Buitenlandse pers na verlies Oranje: 'Een marteling voor De Ligt en Van Dijk'

Buitenlandse pers na verlies Oranje: 'Een marteling voor De Ligt en Van Dijk'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 06:00ma 25-03-2019 om 06:00

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 22:02ma 25-03-2019 om 22:02

De buitenlandse media zagen het Nederlands elftal zich terugknokken tegen Duitsland, maar uiteindelijk toch aan het kortste eind trekken. VoetbalPrimeur maakte na afloop van Der Klassiker een rondje langs de velden.

The Daily Mail zag een sterk Duitsland in de eerste helft, maar vond dat Oranje na rust liet zien wat het in zich heeft. 'Onder Ronald Koeman haalden ze de Final Four van de Nations League en de jonge groep, dat extra energie heeft gekregen door de prestaties van Ajax in de Champions League, liet in de tweede helft zien hoe goed ze kunnen worden. Voor Gareth Southgate is er genoeg om zich zorgen over te maken richting het toernooi van komende zomer in Portugal (Oranje staat tegenover Engeland in de halve finale van de Nations League red.)'

De BBC spreekt van 'een tegenvaller'. 'Nederland heeft de afgelopen jaren geworsteld, het kwalificeerde zich niet voor EURO 2016 en het WK van afgelopen zomer, en is sterk verbeterd sinds voormalig Southampton- en Everton-manager Ronald Koeman is aangesteld. Maar dit was een tegenvaller'.

'Memphis laat talent zien'
Het Franse L'Equipe zag na rust ook dat Oranje een metamorfose had ondergaan en besteedt uiteraard aandacht aan Olympique Lyon-speler Memphis Depay. 'Nederland was na rust veel agressiever en kwalitatief beter dan voor rust. Aan de hand van een geweldige Memphis Depay kwam de ploeg van Ronald Koeman terug (2-2) en had het zeker een punt verdiend.' Volgens het Franse medium was Memphis de uitblinker bij Oranje. 'Net als tegen Wit-Rusland liet hij zien wat voor groot talent hij is. (...) Ook al ging Nederland op het eind alsnog onderuit, over een ding bestaat geen twijfel: al enkele maanden is Memphis Depay de leider van de aanval van Nederland'.

'En aan het eind... winnen de Duitsers', kopt Het Laatste Nieuws. 'Duitsland zinde op wraak na de 3-0 pandoering afgelopen oktober tegen Nederland in de Nations League, en dat lieten de manschappen van Joachim Löw al meteen merken', doelt HLN op de sterke start van Die Mannschaft. Onze zuiderburen zagen Oranje sterk terugkomen in de tweede helft. 'De Nederlanders kwamen met hernieuwde moed uit de kleedkamers: na amper drie minuten in de tweede helft kopte De Ligt de aansluitingstreffer voorbij Neuer, op voorzet van Memphis Depay. De troepen van Ronald Koeman namen de touwtjes in handen en drukten Duitsland terug op de eigen helft. Iets na het uur was het evenwicht helemaal hersteld toen Memphis Depay na wat geharrewar in de zestien een laag schotje in de hoek mikte. Nederland combineerde vlot en aasde op een derde treffer, maar die kwam er niet meer.'

'Best mogelijke eerbetoon aan Johan Cruijff'
Volgens El Mundo Deportivo was Nederland - Duitsland het best mogelijke eerbetoon aan Johan Cruijff, die zondag precies drie jaar geleden op 68-jarige leeftijd overleed. 'Een open wedstrijd met getalenteerde en brutale spelers van twee teams die op zoek gingen naar goals'. De Spaanse krant zoomt in op Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt. 'De Jong en De Ligt schitterden niet in de eerste helft, maar waren allebei belangrijk in de comeback van Oranje na rust, waarin een fantastische Memphis Depay Oranje bij de hand nam. Koeman maakte de juiste aanpassing door van 4-3-3 naar 4-4-2 over te gaan.'

Ook Marca stelt dat Cruijff genoten zou hebben van de wedstrijd en heeft verder vooral aandacht voor het hernieuwde Duitsland. 'De jonge ploeg overrompelde Nederland in de eerste helft, maar stond te beven in de tweede'. Volgens het medium pakte de keuze van Joachim Löw om voor Leroy Sané en Serge Gnabry te kiezen, goed uit. 'De snelle Sané en Gnabry bleken een succesformule tijdens grote delen van het duel. De aanvaller van Manchester City was een marteling voor De Ligt en Van Dijk. (...) Ook Gnabry drukte zijn stempel. Hij haalde uit en hypnotiseerde een Van Dijk die hem wel bleef volgen, maar zijn schot niet kon stoppen.'

'Veelbelovende toekomst'
Het Italiaanse La Gazzetta Dello Sport zag twee jonge ploegen tegenover elkaar staan in Amsterdam. 'Beide nationale ploegen zijn duidelijk bezig met de toekomst: de vijf doelpuntenmakers van zondag waren samen slechts 115 jaar oud (23 jaar gemiddeld)'. De roze sportkrant zag de Duitsers uiteindelijk aan het langste eind trekken. 'Daarmee nam Duitsland wraak voor de 3-0 in de Nations League. Maar zowel de Duitsers als de Nederlanders hebben iets te vieren: de toekomst is veelbelovend'.

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 06:11
Van held naar slapstick.
Van zero naar Hero.
Van jam naar visstick (Dat zijn van die dingen, die je na 25 jaar weer eens in de vriezer tegen komt).
Dan straks maar Europees kampioen.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 06:20]
Vind ik leuk
Onderkan +265
maandag 25 maart 2019 om 06:12
We zijn gelukkig weer op de goede weg.
Genoeg talent om weer vooruit te kijken.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:16
Niks geeft zoveel hoop, als de weg die je nog niet kunt zien.
Vind ik leuk
kees ee +1075
maandag 25 maart 2019 om 10:23
. . sprak hij filosofisch !?, . . en dat op maandagmorgen !!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:14
Dit is voor dat frenkie en de ligt op de bank belande ja bij een europese topclub. Komen straks structureel uit vorm terug bij oranje.
Vind ik leuk
mcmodd +28723
maandag 25 maart 2019 om 09:55
Man (of vrouw?), wat speel jij een oneerlijk spelletje. Hoe kan je nu, terwijl spelers van Ajax en PSV dezelfde belangen in deze wedstrijd hebben, nu zo kinderachtig uithalen naar spelers van Ajax. Heb jij de schitterende acties van Bergwijn ook gemist, net als ik? Heb jij gezien hoe Luuk de Jong, in de korte tijd dat hij meespeelde, zo kort werd gehouden, dat je hem kon zien denken: “was ik maar nooit op mezelf gaan wonen”, oftewel: “mammmmaaaaa”. Zo, niet eerlijk, ik weet het. Maar wel weer in evenwicht en geloof me, ik heb wel genoten.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 09:56]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:57
Lul niet zo dom.. net of de ajacieden niet afgeven op de psvers. Ik snap wel dat jij gaat zeuren want er is er geen een van utrecht bij.
Vind ik leuk
abraksas +2700
maandag 25 maart 2019 om 10:22
Heeft de peuterschool pauze of waarom zit je hier zo te janken?
Een paar Ajacieden geven af op PSVers dus moet jij ook wel op Ajacieden afgeven he. En er doen geen Utrechters mee bij Oranje dus logisch dat een Utrecht supporter wel gaat zeiken op jou he. Hou toch op met dat kinderachtige gedrag man.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:24
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:25
Triest figuur
Vind ik leuk
mcmodd +28723
maandag 25 maart 2019 om 10:24
Je gaat lekker door he? En dan “omdat hullie het ook doen”. Dat “hullie het ook doen” komt je dan wel lekker uit zeg, want dan mag je zelf ook lullig doen. Nou. grote meid hoor, geweldig sterk ook.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:25
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
abraksas +2700
maandag 25 maart 2019 om 10:45
Denk dat we daar straks geen last meer van hebben. VP schijnt wel een beetje in te grijpen intussen.
Vind ik leuk
mcmodd +28723
maandag 25 maart 2019 om 10:52
Dat zou fantastisch zijn want nu loopt het echt de spuigaten uit.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 11:37
Die komen ten minste bij een top ploeg, ik zag een spits uit de ED en een rechtsback uit de ED die bij Chrystal Palace nog niet welkom zijn. Dan heb ik het nog niet eens over de reserve keeper die nog niet eens bij de Lincoln City (league Two) zal keepen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:44
Er zijn prutsers die slechter zijn en op plek 2 staan in de ED. Je zou maar 1000+ dagen niet op plek 1 hebben gestaan. Pijnlijk man!
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 11:51
Goede onderbouwing, ik dacht hij kan toch niet met een nog dommere opmerking komen, mijn God dacht ik even verkeerd.

Dit is relevant op de kwaliteit van spelers hoe?

Kijk een spits die niet kon scoren in Engeland en Duitsland hoeft geen 2e kans te verwachten.
Een keeper die nog niet kan winnen van die zogenaamde prutser die op de bank zit komt niet snel bij een goede club toch?

Een rechtsback die schuldig is aan 2 van 3 tegen goals zal niet bij een top club komen te spelen.

O daarnaast hoeland is het geleden dat PSV een wedstrijd won in de CL dan?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:58
Hoelang is het geleden dat jullie boven aan stonden? Hahaha voor alles valt wat te zeggen. Frenkie gaat sws keihard banke man wat een matige speler zeg. Straks ga je weer janke als luuk tegen jullie gaat scoren. Hoelang was het geleden dag ajax de KO fase behaalde? 13 jaar haha debiel. succes straks met je kut bekertje dat is het enige schamele prijsje wat ajax zal winnen in 5 jaar.. hoe triest is dat!! En dat komt uit de hoofdstad! Hahahaha
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 12:03
HAHAHA wordt jij nu dommer met de minuut?
Vind ik leuk
RGB +1984
maandag 25 maart 2019 om 12:57
Goed dat je eindigt met hahahaha dan is er tenminste nog iemand die om je kan lachen al ben je het dan zelf. Ja hoor, Frenkie is een matige speler.... Hou op met dat lijmsnuiven.
Vind ik leuk
davincie +41
maandag 25 maart 2019 om 17:34
Pfffff sorry hoor voor deze reacties schaam ik me als PSV fan !
Ook de psv-ers waren gisteren niet best !
Op een beschamende (maar terechte) manier zijn we uitgeschakeld voor de beker, maar daar zouden we graag nog om meestrijden.
Geniet zolang het nog kan dat we boven Ajax staan, het kan zomaar opeens afgelopen zijn, en jij weet ook niet hoelang dat dan is. Naar ik hoop is dat niet Budget afhankelijk want dan hebben we nog wel een aantal extra sponsoren nodig
Vind ik leuk
Onderkan +265
dinsdag 26 maart 2019 om 08:28
Ja daar ben ik ook bang voor.
Maar het zijn wel de beste sinds enige tijd.
Als deze het niet redden wordt het lastig.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:15
Het was een aantrekkelijk potje, met een wat lullige uitkomst! Kunnen ze die winnende nou echt niet 10 minuten eerder maken? Zo'n laatste minuut blijft irritant!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:17
Verliezen is stom.

Kunnen ze dat niet afschaffen?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:19
Ja, gewoon voor de lol spelen, dan hebben wij Feyenoorders ook minder slapeloze nachten :P
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:22
Meestal kijk ik de herhaling nog ff, dan slaap ik in 2 minuten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:27
Die luxe ken ik helaas niet, daar heb ik wedstrijdloze avonden voor nodig.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +594
maandag 25 maart 2019 om 06:24
Dan maken we er "Die Maffgeschaft" van
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 06:25]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 06:57
Ooooh het ligt aan de prestaties van Ajax dat het nou goed loopt.
Hoeveel stonden er gisteren in van die helden ?
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 08:23
Barça 1, PSV 1, Atalanta 1, Sevila 1, Fulham 1, Lyon 1, Liverpool 2, Ajax 3.

Volgens mij waren de basisspelers van Oranje onder contract bij deze clubs.
Vind ik leuk
voetbal@com +1073
maandag 25 maart 2019 om 07:07
7 goals voor 3 tegen. 3 punten uit 2. Wellicht 1tje te weinig.

Ze hebben het goed gedaan.

3 goals tegen is voor het zogenaamde beste CV duo ter wereld natuurlijk te veel echter dat weten ze zelf ook wel, daarbij was Dumfries zoekende en Blind zou ik vervangen door de Vrij.

Middenveld met Frenkie, als je als tegenstander echt druk zet op hem met 2 fysieke spelers dan raakt hij geïrriteerd, ook dat weet iedere trainer inmiddels.

Voorhoede, zelf blijf ik erbij dat Luuk in de spits beter was geweest, kopduels en ondersteuning restverdediging.

Maar buiten dat, geen kopgoal tegen gekregen en 1 kopgoal gemaakt dus ik heb waarschijnlijk geen gelijk.

Op naar 2 x winnen tegen noord Ierland & zorgen dat we het hoofdtoernooi deze keer niet gaan missen.

Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:35
Ja ik maak me wel zorgen dat die ieren eerst tegen de kleintjes mogen en dan lekker kunnen verdedigen tegen ons en de duitsers die mss dan al geplaatst zijn
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 07:36]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:37
Komop, je mag in deze poule toch wel van eigen kracht uitgaan en niet op het programma mopperen ? Gas erop.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:38
Let om mijn woorden strakkies in october
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 09:47]
Vind ik leuk
mcmodd +28723
maandag 25 maart 2019 om 10:01
Trek jij effe gauw je sloffen weer aan Sjakie.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:07
Zijn kwijt..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:36
Snap je punt wel. Duitsland is zeker een topland maar als ze zoekende zijn tegen de ieren dan kan dat nog wel eens slecht uitpakken we moeten gewoon 1 keer van die duitsers winnen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:45
Ja, idd, De Vrij.
Vind ik leuk
COYG +8525
maandag 25 maart 2019 om 07:49
Drie verdedigers mét De Vrij is wel duidelijk gebleken nodig te zijn. Dan desnoods Blind of een snelle speler als linkervleugelverdediger.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:22
Een snelle linksachter ontbreekt. Die Blind kan het niet belopen. Die zou wel op de positive van de Roon tot z'n recht komen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 07:57
Dumfries deed het juist naar behoren.
Hem kan je moeilijk die drie tegengoals verwijten.
Dat kun je wel onze zogenaamde beste blok van de wereld aanrekenen.
Daarom hoop ik ook dat het nu eens een keertje over is met al die misplaatste euforie en gehype.
Frenkie de Jong vond ik juist verdedigend uitblinken maar weer minder in de voortzetting.
je zou het toch eigenlijk andersom verwachten.
Trouwens......Nederland heeft er maar 6 voor en geen 7.
Vind ik leuk
Krav +238
maandag 25 maart 2019 om 08:09
Hij liep wel onze captain in de weg om de goal te voorkomen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 08:11
Wat probeerde onze captain dan om die goal te voorkomen?
Niet veel toch!
En had de captain dan niet moeten zeggen/schreeuwen; "Wegblijven Dumfries"?
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 08:12]
Vind ik leuk
B. Alrond +1891
maandag 25 maart 2019 om 09:06
Krav, volgens mij gaf hij juist goed ruimte. Hij voorkwam een botsing. Maar de verdediging faalde collectief. De Ligt liep teveel te zoeken: tactisch en positionering was wat minder. Wellicht omdat hij bij Ajax leidend is, en nu meer moest doordekken wat hij minder gewend is. Daarbij vond ik van Dijk/de Ligt helemaal niet zo slecht als de pers ons op lijkt te dringen. Ze vergeten dat die Duitsers best aardig kunnen voetballen.

Blind wist niet waar hij moest staan en had een onduidelijke rol.
Ik zie daar liever Ake.

Voorhoede vind ik nog steeds opmerkelijk: Is Babel nou echt het beste wat we op die positie hebben? Leuk voor erbij, als 12e of 13e man, maar niet echt een speler waar iedereen voor terugdeinst.
Vind ik leuk
mcmodd +28723
maandag 25 maart 2019 om 10:05
Je zou, in plaats van “het beste blok” zo neer te zetten ook kunnen zeggen dat Die Mannschaft een uitstekend en levensgevaarlijke aanval heeft, dat beter speelt naarmate ze snelheid kunnen maken. Bij Oranje achterin ontbrak het aan voldoende steun uit de andere linies, waar veel te weinig werd meeverdedigd. In september mogen we wel op herhaling en kunnen we weer vuurwerk verwachten.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 10:51
Sorry, maar ik weet zeker dat het centrale duo van Spanje dit nooit hadden toegelaten.
Ik wil alleen de euforie temperen.
Toen ik van de week zei dat ik best tevreden met een gelijk spelletje was, en je gewoon moet zorgen 2de in de poule moest worden, werd ik door velen hier afgeschilderd als pessimist.
"Wij" hadden immers op alle fronten betere spelers!
"Wij" hadden het beste centrale duo van de wereld en "wij" hadden eerder laten zien ruim van Duitsland te kunnen winnen.
Minstens weer 3-0 werd er voorspeld.

Waarop sommigen mij ondersteunden door te zeggen van of ze wel gezien hadden op welke manier!

By the way heb ik me de eerste helft een beetje zitten ergeren en de tweede helft zitten vermaken.
Zonde van die late 2-3.
Maar het blijven Duitsers hè.
En zo slecht zijn ze helemaal niet!
Vind ik leuk
mcmodd +28723
maandag 25 maart 2019 om 11:02
Je krijgt van mij opnieuw gelijk, maar vergis je niet. Mensen die hier hun soms wat minder kwalitatief gevoede mening hebben, plaatsen hun mening op basis van wat ze hier gewend zijn ten aanzien van de clubs in de ED. En Oranje is natuurlijk andere koek. Je kunt elkaar geen vliegen afvangen waar het om Oranje gaat, het besef dat je met Oranje een gezamenlijk belang hebt ontbreekt vaak. Dan moeten nog die ongefundeerde, soms domme, clubbelangen gemengd worden met het Nederlandse elftal, waar al die jongems het samen moeten doen.
Vanuit de sterke wil om van de Duitsers te winnen ging ik uit van een 1-0 in ons voordeel. Maar wel met het idee dat daarvoor heel hard gewerkt moest worden. In de praktijk pakt het, hoe kan het ook anders, toch verschillend uit. Bij het missen van de kansen in de eerste helft schrik je en besef je opeens: die ballen moeten erin, je zult zien dat dit aan het eind van de wedstrijd tegen je keert, dat missen ervan. En je gelijk verdien je helemaal als je in de laatste minuten denkt: als het maar op 2-2 gelijk blijft. Historische kennis zou je dan moeten overtuigen dat dit tegen Duitsers vaak anders ligt. Even niet aan gedacht:—/))
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 11:16
Klopt.
Ik hoopte ook op een kleine overwinning en in de rust hoopte ik op geen afstraffing en gaandeweg de 2de helft hoopte ik weer op die kleine overwinning maar zou heel blij zijn geweest met die 2-2.
Maar helaas..........................
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 11:44
Dumfries kun je zeker 2 goals verwijten, de eerste staat hij verkeerd en is daardoor 2 stappen te laat om de voorzet eruit te halen.

Bij de 2e stapt hij totaal verkeerd uit loopt vervolgens in de lijn van Van Dijk waardoor er ook niet ingegrepen kan worden.

Als je dat je rechtsback niet kunt verwijten dan wat moet een rechtsback verkeerd voordat hij wel iets verweten kan worden, slapen op de zijlijn ?

Frenkie is een CVM dus is dat ook zijn taak helaas moest hij daarin inderdaad meer dan dan je wilt en hoopt.

Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 12:15
De eerste stond hij in de zone en liep Sane gewoon goed tussen de linies waar de Ligt weer eens een foutje maakte door zomaar ineens uit te glijden.

De tweede had Van Dijk al heel wat tijd ervoor om die speler te stoppen en zelfs daarna (voor de voeten lopen van dumfries) te kunnen blokken.

Het zijn juist die twee waat heel het vaderland op rekent.
Zij zijn toch de gevestigde wereldtoppers?
Lekker makkelijk om dan alles op, bij gebrek aan beter, Dumfries te schuiven.
Had onze captain dan ook niet mondeling moeten corrigeren vooraf?
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 12:20
Dus je rekend De Ligt het aan dat hij uitglijd maar Dumfries niet dat hij verkeerd staat?

Je rekent het Van Dijk aan dat hij niet ingrijpt maar niet dat Dumfries 2x verkeerd ingrijpt?

Lekker logisch van je.

Dus die 2 moeten andermans fouten goed maken en als dat niet lukt is het hun fout niet de fout van de spelers die hun in verlegenheid brengt?

Jij hebt als speler een taak en als je die niet goed doet doe je het niet goed, en kun je dat toch niet naar een ander toeschuiven?

Babel mist 2 100% kansen maar moeten we Depay de schuld geven dat hij daar niet stond of dat hij de bal uberhaupt aan Babel gaf, want ja Depay moet het toch doen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 25 maart 2019 om 12:48
Jij bent niet realistisch.
Waarom glijd De Ligt uberhaupt uit?
Niemand anders was gisteren uitgegleden.
Sane te wendbaar geweest?
1ste goal stond Dumfries in de zone en als hij verkeerd stond had of De Ligt of eigenlijk onze captain hem daar op moeten wijzen op het moment en niet nadehand.

De Ligt en Van Dijk maken de visuele fouten,.
Als Dumfries zijn man had laten lopen dan hadden De Ligt of Van Dijk het moeten opknappen als ze daar nog voor in staat waren.
En dat waren ze. dus hebben zij OOK gefaald.
En dan mag je het hun eerder kwealijk nemen, want zij zijn onze grote jongens die tot de wereldtop behoren, dan Dumfries die nog maar net komt kijken en nog veel moet leren en gewoon niet tot de wereldklasse behoort.

Laten we over Babel maar zwijgen betreft gisteren, want hij was de slechtste speler op het veld en heb ik niet eens over zijn gemiste kansen want dat was gewoon een gebrek aan kwaliteit
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 13:00
De visuele fouten die gemaakt werden door De Ligt (vind uitglijden geen fout maar goed) en Van Dijk volgen na 2 grote fouten van Dumfries.

De eerste fout lijd tot de 2e fout, als Dumfries 2x oplet, nadenkt of gewoon zijn taak uitvoerd kan die 2e fout niet gemaakt worden.

Hoe kun je nu iemand die alles moet doen om iemand zijn fout te repareren het meer kwalijk nemen dan de persoon waar het mee begint.

Bij een auto ongeluk is de eerste overtreder fout maar volgens de theorie van jouw dus niet. Ik rij door rood maar een ander remt niet optijd is het zijn fout voor niet op tijd remmen?
Vind ik leuk
abraksas +2700
maandag 25 maart 2019 om 10:51
De Vrij is wel een betere verdediger dan Blind, maar geen vleugelverdediger he. En gezien de Ligt en van Dijk ook geen vleugelverdedigers zijn wordt het moeilijk Blind te vervangen door de Vrij.
Maar idd, sommigen hier maken deze nederlaag veel groter dan het is.
Vind ik leuk
mcmodd +28723
maandag 25 maart 2019 om 11:34
In de eerste helft had een betere vleugelverdediger, maar vooral functionerend op rechts, minimaal een doelpunt kunnen voorkomen. De Ligt moest teveel naar rechts opvangen om in het midden op tijd de gelederen te sluiten. Dat was inderdaad met De Vrij op links beter gelukt, want toen was er met Memphis al genoeg actie voorin van links, waardoor een opkomende Blind minder belangrijk was. De Vrij had dan alleen wat meer naar binnen hoeven schuiven om het midden te ondersteunen.
Vind ik leuk
abraksas +2700
maandag 25 maart 2019 om 11:59
Ik heb toch liever een echte vleugelverdediger op de vleugel.
Je lost zo wel een probleem op maar je creert er ook een door aanvallende opties weg te nemen wat dan ook weer voordeel voor de vleugelspelers van de tegenstander is.
Vind ik leuk
mcmodd +28723
maandag 25 maart 2019 om 12:13
Ja, uiteindelijk kom je dan toch tot de conclusie dat het een kwestie van vorm en van kwaliteit is. Maar dat is in het leven van jou en mij precies zo.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:58
4-0 en 2-3 = 6-3
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:10
Prachtig commentaar allemaal maar aan het einde gewoon zero points!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:34
mooi van beide kanten voetbal genoten
Vind ik leuk
Doenorma +179
maandag 25 maart 2019 om 07:49
Buitenlandse media zijn realistischer dan de Nederlandse pers en supporters op de bank. Klasse volk daar in het buitenland!
Vind ik leuk
Isakson +664
maandag 25 maart 2019 om 08:22
Een wereldcentrum 😶🤔
Vind ik leuk
Het Brein +4904
maandag 25 maart 2019 om 09:33
Als ze niet in de steek worden gelaten wel
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 09:33]
Vind ik leuk
pinkelman +4473
maandag 25 maart 2019 om 08:49
Oranje moet weer sterke jongens op de vleugels hebben, die hebben ze niet in Bergwijn, Babel, Groenendijk en Promes.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:48
Alphons?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:50
Denk dat Barca wel een miljoentje of 40 van het bod afhalen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:51
Denk dat ze bij barca moet dat zijn,kan gvd gewoon Nederlands typen hoor
Vind ik leuk
Het Brein +4904
maandag 25 maart 2019 om 09:33
Eerste helft was te danken aan Koeman. Die heeft zijn voorbereiding slecht gedaan..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:43
Wat een negativiteit weer. Tegen Duitsland is het altijd een loterij! De belangrijkste gemaakte stap is winnen van de rest. Voorheen werden daar punten tegen verloren en plaatsing voor EK/WK gemist dus die 4-0 geeft vertrouwen
Vind ik leuk
Kool +0
maandag 25 maart 2019 om 10:41
Frenkie de Jonge verklaarde na afloop dat het elftal de eerste helft 'verkeerd stond'. Ik vraag me dan af waarom je niet na twee minuten dan al beter gaat staan? Je staat nog niet in het gras geprikt? En waarom begint Koeman niet gewoon met Luuk de Jong, de topscorer uit de Eredivisie? Met Memphis op de vleugel, zoals Van Gaal in Brazilië liet spelen. Nu mist Oranje een echte spits. Een gebrek dat Oranje ook al in de voorlaatste wedstrijd opbrak. Toen had Koeman geluk met het doelpunt van Virgil. Nu mocht Luuk de Jong in de 90ste minuut invallen. Een schande. Als ik hem was geweest had ik geweigerd.
Vind ik leuk
hydrowear +42
maandag 25 maart 2019 om 17:42
Met een goede rechtsback had oranje gewonnen, de Ligt had
verkeerde schoenen aan, Babel had 2x moeten scoren, ziedaar
de nederlaag tegen Duitsland, die er in de 2e helft niet meer
aan te pas kwam.. Had Blind vlak voor tijd een stap naar voren
gedaan had dat 3e doelpunt buitenspel geweest.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 21:58
Zo jong is dat Nederlands elftal helemaal niet ……….
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:02
Na een heleboel credits, nu ook een paar kritische puntjes. Kan geen kwaad hoor!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws