Miljoenendeal PSV: Metropoolregio Brainport Eindhoven wordt hoofdsponsor

Miljoenendeal PSV: Metropoolregio Brainport Eindhoven wordt hoofdsponsor

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 14:03ma 25-03-2019 om 14:03

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 14:21ma 25-03-2019 om 14:21

PSV is erin geslaagd om een nieuwe hoofdsponsor te strikken. De regerend kampioen van Nederland speelt vanaf komend seizoen met 'Metropoolregio Brainport Eindhoven' op het shirt. Dat is een verzamelnaam voor een groep topbedrijven uit Eindhoven en omgeving. 

Philips, ASML, Jumbo, VDL en de High Tech Campus worden de nieuwe hoofdpartners van PSV. Alle bedrijven leveren een financiële bijdrage aan het hoofdsponsorschap. Via de officiële kanalen spreekt PSV van een 'uniek partnership'. 

"Dit is het eindresultaat van intensief en constructief samenwerken. Bijna een jaar geleden liet onze huidige hoofdsponsor energiedirect.nl weten dat ze naar de rug van ons shirt wilden verhuizen. Vrijwel direct daarna hebben we aan de stichting Brainport, de merkhouder van Brainport Eindhoven, laten weten dat er een kans ontstond om een traditioneel sponsorconcept om te buigen naar een innovatieve samenwerking waarvan veel meer partijen kunnen profiteren", legt commercieel directeur Frans Janssen uit.

"Onder de vlag van Brainport Eindhoven creëren we tastbare meerwaarde voor de bedrijven, hun werknemers en eenieder in de regio."

CEO Philips
Henk Valk, CEO van Philips, spreekt namens alle partners zijn tevredenheid uit over de deal. "Alle bedrijven in de regio bouwen mee aan het merk Brainport Eindhoven als innovatieve top-technologieregio van wereldformaat. We delen daarbij één grote uitdaging: het aantrekken en behouden van talent."

"Daarnaast willen we investeren in het vestigingsklimaat en de gezondheid van medewerkers en inwoners, zodat we de nationale en internationale aantrekkingskracht van de regio kunnen versterken. Door onze krachten te bundelen staan we internationaal sterker.”

Over de hoogte van het bedrag dat PSV jaarlijks incasseert, worden geen uitspraken gedaan. Energiedirect betaalde naar verluidt zo'n zes miljoen per seizoen. PSV heeft wel laten weten dat het nu om een hoger bedrag gaat. De vijf bedrijven hebben zich voor meerdere jaren aan de club verbonden. 

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 14:04
goed nieuws voor PSV!
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
maandag 25 maart 2019 om 14:07
Zeker mooi. En het typeert het ondernemerschap waar mee PSV z'n broek al jaren kan ophouden in de eredivisie en veel sportieve successen heeft kunnen behalen. Mooi dat de topbedrijven uit de regio zich verbinden aan onze club. Erg blij mee.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:20
Mooie deal hoor, gefeliciteerd aan de Psv-ers
Vind ik leuk
Antikunstgras +14621
maandag 25 maart 2019 om 14:39
Waarom is het een mooie deal? We weten het bedrag en andere voorwaarden toch niet?
Vind ik leuk
Babelagtig +2659
maandag 25 maart 2019 om 15:04
Het gaat om meer dan ze nu krijgen, plus het betreft 5 jaar.. ze gaan er dus op vooruit..
Vind ik leuk
Feye1908 +9267
maandag 25 maart 2019 om 15:20
Als je fractie meer krijgt dan van energiedirect en je kunt de komende jaren geen ander contract afsluiten kan het nog steeds een slechte deal zijn ;-)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:16
Dat kan nog steeds, maar we kunnen ook eens positief zijn tegen een concurrentenclub en zeggen dat het een mooie deal lijkt.

Gefeliciteerd PSV.
Vind ik leuk
Feye1908 +9267
maandag 25 maart 2019 om 19:29
Oh maar ik hoop ook voor ze dat het een goede deal is hoor. Ik vind het alleen een zeer opmerkelijke constructie.
Vind ik leuk
Antikunstgras +14621
maandag 25 maart 2019 om 18:18
Heeft psv bevestigt dat het meer is dan dat ze nu krijgen?
Vind ik leuk
Babelagtig +2659
maandag 25 maart 2019 om 19:04
Weet ik niet..staat in dit stuk wel..
Vind ik leuk
Babelagtig +2659
maandag 25 maart 2019 om 19:05
Nog ff terug gelezen en ja..psv bevestigd dat t om een hoger bedrag gaat..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:05
Bedrag is ongeveer anderhalf miljoen per sponsor
Vind ik leuk
Antikunstgras +14621
maandag 25 maart 2019 om 18:20
Zegt psv dat?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:47
Ik hoorde dat gisteren, niet officieel van psv
Vind ik leuk
Antikunstgras +14621
maandag 25 maart 2019 om 20:14
Geloof je alles wat je hoort?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:17
Is wat ik heb gelezen, verder interesseert het me niet zo. En nee ik geloof niet alles wat ik hoor.
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
maandag 25 maart 2019 om 14:28
Nou nou ondernemerschap waarmee Psv z'n broek al jaren kan ophouden? De gemeente moest er recent nog 50 miljoen euro's inpompen om te voorkomen dat de club failliet zou zijn, dus je reactie is wel erg overdreven dhrwobo. Getuigt van weinig realisme...
Vind ik leuk
tannat +16776
maandag 25 maart 2019 om 14:35
Als de overheid de arena niet gebouwd had had Ajax al geen jaren meer bestaan
Vind ik leuk
3Bier +15679
maandag 25 maart 2019 om 14:40
Krijgen we dit weer...
Als die lampen fabriek geen sportclubje had opgericht en ondersteunen zou FC Eindhoven nu de grootste club in Eindhoven zijn, net als vroegah.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:46
Hoezo 'krijgen we dit weer'? Dat had je beter onder de reactie van JCWJZ kunnen zetten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:08
Het is allemaal weer even kinderachtig dus het maakt ook niet uit waar hij het neerzet.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:17
Da's ook weer zo
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
maandag 25 maart 2019 om 22:23
Maar niet geheel toevallig dat die kritiek nooit op zn clubgenoot wordt geuit. Hypocriet dus
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
dinsdag 26 maart 2019 om 15:30
Die van mij is een reactie op dat Psv al jaren zelf de broek ophoudt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:49
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:47]
Vind ik leuk
Pindarots +1517
maandag 25 maart 2019 om 14:52
Dat kan niet.
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
maandag 25 maart 2019 om 14:56
Dan was ze wel bijzonder.
Vind ik leuk
Pindarots +1517
maandag 25 maart 2019 om 15:13
Haha ja sommige leven in een hele rare wereld.
Je moeder met een pik is ineens je vader.. zelf bevruchting?
Ik heb duidelijk niet opgelet bij biologie als je dit leest...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:31
Hij, bedoel je
Vind ik leuk
katinzak +313
maandag 25 maart 2019 om 16:00
Ik vind van wel! Afgaande op wat er allemall geroepen wordt hier moedig ik het zelfs toe!
Vind ik leuk
davincie +41
maandag 25 maart 2019 om 19:58
van het werkwoord toemoedigen ?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5688
maandag 25 maart 2019 om 15:13
Kijk aan. Weer een nieuw trolliebollie.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:13
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:47]
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
maandag 25 maart 2019 om 15:14
Gezellig man.
Vind ik leuk
Babelagtig +2659
maandag 25 maart 2019 om 15:07
Waarom is dat hier relevant?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:06
Als de abn niet met belastinggeld overeind was gehouden was er geen abn meer geweest,dus met dat gekregen geld van het volk sponseren ze nu een voetbalclub,te gek voor woorden dat dat kan.
Kan je niet verkopen aan de belastingbetaler.
Vind ik leuk
Heeze +180
maandag 25 maart 2019 om 19:22
De overheid?
Hoezo dat koekerd
De Arena is
van stadion Amsterdam nv.
Dus niet lopen zeuren en zeiken aub
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:10
Bijzonder, Ajax heeft eraan mee betaald en koopt nog steeds aandelen Arena.

Als Phillips de Phillips Sport Vereniging niet had opgericht voor hun personeel, niet het stadion gefinancierd had en geen onbeperkt sponsorschap had aangeboden destijds hadden jullie niet eens bestaan.
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
dinsdag 26 maart 2019 om 15:30
Hahaha grapjas, daarom is de Arena ook een NV? Ga nog maar eens onderzoek doen tannat.
Vind ik leuk
ajaksiet +1352
dinsdag 26 maart 2019 om 16:27
Als Philips er niet was geweest dan had je alleen Fc Eindhoven
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
maandag 25 maart 2019 om 14:39
Goed ondernemerschap is ook op zoek gaan naar verantwoorde, legitieme en creatieve oplossingen om in de toekomst te blijven bestaan. Zo ontstond ook de deal met de gemeente, waar ze in Amsterdam maar wat graag kritiek op leveren.

En als je dan benoemt dat de gemeente Amsterdam miljoenen in de Arena heeft gepompt, dan worden ze stil of beginnen ze rare dingen uit te kramen.

Dus mijn reactie is alles behalve overdreven, PSV is niet zo'n vermogende club als Ajax, en door hun ondernemerschap en creativiteit hebben ze ondanks een kleinere portemonnee toch al jaren de titel weg weten te houden uit Amsterdam... dat jij dat niet ziet getuigt juist van weinig realisme.
Vind ik leuk
3Bier +15679
maandag 25 maart 2019 om 14:44
Arena is niet van Ajax. Daar betalen ze gewoon huur voor. Gemeente verdiend aan de Arena.
Niet alle clubs krijgen een stadion + grond in de schoot geworpen.
Verder is PSV op commercieel gebied uitstekend bezig. Had een Mexicaanse sponsor verwacht maar dit lijkt me een prima deal.
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
maandag 25 maart 2019 om 15:17
I know. Helaas heeft het alleen geen zin om over de Arena te beginnen bij Ajacieden, omdat ze niet open staan voor kritiek op hun club, het is veel makkelijker om over de gemeente Eindhoven te praten. Goedkoop scoren ;-)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:27
De pot verwijt de ketel hier beste vrind.
Deze reactie kon je verwachten als jij hoog opgeeft van het jarenlange goede ondernemerschap in Eindhoven. Creatief was het zeker maar uiteraard niet het resultaat van goed ondernemerschap.

Het zou je sieren om te accepteren dat hij een punt heeft i.p.v. in de verdediging te schieten.
Vind ik leuk
Spiegel +11641
maandag 25 maart 2019 om 15:24
De gemeente verdiend aan de arena?

Je weet toch hopelijk wel dat de huur /afbetaling die psv aan de gemeente betaald voor de grond onder het stadion hoger ligt dan het bedrag de gemeente eindhoven maandelijks moet betalen om de financiering van dit alles af te betalen?

Oftewel de gemeente ontvangt meer aan huur/aflossing dat ze zelf aan rente/aflossing voor deze deal betalen.
Oftewel de gemeente maakt winst.

Waar is je argument nu?
Vind ik leuk
3Bier +15679
maandag 25 maart 2019 om 15:38
Mijn argument is dat velen net doen alsof de Arena van Ajax is. En omdat de gemeente geld gepompt heeft in de Arena er dus sprake is van een miljoenensteun aan Ajax.
Maar de Arena is dus niet van Ajax maar van de gemeente. Ajax betaald huur en de gemeente verdiend er dus op. Dat is wat ik zeg.

Geen idee waarom jij nou met jouw verhaal komt aanzetten.
Vind ik leuk
Peter12345 +612
maandag 25 maart 2019 om 14:40
Ken je details. De gemeente heeft PSV geen 50 miljoen gedoneerd of iets dergelijks. Er is een zakelijke deal gesloten waardoor PSV minder huur betaald.
Dan klopt het wat betreft het ondernemersschap toch best aardig.

Ik denk dat veel ondernemers dergelijke deals willen doen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:42
We doen het gewoon beter dan ajax hahaha. Jullie arena is niet eens van jullie zelf en aan de complex de toekomst heeft ajax ook veel te danken aan de gemeente.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:53]
Vind ik leuk
hollister +1342
maandag 25 maart 2019 om 14:58
Leer je feiten sukkeltje... Ajax bezit dit jaar 36 % van de JC Arena en daar komt nog eens 25 % bij in 10 jaar.. die afspraken liggen er al met de gemeente... Daarnaast wordt de Toekomst komende 2 a3 jaar verbouwd tot een nieuw complex met 15 speelvelden en een geheel nieuw stadion van 6000 toeschouwers en nieuwe kantoren... ALLES inclusief grond in bezit van Ajax zelf... dus als je interessant wilt doen men mee wil praten met de grote mannen moet je je eerst eens verdiepen in de materie voordat je zomaar wat roept... het schijnt bij jullie nieuw sponsordeal te gaan over 85 miljoen over 25 jaar... grappig.. dat is wat Ajax verdient in 1 jaar aan de CL inkomsten... wie is er dus jaloers?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:59
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:53]
Vind ik leuk
Itsese +6263
maandag 25 maart 2019 om 15:04
Philips heeft zelfs nog een donatie gedaan, anders konden ze het niet betalen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:05
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:54]
Vind ik leuk
Iggy +4645
maandag 25 maart 2019 om 15:06
Ach door Ajax geobsedeerd jochie toch!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:07
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:54]
Vind ik leuk
Babelagtig +2659
maandag 25 maart 2019 om 15:06
Wat is het bedrag dan wat pav jaarlijks ontvangt?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:08
2m voor energie direct, 3 voor philips en dan nog die nieuwe hoofdsponsor. Meer dan ajax dus ;)
Vind ik leuk
Babelagtig +2659
maandag 25 maart 2019 om 17:55
En jij denkt dat ajax naast de 9 miljoen vam ziggo geen andere sponsoren heeft?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:08
Ajax verdiend 9 miljoen uit de sponsor, is nog steeds meer dan psv. Echter hebben ze bij psv gewoon een goede deal gesloten. Goede zaak toch??
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:10
Psv heeft met de mouw en rugsponsor al 5 miljoen en dan nog de hoofd er bij zal meer zijn als 9 miljoen hajaja!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:15
We hebben het over de hoofdsponsor grappenmaker
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:18
Ajax haalde in 2018 maar liefst 29, 1 miljoen binnen van de sponsors. Ik weet niet wat je probeert maar laten we het bij feiten proberen houden. Ik feliciteerde psv fans met de mooie deal die is beklonken maar blijkbaar wil jij alleen maar lopen zeiken.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:19
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:23
Ja rare reactie
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:57
Ik vermoed dat hij een jaar of 12 is.
Vind ik leuk
Babelagtig +2659
maandag 25 maart 2019 om 16:05
Ja raar volk hier...
Vind ik leuk
hollister +1342
maandag 25 maart 2019 om 15:10
Waren de woorden te moeilijk voor je omdat de helft maar gelezen hebt? Zal je maar eens een nieuw kapseltje geven binnenkort, dwaas...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:11
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:54]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:12
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:56]
Vind ik leuk
hollister +1342
maandag 25 maart 2019 om 15:15
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:56]
Vind ik leuk
Jeroen Water +4542
maandag 25 maart 2019 om 15:31
Klinkt heel interessant ouwe heb dit nog niet in de media gezien ofzo heb je een link van de site waar deze informatie staat?
Vind ik leuk
Peter12345 +612
maandag 25 maart 2019 om 16:25
Dat stukje "85 miljoen over 25 jaar" was een onzin verhaal Jesper Olsen om de boel op te stoken. Dat geeft ie zelf toe.

Er is niets bekend over de miljoenen of over de doorlooptijd (onbepaalde tijd). Aantal miljoenen zal de komende dagen wel ergens naar buiten komen.

Mooie aan de deal is dat er ruimte is voor extra sponsors die zich bij Brainport aan kunnen sluiten. Dus het bedrag kan nog omhoog. Helaas kan het ook de andere kant op, dat er sponsors uitstappen.
Vind ik leuk
davincie +41
maandag 25 maart 2019 om 20:15
Misschien eigenwijs, ik ken de feiten niet maar 85mln voor 25 jaar lijkt me wat weinig, Energie Direct betaalde volgens de bekendmaking 6 mln per jaar, en deze deal was beter...
Daarnaast blijft E.D. op de achterkant van het shirt, wat ook nog wel wat muntjes zal opleveren.
Enneh jaloers ? nee, blij met wat we hebben...
Vind ik leuk
Wilex +3239
maandag 25 maart 2019 om 15:00
De gronden van de Hertgang zijn inmiddels toch ook van de gemeente?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:00
Maar het stadion niet ahhaa!
Vind ik leuk
Wilex +3239
maandag 25 maart 2019 om 15:04
Nee dat is van de bank.
Vind ik leuk
Futjebal +2843
maandag 25 maart 2019 om 15:17
Wat is de Hertgang...lees je beter in zou ik zeggen. Ik zeg toch ook niet dat Ajax op de Doekomst traint...vind ik zo dom
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1160
maandag 25 maart 2019 om 14:56
https://www.gemeente.nu/bestuur/gemeenten/miljard-euro-overheidsgeld-naar-bvos/


kijk dan ook eens naar je eigen clubje. Ik geloof 35 miljoen gemeentesteun voor een stadion
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:36
Waar haal je het vandaan dat PSV destijds failliet zou gaan? Echt café-praat dit. "Inpompen om te voorkoken dat de club failliet zou zijn" klinkt als ongeoorloofde staatssteun, en laat uit onderzoek van de Europese Commissie nou nét geconcludeerd zijn dat de gemeente Eindhoven géén staatssteun heeft geleverd aan PSV...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:19
Ken je de jaren 80 nog belasting oplichten fraude plegen dus hou je commentaar voor je man kind
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:21
Je zult je wel stoer vinden of nie maar wat wil je met zo'n foto van de verader nm 14
Vind ik leuk
MeAgain +7179
maandag 25 maart 2019 om 22:30
Jaloezie spat er weer vanaf.
Waarom die haat naar andere clubs?
Vind ik leuk
Always PSV +17370
maandag 25 maart 2019 om 14:08
Neem aan dat de bedrijven hun naam willen uitdragen op de shirts. Zouden ze om en om op de wedstrijdshirts komen staan, bijv ASML internationaal en Jumbo nationaal?
Vind ik leuk
Fyce +43
maandag 25 maart 2019 om 14:15
De naam Metropoolregio Brainport Eindhoven komt op het shirt. Brainport Eindhoven is de verzamelnaam waaronder bedrijfsleven, overheden en onderwijs- en kennisinstellingen samenwerken aan de versterking van de hightechregio. De naam Metropoolregio Brainport Eindhoven wordt ter beschikking gesteld omdat PSV en de betrokken bedrijven hier in meerdere opzichten een prominente plaats innemen en de meerwaarde van de samenwerking inzien.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12591
maandag 25 maart 2019 om 14:30
Zucht!!!!!! zo een grote havenstad zijn wij en dan Rotterdam Grote club Feyenoord en komen wij met droom parken als sponsor aan pappen.
Man man man ongelooflijk 🤪😵
Mag best beestje jaloers zijn hier om hoor .
Klasse PSV 👍
Vind ik leuk
davincie +41
maandag 25 maart 2019 om 20:22
Hoop dat jouw dromen ook binnenkort uitkomen :-)
Vind ik leuk
Oale grond +1424
maandag 25 maart 2019 om 15:17
Blijft er nog ruimte op het shirt over? Met zo'n lange naam wordt je een wandelende reclamezuil.
Vind ik leuk
davincie +41
maandag 25 maart 2019 om 20:25
In het contract is opgenomen dat we regelmatig gaan liggen op het gras, en veel scoren TBV de mogelijkheid om in te zoomen
Vind ik leuk
SanKev +1064
maandag 25 maart 2019 om 14:20
Dat is dus niet per se het geval. Voor deze bedrijven is de winst onder andere te halen op het vergroten van de naamsbekendheid en de aantrekkingskracht van de regio als zijnde Brainport Eindhoven. Mede omdat deze bedrijven bijvoorbeeld veel moeite ondervinden voldoende high-tech talenten aan te trekken (ASML toch zeker), bijvoorbeeld uit het buitenland en in veel buitenland denken mensen bij Eindhoven meteen aan PSV en niet aan iets anders. Daar zit de waarde voor hen in.
Vind ik leuk
Stom +727
maandag 25 maart 2019 om 14:23
Blijkbaar gaat het ze primair om het uitdragen van de regio Eindhoven en daarmee de naamsbekendheid, uitstraling en aantrekkingskracht daarvan te versterken. Deze groep bedrijven is gebouwd om en gecommitteerd aan deze regio en wil hiermee de economische toekomst verzekeren, door te zorgen dat ze voldoende andere bedrijven en potentiele topwerknemers naar toe trekt. Meeste van deze bedrijven heeft al lang legio vacatures, vooral voor academisch geschoolden.

Dus het gaat ze niet direct om de eigen naamsbekendheid bij consumenten. Sterker nog: Philips en ASML zijn geen B2C bedrijven (meer). Ongetwijfeld zit er meer achter hoor, in de vorm van business clubs, sponsorevenementen rond wedstrijden, reclameborden, etc. waar ook genoeg ruimte voor directe zichtbaarheid voor de merken zal zijn, maar da's blijkbaar niet het primaire doel!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:11
Goed nieuws, maar wat staat dat verschrikkelijk op het shirt...
Vind ik leuk
Itsese +6263
maandag 25 maart 2019 om 14:19
Die nr.2 voor je club.. Dat staat pas erg.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:21
?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:22
Het was niet als sneer bedoelt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:23
Daar word aan gewerkt! Die onbekendheid in Europa zou ik me meer om druk maken als ik jullie was

Nu zullen ze jullie herinneren als een Osniek of trencin
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:31
1 gunstige loting volgend jaar en dan komen we net zoals in 2015 weer door de groepsfase van de CL. Waar jullie steeds 13 jaar over moeten doen doen wij er 4 of 5 jaar over ;) had u verder nog wat?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:35
Alleen geen kwartfinale.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:39
Wij de halve finale in 2005 zo kunnen we wel ff doorgaan. Je moet niet denken dat dit de normale gang van zaken word bij ajax. Volgend seizoen kan je zomaar weer in de EL spelen. Onze kans komt wel weer en ondertussen reigen wij de kampioenschappen aan elkaar 😉
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:40
Laatste 9 jaar 4 titels, jullie 3. Als we dat gemiddelde vasthouden ben ik redelijk tevreden😉
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:47
Wij straks de laatste 5 jaar 4 titels. En in 9 jaar hebben wij er straks zelfs 7 ofzo. Pruts ajax 😉
Vind ik leuk
dijkie87 +1447
maandag 25 maart 2019 om 14:54
hoeveel cls gewonnen precies 0
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:25
Thanks dijkie 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
dijkie87 +1447
woensdag 27 maart 2019 om 17:04
wees ajax dankbaar zou ik zegge die zorge dat we nog cl plaatsen hebbe en ajax verspeeld punte omdat ze oververmoeid zijn als ajax ook maar 1wedstrijd per week had stonde ze ruim bovenaan want brede selectie hebben ze totaal niet
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:53
En laatste 14 jaar wij 7 en jullie nog steeds 4. Hou dat gemiddelde inderdaad maar vast (en nee, nou niet komen met over het hele bestaan, ik hou vast aan die periode dat jullie 4 titels hebben gehaald, net als jij)/
Vind ik leuk
1313 +13087
maandag 25 maart 2019 om 14:43
4, 5 jaar? Ken je feiten man hahaha. Voor 15/16 was de laatste keer overleven groepsfase van PSV 2006/2007. Volgens mij kun jij niet echt rekenen. Had u verder nog wat te melden?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:46
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:58]
Vind ik leuk
1313 +13087
maandag 25 maart 2019 om 14:51
Wat een frustratie. Verder is wat je zegt totaal niet relevant. Het ging er namelijk om dat jij zegt, "Waar jullie er steeds 13 jaar over moeten doen, doen wij er steeds 4,5 jaar over". Dat zijn dus feitelijke onjuistheden. Dat breng ik ter sprake, en kom jij vervolgens met zo'n lulverhaal eromheen draaien? Probeer er alleen maar mee te zeggen dat als je iets zegt, zorg dan wel dat je feiten kloppen. Hoef je niet zo gefrustreerd te reageren hoor. Had u verder nog wat te melden? Of ga je er weer omheendraaien.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:56
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:59]
Vind ik leuk
1313 +13087
maandag 25 maart 2019 om 15:03
Wat een frustratie zeg. Jeetje hé, dat klopt PSV heeft er inderdaad minder lang over gedaan. Daar hoor je mij toch ook niet over?😂 neemt niet weg dat je feitelijke onjuistheden in je reactie had. Daar ging het mij alleen om hoor. Snap niet waarom je er zoveel bijhaalt ineens. "In je domme botte harses..IQ van een vistick heb je".

Nou, deze uitspraak vergt ook geen verbale kwaliteiten hoor, ik zou me toch maar zorgen gaan maken als ik jou was.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:04
Nee is gelul wat je zegt klaar. Psv beter dan ajax en psv word gewoon weer kampioen ahahhaha. Sukkeltje
Vind ik leuk
1313 +13087
maandag 25 maart 2019 om 15:08
Hier raak je mij echt niet mee hoor. Doe eens beter je best.😂😂
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:09
Mij ook niet en nee je bent gewoon een jaloers kneus ahhahahaha
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:17]
Vind ik leuk
1313 +13087
maandag 25 maart 2019 om 15:16
Met wat zou ik je moeten raken dan? Daar ben ik ook helemaal niet op uit. Jij kennelijk wel, om naar niet te beginnen over IQ. Waaruit mijn reacties haal je dat ik jaloers ben? Volgens mij snap je het niet helemaal. Maarja, neem ik je ook niet kwalijk hoor.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:18
Jaloerse kneus.
Vind ik leuk
1313 +13087
maandag 25 maart 2019 om 15:22
Wat een intellectueel zeg, chapeau. Mij wijzen op het feit dat ik een IQ van een visstick heb, maar zelf niet verder komt dan 2 woordjes. "Jaloerse kneus". Nou, zoals ik al eerder aangaf, zou me toch zorgen maken als ik jou was. Succes ermee, en een fijne dag!
Vind ik leuk
BS +1394
maandag 25 maart 2019 om 18:24
Hoe oud ben jij jongetje?
Vind ik leuk
dijkie87 +1447
maandag 25 maart 2019 om 14:56
in 3jaar el finale en kwartfinale halen cl is geen geluk meer tuurlijk beetje gunstig geloot maar moet het toch maar eve waarmake tegen wat mindere tegenstanders
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:07
Gewoon geluk deze CL reeks. Volgend seizoen wss weer EL voor ajax.. alle spelers gaan weg en ze worden wss 2e in de ED.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:14
Jammer dat je steeds zo reageert is niet nodig imo. Verder gaat ajax verkopen voor 200 miljoen. Er gaat weer worden geïnvesteerd en dit seizoen is er al 70 miljoen verdiend aan de CL. Het is maar een kwestie van tijd voordat Ajax wegloopt van psv. Dit kan alleen worden voorkomen als psv Europees zich beter neerzet dan afgelopen jaren. In sponsering en verkopen verliest psv het gewoon van Ajax.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:17
Psv en ajax zullen altijd dezelfdr soort spelers kopen van hetzelfde bedrag en kaliber. Die 200 miljoen gaat dat niet veranderen van ajax hoor. Ajax gaat geen spelers kopen van 20 a 30 miljoen. Dus of je nu tadic hebt op lozano.. maakt ff niks uit. Ajax denkt zeker dat ze man city zijn. Gaat niet gebeuren dus nee akax gaat niet weglopen.. ze lopem achter de feiten aan al jaren op plek 2 met dat geld van ze hahahahahaha.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:22
Tuurlijk gaat ajax wel weglopen als ze zoveel geld blijven verdienen. Psv kan geen spelers van 20 miljoen kopen. Ajax koopt wel degelijk spelers voor 20 miljoen. Dit komt gewoon omdat de structurele inkomsten van psv lager zijn dan die van Ajax. Verder wat betreft de competitie, tuurlijk heb ik liever dat Ajax kampioen word maar de competitie is alleen maar nodig om je te kwalificeren voor Europees voetbal. Puur omdat je daar meer naamsbekendheid, geld krijgt en verdiend. Het is ook beter voor je spelers qua ontwikkeling om CL te blijven spelen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:40
Alle spelers van Ajax gaan weg. Dat hoor ik elk jaar. Uiteindelijk gaan er maximaal 3 weg. Langdurige contracten weet je wel.
Vind ik leuk
hollister +1342
maandag 25 maart 2019 om 15:01
Haha sukkeltje.. en jullie denken volgend jaar door die 3 voorronden te komen? Komende jaren geen CL voor Eindje
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:03
Dat is jullie probleem kut kneus want wij worden kampioen. Jullie spelen next year europa league ahhaha
Vind ik leuk
hollister +1342
maandag 25 maart 2019 om 15:08
Wat een sufkut ben jij zeg.. de frustratie spat er van af.. beetje zenuwachtig voor zondag duitser? Jullie gaan er weer aan.. en dan is het weken billenknijpen... en daar kunnen die knulletjes en vierdemanbespeler Bommeltje niet tegen... Oh wat zal ik genieten als het helemaal fout gaat in Eindje.. wordt het f weer ene paar daagjes rustig op de site hier zonder die boertjes.... hahaha
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:55
?
Vind ik leuk
Bertus +7830
maandag 25 maart 2019 om 14:21
Ben het me je eens, het mooiste en iconische shirt zal altijd het shirt met Philips blijven en het was even wennen met Energie Direkt.
Maar inmiddels zijn we daar wel aan gewend. Nu staat er echter te veel tekst op zonder een bekend logo. Goed voor PSV dat de regio PSV een warm hart toe draagt maar het logo kan vele malen beter.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:22
Jij snapt het (en begrijpt dat ik het niet als sneer bedoel). Wie weet is dit een tijdelijke versie, laten we het hopen.
Vind ik leuk
Stom +727
maandag 25 maart 2019 om 14:29
Inderdaad, een wat grafischer logo zou toch wel wenselijk zijn. Het woord "metropoolregio" vind ik ook niet zo fijn. Minder tekst is bovendien meer en de meeste mensen zijn visueel ingesteld. Voetbal wordt weergegeven in fragmentjes, met spelers die voorbij flitsen, dan ga je niet rustig 3 regels tekst lezen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:31
Precies. Als ze nou ‘meteropoolregio’ achterwege laten begrijpt iedereen ook wel waar het over gaat.
Vind ik leuk
hollister +1342
maandag 25 maart 2019 om 15:02
gelukkig kan er nog wat op de kousen en broekje...
Vind ik leuk
voetbal@com +1100
maandag 25 maart 2019 om 15:27
Dag meneer Hakim,

Eens met u, brainport Eindhoven was voldoende, denk dat ze dat nog gaan aanpassen.

Maar qua deal is het gewoon een topdeal.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:33
Dat ontken ik ook nergens, al moeten de precieze bedragen nog bekend worden gemaakt. Nog even afwachten dus
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:11
Nooit van gehoord van die sponsor! Doe mij maar Ziggo!!
Vind ik leuk
SanKev +1064
maandag 25 maart 2019 om 16:20
Dan heb je nog nooit gehoord van één van Nederland's belangrijkste economische steunpilaren. Toch zonde.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:53
En ik kan als Ajacied nu ook al niet meer naar de Jumbo
Vind ik leuk
SanKev +1064
maandag 25 maart 2019 om 16:53
Ik denk niet dat ze je zullen weren hoor, als je daar bang voor bent.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:06
Oh nee daar ben ik niet bang voor. Puur uit principe omdat ik nou eenmaal Ajacied ben😁
Vind ik leuk
RodeKaart +602
maandag 25 maart 2019 om 15:33
Goede deal natuurlijk ! Jammer dat er geen mooi logo op komt i.p.v. deze lelijke lap text.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
maandag 25 maart 2019 om 15:44
Netjes, gefeliciteerd Eindhovenaren!
Vind ik leuk
fcdb 67 +3490
maandag 25 maart 2019 om 14:04
Lekker, gefeliciteerd mannen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:04
Philips, ASML, Jumbo, VDL en de High Tech Campus

Past dat wel op het shirt?
Vind ik leuk
Molletje +4143
maandag 25 maart 2019 om 14:05
Daarom korten ze het ook af naar: "Metropoolregio Brainport Eindhoven" .

en wie weet wordt het wel M.B.E.
Vind ik leuk
Entombed +1593
maandag 25 maart 2019 om 14:08
Wat ik nu heb gezien is dat ze hel HELEMAAL uitschrijven. Mja het is beter dan een lijstje bulletpoints mt alle merken. Hopelijk komen ze nog met een beeldmerk. Maar dat zal wel niet.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 25 maart 2019 om 14:11
Misschien dat ze ‘regio’ weglaten?
Vind ik leuk
Fyce +43
maandag 25 maart 2019 om 14:18
Op de website van PSV staat inmiddels ook een artikel over het partnership. Daarbij staat ook een afbeelding met de toekomstige shirts. Een wit vlak met zwarte letters, voluit geschreven: Metropoolregio Brainport Eindhoven.
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
maandag 25 maart 2019 om 14:31
Het shirt zag er toch al niet uit, dan kun je het beter volschrijven. Zouden ze per letter moeten betalen? Het wordt net zo'n reclame shirtje dat shirt van Psv.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:50
Ajax weer geen kampioen.. janke janke janke! Kneus.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 25 maart 2019 om 14:09
Nee, dan wordt het eerder Brainport Eindhoven of alleen Brainport. Maar ik denk met Eindhoven daarbij.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:09
M.B.E.? Meest bevoordeelde eredivisieclub?
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 25 maart 2019 om 14:20
Wij hebben Frans, en jullie?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:33
Bij jullie zou dan de VAR op het shirt moeten prijken.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:01
VAR? Voor altijd rijkste?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:02
Voor altijd ruk!
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 26 maart 2019 om 09:54
Inmiddels heb ik het shirt ook gezien. Heel goed opgelost met de typologie die dat mogelijk maakte: een kleiner lettertype voor ‘metropoolregio’. Simpel en zeer mooi geworden. Complimenten daarvoor.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3610
maandag 25 maart 2019 om 14:06
Bij Luuk de Jong past het maar bij Angelino is t proppen
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
maandag 25 maart 2019 om 14:09
Als Angelino opgewonden naar z'n werk komt kan je het gewoon goed lezen hoor, en anders valt er bij hem gewoon te lezen; M.B.E.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:13
Jij als realistisch supporter: wat vind je van de afdruk van de letters op het shirt? Ik vind persoonlijk het er lelijk uit zien, veel minder dan Philips en Energiedirect.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:15
Ik niet, de naam staat voor de regio. Iets om trots op te zijn. Op nieuwe shirt voor volgend jaar zal het echt wel mooier overkomen dan dit tijdelijke exemplaar
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:20
Gaat me ook vooral om de stijl van de letters en de lengte van de naam. De naam van het bedrijf is niks mis mee.
Vind ik leuk
Peter12345 +612
maandag 25 maart 2019 om 14:54
Ik zou het links het logo verwachten met rechts Brainport of Brainport Eindhoven.

En wanneer mensen gewend zijn aan het logo en weten waar het voor staat, dan kan de tekst na verloop van tijd zelfs weg of kleiner worden.
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
maandag 25 maart 2019 om 14:43
Ik vind het ook niet echt heel mooi eruit zien Hakim. Maar tegelijkertijd heb ik dan even dikke kak aan hoe het eruit ziet, want de samenwerking die achter de naam schuilt is wel weer iets waar ik als supporter trots op ben. Alle TOP-bedrijven uit de regio slaan de handen ineen. Dat de naam dan niet heel mooi op een shirt staat is echt even ondergeschikt in mijn ogen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:34
Dat begrijp ik en wie weet komt er nog een verandering.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 26 maart 2019 om 09:57
Het is gewoon hartstikke mooi opgelost vind ik. Op tv goed leesbaar en daar gaat het om. Zelfs met mijn bril op kan ik in het stadion de meeste teksten op shirts niet lezen, tenzij ze zich in de omgeving van de zijlijn bevinden. Dat zal ook bij anderen zo zijn, neem ik aan.
Vind ik leuk
Entombed +1593
maandag 25 maart 2019 om 15:55
Ik vind het spuuglelijk! Energiedirect was al te lang, gaan we voor nog eens dat dubbele aantal letters.

Nope, had liever een beeldmerk gezien dan dit. Maar goed, wat niet is kan nog komen.

Update: Waarom doen de noet gewoon:

>O
Brainport

Dat eerste is zoongeveer het logo. Zet dat op het shirt! Claim het woord Brainport gewoon.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:59]
Vind ik leuk
davincie +41
maandag 25 maart 2019 om 20:47
Bij Angelino kan er een deel op het hoofd.
Vind ik leuk
Werner1913 +11126
maandag 25 maart 2019 om 14:06
Ligt eraan. Kans is groot dat Andy van der Meyde en Theo Jannsen worden gecontracteerd voor komend seizoen. Dan past dat prima. 😉
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:06
Ja tuurlijk , ze worden gewoon geen kampioen meer ,dan hoeft er geen 3e ster op het shirt , en blijft daar ruimte voor een sponsornaam .
Vind ik leuk
dhrwobo +45779
maandag 25 maart 2019 om 14:10
Op basis van de laatste jaren zijn wij sneller bij onze vierde ster dan jullie...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:13
Laatste 9 jaar 4 titels, jullie 3.

Ik zou toch eerder op ons gokken ;-)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:15
Die 4 titels waren in de eerste 4 jaar van die 9 jaar , de laatste jaren worden er niet zoveel titels aan toegevoegd , dus waaro zou ik op Ajax moeten gokken ?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:20
Ik reageerde niet op jou.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:24
dhrwobo reageerde ook niet op jou , en daar reageer jij ook op .
En als je niet wil dat mensen niet reageren op jou dan moet je lekker opbokken hier , dat geprovoceer van jou de hele dag kan echt wel gemist worden .
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
maandag 25 maart 2019 om 14:32
klein kindje joh
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:00
Tuurlijk knul , hierboven roept er 1 dat hij niet op mij reageert omdat mijn reactie hem niet bevalt , maar dan ben ik het klein kind .
Lekker in elkaars kont kruipen jullie Ajacieden onder elkaar .
Bravo !!!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:33
Waarvan akte.
Vind ik leuk
The Iceman +18194
maandag 25 maart 2019 om 14:14
Niet op basis van de laatste 10 jaar.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:14
Mijn club moet nog aan zijn eerste ster beginnen vriend ;-)
Vind ik leuk
Harrie82 +4379
maandag 25 maart 2019 om 14:06
Brainport Eindhoven wel.
Vind ik leuk
Entombed +1593
maandag 25 maart 2019 om 14:06
Metropoolregio Brainport Eindhoven is ook al HEEEEEEEL LANG!
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
maandag 25 maart 2019 om 14:05
Da's ginne bras.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1264
maandag 25 maart 2019 om 14:05
Gefeliciteerd PSV!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:05
Geen koopclub, maar KOOPCLUB.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:08
En waar slaat dat dan op?
Vind ik leuk
Finnkro +59
maandag 25 maart 2019 om 14:41
Vroeger kon je ons daarop pakken inderdaad. Maar nu ajax de zelfde weg x10 is ingeslagen lukt dat niet meer. Kom met iets anders
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 25 maart 2019 om 14:07
Alle fans en de club: van Harte gefeliciteerd. Goed voor het Nederlandse voetbal in het algemeen en voor PSV in het bijzonder.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19272
maandag 25 maart 2019 om 14:10
Goede zaak dat ze samen gaan. Het is natuurlijk een grote kosten post waar je niets direct voor terug krijgt. Misschien indirect voorrang op vergunningen van de gemeente.
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
maandag 25 maart 2019 om 14:10
Wat gaat er op het shirt staan?
1. Metropoolregio?
2. Brainport?
3. Eindhoven?
4. Alles bij elkaar? (wat ik overigens super lang vind, ABN Ambro kon niet eens horizontaal op het shirt, Energie direct overigens ook niet)

Ik ben heel benieuwd naar shirt presentatie van volgend jaar. Hoe zet je zulke lange namen op het shirt. Het ziet er naar uit dat de de naam onderaan de clublogo begint en dan tot aan de broek vol staat met de naam. Daar gaat je shirt!
Vind ik leuk
Loep23 +79
maandag 25 maart 2019 om 14:11
M.B.E. lijkt me dan toch
Vind ik leuk
Eimersweide +9637
maandag 25 maart 2019 om 14:15
Je gaat als bedrijf toch geen miljoenen betalen en dan niet op het shirt terecht komen?? MBE is niks. Ik kan geen klant worden van MBE.
Vind ik leuk
Loep23 +79
maandag 25 maart 2019 om 14:26
Dat lijkt mij ook niet nee, maar hoe wil je die namen er anders op krijgen?
Vind ik leuk
Eimersweide +9637
maandag 25 maart 2019 om 15:00
Geen idee, maar dat is juist het vreemde aan deze constructie 😄
Vind ik leuk
Loep23 +79
maandag 25 maart 2019 om 15:14
Ja dat vragen veel mensen zich af wat er komt te staan haha
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
maandag 25 maart 2019 om 14:15
Dat zou kunnen!
Niet meteen wetende waar het voor staat als ik een fransman zou zijn.
Lijk meer een sponsor van Mbape;)
Vind ik leuk
Loep23 +79
maandag 25 maart 2019 om 14:26
Ben je fransman?😂
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
maandag 25 maart 2019 om 14:41
Nope, staat ook zou zijn. Dat ben ik dus niet.

Ik denk dat een fransman wel GHB kent, wordt daar toch ook gemaakt in Eindhoven?
Laatst gelezen dat daar 18 miljard in omging.
Helaas, gaat al dat geld zo het riool in.
18 miljard in de eredivisie en het Nederlands voetbal is gered:D
Vind ik leuk
Loep23 +79
maandag 25 maart 2019 om 15:16
Misschien is het ook wel een partner van PSV. Zou toch wat zijn haha
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
maandag 25 maart 2019 om 15:31
Ik weet wel dat onder Philps lampen plantjes wel heel goed groeien. Die plantjes waar Amsterdamse toeristen heerlijk van kunnen genieten.
Vandaar dat het in Nederland ook zo goed gaat met het toerisme!
In brabant en in andere provincies worden boerenstallen omgebouwd tot plantages.
Boeren verdienen namelijk niks met hun melk of vlees en ze moeten toren hoge premies betalen omdat ze de milieu belasten.

Je zou pas echt heel dom zijn als je denkt dat de politie niet weet waar ze zitten als ze 18 miljard omzet hebben.

Is toch win win zo situatie? Daarom doet de overheid er ook niks aan.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 25 maart 2019 om 14:35
Haha, er schoot me nog een oplossing te binnen: voorkant linkermouw (of andersom, voorkant rechtermouw) over de arm, onder het hoofd door naar de andere arm totaan de pols: metropoolregio.
Daaronder op de borst Brainport en daaronder Eindhoven. Als de spelers dan een doelpunt maken steken ze de handen niet omhoog, maar strekken ze beide armen opzij. Zie je? Uw probleem ís geen probleem.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 14:36]
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
maandag 25 maart 2019 om 14:48
Ik heb net even gekeken, ze hebben het redelijk opgelost.
Niet dat het shirt er beter op wordt, maar dat kan te maken hebben dat ik geen PSV supporter ben.

Ik ben wel benieuwd of de Gemeente Eindhoven ervoor betaald? En of de bedrijven ook de gemeente betalen om nieuwe woningen te bouwen? Die nieuwe werknemers moeten toch ergens wonen lijkt mij? Of gaan ze eindhovenaren uit hun woning zetten en buitenlanders erin stoppen?

Rutte heeft het wel goed voor elkaar, deze grote bedrijven blijven hier in Nederland en willen groeien in Nederland. Het geld wat grote bedrijven krijgen van Rutte stoppen ze in PSV? Zou Rutte PSV supporter zijn?
Overigens wel vreemd is dat ze buitenlanders willen aantrekken, VVD is de nieuwe PVDA geworden.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 25 maart 2019 om 16:09
Gelukshand, allereerst: je hebt echt serieus hierover zitten nadenken, toch? Daarvoor mijn respect. Maar een kritische houding ten opzichte van deze positieve ontwikkeling hoeft niet persé te leiden naar een hoop fantasie of vooringenomenheid. Wat dat betreft denk ik dat je ook anders had kunnen kijken. Wat bedoel ik?
Wel, in principe heeft de gemeente Eindhoven heel erg veel hieraan, een mondiale uitstraling is goud waard.
Maar dat betekent niet persé dat daarom die regio met allemaal buitenlanders wordt overspoeld. Heel Nederland zal blij zijn dat de Nederlandse student van de High Tech Campus (dus incl. De Technische Universiteit) in de regio een werkplek kan hebben. In de eerste plaats zullen de bedrijven daar veel voor over hebben.
De gemeente kan met veel meer succes doorstroming late plaatsvinden, nieuwe huizen bouwen in de wat hogere prijsklassen zal geen probleem zijn, de al aanwezige bevolking zit daar ook, zeker voor 20% van hen, heel blij mee zijn. Dat levert veel huizen in de wat lagere sociale huur en koop op, want dat is altijd het effect van doorstroming.
Toeleveringsbedrijven zullen ook daar blij mee zijn, die profiteren heel hard mee. Uiteindelijk krijg je kopers en huurders die gewoon zelf, met heel goede perspectieven, voor die huizen betalen. De toegenomen bedrijvigheid zal van heel hoog niveau zijn, daarmee komen veel hogere inkomens beschikbaar voor de werknemers. De gemiddelde koopprijs van huizen kan zomaar met een ton toenemen als gevolg hiervan, bedenk wat dat betekent.

Nergens staat dat er veel buitenlandse werknemers hiernaartoe komen, wel andere buitenlandse bedrijven van topsegmenten, waardoor de studenten van de High Tech Campus, dus Nederlandse techniekstudenten, veel keuze uit het grotere werkaanbod krijgen. Dus verwar buitenlandse bedrijven niet met buitenlandse werknemers. Die zullen er ook wel bij zitten, maar ze komen hier juist omdat de Nederlandse student hier zo hoog wordt opgeleid, die hebben ze vaak in eigen land niet.

Dus, pimp je bericht wat op door eerst vanuit goed begrip je verhaal op te bouwen, dat zou je veel beter staan.
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
maandag 25 maart 2019 om 16:30
Zozo, wat een tekst. Klinkt heel logisch.
Alleen werkt het zo niet, helaas.
De naamsbekenheid vergroten, door ipv naar Delft te gaan maar naar Eindhoven, dat weet iedereen in Nederland als je tenminste techniek wil studeren.
Eindhoven staat sowieso als kennis centrum er goed op in Nederland.

De bedrijven hebben doen dit omdat ze weinig mensen kunnen vinden.

Er zijn namelijk genoeg buitenlanders die in Delft zijn gaan studeren, puur omdat ze weten dat het een goede universiteit is. Daar zoeken deze bedrijven naar, werknemers. Of die nou buitenlanders is of niet dat maakt niet uit voor het bedrijf.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
maandag 25 maart 2019 om 16:43
Zo, wat een tekst. Klinkt wat minder logisch, maar toch. De bedoelde bedrijven zitten al in Eindhoven en anderen zullen niet naar Delft gaan, die voegen zich bij deze bedrijven in Eindhoven. Kijk naar het voorbeeld Silicon Valley dat ik hiervoor al gaf, daar heeft in dit geval Delft helemaal niets mee te maken. Als ze in Delft slim zijn gaan ze samenwerken met Eindhoven, dan pikken ze ook een graantje mee.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:02
Denk je niet dat ze daar al lang over nagedacht hebben en ook al een oplossing hebben bedacht ? Of zouden ze VP gaan lezen om te kijken naar een oplossing ?
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
maandag 25 maart 2019 om 15:19
Ja natuurlijk. Zou echt van een amateur niveau zijn als ze dat pas op het aller laatste moment tijdens de presentatie erachter komen hoe dat op het shirt past.
Vind ik leuk
Loep23 +79
maandag 25 maart 2019 om 14:10
Dat hebben ze netjes gedaan PSV!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:11
Stadion uitbouwen naar 50.000 en doorgroeien
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:22
Is dat mogelijk? Heb het me altijd al afgevraagd kan het Philips stadion nog een extra ring erbij krijgen?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:11
Innovatief, ben benieuwd wat het allemaal gaat brengen!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:12
Vreemd dat we nooit wat over de bedragen horen.
Vind ik leuk
Gein +505
maandag 25 maart 2019 om 14:13
Psv is geen beursgenoteerd bedrijf.
Vind ik leuk
Bergwag +1107
maandag 25 maart 2019 om 14:19
In de vi stond een stukje over die van der wallen. Die helpt psv met dit soort deals. Daarin stondbdat psv gewend is 6 mil voor 't shirt te krijgen en dat 't dan lastig is bedrijven te vinden die dat willen. Vooral omdat je voor de helft van dat bedrag bij een premiership club kan zitten die in Azië live te zien is. Dat ze daarom out of the box moeten denken.
Vervolgens ging het over brainport dat die samen wel die 6 mil konden ophoesten. Dus ik denk dat je er prima vanuit kunt gaan dat 't 6 mil is
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:06
Ik dacht iets van 1,5 miljoen per sponsor. Dat x5 is 7,5.gok ik.
Vind ik leuk
Bergwag +1107
maandag 25 maart 2019 om 23:19
Betaalde Philips nu niets dan?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:06
Geen idee eigenlijk.
Vind ik leuk
Bergwag +1107
dinsdag 26 maart 2019 om 08:29
Ach komen ze toch wat dichter bij ziggo
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:12
PSV strikt wel sponsoren met internationale allures, komen wij gvd met onze Droomparken sponsor....
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6455
maandag 25 maart 2019 om 14:20
Er staat "Eindhoven" in die naam
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:32
Al zetten ze er lampengat op, bedrijven als ASML en VDL zijn behoorlijk internationaal en kunnen vele deuren openen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6455
maandag 25 maart 2019 om 16:34
Je bedoelt die deuren die ook niet open gingen toen er Opel op het Feyenoord shirt stond?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:06
Opel was een sponsor die al jaren slecht op de markt ligt in de auto branche. Waarom denk je dat ze bij Feyenoord aanklopte. De jaren dat Opel nog een grote naam was ligt al een tijdje achter ons, toen prijkte ze nog op t shirt van een CL winnaar.
Vind ik leuk
Gein +505
maandag 25 maart 2019 om 15:31
Misschien zou feyenoord dan zelf ook weer eens een club van internationale allure moeten worden. Ik snap wel dat een bedrijf dat ook in het buitenland opereert niet geassocieerd wil worden met een club die kansloos wordt uitgeschakeld door Trencin.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:13
Leuk voor PSV
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6455
maandag 25 maart 2019 om 14:13
'Metropoolregio Brainport Eindhoven'

Dat moet wel een wijd shirtje worden dan
Vind ik leuk
Pecunia +41
maandag 25 maart 2019 om 14:13
Metropoolregio Brainport Eindhoven...

Wat een onzinnaam. Niet om PSV of Eindhoven of zo. Overal zie je die stomme, hijgerige namen.

En ja, ik ken de argumenten wel hoor. Regio met veel innoverende bedrijven, de technische universiteit. Het zal allemaal wel. Ik vind het grote bullshit.

Zondag weer lekker naar het Mac3Parkstadion ;-)
Vind ik leuk
Loep23 +79
maandag 25 maart 2019 om 14:15
Ben wel heel erg benieuwd wat het bedrag word per jaar
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
maandag 25 maart 2019 om 14:18
PSV mag vanaf nu wel spelers alla Verhoeven in dienst gaan nemen, anders past het niet op het shirt! Pizza!

Maar mooi nieuws voor ze!
Vind ik leuk
Tinus040 +210
maandag 25 maart 2019 om 14:18
Ik was even bang dat dit wel erg lelijk zou worden op het shirt, maar zoals het er nu naar uitziet valt dit reuze mee.. (zie PSV instagram voor een preview). Goed nieuws voor PSV!
Vind ik leuk
Het Brein +4924
maandag 25 maart 2019 om 14:19
Cool, zowel het idee als de naam. Goed gedaan.
Vind ik leuk
Cappie +7998
maandag 25 maart 2019 om 14:20
Philips stond goed.
Energiedirect was al minder.
Metropoolregio Brainport Eindhoven ziet er niet uit.

Sorry. En dat zeg ik als PSV-supporter.
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
maandag 25 maart 2019 om 14:23
Tja, uit de naam blijkt in ieder geval dat ze het koppie er proberen bij te houden! lol
Vind ik leuk
Isakson +727
maandag 25 maart 2019 om 14:20
It' a Beautiful Day like U2 sings 🌹
Vind ik leuk
Pvm9 +1058
maandag 25 maart 2019 om 14:21
Benieuwd naar de hoogte. Verder snap ik niet wat hier baanbrekend aan is. Mvv heeft een paar jaar geleden ook meerdere bedrijven als shirtsponsor gehad. Ze wisselden dan om de zoveel wedstrijden op de shirts.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:52
Ja alleen zijn dit m.n. de bedrijven die eraan bijdragen dat Eindhoven de slimste regio van Nederland is en wordt gezien als de europese tegenhanger van Silicon Valley. Dus iets groter als jullie groenteboer, friteszaak enz.
Vind ik leuk
Pvm9 +1058
maandag 25 maart 2019 om 14:59
Alleen maar meer benieuwd naar de hoogte, dan mag je toch wel een recordbedrag verwachten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:02
Heb jij al iets over gelezen dan. Het is baanbrekend omdat dit allemaal heel grote bedrijven zijn uit regio Eindhoven en dit samen doen
Vind ik leuk
Pvm9 +1058
maandag 25 maart 2019 om 15:05
Nee daarom zeg ik ook dat ik er benieuwd naar ben
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:04
Amsterdam staat vierde op een ranglijst van beste techsteden in de wereld.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:42
Wakker worden ik heb het over technologische ontwikkeling niet over wat trendjes.
Vind ik leuk
Lebowski +713
dinsdag 26 maart 2019 om 22:41
dan wordt het wel eens tijd om een technisch ontwikkelende speler van dat geld te kopen die er meteen staat. Wie zou je willen kopen voor 5,5 M en 1 M jaarsalaris incl. bonussen?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 22:44
Jij bent tenminste wel wakker Dude!!!
Vind ik leuk
Lebowski +713
dinsdag 26 maart 2019 om 22:49
Sure! Van Ginkel kan wellicht nog steeds een optie zijn toch? Die wil wel denk ik?
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 07:48
Helemaal mee eens dat is een speler die PSV mist dit jaar.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6386
maandag 25 maart 2019 om 14:23
6,5 miljoen per jaar, doe je niet slecht, alleen nog niet zo goed als Ajax
Vind ik leuk
Tinus040 +210
maandag 25 maart 2019 om 14:25
Hoe kom je aan dit bedrag?.. Nog nergens iets gelezen over een dergelijk bedrag..
Vind ik leuk
Ruud1987 +6386
maandag 25 maart 2019 om 14:26
ze zeggen dat het meer is, maar doen geen uitspraken erover, dan weet je dat het niet heel veel meer is :P

is gewoon politiek.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:43
Toch nog even die sneer van nog niet zo goed als Ajax ! Alleen verschil is PSV pakt titels dus in dat opzicht doet ze het nog niet zo goed als PSV
Vind ik leuk
Ruud1987 +6386
maandag 25 maart 2019 om 14:46
jazeker dat doen ze bij PSV top! gefeliciteerd daarmee, waarschijnlijk dit seizoen weer want ze hebben het volledig in eigen hand.

Alleen ook daar lopen ze ook nog achter op Ajax :P
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:54
Ja ga je lekker met je fake news.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:58
18 miljoen per jaar .
Vind ik leuk
Ruud1987 +6386
maandag 25 maart 2019 om 15:02
hahahah :P vind jouw reactie veel leuker dan die van de rest :D
Vind ik leuk
jari11 +5319
maandag 25 maart 2019 om 14:24
Hele goede deal lijkt me zo!
Je kan veel zeggen, maar Eindhoven is geen metropool regio toch? xD
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:57
want ?
Vind ik leuk
Optelsom +810
maandag 25 maart 2019 om 14:27
Super nieuws👍
Vind ik leuk
PSV POWER +17
maandag 25 maart 2019 om 14:32
Nu zal er ook een nieuw High tech stadion komen denk ik bij het vliegveld. Let maar op.
Vind ik leuk
jari11 +5319
maandag 25 maart 2019 om 15:00
Zou jammer zijn, jullie stadion zit naast het centraal station middenin een woonwijk. Dat zie je niet vaak meer!
Vind ik leuk
AFP +3786
maandag 25 maart 2019 om 14:33
Mooi voor PSV.
Gefeliciteerd, alleen nu nog het mooie op het veld laten zien.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:35
Zo...da's tenminste geen half werk ! Goed gedaan Franske ;-)
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:36
Ze krijgen allemaal xxxxxl shirts anders pat het niet .
Vind ik leuk
cornelisse +258
maandag 25 maart 2019 om 14:40
Goed voor NL voetbal alleen peanuts vergeleken Engeland Spanje
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:41
Mogen wel allemaal grote maatjes bestellen dan, wil je dat op je shirt kunnen zetten
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:42
Eindhoven de gekste en de slimste !!!! 😜
Vind ik leuk
michelhx +4695
maandag 25 maart 2019 om 14:46
Metropoolregio mag er van mij af op het shirt. Brainport Eindhoven volstaat denk ik wel. Verder een mooie deal. Er werd eerder gemeld dat elke partner 1,5 miljoen op jaarbasis inlegt, dus gemakshalve ga ik er vanuit dat er nu 7,5 miljoen euro binnen komt op jaarbasis.

Preview shirt op
https://www.psv.nl/nieuwspagina/artikel/psv-sluit-uniek-partnership.htm
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 14:47]
Vind ik leuk
Ron83 +623
maandag 25 maart 2019 om 14:46
Ik zou voor dat logo gaan op het shirt >O dat is mooier dan de lange tekst.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 14:52]
Vind ik leuk
Peter12345 +612
maandag 25 maart 2019 om 14:51
Vind het wel een mooie sponsor als je kijkt naar uitstraling.
Zijn grote bedrijven die allemaal een grote link met regio Eindhoven hebben en ze passen op een of andere manier allemaal qua gevoel bij PSV.

Bedrijven waar de burgers in regio Eindhoven vaak trots op zijn.
Ben benieuwd wie er de komende jaren bij komen en/of vertrekken als sponsor.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:55
18 miljoen per jaar niet slecht .
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:37
*5 miljoen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:50
jaloerse reactie
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:18
Net zoals jouw reactie een reactie is gebaseerd op leugens. PSV krijgt bij lange na geen 18 miljoen, niet eens de helft.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:45
Let op je neus groeit👃 weer met je fake news.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:56
5 miljoen is het dus, dus ik had toch gelijk :-)
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:04
Het is veel meer dan dat maar ga door met je fake news pinokkio
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:55
Braindead
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:57
Wij hebben geen 13 jaar nodig klaar en dat is een feit! Niet zo dom lullen verder. Heel dom van die ajaxkneusjes die oppeens stoer doen omdat ze er eindelijk weer is bij zitten! Hahahaha dat is voor psv gewoon iets wat vaker voor komt dan bij de joden. Is het duidelijk nu? Of dringt mijn punt nog niet door in je domme botte harses.. IQ van een vistick heb je. Verder nog wat? Dwaas.
Vind ik leuk
voetbal@com +1100
maandag 25 maart 2019 om 14:58
Top.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:07
Prima, altijd goed als de concurrent meer poen te besteden heeft, ze zullen echter nog steeds financieel flink achter de feiten lopen, maar dat is niet erg, elkaar blijven uitdagen om verder te groeien, hopelijk kan Feyenoord eindelijk eens mee gaan doen.
Vind ik leuk
voetbal@com +1100
maandag 25 maart 2019 om 15:09
Top, bedrag is gewoon niet interressant, of het nu hoger of lager is,
het gaat om de uitstraling en waar PSV nu bekend wordt.

Geloof maar dat PSV terugkomt in een reclame filmpje van Jumbo met Max
Geloof maar dat ASML toonaangevend is in de computertechnologie.

VDL een kleine 17000 werknemers heeft en zich 99% alleen vestigd in Brabant en Philips, dankzij dit bedrijf kun je voetballen in de avond en weet je via een mri scan precies hoe het met je gezondheid staat.

Niet slecht voor een provincieclubje.

Dit zijn gewoon fantastische innovatieve bedrijven.

Top.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:13]
Vind ik leuk
JoeyC +4441
maandag 25 maart 2019 om 15:10
En meer geld en het staat mooier op het shirt. Win-win.
Vind ik leuk
Bizzy +22878
maandag 25 maart 2019 om 15:15
Katching $$$.... lekker hoor. Mijn dag kan niet meer stuk.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:20
Het shirt wordt er alleen wel iedere keer lelijker op met die nieuwe sponsoren, eerst al toen ze het shirt vol hingen met sponsoring op oa de rug en nu met een half boekwerk aan tekst op de buik.
Vind ik leuk
yuuup +11204
maandag 25 maart 2019 om 15:22
De kleuterschool is weer uit. Man man man wat een niveau hier.
Vind ik leuk
Smithsonian +45263
maandag 25 maart 2019 om 15:22
Nou gefelicteerd psv!
Vind ik leuk
harrie v. +751
maandag 25 maart 2019 om 15:42
Ooit stond er het trotse merk Philips op. Nu hebben ze al 2 van die kutmerken erop staan waar ze in het buitenland nog nooit van gehoord hebben. Nog ff en Philips heeft zich voor altijd teruggetrokken. Begon al ermee dat ze ooit het hoofdgebouw naar Amsterdam verhuisde.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:54
Harrie Philips is nu ook nog ( weer) gewoon sponsor. Philips zal zich voorlopig niet terugtrekken uit PSV maar staan wel wat meer op de achtergrond wat ook meer ruimte geeft aan andere sponsoren. Dat zie je nu wel weer . Wees blij.
Vind ik leuk
Emnu +8288
maandag 25 maart 2019 om 15:54
Brainport... totdat de conjunctuur weer ns wisselt, wordt t de Brainfart.

Leuk, dat geld, gefeliciteerd, is alleen maar goed voor t Nederlandse voetbal, laat Ajax en PSV zich maar naar steeds grotere hoogtes duwen, ben ik helemaal voor.

Komt echter wel n beetje desperaat over, als ik eerlijk mag zijn.

Omdat ze niks anders konden vinden, zijn de grote jongens uit de buurt maar met de pet rond geweest, omdat t anders zo zielig is in vergelijking met Ajax.

Zoiets...
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:55]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:01
Lijkt op een mooie deal!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:11
Goede deal voor Psv. Ergens weten ze toch altijd wel weer creatief te handelen. Trouwens offtopic; heeft het PBC weer internet speeluurtje? Veel reacties lijken echt door mensen met een psychologische afwijking geschreven te worden.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:03
gemeente geld dat eigenlijk voor de arme van Eindhoven bedoelt is!
Vind ik leuk
wil +1372
maandag 25 maart 2019 om 16:55
Als je in de krant leest dat personeel van Jumbo in onvrede leeft over hun salaris is het toch niet te verkopen om sponsor te worden.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:00
denk dat de gemeente Eindhoven weer miljoenen gemeentegeld in PSV pomp met een om weggetje!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:48
Want a snicker !!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:04
Geweldig gedaan PSV mijn geluk wensen aan iedereen ook mijn wensen aan alle bedrijven die hier aan mee doen.
Vind ik leuk
bert +706
maandag 25 maart 2019 om 17:08
En nog een paar lantaarnpalen op de hertgang verkopen aan de gemeente 5.000 000 per lantaarnpaal..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:38
PSV is de club in NL. Giganten van bedrijven als sponsoren, winnen bijna jaarlijks de titel. Ajax heeft de geschiedenis mee, voor de rest proberen ze aan te haken door geld over de balk te smijten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:18
12 miljoen super deal toon top
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:56
Dat gaat Jumbo klanten kosten.....
Vind ik leuk
AFCA9 +808
maandag 25 maart 2019 om 19:39
Is dit breaking?, echt niemand boeit dit
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:52
Dan moet je niet reageren ✏️.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:06
Over Hoeveel miljoenen praten we dan per jaar ?? En voor hoeveel jaar zijn die bedrijven bereid om sponsorgeld te betalen ???
Vind ik leuk
Isakson +727
maandag 25 maart 2019 om 20:21
Wordt niets over gezegd zie het stukje zelf maar het is substantieel meer dan de huidige shirtsponsor betaald heeft.
Vind ik leuk
Benniewies +6177
maandag 25 maart 2019 om 20:45
Goh ik lees net een paar reacties.
Gaat hier om PSV en zijn deals, gaat gelijk weer over Ajax, door de psv-ers zelf
Vind ik leuk
Koekie1970 +1909
dinsdag 26 maart 2019 om 00:01
Kijk eens dat doet PSV goed.

Off Topic:
@VP Ban nu eens die trol Japie.... met zijn zoveelste account.