PSV kan titelstrijd 'beslissen': 'Mooi als ze met zo'n concurrent kampioen worden'

PSV kan titelstrijd 'beslissen': 'Mooi als ze met zo'n concurrent kampioen worden'

Gepubliceerd: dinsdag 26 maart 2019 om 07:57di 26-03-2019 om 07:57

Jan Poortvliet denkt dat PSV zondag de titel veilig kan stellen in de uitwedstrijd tegen de grote rivaal Ajax. De oud-speler van de Eindhovenaren denkt dat de ploeg van coach Mark van Bommel minder wisselvallig is dan de Amsterdamse rivaal.

"Ajax is wat kwetsbaarder als ze denken dat ze het wel op hun gemakje kunnen", zegt Poortvliet in het Eindhovens Dagblad. "PSV is minder kwetsbaar, meer een team. Na de winterstop hebben ze het wel moeilijker, ik zie liever het PSV van de eerste seizoenshelft; toen zat er nog veel meer drive in. Nu worden ze ook van alle kanten aangevallen dat het niet loopt en niet zo spectaculair is, dan is het des te knapper dat je vijf punten voor staat."

"Ajax is wat dat betreft wisselvalliger", vervolgt de oud-verdediger, die in de jaren zeventig en tachtig tot 264 optredens voor PSV kwam. "De ene week worden ze op een voetstuk geplaatst omdat ze van Real Madrid winnen, de andere week verprutsen ze het uit bij AZ. Het zijn ook nog jonge gasten, geen Cruijff en Neeskens die veel meer routine hadden. PSV is meer in balans."

Poortvliet hoopt dat PSV de titel veiligstelt in de Johan Cruijff Arena. "Als PSV minimaal een punt pakt, wel. Dan is de titelstrijd gewoon beslist, dan geeft PSV het nooit meer weg." Hij zou tevreden zijn met een 1-1 gelijkspel. "Want als PSV met zo'n sterke concurrent kampioen wordt, vind ik dat mooier dan de vorige keren."

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Poll

Wat wordt de uitslag bij Ajax-PSV?

(10212 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 26 maart 2019 om 08:02
Denk 1-2
Vind ik leuk
Iggy +4649
dinsdag 26 maart 2019 om 09:16
Denken is overduidelijk niet je ding.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:02
Psv meer in balans....... ja constant slecht
Vind ik leuk
Lachuh +959
dinsdag 26 maart 2019 om 09:02
En dan toch bovenaan staan zegt genoeg over de rest.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:12
Competitie is ook het engste waarvoor ze spelen. Lachertje in Europa en de beker
Vind ik leuk
Lachuh +959
dinsdag 26 maart 2019 om 11:08
Ja en jullie zijn al 5 jaar het lachertje.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:36
En toch wil iedereen Ajax spelers kopen en geen psv'ers
Vind ik leuk
Watzijnwij +295
dinsdag 26 maart 2019 om 08:03
Denk niet dat Ajax denkt dat ze het op hun gemakje kunnen doen. Dus vlueger gaat niet op.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5655
dinsdag 26 maart 2019 om 08:04
Jan Poortvliet in het ED. Het is als Sjaak Swart in Het Parool. Lekker boeiend.
Vind ik leuk
Isakson +761
dinsdag 26 maart 2019 om 08:04
1-4
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:09
4-1
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:29
1-15
Vind ik leuk
Buck Worrier +2804
dinsdag 26 maart 2019 om 08:05
Gaat een saaie wedstrijd worden. Snel 2-0 en daarna loopt psv niet hard genoeg.
Vind ik leuk
Clown123 +907
dinsdag 26 maart 2019 om 08:05
En Ajax denkt ook echt dat het zondag op zijn gemak kan winnen... nee dus! Ajax zal dus tot op het bot gemotiveerd zijn verwacht ik!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:09
Wat een verademing: de steekhoudende redenering en een conclusie waaruit hoopvolle verwachting en respect voor de tegenstander blijkt.
Neem er een voorbeeld aan, mannen
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5655
dinsdag 26 maart 2019 om 09:48
Waaraan? Het is niet geheel duidelijk op wie je reageert.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:10
Op het bericht. Aan Jan Poortvliet dus.
Vind ik leuk
DEWEE +2975
dinsdag 26 maart 2019 om 08:11
Alles kan. Alleen de kansen zijn nihil. Net als ik de jackpot ooit win in de loterij.
Kolkende Arena + fit Ajax is gewoon een potje ala Excelsior uit.
Vind ik leuk
Entombed +1608
dinsdag 26 maart 2019 om 09:20
Precies dit is arrogantie. We gaan het zien hoor, maar iedereen, PSVer of Ajacie die zegt dat die easy peasy wordt is arrogant en overmoedig.
Vind ik leuk
DEWEE +2975
dinsdag 26 maart 2019 om 09:53
Nee kan ik niet zeggen. Voor mij is dit een vorm van vertrouwen cq zelfverzekerdheid. Ieder zijn eigen definitie.
Vind ik leuk
Entombed +1608
dinsdag 26 maart 2019 om 11:11
Het vergelijken van PSV met Excelsior is het arrogante stuk. De rest kan ik me prima in vinden overigens.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:12
Denk wel dat de titelstrijd beslist is. Ajax te wisselvallig. Volgens seizoen dan maar proberen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5655
dinsdag 26 maart 2019 om 09:50
Eens. Geen titel betekent dat Ten Hag heeft gefaald. Maar bij Ajax kun je daarmee wegkomen blijkbaar. Beste selectie sinds jaren, en niet serieus meedoen om de titel. Gotspe.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 16:05
Ajax deed wel degelijk serieus mee, het zijn de spelers die dat niet elke wedstrijd deden!
Vind ik leuk
Isakson +761
dinsdag 26 maart 2019 om 08:14
1 - 0 penalty VAR 1-1 eigen goal Blind 1-2 penalty VAR 1-3 eigen goal Lassie 1-4 Jeroen Zoet. Mooi he wat een verhaal. Ieder zijn verhaal allemaal tevreden. 😂😂
Vind ik leuk
Linke loe +2439
dinsdag 26 maart 2019 om 08:15
Het is ook gewoon de waarheid..als psv gaat winnen dan zijn ze kampioen en moet je er verder ook niet meer over zeuren..dan hebben ze het verdiend toch
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:18
Ik denk het wel als je 8 punten voor staat.

Hoewel ...
Vind ik leuk
Linke loe +2439
dinsdag 26 maart 2019 om 08:59
Dan is het gewoon zo dan heeft Ajax het teveel laten liggen klaar toch
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:05
Je kan alles uitleggen, zoals jezelf wilt.
Vind ik leuk
Linke loe +2439
dinsdag 26 maart 2019 om 09:44
Goed verhaal 👍
Vind ik leuk
voetbal@com +1123
dinsdag 26 maart 2019 om 08:15
Nou Jan, mooier dan in april 2018 gaat het waarschijnlijk nooit meer worden.
Buiten dat mocht ons PSV het redden dan is dat eigenlijk een gigantische verrassing gezien volgens vele experts Ajax dat in februari al kampioen zou zijn met dit team.
Ben benieuwd of Marc en Edwin koers blijven volgen als Ajax geen of alleen de beker zou winnen, dwz of ze dan Erik ten Hag beschermen.


De kampioenswedstrijd 2018, wat een dag was dat.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:16
Poortvliet stond zelf ook ineens in een WK finale, en dacht daarna dat hij Jan Cruyff heette.
Dus hij kan het weten.
Vind ik leuk
Smithsonian +45294
dinsdag 26 maart 2019 om 08:18
Als psv wint is het over, denk dat het ook wel bij een gelijkspel gelopen is.

Denk dat ajax gaat winnen met 3-1.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:19
1 -1 en in de 92e minuut lozano 1-2
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:14
Lozano presteert nooit in topwedstrijden, die gaat je niet redden. Dan eerder Bergwijn.

Maar denk 3-1.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 12:28
we gaan het zien ,maar ik heb er veel zin in zondag ,is een belangrijke wedstrijd voor beiden ,mogen de beste winnen
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:19
De tweede plaats geeft inmiddels, bij gebrek aan tastbaar zilverwaar, als eervolle vermelding recht op bijzetting in het bekerkabinet. Het is immers ook een prijs.


Een of twee. Het is een win-win situatie voor beide clubs.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8278
dinsdag 26 maart 2019 om 09:24
Oh maar dan heeft Twente heel wat meer gewonnen dan ik dacht ;-)
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5655
dinsdag 26 maart 2019 om 09:53
Jij dacht ook dat Twente een fatsoenlijke boekhouding had, en netjes aan al zijn verplichtingen voldoet.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8278
dinsdag 26 maart 2019 om 10:52
Heeft beste man heeft.
Het had een slechte boekhouding.
Ook nooit onder stoelen of banken gelegt.
Altijd toegegeven.
Maar ja dat had Ajax in het verleden toch ook?
Hoor je mij toch ook niet over zeuren?
Sterker nog: Ik heb alle respect voor Ajax hoe ze het nu doen en gun ze alle succes.
Maar ja, volgens mij ben je nog syeeds geïrriteerd dat Twente een jaar of drie achterelkaar boven Ajax eindigde!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5655
dinsdag 26 maart 2019 om 09:52
Met jouw taalgebrek wordt het tijd om een stevige tak te gaan zoeken. Jij bent af. Over. Sluiten.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:02
Oh jeetje. Vertel eens wat jou dwars zit, menneke. Je mag het natuurlijk fluisteren want uiteraard luistert niemand mee.

Fijne dag nog!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:32
Zie PSV het ook wel winnen. Ze hoeven niet en counter voetbal ( niet rot bedoeld maar is wel een feit) ligt deze ploeg heel goed. Zeker met 2 snelle mannen als Lozano en Bergwijn.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5655
dinsdag 26 maart 2019 om 09:55
Zo reëel ben jij dus niet. Leuk. Je voordoen als. Aandoenlijk ook.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:01
Wat zeg ik verkeerd dan ! Natuurlijk hoop ik dat Ajax met 4 - 0 wint, begrijp me goed. Maar PSV kan afwachten en dat spelletje ligt ze doorgaans wel.
Vind ik leuk
Shelbourne +6217
dinsdag 26 maart 2019 om 08:32
Als PSV wint is de titelstrijd wel beslist. Ajax in eigen huis is wel de favoriet, PSV laat het in de topwedstrijden een beetje afweten. Zeker in uitwedstrijden lijkt het soms wat angstig en lopen ze vaak vanaf minuut één achteruit. PSV moet daar juist met lef spelen en laten zien dat ze in Amsterdam de titel kunnen winnen en daarvoor willen spelen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 08:32]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:14
Niks van gemerkt bij PSV - Ajax ;-)
Vind ik leuk
BramJB +1288
dinsdag 26 maart 2019 om 08:36
Laten we hopen op een spectacel stuk!
Vind ik leuk
3-0achter +1665
dinsdag 26 maart 2019 om 08:36
PSV wint in de Arena. De platte kar kan van stal worden gehaald, mooi poetsbeurtje en feesten maar.
Vind ik leuk
Gelukshand +1516
dinsdag 26 maart 2019 om 08:45
Titel? In Maart? Van de eredivisie?
Lol, echt lachwekkend.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:51
Ik hoop dat psv wint, verdienen het gewoon op basis van de eerste seizoenshelft, absoluut het meest stabiele team tot op heden in de eredivisie.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:00
Op basis van 1 seizoenshelft het meest stabiele team, goed verhaal..
Vind ik leuk
rinirat +4242
dinsdag 26 maart 2019 om 10:14
Hebben slecht 1 wedstrijd per week .
Ajax al het dubbele aantal geapeeld en overal actief
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 15:05
Nou en, veranderd niks aan hun onstabiele wedstrijden in de eredivisie.
Vind ik leuk
Bhj +2516
dinsdag 26 maart 2019 om 08:53
"dan is het des te knapper dat je vijf punten voor staat"

Ik vind het des te grotere schande voor Ajax. Dat PSV voor staat komt voornamelijk door onwil en geen onkunde, als het onkunde is dan is het die van de trainer en niet van de spelers. Het is de trainers verantwoordelijkheid dat de spelers elke wedstrijd 100% gemotiveerd zijn en er tegen aan gaat en dat is Ten Hag niet gelukt en Van Marwijk met ze koorknaapje wel, dat is het verschil.
Vind ik leuk
3-0achter +1665
dinsdag 26 maart 2019 om 09:35
Ten Hag is dus het koorknaapje en Bommel de niewue toptrainer.
Vind ik leuk
Bhj +2516
dinsdag 26 maart 2019 om 12:00
Begrijpend lezen is best lastig voor je zie ik.
Vind ik leuk
Bhj +2516
dinsdag 26 maart 2019 om 12:05
Overigens pretendeer ik niet dat van Bommel geen toptrainer kan worden, even als Ten Hag, alleen Ten Hag is het nog verre van en van Bommel nog verder dan hem. Logisch, die heeft nog niets bewezen. de PSV supporter mag blij zijn dat ze pappie erachter zit.

Maar goed, Cocu en de Boer waren ook de nieuwe toptrainers met al hun prijzen.

Het is jammer dat je meteen weer op je brabantse pikkie bent getrapt als ik van Bommel een koorknaapje noem. Zal mij een worst zijn hoe je ten Hag noemt.....ik ben ten Hag niet.
Vind ik leuk
leozao +2820
dinsdag 26 maart 2019 om 09:03
We gaan het wel zien komende Zondag in de Johan Cruijff Arena. Allees wat vooraf gezegd wordt heeft geen enkele waarde!
Vind ik leuk
rinirat +4242
dinsdag 26 maart 2019 om 10:13
Concurrent?
Die nog om 3 prijsen speelt en bijna het dubbele aantal wedstrijden heeft gespeeld?
Hoezo concurent met een potje on de week.
Vind ik leuk
RoeLKt +2
dinsdag 26 maart 2019 om 10:21
Verwacht een gelijk opgaande wedstrijd maar zoals vaker een late winnende goal van psv.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:30
Gelijkspel en PSV uiteindelijk kampioen. Ajax wacht nog een hel in Doetinchem 28 April !
Vind ik leuk
ajaxdev +689
dinsdag 26 maart 2019 om 10:55
PSv speelt in de JC arena vaak goed en heeft ook vaak gewonnen. Ik hoop dat ajax nu een keer wakker is en dat de bepalende spelers niet met gedachten bij transfers zijn.. hoop op mooie wedstrijd met strijd en een overwinning voor ons aller ajax
Vind ik leuk
Patje41 +1225
dinsdag 26 maart 2019 om 11:48
ajax hoeft vanaf 'maar' 7 wedstrijden te spelen in 3 weken......dus PSV trekt echt wel aan het langste eind hoor, de spelers van ajax zijn nu eenmaal veel moeier dan die van psv met 1 wedstrijd per week
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:55
Jan Poortvliet denkt.....Man man man

We gaan het zondag wel zien
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 14:00
Natuurlijk verliest psv dit, Ajax is op elke positie veel en veel beter en ze kunnen veel meer strijd leveren. Ze zijn meer een team dus waarom zou Ajax dit niet winnen??
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 14:57
Ik hoop en denk dat PSV wint, maar het wordt geen ruime zege. De beide clubs doen nauwelijks voor elkaar onder en ik moet zeggen dat ik als PSV'er in de provincie Groningen ook wel trots ben op wat Ajax momenteel presteert in de CL. Het heeft alleen geen zin om daar arrogant over te doen, want wat Ajax nu meemaakt, had PSV een paar jaar terug toen ze Manchester United voorbleven in de poule en tegen Atletico Madrid na twee remises pas na penalty's het bal moesten verlaten. Ajax doet het Europees nu zelfs nog wat beter met een kwartfinaleplek. Verschil met PSV dat jaar en Ajax nu is dat je bij Ajax het gevoel begint te krijgen dat ze de CL echt kunnen winnen. Dat was destijds bij PSV niet zo. Het was al heel knap om bij de zestien beste clubs van Europa te horen. Nu is Ajax Europese top en PSV subtop. Voorlopig.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 14:58]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 16:08
Ook al zou Ajax winnen, dan verpesten ze het wel weer in een andere wedstrijd. Hebben ze al meerdere keren gedaan deze competitie. 1. Thuis tegen Heracles. 2. Uit bij PSV. 3. Uit bij Feyenoord 4. Uit bij Heracles. 5. Uit bij AZ. Allemaal omdat ze dachten, dat ze het wel even zouden flikken. Psv is gewoon ALWEER op weg naar een terecht kampioenschap.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 16:09]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 16:19
Ajax speelt tegen Real Madrid en PSV tegen VVV. Niet te vergelijken hoe wie speelt. Sukkel.
Vind ik leuk
Ray01 +171
dinsdag 26 maart 2019 om 17:07
Van Bommel moet een geweldig tactiek bedenken om Ajax de baas te zijn.. Bij winst zijn ze sws kampioen.. Gewoon zwaar loeren op de counter of dode spelmomenten..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws