De Jong oneens met Stekelenburg: 'Altijd te makkelijk om te zeggen, vind ik'

De Jong oneens met Stekelenburg: 'Altijd te makkelijk om te zeggen, vind ik'

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 23:19zo 24-03-2019 om 23:19

Frenkie de Jong was diep teleurgsteld na de late 2-3 nederlaag die Oranje zondagavond tegen Duitsland moest incasseren. Volgens de Ajax-controleur had Nederland het aan zichzelf te wijten dat het na de eerste helft achter de feiten aanliep.

De ploeg van bondscoach Ronald Koeman werd bij vlagen overklast en zocht de kleedkamer op met een 0-2 achterstand. "Als je beter staat kun je dit voorkomen", oordeelde De Jong in gesprek met de NOS. Interviewer Jeroen Stekelenburg suggereerde dat het probleem bij de 'mindset' van de spelers lag, maar De Jong ging hier niet in mee. "Ik vind het altijd te makkelijk om te zeggen dat het aan de mindset ligt."

Nederland realiseerde na rust een knappe comeback, maar stond uiteindelijk toch met lege handen. "De teleurstelling was groot in de kleedkamer, zeker. Er werd nog wat gezegd, door de trainer en door een aantal spelers. Vorige keer zat het ons mee, scoorden we op het laatst. En nu zit het hun een beetje mee. Nu moeten we zorgen dat we in de uitwedstrijd (op 6 september, red.) revanche nemen."

Poll

Plaatst Oranje zich voor het EK 2020?

(4611 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 24 maart 2019 om 23:21
PSV fans: Ja ik zei het toch Zoet is 10x beter dan Cillessen meneer de Ligt was veels te licht en meneer 86 miljoen moet terug naar Willem II.

Ajax fans: Ik zei toch dat die Domfries overhyped was, Memphis is meer bezig met zijn Instagram volgers en je had nog beter Kishna op kunnen roepen i.p.v Bergwijn.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 23:26]
Vind ik leuk
Groen +4522
zondag 24 maart 2019 om 23:23
Er zou een wet moeten zijn die het zogenaamd grappig verhaspelen van namen verbiedt.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 23:23]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:24
Zo gaat het wel...
Vind ik leuk
Groen +4522
zondag 24 maart 2019 om 23:25
Prima! Maar als je "domfries" gaat zeggen neemt toch niemand je verder serieus?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:26
Heb het oprecht voorbij zien komen.. Niet zelf verzonnen.
Vind ik leuk
Mosquito +22269
zondag 24 maart 2019 om 23:37
Dumfries wordt een hele grote.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:38
Fysiek sterk en snelle jongen, kan wel wat worden ja.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 23:38]
Vind ik leuk
Gerro +9577
zondag 24 maart 2019 om 23:40
Vind hem nu al aardig groot😀
Vind ik leuk
Sven! +2585
zondag 24 maart 2019 om 23:52
Het is te hopen maar ook Dumfries was vandaag niet veel!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 02:16
Niet op het gebied van voetbal in ieder geval... Man, wat komt die zwaar tekort voor Oranje.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 03:00
Dumfries > Mazraoui
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:29
Dat ben ik met je eens, maar wat heeft dat er mee te maken. Mazraoui heeft een keuze gemaakt voor Marokko.
Vind ik leuk
JanTa48 +9351
maandag 25 maart 2019 om 12:45
Die keuze was al een tijdje gemaakt omdat hij al regelmatig voor jong Marokko speelde omdat geen enkele oproep voor de oranjebeloftes kreeg.
Vind ik leuk
leozao +2567
maandag 25 maart 2019 om 06:46
Mist alleen balvaardigheid, maar een kniesoor die daar op let...
Vind ik leuk
JanTa48 +9351
maandag 25 maart 2019 om 12:42
Hoelang is hij nu dan?
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:24
Ken mij dat verrotten
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18204
zondag 24 maart 2019 om 23:24
Zal allemaal wel maar we plaatsen ond gewoon!!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:27
Zo is dat. Die Duitsers gaan we uit wel terugpakken. Er is nog helemaal niks aan de hand
Vind ik leuk
Gerro +9577
zondag 24 maart 2019 om 23:39
Twee jaar geleden durfde we niet eens te denken dat we ons zouden kunnen meten met de Duitsers en nu is de wereld weer te klein als we er nipt van verliezen. In dat opzicht zijn er helaas velen hier die direct weer negatief gaan doen. In september idd voor de revanche gaan ze hebben in de.laatste 3 ontmoetingen het gewoon goed gedaan tegen die Duitsers.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:43
Vind ik ook. Prioriteit 1 is plaatsen en als ik het zo zie is die kans vrij groot.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:55
Tuurlijk gaan we die pakken. Dan hebben we tenslotte er een paar bij van Barcelona.
Vind ik leuk
Roodwitblauw +1855
zondag 24 maart 2019 om 23:26
Het is Willem II
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:26
En Blind is pas slecht
Vind ik leuk
Gerro +9577
zondag 24 maart 2019 om 23:55
Hoeveel psvers staan er eigelijk in de basis en dat met een bondscoach die bij alle drie de topclubs heeft gewerkt en dus geen gekleurde bril op heeft.
Vind ik leuk
Patje41 +1220
maandag 25 maart 2019 om 00:03
Lu.....l Blind was 1 van de betere
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:44
Zulke gasten zijn verblind.
Vind ik leuk
Benniewies +5920
zondag 24 maart 2019 om 23:28
Wat maakt het uit.
PSV presteert internationaal niks.
Ajax nationaal niks
Oranje in Europa of de wereld niks

WatMaakHetTochUit!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 23:29
Nou laten we daar nog mee afwachten. We horen gemakkelijk 2de te worden.
Vind ik leuk
Benniewies +5920
zondag 24 maart 2019 om 23:32
Het had vanavond ook 2-2 moeten blijven. We lopen weer achter noord Ierland aan
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
maandag 25 maart 2019 om 00:45
Goed gesproken...wel komisch dat.....en ik sluit me volledig aan bij de mening van PSV...haha
Vind ik leuk
Korm +40099
maandag 25 maart 2019 om 07:57
hahaha het is inderdaad dit kinderlijk niveau hier op VP
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:15
De ligt glijd uit anders is er niks aan de hand. Schiet Babel die twee 100 procent kansen erin heeft Duitsland niks meer te vertellen. Gewoon heel veel pech
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 08:16]
Vind ik leuk
Isakson +657
zondag 24 maart 2019 om 23:26
Wat is de titel van dit item ? 😂🇩🇪
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zondag 24 maart 2019 om 23:27
Die Jong is echt een overbetaalde koorknaap jongens !!
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4658
maandag 25 maart 2019 om 07:00
Jaa klopt, misschien even bij de mannen van barcelona aan tafel gaan zitten en zeggen wat je er van denkt.. ik denk dat ze extra tissues aan schaffen om je uit te lachen.
Vind ik leuk
Het Brein +4903
zondag 24 maart 2019 om 23:49
Verstandige jongen, speelde heel goed de tweede helft. Eerste helft snel vergeten, bah wat tactisch slecht!
Vind ik leuk
Patje41 +1220
maandag 25 maart 2019 om 00:01
De Jong denkt dat hij JC is maar is slechts een slecht kopie daarvan, ook vandaag veel balverlies en hautain gedrag
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:46
Maat, ik weet niet of jij interviews met hem ziet of leest. Maar dat is wel het laatste wat hij denkt.
Vind ik leuk
Patje41 +1220
maandag 25 maart 2019 om 00:02
Lu....l blind was 1 van de betere
Vind ik leuk
Mariël +107
maandag 25 maart 2019 om 00:35
De duitsers gaan nog punten morsen in noord ierland
Vind ik leuk
DeNeutrale +287
maandag 25 maart 2019 om 00:47
@Mariël
De Duitsers gaan punten morsen tegen N-Ierland? Is te hopen van niet, want dan wordt Nederland derde in de poule!
Vind ik leuk
Akela +345
maandag 25 maart 2019 om 01:20
80 miljoen voor een stofzuiger, echt belachelijk.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 05:46
Oranje is er nog niet helemaal, maar ze zijn lekker op weg.
Vind ik leuk
De Goffert +959
maandag 25 maart 2019 om 06:35
F. De Jong was 1 van de mindere tegen Duitsland! Hij liep teveel met de bal en ging zelfs de bal bij de achterlijn halen. Alsof hij zichzelf al overschat.
Van Dijk en de Ligt waren zeker niet best en de Ligt ging gewoon liggen zonder een man in de buurt... Doelpunt😬
In potentie een zeer goede verdediger maar zeker geen 80 miljoen waard op dit moment.
Babel had natuurlijk 2 opgelegde kansen die er echt inmoesten. Neuer pakt er 1 zeer knap maar die ander werd gewoon tegen hem aangeschoten. Een profspeler moet zo’n bal toch kunnen sturen?!
Vind ik leuk
leozao +2567
maandag 25 maart 2019 om 06:53
Naast Memphis heb ik aanvallend niet veel gezien gisteravond. En het opstomen van Dumfries is leuk als dat vervolg zou krijgen met een knappe voorzet. NL heeft een paar goede spelers, maar als zij niet 100% hun dag hebben blijft er weinig over.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:30
Wint Noord-Ierland van Estland dan hebben ze al 9 punten. Sta je 6 punt achter en 1 wedstrijd minder. Als je zelf verliest in Duitsland is een plaatsing al heel ver weg ineens
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18204
maandag 25 maart 2019 om 10:01
Nederland plaatst zich als 2e achter Duitsland klaar!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:31
Dat zullen we sien
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws