Blind wijst op verzachtende omstandigheid: 'Dat wordt hier en daar vergeten'

Blind wijst op verzachtende omstandigheid: 'Dat wordt hier en daar vergeten'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 07:35ma 25-03-2019 om 07:35

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 08:01ma 25-03-2019 om 08:01

Daley Blind baalde na afloop van Nederland - Duitsland van de late nederlaag. Toch vindt de verdediger dat niet moet worden gegeven dat Die Mannschaft een zeer sterke selectie heeft.

"In de eerste helft hebben we het laten liggen", stelt de linksback tegenover De Telegraaf. "We waren niet balvast en hadden weer moeite met hun positiewisselingen. Dat had misschien niet gemogen. Maar we spelen wel tegen een topploeg. Dat wordt hier en daar vergeten. Maar Duitsland heeft nog steeds heel goede spelers."

Volgens Blind ging dat na rust een stuk beter. "Toen durfden we wel man op man te verdedigen. We kwamen verdiend op 2-2 en bleven domineren. Ik had niet het gevoel dat we het dicht moesten gooien in de slotfase. Wij kregen meer kansen dan zij. Maar zo’n late treffer is dan zuur. Met een gelijkspel had alles er heel anders uitgezien", weet hij.

Oranje moet in de kwalificatiegroep de achtervolging inzetten op Noord-Ierland, dat de eerste twee wedstrijden won. "Maar dan moeten we ze maar gewoon inhalen", vindt Blind. "We moeten nu niet in paniek raken. Er komen nog veel wedstrijden en met onze kwaliteiten moeten we bij de beste twee van de poule kunnen eindigen."

Lees ookBuitenlandse pers na verlies Oranje: 'Een marteling voor De Ligt en Van Dijk'

Plaats een reactie

Romarioo +872
maandag 25 maart 2019 om 07:40
Hou je mond man je kan niet eens op 1 lijn staan met je verdediging en nu probeer je wat krom is recht te praten
Ten eerste ben je oranje niet waardig gezien wat er op de bank zit
Blind is een speler die altijd een stap meer achteruit zet gezien zijn(moet je opletten tijdens wedstrijden, hij loopt 9 van de 10 keer achteruit) snelheid die hij niet heeft, een stap vooruit voor hem betekent tegenstander loopt hem uit zels als sane achteruit rent of wie dan ook zijn ze nog sneller dan blind
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 07:48]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:41
Jij hebt er verstand van zie ik...
Vind ik leuk
Romarioo +872
maandag 25 maart 2019 om 07:49
Dank u
Komop jij hebt ook gezien
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:14
Ik heb genoeg gezien om te zien dat Blind niet zo slecht was. Als je toch wilt zeuren dan heb jij ook gezien dat alle 3 de goals komen via onze rechterkant. Dan vind ik het nogal goedkoop wat jij zegt. Blind is niet de snelste maar wel 1 van de slimste en dat was gisteren ook weer te zien.

Blijkbaar moet je het ook kunnen/willen zien.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:30
Precies, commentaar op Blind hebben terwijl Dumphries 3x zo slecht was.
Vind ik leuk
Werner1913 +11104
maandag 25 maart 2019 om 08:52
Ze waren beiden best ok volgens mij. Bij de eerste goal moet Dumfries de voorzet eruit halen en moet De Ligt gewoon op zijn benen blijven staan. Bij de 2e goal mag Van Dijk die Gnabry natuurlijk nooit naar zijn rechterbeen laten draaien en bij de derde goal moet Blind inderdaad slimmer zijn.

Al met al een jammerlijke nederlaag, waar een gelijkspel terecht was geweest. We vergeten overigens dat de wedstrijd in de Nations League die we wonnen een zelfde spelbeeld had in de eerste helft. Alleen misten de Duitsers toen hun kansen. En in de return mochten wij in onze handen knijpen met een gelijkspel.

Ik heb een mooie wedstrijd gezien. En vergeleken met 2-3 jaar geleden is dit team dus in staat om terug te knokken na een achterstand.

En al dat "de PSVers waren slecht", "Nee, nee, de Ajacieden waren veel slechter" is best van een truerig niveau eigenlijk...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:59
Eindelijk eens iemand die t wel snapt. Helemaal mee eens. Ik laat me nu ook ff meeslepen door dat Ajax/PSV dingetje hier op VP door al die zielige mensen. We zijn gewoon op de goede weg. Meer kunnen we nog niet eisen van dit team. We missen nog iets teveel topspelers.
Vind ik leuk
Romarioo +872
maandag 25 maart 2019 om 13:54
dat jullie elke keer die vergelijking willen en trekken dat psv en ajaxieden onzin
In oranje zijn ze voor mij 1
Als ik Ajax spelers wilde afvallen dan had ik wel genoeg grappen gemaakt over de ligt
Ik vond hem en frenkie geweldig spelen
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 14:02]
Vind ik leuk
JanTa48 +9350
maandag 25 maart 2019 om 12:51
1 van de slechtste spelers vond ik toch de Roon die enorme gaten liet vallen op het middenveld en positioneel vaak totaal verkeerd stond. Alleen opstellen omdat hij een balletje kan afpakken is niet voldoende blijkt maar weer eens, ik had het idee dat het spel (was van beide kanten van een hoog niveau) allemaal wat te snel voor hem ging.
Vind ik leuk
Romarioo +872
maandag 25 maart 2019 om 14:03
Had zijn avondje niet
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:24
Blind was de meest stabiele verdediger gisteren. Maar omdat het Blind is wordt hij altijd gezien als de zwakste schakel van het elftal.

Vanochtend stonden in de Limburger ook de cijfers voor het Nederlands elftal. Waar de andere drie verdedigers een 6 kregen kreeg Blind een 5. Alle schuld wordt altijd aan Blind gegeven en dat begint een beetje sneu te worden
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:52
Is inderdaad sneu. Van Dijk wordt bewierookt maar speelde echt matig, vooral de eerste helft. De ligt kan veel beter en Dumfries had ook enorm veel moeite. Juist Blind bleef goed overeind.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:59
Eerste helft was het allemaal ondermaats, de 0-1 viel doordat De Ligt weg gleed en de 0-2 viel doordat Van Dijk niet blokte. Buiten dat speelde die Duitsers ook gewoon erg goed de eerste helft, en waren wij de tweede helft weer de betere.
Vind ik leuk
Brankovic +743
maandag 25 maart 2019 om 10:06
Sterker nog, de slimheid van Blind zorgde ervoor dat Duitsland er de tweede helft nog maar heel mondjesmaat aan te pas kwam. Hij stond verdedigend een stuk centraler (met promes als LA) en hij herkende vaak het juiste moment om druk vooruit te zetten of dat juist niet te doen. Jammerlijk dat juist hij de fout in ging van de 3-2.

Overigens ben ik geen fan van hem in de standaard 4-3-3 opstelling; ik schat van Aanholt en (wanneer eindelijk weer echt fit) Haps hoger in.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:18
Jammer dat ze dat de eerste helft niet deden hè. Overigens vond ik de fout van Blind wel meevallen, De Roon laat Reus uit zijn rug lopen. Daar waren we echt apathisch.

Hij is niet 100% een back, toch vult hij het best goed in. Van Aanholt vind ik meer een loper net als Dumfries. Haps is wel weer completer, we zullen het zien als hij weer aan het voetballen komt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:42
Inderdaad. In de eerste helft stond Blind tegenover Kehrer te spelen en stond het centraal 1 op 1. In de tweede helft stond Blind daarbij en kwamen de spitsen van Duitsland er niet meer aan te pas
Vind ik leuk
Romarioo +872
maandag 25 maart 2019 om 13:52
De slimste zeg je! jij durft
Als hij zo slim is als jij zegt hoe dan in 90e minuut achter je verdediging staan, waardoor je als nog verliest in de laatste minuut komop man
3 goals rechterkant wat wil je daarmee zeggen?? Dumfries?? Die stond op zijn minst gelijk met zijn cv verdedigers
En die 2e goal van gnarby daar mag Mr blind ook wel naar binnen knijpen of was mr blind weer te laat zoals altijd
Komop man!!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 14:48]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:53
Zucht...en dan ga ik nog in discussie ook.

Kijk die goal van Gnabry nog eens terug want wat jij nu uitkraamt slaat werkelijk nergens op. Een volledige diskwalificatie van jouw kijk op voetbal.

Wat ik wil zeggen met 3 goals over rechts is dat alle 3 de goals van Duitsland over de rechterkant kwamen.
Jij begint over Dumfries, goed. Bij de eerste goal is hij Schultz kwijt die de pass op Sané geeft. Bij de 0-2 staat hij zeker 10 meter voor de laatste linie. Komt nog knap terug en lukt het ook niet meer om te blokken. Hij staat er nog tussen daar.
Bij de 2-3 staat hij wederom voor de laatste linie. Dus lul niet zo ontzettend achterlijk. Een grote waffel is prima, zorg dan wel dat je de feiten goed hebt.

En Blind staat inderdaad gestaffeld maar ook Van Dijk staat daar nog. Dus op buitenspel had Blind niet kunnen spelen. Daar staat de Roon op de plek van Dumfries en is Dumfries wederom de weg kwijt.

Overigens wil ik niet de indruk wekken dat het de schuld van Dumfries is want ik vond het meer aan het collectief te wijten. Maar Dumfries had wel moeite gisteren.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:18
Komop man!!!
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 08:10
Romariooooooooooooooooo
Vind ik leuk
Mari +13254
maandag 25 maart 2019 om 20:31
Masr feit is wel dat Blind te wisselvallig is. Bovendien is hij zelden tot nooit 100% geconcentreerd.
Ook gisteren balverlies.omdat hij te flegmatiek is. Het te gemakkelijk op opneemt.
Moet hij vooral doen tegen Lozano
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:10
Voor mijn gevoel zit hij weer in een goeie fase. Ik ben er niet zo bang voor tegen Lozano. Tegen Mbappe verwachte ook iedereen dat hij door het ijs zou gaan, gebeurde ook niet.
Vind ik leuk
Mari +13254
maandag 25 maart 2019 om 22:24
Dat is waar.
Hij kan hem zeker hebben.
Waar.ik op doel is onachtzaamheid
Knullig balverlies
Gebeurde gisteren ook
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:33
Hij is helaas geen echte verdediger, meer een gemaakte. Dat zie je terug inderdaad. Ondanks dat is er in Nederland geen betere.
Vind ik leuk
Mari +13254
maandag 25 maart 2019 om 23:18
Klopt
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 08:00
U heb een punt de rechterkant leek wel een open deur en zelfs van Dijk heeft volgens mij minimaal 1 tegengoal op zijn geweten hij vergat gewoon zijn been uit te steken .
En Blind heeft wel gelijk wat betreft de Duitsers die waren 1ste helft gewoon beter.
Vind ik leuk
MoSalah +168
maandag 25 maart 2019 om 07:48
Mooi he, een ajacied afkraken?
Vvd liet zn man lopen en babel heeft 2 100% kansen verpest
Vind ik leuk
Romarioo +872
maandag 25 maart 2019 om 07:50
Het heeft bij mij niets te maken met een Ajaxied anders had ik wel de ligt aangevallen met mijn kritiek, maar de ligt kon er niks aan doen en blind wel kijk naar je cv en ga op 1 lijn gaan staan meer niet
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 07:51]
Vind ik leuk
MoSalah +168
maandag 25 maart 2019 om 07:52
Toch heeft vvd zn man laten lopen bij die goal, had ie m afgdekt was het geen goal
Vind ik leuk
Babelagtig +2652
maandag 25 maart 2019 om 08:26
Ook al stond ie op 1 lijn was t nog geen buitenspel...stapt ie wel mee staat zijn man vrij voor de keeper..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:57
Volgens mij staat hij gewoon gestaffeld zoals hij hoort te staan.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5618
maandag 25 maart 2019 om 09:01
Haha! Dat bepaalt 100% jouw reactie, hypocriet.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 09:02]
Vind ik leuk
Wilex +3208
maandag 25 maart 2019 om 08:10
Ik had ook veel liever dat Koeman Viergever, Hendrix en Zoet had opgesteld.
De Ajacieden kunnen er bij voorbaat toch niks van volgens jullie en een weekje rust had met betrekking tot volgende week wel heel goed uitgekomen.
De Ligt, Frenkie en de Jong lopen op hun laatste benen dat zie je aan alles en Van Bommel heeft heel de avond handevrijvend voor de tv gezeten en dit ook gezien.
Overigens vond ik Blind gewoon 1 van de betere gister maar dat zal wel aan mij liggen.
De Roon, Promes, Babel dat waren de dissonanten en van Bergwijn kon je ook duidelijk zien dat hij voor dit niveau nog een hoop stappen te zetten heeft.
Vind ik leuk
Molletje +4037
maandag 25 maart 2019 om 08:51
Wist je trouwens dat Blind een voetballer is en geen hardloop atleet?

Usain Bolt kan wel hard rennen, maar voetballen...
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
maandag 25 maart 2019 om 08:56
" Ik had niet het gevoel dat we het dicht moesten gooien "....Dat moet je tegen elke Duitse ploeg vanaf minuut 87 juist WÉL doen !!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5618
maandag 25 maart 2019 om 09:00
Blind is Ajax, is jouw reactie.
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 09:53
Jij bent ook niet vp waardig..je snapt er werkelijk geen zak van..
Vind ik leuk
Mario 1 +2834
maandag 25 maart 2019 om 11:38
Duitsland heeft wederom een goed spelend elftal , en doen weer mee in de top.
Nederlands elftal is aan het bouwen en is nog niet zo ver.!!!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:42
Ik denk ook niet dat je tactisch veel betere ploegen gaat krijgen dan dit Duitsland. Gewoon een lastige ploeg dit die de bal makkelijk rond laat gaan.
Vind ik leuk
Werner1913 +11104
maandag 25 maart 2019 om 08:55
Inderdaad. Het is natuurlijk niet zo dat Oranje, nu het weer beter gaat, Duitsland even van het veld blaast. Al was dat wel een beetje de tendens in de media volgens mij. De 3-0 winst van de laatste thuiswedstrijd was ook ernstig vertekend, gezien het aantal gemiste kansen aan Duitse zijde in die wedstrijd. Nu schieten ze de ballen er wel in, en dan wordt het gewoon een spannende pot. Niks mis mee toch?

Je moet bij de beste twee eindigen. En dat moet met dit team wel lukken. In ieder geval zijn ze weerbaar en kunnen terugknokken na een tegenslag. Dat is de winst van Oranje onder Koeman. Daarnaast is het voetbal veel leuker om te zien.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:10
Dit Duitsland onder Low is tactisch gewoon sterk. Je weet niet hoe ze beginnen. 352,343 of 433.Dit NL heeft nog niet de ervaring omdat om te zetten zonder hulp van de coach. Daar speelt Duitsland gewoon goed op in. Andere toplanden spelen toch vaker met een vaste formatie waardoor iedereen een man heeft. Maargoed NL biedt iig weer spektakel. Ik heb weleens andere tijden meegemaakt de laatste jaren.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:42
Wel ja, misschien wordt Oranje zonder Blind wel Europees kampioen.
Vind ik leuk
oostkust +767
maandag 25 maart 2019 om 07:44
dit bewijst dus dat we slechts 5 international waardige spelers hebben
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 07:46
Ik zeg je eerlijk: in Duitsland gaan ze verliezen en tegen Noord Ierland zie ik ze niet 1 2 3 winnen. Dit Oranje is nog in opbouw en men moet maar afwachten wat er van gaat worden.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5618
maandag 25 maart 2019 om 09:03
Ik zeg je eerlijk, onzin.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:15
Gisteren heeft Duitsland toch gewonnen uit? In Duitsland acht ik de kans groter dat Duitsland wint. De Noord Ieren staan dan wsl op 9 punten. Kijken of Oranje dan niet wsl in de stress schiet.
Vind ik leuk
Busk +2145
maandag 25 maart 2019 om 07:49
We speelden tegen een topploeg.
Terwijl Nederland zijn posities opvult met net niet voetballers als Daley Blind.
Dan kun je tegen een Nederlaag aanlopen.
Zonde. Want de tweede helft smaakte naar meer.

Tegen Duitsers moet je echter tot de laatste seconde geconcentreerd blijven.
Dat heeft Daley Blind niet begrepen van de oudere generatie.

En dit is het resultaat.

Er is nog geen man overboord, maar hopelijk is er iets van geleerd.
Vind ik leuk
SantiagoErik +2391
maandag 25 maart 2019 om 07:50
Klopt Blind, juiste reactie
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
maandag 25 maart 2019 om 07:53
Gisteren gaf aan dat we er een paar hebben die het aankunnen.
De rest moet nog stappen zetten.
Dumpries moet nog heel wat stappen zetten,werd gisteren een paar x te kijk gezet.
De ligt komt er wel,maar europese top is het nog niet.
De jong onder druk is vervelend om te zien,slordig en onnodig balverlies.
Promes die niet in t stuk voorkomt.
Memphis die alles wil doen,en overal en nergens loopt.

T is dat sane in de 2de helft een snipperdag opnam,anders was het een vervelende avond geworden.
Vind ik leuk
Doenorma +179
maandag 25 maart 2019 om 08:19
Wat een onzin sane had geluk bij de eerste goal. De ligt gleed weg en hij had daarna ruimte. Sane rent veel wat hij ook deed in de tweede helft alleen toen werd hij beter gedekt. Meer op de man dan op de bal gedekt. Dan zie je dat hij de tweede helft niets meer in te brengen heeft...wij Nederlanders zijn de slechtste supporters allertijden... Als het goed gaat dan kunnen we niet kapot als het slecht gaat ligt het aan het elftal en niet aan ons... Gisteren ging het de tweede helft goed. Niet Nederlandse vecht mentaliteit. Terugkomen van een 0-2 achterstand. In de oude tijden waren we collectief op de bank gaan zitten dit elftal weigert dat te doen. Wellicht het mentaal sterkste elftal wat Nederland ooit heeft gehad maar goed. Maar daar kijken veel criticasters niet naar en muggeziften zoals altijd maar zien nooit de positieve zaken in. Zo jammer... Het elftal evolueert nu nog de thuis op de bank zittende azijnpissers... 😂 😂 😂
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 20:00]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:32
Helemaal mee eens
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
maandag 25 maart 2019 om 08:33
Joh,volgens jou zijn we al wereldkampioen.
Dus als de tegenstander scoort os dat geluk.
De ligt moet beter staan en op zijn voeten blijven staan.
Hij stond ook een x linksbuiten door te jagen,wie verzint dat.
Dumpries die 2x heeeell slecht staat en daarom als een kind voorbij gelopen word .
En frenkie waarvan ze zeggen dat ie ogen in zijn rug heeft.
2x kinderlijk eenvoudig balverlies lijd.
Dan ben je er als elftal gewoon nog niet ..simpel
Vind ik leuk
Busk +2145
maandag 25 maart 2019 om 08:34
Van beide reacties valt iets te zeggen.

Laten we ons maar vasthouden aan het feit, dan er na een redelijk kansloze 0-2 ruststand teruggeknokt werd.

Vind ik leuk
Vooruit +338
maandag 25 maart 2019 om 08:31
Maar geen Ajaxspelers meer oproepen voor Oranje. Zowel Blind, de Ligt als de Jong maken hun selectie tegen sterke tegenstanders continue niet waar. Een raadsel waarom deze jongens zo omhoog worden geschreven.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:43
Aldus Daley blind een van de zwakste schakels.
Vind ik leuk
Zomaarwat +263
maandag 25 maart 2019 om 09:53
Je hebt gelijk Daley, volgens de Duitsers in ieder geval!
Vind ik leuk
JoeyC +4426
maandag 25 maart 2019 om 10:12
Op buitenspel stappen had Blind helaas ook moeite mee. 2-2 was reëel geweest als hij voor de laatste man kon blijven.
Vind ik leuk
kees ee +1075
maandag 25 maart 2019 om 10:27
. . oh ja, . . kwaliteiten zijn belangrijk in een kwalificatie-groep !?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws