Bijltjesdag in Breda: contracten van Te Vrede en zeven anderen formeel opgezegd

Bijltjesdag in Breda: contracten van Te Vrede en zeven anderen formeel opgezegd

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 17:10ma 25-03-2019 om 17:10

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 17:12ma 25-03-2019 om 17:12

Acht spelers van NAC Breda hebben te horen gekregen dat hun contract formeel is opgezegd. Clubs moeten volgens de richtlijnen van de CAO voor contractspelers vòòr 1 april duidelijkheid geven over aflopende verbintenissen. 

Via de officiële kanalen meldt NAC maandag dat aan Giovanni Korte, Gianluca Nijholt, Grad Damen, Fabian Sporkslede, Theo Zwarthoed, Mitchell te Vrede, Bart Meijers en Richelor Sprangers is medegedeeld dat hun aflopende contract formeel is opgezegd. 

'Gezien het onduidelijke perspectief met betrekking tot de competitie waarin NAC volgend jaar uitkomt en in afwachting van de invulling van een nieuw technisch management, is in samenspraak met de directie besloten om de betreffende contracten voor dit moment formeel op te zeggen', voegt de hekkensluiter van de Eredivisie daar aan toe.

'De formele opzegging van het contract wil echter niet betekenen dat de spelers in de nabije toekomst niet alsnog een aanbieding ontvangen om bij de club te blijven.'

Te Vrede (27, rechts op de foto) is momenteel topscorer van NAC, met negen treffers in 22 Eredivisie-duels.  

Plaats een reactie

FR1908-1992 +1606
maandag 25 maart 2019 om 17:14
Logisch ook, al zullen ze er niet om rouwen!
Vind ik leuk
InternetHeld +4389
maandag 25 maart 2019 om 17:39
Te Vrede zal niet tevreden zijn.
Vind ik leuk
JonathanAjax +11652
maandag 25 maart 2019 om 19:52
Ik vind Te Vrede echt een prima aanwinst voor een subtopper! Az kan een goede spits gebruiken.
Vind ik leuk
InternetHeld +4389
dinsdag 26 maart 2019 om 16:37
Was je dronken toen je dat schreef? Je gaat namelijk nogal over de schreef.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 17:14
Begrijpelijk, eerst moeten ze bij NAC weten wat ze te besteden hebben en in welke competitie voordat je voorstellen gaat doen een komend seizoen.
Vind ik leuk
RenW +5709
maandag 25 maart 2019 om 19:23
Komt de motivatie alleen maar ten goede,
voor de rest van het seizoen. Of niet.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:15
Wat was ie slecht voor Feyenoord.
Vind ik leuk
mason +2417
maandag 25 maart 2019 om 17:50
Bij Heerenveen was ie nog slechter. Totaal niet afgetraind en zeer matig.
Vind ik leuk
kees ee +1075
maandag 25 maart 2019 om 17:55
. . heeft inmiddels wel een hoop geleerd misschien ??
Vind ik leuk
mcmodd +28707
maandag 25 maart 2019 om 17:16
Het is dus ook geen wonder dat Ruud Brood vooreerst niet langer dan dit lopende seizoen zich wilde vastleggen.
Vind ik leuk
Busk +2145
maandag 25 maart 2019 om 17:20
Dit is de normale gang van zaken, bij iedereen met een aflopend contract.

Als je dit niet doet , komt kan een club in de problemen komen. ( Zonder bericht kan een speler (makelaar) eisen dat het contract stilzwijgend verlengd wordt , in hetzelfde concept)

Ze zullen dus om te tafel moeten gaan zitten.
Of niet, en elders een club gaan zoeken.
Vind ik leuk
NvC +9670
maandag 25 maart 2019 om 17:24
Logische beslissing. Financieel gaan ze flink achteruit in de KKD.
Vind ik leuk
tikkietoe +6444
maandag 25 maart 2019 om 17:37
Hopenlijk heeft NAC in de doorlopende contracten lagere salarissen geregeld voor in de Eerste Divisie.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 17:43
Goedzo er moet nodig de bezem door bij NAC
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:51
Dat doen ze al vele jaren op rij, het is iedere keer bijltjes dag, iedere keer moet de financiele huishouding op orde gebracht worden, iedere keer moeten er nieuwe spelers, een andere staf, een andere td en een andere directie komen .

NAC heeft 1 iemand nodig, 1 man (of vrouw) die die toko gewoon gaat runnen als een bedrijf, zakelijke beslissingen de bovenhand laten voeren en niet sentimenten van supporters die nu willen winnen, waardoor er iedere keer onverantwoorde beslissingen genomen worden.

Laat er nou eens iemand op staan die eerst met Toon in Eindhoven gaat praten, vervolgens een bakkie gaat drinken met Jan Smit en hem vraagt naar zijn tijd bij Heracles, die daarna nog even langs PEC, Excelsior en Alkmaar rijdt om bij die clubs ideeen op te doen over wat gezond beleid inhoud om vervolgens al het geleerde bij NAC in de praktijk te brengen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:48
Zoveelste wanbeleidsdag. Wordt tijd dat die club gewoon opgedoekt wordt, het is niet meer te redden, de ene na de andere dwaas zonder visie loopt naar binnen om vervolgens via de achterdeur het brandende pand te verlaten... *Kuch* Van Hooijdonk *Kuch*.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10917
maandag 25 maart 2019 om 17:54
Dus als het even minder gaat moet de club maar meteen opdoeken. Dan hou je over 10 jaar geen clubs meer over
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:57
Even? Dit is al vele jaren aan de gang, iedere keer weer komt er iemand orde op zaken stellen en reorganiseren. Hoe vaak blijf je dat nog doen alvorens je beseft dat je iemand nodig hebt met visie die gewoon gezond verstand gebruikt in plaats van supporters motieven hanteert?
Vind ik leuk
Johnny Cash +10917
maandag 25 maart 2019 om 18:07
Ok ben ik wel met je eens dat er veel veranderd moet worden. Maar nac is noad, nooit opgeven altijd doorzetten. Dus blijven vechten hopen op betere tijden.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:12
Vechten voor war? Waarom er nog energie in steken, als het toch geen zin heeft? De energie kan aan iets beters besteed worden. Fc ROOZENDAAL bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:41
dit is gewoon normaal bij aflopende contracten hoor.... anders zit je er eenzijdig aan vast
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:10
Prima en logisch in dit stadium. Ruimte houden voor volgend jaar. Van het lijstje is Te Vrede de enige die volgend jaar van échte meerwaarde zal zijn. Rest is prima vervangbaar.

Afloop seizoen staat wel vast, tenzij......
Vind ik leuk
Cantonoy +61
maandag 25 maart 2019 om 19:03
Non nieuws. Dit gebeurt regelmatig en overal
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:24
Volgend jaar voor in doel halen Kortsmit die is transfervrij want Sparta heeft ze contract opgezegd.
Rechtsback : haal Owusu op bij de Graafschap
Centrale verdediger : Per Schuurs huren
Centrale verdediger : Geertruida huren
Linksback : Drenthe transfervrij van Sparta
Voor het middenveld probeer je te halen Bryan Smeets van Oss , en probeer Burger te huren van Feyenoord , en huur bij ons Ekkelenkamp.
Voorrin haal je die van Telstar op Ondaan voor in de spits haal je die spits van MVV past wel bij NAC en als linksbuiten zou ik proberen te halen ook van MVV Schrooijen
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 22:25]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:34
Dus NAC is nu gedegradeerd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws