Tagliafico wil niet praten over toekomst: 'Zou respectloos zijn richting Ajax'

Tagliafico wil niet praten over toekomst: 'Zou respectloos zijn richting Ajax'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 16:44wo 20-03-2019 om 16:44

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 16:46wo 20-03-2019 om 16:46

Nicolas Tagliafico heeft er geen moeite mee dat zijn naam in verband wordt gebracht met een eventuele transfer naar clubs als Atlético Madrid, Real Madrid, FC Barcelona en Arsenal. De Argentijn vindt het leuk dat er over hem wordt gesproken, maar richt zich op het heden.

"Ik geniet nu van het leven en van het voetbal. We zijn bevoorrecht als voetballers. Ons werk is iets fascinerends en het is iets wat we heerlijk vinden om te doen. Ik geniet van mijn aanwezigheid bij het nationale team en bij de club. Ik kan niet denken aan wat er komen gaat, dat is respectloos naar mijn club", tekent El Mundo Deportivo op uit de mond van Tagliafico.

De Argentijn wordt met meerdere clubs in verband gebracht, waaronder FC Barcelona. "Het is heel leuk dat ze over mij praten, want dat betekent dat dingen goed gaan. Maar ik kan me alleen op het heden richten. Vrijdag moeten we Venezuela verslaan en dat is wat telt", meent de linksback.

Eerder deze maand slaagde Tagliafico er met Ajax in Real Madrid uit te schakelen. De Argentijn roemt in dat kader de filosofie van Ajax. "Je weet hoe je speelt. Als je het veld op gaat, weet je wat je moet doen en hoe het team gaat spelen. De ene keer gaat het beter, de andere keer minder, maar we hebben duidelijke ideeën." In de kwartfinale wacht het Juventus van Cristiano Ronaldo. "Dezelfde illusie die we hadden tegen Real Madrid, zullen we ook tegen Juventus hebben", aldus Tagliafico. "Ronaldo moeten we als team afstoppen."

Poll

Is Tagliafico goed genoeg voor de Europese top?

(8622 stemmen)

Plaats een reactie

TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 16:46
Wereld aankoop maar die ia helaas ook niet te houden deze zomer!
Vind ik leuk
Adje80 +10470
woensdag 20 maart 2019 om 16:47
Nee.. Atletico Madrid zou hem het beste passen met zijn instelling
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:48
De club met de grootste zak geld past hem goed. . Zoveel mogelijk voor vangen 💰💰💰😧
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:50
Ajax kan het zich permitteren om nee te zeggen. Voor het geld hoeven ze het niet te doen..En door eventueel een salarisverhoging nog een jaar een aantal spelers bij Ajax te kunnen houden. Zodat niet iedereen deze zomer vertrekt. Ik heb daarin het volste vertrouwen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:56
Ajax kan zeker nee zeggen alleen je zit ook met de wensen van een speler. Hoop dat Ajax hem gaat belonen voor zijn goede spel en instelling en hem een dikke verhoging geeft en nog een jaar minimaal blijft.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:04
Met de club Ajax is niks mis , maar ik denk dat de meeste zuid Amerikanen Ajax en PSV gebruiken als springplank naar een grotere competitie .
En dan kun je wel gaan dwarsliggen bij een transfer , maar dan heb je kans dat de speler ontevreden is .

Als ie nou naar een middenmoter in Spanje en Italie kan , dan snap ik dat Ajax nog een beetje tegengas geeft .
Maar bij clubs als Barca en Atletico kun je het eigenlijk ook niet maken om de speler aan zijn contract te houden .
Als die clubs Ajax betalen wat ze willen hebben althans .
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
woensdag 20 maart 2019 om 16:47
Toekomst ligt bij Ajax. Bijtekenen en de aanvoerdersband beloven.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
woensdag 20 maart 2019 om 16:47
Lekker bij Ons Aller Ajax blijven Nico :)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:48
Topper deze speler, vooral qua mentaliteit! Als je hem met zijn lengte lucht duels aan ziet gaan een verademing om te zien. Hopelijk wil die nog een jaartje blijven
Vind ik leuk
Relaxie +1101
woensdag 20 maart 2019 om 17:11
Zeker een goede speler met de juiste mentaliteit.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:16
Een strijder is het
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:48
Wat is dit toch een soldaat.
Zowel in de wedstrijd als met woorden.
Vind ik leuk
Mazraoui +3967
woensdag 20 maart 2019 om 16:51
Illusie moet filosofie zijn lijkt me. Of gaat vp nu zelf ook lopen trollen
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:08]
Vind ik leuk
The Iceman +18064
woensdag 20 maart 2019 om 17:03
Slechte/oppervlakkige vertaling idd. In deze context betekent ‘la misma ilusión’ ‘hetzelfde enthousiasme’ of ‘dezelfde overtuiging’.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 17:06]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:52
Onze aanstaande Captain. Salarisverhoging geven en knallen dit en volgend jaar. Gaat altijd volle bak zoals het hoort.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 16:52]
Vind ik leuk
Iefmeister +7842
woensdag 20 maart 2019 om 16:53
Heerlijke speler. Als hij niet meedoet mis je een kwart van de drive in je elftal.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:59
Al geeft dat ook te denken over de drive van de rest van het elftal.
Vind ik leuk
Iefmeister +7842
woensdag 20 maart 2019 om 17:22
Klopt. Maar dat is gewoon een kwaliteit die een mens kan hebben. Een surplus aan energie. En deze heeft dat.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:51
Zeker, heerlijke speler.
Vind ik leuk
Jozef +44995
woensdag 20 maart 2019 om 20:25
Hé Lef... leef jij ook nog?7
Vind ik leuk
Iefmeister +7842
donderdag 21 maart 2019 om 20:27
Jazeker Seppel. Druk druk. Ik ga nu kijken naar Frenkie. Als ik op vp af ga speelt hij alleen tegen de wit russen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:54
Man naar mijn hart, ze bestaan nog.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:55
Wat een speler en wat een mentaliteit, Memphis eat your heart out !
Vind ik leuk
Koekie1970 +1736
woensdag 20 maart 2019 om 16:56
Als Arias het kan bij Atletico kan Fico het ook.
Vind echter wl dat er gewoon een slarisverhoging tegenaan gegooid moet worden waardoor Fico dan gewoon blijft.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 16:58]
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
woensdag 20 maart 2019 om 16:57
Jan halen als vervanger van Nico
Toby halen als vervanger van Matthijs
Luis halen als vervanger van Hakim
Jasper halen als vervanger van Andre
Vind ik leuk
Mazraoui +3967
woensdag 20 maart 2019 om 16:58
Ja elftal voldouwen met 30ers wat denk je zelf
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:14
Met de juiste mensen met ervaring word je wel kampioen. Zeker als je dit goed mixt met het juiste talent. Daar ligt voor Overmars de grootste uitdaging voor het komende seizoen.
Vind ik leuk
Mazraoui +3967
woensdag 20 maart 2019 om 17:16
Het gaat allemaal om de balans. Te veel 30ers gaat Ajax niet verder helpen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:51
Valt wel mee, dat ligt eraan hoe fit ze nog zijn. Maar ze zullen geen restwaarde meer vertegenwoordigen, en gaat natuurlijk tegen de ajax filosofie in. Daarnaast zou ik jan als cv halen en niet al linksback..
Vind ik leuk
Mazraoui +3967
woensdag 20 maart 2019 om 18:45
6 dertigers lijkt me toch echt te veel. Ben blij dat Overmars niet te vaak op vp meeleest
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
woensdag 20 maart 2019 om 19:27
Verpatsen die hap in Nederland lopen betere rond.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
woensdag 20 maart 2019 om 18:10
Overmars gaat weg na dit seizoen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:15
Hij zal toch niet voor niets bijgetekend hebben?
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
woensdag 20 maart 2019 om 18:23
De echte test begint nu pas, een goed team terug kopen wat een hoop kan kosten. Als hij slim is gaat hij naar arsenal na dit seizoen dan verlaat hij ajax als een eindbaas, als hij blijft loopt hij de kans om te falen.
Vind ik leuk
Jozef +44995
woensdag 20 maart 2019 om 20:29
Gisteren het bericht dat Overmars tot 2024 bij Ajax blijft.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:37
Eens. Hij heeft weliswaar bijgetekend tot 2024, maar ik moet het nog zien of hij echt blijft bij mijn club Ajax.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1736
woensdag 20 maart 2019 om 16:59
Het lijken logische vervangers alleen kan je dan met een jaar weer vervangers zoeken.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
woensdag 20 maart 2019 om 17:01
Er moet tevens talent gehaald worden wat onder de vleugels van de oudere garde beter kan worden, zie hoe Tadic, Blind en Hakim het team dragen zodat jongens als Donny, Nous, Neres en zelfs Frenkie en Matthijs zich kunnen ontwikkelen.

Je kunt niet nu weer allerlei jeugd doorschuiven, dan doen je namelijk twee stappen terug, duurt het weer enkele jaren voor ze echt goed zijn en als ze dan een paar goede wedstrijden in een seizoen gespeeld hebben komt Barcelona ze weer wegjatten.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1736
woensdag 20 maart 2019 om 17:06
Dat hadden die 3 (Tadic, Blind en Ziyech) dan wel afgelopen week tegen AZ mogen doen.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
woensdag 20 maart 2019 om 17:09
Messi laat het ook niet iedere wedstrijd zien, Ronaldo idem dito. Feit blijft wel dat Ajax dit seizoen beter speelt dan we hebben gedaan in een hele lange tijd.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:09
@chef voetbal

Hoezo kan je geen jeugd doorschuiven ?
Goed genoeg, is oud genoeg !
Er komt zat aan.
Kijk naar Jong Ajax , -19 etc etc.

Marc Overmars zal niet zo dom zijn om t halve elftal te verkopen. Na FdJ, zal Matthijs op zeker gaan. Misschien Ziyech of Onana.
Dan zal de stop erop komen.
Frenkie en Matthijs onmisbaar en onvervangbaar maar er zal met budget heus wel wat opduiken wat ons bevalt.

Kijk af en toe even naar beelden van Naci Unuvar, Gravenberch Bryan Brobbey voordat je wat zegt.


[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 17:10]
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
woensdag 20 maart 2019 om 17:28
Goed genoeg is oud genoeg ja en buiten de jongens die we nu hebben rondlopen in het eerste is de rest niet goed genoeg.

Er staat iemand van 19 al twee jaar in de basis en is aanvoerder, dus de aanwas erna is gewoon nog niet klaar.

Die jongens die jij noemt komen er aan maar zijn op geen enkele wijze klaar om volgend jaar een basisplek te veroveren, zullen misschien slechts af en toe invallen.

Wanneer houden we eens op om op tieners te leunen?
Vind ik leuk
HeikKiMika +227
woensdag 20 maart 2019 om 17:30
Wat onze jeugd betreft heb je zeker gelijk maar of dat na 3 à 4 transfers de stop er op komt help ik je hopen.... Forza Ajax 💪
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
woensdag 20 maart 2019 om 19:31
Neres gaat weg,schone weg ,Huntelaar weggeven.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:17
Huntelaar net verlengt.
Lasse blijft.

Als Matthijs en/of Onana en Ziyech vertrekken blijft Neres.
Neres voor t eerst in de selectie van Brazilië opgenomen !
Die is net weer de oude
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 16:59
Nico, 1,5 mln erbij en een AMG 65 wat vindt je hiervan?.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:08
Met recht een heerlijke prof! Niet zeiken maar doen. Gaat altijd voluit!
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
woensdag 20 maart 2019 om 21:26
Jammer dat hij een doorsnee voetballer is.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:33
Ja. Dat is het meerendeel
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:09
Heel klein en fijn voor een back, maar wat doet hij het goed. Echt een argentijnse bijter, vol erin... lekker hoor. Hij heeft ook een hele goede timing om te koppen. Goed scoutwerk geweest, net als Sanchez een voltreffer.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:11
Ach Ajax heeft in Sinkgraven al een prima vervanger, misschien zelfs beter... .. .
Vind ik leuk
reinmark +47
woensdag 20 maart 2019 om 17:13
Nico speelt toch al bij een topclub? Ajax is toch echt de club met de mooiste uitstraling. (en het allermooiste en herkenbaarste shirt)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:14
Als je een keer wat wil winnen moet je zo snel mogelijk weg
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:16
Als je gaat kies dan voor Atletico Madrid! En Ajax neem dan F. Luiz over( transfervrij )
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
woensdag 20 maart 2019 om 17:20
Goede instelling merkbaar bij Tagliafico!
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
woensdag 20 maart 2019 om 21:26
Er zijn zoveel beter,of niet Denzel.
Vind ik leuk
HeikKiMika +227
woensdag 20 maart 2019 om 17:35
Nico, groot strijder met juiste mentaliteit. Iedere keer weer geniet ik van die man, daarvan moet je er eigenlijk minimaal nog 2 van hebben. 💪
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:36
65 miljoen vooraan iemand meer? Misschien achterin de zaal? Nee eenmaal tweemaal VERKOCHT asn de hoogste russische bieder!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:16
Een echte Prof!!!
Vind ik leuk
soccer02 +737
woensdag 20 maart 2019 om 18:18
Met afstand de beste linksback vd eredivisie. Is hij eigenlijk geschorst tegen psv. Heb er namelijk niks meer over gehoord. De aanklager zou toch een onderzoek doen.
Vind ik leuk
MojoRisin +16175
woensdag 20 maart 2019 om 18:30
Gaan ze gewoon ongeveer 10x zijn aankoopbedrag op verdienen..
Ongelofelijk dat die nog nooit eerder door een andere club is opgepikt..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:50
Is hij goed genoeg voor europese top?
Volgens mij voetbalt hij er al
Vind ik leuk
Muscles +2073
woensdag 20 maart 2019 om 18:59
Nico is super, held🎩⚔️👊🏽🗡💫
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:41
Beste back sinds Trabelsi!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:41
En nee,ik vergeet niemand.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:55
Kannonen zeg, wát een waan-zin-nig goeie aankoop is dit geweest. Ik kan er nog niet over uit. Wauw.
Deze jongen is gehard in Argentinië. Vanaf het begin voetbalt als een koning. Een koning die weet wat er gevraagd wordt, een voetballer die de absolute over-mijn-lijk-mentaliteit heeft en dit élke wedstrijd laat zien. Een voorbeeld voor de rest.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
woensdag 20 maart 2019 om 20:26
Keurige uitspraak naar Ajax toe, maar gaat dus weg, dat is duidelijk.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:43
Het is beter voor de speler zelf om nog een aantal jaren te rijpen bij Ajax.... nu speelt de man... maar wie zegt dat hij niet op de bank beland....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws