Voetbalwereld eert Johan Cruijff op sterfdag: 'Voor altijd onze inspiratie'

Voetbalwereld eert Johan Cruijff op sterfdag: 'Voor altijd onze inspiratie'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 17:27zo 24-03-2019 om 17:27

De voetbalwereld staat stil bij het overlijden van Johan Cruijff, zondag precies drie jaar geleden. Onder meer zijn oude clubs Ajax en FC Barcelona besteden aandacht aan de sterfdag van de legendarische nummer veertien.

Ajax en FC Barcelona staan via de social mediakanalen stil bij zijn sterfdag. 'Voor altijd onze inspiratie. Voor altijd Johan Cruijff', schrijft Ajax. 'Altijd in onze gedachten. Drie jaren zonder jou. Maar jouw nalatenschap zal altijd blijven bestaan', schrijft Barcelona.

Zoon Jordi Cruijff eert zijn overleden vader op Instagram. 'Voor velen was je een idool als speler of coach, een visionair en iemand die om anderen gaf (met je stichting). Voor mij ben je, was je en zul je voor altijd mijn vader blijven, mijn held. Bedankt voor je liefde, levenslessen en alle menselijke waarden die je ons hebt gegeven.' Ook Rond Nederland - Duitsland is er aandacht voor de sterfdag van nummer 14, die precies drie jaar geleden overleed aan de gevolgen van longkanker. Op de grote schermen in de Johan Cruijff Arena is een compilatie te zien van mooie acties van Cruijff.

Johan Cruijff Boulevard

Op de sterfdag van Cruijff maakt AT5 verder bekend dat de gemeente onderzoekt of er draagvlak is om de Arena Boulevard bij de Johan Cruijff Arena te veranderen in Johan Cruijff Boulevard. Dat onderzoek wordt gedaan onder bedrijven dit daar gevestigd zijn.

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 17:28
Blijft een held voor het Nederlandse voetbal
Vind ik leuk
Mosquito +22266
zondag 24 maart 2019 om 18:36
Voor het hele voetbal.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 19:13
Nou wat heeft hij dan goed gedaan voor Nederland behalve altijd overal amok schoppen !!!!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:39
Schaam je !
Vind ik leuk
StoneyTony +2556
zondag 24 maart 2019 om 19:40
Tarcotsira wat zit jij nou raar te zeiken man?! Respectloos...beetje jammer zo'n uitspraak.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:58
Was idd een ruzie schopper maar hij heeft wel opnieuw een bijzondere basis gelegd bij Ajax voor wat het nu is.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 19:59]
Vind ik leuk
StoneyTony +2556
zondag 24 maart 2019 om 19:38
RIP JOHAN🇱🇺♥️🌺
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:24
Die van Barcelona vind ik mooier
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:28
Ben benieuwd hoe dat straks is in onze Johan Cruijff ArenA!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:33
Cruijff paste heel goed bij Ajax, want ook Cruijff was DE BESTE.
Vind ik leuk
+40 +416
zondag 24 maart 2019 om 18:10
Met nadruk op WAS.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:13
Wat wil je precies bereiken met deze reactie?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:25
Ik denk dat hij zich nu heel stoer voelt en dit bericht deelt met al zijn vriendjes. Zo van kijk mij eens even ik heb gewoon de nadruk gelegd op WAS.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:12
Hij probeert grappig te zijn terwijl die het helemaal niet is. Ik vind persoonlijk dat ze hier op de site meer tegen de trollen moeten doen. Heb een account aangemaakt om inhoudelijk te reageren terwijl ik al een aantal maanden hier de reacties af en toe zit te lezen en me eigen dan mateloos irriteer aan het hoge trolgehalte. VP verdiend geld over de rug van de reaguurders en af en toe heb ik het idee dat ze het trollen toelaten puur voor de clicks. Bizar is het eigenlijk
Vind ik leuk
StoneyTony +2556
zondag 24 maart 2019 om 19:41
Echt kansloos zo'n opmerking van +40
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
zondag 24 maart 2019 om 18:29
Net als Ajax......was😉.
Vind ik leuk
RGB +1982
zondag 24 maart 2019 om 20:52
Dit van een Utrecht-fan. Kansloos ventje
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:26
Cruijff was inderdaad de beste. Respect voor zijn legaat.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:29
Voor altijd onze nr. 14!
Vind ik leuk
vierde-ster +8751
zondag 24 maart 2019 om 17:29
DE GROOTSTE uit de nederlandse en 1 van de GROOTSTE uit de mondiale voetbal
Vind ik leuk
StoneyTony +2556
zondag 24 maart 2019 om 19:43
👍🇱🇺⚽️🇱🇺👍
Vind ik leuk
MojoRisin +16249
zondag 24 maart 2019 om 17:30
Uiteindelijk gaan we allemaal een keer.. Waarheen ? Geen idee..
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:31
Nouja, zo eerst maar eens naar de pub?
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
zondag 24 maart 2019 om 17:30
Klopt is en blijft een held, die op zeker had gezegd herdenk de slachtoffers in Utrecht in plaats van mezelf.

#knvbbetrokkenenopzouten
Vind ik leuk
Emnu +8251
zondag 24 maart 2019 om 17:31
G.O.A.T.
Vind ik leuk
NvC +9670
zondag 24 maart 2019 om 17:34
Koesteren dat zo’n iemand Nederlander was.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6021
zondag 24 maart 2019 om 17:44
Ben ik de enige die het een beetje raar vindt om de derde sterfdag van Cruijff te eren? Ik snap de symbolische waarde niet zozeer.

Vind ik leuk
Nashua +7241
zondag 24 maart 2019 om 19:01
Johan was een beetje van ons allemaal. Iedereen heeft zijn helden en Johan was één van de mijne.

Iedereen mag toch gedenken waar en wanneer hij wil ? Daar zit geen tijd of jaartal aan vast.
Vind ik leuk
Emnu +8251
zondag 24 maart 2019 om 19:20
Juist drie jaar is nodig om bij stil te staan, juist ook voor de symbolische waarde van de Heilige Drie-eenheid van het voetbal, Johan, Ajax en Barça.
Vind ik leuk
JoeyC +4426
zondag 24 maart 2019 om 20:06
Volgend jaar Johan, Ajax, Barca en Feyenoord.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:28
Nou ja heilig. Amen dan 😜
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:53
3 jaar alweer. De beste aller tijden!
Vind ik leuk
Argento8523 +7452
zondag 24 maart 2019 om 18:04
Maar stil staan bij een aanslag kan de KNVB niet
Vind ik leuk
+40 +416
zondag 24 maart 2019 om 18:09
3 jaar alweer. De tijd vliegt voorbij.
Vind ik leuk
Truth +4410
zondag 24 maart 2019 om 18:18
Respect ! Rip 🌹
Vind ik leuk
Isakson +657
zondag 24 maart 2019 om 18:24
Voor de hele voetbalwerel? Inspiratie is persoonlijk ...... 😶🌹
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:24
alweer die poppenkast
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
zondag 24 maart 2019 om 18:29
Erg he.....die aanslag in Utrecht met 3 doden en 5 gewonden.
Vind ik leuk
Paul1982 +12404
zondag 24 maart 2019 om 19:16
3 jaar alweer. Tijd gaat snel.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:44
Zo blij dat ik het WK in Duitsland heb mogen meemaken, hem live heb mogen zien spelen. Voor mij was het hoogtepunt de wedstrijd tegen Brazilië. Zo graag mogen kijken en luisteren naar deze man.
El Salvador... RIP Johan 14
😓
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 19:44]
Vind ik leuk
JoeyC +4426
zondag 24 maart 2019 om 20:05
Best cru dat Nederland juist vandaag tegen Duitsland speelt. Bayern was het die Cruijff toen vernederde in zijn afscheidswedstrijd. Hopelijk is het geen voorbode voor vanavond.

Zijn wijze uitspraken worden nog iedere dag gemist. Als er een leven is na de dood dan hoop ik dat het goed gaat met JC.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:20
Heb een lijntje met hem lopen als medium zijnde hij wenst jouw hetzelfde...…….
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 20:28
Als hij voor de wedstrijd gehuldigd wordt, ga ik pissen of zet hem even ergens anders op. Net zo tenenkrommend als dat volkslied bij Heerenveen altijd. Het is Oranje-avond, geen Ajax-avond. Maar dat is met de knvb geen verrassing he.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 04:59
Voetbalwereld haha alleen ajax en barcelona klein wereldje. Top voetballer maar geen maradona. Maradona won in ze eentje de best of the best
Vind ik leuk
BramJB +1291