Waterreus: 'Als zelfs levende legende sneuvelt, is dat het failliet van de club'

Waterreus: 'Als zelfs levende legende sneuvelt, is dat het failliet van de club'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 07:56ma 25-03-2019 om 07:56

Waar Hans Kraay junior 'walgt' van de opmerkingen van Eric van der Luer, prijst Ronald Waterreus de uitgesproken trainer van Roda JC. De oud-doelman vindt het dapper dat het clubicoon de uitdaging aangaat in Kerkrade.

Waterreus stelt in De Limburger dat Van der Luer geen blad voor de mond neemt. 'Ik kan me nog uitspraken van hem herinneren over Ton Caanen, die volgens Eric 'de vier miljoen van Aleksei Korataev in de verbrandingsoven had gegooid'. 'Luchtfietser' Marcel van den Bunder kwam er evenmin lekker af. En recentelijk viel Eric nog te betrappen op teksten waarin het optimisme over Roda's toekomst er nu ook niet echt afdroop.'

'Het is de Eric, zoals ik hem ken en waarom ik hem zo graag mag', vervolgt de voormalig PSV'er, die niet meegaat in de analyse van Kraay. 'Hij is uitgesproken, kleurrijk, eigenzinnig en een jongen met hart voor Roda JC. Als geen ander beseft hij dat hij op een schip stapt, dat mijlenver is afgedreven van de ooit zo trotse basis Kerkrade. Een schip waar elke kapitein, Robert Molenaar ook weer, vroeg of laat verdrinkt in een golf van populistische beslissingen.'

Waterreus vreest dat ook Van der Luer dat lot niet zal otlopen. 'Ik hoop dat Eric - clubicoon bij uitstek - de tijd krijgt Roda JC vanaf de grond af op te bouwen. Ik hoop dat al die supporters die de laatste jaren thuis bleven, dankzij hem weer naar het stadion komen. Ik hoop, stiekem, dat hij Kerkrade weer Eredivisie-voetbal gaat bieden.'

Waterreus spreekt van een 'cruciale beslissing' van Roda. 'Als zelfs levende legende Van der Luer er uiteindelijk sneuvelt, zou dit pas écht het failliet van Roda JC betekenen. Het morele failliet.'

Plaats een reactie

Schijtbak2.0 +1115
maandag 25 maart 2019 om 08:05
Waterreus en van der Luer, de lamme en de blinde. Wat een niveau zeg van onze toppers
Vind ik leuk
henk1952 +309
maandag 25 maart 2019 om 08:08
Mark my words: Van de luer geeft roda weer kleur.
Vind ik leuk
MN223 +1750
maandag 25 maart 2019 om 08:14
Kluer.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
maandag 25 maart 2019 om 08:09
Lekkere vergelijking na dit weekend. Mensen in Noorwegen geknokt voor hun leven, en Waterreus heeft het over fucking Roda JC uit Kerkrade.
Vind ik leuk
Werner1913 +11104
maandag 25 maart 2019 om 08:38
Mag hopen dat dit geen serieuze opmerking is. Je kan namelijk ook overdrijven...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:35
Overal ter wereld is er rotzooi en dagelijks vechten er mensen voor hun leven maar ondertussen gaat de wereld gewoon door gelukkig
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
maandag 25 maart 2019 om 09:48
Trolliebollie…………………………….
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:52
Zo meneer noemt zijn echte naam eens een keer ! 👍
Vind ik leuk
Relaxie +1105
maandag 25 maart 2019 om 08:20
Ach moet waterkneus het opnemen voor zijn vriendje....Hansie heeft gewoon gelijk in deze
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 08:40
Kraay heeft gewoon gelijk. In veel clubs zit wel zo’n ‘clubicoon’. In werkelijkheid zijn het vaak mannetjes die zichzelf belangrijker vinden dan de club en vooral goed zijn in poten zagen.
Vind ik leuk
denman21 +192
maandag 25 maart 2019 om 08:47
De eerste keer in mijn hele leven dat ik het met waterkneus eens ben.
Vind ik leuk
peinke +2391
maandag 25 maart 2019 om 08:58
Alle clubs hebben een onduidelijk structuur maar beginnen altijd te klooien op het technische vlak. De ene trainer naar de andere. En allemaal sneuvelen ze. Dat geldt voor NAC en ook voor Roda JC.
Die clubs zouden eerst vanaf de basis moeten starten om de verantwoordelijkheden neer te leggen, waar die horen en een stabiele organisatie moeten neerzetten met heldere communicatielijnen en verantwoordelijkheden. Eerder wordt het niets met deze clubs, zeker niet als de clubmensen en cultuurbewakers ook nog worden weggemoffeld.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 09:27
Hansie wil graag weer eens stoer overkomen dus roeptoetert hij maar weer eens wat. Het was overduidelijk dat het tussen Molenaar en een (behoorlijk) aantal spelers niet boterde. Als je eenmaal tegen Molenaar bent ingegaan mag je de rest van het seizoen gaan banken want die duldt geen emoties. En ja beste Molenaar, je bent niet ontslagen vanwege de stand op de ranglijst maar vanwege het feit dat het overduidelijk was dat er met jou aan het roer van passie en strijd geen sprake meer zou zijn, de enige doelstelling, zo zeg je zelf, die je mee gekregen had. Steek die hand nu maar eens in eigen zak, maar het is er weer een van boven de rivieren die de laan uitgestuurd is en dat mag natuurlijk niet. Dan ligt het altijd aan die Limbo's. Je bent een kwaakhals Kraay, engnek.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 10:15
Waterreus... die topkeeper die PSV de beker door de neus boorde ???
Vind ik leuk
Paul1982 +12404
maandag 25 maart 2019 om 10:23
'Een schip waar elke kapitein, Robert Molenaar ook weer, vroeg of laat verdrinkt in een golf van populistische beslissingen.'

Molenaar is mede ten onder gegaan omdat VD Leur aan de stoel poten aan het zagen was.
Vind ik leuk
Rodapaus +6203
maandag 25 maart 2019 om 11:29
We gaan t meemaken, denk wel dat Eric de beste bedoelingen heeft met de club. Is niet op zijn mondje gevallen en het gaat gaat nou eenmaal al een tijd niet best. Maargoed of hij de juiste man is moeten we maar zien. Sportief moet er ook wat gebracht worden. Hij loopt wel al een hele tijd bij ons rond maar zou jammer zijn als ook hij het onderspit delft.

Vind het wel jammer Molenaar hoefde niet perse weg naar mijn idee maar had wel het idee dat het niet echt lekker ging de laatste tijd tussen hem en de selectie. Hoop dat van der Luer het aan de praat kan krijgen.

De selectie is nou eenmaal niet geweldig maar lijkt me dat er wel een playoff plaats in moet kunnen zitten. Hoop dat er volgend jaar ook stappen gezet kunnen worden wat dat betreft, harm mag dan ook wel aan de bak.

En als korotaev wat euro's overmaakt si er misschien wat meer mogelijk...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws