'Ik sprak Marc Overmars laatst, hij zei dat Ajax nog iets van deze club kan leren'

'Ik sprak Marc Overmars laatst, hij zei dat Ajax nog iets van deze club kan leren'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 16:05zo 24-03-2019 om 16:05

Frank de Boer is diep onder de indruk van de faciliteiten van Atlanta United. Ook Marc Overmars, met wie De Boer samenwerkte bij Ajax, heeft zijn bewondering laten blijken. 

"Ze hebben hier goed in de keuken gekeken bij grote Europese clubs", vertelt De Boer in een groot interview met het Algemeen Dagblad. Atlanta beschikt onder meer over een trainingscomplex van 60 miljoen euro. "Alles is top van de top. Ik sprak Marc Overmars laatst. Die zei dat ze zelfs bij Ajax iets konden leren van de manier waarop het hier in zo'n korte tijd is opgezet." Atlanta werd in 2014 opgericht en is bezig aan z'n derde seizoen in competitieverband. 

De Boer denkt dat zijn nieuwe club te vergelijken is met Ajax. "Ze willen jonge, talentvolle spelers een podium geven. Tegelijk trekken ze flink de portemonnee voor spelers. De Argentijn Gonzalo Martínez werd in de zomer voor 15 miljoen dollar gekocht van River Plate. Miguel Almirón ging juist voor 27 miljoen naar Newcastle United."

De eerste drie competitieduels van Atlanta in het nieuwe Major League Soccer-seizoen leverden twee punten op. Over een week gaat de club op bezoek bij Columbus Crew. 

Lees ook: 'Allemansvriend' De Boer moest met zaakwaarnemers praten: 'Belachelijk'

Poll

Gaat De Boer in Atlanta wél slagen?

(8523 stemmen)

Plaats een reactie

Roeptoeter +19124
zondag 24 maart 2019 om 16:06
Natuurlijk. Die club is wel recent kampioen geweest.
Vind ik leuk
la galaxy +1218
zondag 24 maart 2019 om 16:26
Maar bakken er nu helemaal niks van.
Vind ik leuk
Romario9 +13995
zondag 24 maart 2019 om 16:30
Toeval?

Bouw je zo’n grote club met alle bijbehorende topfaciliteiten, zet je zo’n pannenkoek voor de groep.
Vind ik leuk
la galaxy +1218
zondag 24 maart 2019 om 16:31
Zeker ze kozen hem uit boven Puyol!!!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:15
Wat heeft die poedel zoal bewezen dan
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:49
Beetje erg moe aan het worden van de Boer. Laat hem eerst maar eens wat presteren.
Vind ik leuk
Sniper1 +1429
zondag 24 maart 2019 om 16:09
Blijkbaar nemen ze ook de minpunten van Ajax over...

Nog even terug naar de tekentafel....
Vind ik leuk
bartzwolle +215
zondag 24 maart 2019 om 16:15
Alles is top van de top .....






behalve de resultaten. Poor Frankie 😓
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 16:15]
Vind ik leuk
Julio-dvd +3162
zondag 24 maart 2019 om 19:10
En de trainer....
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:18
Hoop dat hij snel bij ons terug komt
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:20
Graag zelfs... is tenminste t argument, t voetbal is bij ons mooier ook weer van de tafel geveegd...
Vind ik leuk
pietprecies +12523
zondag 24 maart 2019 om 16:25
Ik hoop van niet zeg, met zijn spel opvatting kan je dan qua voetbal haast net zo goed voor PSV worden 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
John M. +5134
zondag 24 maart 2019 om 16:46
Dan ben je denk ik niet voor Ajax.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:22
Dan moet Ajax eens bij het Feyenoord trainingscomplex gaan kijken. Dat is ook top of the top zegt Feyenoord zelf.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1264
maandag 25 maart 2019 om 09:56
Het komt het spel in ieder geval niet ten goede
Vind ik leuk
Muscles +2083
zondag 24 maart 2019 om 17:26
Op de poentour is alles makkelijk maar hard werken aan jezelf is niet te koop....rot op met de poenmaffia die het voetbal niet centraal stelt. Forza AFCA
Vind ik leuk
James655 +966
zondag 24 maart 2019 om 17:30
De Boer "sprak" Overmars "laatst". Die heeft prompt "zijn bewondering laten blijken"."Kan Ajax nog wat van leren". Dit lezende zou je aannemen, dat Overmars daar een kijkje is wezen nemen en met mindere gevoelens is terug gekomen. Maar dit laatste staat nergens in dit artikel. Weer uit de duim gezogen of blaast De Boer zijn huidige club en daarmee zichzelf op? Ik denk niet dat Overmars zich zo over Ajax zou uitlaten en al helemaal niet als hij daar niet persoonlijk is wezen kijken. Ik zou dat wel eens willen weten.
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
zondag 24 maart 2019 om 17:35
4 x kampioen geworden met Ajax echter de reacties op hem...
Vind ik leuk
Twardt +667
zondag 24 maart 2019 om 18:12
Dat heeft hij toen knap gedaan. Maar de klussen daarna heeft hij zelf flink verkloot, en bij Atlanta ziet het er ook nog niet florissant uit. Als dit ook na een paar maand weer ontslag betekent, is het voorgoed voorbij met de carrière van FdB.
Vind ik leuk
Blueman +1114
zondag 24 maart 2019 om 19:13
Ajax kan van hen leren dat ze vooral Frank de Boer niet weer als nieuwe trainer moeten nemen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 21:45
ik denk het wel ploeg die redelijk jong op zijn benen staat en nog is te buigen de cruyf filosofie erop en de boer maakt het daar zo hoog is dat niveau ook weer niet
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1264
maandag 25 maart 2019 om 09:54
Hoeveel trainers krijgen het voor elkaar om na 3 a 4 wedstrijden uitgefloten te worden door het publiek? De boer kan het, traint een club 3 maanden en pakt 3 jaar salaris.... das geen boer met kiespijn :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws