'Ajax heeft op de belangrijke posities de betere spelers, maar PSV de koploper'

'Ajax heeft op de belangrijke posities de betere spelers, maar PSV de koploper'

Gepubliceerd: vrijdag 29 maart 2019 om 08:08vr 29-03-2019 om 08:08

Patrick Kluivert voorspelt dat Ajax de dubbel wint als het zondag afrekent met PSV. De oud-spits van beide clubs vlakt de Eindhovenaren echter zeker niet uit voor de Eredivisie-topper in de Johan Cruijff Arena.

"Allebei de teams hebben veel kwaliteit, maar Ajax heeft op de belangrijke posities de betere spelers", analyseert Kluivert in De Telegraaf. "De voorhoede van PSV is niet mis, maar op het middenveld en achterin is Ajax sterker. In de grote wedstrijden heeft Ajax ook laten zien dat ze een hoog niveau kunnen halen. Daarom vind ik ook dat ze eigenlijk bovenaan hadden moeten staan."

"Het gaat er echter niet om hoe het had moeten zijn, maar hoe het op dit moment is. Dus PSV is niet de logische, maar wel de terechte koploper", vervolgt Kluivert, die de ploeg van coach Mark van Bommel niet kansloos acht. "Bovendien heeft PSV vijf punten meer dan Ajax. Ze komen niet naar de Arena om een pak op de broek te krijgen, maar om het verschil minimaal op vijf te houden en liever nog te vergroten tot acht. Kansloos? Hou op. We hebben het wel over de koploper."

Kluivert hoopt desondanks dat Ajax straks de dubbel kan vieren. "Ik hoop het natuurlijk wel voor Ajax, maar het is lastig, omdat ze het kampioenschap niet meer in eigen hand hebben. Daarnaast krijgt Ajax nog minimaal twee loodzware wedstrijden in de Champions League. Maar wint Ajax van PSV... dan denk ik dat de kans op de dubbel met winst in de finale van de KNVB-beker tegen Willem II wél groot is."

Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

Poll

Wat wordt Ajax-PSV zondag?

(29674 stemmen)

Plaats een reactie

NvC +9670
vrijdag 29 maart 2019 om 08:16
Zo lang Frenkie niet centraal achter staat wel.
Vind ik leuk
Miller +66
zaterdag 30 maart 2019 om 23:57
Ja, normaal gesproken staat dat nu beter morgen en ditmaal móet Ajax, met een heel andere instelling en gedachte tegen PSV spelen dan begin dit seizoen. Ik denk dat dit wel bij Ajax past om er wat van te maken.
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 08:16
Helemaal eens met Kluivert!
Vind ik leuk
Fritske01 +5305
vrijdag 29 maart 2019 om 08:32
Ik zou Kluivert nergens in geloven en al zeker niet in zijn voorspellingen.
Die man heeft zoveel gokschulden opgedaan dat hij juist een voorbeeld is om altijd te stemmen.
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 08:44
Kluivert heeft in elk geval meer verstand van voetbal dan jij. Dus ik geloof hem en jij bent een voetbal-leek.
Vind ik leuk
alffie +2097
vrijdag 29 maart 2019 om 08:50
Fritske zure psver, ik hoorde dat jij ook veel schulden had en kinderen heel leuk vindt......


Juist, kom niet zomaar met beschuldigingen ze zouden zomaar eens niet waar kunnen zijn.
Vind ik leuk
Fritske01 +5305
vrijdag 29 maart 2019 om 11:24
Jammer genoeg wel waar. Voer maar eens als zoekopdracht in Google in: "kluivert gokschulden".
[Reactie gewijzigd op zaterdag 30 maart 2019 om 08:59]
Vind ik leuk
alffie +2097
zondag 31 maart 2019 om 20:55
Zou. Idd zou wil nog niet zeggen dat het waar is
Vind ik leuk
aartstyle +2006
vrijdag 29 maart 2019 om 08:16
dubbel? Triple natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 09:40
Aan het Belgische bier zeker
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 10:58
Alhoewel het nog vroeg is is er natuurlijk niks mis met een lekkere Belgische pint ;-)
Vind ik leuk
Entombed +1562
vrijdag 29 maart 2019 om 11:51
Brugse Zot? Altijd lekker!
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 11:53
Ik lust alles als er maar alcohol in zit ;-)
Vind ik leuk
Entombed +1562
zaterdag 30 maart 2019 om 07:47
De Sport Zot is ook lekker daar zit geen alcohol in :)

Het eerste alcoholvrije bier dat echt goed smaakt naar mijn mening.

Die Belgen jongen, voor elk moment een biertje!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 30 maart 2019 om 07:48]
Vind ik leuk
zaterdag 30 maart 2019 om 08:31
Jup dat zijn profs 😋
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 08:17
Voorin is Ajax toch ook sterker met neres ziyech en tadic
Vind ik leuk
NvC +9670
vrijdag 29 maart 2019 om 08:18
Ik vind ze iig niet minder dan Bergwijn, de Jong en Lozano.
Vind ik leuk
markie +3123
vrijdag 29 maart 2019 om 08:28
Alleen koppend sterker
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 08:24
Wilde net zeggen. Lozano mag Ziyech zijn veters nog niet eens strikken.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2536
vrijdag 29 maart 2019 om 09:38
Ziyech....mwoaahhh.
Redelijk overschatte speler.
Die kan bij een club op een hoger niveau en in een zwaardere competitie niet meekomen.
Ben het WK nog niet vergeten, juist op dat podium zakte hij volledig door de man. Daar was Lozano juist beslissend.
Vind ik leuk
aartstyle +2006
vrijdag 29 maart 2019 om 09:44
Ik had het ook niet op ziyech, maar moet zeggen dat zijn arbeid tegenwoordig gewoon geweldig is in topwedstrijden. Als hij dat elke week kan inclusief het talent dat hij heeft kan hij het echt bij grote clubs redden. Maar ik vrees dat de eigenwijze/te trotse/zich miskende Ziyech wel weer terugkeert.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2536
vrijdag 29 maart 2019 om 09:45
Tja. Hij kan beter bij Ajax blijven denk ik.
Daar weet ie wat ie heeft en hoort hij bij de beter betaalden ook nog eens.
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 12:08
Clubs kijken meer naar CL en daar liet Ziyech het WEL zien tegen Real Madrid en stelde Lozano teleur.
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 20:16
Doelpunten en assists zijn gelijk. Alleen heeft Lozano een wedstrijd minder gespeeld..
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23014
vrijdag 29 maart 2019 om 08:19
Heb er zin in!
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
vrijdag 29 maart 2019 om 09:19
Ik ook maar mijn vrouw heeft hoofdpijn
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2536
vrijdag 29 maart 2019 om 09:42
Tis nog vroeg.
Douw er een paracetamol in...dan kan je later op de dag gaan met die banaan.
Of zeg tegen haar dat de hoofdpijn niet erg is omdat je target area lager ligt😇
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 11:01
'S avonds een uur voor ze naar bed gaat op voorhand al een 1000mg paracetamol in de handen drukken ;-)
Vind ik leuk
AVDV +1607
vrijdag 29 maart 2019 om 08:20
Ajax wint zondag helaas.
Vind ik leuk
markie +3123
vrijdag 29 maart 2019 om 08:28
Tja de beste wint niet altijd..
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 08:48
Daar is geen speld tussen te krijgen.
Daarom staat PSV ook 5 punten los.
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 08:37
Begin thuis met Google te werken! Het is verreweg de beste baan die ik heb gehad. Vorige maand ontving ik mijn eerstte looncontrole $ 28473 voor 3 uur werken per dag en je kunt gemakkelijk $ 189 per uur verdienen .... Je kunt het hier bekijken ...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­9.C­­o­­m
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 09:44
Mag dat ook als je een naakte vrouw in de buurt bent ?
Vind ik leuk
rpaulp50 +14400
vrijdag 29 maart 2019 om 08:46
Ik heb wel vertrouwen in de Ajax spelers maar niet in die Trainer....recentelijk verloren van PSV, Feyenoord en AZ, hij begint steeds meer op v.d. Brom te lijken !
Ten Hag heeft nog nooit gewonnen van PSV als Ajax trainer, wel triest.
Vind ik leuk
3Bier +15522
vrijdag 29 maart 2019 om 08:59
2x tegen PSV gespeeld, 2x uit en 2x verloren, 2x met 3-0.
Dit wordt zijn eerste thuiswedstrijd tegen PSV als Ajax trainer. Hij mag het nu laten zien.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14400
vrijdag 29 maart 2019 om 09:02
Nogmaals als de spelers nu maar gewoon hun eigen gang gaan, prima, kunnen ze ten Hag niet per ongeluk in het toilet opsluiten ?
Vind ik leuk
Donnygo +6139
vrijdag 29 maart 2019 om 12:09
Tuurlijk dat ligt aan de trainer niet aan dat de spelers niet thuis geven, maar de wedstrijden dat het wel goed ging waar ligt dat aan dan ?
Vind ik leuk
rpaulp50 +14400
vrijdag 29 maart 2019 om 17:45
De Trainer moet zijn spelers altijd kunnen motiveren.
Gebeurt dat te weinig dan kan je uiteindelijk geen prijzen pakken, zoals in het geval ; "ten Hag"
Vind ik leuk
Donnygo +6139
vrijdag 29 maart 2019 om 17:48
Onzin spelers moeten ook zichzelf kunnen opladen en die zijn ook de gene die de fouten gemaakt hebben waardoor er verloren werd van een Heracles of was dat ook Ten Hag zijn schuld.
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 08:46
Als dit. Als dat. Prachtig maar laten we gewoon zondag afwachten! Vorm van de dag zal bepalend zijn. Nr. 1 tegen Nr. 2 ??? En zelfs als Ajax wint is er geen zekerheid. Zekerheid bestaat niet. Prettige wedstrijd.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2536
vrijdag 29 maart 2019 om 09:44
Zekerheid bestaat niet?
Er zijn 2 zekerheden in het leven.
1 iedereen gaat een keer dood.
2 iedereen moet belasting betalen.
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 10:16
Voor zover je het nog niet door had. Ik had het over voetbal.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2536
vrijdag 29 maart 2019 om 10:26
Ochtend humeurtje?
Je kan ook erom lachen en gewoon niet terug reageren heh.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7917
vrijdag 29 maart 2019 om 09:17
Sorry Ajacieden, maar deze titel op VP zie ik al jaren.

Ook denk ik al jaren dat Ajax de breedste en beste selectie heeft.
Vooral dit jaar.
Wat doen jullie dan eigenlijk niet goed?
Vind ik leuk
psv1996psv +266
vrijdag 29 maart 2019 om 09:31
Hoezo de backs zijn even goed. Spits van PSV is beter. Vleugelaanvallers zijn bij PSV iets beter enige waar Ajax beter staat is op het middenveld, daarom verwacht dat PSV lekker op de counter gaat spelen met de snelheid van Lozano en Bergwijn.
Vind ik leuk
voetbal@com +1023
vrijdag 29 maart 2019 om 09:31
Kluivert baalt nog van de 5-1 tegen Vitesse waar hij als mol, grapje he, niet zorgde voor een kampioenschap van Ajax.
Vind ik leuk
Alaaf +421
vrijdag 29 maart 2019 om 09:46
Maakt niet uit welke spelers er wel of niet staan, PSV wint eenvoudig
Vind ik leuk
B H +458
vrijdag 29 maart 2019 om 10:03
Leuk die Kluivert man! Wat zegt hij nu? Ajax beter maar Psv is beter! Pfff
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 10:17
De logische koploper? Ach hou toch op man.. lulkoek.. als je 5 verliespunten meer hebt hoezo dan was ajax de logische koploper geweest??? Wat een lariekoek.. hahaha.. de grootste logische onzin ja.. dat wel.. man man man, wat een niveau weer.. logisch aan kop staan betekent dat je niet alleen tegen grote teams wint, maar ook de 'kleintjes'.. het enige logische hieraan is dat psv op 1 staat, omdat het meer punten dan ajax heeft.. en al helemaal terecht, omdat het ajax alle hoeken van het stadion liet zien uiteraard.. haha, kon het ff niet laten.. maar ajax - psv wordt 0-1.. uit een counter uiteraard of een standaard situatie(De jong)
Vind ik leuk
Hazelnoot +177
vrijdag 29 maart 2019 om 11:10
Dus wordt PSV kampioen, want ze zijn het hele seizoen al de beste.
Vind ik leuk
El Cazador +9344
vrijdag 29 maart 2019 om 15:53
Vrees dat Nick Viergever het lulletje van de week gaat worden. Ajax weet precies waar zijn zwakke kanten zitten.
Vind ik leuk
vrijdag 29 maart 2019 om 16:16
Zijn we nu onderhand klaar met op allerlei mogelijke manieren Ajax boven PSV te praten?

Het zoveelste topic dit. Die ranglijst veranderd er echt niet door hoor!!

Walgelijk...
Vind ik leuk
Miller +66
zaterdag 30 maart 2019 om 23:58
Nu is het moment gekomen dat Ajax laat zien daadwerkelijk beter team te hebben dan PSV. Geen excuus, Ajax moet winnen morgen van PSV.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws