Oranje verbaast analist Van der Vaart: 'Slaat nergens op wat we aan het doen zijn'

Oranje verbaast analist Van der Vaart: 'Slaat nergens op wat we aan het doen zijn'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 22:58zo 24-03-2019 om 22:58

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 23:18zo 24-03-2019 om 23:18

Rafael van der Vaart geloofde zijn ogen niet toen Oranje zich in de tweede helft terugknokte tegen Duitsland. Vervolgens deden de Duitsers waar ze goed in zijn: winnen in de slotfase.

Van der Vaart zag dat Oranje in de eerste helft overlopen werd en met een 0-2 achterstand de rust haalde. "Wij staan hier ook om ons verhaal te doen, maar het slaat eigenlijk nergens op wat we aan het doen zijn. In de eerste helft denk je: het wordt 0-4", zegt Van der Vaart bij de NOS.

"Vervolgens zie je een Nederland dat druk zet en er bovenop zit. Ineens denk je dat we gaan winnen. Uiteindelijk hebben ze nog één aanvalletje en winnen ze op z'n Duits. Dan sta je met lege handen. Je hebt er niets aan."

Pierre van Hooijdonk zag Oranje goed beginnen aan de tweede helft. "Nederland was veel agressiever. Ze werden enorm geholpen door de goal van Matthijs de Ligt. Een geweldige voorzet van Memphis. Dat is zo moeilijk te verdedigen. Er is niemand die zich bekommerde om De Ligt."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Mad Max +1289
zondag 24 maart 2019 om 22:59
2 centrale verdedigers hebben het laten liggen.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10441
zondag 24 maart 2019 om 23:01
Sane was de Ligt duidelijk de baas in de eerste helft....
Vind ik leuk
Mistered +606
zondag 24 maart 2019 om 23:08
De tweede helft was de ligt hem de baas..... dus wat wil je nu zeggen.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10441
zondag 24 maart 2019 om 23:10
Volgens mij staat het er duidelijk. Kon totaal niet met de ruimte in zijn rug of voor hem omgaan. Kwam totaal niet in de duels ook. De 2e helft ging dat beter omdat heel het team beter speelde. Moeilijk he een klein beetje kritiek op je favo speler?
Vind ik leuk
Mistered +606
zondag 24 maart 2019 om 23:17
Zeg dat dan. Maar het slechte scoort beter. Of?
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
maandag 25 maart 2019 om 02:42
De Ligt heeft aangetoond nog niet klaar te zijn voor de Europese top. Op dit niveau wordt elke fout genadeloos afgestraft.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10441
maandag 25 maart 2019 om 07:39
Vond de 5.5 wel terecht!
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4658
maandag 25 maart 2019 om 06:43
Nee hoor kritiek is gewoon terecht, iedereen weleens een slechte wedstrijd.. met name iedereen in de 1e helft dat was gewoon niet om aan te zien.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 23:09
Gelukkig heeft een wedstrijd altijd een 2e helft
Vind ik leuk
Alexk87 +32
zondag 24 maart 2019 om 23:28
De 3e helft is altijd het beste.
Vind ik leuk
Pimman +11490
zondag 24 maart 2019 om 23:14
Blijdorp mee eens..maar het hele team scoorde een onvoldoende!
Vind ik leuk
Mo +13236
zondag 24 maart 2019 om 23:02
Van Dijk speelde gewoon een goede pot en Matthijs maakt de 1-2. Je hebt volkomen gelijk.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:07
Welke wedstrijd heb jij gezien? Beide goals in de 1e helft schuld door die 2. Dat de ligt scoort prima, maar over 90min echt niet goed hoor.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 23:11
2-0 is Virgil zeker debet aan....vergat hem buitenspel te zetten en faalde om het te herstellen!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
maandag 25 maart 2019 om 00:02
Dan zie je toch hoe betrekkelijk het allemaal is, daar sta je dan
met, pak em beet 150 miljoen plus in de persoontjes van 2 spelers als Virgil en de Ligt, 3 tegen........goeie dag pfhhh.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:54
funest was het verzaken van de Jong.........liet zijn man weer lopen...............
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
maandag 25 maart 2019 om 02:48
Elke speler doet goede en slechte dingen in een wedstrijd, je hebt alleen pech als er meteen een doelpunt daarna valt....... "gaat ie net naast" hoor je niemand over dat foutje....🤣🤣
Vind ik leuk
Mo +13236
maandag 25 maart 2019 om 00:34
Was niet sterk van Van Dijk nee bij de 0-2 maar speelde voor de rest gewoon een goede pot. En sinds wanneer glijden mensen expres uit dan? Als jij uitglijdt en op je bek gaat dan gaat dat ook perongeluk neem ik aan?
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 23:08
Ook Virgil was de 1e helft matig ..
Vind ik leuk
Streaker +3898
zondag 24 maart 2019 om 23:18
De Ligt was vooral de eerste helft wel heel erg ondermaats hoor. Sané had open spel en maakte daar gretig gebruik van. Mathijs verloor hem continu uit het oog.

Tweede helft leek het beter te gaan, maar toen had Oranje ook bijna alleen maar de bal. Dus daar is dan weinig over te zeggen.

Het is een mooi leermoment voor hem en even wat anders dan de Eredivisie of een grote lompe spits. Het komt vanzelf, het is nog maar een jongetje.. zit genoeg potentie en mentaliteit in, maar er is nog wel veel werk aan de winkel.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
maandag 25 maart 2019 om 02:49
Met de Ligt en Virgil achterin mag je er geen 3 tegen krijgen.
Vind ik leuk
Nashua +7240
maandag 25 maart 2019 om 05:29
Hoezo Dumfries werd er uitgelopen bij de voorzet en stond ook regelmatig te snurken langs de kant

Bovendien viel het me op dat Bergwujn & Wijnaldum bij de laatste goal van die Duitsers meer staan te wijzen dan zelf mee te verdedigen.
Vind ik leuk
Suck r +1020
maandag 25 maart 2019 om 06:48
Slechts het halve verhaal. Onze roze badmuts had er ook wel 2 mogen maken de eerste helft.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 22:59
Dr Jekyll meets Mr Hyde. Een curieuze vrijage tussen twee buurlanden.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:21
Haha, wat praat jij poep??
Vind ik leuk
Raziel +143
zondag 24 maart 2019 om 22:59
Jammerlijk, dit verlies. Onnodig ook.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
maandag 25 maart 2019 om 06:58
Is een verlies ooit wel eens "nodig" dan.....?
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 23:00
Mag die vd Vaart graag horen...lekker adrem.
Vind ik leuk
Pimman +11490
zondag 24 maart 2019 om 23:02
Mee eens..sowieso goede analist!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:16
Mee eens, heb zelfde beetje met theo janssen bij vtbl.
Vind ik leuk
Relaxie +1105
zondag 24 maart 2019 om 23:18
Zeker weten .ff een frisse wind onder de analisten...goede zaak👍
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:01
Zat goeie kansen gezien en bij vlagen goed spel tegen een goeie ploeg .
We komen er deze keer wel. Geen paniek
Vind ik leuk
Pimman +11490
zondag 24 maart 2019 om 23:05
Eerste helft voor Duitsland, twee voor Nederland. Op laatst kon het beide kanten op gaan. Helaas voor ons de verkeerde. Ondanks dat wel een geweldige tweede helft gezien!
Vind ik leuk
Romarioo +872
zondag 24 maart 2019 om 23:04
Wat mij opviel is vooral hoe de Duitsers hun goals vierden als eenheid, bij ons oranje zag je weer dat egoïsme, de 1 stopt zijn vinger in zijn neus de ander in zijn oor de ander in zijn r...t
Gat verdamme, vier een doelpunt als 1 met z'n alle
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 23:06]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:05
Er is niemand die zich om De Ligt bekommerd?
Hij stond tussen 2 man en was blij de bal te raken.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:05
Babel had de eerste helft gewoon twee keer moeten scoren. Beginopstelling niet goed Van de Beek had erin gemoeten voor de Roon . Dan had Frenkie de Jong meer aan voetballen toe gekomen.
Vind ik leuk
Pimman +11490
zondag 24 maart 2019 om 23:07
Mee eens..sowieso minimaal één keer!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:08
Vd beek is geen controlerende middenvelder. Dan eerder Vilhena of Blind en Ake op links.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:57
Hendrix...................kampioen........
Vind ik leuk
bergerac +83
zondag 24 maart 2019 om 23:12
En ik bekommer me niet om wat Pierre zegt, want dan gaat het geluid uit.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:14
Babel heeft weer laten zien waarom hij zo veel clubs heeft versleten......
Vind ik leuk
Kuip +10210
zondag 24 maart 2019 om 23:17
Soms zit het mee ( de vorige twee wedstrijden) , soms zit het tegen. Een gelijkspel zou een terechte uitslag zijn geweest. Op zich is er niets aan de hand. Twee keer verliezen van Duitsland calculeer je in. Gelukkig won Oranje mooi van Wit-Rusland. Die wedstrijd was veel belangrijker. Duitsland en Nederland worden gewoon 1 en 2 in de poule.
Vind ik leuk
Isakson +656
zondag 24 maart 2019 om 23:21
Koeman is tactisch vandaag verslagen door Low.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws