Nieuws uit Groningen: na Spijkerman ook Hoekstra weg als assistent Buijs

Nieuws uit Groningen: na Spijkerman ook Hoekstra weg als assistent Buijs

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 14:45ma 25-03-2019 om 14:45

Peter Hoekstra is bezig aan zijn laatste maanden als assistent-trainer van FC Groningen. De voormalig linksbuiten bevestigt in gesprek met RTV Noord dat hij stopt. Mogelijk blijft Hoekstra in een andere functie verbonden aan de club. 

De 45-jarige Hoekstra begon in 2008 bij Groningen als jeugdtrainer. Dit is zijn derde seizoen als assistent. Eerder werkte Hoekstra als rechterhand van Ernest Faber. Momenteel werkt hij samen met hoofdtrainer Danny Buijs. Het contract van vijfvoudig Oranje-international loopt af. 

Hoekstra, die tijdens zijn actieve loopbaan voor onder meer PSV, Ajax en Stoke City speelde, laat aan RTV Noord weten dat hij 'mogelijk in een andere rol wel aan FC Groningen verbonden blijft'. 

De technische staf van Groningen krijgt komend seizoen hoe dan ook een ander gezicht. Eerder werd al bekend dat Hennie Spijkerman afzwaait. Hij liet De Trots van het Noorden in januari weten dat hij voor een buitenlands avontuur kiest. In de tussentijd werd Sander van Gessel aan de staf van Buijs toegevoegd

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 14:58
oei.....dat gaat hard daar in de Euroborg!
Vind ik leuk
Koeien +4222
maandag 25 maart 2019 om 15:21
Hitachi capital mobili.... ok fakkit, Euroborg.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 15:00
Wordt een compleet nieuwe staf voor Buis dus volgend jaar, ben benieuwd.
Vind ik leuk
NvC +9670
maandag 25 maart 2019 om 15:06
Juist nu het goed loopt zou je de boel samen willen houden.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 15:08
Lijkt mij ook, misschien liggen Hoekstra en Buijs elkaar niet zo.
Vind ik leuk
NvC +9670
maandag 25 maart 2019 om 15:10
Ja dat zou kunnen. Maar ze halen samen wel een prima rendement uit dit elftal. Ik zou het mooi vinden als nog de playoffs kunnen halen.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 15:12
Ja ze zeggen never change a winning team, nu beginnen ze wel die het aansturen te veranderen.

Ja al denk ik dat het niet haalbaar meer is voor Groningen, maar bij de ED weet je 1 ding zeker, niks is zeker ;)
Vind ik leuk
NvC +9670
maandag 25 maart 2019 om 15:18
Ja klopt. We gaan het zien. Wat wel zeker is is dat ze niet degraderen. ✌️
Vind ik leuk
Tim +5043
maandag 25 maart 2019 om 16:40
Zal er meer aan liggen dat zijn zwager volgend jaar zijn baas is.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 16:41
Dat moet je niet willen inderdaad ;)
Vind ik leuk
Metal +3479
maandag 25 maart 2019 om 16:12
Of je constateert dat het nog beter kan als de Technische Staf elkaar beter aanvult. Buys wilde graag Joop Gall, zou hij dan toch nog komen? Hoekstra lijkt me een hele goede voor de jeugdopleiding. Talentjes beter maken met individuele (techniek)training ofzo.
Vind ik leuk
Romario9 +13993
maandag 25 maart 2019 om 15:07
Misschien krijgt ie nu zelf wat inspraak in de samenstelling van z’n staf ipv dat de assistenten vanuit de club door z’n strot worden geduwd zoals met Spijkerman en Hoekstra het geval was.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 15:11
Dat zou ook kunnen, maar volgens mij kreeg hij ze niet door de strot geduwd hoor.
Vind ik leuk
Romario9 +13993
maandag 25 maart 2019 om 15:14
Buijs wilde iig Spijkerman niet, hij wilde Joop Gall. Maar dat wilde Jans niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:16]
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 15:17
Oke, dank voor de info
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:51
Nou zo'n zuurpruim had ik ook niet graag naast me.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 15:52]
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1220
maandag 25 maart 2019 om 16:54
Joop Gall en Martin Drent naast Buijs! Wordt het toch nog gezellig op de bank 😁....... en na de wedstrijd😜🍻
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
maandag 25 maart 2019 om 20:07
En Hansje Visser heeft net zijn contract laten ontbinden bij Roda. Kan die mooi de plek van Hoekstra innemen.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1220
dinsdag 26 maart 2019 om 14:26
Dat is een goede optie idd. Die is hier van harte welkom. In het Oosterpark menig maal voor hem op de stoelen gestaan!
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
dinsdag 26 maart 2019 om 18:57
Klopt. Eerste Divisie was kloten maar het duo Visser/Drent maakte veel goed.
Vind ik leuk
Farmer +15003
maandag 25 maart 2019 om 17:40
Hmm, dénk dat Hoekstra een aanbieding om hoofdcoach te worden, heeft gekregen....

T wordt even anders gebracht hier voor de clicks maar....Hij zat al járen bij de club in die zin.. heeft zich doorontwikkeld van jeugdtrainer tot assistent coach voor meerdere jaren. Hij zou best zo'n stap kunnen maken.
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 25 maart 2019 om 18:23
Spijkerman zwaait...
goed de banden controleren voor je wegrijdt.
Vind ik leuk
Isakson +656
maandag 25 maart 2019 om 20:16
Ik vind Buijs een heel goede coach en heeft nu na een goede reeks het vertrouwen en daarmee zeggenschap afgedwongen. 👍respect moet je afdwingen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 01:27
jopie gall volgend jaar erbij als assistent ??????????????????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws