Wotte vertrekt bij Marokkaanse voetbalbond: 'Mijn contract is beëindigd'

Wotte vertrekt bij Marokkaanse voetbalbond: 'Mijn contract is beëindigd'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 12:28ma 25-03-2019 om 12:28

Mark Wotte is ontslagen als coach van Jong Marokko. Dat meldt de bond van het Afrikaanse land maandag in een bondig statement. De eliminatie in de kwalificatie voor het Afrikaans jeugdkampioenschap werd hem fataal.

Wotte zag zijn ploeg zondag worden uitgeschakeld door DR Congo. Hoewel Jong Marokko zondag in eigen huis met 1-0 won, was dat niet genoeg na de 2-0 nederlaag in de eerste wedstrijd vier dagen eerder. Door de uitschakeling verspeelde Jong Marokko ook de kans op een ticket voor de Olympische Spelen van 2020.

Het was voor de Marokkaanse voetbalbond aanleiding om Wotte op straat te zetten. De 58-jarige Nederlander had Jong Marokko sinds de zomer van 2017 onder zijn hoede. Hij was eerder onder meer trainer van ADO Den Haag, FC Utrecht, Southampton en Jong Oranje. Ook was hij technisch directeur van Feyenoord.

'Vandaag is mijn dienstverband bij de Marokkaanse voetbalbond beëindigd zoals contractueel afgesproken nadat het olympische team project is gestopt. Ik wil mijn collega's en stafleden bedanken voor hun uitstekende werk om het Marokkaanse voetbal te verbeteren', laat Wotte weten op Twitter.

Plaats een reactie

3-0achter +1529
maandag 25 maart 2019 om 12:36
Mark Wotte. Zo, leeft ie nog?
Vind ik leuk
1313 +12724
maandag 25 maart 2019 om 12:43
Is dat een vraag? Je vraag is al bevestigd hoor in dit artikel.😂
Vind ik leuk
3-0achter +1529
maandag 25 maart 2019 om 12:46
Dat klopt. Ik had al heel lang niets meer van Wotte gehoord. Vandaar....
Vind ik leuk
SimonSays +7391
maandag 25 maart 2019 om 12:46
Heeft Jong Marokko soms te weinig Europeanen in het team om potten te kunnen breken? Want potten breken, daar zijn wij Europeanen goed in. Met name de Grieken. En dan geen potten, maar servies. Einde bericht.
Vind ik leuk
HanV +5707
maandag 25 maart 2019 om 13:30
Is dat geen commerciële gewoonte voor toeristen? Weer wat anders dan tempels bekijken, ouzo drinken en salades eten.
Vind ik leuk
SimonSays +7391
maandag 25 maart 2019 om 15:46
Beter ouzo drinken en servies breken, dan ouzo drinken en tempels breken. Kortom: ouzo leidt alleen maar tot ellende.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6498
maandag 25 maart 2019 om 15:06
Op die leeftijd vinden ze Jong Oranje nog te leuk ;)
Vind ik leuk
Isakson +657
maandag 25 maart 2019 om 12:47
Ik dacht ook Mark Wotte? Goh die is goed in undercover acties.
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
maandag 25 maart 2019 om 12:48
Uitstekende opvolger voor Martin van Geel.
Vind ik leuk
rexxo +16764
maandag 25 maart 2019 om 12:57
Die was toch al TD?

Als jullie nog meer naar de klote zou ik dat zeker niet doen.

De KNVB kan weer rustig slapen, de hoofdspion voor Marokkaanse veelbelovende spelers in Nederland is weg.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 14:02]
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
maandag 25 maart 2019 om 13:11
Jep. En dat was geen succes. Lekker in Noord-Afrika blijven, wat mij betreft.
Vind ik leuk
rexxo +16764
maandag 25 maart 2019 om 14:04
Wat ik er nog van weet, een behoorlijke blaaskaak die er een puinhoop van maakte, idd lekker wegblijven.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:05
Vroeger (heel lang geleden) nog eens gymles gehad van Wotte en Brard samen.
Weet niet of Feyenoord daar nu aan moet beginnen.
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
maandag 25 maart 2019 om 13:11
Moeten ze absoluut niet.
Vind ik leuk
Justin Kees +3485
maandag 25 maart 2019 om 12:49
Uiteindelijk gaat Wotte overal weg, omdat hij ontslagen wordt. Deze man heeft volgens mij nog nooit een contract uitgediend...
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
maandag 25 maart 2019 om 13:03
Slechte resultaten en te weinig talent weggekaapt uit Nederland blijkbaar.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:38
Khammas deed deze wedstrijd mee bij Jong Marokko.
Vind ik leuk
De kogel +46
maandag 25 maart 2019 om 15:08
Duitsland die heeft talenten. 2-3
Vind ik leuk
Come on Utreg +30176