'Marokko loopt confrontatie met Messi mis en eist vijf ton terug van Argentijnen'

'Marokko loopt confrontatie met Messi mis en eist vijf ton terug van Argentijnen'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 19:28ma 25-03-2019 om 19:28

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 19:37ma 25-03-2019 om 19:37

De voetbalbond van Marokko is niet te spreken over de afwezigheid van Lionel Messi tijdens de oefeninterland tussen Argentinië en Marokko van dinsdagavond. De superster maakte eerder deze week zijn rentree in het Argentijnse shirt, maar liep tijdens het duel tegen Venezuela een blessure op.

Messi heeft inmiddels het Argentijnse trainingskamp verlaten en is terug in Barcelona. De 31-jarige linkspoot zal dinsdag dan ook niet in Tanger te bewonderen zijn voor de vriendschappelijke interland tegen Marokko. Een hard gelag voor de Marokkaanse voetbalbond, aangezien de Argentijnen vooraf beloofd hadden om met hun sterkst mogelijke team aan te treden.

Volgens RMC Sport heeft men inmiddels contact gezocht met de Argentijnse bond en om tekst en uitleg gevraagd. De Marokkanen hadden één miljoen euro over voor de komst van het Argentijnse elftal, waarvan vijf ton voor de aanwezigheid van Messi. Naar alle waarschijnlijkheid gaat de Marokkaanse bond proberen om die 500 duizend euro terug te vorderen van de Argentijnen.

Plaats een reactie

Roeptoeter +19126
maandag 25 maart 2019 om 19:33
Argentinie moet gewoon 5 ton extra vragen. Nu krijgt Marokko onze Nico met aanvoerdersband te zien.
Vind ik leuk
Nao Veure +341
maandag 25 maart 2019 om 20:33
Dit is toch te zot voor woorden, je gaat toch geen 5 ton eisen omdat iemand geblesseerd is?
Vind ik leuk
AFCA-95 +112
maandag 25 maart 2019 om 21:29
Ja dat doen de meeste ook in dit land en die krijgen het nog voor elkaar ook. Dus waarom zullen ze het niet proberen? 🤣🤣 ik snap je wel hoor 🤙🏻
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:33
.....risico van ondernemen
Vind ik leuk
SPY208 +1
dinsdag 26 maart 2019 om 22:17
Dan moet je je toch wat meer gaan verdiepen in het zaken wereldje. Klinkt voor mij meer dan te simpel voor woorden dat hij niet een half miljoen betaald gaat krijgen voor het niet opdagen vanwege een blessure. Daarbij heeft Marokko specifiek om Messi gevraagd en hier een bonus voor betaald. Als hij niet komt, dan is er toch ook geen reden voor een bonus of wel dan?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:56
Dat is ook zeker geld weer! Die ouwe gouden Nico de beest!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:08
Of de KNVB vraagt 5 ton nu Ziyech met Marokko meespeelt en niet bij Oranje. #durftevragen #geintjenatuurlijk

Ziyech speelt dus niet mee....en nu? XD
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 21:11]
Vind ik leuk
Tsja +284
dinsdag 26 maart 2019 om 02:48
Jaaaaa top...... maar wie is Nico
Vind ik leuk
Farmer +15005
maandag 25 maart 2019 om 19:33
Gaat sowieso wel een beetje ver dat er zulke bedragen betaald moeten worden om een groter voetballand ergens te laten spelen...

Dat het gastland bv garant staat voor reis- en accomodatiekosten, ok maar '5 ton voor Messi zelf', nee, dat gaat me te ver...
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5690
maandag 25 maart 2019 om 19:35
Ik vind 5 ton nog wel meevallen eigenlijk
Vind ik leuk
G.Kopf +5687
maandag 25 maart 2019 om 19:49
Idd, voor die fooi zullen ze mij niet het veld op krijgen.
Vind ik leuk
Farmer +15005
maandag 25 maart 2019 om 19:50
'Warmloop-premietje'? :P Of laat je daar je schoenveters net voor strikken?
Vind ik leuk
G.Kopf +5687
maandag 25 maart 2019 om 20:48
In de skybox met wat champagne, als ik in een goede bui ben.
Vind ik leuk
Farmer +15005
maandag 25 maart 2019 om 19:50
Ik niet. Een stukje kostendeclaratie, prima, maar er bestaat nog zoiets als de fkn EER om voor je land te mógen voetballen!

Je wordt daar al in een aardig luxe accommodatie opgevangen. Volop persbelangstelling etc etc.

Het zou wat anders zijn bv als beide naties, achteraf, een TV-recette zouden ontvangen voor bv de populairiteit ván de wedstrijd
En doe eens gek, t is een spektakelstukje van 4-5 geworden bv, 3x Messi, mooie goal van Ziyech etc... beelden de hele wereld over...
Als er dán bekend zou worden dat Argentinië en Marokko nog een TV-pot van 2 a 3 miljoen mochten verdelen... Dát is wat anders!

T zou wellicht ook een positieve insteek kunnen geven aan die 'eindeloze, en doodsaaie oefenpotjes' tussendoor; Dan spelen ze voor iets meer als 'alleen de eer'?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19126
maandag 25 maart 2019 om 19:37
Zou Messi daar zelf ook nog van mee profiteren of zou het echt naar de bond gaan.
Ook opmerkelijk dat Messi net deze periode ineens weer beschikbaar was voor Argentinie.
Vind ik leuk
Farmer +15005
maandag 25 maart 2019 om 19:51
Zoals t er staat was het 50-50, 500k naar de bond, en 500k naar Messi zelf.

Blijf het een hele aparte constructie vinden op deze manier.
Vind ik leuk
Magni Ajax +304
maandag 25 maart 2019 om 20:13
Dan heb je niet goed gelezen, want Marokko heeft 1 miljoen aan de Argentijnse bond betaald; 500k voor de aanwezigheid van het Argentijnse elftal en 500k voor de aanwezigheid van Messi. Daarvan gaat volgens mij geen cent naar de spelers. Staat ook niet in de tekst.
Vind ik leuk
Farmer +15005
maandag 25 maart 2019 om 23:55
Nee dat klopt: zo staat het er nét niet, maar hoezo is er dan wel apart vermeld dat het om 500k voor de Argentijnse bond gaat, én 500k voor Messi?

"1+1=2' toch?

Reken iig maar niet dat de lokale koffiejuffrouw dat bedrag bijgeschreven krijgt.
Vind ik leuk
Magni Ajax +304
dinsdag 26 maart 2019 om 08:34
Nogmaals, er staat niet dat er 500k naar de bond gaat en 500k naar Messi. Dat volledige miljoen gaat naar de bond. Er is enkel tussen beide bonden afgesproken dat de helft van dat miljoen variabel is voor het wel of niet meedoen van Messi. Het bedrag gaat echter volledig naar de bond.
Vind ik leuk
Farmer +15005
dinsdag 26 maart 2019 om 17:46
1 Miljoen, waarvan 500k voor de aanwezigheid van Messi.
Nee ok staat idd niet letterlijk dat Messi dat krijgt, maar verklaar eens op een andere manier waarom 1 speler zo'n uitzonderlijk hoge premie aangeslagen krjigt, waar de rest van de hele selectie, staf, en organisatie aan een gelijkwaardig bedrag staat?

"1+1=2"
Vind ik leuk
Magni Ajax +304
dinsdag 26 maart 2019 om 18:14
Haha, wat denk je zelf dat daarvoor de reden is? Bij het meedoen van Messi worden de kaarten voor die pot in 1 keer veel meer waard. Omdat de Marokkaanse bond die recettes over houdt, verdienen ze daarmee extra centen.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23122
maandag 25 maart 2019 om 19:34
Lekker dealtje..
Vind ik leuk
berwi +516
maandag 25 maart 2019 om 19:38
waanzin van die gasten om geld terug te eisen bij een blessure
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:50
Zijn die Marokkanen zo dom dat ze niet beseffen dat je een geblesseerde speler niet laat spelen?
Vind ik leuk
SPY208 +1
dinsdag 26 maart 2019 om 22:21
Nee maar wel zo slim om niet te betalen voor iets waar ze niet voor getekend hebben. Deal was simpel, Messi doet me is €450.000 extra. Hij doet om de een of ander reden niet mee dan helaas pindakaas. Hoezo moet Marokko dan ineens aan liefdadigheid gaan doen bij een multimiljonair??
Vind ik leuk
Truth +4410
maandag 25 maart 2019 om 19:53
Wat een bende bleiters !
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:54
Flikker toch op...
Vind ik leuk
voetbal@com +1072
maandag 25 maart 2019 om 20:09
Tja, eist Argentinië ook 5 ton omdat Ziyech, de Marrokkaanse Messi, niet meedoet?

Is Ziyech alweer fit of mist hij helaas de wedstrijd tegen ons PSV?
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 20:10
Marokkanen die problemen maken dat zie je eigenlijk zelden...…….
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1831
dinsdag 26 maart 2019 om 00:23
Klopt
Vind ik leuk
Farmer +15005
dinsdag 26 maart 2019 om 19:34
:P klopt, ik heb al een paar weken geen 'Opsporing Verzocht' gekeken
Vind ik leuk
SPY208 +1
dinsdag 26 maart 2019 om 22:21
Nederlanders die hypocrieten zijn, dat zie je eigenlijk zelden......
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 22:33]
Vind ik leuk
Mad Max +1289
maandag 25 maart 2019 om 20:19
Marokko wil voor een kwartje op de éérste rij zitten.
Vind ik leuk
MN223 +1750
maandag 25 maart 2019 om 20:21
Hypocriet. Ze laten zelf Ziyech niet spelen.
Vind ik leuk
Jorg Vde +629
maandag 25 maart 2019 om 20:44
Ze zijn niet anders dan hier......
Vind ik leuk
Jandieze +1035
maandag 25 maart 2019 om 20:54
Argentinië vraagt ook 5 ton terug omdat Ziyech niet meedoet. Probleem opgelost.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1831
dinsdag 26 maart 2019 om 00:24
Alsof argentinie 5ton heeft betaald zodat ze Ziyech kunnen zien spelen.
Vind ik leuk
Jandieze +1035
dinsdag 26 maart 2019 om 13:57
Geintje, M Ait Aicha.
Vind ik leuk
Hupfean +5697
maandag 25 maart 2019 om 21:09
marokko kan beter alle landgenoten terug eisen.
Vind ik leuk
Vak-DD +12831
maandag 25 maart 2019 om 21:21
En dan betalen wij die vijf ton wel 😁
Vind ik leuk
Hupfean +5697
maandag 25 maart 2019 om 21:36
Haha Ja.
Vind ik leuk
Mocro28aa +163
maandag 25 maart 2019 om 21:46
Met een paar nullen erachter zullen we er mischien nog over nadenken😁
Vind ik leuk
De kogel +46
dinsdag 26 maart 2019 om 14:22
Wie leert jullie dan neuken!? Ooh sorry dat hebben de surinamers al gedaan
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 14:24]
Vind ik leuk
Mocro28aa +163
maandag 25 maart 2019 om 21:43
Als jij een afspraak hebt dat Messi speelt en je betaalt 500duizend en hij kan om de of andere reden niet meespelen dan is dat toch hun goed recht om dat geld terug te vragen.. Ze betalen toch om hem te zien spelen en ja als tie geblesseerd is dan is dat heel vervelend.. maar k zou ook me geld terugvragen.. Het is net of je iets koopt en je krijgt maar de helft.. Ze hebben trouwens alleen om tekst en uiteg gevraag alleen VP maakt er weer een verhaal van door te zeggen dat ze boos zijn
Vind ik leuk
SPY208 +1
dinsdag 26 maart 2019 om 22:23
Precies dit! Mensen hier zijn te dom om dit in te zien. Terwijl ze zelf ook niet zouden betalen voor iemand die niet op komt dagen!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 22:30]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:49
Ziyech speelt ook niet. Misschien moet Argentinië maar 5 ton terug dan? Wat een onzin! Moet Messi dan maar spelen met een blessure?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:53
marocco moet niet zeuren hij raakt geblesseerd dus kan niet spelen dus moet argentinie zonder messi en is dus met hun sterkste 11 daar
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:00
Meeste hier zijn echt dom!!! Afspraak was als messi speelt krijgt de Argentijnse bond een halve mil als messi
speelst maar die is ny geblesseerd lijkt mij logish dat ze het bedrag terug geven
Vind ik leuk
Gerro +9577
maandag 25 maart 2019 om 23:16
Wat moeten ze dan een geblesseerde op stellen
Vind ik leuk
SPY208 +1
dinsdag 26 maart 2019 om 22:32
Daar gaat het toch niet om. Het gaat om het geld dat betaald is. Marokko eist namelijk niet dat Messi alsnog speelt maar dat het bedrag dat voor zijn komst is betaald wordt terugbetaald. Hoezo is dit zo moeilijk om te begrijpen?
Vind ik leuk
Gerro +9577
dinsdag 26 maart 2019 om 23:21
Weet niet of een blesure in deze clausule is opgenomen is dat niet het geval dan denk dat het een welles nietes spelletje word maar goed dat is hun probleem.
Vind ik leuk
JohanLeo +807
dinsdag 26 maart 2019 om 00:33
Logisch dat Messi even afscheid neemt van het Argentijns elftal. Zijn landgenoten nemen hem niet serieus als Argentijn en beschouwen hem als Catalaan. Vandaar de voortdurende onzekerheid van Messi binnen dit team en het is niet voor niks dat hij eerder al had bedankt voor verdere deelname in het Argentijns elftal.
Ik hoop dat hij zich nu concentreert op zijn rol bij Barça en zich NOOIT meer beschikbaar stelt voor het zwakke Argentinië. Het is paarlen voor de zwijnen.
Marokko heeft juridisch natuurlijk niets in te brengen als Messi afhaakt, daar kan de Argentijns bond niet verantwoordelijk voor worden gehouden.
Ook echt vervelend om te constateren dat het Marokko alleen maar gaat om een hogere recette in plaats van gedegen te oefenen.
De discipline bij de Mocro voetballers is het te zoeken en dan is het wel erg makkelijk om de schuld te leggen bij de Argentijnen.
Hoe zwak Argentinië ook is zonder Messi, het ongedisciplineerde Marokko maakt geen enkele kans tegen Argentinië met of zonder Messi, laat dat duidelijk zijn!
Vind ik leuk
Mocro28aa +163
dinsdag 26 maart 2019 om 07:58
Het gaat hier niet om de spelers van Marokko maar tussen beide bonden.. En vind t heel vreemd dat je dat erbij haalt want er zijn ook genoeg NL spelers zonder enige discipline daar gaat de discussie niet over.. En een team zonder discipline zou nooit een WK kunnen spelen en dat heeft Marokko gedaan heb die gasten met die Oranje shirts niet gezien jij wel?
Vind ik leuk
Farmer +15005
dinsdag 26 maart 2019 om 19:37
Heeft er idd niks mee te maken.

Marokko mag toch met trots terugkijken op hun WK-deelname? Jaren afwezig, en dan in 1 poule met Spanje en Portugal komen... en het ook nog bíjna reden; Hebben gevochten voor elke meter, en gestreden voor wat ze waard waren.

(Nee, neem dan... Panama bv, of Saoudi-Arabié als figurant!... Hoe dat zulke landen zich kunnen kwalificeren en naties als Italië, Zweden en Nederland dan met elkaar voor 1 ticket moeten strijden.... )
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 26 maart 2019 om 10:07
Als ik de Argentijnen was zou ik 7 ton vragen omdat Ziyech niet meedoet want hun zouden toch ook komen met hun sterkste elftal.
Vind ik leuk
De kogel +46
dinsdag 26 maart 2019 om 14:29
Messi is niet geblesseerd. Hij wil niet tegen Marokko spelen omdat er geruchten zijn dat hij de zionisten steunt
Vind ik leuk
SPY208 +1
dinsdag 26 maart 2019 om 22:14
Jezus wat een domme opmerkingen hier zeg. Marokko heeft specifiek om Messi gevraagd en daar een bonus voor gegeven. Dit wil zeggen dat Argentinië hoe dan ook betaald krijgt. Voor de komst van Messi stond een bonus. Messi kan vanwege een blessure helaas niet, dus dan ook geen bonus! Anders betalen ze 4.5 ton voor lucht. Als mijn opdrachtgever mij €10,- euro geeft voor het meenemen van een vriend om een dagje mee te werken en deze op de dag zelf ziek blijkt, dan kan ik ook fluiten naar mijn €10,-. Het niveau van nadenken is bij sommige hier wel erg triest zeg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws