'Het is een goede loting, ik denk dat Juventus Ajax fysiek kan slopen'

'Het is een goede loting, ik denk dat Juventus Ajax fysiek kan slopen'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 17:43ma 25-03-2019 om 17:43

Juventus kan Ajax in de kwartfinale van de Champions League 'slopen op fysiek vlak'. Dat zegt Andrea Pirlo maandag, in gesprek met La Gazzetta dello Sport. 

Pirlo, voormalig middenvelder van Juve, weet dat de kampioen van Italië dit seizoen alle pijlen heeft gericht op succes in de Champions League. "Europa is nu het doelwit van Juventus. De mentaliteit is veranderd. Cristiano Ronaldo besloot om te komen en zijn hele leven te veranderen, hij is enorm gemotiveerd en het heeft hem amper tijd gekost om zich aan te passen."

Na het verslaan van Atlético Madrid in de vorige ronde van het miljardenbal wacht nu een tweeluik met Ajax. "Ik denk dat Juventus Ajax op fysiek vlak kan slopen. Het is een goede loting. Ajax won weliswaar van Real Madrid, maar Real speelde erg ongeorganiseerd. Dat zal Juve niet gebeuren. Dit Juventus kan de Champions League winnen, maar ze moeten niet dezelfde fouten maken als in het heenduel met Atlético."

De heenwedstrijd tussen Ajax en Juventus in Amsterdam staat op het programma voor 10 april. Zes dagen later wordt de return gespeeld in het Allianz Stadium van De Oude Dame. 

Poll

Wie bereikt de halve finale?

(2535 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 17:44
Gewoon afwachten! Dat dachten die Madrilenen ook!
Vind ik leuk
Geeltje +2045
maandag 25 maart 2019 om 17:45
Als Ajax gaat spelen net als tegen Real, geef ik ze een goeie kans.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:54
Als Real tegen Willen II gaat spelen zoals tegen Ajax, geef ik Willem II ook een kans.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:07
Als de prestatie van Ajax niet bijzonder is volgens jou, waarom laat de rest van NL dan nooit wat Europees zien?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:21
Die treffen Bayern en Real helaas niet wanneer het daar crisis is. Je moet niet gaan denken dat Ajax wereldtop is nu ze een ronde verder zijn gekomen. Koester het en geniet ervan.
Vind ik leuk
Jozef +45094
maandag 25 maart 2019 om 19:29
Doen we ook.

Maar als ik het goed begrijp moeten we in een hoekje zitten beven, zwijgen en een pak slaag afwachten...

Ajax is natuurlijk geen wereldtop en op wat schreeuwerds na zegt geen Ajacied dat. Dat Ajax nog kans heeft is echter een feit. Er moet namelijk nog gespeeld worden.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:31
Ach dit is zo makkelijk.
Het team Ajax heeft een fantastisch resultaat neergezet tegen een tegenstander die aardig arrogant was.

En ook tegen Juve zijn we niet kansloos Kerim
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:29
Het lijken wel papegaaien hier. Allemaal roepen ze dezelfde onzin. Sommige clubs hebben al 14 wedstrijden op rij pech in de CL dat ze alleen maar teams in topvorm tegenkomen.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 20:30]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:42
En er zijn clubs die denken bij de Europese top te horen ook al plaatsen ze zich maar eens in de 13 jaar voor de 2de ronde CL.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:45
Er zijn ook clubs die al 30 jaar niet een Europese finale halen. Er zijn ook clubs die nooit 4e worden in de poule.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:52
Maar er zijn dan ook geen topclubs die al 1066 dagen niet meer bovenaan hebben gestaan.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:00
Er zijn ook een helebooel mensen in de wereld wie niet weten wie de kampioen is in de Eredivisie. Maar die wel allemaal gezien hebben hoe een club maar 4 punten pakt in 12 wedstrijden in Europa.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:40
Ondanks een leuk begin val je nu in herhaling.
Vind ik leuk
Jozef +45094
maandag 25 maart 2019 om 22:33
Over herhalingen gesproken....

Laatste overwinning PSV in CL meer dan 1066 dagen geleden...

Flauw zijn is niet moeilijk dus...

Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:46
Ach ja we schrijven beide onzin op. Eigenlijk zijn we gewoon kansloos bezig:)
Vind ik leuk
Jozef +45094
maandag 25 maart 2019 om 22:48
Ach, dat gebeurt.

Ik neem niemand wat kwalijk, want ik sprong toch vrolijk bij?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:51
Dat was een panklare assist waar ik alleen maar mn hoofd tegen aan moest zetten. De treffer komt voor 80% op jou naam.
Vind ik leuk
vierde-ster +8751
maandag 25 maart 2019 om 17:48
Laten ze maar denken dat we geslacht kunnen worden des te gemotiveerder we voor de dag komen
Vind ik leuk
FRChamp +2508
maandag 25 maart 2019 om 19:14
Madrid was niet in goede doen, dat is Juve wel. Maar Ajax maakt wel kans om te winnen, omdat ze erg gretig zijn in de CL.
Vind ik leuk
pvdsmissen +1040
maandag 25 maart 2019 om 19:58
Juist!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:05
Kans om te winnen geloof ik niet werkelijk. Te veel spelers zijn overduidelijk moe. En op gegeven moment is dat niet meer met wilskracht te compenseren. Dan maakt je lijf vanzelf fouten.
Ik verwacht daarom over twee wedstrijden verlies van Ajax. Juventus heeft ook een bredere selectie.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:45
Laat ze maar praten deed real ook...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:47
Zijn natuurlijk wel twee verschillende situaties. Ik snap sowieso niet waarom mensen altijd alles maar willen vergelijken terwijl ieder mens, iedere situatie en ieder moment dus altijd anders is.

Juve steekt in een veel betere vorm en hebben tevens Ronaldo, dat zal voor Ajax een flinke kluif worden. Misschien moet Veltman in de eerste wedstrijd Ronaldo gewoon meteen door tweeen zagen, dan maken we misschien kans.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:01
Als je veltman opstelt kan je net zo goed gewoon met 10 man spelen haha 😂😂
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 18:02
In je tweede alinea trek je zelf ook de vergelijking. Niemand van ons kan in de toekomst kijken, dus vergelijk je het met het verleden om een goede voorspelling te maken. De wedstrijden tegen Real zijn op het moment het beste vergelijkingsmateriaal.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
maandag 25 maart 2019 om 18:50
Dat weten alle Ajacieden, die zijn wel zo realistisch. Maar we zijn niet zoals PSV die vanaf dag 1 van de loting lagen te janken dat ze zo'n zware poel hadden geloot. Dat is het verschil, als je er zelf niet in gelooft, win je nooit wat!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:45
Tuurlijk, gewoon wat pep bij de doktor halen, zo doen ze dat bij Juve....
Vind ik leuk
Jozef +45094
maandag 25 maart 2019 om 19:31
Kunnen wij ook.

En ontkennen nog beter.😁
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:49
Stom gelul
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:45
We gaan het zien, maar Ajax heeft zeker een kans!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:55
Statistisch gezien heeft Willem II ook kans om in 4 jaar de CL te winnen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:08
Laat de rest van NL maar eerst eens een rondje overleven in Europa.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:22
Zorg er nu maar een voor dat men kampioen wordt. Jaren niks behaald. Jullie zijn best goed.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:27
We kennen ook clubs die al ongeveer een half seizoen aan wedstrijden niet gewonnen heeft in de CL. Volgend seizoen op naar de 20! Ik heb er alle vertrouwen in.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 01:41
Waar kan ik tekenen?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
maandag 25 maart 2019 om 17:45
Sowieso. Snuif erin, en gaan.
Vind ik leuk
AZVork +3032
maandag 25 maart 2019 om 17:45
Oei Pirlo. Dit willen ze niet lezen hier.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:46
Je club kan op elke positie een hulk hebben ten opzichte van de tegenstander, maar het gaat uiteindelijk wie er het best mee om gaat en wie er het vaakst scoort! Ik wens Ajax veel succes, doe het voor het Nederlandse voetbal! 🇳🇱
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 17:47]
Vind ik leuk
Champ +576
maandag 25 maart 2019 om 17:46
Heb ik vaker gehoord.
Enige serieuze probleem is Ronaldo.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 17:49]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:53
Dat is nogal een probleem.
Vind ik leuk
Champ +576
maandag 25 maart 2019 om 19:36
Ja, precies.
Vind ik leuk
Muscles +2083
maandag 25 maart 2019 om 17:47
Zeg Pirlo, Ronaldo loopt in minuut 10 tegen de Ligt aan en gaat dan gestrekt het veld af😂🤣🤣
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:50
Als Matthijsie die Ronaldo ff ombeukt en zn ego verlaagt, krijgt ie een enorme respect-boost van mij 👌
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:52
Matthijs kan een aanloop van 100 meter nemen en proberen Ronaldo om ver te beuken: mission impossible.
Vind ik leuk
MN223 +1750
maandag 25 maart 2019 om 18:27
Kans is groter dat De Ligt gestrekt gaat, nog voordat Ronaldo tegen hem aan loopt...
Vind ik leuk
Muscles +2083
maandag 25 maart 2019 om 18:48
Hahaha, bij Real Madrid vielen ze ook lekker uit. Wie het doet interesseert mij niet. Forza AFCA
Vind ik leuk
MN223 +1750
maandag 25 maart 2019 om 20:17
Real Madrid? Ik had het over Nederland-Duitsland
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
maandag 25 maart 2019 om 17:51
Te hopen is dat Ronaldo het wederom onderschat
en denkt dat hij het dan wel in de 2de wedstrijd weer goed kan maken.

Lijkt me dan slim om Taglifico op CR7 te zetten.
Vind ik leuk
JWK +846
maandag 25 maart 2019 om 17:52
We gaan die ouwe dame ff slopen!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:46
Fijne heer ben jij zeg, als dat jouw levensmotto is xD
Vind ik leuk
JWK +846
maandag 25 maart 2019 om 19:17
😉
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
maandag 25 maart 2019 om 17:53
p.s. wanneer komt Lasse met zijn voorspelling?
Vind ik leuk
Artikia +340
maandag 25 maart 2019 om 18:05
Die kan maar beter zijn mond houden, als Ajax nog een kans wil hebben.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:53
Forza JUVE!!!
Vind ik leuk
NvC +9670
maandag 25 maart 2019 om 17:54
Ik denk dat Juve deze gewoon wint.
Vind ik leuk
3Bier +15577
maandag 25 maart 2019 om 18:51
Zo zo gewaagde uitspraak!
Vind ik leuk
NvC +9670
maandag 25 maart 2019 om 19:12
Die van jou ook! 👍
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:54
Probleem van de Italianen is dat je nooit van ze kunt winnen, alleen maar verliezen.....
Vind ik leuk
Kuip +10212
maandag 25 maart 2019 om 17:58
Toch mooi dat Ajax in de kwartfinale speelt tegen wederom zo ‘n grootmacht. Hier zal het sprookje wel eindigen, maar we hebben dit seizoen welgenoten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:05
De kans dat het hier eindigt is er zeker. Maar 2 jaar geleden tegen Schalke 04 en daarna tegen Ol. Lyon dacht ook iedereen dat. En toch bleek er steeds veerkracht te zijn en sprongen ze keer op keer over de sloot.


Wat mij betreft mogen ze die Houdini act nog een paar keer herhalen....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:57
Ik hoop dat ze winnen !
Vind ik leuk
BramJB +1291
maandag 25 maart 2019 om 17:58
Wat hou ik toch van de voetballer en persoon, Pirlo
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
maandag 25 maart 2019 om 19:49
BramJB Pirlo.

Leuke naam.
Vind ik leuk
Truth +4411
maandag 25 maart 2019 om 18:01
beide ploegen zeggen mij niks maar als ik toch zou mogen kiezen dan hoop ik op ajax ..want ik hou van de underdog !
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12580
maandag 25 maart 2019 om 18:05
Het zal een dikke spannende wedstrijd worden dat weet ik al.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:09
ruim 50 % heeft nog een spoorbiels voor z'n kop.......................
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:09
Haha let maar op Van Bommel gaat de komende jaren geen enkele prijs pakken. Ajax tijdperk is weer begonnen. En we hebben maar absoluut een voetbalderg in Nederland PSV Calimero vereniging.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2590
maandag 25 maart 2019 om 18:19
Jij wint alvast iets.
De meest domme en trieste opmerking van de week. En het is pas maandag.
Proficiat!
Vind ik leuk
3Bier +15577
maandag 25 maart 2019 om 18:53
Jezus kerel het gaat over Juve tegen Ajax en jij haalt PSV en van Bommel er weer bij. Wie is hier nou de Calimero?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:13
Hoop op 2 keer 5-0 juve
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:49
Europa League voor PSV ook jullie niveau😃
Vind ik leuk
AFP +3674
maandag 25 maart 2019 om 18:15
Wij zullen het wel zien Pirlo. Die onderschatting had Ramos ook.
Vind ik leuk
Johnnies +2793
maandag 25 maart 2019 om 18:16
Dommetje waar ben je nou joh, kom terug.😩😩😩😩
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 18:24
Ja pipo daar zal je best eens gelijk in kunnen hebben..zolang wij maar knokken als beesten en er voor gaan dan zien we wel waar het schip strand 👌
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:37
Dat zeiden ze ook van real madrid, wie versloeg de kampioen?, pipo de clown ga werken bij circus hebben de kindjes ook wat te lachen, bal is rond.
Vind ik leuk
Gammerth +288
maandag 25 maart 2019 om 18:55
Verschil met Bayern/Real en Juventus is dat Juventus wel in vorm is en ze een speler hebben die uit het niet het verschil kan maken, zeker in de Champions League, daarnaast moet Ajax de 2e wedstrijd in Turijn spelen en zie ik eerder een CR7 vs Atletico 2.0 dan een Real vs Ajax 2.0
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 05:27
Ajax speelt aardig dit seizoen maar laten we eerlijk zijn, Bayern is nu pas uit zijn dip en Real zit in een dip dus Ajax - De Dippers 2 - 0. Juventus zit niet in een dip, dus Juve gaat door. PSV had naast een moeilijkere loting(iedereen maar dan ook iedereen gaf dat toe, behalve de Ajacied)het enorme budget van Ajax niet, verre van, waardoor ze Europees niks presteerden.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
maandag 25 maart 2019 om 18:58
Mandzucic is ook zo een goeie spits✌️
Vind ik leuk
Isakson +657
maandag 25 maart 2019 om 19:02
Ik wens Juventus veel succes met slopen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:09
Ik denk dat de ervaring de doorslag gaat geven. Ajax in mijn hart maar ook Juve is mijn cluppie
Vind ik leuk
Gein +505
maandag 25 maart 2019 om 19:52
Als er een speler is die zou moeten weten dat fysiek niet de doorslag hoeft te geven is het Pirlo wel.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:55
Lekker zo blijven denken meneer Pirlo. Is de gezegde “ van een koude kermis thuiskomen” ook bekend in Italië!?!?!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:10
aan de grachten wel na 5 jaar nix ...............
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:06
Tsja, de verhalen dat Ajax kansloos is hoor ik te vaak. Voorafgaande aan het tweeluik met Real had Ajax ook geen kans.
Ajax heeft tegen iedereen kans. De druk ligt niet bij Ajax. Meer bij Juventus.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 05:33
Hahaha, Juventus verwijdert Ajax uit Europa zoals ik een stukkie kip met een tandenstoker tussen mijn tanden vandaan.
Als Ajax dit overleeft is dit dè prestatie van de 21e eeuw. Ik verwachtte ook dat Real van Ajax zou winnen, maar wie verwachtte nou dat Real zó bar slecht zou zijn...
Vind ik leuk
donderdag 28 maart 2019 om 22:41
Ajax liet Real slecht voetballen.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 20:11
Pirlo god !!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:46
Ronaldo uitgevallen .met Hamstring blessure !!
Slechtere berichten kunnen we nog niet krijgen voor eerst !!
Vind ik leuk
JohanLeo +807
dinsdag 26 maart 2019 om 01:30
Als Christiano speelt heeft Juve een kans maar dat moeten we nog even afwachten...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws