Jong Ajax geeft het weg tegen Jong Utrecht, Almere City wint 'mistwedstrijd'

Jong Ajax geeft het weg tegen Jong Utrecht, Almere City wint 'mistwedstrijd'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 22:14ma 25-03-2019 om 22:14

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 22:35ma 25-03-2019 om 22:35

Een spektakelstuk op sportpark De Toekomst heeft geen winnaar opgeleverd. Jong Ajax en Jong FC Utrecht speelden in een doelpuntrijke wedstrijd gelijk: 3-3. De inhaalwedstrijd tussen Almere City en TOP Oss werd door de ploeg uit Almere ruim gewonnen.

Jong Ajax - Jong Utrecht 3-3
Er leek geen vuiltje aan de lucht voor Jong Ajax, dat voor eigen publiek al snel op een 2-0 voorsprong kwam. Basisdebutant Damjan Dostanic schoot op aangeven van Vaclav Cerny al na vijf minuten de 1-0 binnen. Diezelfde Cerny maakte er drie minuten later zelf 2-0 van. 

Jong Utrecht, dat de thuiswedstrijd van eerder dit seizoen knap wist te winnen, herstelde zich in de tweede helft en kwam via de achttienjarige Mark Pabai weer terug in de wedstrijd. Jong Ajax liet zich de kaas van het brood eten en kreeg kort daarna ook de 2-2 van Junior van der Velden om de oren. In de slotfase kwam de ploeg van Michael Reiziger via een prachtig doelpunt van Quinten Timber weer op een 3-2 voorsprong, maar de eindstand werd bepaald op 3-3 door Jonas Arweiler.

Almere City - TOP Oss 3-0
Almere City heeft 'de mistwedstrijd' tegen TOP Oss uiteindelijk weten te winnen. De wedstrijd werd afgelopen vrijdag gestaakt vanwege hevige mist, waardoor goed voetbal niet mogelijk was. Het duel werd gestaakt bij een 0-0 tussenstand. Maandagavond moest er nog 62 minuten worden gevoetbald. Na de onderbreking maakte Ilias Alhaft er 1-0 van voor Almere. Een minuut na rust verdubbelde Stijn Meijer de voorsprong.

Na de rode kaart van Almere-speler Damon Mirani kreeg TOP een strafschop, maar Huseyin Dogan weigerde het buitenkansje vanaf elf meter te benutten. Ricardo Kip maakte er in de blessuretijd 3-0 van.

Overige uitslagen:

Jong AZ - Jong PSV 0-0

Plaats een reactie

Niels92 +39046
maandag 25 maart 2019 om 22:15
Jong Ajax en FC Utrecht snappen tenminste hoe je slachtoffers eert door met een rouwband te spelen, iets wat de KNVB heeft nagelaten tijdens de wedstrijd van het Nederlands elftal!
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
maandag 25 maart 2019 om 22:18
Absoluut. Ben ook zeer content met wat er thuis tegen Feyenoord gaat gebeuren.

Overigens wel heeeel bizar dat we geen penalty kregen vlak voor tijd. We hadden normaliter gewoon gewonnen van Ajax bij een fatsoenlijke scheidsrechter. Zonde, maar 3-3 was wel een mooie uitslag.
Vind ik leuk
3Bier +15577
maandag 25 maart 2019 om 22:20
Qua niveau wel dramatisch hoor. Ondanks dat de internationals niet mee doen bij beide ploegen
Vind ik leuk
lars Utrecht +1515
maandag 25 maart 2019 om 22:21
Mwuaaa, ze hebben allemaal nog genoeg stappen te zetten om het eerste te halen, maar gemiddeld was beide ongeveer 19 jaar? Vond het voor die leeftijd toch een behoorlijk niveau. Leuke dingen gezien in ieder geval.
Vind ik leuk
3Bier +15577
maandag 25 maart 2019 om 22:28
Vond het vaak wel heel rommelig van beide kanten. Ook weinig creativiteit. Geen spelers die een mannetje makkelijk kunnen uitspelen.
Maar op zich wel een aardig potje. 6 goals gezien, toch altijd leuk
Vind ik leuk
Come on Utreg +30176
maandag 25 maart 2019 om 22:21
Pingel had terecht geweest. Het mooie eerbetoon blijft echter langer hangen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30176
maandag 25 maart 2019 om 22:19
Absoluut. zo hoort het. KNVB are you watching? Muisstil bij de minuut stilte.
Vind ik leuk
Niels92 +39046
maandag 25 maart 2019 om 22:22
Aankomend weekend moeten de eredivisie clubs het gewoon ook doen! Schijt aan de KNVB hebben en laten zien dat je als clubs niet achter het KNVB besluit staat.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30176
maandag 25 maart 2019 om 22:25
Van Seumeren heeft al aangekondigd dat die minuut stilte er gaat komen. Ongeacht de mening van de KNVB. Terecht natuurlijk. Voorafgaand aan de wedstrijden van het NL elftal had dit natuurlijk gemoeten. Mooi dat men bij Ajax dit wel begrijpt.
Vind ik leuk
Niels92 +39046
maandag 25 maart 2019 om 22:26
Logisch toch, zo ga je met slachtoffers om en geef je familie en vrienden een steuntje in de rug!
Vind ik leuk
Come on Utreg +30176
maandag 25 maart 2019 om 22:35
Helemaal mee eens! Kom maar maar eens om bij de KNVB! Die laat de oranjespelers volgens protocol allemaal hetzelfde twitterberichtje copy pasten..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:28
Feyenoord speelt in ieder geval wel met rouwbanden en Utrecht natuurlijk ook. Van de overige ploegen weet ik het niet.
Vind ik leuk
Niels92 +39046
maandag 25 maart 2019 om 22:29
En zo hoort het ook.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:34
vind ik ook, en ik neem dat de meeste ploegen dat wel zullen doen en hopelijk allemaal
Vind ik leuk
Come on Utreg +30176
maandag 25 maart 2019 om 22:36
Mooi gebaar! Zo hoort het ook!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:31
De wedstrijd maakte ook slachtoffers, mijn ogen doen nog pijn.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:17
Tsja..................de nr 36 van Nederland...................
Vind ik leuk
Mr bien +8772
maandag 25 maart 2019 om 22:20
Mooie overwinning van Almere.
Nu die lijn weer doortrekken
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:39
Zonder onze vaste keeper, Nick Olij.
Proficiat Almere, sterkte Nick.
Vind ik leuk
Mr bien +8772
maandag 25 maart 2019 om 22:41
Dank je wel. Hopelijk is het niet ernstig.
Hij draaide een redelijk goed seizoen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:41
4-6 weken.
Vind ik leuk
Mr bien +8772
maandag 25 maart 2019 om 22:44
Einde seizoen als het tegen zit.
Sterkte
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:45
Play offs hopelijk.
Goede keeper, Nick.
Vind ik leuk
Isakson +657
maandag 25 maart 2019 om 22:26
J A -J U 3-0 en 3-3 ????
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:41
Nee 2-0, toen 2-2. Daarna 3-2 en toen weer 3-3!

Jong Ajax is tot nog toe enorm wisselvallig. De ene week spelen ze de sterren van de hemel, de andere week is het bar en boos. Lijkt wel het eerste van Ajax. Die in de competitie af en toe dramatisch speelt, maar in de CL vaak de sterren van de hemel.
Vind ik leuk
Pindarots +1479
maandag 25 maart 2019 om 22:27
Haha gisteren Sparta NEC gezien, vandaag weer deze wedstrijd. Dit is een dure amateurcompetitie. Niveau is echt om te huilen. Wordt elk jaar slechter.
Vind ik leuk
tikkietoe +6444
maandag 25 maart 2019 om 22:28
Leuke overeenkomst met Oranje voor Jong Utrecht.
Slechte eerste helft, sterk terug gekomen tweede helft.
Wel lekker dat de derde tegentreffer in tegenstelling tot gisteren nog gelijkgetrokken kon worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 22:37]
Vind ik leuk
NvC +9670
maandag 25 maart 2019 om 22:33
Prima resultaatjes ✌️
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:36
Het zijn niet de dagen van Ronald Koeman.
Sterkte Nick Olij.
Vind ik leuk
JanTa48 +9351
maandag 25 maart 2019 om 23:16
Nou...., dit Jong Ajax bestond voor een groot deel uit debutanten die normaal bij O19 spelen.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 23:26
Hahahaha dat Ajax van jullie!!!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:53
Hahaha dat NAC van juĺlie 😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
JohanLeo +807
dinsdag 26 maart 2019 om 00:07
Jammer dat Jong AJAX zich laat piepelen. De coach met die buitenlandse naam (sorry ik kan die naam moeilijk onthouden) lijkt niet geschikt voor zijn positie.
Ik zou daar graag een oud Top Ajaxied zien, in de traditie van Cruijff.
Klinkt misschien gek, maar kan de Hunter zijn verlengd contract als invallende spits niet combineren met de functie van coach.?
Ik weet dat hij de papieren nog niet heeft maar daar kan een stroman tussen gezet worden. Ik denk dan aan een oud keeper, je weet wel wie ik bedoel 😎
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 05:58
Reiziger?
Niet heel erg buitenlands hoor.
Vind ik leuk
Johnnies +2793
dinsdag 26 maart 2019 om 07:08
Mooi gebaar van Ajax, zo als het hoort. Kunnen jullie een voorbeeld aannemen schorem uit zeist.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws