengen in het stadion. Ik kom er graag, maar dan wel in de ED.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:05
8 punten is reeel gezien niet meer te doen. Al hoop ik het wel
Vind ik leuk
Smithsonian +45155
vrijdag 22 maart 2019 om 12:06
Phillip assistent?

Succes broodje.
Vind ik leuk
Jafio +2069
vrijdag 22 maart 2019 om 12:06
Mocht dit lukken dan is het Houdini maar laten we het hopen.
Vind ik leuk
wil +1371
vrijdag 22 maart 2019 om 12:07
Er moest brood op de plank komen.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1025
vrijdag 22 maart 2019 om 12:11
Verberne en Penders vertrekken niet, maar worden er uit gebonjourd. Zeker van Penders is dat eeuwig zonde, een clubman in hart en nieren en dan zo met hem om gaan.
Stel Brood blijft alleen dit seizoen en dan moet je weer een nieuwe staf bij elkaar halen, dan vraag ik me af Penders nog wel wil....

Het is maar net wat je wil als club zijnde....
Succes NAC, ik ga altijd graag uit naar het avondje NAC! Het liefst dus ook volgend seizoen!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:13
Penders zijn contract loopt sowieso af aan het eind van het seizoen dus ik vraag me af of het überhaupt al verlengd zou worden. Als voetballer voor NAC van onschatbare waarde, als assistent trainer is het helaas niet veel soeps.
Vind ik leuk
mcmodd +28725
vrijdag 22 maart 2019 om 15:26
Die beslissing moest voor april genomen worden, begrijp ik. Als hij geen aflopend contract had gehad zou hij volgens mij gewoon gebleven zijn.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1264
vrijdag 22 maart 2019 om 12:24
Ik zie hier geen brood in
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
vrijdag 22 maart 2019 om 12:29
Ruud Brood, Maurice Verberne, Rob Penders...allemaal ex-RBC Roosendaal.

Ze kunnen gewoon niet zonder ons...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 12:30]
Vind ik leuk
Thobar +4659
vrijdag 22 maart 2019 om 13:58
Rbc en Agovv worstelen nog steeds in de kelders van het amateurvoetbal. De weg omhoog nog niet echt gevonden. Jammer
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:38
Kut NAC kansloze actie trainers wissel leggen geen windeiereren
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:48
Regilio Vrede, wtf? Hij begon toen Roda promoveerde tegen NAC in de bus JANKEN IN BREDA OLE OLE te zingen...
Vind ik leuk
Rodapaus +6204
vrijdag 22 maart 2019 om 13:30
Man met smaak
Vind ik leuk
Dandan +0
vrijdag 22 maart 2019 om 19:50
Dat was toen, nu gaat hij voor NAC werken! En zingt hij hopelijk straks dat ze janken in Emmen ofzo.....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 19:51]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:52
Jammer dat het intern zo rommelt binnen NAC. Iedere thuiswedstrijd zit het vol met trouwe supporters. Dus zou je denken voldoende inkomsten om boven in het rechter rijtje te staan. Succes gewenst de komende wedstrijden
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
vrijdag 22 maart 2019 om 13:07
De materiaale man van knac heeft nog meer succes , wij zijn voor paar jaar af van die kakkerlakken !! Hebben ze het ovet stilburg !?, nou jullie zijn mondje dood!! Hoezo achter je ploeg staan !? Ga naar baronie meer te beleven !!
Vind ik leuk
lange076 +333
vrijdag 22 maart 2019 om 15:27
Ga ergens anders lopen janken als je niks zinnigs hebt te zeggen! Volgende week zitten we er weer, volle bak achter de club! Eens of oneens maar we zijn er..
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:01
Joh, reageer er niet op. Ik kan met een hele boel Willem 2ers hier een prima gesprek voeren maar met dit heerschap en een Sarto bijvoorbeeld kun je niks. Die lopen alleen maar te stoken.
Vind ik leuk
Dandan +0
vrijdag 22 maart 2019 om 19:47
Uit tilburg komt nog geen goeie hond vandaan, opzouten kutkruik!
Vind ik leuk
leozao +2576
vrijdag 22 maart 2019 om 13:08
Brood met assistent Cocu?
Vind ik leuk
Cookee +12956
vrijdag 22 maart 2019 om 14:05
Ik heb voor de lol op JA gestemd, omdat ik het de mensen daar gun.

Maar Maaskant kwam er ook zo binnen en die bleef daarna clubloos.
Je hebt wel lef als je tekent bij een club waar geen fundement is.

Een uitdaging is leuk, maar dit lijkt me zelfmoord.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:24
Hopelijk bakt hij er meer van ( heel NAC bakt )
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:37
Jazeker.polleke. Oja jullie gaan naar WWaalwijk. Jullie gaan naar Volendam. Jullie gaan naar Velsen. Jullie gaan naar Deventer. Jullie gaan naar Helmond
Vind ik leuk
Alibaba +693
vrijdag 22 maart 2019 om 23:01
Gezellig toch! Jij gaat nergens naartoe want dat mag nog niet van mammie!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 06:24
Sla je als Nac bestuur toch volledig de plank mis als je clubicoon Penders ontslaat voor een trainer die voor die korte tijd zijn eigen assistenten mee wil nemen!!!
Schaam je kapot!!!

Zonde van zo'n mooie club dat ze zo'n schandalig slecht bestuur hebben...
Vind ik leuk
hefbrug38 +536
zaterdag 23 maart 2019 om 08:53
Ivm Lenders hoop ik dat NAC degradeert wat een luizen streek.om deze mister NAC zo te behandelen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws