'Crisis' in Duitsland: 'Vergelijk het met Nederland, dan beland je in een vacuüm'

'Crisis' in Duitsland: 'Vergelijk het met Nederland, dan beland je in een vacuüm'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 16:45zo 24-03-2019 om 16:45

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 16:46zo 24-03-2019 om 16:46

Duitsland zit zowel op nationaal als op clubniveau in een mindere fase. Volgens oud-voetballer Erik Meijer is het vergelijkbaar met de mindere fase die het Nederlands elftal heeft gehad.

"Het is wel even schrikken dat er geen enkele Duitse club door is naar de kwartfinales, maar van paniek is volgens mij geen sprake", aldus Meijer in gesprek met de NOS. "Wel is het opmerkelijk dat Bayern dit keer de slag gemist heeft. Dat wijt ik aan het matige transferbeleid van afgelopen zomer."

Ook bij het nationale elftal loopt het stroef. "Het WK was natuurlijk belachelijk slecht, de Nations League leverde degradatie op en op clubniveau is Duitsland dus niet meer vertegenwoordigd in de Champions League. Dan is het logisch dat iedereen zich even achter de oren krabt en naar verklaringen gaat zoeken", aldus Meijer.

Volgens Meijer werd het na de gewonnen wereldtitel in 2014 minder bij onze oosterburen. "Vergelijk het een beetje met Nederland. De Sneijders, Van Bommels en Van Nistelrooijs waren even niet voorhanden en dan beland je zowel op nationaal als op clubniveau in een vacuüm. Er zit nu even een knik in, maar dat lossen ze wel op in Duitsland."

Lees meer over:BundesligaDuitsland

Poll

Wat wordt Nederland-Duitsland?

(13643 stemmen)

Plaats een reactie

henkvlis +4690
zondag 24 maart 2019 om 16:48
Schade Deutschland,.... alles ist vorbei
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 16:51
Zit genoeg talent ook daar ....verwacht een leuke pot ...geen saaie 0-0 iig.
Vind ik leuk
Gearry +1537
zondag 24 maart 2019 om 17:21
Ik denk dat wij onze handen dicht mogen knijpen met een 0-0. Vorige keer werd het ook met mazzel 2-2.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:16
We zullen het gaan zien vanavond
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 16:49
jetzt geht's los
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:52
Duitsland gaat vanavond 'gewoon' winnen.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:54
Dat denkt ik ook
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 16:58
Kan zomaar...middenveld en aanval zit prima in elkaar bij der manschaft..ik verwacht toch een nipte overwinning voor oranje!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:14
Zo "gewoon" is dat niet als je naar de huidige situatie kijkt. Het zou "gewoon" zijn als Nederland wint. Duitsland mag in deze situatie blij zijn met een punt.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:59
Het kan niet altijd feest zijn.

Als Oranje verliest, dan ligt de crisis weer in Nederland.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 17:02]
Vind ik leuk
NvC +9670
zondag 24 maart 2019 om 17:27
Ik gok op 2-2 vanavond. Blijft de crisis bij hen en wij zitten nog op onze rose wolken 😉
Vind ik leuk
Nightcrawler +6165
zondag 24 maart 2019 om 17:01
Crisis in Duitsland, Enschede officieel geannexeerd
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:06
2-1
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:10
Ik heb er een hard hoofd in, ik verbaas me dat iedereen denkt dat we dat varkentje wel even zullen wassen,maar ik laat me graag verassen natuurlijk :)
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:13
Ook bij Bayern is men té lang doorgegaan met spelers die de club in het verleden succes hebben gebracht.
Nationaal gaan ze het nog recht trekken, maar internationaal ging het mis. En dát was niet eens onverwachts, je zag het aankomen
Vind ik leuk
Shelbourne +6187
zondag 24 maart 2019 om 17:23
Duitsland is zo’n groot voetballand, die komen er wel weer bovenop. Zolang ze daar jonge Duitse talenten maar kansje blijven geven.

Van de generatie die wereldkampioen zijn lopen er nog genoeg rond die nog enkele jaren meekunnen. En dan lopen er nog genoeg andere rond.

De clubteams gaan het ook weer goed doen. Bayern gaat komende zomer verversen en komen vast weer sterk terug. Dortmund heeft een prima team en hadden dit seizoen net zo goed wel in de kwartfinale kunnen staan.

Bij een club als Schalke ontbreekt het aan visie, die hebben een vreemdelingenlegioen bij elkaar gekocht. Maar een Eintracht laat echt leuke dingen zien.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:31
Duitsland heeft ongeveer 5x zoveel inwoners als Nederland en dus ook meer spelers om uit te kiezen. Zou me niks verbazen als de nieuwe spelers bij Duitsland het goed gaan doen. Je wint nooit makkelijk van ze en onderschatten moet je ze al helemaal nooit.
Vind ik leuk
Aosin +79
zondag 24 maart 2019 om 17:36
Ik voel ergens dat het 4-1 wordt en dat het Löw zijn laatste wedstrijd gaat worden, maar we weten het pas over een paar uurtjes....
Vind ik leuk
Shelbourne +6187
maandag 25 maart 2019 om 09:58
Kroatië heeft iets meer dan vier miljoen inwoners en stond in de WK finale. China heeft ruim 1,3 miljard inwoners en bakken er zelfs in de Aziatische zone niets van.

Duitsland is een erkend topland en zal altijd bovendrijven. Hebben ook in de zogenaamde crisis nog allemaal topspelers terwijl Nederland na de genaratie Sneijder en van Persie even geen toppers had. Nu is er weer talent die top kunnen worden
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:13
haha weer typisch nederlandse pers er zal nooit een crisis zijn dan wat nederland onder blind had er zit genoegg talent in duitsland en hebben nog betere kwaliteit spelers die er aan komen
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
zondag 24 maart 2019 om 18:21
Joachim Low, de Koos Matroos van Duitsland. Duitsland, het Almere van Europa. Europa, een werelddeel van heb-ik-jou-daar.
Vind ik leuk
Isakson +657
zondag 24 maart 2019 om 18:37
Die Deutschen werden wieder Meister sein. 😜
Vind ik leuk
Gerardovic +215