The Sun: Spurs scout 'koopje' Tagliafico intensief en mengt zich in transferstrijd

The Sun: Spurs scout 'koopje' Tagliafico intensief en mengt zich in transferstrijd

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 10:50ma 25-03-2019 om 10:50

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 10:58ma 25-03-2019 om 10:58

Tottenham Hotspur mengt zich in de strijd om Ajax-back Nicolás Tagliafico. Dat meldt The Sun maandag. De Argentijn is dit seizoen regelmatig bekeken door scouts van Spurs, weet de boulevardkrant. 

The Sun schrijft dat Tottenham overweegt om een bod van circa 17 miljoen euro uit te brengen op de 26-jarige Tagliafico. De international wordt al wekenlang gelinkt aan een transfer naar een Europese topcompetitie. Ook Arsenal, Atlético Madrid, Real Madrid en FC Barcelona zijn met hem in verband gebracht. 

Spurs gaf in de laatste twee transferwindows welgeteld nul euro uit aan nieuwe spelers. Tagliafico is door zijn relatief lage prijs interessant voor de formatie van manager Mauricio Pochettino. De Argentijn ziet zijn landgenoot van Ajax als een prima aanwinst. Tottenham beschikt met internationals Danny Rose en Ben Davies momenteel over twee linksbacks. Waarschijnlijk maakt minimaal één van hen in de zomer een transfer. 

Tagliafico heeft in Amsterdam nog een contract tot medio 2022. Ajax betaalde in januari 2018 vier miljoen euro voor de linkspoot. 

Lees ook: Tagliafico wil niet praten over toekomst: 'Zou respectloos zijn richting Ajax'

Poll

Is Spurs een goede club voor Tagliafico?

(2077 stemmen)

Plaats een reactie

Sven! +2589
maandag 25 maart 2019 om 10:57
17 miljoen is veel te weinig.
Vind ik leuk
imho +2359
maandag 25 maart 2019 om 10:58
Dit is wel wat ik iedere keer lees over Nico, dat hij relatief goedkoop zou zijn. Heeft hij iets van een afkoopsom in zijn contract staan??
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18242
maandag 25 maart 2019 om 11:00
Dat moet wel kan niet anders want hij is veel meer waard! Ik ben wel heel blij als hij komt maar hoop wel voor meer geld!!
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 11:09
Vanuit kleine competities zoals Nederland gaan spelers die de talentleeftijd ruimschoots gepasseerd zijn niet meer voor enorme bedragen weg. Tot een jaar of 23 wil dat nog wel, maar eenmaal de 25 gepasseerd wordt er niet zoveel meer betaald. Begin nieuwe seizoen is hij net 27 geworden, dat telt echt wel mee in de transferprijs.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18242
maandag 25 maart 2019 om 11:12
Dat zal best maar €17mlj is echt veel te weinig! Betrek hem dan in een ruil deal met Vertonghen of zo!?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:17
Als jij een beetje had opgelet , en zeker als supporter van Ajax en de Spurs moet je dit weten .
Vertonghen wil nog niet naar Ajax , misschien over een paar jaar pas .
Dus er valt niet veel te ruilen , dus Ajax moet gewoon vragen wat ze willen hebben voor Tagliafico .
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18242
maandag 25 maart 2019 om 11:22
Mee eens maar ik ben bang dat in zijn contract staat dat hij weg mag voor €17mlj dat zou wel heel dom zijn van Ajax! Maar probeer er dan tenminste nog iets in de vorm van een speler uit te slepen dat bedoel ik!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:28
Hahaha , ja Kane ofzo ;-)
Ik denk niet dat Overmars zo dom is geweest om een gelimiteerde transfersom af te spreken , anders is het echt een oelewapper .
Het blijft een artikel dat in The sun staat , en die artikelen kan je vaak met een korreltje zout nemen .
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 11:28
17 miljoen is gewoon al een hele klap geld voor een al wat oudere speler. Dat je bij Ajax opeens 'gewend' bent geraakt aan enorme bedragen na 3 of 4 transfers die daarboven uitstegen en al het gespeculeer over enorme bedragen door Ajax-minded media, wil niet zeggen dat het de nieuwe norm is en voor alle spelers meteen geldt.

En wellicht was zoiets wel een vereiste van de speler om überhaupt ooit te tekenen in Amsterdam.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18242
maandag 25 maart 2019 om 11:39
€17mlj is te weinig hoe je het ook uitlegd! Hij is 2e aanvoeder van Argentinie en heel belangrijk voor ajax! Ze wilden laatst ook Tadic voor ongeveer €30mlj die is veel ouder!
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 11:48
Als daar met Tagliafico afspraken over zijn, kun je hoog of laag springen, maar kan hij gewoon voor zo'n bedrag weg. Voor Arias (vergelijkbare situatie) is vorig jaar ook maar 11 miljoen betaald. Tagliafico heeft daar dan nog een 50% opwaardering op zitten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:09
Afspraken? Dan zou dat in het contract moeten staan. Ajax werkt niet met dat soort contracten. Nu ze in de kwartfinale staan, moet en gaat hij veel meer opbrengen.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 12:18
Je kunt ook mondelinge afspraken / toezeggingen gemaakt hebben. Daar kun je als club op terugkomen, maar daar maak je geen vrienden mee.

Het is wel hilarisch om te zien dat zoveel Ajaxfans nu opeens alle spelers tientallen miljoenen waard vinden na een Europees succesje. Wordt eerst maar eens kampioen met dat honderd miljoen miljard team.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:28
Het is niet hilarisch. Zo werkt het gewoon. Kwartfinale CL zegt Europese topclubs meer dan kampioen in de eredivisie. Of je het nu leuk vind of niet. Iedereen liep ook te schreeuwen dat De Jong en De Ligt niet meer dan 45 miljoen op gingen leveren. De rest is geschiedenis..
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 12:30
Ik ben niet iedereen en voor uitzonderlijk talent op (internationaal) jonge leeftijd wordt nu eenmaal tegenwoordig buitensporig veel geld neergelegd.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:32
Klopt, maar ze gaan Nico nu echt niet voor een appel en een ei de deur uit laten lopen. Wat is daar de meerwaarde van? Ajax hoeft niet te verkopen en Ajax wil ook een waardige opvolger halen. Dan is 17 miljoen peanuts.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 12:39
Dat is maar net hoe en of daar zoals gezegd wat over doorgesproken is met de speler. Wellicht heeft Tagliafico om coulance gevraagd bij een mogelijke vervolgstap alvorens hij akkoord is gegaan met de transfer naar Ajax destijds. Kun je als Ajax zijnde de hakken in het zand zetten, maar dat werkt niet positief door op de onderlinge verhouding. En dan is 17 miljoen een prima bedrag voor een dan 27-jarige speler, die maar een fractie van dat bedrag gekost heeft.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:44
Nee, dat is geen prima bedrag. Kijk wat andere spelers opleveren. Het is geen meerwaarde om hem te verkopen. Ajax wil geen handelshuis zijn en willen zoveel mogelijk vangen voor spelers. Ajax laat geen spelers gaan voor een appel en een ei. Dat is de essentie. Lange contracten zijn over het algemeen meer waard dan kortlopende. Er zijn al meerdere clubs die hebben geïnformeerd en hij speelt pas een jaar bij Ajax. Mark my words. Als hij weggaat is hey voor niet minder dan 30 miljoen.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 12:54
We zullen zien. Jij gaat er compleet aan voorbij dat er afspraken kunnen zijn. Een erg beperkt perspectief naar mijn mening, enkel vanuit de clubbelangen. Maar goed, jij het jouwe.

Trouwens: geen handelshuis willen zijn, maar zoveel mogelijk voor de spelers willen vangen. Dat strookt niet helemaal met elkaar lijkt me. Volgens mij is het principe van een handelshuis vooral ook winst maken.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:57
Ajax maakt dat soort afspraken niet. Zo zijn ze meerdere spelers misgelopen omdat ze niet dat soort afspraken wilden maken. Je kunt hem ook omdraaien: als je veel geld voor spelers vraagt, zijn clubs minder snel geïnteresseerd. Daarnaast waardeert Ajax contracten enorm op. Waardoor het voor spelers minder aantrekkelijk wordt om te vertrekken.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 13:18
Oké, kennelijk zit jij bij de onderhandelingen bij Overmars op schoot dat je alle ins en outs allemaal precies kent wat er besproken is. Het zal wel. Wat naar buiten bekend wordt gemaakt, hoeft niet altijd de (hele) waarheid te zijn.

Maar goed, ik hou met de welles/nietes discussie op. Punt is gemaakt. Prima als jij het daar niet mee eens bent.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:51
Je hebt blijkbaar niet de statements van Mac Overmars meegekregen: wij laten spelers niet meer voor een appel en een ei gaan. 17 miljoen is in de huidige markt een appel en een ei. Odegaard moet al 20 miljoen opleveren. Dan mag Tagliafico,
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 14:55
Ik lees ook vaak statements van clubvoorzitters dat trainers niet ter discussie staan, de volgende dag vliegen ze eruit.

Dat zegt me echt helemaal niets.
Vind ik leuk
Nilsinno +974
maandag 25 maart 2019 om 16:12
Waard is een groot woord maar je kan niet iedereen verkopen of tegen de hoofdprijs hij is belangrijk dus zou hem onder de dertig niet laten gaan daarboven wel en dan hopen dat overmars weer zo’n type weet te halen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:29
In the Sun staat dat Ajax 3,6 miljoen pond voor hem betaald heeft , en dat Spurs 15 miljoen pond wil bieden .
Normaal is dit dus best een mooie winst voor iemand die nog maar een 2 jarig contract heeft .
Maar in de situatie waar Ajax in verkeerd zit er echt wel meer in denk ik , al moet je het ook niet willen overdrijven .
Je moet een speler ook niet in de weg willen staan als ie hogerop kan .
20 miljoen pond , dat is zo'n 23 miljoen euro is een mooi bedrag voor hem op dit moment .
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:22
Dat ben ik met je eens. Maar Ajax wil meedoen met de grote jongens. Als je groot wil worden dien je je ook als grote club op te gaan stellen. Want hoe graag wil een club een speler als ze er maar 16 miljoen euro voor willen betalen als ze lachend 30 miljoen neer tellen voor spelers waarvan ik denk dat ze minder zijn. Verhaal heeft vaak twee kanten. Als clubs het hebben over een koopje, dan moet je je als speler ook afvragen of ze je niet als breedteversterking zien. Dat moet je als speler ook niet willen...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18242
maandag 25 maart 2019 om 13:41
Dit bod kan je ook positief zien nu gaan andere clubs ook inspelen op de transfer van Tagliafico waarschijnlijk!?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:58
Ik vind dat spelers zich zowieso beter moeten afvragen of ze aan spelen toekomen als ze naar het buitenland vertrekken .
Ik noem als voorbeeld Vincent Janssen , zelfs een 3 jarige kleuter snapt dat ie Harry Kane nooit uit de basis ging spelen .
Harry scoort jaarlijks meer dan 20 goals in de pl , is Engels international en home growing player , dus geen 1 manager durft hem op de bank te zetten en Janssen een basisplaats te geven .
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:49
Onzin, gaat niet weg onder de 25-30 miljoen, wat in mijn ogen nog te weinig is.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 12:12
We zullen zien. Wij kunnen daar als buitenstaander alleen een mening over hebben. Wij stellen de vraagprijs niet vast, noch zijn wij degene die het bod doen.

Dat er een club zo gek is om out of the blue een megabedrag op tafel te leggen kan altijd gebeuren, maar dat maakt nog niet dat het een reële marktwaarde is.
Vind ik leuk
Linke loe +2354
maandag 25 maart 2019 om 11:30
Volgens mijn heeft hij een clausule van 20 of 25 mil..en zou zonde zijn als hij voor dat geld daadwerkelijk gaat vertrekken
Vind ik leuk
Lekkerjoh +975
maandag 25 maart 2019 om 11:45
Ajax neemt nooit gelimiteerde afkoopsommen op in de contracten dus die kans lijkt me heel erg klein
Vind ik leuk
chicken +15054
maandag 25 maart 2019 om 12:01
Die optie heb ik hier al eens geopperd.

Er werd mij vert3ld dat ajax niet zo werkt....

Bij boca had hij een gelimiteerde transfersom. Dat kan hij bij ons net zo makkelijk bedongen hebben...

Das mijn logica, maargoed.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18242
maandag 25 maart 2019 om 12:05
Komen er vanzelf achter.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 12:20
Je hebt als club niet altijd wat te eisen als een speler daar op staat. Wil je hem absoluut hebben, zul je soms als club ook water bij de wijn moeten doen.

Net als dat PSV afspraken met Guardado en Moreno had. Je krijgt dan geen enorme bedragen terug, maar wel een paar seizoenen een speler in je selectie die je anders nooit had kunnen halen.
Vind ik leuk
chicken +15054
maandag 25 maart 2019 om 17:08
En zo zie ik dat ook..

Hij zichzelf in de kijker spelen. Wij 2 jaar de beschikking over een goede back.

Als hij zich dan zo ontwikkeld dat hij onder marktwaarde weg kan, dan is dat erg jammer.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:48
En Ajax wil hem niet verkopen voor 17 miljoen
Vind ik leuk
abraksas +2700
maandag 25 maart 2019 om 11:21
Natuurlijk gaan we geen Frenkie bedragen voor hem krijgen maar komop man, 17 miljoen is echt veel te weinig.
En hij mag dan wel al bijna 27 zijn maar dat betekent ook dat hij nog iig wel 6-7 jaar mee zal gaan.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 11:25
Zo werkt het niet.
Vind ik leuk
abraksas +2700
maandag 25 maart 2019 om 11:33
Niet? En hoe werkt het volgens jou dan wel?
Maar ik durf te wedden dat jij een paar maanden geleden nog dacht dat clubs geen enorme bedragen voor Eredivisiespelers uitgeven.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 11:34]
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 11:59
Voor jonge talenten ja. Dat is Tagliafico allang niet meer.

Op je 26e nog in een kleine competitie, dan krijg je gewoon niet meer de hoofdprijs, zo simpel is het.
Of er moet een club uit China langskomen.

Of denk je dat Schöne ook nog 25 miljoen gaat opleveren omdat hij er een vrije trap tegen Real in schoot?
Vind ik leuk
abraksas +2700
maandag 25 maart 2019 om 12:01
Nou mag je me even uitleggen waar ik zeg dat Ajax de hoofdprijs voor hem gaat krijgen.
En mooie vergelijking hoor, een 32 jarige met een 26 jarige vergelijken. Goed bezig.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 12:06
Jij vergelijkt toch ook 26 (bijna 27) jarigen met 21-jarigen? Kennelijk speelt bij jou leeftijd geen rol, want je wuift dat argument van mij meteen weg.

Jij vindt 17 miljoen te weinig, dus je vindt dat hij veel meer waard is. Dat is toch de hoofdprijs vinden? Of zou 25 miljoen nog steeds geen hoofdprijs zijn? Kom op zeg, alsof 17 miljoen opeens niks meer voorstelt. Je bent verblind door de bedragen die er steeds in de media en onder supporters aan Ajax-talenten gelinkt worden en door Frenkie en De Ligt nu. Dat is jouw goed recht om te vinden, maar niet erg realistisch.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:48
Helemaal eens. Je kunt de leeftijden niet vergelijken.
Nog belangrijker je hebt sterren en waterdragers. Mag toch aannemen iedereen snapt De Ligt en De Jong van eerste categorie aangevuld met Onana en Neres. Die 4 gaan absoluut hoofdprijs opbrengen.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 15:52
Sommige mensen denken hier dat Tagliafico hetzelfde op gaat brengen als wat Ziyech zou moeten kosten. Dat lijkt me bijzonder sterk.

Sowieso wordt er voor verdedigers doorgaans al minder betaald, of je moet echt buitencategorie hebben (De Ligt en eerder Sanchez bijvoorbeeld).

Toegegeven, Tagliafico speelt een bijzonder goed seizoen, maar ik ben er nog niet van overtuigd of dit zijn structurele niveau is of een piekjaar.
Vind ik leuk
Summit +941
maandag 25 maart 2019 om 13:17
De top van een speler ligt gemiddeld tussen de periode: 25 tot 29 jaar. 17 miljoen is geen heel gek bedrag voor een speler die misschien al op zijn top zit. Je zult er maximaal 25 miljoen voor kunnen krijgen, maar dat zal ook aan de geinteresseerde clubs liggen.
Vind ik leuk
abraksas +2700
dinsdag 26 maart 2019 om 11:23
25 of 17 is ook wel een verschil he. verwacht ook niet dat Ajax er 40 ofzo voor gaat krijgen hoor. Zat zelf ook aan 25 ofzo te denken.
Maar je moet niet alleen kijken naar de top van een speler, je moet ook kijken hoeveel zijn waarde op het veld zal zijn, dat doen clubs namelijk ook. Als een speler zo goed is dat hij een verschil kan maken op het veld is dat voor de meeste clubs wel wat geld waard hoor.
Net als Juve Ronaldo voor 100 miljoen gehaald heeft terwijl die gozer al 33 is. Nou is Tagliafico geen Ronaldo natuurlijk maar daar gaat het niet om. Juve heeft hem gekocht omdat ze wisten dat hij van grote waarde binnen de lijnen zal zijn en dat bewijst ie ook gewoon zowat elke week he.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:21
Ben geen fan van m maar 17m is wel weinig ja. Hij is gewoon laat door gebroken maar hij kan zeker ballen je merkt dat als hij niet speelt loopt het meteen anders bij ajax en hij laat het bij argentiene ook gewoon zien nou vind m minstens 25m waard al hellemaal als je dergelijken bedragen hoort deze dagen
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 12:29
Voor Arias werd maar 11 miljoen betaald, beetje vergelijkbare situatie. Ook gewaardeerd international (maar wel 4x zoveel interlands), ook gepresteerd en overwinterd in CL. Zelfde leeftijd, wel al langer bewezen. Tagliafico doet het alleen vooral dit jaar en heeft het Ajax etiketje. 17 miljoen is dan al een vrij riante 50% opwaardering.

Ik zeg nergens dat dit het maximale bedrag is wat ze gaan krijgen ofzo, je weet nooit wat de gek ervoor geeft tegenwoordig in voetballand, maar zou er ook niet steil van achterover slaan als dat wel zo zou zijn.
Vind ik leuk
imho +2359
maandag 25 maart 2019 om 16:34
Ik vind dat je steekhoudende argumenten hebt en deze iedere keer netjes weet te verwoorden. Ook al zijn er tot nu toe nog niet veel mensen het met je eens.
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 17:09
Veel supporters zijn inmiddels 'verwend' geraakt aan de torenhoge transfersommen. En de media doen daar hard aan mee door het ophemelen van spelers en het opplakken van dikke prijskaartjes. Clubblindheid speelt natuurlijk ook een enorme rol. Uiteindelijk zie je lang niet zoveel spelers (vanuit Nederland) voor zulke torenhoge bedragen vertrekken. Dus die prijzen zijn kennelijk niet de nieuwe standaard. Uitzonderingen zijn er uiteraard altijd wel, en in de meeste gevallen heeft dat duidelijke oorzaken. Maar het leidt er wel toe dat men (als supporter) voor wat meer modale spelers niet snel meer tevreden is met lagere bedragen.

Alleen de exceptionele spelers gaan voor 30+ weg, tot op heden nog maar 4 in totaal vanuit Nederland (bron: Transfermarkt). De Jong, Sanchez, Memphis en de bijzonder opmerkelijke transfer destijds van Milik. Al deze spelers waren toen 21 of 22 jaar. Straks waarschijnlijk De Ligt en mogelijk spelers als Neres, Bergwijn en Lozano. Ook nog vrij jonge spelers.

Daarnaast zijn er maar 7 spelers in totaal verkocht voor 20 miljoen of meer, waarvan 4 al heel wat jaren geleden (Suarez, Van Nistelrooij, Sneijder etc). Niemand van hen was ouder dan 25 jaar. Een speler als Ziyech had als 25-jarige vorige zomer normaal gesproken in deze categorie moeten vallen, maar Ajax zat te hoog in de boom met exorbitante eisen tav de transfersom. Dus bleef hij, wat voor Ajax achteraf op sportief gebied niet slecht uitpakte.

Loop je het rijtje verder af tussen de 15-20 miljoen, zie je hooguit nog enkele spelers van 26 (o.a. Kuijt).

De eerste speler van 27 jaar of ouder is Cillessen, voor 13 mln (27 jaar). De eerste veldspeler op de lijst Romario (!) voor 12 mln.

Kortom, er zijn bar weinig spelers van 27 jaar (of zelfs boven de 25) of ouder die voor meer dan 10 miljoen vertrekken. Duidelijk is wel dat prijzen enorm dalen naarmate spelers ouder zijn. Er is dus ook geen aanleiding te denken dat dit nu voor Tagliafico wel zomaar opeens betaald wordt, ook al doet hij het momenteel erg goed. Maar zo bezien is 17 mln al een enorm bedrag. Natuurlijk kan er een club opeens flink de portemonnee trekken, maar er bij voorbaat vanuit gaan lijkt mij persoonlijk bijzonder voorbarig.

Wat er internationaal tussen de topcompetities onderling betaald wordt voor spelers is geen maatstaf dat het in Nederland ook wel even betaald wordt. Net als dat Ajax geen 10 miljoen gaat neerleggen voor spelers uit Finland, Slowakije of Cyprus, maar dat eerder wel doet voor spelers uit meer erkende landen als Brazilië of Argentinië.

Conclusie: Normaal gesproken zou 17 mln al een fantastisch bedrag zijn voor een speler als Tagliafico, al weet je nooit wat de spreekwoordelijke gek ervoor geeft. Dat enorme transfergekte internationaal heeft vooral betrekking op jonge spelers (meestal begin twintigers) en in die groep valt hij simpelweg niet meer. Een bedrag verwachten van ver boven de 20 mln is dus niet realistisch. Uitsluiten kun je uiteraard alleen nooit.
Vind ik leuk
imho +2359
maandag 25 maart 2019 om 17:25
De afgelopen jaren zijn prijzen exorbitant gestegen. Dus geheel waterdicht is je onderbouwing niet. Het belangrijkste is (naast het feit dat je dus niet zomaar dingen roept, maar ze ook wil onderbouwen) dat een speler vanaf een bepaalde leeftijd gewoon minder waard wordt. Daarin ga ik met je mee. Als Nico momenteel zo'n 20-22 jaar oud was, had hij nog een enorm potentieel en kan hij op papier nog zo'n 10 jaar mee. Dat zie je terug in transferbedragen. Het is niet voor niets dat voor relatief onbekende Braziliaanse kindsterretjes zomaar 50 miljoen betaald wordt.

Ik denk dus inderdaad dat hij niet voor de bedragen wat de supporter hem nu (emotioneel) waard vind vertrekt. Ajax zal 'genoegen' moeten nemen met een prijs welke bij zijn leeftijd past, tenzij, en dat is ook al meerdere keren door je aangegeven, er 1 of 2 partijen komen die gaan opbieden en (te) hoge bedragen op tafel leggen.

Ajax kan natuurlijk ook zeggen dat ze Nico willen houden aan zijn contract en zijn "contante waarde" hoger inschatten dan de (bijv) 17mln die nu geboden wordt. Ik denk dat dit ook een van de redenen is waarom er zo weinig spelers vertrekken bij topclubs. Zij schaffen spelers aan voor 50 miljoen als ze 25 zijn. Bieden ze ook een goed salaris (wat de voetballer moet natuurlijk wel tevreden zijn en blijven). Maar na 3 jaar kunnen ze er nog maar 15 miljoen voor krijgen. Topclubs zullen dan eerder geneigd zijn om te zeggen: "voor dat geld doen we ze niet weg". Zo slecht is hij niet, en een nieuwe vervanger halen is duurder. En aan de andere kant, contracten worden verlengd in de hoop er misschien toch nog een zakcentje aan te kunnen verdienen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:10
Ook goed maar dan gaat Tagl. gewoon noch eerst minstens twee jaar voor Ajax spelen toch?
Vind ik leuk
Nistel +3888
maandag 25 maart 2019 om 15:48
Ik denk niet dat dat in zijn carrièreplaatje past.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:40
Nederlandse clubs mogen geen transfersom in contracten zetten en kunnen dus vragen wat ze willen, dat de Spurs denkt dat 17 miljoen een goed bod is toont alleen maar weer aan dat Levi voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten zoals gewoonlijk. Tagliafigo gaat minimaal 40/45 miljoen kosten en voor minder zal Overmars hem niet laten vertrekken met nog 2 jaar contract een een eenzijdige optie voor nog eens een jaar.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18242
maandag 25 maart 2019 om 11:42
Helemaal eens!!! Ben gek op Spurs maar die Levi moet gewoon betalen!
Vind ik leuk
Sven! +2589
maandag 25 maart 2019 om 11:03
Volgens mìj werkt Ajax daar niet mee.
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 11:05
Wij houden weinig over volgend seizoen!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:06
De totale leegloop komt eraan . Volgend jaar zijn alleen blind en lassie er nog
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 11:07]
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 11:25
Noem anders gewoon namen, geen idee waar het nu over gaat?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:18
Arias is op dezelfde leeftijd weggegaan en is voor 11 miljoen gegaan. Tagliafico is niet veel beter. 20 miljoen is dus een prima prijs voor iemand van zijn leeftijd. Het zijn niet allemaal Frenkie's en Mathijsjes he!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:27
Tagliafico is 2/3 klassen beter dan Arias. Argentijns international vs. Colombiaans international, Ajax-speler vs. PSV-speler.

Tagliafico gaat veel meer opleveren dan 17 miljoen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:14
Je bent te veel aan het dromen kerel!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:29
Let maar op.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:01
Arias had een aflopend contract.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:14
Hij had inderdaad een aflopend contract, daarom ging hij maar voor 11 miljoen!
Vind ik leuk
plein19 +3390
maandag 25 maart 2019 om 11:28
Klopt dat is een Feyenoord prijsniveau. Met zijn optredens in de CL kan ik me die prijs niet voorstellen
Vind ik leuk
Gerro +9577
maandag 25 maart 2019 om 12:57
Vorige week viel er op vp te lezen dat Atletico 30 miljoen zou willen betalen dus dan is 17 miljoen idd niet genoeg.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1832
maandag 25 maart 2019 om 13:27
Ja waarom blijft iedereen maar vol gouden dat tagliafico goedkoop zou zijn? Ik heb nog nooit iets gelzen waaruit op valt te maken waarom hij zogenaamd goedkoop zou zijn. Het lijkt me niet dat Overmars voor minder dan het dubbele gaat praten met geïnteresseerden.
Vind ik leuk
Amnesia +323
maandag 25 maart 2019 om 10:57
Een miljoentje of 35 lijkt me redelijk voor ons Nico!
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 10:58
Spurs en Ajax verdedigers, het is altijd wat met ze
Vind ik leuk
Smithsonian +45153
maandag 25 maart 2019 om 10:58
Hij is wel 30 waard.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18242
maandag 25 maart 2019 om 11:01
Koppel er een Vertonghen aan vast en dan pas praten, €17mlj slaat nergens op!
Vind ik leuk
Urban +4
maandag 25 maart 2019 om 11:00
Voor 17 mogen ze m 3 maandjes lenen
Vind ik leuk
Degraaf +2798
maandag 25 maart 2019 om 11:21
En dan nog alleen in de zomer tussen twee seizoenen in ;-)
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 12:43
2 in de zomer 1 in de winter, blijft hij fit tijdens kerst ;)
Vind ik leuk
Ruud1987 +6374
maandag 25 maart 2019 om 11:01
Minstens 35 miljoen, anders ga je maar lekker ergens anders shoppen Pochenttino, altijd maar de laagste prijs willen betalen, gek hea dat je nog geen prijs hebt !
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:05
Je bedoelt levi de jood die gierig is. Levi doet het tranfer beleid bij totterham
Vind ik leuk
Ruud1987 +6374
maandag 25 maart 2019 om 11:07
ja oke daar heb je inderdaad gelijk in, die zijn altijd zo gierig daar bij de Spurs.
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 11:27
Weet je van iedereen wat ze zijn, of alleen van Joodse mensen?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:41
Is algemeen bekend dat levi een jood is? Onderzoek eens wat.. ipv als een dodo te reageren..
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 11:47
Ik weet ook mensen die katholiek zijn, noem je die dan de Katholiek. Dodo.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:50
Jood is een ras.. katholiek is een geloofsuiting. Als je interessant wilt komen doen. Moet je van betere huizen komen
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 11:53
En mensen benoem je dan bij hun ras?
Interessant. Dat snap ik niet zo goed, dan moet ik inderdaad van betere huize komen. sorry.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6374
maandag 25 maart 2019 om 13:13
Ik weet alleen dat ze bij de Spurs erg gierig zijn :P
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 14:24
Klopt, maar dat vinden de Belgen ook van ons.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:01
Misschien bedoelen ze 17 Miljoen per teen??
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:03
Sorry, maar ik denk niet dat hij voor @17 miljoen weggaat. Een prijs om en nabij de 25 miljoen acht ik realistischer.
Vind ik leuk
DuWijk +396
maandag 25 maart 2019 om 11:04
Die gasten geven 2 transferperiodes op rij geen stuiver uit en willen nu weer voor dubbeltje op de eerste rang zitten.

Zo’n club moet nu toch echt gaan investeren om aangehaakt bij top 6 te blijven.

Als Ajax zijnde zou ik minimaal €22 miljoen voor de beste man willen. Nog contract t/m 2022.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:05
Hahahaha, ken je nog zo een club?
Vind ik leuk
DuWijk +396
maandag 25 maart 2019 om 11:07
Aan je logo te zien denk ik dat je Az bedoelt. Goud geld verdiend na transfers Alireza en Weghorst en dan Björn Johnsen voor terughalen.

Veel vrienden van mij zijn voor Az en worden moedeloos van het inkoopbeleid.
Gelukkig compenseert jullie jeugd veel.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:20
Het ging met eigenlijk meer om de tekst: willen nu weer voor dubbeltje op de eerste rang zitten.

Moedeloos snap ik volledig, maar ik vind het wel verstandig van Az dat ze de transferinkomsten van Alireza en Wout voor een groot deel hebben gebruikt om de hypotheek van het nieuwe trainingscomplex af te lossen. We zijn weer gezond en dat zie ik graag zo blijven.
Vind ik leuk
Just Nuts +868
maandag 25 maart 2019 om 11:05
Wel bijzonder al een jaar niks uitgegeven aan transfers tel daarbij de opbrengste van tvgeld en sponsers bij op dat is het stadion al bijna afbetaald
Vind ik leuk
Ad Nollen +21
maandag 25 maart 2019 om 11:06
Niet voor minder dan 40 miljoen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:07
Eens, 40 en strikeromheen, anders gewoon houden
Vind ik leuk
tikkietoe +6444
maandag 25 maart 2019 om 11:07
17 miljoen is idd een koopje.
Werkt Ajax hier echt aan mee?
Vind ik leuk
DuWijk +396
maandag 25 maart 2019 om 11:09
Het is ‘The Sun’ dus lijkt me niet dag dit klopt.

Enige reden die ik kan zien voor afkoopsom onder de €20 miljoen is een clausule of sterke mondelinge afspraak tussen zaakwaarnemers Tagliafico en Overmars.
Vind ik leuk
Muscles +2083
maandag 25 maart 2019 om 11:13
Ook Spurs optiefen en Nico prijskaartje begint vanaf 50 miljoen €.....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:24
Spurs is een goede club voor Tagliafico maar niet weg voor 17 miljoen
Vind ik leuk
Henkings +1007
maandag 25 maart 2019 om 11:33
17 miljoen is een mooi bedrag voor een linksback. In de huidige markt moet er echter meer uit te halen zijn voor Ajax....25 miljoen is een bedrag dat haalbaar en reëel is. Al zullen veel Ajacieden gaan roepen dat ook deze jongen mi-ni-maal 50 miljoen waard is......
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 11:33]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:41
Snap niet dat hij zo weinig moet kosten zijn ze helemaal gek geworden daar !
Vind ik leuk
Het Brein +4904
maandag 25 maart 2019 om 11:56
Lol Tagliafico 17 miljoen? In welke steentijd leven deze mensen..
Vind ik leuk
renemar +840
maandag 25 maart 2019 om 12:01
Die zijn de weg kwijt.
Vind ik leuk
Gerardovic +217
maandag 25 maart 2019 om 12:02
Voor Ajax niet goed, voor Nico wel een uitstekende club. Zijn manier van spelen past perfect bij de Spurs. Verder natuurljk een geweldig mooie stad en competitie waar je heengaat. Zou hem alleen niet laten gaan voor dit bedrag, hij is gewoon meer waard. Geld genoeg dus daar hoeven we het niet voor te doen, als er niet meer wordt geboden lekker bij Ajax laten. Zou wel blij zijn als dat getouwtrek om de Ajacieden nu eens ophoudt, je zag gisteren ook aan de Ligt dat hij behoorlijk nerveus oogde. Barca zat op de tribune en eea bevindt zich in de afrondende fase wat ik ervan begrepen heb en kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit gisteren wel degelijk invloed had op zijn spel. Hij was nagenoeg onherkenbaar, zeker de eerste helft. Kogel maar snel door de kerk, hebben we de ergste perikelen wel gehad met frenkie en de Ligt. Kan het vizier hopelijk weer volledig op Ajax, er komen belangrijke weken aan
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:04
Mooi bedrag, ik hoor iedereen over te weinig maar zo'n plek moet ajax toch met een goede jeugdspeler op kunnen vullen.
Neemt niet weg dat ik Tagliafico ook liever langer in het ajax shirt zie :-) zijn mentaliteit is echt nodig in het team.
Vind ik leuk
pietprecies +12523
maandag 25 maart 2019 om 12:12
17 mil 😂🤣🤣🤣
Vind ik leuk
wielda +6
maandag 25 maart 2019 om 12:25
Niet verkopen onder 35 miljoen. Is vrijwel onmisbaar voor dit Ajax.
Vind ik leuk
Gilze +1308
maandag 25 maart 2019 om 12:31
Zie hieronder
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:26
Het moet niet gekker worden dat ze de vraagprijs zelf kunnen bepalen , dat doet onze mark netto wel,die heeft er wel kijk op lijkt me .
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:29
25 - 30 miljoen komt eerst. Onzinberichten over Nico de hele tijd.
Vind ik leuk
Gilze +1308
maandag 25 maart 2019 om 12:30
Heeft een clausule in zn contract staan dat ie voor 25 miljoen weg mag
Waarom word dat niet opengebroken en verbeterd
Vind ik leuk
ReneAjax +10844
maandag 25 maart 2019 om 13:10
Toch wel grappig dat z'n eigen manager daar niets vanaf weet dan.

Die zegt dat Nico geen afkoopsom in z'n contract heeft staan.
Marc zou 40 voor hem vragen.
Vind ik leuk
Gilze +1308
maandag 25 maart 2019 om 13:51
Google maar
Ik vind 25 ook echt weinig
Vind ik leuk
ReneAjax +10844
woensdag 27 maart 2019 om 10:06
Ik had dat al een tijd gelefen gegoogled. Het is een verzindsel van een Spaanse website. In Spanje zijn afkoopsommen verplicht.
Vind ik leuk
Gilze +1308
woensdag 27 maart 2019 om 13:05
Ik hoop dat je gelijk hebt
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 12:37
17 miljoen is Levy nog dronken van het vieren dat hun stadion 10 maand te laat klaar is ofzo.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:39
Och, daar zijn ze weer FC Tottenham Ajax Hotspur
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:44
Mooie club en goed vervolg op een mooie carrière maar 17miljoen is te weinig voor een basisspeler en international gewoon lekker tussen de 30 a 40 miljoen vragen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:53
doet Ajax nooit voor 27 miljoen denk eerder aan 54.000.000!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:01
Nico speelt in het Argentijns elftal, soms als aanvoerder en speelt prima in de CL.
Hoezo 17 miljoen?
En vooral niet voor die krent van een Levy.
Vind ik leuk
Delfie +128
maandag 25 maart 2019 om 13:07
Waar word die prijs op gebaseerd dan??? Hij is denk ik rond de 30 waard.... maar niet minder!!!!! Ik heb wel vertrouwen in overmars dat nico niet voor een appel en een ei (17mil) weg gaat
Vind ik leuk
ReneAjax +10844
maandag 25 maart 2019 om 13:20
Als er 5 clubs in hem zijn geïnteresseerd, zal hij niet voor weinig weg gaan.
Ik las laatst dit stukje over hem:

Nicolás Tagliafico doet het enorm goed bij Ajax en dat is ook Real Madrid opgevallen. De club heeft interesse, maar Nico is niet goedkoop.
Argentijnse media maken melding van een vraagprijs van 40 miljoen door Marc. Onlogisch is dat niet, want hij is op dit moment ook nog eens de aanvoerder van het Argentijnse nationale team, in afwezigheid van Messi.
Zaakwaarnemer Ricardo Schlieper van Tagliafico: "Er wordt gespeculeerd dat hij een van de namen is die op het lijstje van Real Madrid staat, maar ik ben nog door niemand gebeld. Nicolás wordt gevolgd door meerdere clubs. Hij heeft nog een tweejarig contract bij Ajax. Er is geen vastgestelde afkoopsom, maar de club heeft wel een vraagprijs in gedachten. Die geldt voor alle Europese clubs. Een van die clubs is Atlético Madrid. Filipe Luis begint op leeftijd te raken en is steeds vaker geblesseerd en Hernández staat in de belangstelling van Bayern München, dat meer dan 80 miljoen euro voor hem zou willen betalen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:38
Zaakwaarnemer Ricardo schlieper heeft eerder aangegeven dat er geen afkoopsom is.

Clubs baseren hun mening dat het een koopje zal zijn op basis van het feit dat hij voor maar 4 miljoen gekocht is.

Hij zal eerder voor het dubbele van 17 miljoen verkocht worden.

Het probleem is niet zozeer wat ze erop gaan verdienen maar wat haal je ervoor terug.
Vind ik leuk
Mo +13237
maandag 25 maart 2019 om 13:49
Spurs mag lekker dokken voor hem, geld zat en willen altijd speler bij Ajax weghalen. Als hij voor 1 club geen koopje gaat worden is het Spurs.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:52
Waarom denkt iedereen dat Tagliafico in het uitverkooprek ligt?
Vind ik leuk
Oud Fluks +1227
maandag 25 maart 2019 om 13:54
Daar komt de krent Levy weer aan die denkt weer een slaatje te kunnen slaan bij Ajax nou dat kan hij dus vergeten want Tagliafico gaat helemaal niet weg en zeer zeker niet voor 17 miljoen want dat is veel en veel te laag oftewel Dag Levy
Vind ik leuk
HupHolland +4462
maandag 25 maart 2019 om 15:13
Ik denk dat Tagiafigo wel vertrekt, maar voor een 10 a 15 miljoen meer dan het bedrag dat hier wordt genoemd.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:48
The sun de grootste onzin krant die er is
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1264
maandag 25 maart 2019 om 16:54
17 miljoen beetje weinig
Vind ik leuk
johan2602 +62
maandag 25 maart 2019 om 21:43
Begrijp niet waarom ajax tagiflico voor een appel en ei wil verkopen terwijl ze geen echt alternatief hebben op links ..
Vind ik leuk
Binkie +203
dinsdag 26 maart 2019 om 08:54
Prima club hoor, maar voor 17 miljoen gaat net de zon op. Die man is reserve-aanvoerder van Argentinië!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws