Volwassen Ajax blijft knap overeind tegen Juventus en houdt zicht op laatste vier

Volwassen Ajax blijft knap overeind tegen Juventus en houdt zicht op laatste vier

Gepubliceerd: woensdag 10 april 2019 om 22:49wo 10-04-2019 om 22:49

Laatste update: woensdag 10 april 2019 om 23:04wo 10-04-2019 om 23:04

Ajax heeft nog steeds zicht op de halve finale van de Champions League. De Amsterdammers deden in de eigen Johan Cruijff Arena niet onder voor Juventus en hielden La Vecchia Signora op een verdienstelijke 1-1. De treffers van Cristiano Ronaldo en David Neres vielen vlak vóór en vlak na rust.

Trainer Erik ten Hag moest alleen de geschorste Noussai Mazraoui missen: de rechtsback werd vervangen door Joël Veltman. Juventus moest het stellen zonder aanvoerder Giorgio Chiellini, maar kon wél een beroep doen op vedette Cristiano Ronaldo.

Tijdens de eerste helft hielden beide clubs elkaar in balans, maar waren de beste kansen aanvankelijk voor Ajax. De supporters juichten al na een inzet van Hakim Ziyech, maar de linkspoot trof slechts het zijnet. Donny van de Beek kreeg de grootste mogelijkheid, maar schoot oog in oog met doelman Wojciech Szczesny hard naast.

De gele kaart voor Nicolas Tagliafico, die de return in Turijn moet missen, leek het enige smetje op de eerste helft, maar Juventus sloeg op slag van rust bikkelhard toe. Cristiano Ronaldo ontsnapte aan de aandacht van Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt, dook naar een voorzet van Joao Cancelo en liet André Onana kansloos. Ajax kon de schade echter meteen na de pauze repareren. David Neres trok na een halve minuut naar binnen vanaf links en passeerde Szczesny met een prachtige krul in de verre hoek: 1-1.

De gelijkmaker van Neres bleek de aanleiding voor een hectische fase, met hachelijke momenten aan beide kanten. Een tweede treffer van de Braziliaan werd afgekeurd wegens buitenspel, een vrije trap van Juventus draaide gevaarlijk voor Onana's doel langs en Alex Sandro gooide zich voor een schot van Ziyech. Ten Hag toverde een kwartier voor tijd een konijn uit de hoge hoed en liet Jurgen Ekkelenkamp zijn Champions Leauge-debuut maken. Het negentienjarige talent kreeg nog een aardige kans, maar trof de vuisten van Szczesny.

Net toen Juventus genoegen leek te nemen met een 1-1 eindstand, leek Douglas Costa Ajax een tweede doffe dreun toe te dienen. De Braziliaanse invaller sprintte al zijn tegenstanders eruit, maar zijn actie eindigde met een schot tegen de paal. Even later moet Onana in actie komen om een doorgeschoten voorzet van Cancelo uit de verre hoek te tikken. In de blessuretijd mocht Dusan Tadic nog aannemen in het strafschopgebied, maar zijn puntertje ging via via naast.

Na het laatste fluitsignaal van Carlos Del Cerro Grande stond er echter nog steeds een 1-1 stand op de borden. Ajax speelt op dinsdag 17 april de returnwedstrijd in Turijn en zal dan minstens één uitdoelpunt moeten maken.

Poll

Haalt Ajax de halve finale?

(31071 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 10 april 2019 om 22:51
Die pakken we nog in Turijn. Net als in Madrid. En die Ekkelenkamp is een held!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:51
We mogen zo trots zijn op dit ajax. En dat zijn wij ook! In Turijn pakken we ze!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 22:52]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Beetje mijn reactie kopiëren. Inspiratieloos?;-)
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:53
Haha geniet nou maar mannetje! We mogen zo trots als iets zijn
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Absoluut! Was ook een geintje. We hoeven niet meer te spreken van boven onszelf uitstijgen. Dit moet gewoon de norm zijn, want dat hebben we nu wel bewezen toch?
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 08:05
Ajax is dit seizoen buitencategorie in NL en blijft meer dan staande in CL
Vind ik leuk
dhrwobo +45771
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Complimenten! Knappe prestatie en prima overeind gebleven. Mogen jullie trots op zijn
Vind ik leuk
voebtalie +3928
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Heel Nederland want we gaan Oostenrijk weer voorbij!
Vind ik leuk
dhrwobo +45771
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Dat ook
Vind ik leuk
Antikunstgras +14598
woensdag 10 april 2019 om 22:53
Zeker, wat hebben ze gevochten. Wederom het nederlandse voetbal op de kaart gezet.
Vind ik leuk
Micha EL +1198
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Zeker trots. Goede wedstrijd en ook 90 min. lang. Conditioneel zit het ook goed bij Ajax.
Vind ik leuk
Choppa +556
woensdag 10 april 2019 om 22:51
Lekker gespeeld boys wordt moeilijk in Turijn ma niks is onmogelijk
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 22:52]
Vind ik leuk
Plattekar bv +35831
woensdag 10 april 2019 om 22:51
Zeker kans in Turijn, al zal Veltman hopen dat Costa niet speelt...allemachtig. Maar goed gespeeld Ajax en gewoon kans.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 22:56]
Vind ik leuk
Jeroen Water +4497
woensdag 10 april 2019 om 22:53
Kijk zo kan het ook !
Sportieve reactie
Vind ik leuk
Basik013 +928
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Dan speelt masroui gewoon
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
woensdag 10 april 2019 om 22:55
Veltman naar links? Nico is er natuurlijk niet.
Vind ik leuk
Basik013 +928
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Haha ja zou kunnen maar ikdenk zo maar dat die kale trainer van ons sinkgraven gaat brengen, of blindje linksback en onze argentijn naast mathijs maardat hoop ik al helemaal niet joh 😂
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4344
woensdag 10 april 2019 om 23:06
Nous rechts, Veltman centraal, Blind links
Vind ik leuk
Basik013 +928
woensdag 10 april 2019 om 23:19
Jou mag ik wel
Vind ik leuk
Lebowski +709
donderdag 11 april 2019 om 00:07
Mee eens, dat is inderdaad de beste optie, hoop dat het zo wordt dinsdag.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:21
Sinkgraven is nog niet zo n slecht idee, met al dat balbezit kan je een soort van 3-4-3 spelen.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 00:57
Zonder tagliafico en met die andere Argentijn ging het de vorige keer toch prima..met blind op linksback ook trouwens..Volgens mij slechtste pot in de de kuip binnen100 jaar. Ajax heeft een te smalle bank, het hele seizoen al..11 toppers, daarna wordt het zeuren..Veldman en hunt gaat nog, maar zonder tagliafico..oei...toch zie ik ajax wel scoren in Turijn.. juve gaat hinken op 2 gedachten..
Vind ik leuk
De Liefhebber +13067
woensdag 10 april 2019 om 23:01
Neeeeeeeee....dan maar Blind of Sinkgraven...kan die linksback van Jong niks??
Vind ik leuk
Dani7 +400
woensdag 10 april 2019 om 23:03
Denk blind
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
woensdag 10 april 2019 om 23:06
Dat is wel logisch, maar wie dan centraal? Veltman naast De Ligt en dan Blind door. Blind en De Ligt staat wel heel sterk.
We gaan het zien.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 21:26
Ik zou gewoon Tagliafico op links zetten, is daar veruit beste optie.
Vind ik leuk
dhrwobo +45771
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Nou, verdedigend is Veltman sterker dan mazraoui
Vind ik leuk
Basik013 +928
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Ja maar je zit ook met je linksback volgende wedstrijd, ga je dan 2 niet basisspelers opstellen?
Vind ik leuk
dhrwobo +45771
woensdag 10 april 2019 om 23:03
Dan zal je mazraoui denk ik doorschuiven naar links, omdat je de beste van op Ronaldo moet zetten
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4344
donderdag 11 april 2019 om 00:11
Ronaldo moet je De Ligt continu op zetten. Dat werkte ook prima in de 2de helft.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Los van costa speelde veltman erg sterk!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Bazenovertreding!
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Ajax was beter ! En hebben zeker kans in Turijn.
Vind ik leuk
Bengelino +14631
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Ben het aardig met je eens
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:53
Zaadpartij voor neutrale toeschouwer Bedenkelijk niveau.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:55
Tuurlijk jochie. En jij wordt gelukkig van PSV? XD
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Jammer dat jij uit de zaad van je ouders bent gekomen.
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Met zo'n Nick waarin je twee grote namen misbruikt ben je van een bedenkelijk niveau.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Heeft het over het zaad van z'n pa, zeker bedenkelijk niveau
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Je moeder had je door moeten slikken!! Ben zeker geen AJAX fan maar je kan als Nederlandse voetbalfan toch niet negatief zijn...mooi toch dit! Een Nederlandse club die zo ver komt in de CL Leage
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:23
Nou nou. Als afkomstig uit stad van 21e PL club (M. Overmars / Bob Oosterhout over Go Ahead Eagles) houdt je toch ook van voetbal. Dit was hoogstaand tactisch spel, maar saai om te zien , helaas. En natuurlijk blij met dit punt, goed voor de ranking van Nederland.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Je moeder had je door moeten slikken!! Ben geen AJAX fan maar je kan als Nederlandse voetbalfan toch niet negatief zijn...mooi toch dit! Een Nederlandse club die zo ver komt in de CL Leage
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:10
Ik ben positief over het resultaat dus complimenten en gefeliciteerd. Het maximale eruit gehaald. Natuurlijk leuk dit punt, met wat mazzel kom je ronde verder. Was Ronaldo zo slecht of de Ligt zo goed?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:20
Een bericht uit het hiernamaals... ook al blahblahblah...
Vind ik leuk
Hammers96 +2990
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Even eerlijk op die prima gele kaart na heeft hij best matig gespeeld
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Wat een baas hè..leest het spel aardig. Vooral die gele was een nuttige...proud!
Vind ik leuk
JhD +24
woensdag 10 april 2019 om 23:01
Ekkelekut nou al over het paard getild.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:21
Wat je wilt ezel.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:55
Wat een pot! Wat speelde Veltman sterk in zo'n wedstrijd na een jaar lang eruit te zijn geweest. Heerlijk zakelijk en volwassen ook die kaarten van de jong en ekkelenkamp
Vind ik leuk
Hupfean +5707
woensdag 10 april 2019 om 22:55
Knap gelijkspel van Ajax, er zat meer in. Volgende week dinsdag Juventus in eigen huis verassen. Het kan gewoon.
Vind ik leuk
Jonas14 +320
woensdag 10 april 2019 om 23:27
Omdat hij Ronaldo tegen de grond werkt? Ik vind het in dit geval helemaal top, maar als ik heel eerlijk ben vind ik dat dit soort spelbederf in de toekomst met rood bestraft mag worden. Heeft niets met voetbvoete maken.
Vind ik leuk
Choppa +556
woensdag 10 april 2019 om 22:51
Lekker gespeeld boys
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 22:52]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Overgeschakeld naar Man U - Barcelona. Wat een saaie pot was dit
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Ok doei
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Bedankt voor je mededeling maar.... totaal nutteloos. Niemand interesseert jouw mening.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Proficiat met het puntje.
In jullie euforie niet ervaren en gezien dat het niet was zoals tegen Real. Maar een punt is prima, zeker na de 0-1.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Bedankt Martin, Het spel was niet fantastisch er ging veel fout. Maar wel passie en strijd dat is het belangrijkste.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:02
Jammer dat Ekkelenkamp niet scoorde. Wel fantastische professionele overtreding op Ronaldo. Daar kan ik respect voor opbrengen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:02
Of jij hebt, doordat je brilletje in de weg zat, of de box met tissues, niet gezien dat ajax gewoon 80% van de wedstrijd de betere ploeg was.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:26
Te jong voor lenzen. Ik vond het een tactisch steekspel, niet het niveau zoals tegen Real, gewoon een mening.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 06:57
Oh het was zeker niet het niceau als tegen madrid. Maar het was ook zeker geen zaadpot
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:51
We mogen weer trots zijn!
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
woensdag 10 april 2019 om 22:51
Heel erg blij met het resultaat, de coëfficient is nu zeker binnen. Scoren in Turijn is nu wel verplicht om door te gaan, maar iedereen heeft kunnen zien dat je niet kansloos bent, daarom:

🎵 Jan-tje Ver-tonghen, AJAX KOMT ERAAN🎵

(Ekkelenkamp is een instant held)
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Ekkelenkamp wat een baas!
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
woensdag 10 april 2019 om 22:53
Natuurlijk ook heel veel credits voor Ten Hag dat die hem erin zet. Dat was een echte Ajax wissel. Gewoon jeugd erin!!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:55
Want ? Wat heeft hij laten zien naast een gele kaart pakken ?
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Scoringskansje gemist?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:04
Gemist ja
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Toch een prima kans voor een speler die zijn debuut maakt. notenbenen tegen Juventus.
Vind ik leuk
Pietje2015 +18009
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Dat hij bijna de winnende maakt.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:12
Dat het team er niet minder op werd
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:51
Wat. Een. Wedstrijd!
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Van gaal heb zeker gelijk ajax speelt het mooiste voetbal van Europa! Trost op onze ploeg! Winst zat erin jammer maja betere uitgangspositie dan tegen Madrid.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:04
Wedstrijd was oersaai. Wel goed gespeeld, maar sorry ik ben weggezapt naar MU-Barca.
Geweldige goal van Juve.
Knappe goal van Neres
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:14
Vond de goal van neres geweldiger dan die van Ronaldo. Neres moest er heel wat meer voor doen, daar waar Ronaldo compleet vrij stond.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:18
Die voorzet op (chippen) en de loopactie van Christiano waren briljant. Neres mooie actie inderdaad.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:51
Ajax is baasssss jonge!!!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:51
Goed gespeeld! Jammer dat Ajax het niet heeft afgemaakt. Maar alles is nog mogelijk!
Vind ik leuk
Biennie +3337
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Goede pot! Ziyech was wel een van de mindere vandaag helaas.
Vind ik leuk
MojoRisin +16280
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Ziyech moet eens kappen van alle hoeken proberen te schieten..
De vrije man zoeken ipv..
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
woensdag 10 april 2019 om 22:55
Precies dit enige keer dat de mogelijkheid goed was was het ook echt een gevaarlijk schot helaas net niet genoeg in de hoek de rest allemaal kansloos hoef je niet eens aan te beginnen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Die wilde te graag volgens mij, ging in de tweede helft ook vaker inhouden, zeker na die enorme afzwaaier was het wel even klaar voor hem met schoten.

Tadic heb ik echter helemaal niet gezien, de Tadic variant werkte vandaag niet echt.
Vind ik leuk
Biennie +3337
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Tadic stond tegenover bonucci, daar winnen maar een paar spelers duels van.
Hij kaatste wel redelijk verder vandaag.

De Jong man of the match met Neres
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Ja maar het Tadic model is juist dat je uitzakt en die duels ontloopt. Maar ik ben met je eens dat het ook geen makkelijke opgave is op dit niveau.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Komt ook door zeer sterke verdediging juve
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:52
We hebben gestreden en hadden meer verdiend.
Vind ik leuk
MojoRisin +16280
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Ik zie ons wel doorgaan.. In Europa zijn we uit erg sterk.. Juventus zwak man..
Vind ik leuk
AFCA 1972 +1214
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Het is wel toevallig dat onze tegenstanders altijd zwak spelen... of zou het aan iets anders liggen?
Vind ik leuk
MojoRisin +16280
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Ze worden bij de keel gegrepen en komen met 1-1 goed weg..
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Ligt zeker aan de tegenstanders die willen helemaal niet verder in de CL haha
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Bedankt ajax. Psv rechtstreeks geplaatst voor cl 20 21.

Maar goed gespeelt hoor jongens. Jullie kunnen trots op ze zijn. Jammer van tagliofico want was heel goed
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 22:54]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Ekkelenkamp gaat de wereld over 😂😂😂😂
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:53
Was ook gewoon een geniale actie, zo intens fijn dat hij daar liep en niet Frenkie of iemand die al op scherp stond.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Klopt
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:55
Nou ja moet ie wel oppassen in turijn😋
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Nee hoor, hij kan gewoon geel pakken in Turijn, na de kwart finale worden kaarten toch kwijt gescholden?
Vind ik leuk
AFCA 1972 +1214
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Volwassen overtreding van een jonge jongen
Vind ik leuk
Mr bien +8962
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Elfde plaats is veilig
Vind ik leuk
Rodajc +19365
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Daar zit potentie in!

Tududududududu.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Plek 11 is een feit!
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Vind niemand belangrijk want meedenken om die punten te halen levert alleen maar kritiek op.
Vind ik leuk
Rodajc +19365
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Een wedstrijd een dagje verplaatsen is meedenken, een complete speelronde laten overslaan is competitievervalsing. Serieus, die arrogantie. De club Ajax is geweldig bezig, maar fans als jij zorgen ervoor dat Ajaxsupporters niet zo geliefd zijn bij andere fans.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
woensdag 10 april 2019 om 23:25
Serieus het maakt me gewoon boos heeft niks met arrogantie te maken. Je kan toch niet op zondag competitie spelen en op dinsdag CL? De knvb kan klagen bij uefa maar dat gaan ze niet winnen want het is hun eigen brevet van onvermogen dat ze er gewoon duidelijk geen rekening mee hebben gehouden dat dit kan gebeuren. Als ajacied mag je er niks van zeggen want dan ben je arrogant. Kom op zeg je ziet zelf dat een fitte ploeg belangrijk is voor dit soort resultaten. Ik voorspelde ook puntverlies tegen az vanwege het opgeschoven programma en zo geschiedde de ploeg oogde zwaar uitgeblust dat was midweeks tegen pec al zo.
Vind ik leuk
Rodajc +19365
woensdag 10 april 2019 om 23:36
Daarom zeg ik, een dag verschuiven. Zaterdag 18:30 Was prima geweest. Dat is meedenken, nu heeft PEC zich prima herpakt maar ze hadden er een behoorlijk nadeel mee tov hun concurrenten.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Een goed scenario, geloof me, hadden we gewonnen dan had je wellicht zo'n gemotiveerd Juve gehad als ze waren tegen Atletico, er vol voor gaan.

Nu zijn ze gereserveerder, denken ze het thuis wel af te maken en dan zijn wij op z'n sterkst.

Ook graag gedaan richting de rest van Nederland, dit gelijke spel betekend dat we onze plek op de UEFA ranking verzekerd hebben en we weer over Oostenrijk heen klimmen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:55
Bedankt. Chapeau
Vind ik leuk
Me! +353
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Damn wilde je 2 likes geven.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Gewoon het account Me!2 aanmaken en nog een like geven! ;-)
Vind ik leuk
Me! +353
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Hahaha nehh ik neem nog n borrel!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Mag ook! ;-)
Vind ik leuk
Me! +353
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Proost!
Vind ik leuk
Roodbergen +10242
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Goede wedstrijd en knap wark!!!! Alles is nog mogelijk!!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20232
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Zeer knappe prestatie alweer van Ajax, genieten geblazen. Alles ligt nog open voor de terugwedstrijd.
Vind ik leuk
vierde-ster +8823
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Trots gevoel!!!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
woensdag 10 april 2019 om 22:53
Dat mag.
Vind ik leuk
vierde-ster +8823
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Word een leuke pot dinsdag 👍 ik weet dat den Haag een band heeft met turijn👊
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Zeker man, heb er nu alweer zin in. Ik kijk echt als Juve fan, Den Haag staat er los van. Jullie mogen trots zijn 👍
Vind ik leuk
vierde-ster +8823
woensdag 10 april 2019 om 23:02
Op naar volgende week dan👍
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Sjonge jonge wat zetten we Nederland toch op de kaart zeg! Lekkere pot Ajax!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Lekker man
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Jammer maar dit maakt Juve thuis wel af. Well done, Ajax.

Gefeliciteerd met 't puntje.
Vind ik leuk
Pindarots +1485
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Juve moest gewoon vol aan de bak vandaag en die gaan thuis ook 80 minuten achter de bal aan lopen. Ik ben erbij!
Vind ik leuk
Emnu +8289
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Jammer maar dit maakt Ajax in Turijn wel af. Lekker meegespeeld, Juve.

Gefeliciteerd met t puntje.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4822
woensdag 10 april 2019 om 23:01
Nou echt niet, Ajax gaat daar fijn winnen!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:52
Trots op ons aller Ajax. Overwinning zou terecht zijn geweest, maar ben supper trots. AJAX AMSTERDAM .
Vind ik leuk
Het Brein +4908
woensdag 10 april 2019 om 22:53
Bravo! Heel knap gedaan hoor...zat meer in. 1-1 is niet slecht, maar wordt een hels karwei.

11e plek is binnen! Kampioen mag volgend seizoen CL in!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 22:53]
Vind ik leuk
Sooike1208 +5998
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Over 2 seizoenen pas... geld voor kampioen van 2020
Vind ik leuk
utreg1971 +2079
woensdag 10 april 2019 om 22:53
Knap maar moeilijk tegen die Italianen
Vind ik leuk
PDJong +1229
woensdag 10 april 2019 om 22:53
Nog heel veel mogelijk! Kemaaaaaannnn
Vind ik leuk
Mr.Dee +679
woensdag 10 april 2019 om 22:53
Spannende wedstrijd, was nog wel even billenknijpen de laatste 10 minuten.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:53
Met 1-1 kun je tevreden zijn of dit voldoende is voor Ajax, zien we Dinsdag wel
Vind ik leuk
Ove +4233
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Volgens alle kenners is dit de best spelende ploeg van Europa

Tijd dat ik een nieuwe tv koop
Vind ik leuk
Tonus +0
donderdag 11 april 2019 om 08:39
Denk niet dat dat helpt
Vind ik leuk
Pietje2015 +18009
woensdag 10 april 2019 om 22:53
Zeer goed prestatie van Ajax.
Jammer de 2-1 had er dik ingezeten.
Gezien het verloop van de wedstrijd had er meer ingezeten.
Trots
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1509
woensdag 10 april 2019 om 22:53
1woord geweldige wedstrijd❌❌❌
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:01
zijn er toch 2 😋 blijf vsn het bier af genoeg geweest voor jou
Vind ik leuk
Me! +353
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Ekkelkamp!
Vind ik leuk
Alucard +142
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Ja, het is gebeurd. Ajax ligt er uit, want niemand scoort tegen dit Juve in Turijn
Vind ik leuk
WilcoS64 +4822
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Dan zijn wij de eerste, let maar op!
Vind ik leuk
Alucard +142
woensdag 10 april 2019 om 23:45
En zeker niet omdat drs. Giorgio Chiellini er dan weer bij is. Wat een baas is dat zeg.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +1214
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Man man man... sterke pot!! Respect voor de mannen op het veld
Vind ik leuk
PDJong +1229
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Knap gedaan zeg.
Vind ik leuk
Lippie80 +261
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Grote klasse!! PS: een gelijkspel had Nederland toch nodig om boven Oostenrijk te komen op de lijst van de UEFA?
Vind ik leuk
WilcoS64 +4822
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Ja
Vind ik leuk
Freddy M. +1406
woensdag 10 april 2019 om 23:07
Yep
Vind ik leuk
munkikiii +688
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Zeker niet kansloos ook daar niet , wat een baas die ekkelenkamp op het laatst , en die Ronaldo geen kans gehad tegen de ligt zelf kopduel kon ie niet winnen !
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1509
woensdag 10 april 2019 om 22:54
De ligt👌
Vind ik leuk
karnisse +605
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Mooi hoor. Jammer genoeg geen overwinning
Vind ik leuk
Basik013 +928
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Pfff , kut ronaldo ikdenk jahoor we gaan de boot in!
Vind ik leuk
Het Brein +4908
woensdag 10 april 2019 om 22:54
Wie gaat Tagliafico vervangen? 🤔
Vind ik leuk
Pindarots +1485
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Veltman
Vind ik leuk
HanV +5732
donderdag 11 april 2019 om 13:17
Die stond er al in.
Vind ik leuk
Pindarots +1485
donderdag 11 april 2019 om 13:20
Mazraoui is toch weer terug.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4822
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Ik!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:04
Blind
Vind ik leuk
Johnny Cash +10948
woensdag 10 april 2019 om 22:55
Trots
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:55
Knap gedaan van Ajax. Jammer dat Ziyech wéér door de mand valt, als het erop aankomt. Als hij beter had gespeeld, hadden ze gewonnen.
Vind ik leuk
munkikiii +688
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Speelde vooral heel veel voor zichzelf
Vind ik leuk
WilcoS64 +4822
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Ja, tegen Real was hij ook al kut ..... oh wacht
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:29
Deed hij alleen tegen RM mee dan? Ik bekijk het over het hele seizoen CL + ED
Vind ik leuk
WilcoS64 +4822
woensdag 10 april 2019 om 23:39
Dan vrees ik dat je geheugen niet in orde is.
Vind ik leuk
14forever +9231
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Slimme ploeg hoor dat Juventus..
Vind ik leuk
wattenstaafje +23982
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Dit is de best voetballende ploeg van Nederland.

Top gedaan. Nu meer bier
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 22:56]
Vind ik leuk
AZVork +3062
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Gefeliciteerd met het punt. Meer verdient maar zo blijft het alle kans nog.
Vind ik leuk
M +215
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Oostenrijk voorbij en weer een directe plek in de CL.
Dat is alvast 1 doel, volgende week gaan we voor meer
Vind ik leuk
Johnnies +2825
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Wat een schijterd die ten hag, durfde eens weer niet te wisselen. Tadic die helemaal niet in de wedstrijd zat net als zyech. Huntelaar die een half uur warmloop.
Vind ik leuk
Pindarots +1485
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Stop met voetbal kijken, Tadic heeft werkelijk elk duel gewonnen. Ziyech te opportunistisch.
Vind ik leuk
Johnnies +2825
woensdag 10 april 2019 om 22:59
En verder geen rendement.
Vind ik leuk
Pindarots +1485
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Zijn taak was de duels winnen en de bal bij zn teamgenoten houden en dat lukte elke keer. Dus je hebt echt niet goed opgelet of je begrijpt het niet.
Vind ik leuk
Johnnies +2825
woensdag 10 april 2019 om 23:04
Zijn taak is altijd duels winnen en scoren neem ik aan. Dat laatste zat er vandaag totaal niet in. Dus een wissel was niet overbodig geweest.
Vind ik leuk
Pindarots +1485
woensdag 10 april 2019 om 23:14
Hij heeft 3 man in scoringspositie gebracht en zn puntertje werd geblokt. Uitstekende w wedstrijd van Tadic
Vind ik leuk
S41 +64
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Ik heb genoten! Dankjewel AJAX!
Vind ik leuk
Sooike1208 +5998
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Klasse gedaan ajax! Eigenlijk verdiend te winnen al kwamen ze op het laats goed weg..
Ook super dat de kampioen en bekerwinnaar van 2020 nu weer rechtstreeks geplaatst zijn voor CL en EL
Vind ik leuk
De Liefhebber +13067
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Beter resultaat dan tegen Real. Punten voor Europa en een boel centjes. Trots!!
Vind ik leuk
edje2307 +382
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Zo...teletekst uit en naar bed stelletje namaaksupporters hier!!!
Vind ik leuk
Pindarots +1485
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Haha ja als de arena 250k plekken had gehad had het ook vol gezeten. Dus sommige moeten thuis of ergens anders kijken. Volgende week ben ik er wel bij 👌🏽
Vind ik leuk
edje2307 +382
donderdag 11 april 2019 om 00:11
Geen seizoenskaart?
Vind ik leuk
Pindarots +1485
donderdag 11 april 2019 om 00:22
Meestal via mn werk maar tijdens dit soort wedstrijden is het lastig.
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1300
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Wat een domme reacties hier (en in vele andere topics van sommige mensen) ik heb ook niet veel met Ajax maar kom op voor de prestaties van de Amsterdammers dit seizoen kun je toch alleen maar respect/bewondering hebben? Het is goed voor het Nederlandse Voetbal (qua punten enzovoort) ik heb vanavond genoten van een mooie pot voetbal en hoop dat dat volgende week Dinsdag resulteert in een plekje in de halve finale.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Hey geen dank he! (puntje!)
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Goed gespeeld, jammer dat Ronaldo 1× ontsnapt, maar dat is ook zijn Klasse. Al met al tevreden met het resultaat, in turijn hetzelfde als in Madrid spelen en de halve Finale is binnen
Vind ik leuk
Jandieze +1193
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Ajax zwijnde weer. Eerst door die niet gegeven penal, daarna die bal op de paal. Tadic onzichtbaar, Frenkie de Jong nauwelijks gezien, Ziyech met z’n afzwaaiers. Alleen De Ligt deed het prima, op die goal van CR7 na. Maar dat is geen schande, is immers by far de beste speler van de wereld.
Vind ik leuk
Aosin +84
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Heb je een zuur appeltje gegeten Jandieze? Of heb je gewoon zand in je vagina?
Vind ik leuk
Jandieze +1193
woensdag 10 april 2019 om 23:01
Realistische blik.
Vind ik leuk
Aosin +84
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Je hebt het over een penalty en over een zwijnend Ajax.....en dan kom jij met: realistische blik. Legendarisch doch bizar...
Vind ik leuk
Emiel198 +107
woensdag 10 april 2019 om 23:12
Weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien?? Frankie de jong niet gezien 😂
Vind ik leuk
Nr14always +5571
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Op weg naar Madrid
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Ajax, bedankt voor alweer een Europese voetbalfeestavond. Alweer genoten. Weer alle kans. Weer een jongeling ingebracht en laten debuteren op het hoogste niveau.
TOP.
Vind ik leuk
Jandieze +1193
woensdag 10 april 2019 om 23:02
Die er geen klote van bakt en een grote kans verprutst.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1594
woensdag 10 april 2019 om 23:16
Wat een jaloezie
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1300
woensdag 10 april 2019 om 23:18
Een jochie van 19 die voor het eerst een paar minuten pakt in een heel belangrijk Europees Duel een goeie kans creëert (en mist ja dat kan gebeuren bij Juventus staat ook geen slechte doelman tussen de palen) en Ronaldo in de laatste minuut verhinderd om (misschien wel) de winnende goal te maken met een professionele overtreding maar ach ja ja hebt gelijk joh hij kan er geen kloten van

als heel Nederland nou net zo pessimistisch/negatief was zoals jij dat (blijkbaar) altijd bent zou er überhaupt geen enkele sport meer bestaan in Nederland omdat (minstens) het halve land zelfmoord zou hebben gepleegd
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:19]
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
woensdag 10 april 2019 om 23:46
Jandieze, ik hoop dat je geniet van je leven. Het schijnt dat je je kans voor altijd mist om te genieten van heerlijk voetbal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:47]
Vind ik leuk
Jandieze +1193
donderdag 11 april 2019 om 07:47
Ach Jan, tegen een Juve zonder Chielini en een niet eens topfitte Ronaldo thuis gelijk spelen is best een matig resultaat
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
donderdag 11 april 2019 om 08:30
Voor jou zal een (Ajax?-)glas altijd half leeg zijn vrees ik. Zelfs wat er bij Juventus op de bank zat is voor zelfs dit Ajax veel te duur. Dit is een giga-prestatie; alle Ajax-haters voorspelden dat Ajax zwaar klop zou krijgen, maar zie ..
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Komen goed weg was een strafschop
Vind ik leuk
Aosin +84
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Had iemand Ekkelenkamp verwacht? Überhaupt van die jongen gehoord? Ik niet in ieder geval, maar wat een heerlijke wissel van Ten Hag, zeer gedurfd!
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
woensdag 10 april 2019 om 23:50
Ik volg en kijk wel vaak naar Jong. Dus ik wist van Ekkie. Maar niet verwacht. Volgens mij de enige traimer die dit soort wissels eerder durfde was Johan Cruyff (Frank Verlaat laten debuteren in een EC2-finale). Diepe buiging voor Ten Hag!
Vind ik leuk
KoiFreak +284
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Echt jammer dat in eerste helft een enorm gemiste kans was door vd Beek! Scheelt echt aantal cm
Vind ik leuk
Robert8592 +210
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Ajax heeft nu toch wel echt bewezen dit seizoen van wereldniveau te zijn. Was zeker niet minder dan Juventus!
Vind ik leuk
Raziel +146
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Dit gelijkspel was toch belangrijk voor het coëfficiënt?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Om het met v. Gaal te zeggen leuk voetbal van Ajax, Juve maakt het af in Turijn.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1594
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Wordt gewoon 4-1 voor Ajax in Turijn.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:10
😂😂
Vind ik leuk
ForzaVVV +1594
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Goed resultaat
Vind ik leuk
Phiron +437
woensdag 10 april 2019 om 22:59
En weer hele belangrijke punten gehaald in Europees verband!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Jammer voor Ronaldo een moment van concentratie verlies en het is 1-1. leek wel gemakzucht. Thuis maakt Juve dit wel af.... Manzukic speelde eend raak van de wedstrijd wat is die toch uitvorm. Waarom geen Keane dat is echt onbegrijpelijk...
Vind ik leuk
Aosin +84
woensdag 10 april 2019 om 23:02
Man zoek iets, kan helemaal niets
Vind ik leuk
Suck r +1036
woensdag 10 april 2019 om 23:50
Geen idee welke wedstrijd jij hebt gezien, maar het klasseverschil was erg groot in het voordeel van Ajax. Dat wordt echt geen wedstrijdje uittikken voor Juve. Maar dat weet je zelf ook wel natuurlijk. We gaan ze opjagen en we gaan door naar de halve finale. Hoe jammer dat van jou ook is, pik.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Juve speelde niet goed. Ajax was beter en verdiende een overwinning.
Vind ik leuk
Tof Yac +30
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Ronaldo kon net zo goed gewisseld worden. Hij heeft 1 goeie loopactie gemaakt en gelijk goal. Voor de rest zag je dat hij de moeite niet nam om mee te verdedigen. Ajax speelde vandaag weer op een hoog niveau, hoge school voetbal in vele delen vd wedstrijd gezien
Vind ik leuk
Come on Utreg +30186
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Held van de avond Ekkelenkamp! En Ajax heeft nog kansen volgende week in Turijn. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Knap!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:01
Hier kun je als Nederlander toch van genieten. Een Ajax dat niks onder doet voor Juventus en bij vlagen geweldig positiespel laat zien. De Jong dartelend op het veld, een Neres in bloedvorm en Tadic en Ziyech die mooie acties maken. Juventus kan zijn borst nat maken volgende week. Mooi voor het nederlands voetbal. Ik kijk echt met plezier naar Ajax. Groeten van een FC Twente fan. Pak ze in Turijn!
Vind ik leuk
Erik-Vites +1054
woensdag 10 april 2019 om 23:02
In ieder geval weer 11e op de uefa ranglijst💪
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2320
woensdag 10 april 2019 om 23:03
WIJ ZIJN AJAX❌❌❌.
Zoveel kansen pff, verder top wedstrijd prima vermaakt, next time, afmaken in turijn.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:03
Razendknap dit dat Ajax het Juve zo verdomd lastig maakt! Nu hopen op een klein wonder volgende week
Vind ik leuk
Verratti +2443
woensdag 10 april 2019 om 23:04
Een onderhoudende partij door de spanning. Niet echt goed, maar wel enige spanning. Juve scoort vrij makkelijk aan het einde van de eerste helft. Ajax scoort aan het begin van de tweede helft (goede voetballer die Neres). Dan hoop je dat het gaat gebeuren. Juve schakelt een tandje bij en gaat naar huis met een punt en een uitgoal. Die hebben het goed gedaan. Volgende week weten we meer.
Vind ik leuk
Suck r +1036
woensdag 10 april 2019 om 23:44
Die hebben op meerdere momenten enorm veel mazzel gehad. En ja Ajax ook 1x met die bal op de paal. Maar we gaan ze pakken in Turijn.
Vind ik leuk
BluRP +534
woensdag 10 april 2019 om 23:04
Ajax had natuurlijk geluk met de loting... en Ramos speelde niet mee tegen een zwak Madrid en nu speelde Chiellini niet mee... Ajax is ruk en hebben alle geluk van de wereld...


Niet dus, Ajax speelt top! Ze deden zeker niet onder van Juve! Ekkelenkamp met een ippon in de laatste minuut... prachtig!
Vind ik leuk
Akela +397
woensdag 10 april 2019 om 23:04
Juventus deed het minimale, prima. Volgende week vol gas en door.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:10
Haha sukkels het minimale. Werden de tweede helft helemaal gek getikt... Triest ben je
Vind ik leuk
Suck r +1036
woensdag 10 april 2019 om 23:42
Grapjurk.
Vind ik leuk
andorismo +13
woensdag 10 april 2019 om 23:06
OK als echte Rotterdamse zal iiedere andere Rotterdamse /er wel gaan zeiken hier tegen me maar heb genoten van deze wedstrijd en jammer dat Ajax niet heeft gewonnen en ja ben feyenoord fan
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:07]
Vind ik leuk
1+1= +865
woensdag 10 april 2019 om 23:16
Respect man👍
Vind ik leuk
1+1= +865
woensdag 10 april 2019 om 23:09
Ik heb vertrouwen in de return
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:09
Jongens reageer toch niet op die zielige trolletjes. De internationale pers gaat Ajax weer een veer in de reet steken... En TERECHT!
Vind ik leuk
Aosin +84
woensdag 10 april 2019 om 23:20
Ongeacht het resultaat van volgende week, mogen we enorm trots zijn op dit Ajax. Mooi en aanvallend voetbal en met zoveel jonkies er in. Ik zie dat 1000x liever dan een Juventus, die hoopt op een foutje van de tegenstander. Alleen daarom al verdient Ajax de halve finale, maar het is al fantastisch wat ze tot nu toe bereikt hebben. Nederland is maar een klein landje, moeten we niet vergeten!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:12
W.O.W.!!!! Wat een wereldpartij van De Ligt. En de rest van het team. Wordt nog spannend in Turijn!!!
Vind ik leuk
bergerac +84
woensdag 10 april 2019 om 23:14
Ik vind 1-1 een prima uitslag; ajax heeft een prima wedstrijd gespeeld.
Vind ik leuk
B H +461
woensdag 10 april 2019 om 23:18
Weer een varretje! Hoe krijgt Overmars dat toch voor elkaar? Maar goed! Helaas kansloos nu
Vind ik leuk
Nar +1215
woensdag 10 april 2019 om 23:20
Puntje is gehaald. Ajax redt de Nederlandsche trots
Vind ik leuk
Suck r +1036
woensdag 10 april 2019 om 23:39
A.s. dinsdag komt er nog veul meer trots!!!!!
Vind ik leuk
1+1= +865
donderdag 11 april 2019 om 18:07
Helaas ziet niet iedere dombo dat
En dan heb je nog een groep die niks met punten heeft omdat hun club geen Europees voetbal kan halen .
Maar straks wel weer juichen voor het Nederlands elftal als die weer goed spelen
Vind ik leuk
Wilhelmus +596
woensdag 10 april 2019 om 23:22
Wil wel een lans breken voor VELtman.. vaak verguisd maar na zo’n lange blessure dit niveau halen is echt heel knap. Verdedigend is hij echt beter dan Mazroui, in de eredivisie heb je alleen maar aan Mazroui vanwege de tegenstand. Lekker contract verlengen, kan prima meekomen met dit Ajax
Vind ik leuk
Verratti +2443
woensdag 10 april 2019 om 23:28
Veltman begrijpt het voetbal (ook internationaal). Inderdaad verguisd in Nederland maar spijkerhard en als rechtsback een topper. Deed het vandaag zeer goed. Veltman lekker Europa in laten gaan. Goeie speler.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:29]
Vind ik leuk
Kaylovic +40
woensdag 10 april 2019 om 23:25
Gister: 'Ten hag hoopt op Ronaldo'.
Bedankt pik Italianen hebben hun uitdoelpuntje te pakken.....
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:26
Onze ekkelenkamp is nu al 40 miljoen waard 😉
Vind ik leuk
Jonas14 +320
woensdag 10 april 2019 om 23:29
Ik vond het een lekkere pot hoor. Helaas krijgt Juve precies waar het voor is gekomen. Hopen dat Chielini niet op tijd fit is!!
Vind ik leuk
kees ee +1078
woensdag 10 april 2019 om 23:29
. . de kop "ajax houdt juventus op gelijkspel" . . had vlgns mij meer gepast bij de 1e wedstrijd in turijn !? 't is nog niet gedaan !? . . en kijken of de supporters van juventus zich ook zo sportief gedragen bij het hotel van ajax tzt ??
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:29
Betere uitgangspositie dan tegen Real, en iedereen weet hoe dat is afgelopen. ❌❌❌
Vind ik leuk
JoeyC +4440
donderdag 11 april 2019 om 00:00
Juve heeft ook een betere uitgangspositie dan tegen Atletico...
Vind ik leuk
Suck r +1036
woensdag 10 april 2019 om 23:38
Goed gedaan Ajax. Van Real verloren we thuis met 1-2, ook toen volledig onterecht. We gaan Juve pijn doen in Turijn. Hoe Ajax vanavond speelde was uitstekend. Alleen vergeten zichzelf te belonen. Deze ploeg wil zoooo graag en heeft zoveul kwaliteit dat ze een goede kans maken om door te gaan. Hopelijk een scheids die niet elk truttig tikkie of zetje affluit. Want je wordt doodziek van dat getuimel en gejank.
Vind ik leuk
Bhj +2520
woensdag 10 april 2019 om 23:45
HT probleem is dat real thuis voetbalt, juve niet. Puur resultaat voetbal, net als psv
Vind ik leuk
Suck r +1036
woensdag 10 april 2019 om 23:54
Ja precies, en die worden dit seizoen ook geen kampioen. Laten we hopen dat de moedigste ploeg wint. Ajax dus! Het schijtbakken-luizenvoetbal mag NOOIT overwinnen. Maar inderdaad, zo'n ploeg is Juve wel een beetje.
Vind ik leuk
Bhj +2520
woensdag 10 april 2019 om 23:43
11e plek is veilig, geen dank NL heeft ajax en ajax in de afgelopen 5 jaar in zijn eentje bewerkstelligt
Mooie pot, jammer van denuitslag. Wel typisch tegen italianen.

Trots overheerst, are you watching, are you watching are you watching nederland
Vind ik leuk
Bhj +2520
woensdag 10 april 2019 om 23:44
Elkelenlamp maakt een overtreding die schone met al ze ervaring niet zou maken. Goed ingevallen. 5 miljoen meerwaarde in 1 wedstrijd. Meer speeltijd voor die jongen, schuif de wit maar door
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 08:26
Nee want schone had al geel. Slimme wissel van ten Hag
Vind ik leuk
Bhj +2520
donderdag 11 april 2019 om 10:00
Al had hij geen geel, deze had hij nooit gemaakt.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:49
Hoe zit het met Europese punten ??
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
woensdag 10 april 2019 om 23:54
Wie legt me dit uit. Ik hoor er niemand over, bij het doelpunt afgekeurd voor buitenspel. Op het moment van aanspelen staat (het was Donny geloof ik) biitenspel, zeker. Maar voor hij de bal kreeg wordt die (bal) aangeraakt door een verdediger. Dat heft toch het buitenspel op?
Vind ik leuk
Me! +353
woensdag 10 april 2019 om 23:57
Juventus heeft geluk. Met mazzel zicht oo succes.
Vind ik leuk
JoeyC +4440
woensdag 10 april 2019 om 23:59
Een goede wedstrijd van Ajax. 1-1 wel terecht. Beide teams hadden kansen op meer.
Ik vrees wel dat Ajax volgende week tekort komt. Een herhaling van de wedstrijd in Madrid lijkt me niet reëel. Juve is erg sterk in eigen huis en maakten een 2-0 achterstand goed tegen Atletico Madrid. Maar ik hoop wel op weer een stunt van Ajax.

Wel zonde dat Tagliafico geschorst is. Domme onnodige gele kaart. In de tweede helft kwam hij goed weg bij het wel / geen penalty moment. Benieuwd hoe Ten Hag het gaat oplossen volgende week. Zou onverstandig zijn als hij Blind doorschuift naar linksback, maar wat zijn de andere opties?
Vind ik leuk
Pelemaradona +1820
donderdag 11 april 2019 om 00:01
NERES hoef je niet te Hypen...
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 00:05
Trots op Ajax op deze mooie voetbal avond, een uitslag waar mee te leven valt en meer in had kunnen zitten. Nu de directe champions leaque plaats weer terug dankzij Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 07:38
De enorme ‘flow’ waar Ajax in zit, haalt het ongrijpbare uit dit fantastische team!
Vind ik leuk
mcmodd +28783
donderdag 11 april 2019 om 08:20
Zozo, Ajax speelt echt op niveau. Wat een leuke wedstrijd was dit. Geen moment heb ik gedacht dat Ajax dit kon verliezen. Nu komende dinsdag in Turijn de returnwedstrijd. Dat wordt vast andere koek en Ajacieden, reken je nog niet rijk. Ook Juventus was gisteren erg goed hoor, er was echt sprake van gelijkwaardigheid. Wat me ook opviel was de strijdvaardigheid, zonder dat het ontaardde in gemeniteiten (let er maar niet op, ik verzin graag soms een woordje erbij).
Vind ik leuk
Bhj +2520
donderdag 11 april 2019 om 10:03
Als we realistisch zijn, dan krijgen we toch al heel veel meer dan dat we hadden kunnen verwachten. Je staat in de kwartfinale en je doet vooralsnog nog steeds niet onder tegen de grootste ploegen uit Europa. Ik bedoel, Bayern, Real en Juve dat zijn gewoon clubs die bij de absolute top van Europa horen en wij blijven overeind. Dat is gewoon super knap.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:14
tja en toch aan het eind weer met legen handen staan wat een prestatie is steeds uitstel van executie.
Juventus kwam voor een punt en dat hebben ze. EN AJAX KOMT NA VOLGENDE WEEK GEWOON WEER NAAR HUIS
Vind ik leuk
mcmodd +28783
donderdag 11 april 2019 om 11:35
Hè Rasta, doe eens een beetje gezelliger man. Wat Bhj hierboven zegt is gewoon waar. Hij ziet nog mogelijkheden en het spel was er naar om zo’n uitspraak te doen. Niets wijst erop dat Juve deze ronde al door is, en elke wedstrijd staat op zichzelf. Er zijn twee mogelijkheden: 1. Je krijgt gelijk en 2. Je krijgt geen gelijk. Hoe denkt de Ajaxsupporter dan? Juist, de vader van de gedachte schreeuwt uit vol enthousiasme: Je krijgt geen gelijk, Ajax gaat er weer stevig tegenaan. Verpest dat nu niet, laat Juve het eerst volgende week dinsdag maar eens presteren en kijk in retroperspectief nog eens naar hoe Ajax in deze Champions League dit seizoen heeft gepresteerd. En bedenk ook eens hoeveel mensen Ajax geen kans gaven tegen Real Madrid.
Vind ik leuk
1+1= +865
donderdag 11 april 2019 om 15:42
Mooi gesproken Mcmodd 👍👍👍het is toch prachtig dat een Nederlandse club toevallig de mijne weer eens ver komt in Europa en dat met mooi aantrekkelijk voetbal
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 19:01
Gefeelisiteerd Ajax met de overwinning ga voor al zo door misschien verdienen jullie de lans lamleggen wel groetjes van Frans schaaf
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 19:06
Ik wens ajax heel feel zuxes en sterkte toe ik hoop dat jullie de kampijoesschap mag gaan winen groetjes van frans schaaf
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 01:08
Karma is een b***h voor Juventus, met doping de CL in 1996 winnen tenkoste van Ajax en ja die is de verdiende loon van het ontnemen van de vierde CL!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws