Update: Nederland loopt dankzij Mirakel van Turijn verder uit op Oostenrijk

Update: Nederland loopt dankzij Mirakel van Turijn verder uit op Oostenrijk

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 23:06di 16-04-2019 om 23:06

Nederland heeft de race met Oostenrijk op de UEFA Coëfficiëntenlijst winnend afgesloten. Dankzij het gelijkspel van Ajax tegen Juventus neemt Nederland de elfde plek op de ranglijst over.

Het resultaat is van cruciaal belang voor de Eredivisie. De Eredivisie-kampioen van 2019/2020 mag naar alle waarschijnlijkheid direct de Champions League in, mits de Champions League-winnaar van het seizoen 2018/2019 zich ook via de eigen competitie kwalificeert voor het miljardenbal.

Nederland startte de dinsdagavond als nummer twaalf, met een minieme achterstand op Oostenrijk. Ajax pakte echter één punt, dat gedeeld wordt door vijf (het aantal Nederlandse clubs in Europa dit seizoen). De coëfficiënt van 0,2 is voldoende om Oostenrijk te passeren in de stand.

Hiermee is de race voor dit seizoen beslist. Rapid Wien en FC Salzburg overleefden de Europa League-groepsfase, maar werden vervolgens uitgeschakeld door respectievelijk Internazionale en Napoli: zij kunnen dit seizoen niets meer doen aan de achterstand van Oostenrijk.

Update 16/4 23.06: The story continues! Ajax heeft Nederland naar de cruciale elfde plek op de UEFA-coëfficiëntenlijst geloodst en kan in de halve finale van de Champions League nóg meer punten pakken. Dankzij het Mirakel van Turijn staat Nederland voorlopig op een score van 32,033 (8,200 punten in dit seizoen). Wordt vervolgd...

De huidige middenmoot van de UEFA-ranking:
11. Nederland 32,033 (8,200)
12. Oostenrijk 31,250 (6,200)
13. Tsjechië 28,675 (6,500)
14. Griekenland 27,600 (5,100)
15. Denemarken 27,025 (4,875)

(tussen haakjes de score van dit seizoen)

Bron: Bert Kassies

Plaats een reactie

Jajem +828
woensdag 10 april 2019 om 23:04
Geen dank he!
Vind ik leuk
Choppa +556
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Heerlijk voor ons voetbal
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:06]
Vind ik leuk
PRICE +8101
woensdag 10 april 2019 om 23:12
Brood nodig punt
Vind ik leuk
RebelVox +12592
woensdag 10 april 2019 om 23:27
Rest van Eredivisie mag niet meer zeiken, maar een voorbeeld nemen aan ons Ajax
Vind ik leuk
Henk3 +1299
woensdag 10 april 2019 om 23:31
Rest van de Eredivisie heeft de budgetten van Ajax niet.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1951
woensdag 10 april 2019 om 23:37
Feyenoord en PSV moeten in potentie kijkend naar de groote van de achterban ook gewoon financieel hetzelfde moeten kunnen presteren. De beste jeugd speelt altijd bij Ajax, dit is puur het resultaat van goed beleid.
Vind ik leuk
B H +461
woensdag 10 april 2019 om 23:56
Worden weggehaald door Ajax,zal je bedoelen
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 01:51
Spelen heel graag bij het grote Ajax denk ik.
Vind ik leuk
B H +461
donderdag 11 april 2019 om 07:12
Heb het gezien gisteren 1-1 tegen juve 2
Vind ik leuk
Cantona88 +432
donderdag 11 april 2019 om 07:54
Grappenmaker! Jij vind Ronaldo, Mandzukic, Pjanic, Bonucci, Alex Sandro, Joao Cancelo Juve 2?! Ga gauw handbal kijken voortaan.
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 12:00
Ach joh laat die gek lekker trots op zijn VVV zijn.
Vind ik leuk
B H +461
donderdag 11 april 2019 om 15:55
Moeten jullie zijn! Weet je nog? 1e vd 8 beslissende var momenten. Anders met Feijenoord op plek 3 gestaan, flapdrol
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 21:04
Wel verwarrend dit. Wat bedoel je eigenlijk. Jouw VVV ha ha.
Vind ik leuk
Nilsinno +978
dinsdag 16 april 2019 om 23:14
😂😂😂je bent gek man
Vind ik leuk
Guust +6757
dinsdag 16 april 2019 om 23:22
En nog steeds afgeven op de prestatie van Ajax, je zet jezelf voor schut.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 23:38
Fan van een club die niet eens echt gras kan betalen. Houd je lekker bij zaalvoetbal joh.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 23:57
Trots op vvv? Dat anti-voetbal ...
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 13:58
Helaas net verloren van Tsjechië gister.
Vind ik leuk
GaoYao +6021
donderdag 11 april 2019 om 08:19
Troll..
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 11:50
Ik dacht eerdere tegen VVV-2, zonder Seuntjens in dat maffe De Koel, amateurstadionnetje toch ?
Vind ik leuk
B H +461
vrijdag 12 april 2019 om 00:19
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
AFP +3717
vrijdag 12 april 2019 om 09:53
BH 12 apr. 00:19
Ik vind je post ONNODIG racistisch en het heeft op VP totaal niets met voetbal te maken. Ik heb je gerapporteerd. Personen als jij moeten van VP verwijderd worden. Je kunt elkaar gezond stangen, maar jij gaat te ver.
Vind ik leuk
B H +461
vrijdag 12 april 2019 om 13:45
Mietje ben je en achterbaks
Vind ik leuk
AFP +3717
vrijdag 12 april 2019 om 17:43
Ben je nog niet in de ban gezet ?
Vind ik leuk
B H +461
vrijdag 12 april 2019 om 22:11
Gaat jouw dat aan! Genieperd
Vind ik leuk
AFP +3717
vrijdag 12 april 2019 om 23:04
Inteelt.
Vind ik leuk
B H +461
zaterdag 13 april 2019 om 08:24
Var
Vind ik leuk
AFP +3717
zaterdag 13 april 2019 om 11:20
BH 13 april 8:24,
VAR. Klopt= Venlose armoedige rotzooi en dat ben alleen jij, niet de andere integere VVV-fans dat zijn pas VVV-supporters, maar jij bent gewoon een stuk vuil.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 11:20]
Vind ik leuk
B H +461
zaterdag 13 april 2019 om 11:25
V(ajax)r mafketel
Vind ik leuk
AFP +3717
zaterdag 13 april 2019 om 11:27
BH 13 april 11:25
VAR= VenloseArmoedigeRotzooi en dat ben jij. Jij mag geen VVV-supporter zijn, omdat figuren als jij VVV een slechte naam bezorgen,
Vind ik leuk
B H +461
zaterdag 13 april 2019 om 15:06
V(ajax)r
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 23:41
Het is jou ipv jouw.
Vind ik leuk
1313 +13073
woensdag 17 april 2019 om 02:18
Hahaha, lekker he deze overwinning, ga je weer de var erbij halen?😂😂😂
Vind ik leuk
Plaotie +65
vrijdag 12 april 2019 om 16:19
6 keer sinds 1954/1955 vind ik niet heel vaak...
Vind ik leuk
Nilsinno +978
dinsdag 16 april 2019 om 23:14
😂👍🏻👍🏻😂 nogmaals je bent gek man
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 23:40
Zegt de fan van een club die het kunstgras weigert te sproeien voor een wedstrijd tegen Ajax.
Vind ik leuk
Nilsinno +978
dinsdag 16 april 2019 om 23:13
😂😂😂😂lachuh wees trots dat ren nl club dit kan
Vind ik leuk
AFP +3717
dinsdag 16 april 2019 om 23:26
Hey rotte suikerbiet, heb je het gezien ?
JUVE-Ajax: 1-2.
Nu je b*k houden.
Vind ik leuk
Ozpo +783
donderdag 11 april 2019 om 06:53
Bij Ajax krijgen ze een kans in het eerste. Dat is bij andere clubs toch minder het geval.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 07:28
Slap uit je nek lullen is je beroep?

Psv: Mahlen, Rosario, Hendrikx en Ihatarren.

Feyenoord: Malacia, Kokcu, Nieuwkoop en Verdonk.

Az: Boadu, Ouwejan, Til, Koopmeiners.

Zomaar even 4 spelers van 3 clubs die vaak of regelmatig spelen in het 1e van de desbetreffend clubs.

Dan neem ik de spelers die al langer en uit de eigen opleiding komen nog niet eens mee.
Vind ik leuk
Ozpo +783
donderdag 11 april 2019 om 07:39
Hahahahahahsha

Zielig hoor om naar alleen dit jaar te kijken.

Als je niet toe durft te geven dat de kans groter is om bij Ajax ook echt in het eerste te belanden dan kan ik er verder niks meer aan doen.

Misschien moet je je even afvragen waarom jeugdspelers naar Ajax vertrekke dan ;)

Succes vent
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 08:43
Alleen dit jaar?

Az: Haps, Vlaar, Luckassen en van Overeem.

Feyenoord: Karsdorp, Kongolo, van Beek en Vilhena.

Psv: Brenet, Zoet, Gakpo en Lammers.

Seizoen 2017/2018
Vind ik leuk
Ozpo +783
donderdag 11 april 2019 om 09:05
Hahaha mooie vent ben je ook he, iig grappig

Dat zijn spelers die jaren daarvoor zijn doorgebroken.

Als we zo gaan beginnen:
Onana,
Veltmal
Mazraoui
Blind
De Ligt
Donny
Dolberg
De Wit
Eijkelenkamp
Eiting

Blijkbaar hoef je volgens jou criteria geen basisspeler te zijn en tel je slelers die langer dan 5 jaar geleden zijn gedebuteerd

En dan kan ik de lijst van Ajax nog groter maken als ik vorig jaar ook meeneem.

Jammer dat je zon haat hebt jegens Ajax. Zo zit jij blijkbaar in elkaar.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 09:09]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:03
Dit heeft niks met haat te maken, je moet alleen niet doen of ajax de enig club waar jeugdspelers een kan krijgen.

Maar goed, doe lekker je ding en reageer niet meer op mij als je niet normaal kunt discussiëren.
Vind ik leuk
Ozpo +783
donderdag 11 april 2019 om 10:33
Hahaha je wordt steeds grappiger.

Leer ff lezen vent. Heb nergens gezegd dat AJax de enige club is waar je een kans krijgt. Heb gezegd dat dat bij andere clubs minder is.

Dat de duscussie niet gaat zoals jij wilt ligt toch echt aan jou.

Kusje voor jou
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 14:36
wat zijn we weer lekker zielig beter zeg,net kleinekinderen
Vind ik leuk
Ozpo +783
donderdag 11 april 2019 om 14:41
Bedankt voor je nuttige bijdrage. :)
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
donderdag 11 april 2019 om 11:59
Jurgen, je kunt al die spelers die dit jaar debuteren bij Psv, Feijenord en AZ bij elkaar optellen, dan is de lijst gelijk aan die van Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:19
Daar gaat het niet over, het gaat om het feit dat er één zegt dat je meer kans maakt als jonge speler bij ajax dan bij de andere clubs. Ik vind dat regelrechte onzin.
Vind ik leuk
Ozpo +783
donderdag 11 april 2019 om 18:58
Jammer hoor. Vooral omdat mijn lijst met spelers toch een stuk langer is dan jij hebt laten zien van andere clubs. Dan is het toch een feit dat er bij andere clubs minder spelers uit de jeugd doorbreken. En dan heb ik nog niet eens de spelers in mijn lijst zijn die ajax uitleent aan andere clubs.

Dan heb ik toch gelijk. Punt
Vind ik leuk
Botvanger +163
donderdag 11 april 2019 om 10:02
Ajax bedankt!

Zo en kunnen jullie nu stoppen met arrogant doen? 😉
Vind ik leuk
RUSLAND +35
dinsdag 16 april 2019 om 23:14
Omdat Ajax een goed beleid heeft en een focus op de jeugdopleiding
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 23:37
Zoals de Europese top spelers bij Ajax weghaalt.
Vind ik leuk
Jozef +45145
woensdag 17 april 2019 om 00:04
En anders willen ze zelf wel komen...😁
Vind ik leuk
AVDV +1629
dinsdag 16 april 2019 om 23:10
Achterban van PSV is 3x zo klein dan die van PSV.
Vind ik leuk
Starkoo +675
dinsdag 16 april 2019 om 23:31
Droom lekker verder dit wat Ajax doet kunnen PSV en Feyenoord nooit! Ajax word het Bayern van Nederland!
Vind ik leuk
Jozef +45145
donderdag 11 april 2019 om 00:10
Ajax had geen cent te makken 8 jaar terug.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6506
donderdag 11 april 2019 om 05:02
8 Jaar terug was jullie budget nog steeds ruim voldoende om overal jeugdspelers weg te halen hoor ;)
Vind ik leuk
Jozef +45145
donderdag 11 april 2019 om 07:44
In principe zijn die
mogelijkheden er ook bij andere topclubs.

Kan me nog de slimme deal om Milik herinneren. Eerst gehuurd met een koopmogelijkheid na die periode. Dat leverde geen windeieren op en zorgde ervoor dat er langzaam steeds meer geld beschikbaar kwam, waardoor we uit de categorie Zimling geraakten qua versterkingen.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6506
donderdag 11 april 2019 om 13:49
Klopt hoor. En alle respect hoe jullie financiele mannen de bankrekening op het huidige niveau hebben weten te krijgen. Het ging me in dit geval even om het weghalen van jeugdspelers bij andere clubs.
Vind ik leuk
Jozef +45145
donderdag 11 april 2019 om 20:26
Tja, dat gebeurt, deels uit nood geboren.
Vind ik leuk
GaoYao +6021
donderdag 11 april 2019 om 08:22
Krijgen we deze discussie weer... Bedenk eens iets nieuws!
Ajax heeft CL veilig gesteld waar de andere Nederlandse clubs, jammer genoeg, niets hebben te zoeken in Europa..
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6506
donderdag 11 april 2019 om 13:50
Daar zeg ik toch niets over? Hartstikke goeie prestatie, petje af. Ik reageerde alleen even op de opmerking over jeugdspelers. Dat mag toch op een forum?
Vind ik leuk
GaoYao +6021
donderdag 11 april 2019 om 16:30
Zeker!
Vind ik leuk
fritsie +1231
donderdag 11 april 2019 om 00:17
Moeten ze daar wat aan doen!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 00:57
En houden zo
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 01:50
Omdat de rest vsn de ED geen goed voetbal speelt dus ook geen groot budget.
Ajax krijgt het ook niet cadeau.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 06:22
Dat moet jeook opbouwen.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 07:32
PRECIES. RIJKSTE CLUB VAN NLD. EN AL 4 JAAR PRIJSLOOS. OM JE KAPOT VOOR TE SCHAMEN LIJKT ME DAN, MAAR NEE HOOR, EENS ARROGANT, ALTIJD ARROGANT.
Vind ik leuk
Jozef +45145
donderdag 11 april 2019 om 07:52
Je caplock staat aan...
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:43
de jouwe anders niet
Vind ik leuk
Jozef +45145
donderdag 11 april 2019 om 13:00
...da's een goeie man...

Je hebt er duidelijk last van.

Welgemeend advies: zoek hulp.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 23:45
Ook genoten van het mooie voetbal?
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
donderdag 11 april 2019 om 11:57
Die budgetten heeft Ajax zelf bij elkaar gevoetbald hoor, die kwamen niet uit de lucht vallen of zoals bij Psv en Twente van de gemeente. Zelf spelers opleiden en het positieve saldo op de bank zetten, gewoon goed beleid voeren ipv over de balk smijten elk jaar.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:44
en dan nog al 4 jaar niks winnen...hahahahahaha
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 23:45
En nu niet meer bij te houden zijn door de concurrentie.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:36
moet je aan werken
Vind ik leuk
Nilsinno +978
dinsdag 16 april 2019 om 23:12
Goed beleid leer ervan zou ik zeggen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 23:36
Ajax heeft het budget niet van Real, Bayern of Juve.

Vind ik leuk
roma1900 +674
woensdag 17 april 2019 om 00:03
heeft er niks mee te maken psv heeft een wereld scout weg gestuurd
Vind ik leuk
Elledoet +1022
woensdag 10 april 2019 om 23:44
Inderdaad Nederland mag trots zijn en ook PSV mag ons bedanken!!
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 01:54
Zou zuur zijn als PSV door mazzel met de verdienste van AJax er vandoor gaat.
Vind ik leuk
ReneAjax +10862
donderdag 11 april 2019 om 02:07
Waar maken we ons nou druk om, kwalificatiewedstrijden winnen we ook.
Maar toch leuk dat Ajax dit ondanks de tegenwerking van PSV, Feyenoord, AZ en Vitesse voor Nederland genoeg punten heeft verzameld in het Europese voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 06:24
Ondanks de tegenwerking? Denk je nu echt dat de clubs die jij opnoemt expres verliezen of zo in Europa?
Vind ik leuk
ReneAjax +10862
donderdag 11 april 2019 om 09:21
Daar lijkt het op, ja....
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:05
En dan vragen jullie je af waarom supporters van andere clubs spreken over het "arrogante" ajax.

Voor supporters zoals jij hoop ik dus gewoon dat Juve jullie compleet van de mat afspeelt.
Vind ik leuk
ReneAjax +10862
donderdag 11 april 2019 om 11:37
Ga jij je nou maar druk maken waarom AZ niet eens de amateurs van Kairat kan uitschakelen... haha.
Dan praten we daarna wel verder.

Kairat, nooit van gehoord...
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:47
Ach ja, dat had ik met Rostov. Hartstikke leuk dat jullie het goed doen dit jaar, maar stop eens met dat kleuterige bashen van andere clubs en die arrogantie.
Vind ik leuk
ReneAjax +10862
donderdag 11 april 2019 om 11:53
Arrogantie is een stopwoordje van fans van andere clubs.
Ga eerst maar eens het woord opzoeken wat het woord betekend.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:16
Maar toch leuk dat Ajax dit ondanks de tegenwerking van PSV, Feyenoord, AZ en Vitesse voor Nederland genoeg punten heeft verzameld in het Europese voetbal.

Je eigen woorden; de arrogantie straalt ervan af.
Vind ik leuk
AjaxSneek +350
donderdag 11 april 2019 om 18:21
Het punt is binnen, nu mogen jullie van mij allemaal voor Juve zijn. Wel mega triest, al die haters. Maargoed, dat is slechts mijn mening.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 20:27
Kijk even waar ik op reageer .........
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 12:04
Jurgen van Kooten, in elk geval niet de medewerking. Laten die clubs die genoemd zijn nu langzamerhand voor betere spelers zorgen en internationaler denken. het is nu eenmaal het huidige voetbal. De tijd van Local Hero uithangen en verder niks is voorbij.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:17
Voor betere spelers zorgen, hoe zie jij dat voor je?

Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 13:05
Knop om, geen haflbakken CV, meteen vervangen die 2, geen Sanitbury (?), maar haal een paar Mexicanen extra, zodat ook PSV met de vaart der volkeren mee kan.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 14:18
Daar moet het geld toch ook voor aanwezig zijn. Tevens kan de scouting een keer een miskleun hebben. Het is natuurlijk niet zo makkelijk om toppers te halen als je kijkt naar onze mickey competitie.
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 14:34
Nou ja je kon met Ajax zien dat ondanks de Mickey Mouse competitie Ajax de prestatie van een echte CL kwartfinalist had, m.a.w. niet geslacht of afgemaakt te worden door gerenomeerde honderden miljoenenclubs als Juve, Real en Barca. Natuurlijk geld is belangrijk, maar als de sponsors brood zien in een club dan komen de Euriies echt wel hoor. Er is namelijk een oorzakelijk verband tussen mooi voetbal, prestaties en sponsoring. Zo te zien aan je fotootje is je club PSV ?
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 14:49
Oe, als ik jou was zou ik even een bezoekje aan de pearl of eyewish doen. Mijn club ligt ca 40 km noordelijker dan jouw club :)

Ajax doet het fantastisch, daar hoor je mij niet over. Het is alleen voor de klassieke top 3 makkelijker om een grote naam binnen te halen dan voor de rest van de clubs. Praktische heel Europa kent ajax/psv/feyenoord, de rest zal bij een stuk minder mensen een belletje doen rinkelen en doe je niks tegen.
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 15:11
Hi Jurgen Eyewish of Pearl zijn niet nodig, maar dat logootje is zo klein dat ik met moeite AZ zie. Maar goed. AZ is van oudsher toch een leuke club, Kees Kist b.v.
Nogmaals als er geen geld is dan blijft het niveau van AZ en de andere clubs op het niveau van tegenwoordig, dus Mickey Mouse-competitieniveau.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 15:17
Het is niet makkelijk om sponsors te vinden, gelukkig hebben wij afas en is de eigenaar van afas bezeten van het spelletje. Neem psv eens als voorbeeld die een aantal bedrijven in één sponsornaam noemt, daar zie je hoe moeilijk het is en dat voor een topclub in Nederland.
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 15:29
Ja hier heb je gelijk in. Maar toch, neem bijvoorbeeld PSG, die was een nobody-clupje, maar omdat er belangstelling van sponsors kwam konden er betere spelers gekocht worden en kwalitatief nu topvoetbal gespeeld wordt. Sinds de ellende met de DSB ging het niet al te best met AZ, maar daarna wel weer. Nu heeft AZ een paar sterkhouders zoals Stengs, Koopmeiners, Bizot, Til, Seuntjes en AZ staat nu een beetje onder Feyenoord dus AZ komt weer in de belangstelling. Als AZ de 3e plaats kan veroveren en die behouden dan speelt AZ in de (Voorronde ?) EL. Belangrijk nu is een geschikte trainer te vinden, een trainer die beter dan Van den Brom is. Een goede trainerstaf is belangrijk voor een club. Als de prestaties van AZ beter worden dan stroomt het geld echt binnen hoor.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 15:47
Daar zit natuurlijk wel zo een zandbakrenner met kruiwagens vol met geld en als het goed gaat komen de sponsors wel.

Trainer is al gevonden, Arne Slot schuift een positie omhoog.

Volgens speelt de plek 3 geen voorronde, daarom is het zo k*t dat we de laatste 2 wedstrijden na een voorsprong van 0-2 ( vitesse ) en 0-1 ( de graafschap ) gelijk hebben gespeeld.
Vind ik leuk
AjaxSneek +350
donderdag 11 april 2019 om 18:23
Gewoon winnen van PSV die laatste pot!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 20:26
Zodat we jullie helpen om kampioen te worden mocht op de laatste dag beslist worden. Liever niet........
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 12:02
Dat is helemaal waar René.
Vind ik leuk
Justin Kees +3652
donderdag 11 april 2019 om 02:01
Goedkope opmerking! Het is mooi en ja, we zijn blij met het resultaat. En ja, het is mooie reclame voor Ajax en NL. Maar ga nou niet bijdehand lopen doen en je arrogante ik tonen, nu je succes hebt. Daar moest je wel een trainer voor wegkopen en vorig seizoen smeerden jullie die man nog bijna in met pek en veren... 😉

Anyway... thanks!
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 02:38
Markje zou lering moeten trekken, want zijn troep bakt er weer niks van.
In plasts van 8 punten voorsprong 9 doelpunten minder.....Erik the best.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 05:08
Goedkoop maar waar!

En de rest van je verhaal doet niet terzake hier
Vind ik leuk
Jozef +45145
donderdag 11 april 2019 om 07:57
Zou toch een onderscheid aanbrengen in supporters.

Overal lopen er schreeuwers die geen geduld kunnen opbrengen en ontevreden zijn als het effe niet loopt.

De meesten zijn loyaal hoor. Net als bij Ziyech die uitgefloten werd. Als een kwart floot is het veel, maar dat maakt een hoop lawaai hè. Totdat driekwart het op een dag beu was en met applausacries de azijnzijkers overstemden...
Vind ik leuk
Martinus69 +6333
donderdag 11 april 2019 om 07:06
Het overgrote deel Vd eredivisie heeft er geen ene zak aan. Sterker nog: zij en hun fans moeten zich aanpassen aan her schema van Ajax.... uiterst discutabel. De financiële kloof wordt jog groter dankzij de onevenredige uitbetalingen van de UEFA... alle reden om te zeiken Maar dat begrijpen mensen die verder kunnen kijken dan hun neus lang is, verder dan de grachten, de niet-provincialen.
Vind ik leuk
utreg1971 +2079
dinsdag 16 april 2019 om 23:18
Kan niet. Hebben het geld en de spelers Vergeet top trainer ten hag aub niet. Vele Ajax sup moesten hem niet. Snap je. Gefeliciteerd en terecht gewonnen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 23:33
Wij hebben alles, de Arena, het mooiste shirt in de wereld en spelen ook nog eens het mooiste voetbal in de wereld met de meest technische spelers in de wereld die ook nog eens tactisch ook nog eens tot de beste van de wereld behoren.

WIJ ZIJN AJAX DE BESTE PLOEG VAN DE WERELD IN 2019
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 06:40
Met dit soort opmerkingen lok je reactie's uit, leg mij nu eens het nut hiervan uit?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Jajajajajaja !!!

Lekker lekker lekker !! 👌😎

WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE BESTE ❌❌❌💪
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:06
Als Ajax kampioen wordt “mats” je toch jezelf
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
woensdag 10 april 2019 om 23:07
Na volgend jaar pas..
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 05:09
Nee, gewoon het komend seizoen
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 09:00
Ik zal m uitleggen: volgens die Ajacieden gaan ze jarenlang domineren. Kampioenschappen horen daar wel bij, of nie?
Vind ik leuk
Gijsie +2149
woensdag 10 april 2019 om 23:06
Allemaal even dankje wel tegen Ajax zeggen. 1, 2, 3: DANKJE WEL AJAX
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
donderdag 11 april 2019 om 00:27
Mooie prestatie niet meer dan dat.
Dank je wel gaat te ver.
Want de stoppen bovenin bij veel Ajacieden hierop slaan dan helemaal door.
Of moeten we Ronaldo en zijn maatjes bedanken?
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 01:32
Waarvoor? Voor het PSV-achtig scheidbakken voetbal?
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
donderdag 11 april 2019 om 02:11
Ieder speelt zijn eigen tactiek.
Daar is niks mis mee.
Alleen dit seizoen speelde Ajax in de Gelredome aanvallend .
Die 4 jaren daarvoor waren ze niet zo aanvallend.
Je speelt na je mogelijkheid.
Niks mis mee.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 14:11
Je speelt naAR je mogelijkheden!

Ik vond de lagere school ook te lang duren...
...maar ik heb 'm wél afgemaakt!
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
donderdag 11 april 2019 om 21:02
Natuurlijk hebt jij de lagere school afgemaakt.
Omdat gelukkig een leerplicht in dit land is ingesteld.
Maar gezien je keuze van een Club.
Twijfel ik toch of je wel mee kon komen op School.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 06:11
Zegt het Tokkie, die schrijft:
'natuurlijk hebt jij...'

Als mensen de strijd aan willen gaan, maar dan in eigen goal schieten, moet ik altijd zo lachen 😂
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 05:19
Azijn zeikers houd je áááltijd !
Zielig zulke mensen!

Ronaldo en z'n maten zijn uit de wedstrijd gespeeld.
Of dacht je dat ze niet gemotiveerd waren!?
Elke keer, elke wedstrijd en tegenstander... ze zijn altijd slecht en nooit is Ajax goed...

Je moet eens eerlijk naar jezelf zijn en afvragen hoe dat nu komt!!
Hoe moeilijk dat ook voor je is..
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 08:54
Geniet van de wedstrijd gisteren en maak je niet druk om die kneuzen hier , al gaat gaan sommige Ajacieden hier wel erg ver .
Sommige zijn net kleine kinderen die om een "dank je wel" smeken .
En dan krijg je ook debiele reactie's terug .

Goed gevoetbald gisteren en een 1-1 is eigenlijk te weinig .
Er had echt meer in gezeten , maar zeker nog een goede kans op de halve finale .
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 09:58
Ja toch
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
donderdag 11 april 2019 om 13:35
Het gaat erom Het Bedankje.
Nou wie moet je bedanken Ajax of Juventus?
Denk beide als het toch moet.
En her gaat mij te ver om alle eer naar Ajax te schuiven.
Dat we nu op de 11de plek staat.
Want als PSV geen punten had gepakt in de Groepfase CL dan hadden we nu ook geen 11de gestaan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 13:36]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 14:07
Om het bedankje??
Ben je 11 ofzo?!

Armoedig psv met z'n schijterige tactiek had gewoon Europa league moeten spelen, dan hoefden wij ons niet zo in het zweet te werken
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:06
Graag gedaan hoor Psv, Feyenoord en al die anderen
Vind ik leuk
klick +1390
woensdag 10 april 2019 om 23:07
uhhhh welk voordeel haalt de rest hieruit?
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4316
woensdag 10 april 2019 om 23:08
Minder voorrondes voor alle ploegen toch?
Vind ik leuk
klick +1390
woensdag 10 april 2019 om 23:19
Voor de kampioen wel ja. Volgens mij moet er nog wel wat meer punten gehaald worden om ook in europal door te schuiven. Ik zie voornamelijk alleen voordeel voor ajax zelf.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:45
Bekerwinnaar mag nu ook direct door naar groepsfase EL, dus ja, de andere clubs hebben daar zeker wat aan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:45]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 01:34
Maar Ajax gaat ook de beker winnen haha
Vind ik leuk
AjaxSneek +350
donderdag 11 april 2019 om 18:27
Daar zit nog een jaar tussen toch? Dat van de bekerwinnaar.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
woensdag 10 april 2019 om 23:14
Als je dat niet snapt wat doe je hier dan?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:26
Jezus he, moet ik dat nog gaan uitleggen? Sorry, maar totaal geen zin in. Ga op een pornosite of zo rondneuzen
Vind ik leuk
pietprecies +12534
woensdag 10 april 2019 om 23:51
Idd, waar zijn Don en Ad als je ze nodig hebt
Vind ik leuk
Bengelino +14630
woensdag 10 april 2019 om 23:09
Hoezo Feyenoord? Die halen nooit meer Europees als ze zo doorgaan
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:29
Haha 😉
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
donderdag 11 april 2019 om 00:34
Dat vindt je leuk dat Feyenoord volgens Bengelino hierboven type.
Is het niet zo hoe meer Nederlandse Clubs in Europa zitten dat ze alle goed doen?
En dan moeten wij nu Ajax bedanken als jullie zo over andere Nederlandse Clubs denken.
Ik zou Juve en Ronaldo in bijzonder bedanken.
Met het binnen halen van die punt.
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 01:59
Zure zure pruim.
Vind ik leuk
bartjeee +1574
woensdag 10 april 2019 om 23:38
Je bedoeld dit natuurlijk niet voor feyenoord want wat hebben die nou gepresteerd? Psv heeft wel nkg gwn punten binnen gehaald..
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:42
Wat jij wil. Het is jouw feestje 😉
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 01:36
Ja Feyenoord-Trencin was een succes 😂
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 02:00
Ja PSV had zeker 2 punten gehaald.......
In hun poule..
Ha ha....
Vind ik leuk
AjaxSneek +350
donderdag 11 april 2019 om 18:29
En playoffs CL tegen Bate. Is toch iets.
Vind ik leuk
bartjeee +1574
donderdag 11 april 2019 om 19:04
Kijk onze poule dan 2 daarvan staan met een been in de halve finale van championleauge.
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 20:58
Dus ...?
Vind ik leuk
AjaxSneek +350
donderdag 11 april 2019 om 21:47
1-1 ben je niet echt de favoriet en dat zijn wij sowieso al niet! Voor mij is alles bonus, ik geniet echt van dit voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:06
Als of ze het voor Nederland doen...
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:09
Voor wie anders? Luxemburg? Polen misschien?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:58
Zou niet verkeerd zijn geweest, voor Polen (; Kunnen we wel gebruiken.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 00:00
Dat kan ik me voorstellen. Ik help je hopen voor de toekomst!
Vind ik leuk
Orphen89 +4022
donderdag 11 april 2019 om 09:58
Heb jij een extra melding aanstaan? Voor als iemand "Polen" zegt in een bericht? haha
Vind ik leuk
Jc 74 +336
woensdag 10 april 2019 om 23:57
Ik als ajax supporter ben het met je eens .
Ajax doet het voor zichzelf en dat het gunstig is voor het Nederlandse voetbal is een leuke bijkomstigheid.
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
donderdag 11 april 2019 om 00:36
Kijk jij bent Eerlijk.
En daarom zal velen hierop Ajax ook niet bedanken.
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 02:02
Nog zuurdere pruim.
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
donderdag 11 april 2019 om 00:37
Maar mooie prestatie is het wel.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:07
Dankzij ons aller ajax weer he. Waar psv het weer laat afweten.
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
donderdag 11 april 2019 om 00:40
Mooie Prestatie Gefeliciteerd.
Maar als PSV in de groepsfase geen enkele punt had gehaald.
Dan hadden we nu Oostenrijk ook niet gepasseerd.
Vind ik leuk
Gearry +1538
donderdag 11 april 2019 om 01:22
Als psv in de groepsfase meer punten had gepakt, dan hadden zij niet zo ver hoeven komen en hadden we de punten al veel eerder binnen.
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 02:04
Laat psv maar eerst proberen punten in de ED te halen, want 8 punten hadden ze weg gegeven.
Wat was Odegaard goed man...
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
donderdag 11 april 2019 om 00:42
Denk daar maar over na.
Zal moeilijk zijn omdat jij alleen Ajax ziet.
Vind ik leuk
klick +1390
woensdag 10 april 2019 om 23:07
de rest van Nederland schiet hier geen reet mee op
Vind ik leuk
Rodajc +19364
woensdag 10 april 2019 om 23:07
Moeten we jou bedanken of de club Ajax? Volgens mij heb je er geen klote aan bijgedragen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35831
woensdag 10 april 2019 om 23:07
En ik denk dat we Oostenrijk & Co voorlopig ook wel achter ons houden. En ja, inderdaad dankzij Ajax. Bedankt!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:09
Precies. Want jullie zouden ook van een Salzburg kunnen winnen. Net als ajax. Nederland houd Oostenrijk wel achter zich. Erg belangrijk dit.
Vind ik leuk
Radaje +1671
woensdag 10 april 2019 om 23:11
Nou ben bang dat vorig seizoen ons nog wel even achtervolgd. Toen hadden we bijna geen punten. En die tellen 5 jaar mee
Vind ik leuk
Plattekar bv +35831
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Ik snap je niet...We staan nu 11e.
Vind ik leuk
VanGoal +1312
woensdag 10 april 2019 om 23:19
Denk dat op een gegeven moment de El finale vervalt en vorig seizoen telt dan nog mee. Dan zal het een moeilijk Europees jaar worden
Vind ik leuk
Radaje +1671
woensdag 10 april 2019 om 23:23
De punten van 5 jaar tellen mee. En vorig jaar was natuurlijk uiterst beroerd.

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method5/crank2019.html

Hier kun je dat zien
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:11
Toch wel. Fijn dat er nog af en toe een ploeg in Nederland is die kan stunten voor ons landje. Straks alleen nog even 2-2 spelen in de return wedstrijd.. Dus bedankt Ajax voor behalen van de punten. ;)
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
donderdag 11 april 2019 om 00:47
En PSV want die hebt ook puntjes behaald in de groepsfase CL.
Als dat niet zo was dan hadden we nu ook niet Oostenrijk ingehaald.
Denk daar maar over na?
Maar Gefeliciteerd was een mooie wedstrijd van Ajax zijde.
Nu maar hopen in Turijn.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:12
Lekker lekker lekker !! 👌😎

WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE BESTE ❌❌❌💪
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Bedankje, ik ben op Facebook al uitgemaakt tyfus neus. Zo groot is de haat in de provincie maar ik lach er om.
Vind ik leuk
StoneyTony +2567
woensdag 10 april 2019 om 23:14
Bedankt Ajax😘 en goed gespeeld er zat meer in.heel veel succes volgende wedstrijd in Turijn!!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:26
Jij hebt vrij weinig gedaan hoor vanachter je toetsenbord
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 01:21
Ik hoop dat je dat op 5 mei ook zegt! Mooie prestatie Ajax!
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6506
donderdag 11 april 2019 om 05:01
Inderdaad is de wanprestatie van vorig jaar hiermee weggepoetst ;)
Maar in aanmerking nemende dat de andere clubs het bijna jaarlijks slecht doen, heeft Ajax het Nederlandse voetbal absoluut een goede dienst bewezen.
Volgens jaar beginnen we weer met 3 punten achterstand op Oostenrijk, dus hopelijk trekken jullie deze lijn nog ff door!
Vind ik leuk
Martinus69 +6333
donderdag 11 april 2019 om 07:03
Allereerst mijn complimenten voor het voetbal en resultaat. Was mooi om te zien.
Daarnaast moet er niet zo overdreven worden gedaan over het belang. Eindresultaat is dat de meeste clubs in de ED er helemaal niets aan hebben, totaal niets. Sterker nog: zij moeten zich aanpassen ter faveure van Ajax en ten koste van hun eigen schema en publiek. Daarnaast woedt de financiële kloof tussen hen en Ajax alleen nog maar groter door de onevenredige hoge uitbetalingen van de UEFA. Worden talenten nog eenvoudiger bij je weggekocht om elders op de bank te komen.
Dankbaar, nee hoor.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 07:13
Jajem. wel makkelijk als je alleen de laatste druppels telt die de emmer vol maken. Het is nu Ajax dat de punten inbrengt, maar in de totaal som zitten ook punten ( wordt opgebouwd in meerdere jaren) van andere clubs. Sec de laatste 3 jaren hebben de clubs de punten laten liggen, maar in die perioden daar voor hebben andere clubs ook voor de nodige punten gezorgd.
Vind ik leuk
Jajem +828
donderdag 11 april 2019 om 12:13
Iedereen kan het anders interpreteren dus dan kan je verschillende reacties krijgen. Ik bedoelde het sarcastisch.
Vind ik leuk
SKIETE WILLY +1476
donderdag 11 april 2019 om 08:19
Ten Hag heeft zeker laten zien dat hij er verstand van heeft, top gedaan.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5685
donderdag 11 april 2019 om 09:06
De gefrustreerde reacties...bizar.
Vind ik leuk
Heeze +169
donderdag 11 april 2019 om 09:41
Mooie tekst Jajem ❌❌❌
Vind ik leuk
Hupfean +5707
donderdag 11 april 2019 om 10:07
Toch bedankt, maar je hebt t ook voor jezelf gedaan natuurlijk.
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
donderdag 11 april 2019 om 11:56
Ajax redt Nederland opnieuw!
Vind ik leuk
Smithsonian +45243
donderdag 11 april 2019 om 18:18
Dank voor de reactie.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13065
woensdag 17 april 2019 om 00:04
Een neem'n....jajem dus 🥃
Vind ik leuk
Fritzie K. +2231
woensdag 10 april 2019 om 23:04
Niks te danken he!
Vind ik leuk
Rodajc +19364
woensdag 10 april 2019 om 23:08
Waarvoor moet je bedankt worden?
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
woensdag 10 april 2019 om 23:14
Ninder voorrondes EL en CL en de kampioen is weer direct geplaats.
Vind ik leuk
Rodajc +19364
woensdag 10 april 2019 om 23:23
En wtf heeft Fritzie daar aan bijgedragen?
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 02:09
Fritzie wel wat jij niet met je koempelvoetbal.
Alle ballen koempele......
Vind ik leuk
Rodajc +19364
donderdag 11 april 2019 om 06:26
Wat heeft hij dan bijgedragen?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:27
Wat heb jij gedaan dan? Je hebt ze niet een keer toegejuicht in een stadion man
Vind ik leuk
rexxo +16780
woensdag 10 april 2019 om 23:04
Bedankt Ajax !!!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Ajax levert dit jaar wel heel veel punten voor Nederland.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:05]
Vind ik leuk
Fritzie K. +2231
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Als enige bedoel je?
Vind ik leuk
j-roen11 +2500
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Maar wij hadden ook de makkelijke groep ;-)! Trots op deze mannen!
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
woensdag 10 april 2019 om 23:05
100% van de TV gelden nu naar Ajax svp als goedmakertje.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Ajax wederom de redder van het Nederlandse voetbal. Gefeliciteerd mede Ajacieden
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:07
Wanneer is dat eerder gebeurd dan ?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
woensdag 10 april 2019 om 23:08
Zelfs vanavond zo zuur doen..
Vind ik leuk
Biennie +3337
woensdag 10 april 2019 om 23:08
Seizoen waarin ze de EL finale haalde?
Vind ik leuk
Rodajc +19364
woensdag 10 april 2019 om 23:09
Jaren 70 en 90 zo'n beetje. Was er zelf nog niet bij maar heb ik gehoord van de verhalen.
Vind ik leuk
Elohim +1877
woensdag 10 april 2019 om 23:32
80 ook hoor! Alleen de jaren 00 waren slecht gezien wat Ajax normaal laat zien.
Vind ik leuk
Rodajc +19364
woensdag 10 april 2019 om 23:37
Deed PSV toen niks dan?
Vind ik leuk
Elohim +1877
woensdag 10 april 2019 om 23:42
'88 en nee, verder niets.
Net als in '70, '90, '00
Vind ik leuk
Rodajc +19364
donderdag 11 april 2019 om 06:23
1978, 2005?
Vind ik leuk
Elohim +1877
donderdag 11 april 2019 om 07:54
Nou vooruit '78 ook nog, maar we gaan natuurlijk geen halve finales tellen, als we dat doen verbleekt de rest van Nederland echt te veel ten opzichte van Ajax.
Vind ik leuk
Rodajc +19364
donderdag 11 april 2019 om 08:13
Een kwartfinale wordt nu toch ook geteld?
Vind ik leuk
Ove +4212
woensdag 10 april 2019 om 23:12
Hij is in de war met 2002
Vind ik leuk
Degraaf +2798
woensdag 10 april 2019 om 23:15
Regelmatig.
Vind ik leuk
Elohim +1877
woensdag 10 april 2019 om 23:32
Altijd!
Vind ik leuk
Lebowski +709
woensdag 10 april 2019 om 23:35
van 68 tot 73 van 87 tot 93 van 95 tot 97 van 02 tot 05 van 16 tot 18 en in dit jaar. Best vaak wel.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 06:55
"Redders"... serieus ?
Vind ik leuk
Lebowski +709
donderdag 11 april 2019 om 08:36
Ajax red het Nederlandse voetbal al vanaf de jaren '60. Serieus. Zonder Ajax is Nederland alleen bekend van 70 (Fey) 74 78 88 (NL en psv) Meer is het niet.
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 02:10
1971 1972 1973 1995
Vind ik leuk
Lebowski +709
donderdag 11 april 2019 om 08:37
en 87 92. En finales in 69 88 96 17 19.
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 11:48
Dank je Lebowski, geen BIG ?
Ik had voor het gemak voor de eigenwijzen op VP alleen de kampiosnjaren genoemd.
1969 tegen AC Milan in Madrid verloren toch met 4-1 ?
Vind ik leuk
Lebowski +709
donderdag 11 april 2019 om 16:02
Klopt ja, ik heb er alle finales bijgezet. Mis nog Wereldbeker en Europese supercup intertoto. WB 2 keer meegedaan 72 en 95 en beide gewonnen. De rest ben ik vergeten.
Vind ik leuk
Lebowski +709
donderdag 11 april 2019 om 16:05
Big L. indeed. The Dude Abides!
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 21:01
Mooi man.
Vind ik leuk
fr1963 +4714
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Afgelopen decennia ook mede verantwoordelijk voor het zakken naar die 11e plaats hè!
Maar wel erg sterk dit seizoen Europees. Spelen echt goed en aantrekkelijk voetbal. Zelfs voor niet ajacieden leuk om naar te kijken 😁
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:16
Dat is nou eens een terechte opmerking.
Vind ik leuk
Elohim +1877
woensdag 10 april 2019 om 23:33
Ja hoor cijfer jezelf en jouw team maar weg.
Vind ik leuk
Mr bien +8961
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Hoppa Ajax harkt de punten wel binnen waar de andere club het laat afweten
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:24
Zuurpruim!
Vind ik leuk
The Iceman +18172
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Dankjewel KNVB.
Vind ik leuk
Het Brein +4908
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Jeuj, eindelijk elfde! Ajax voor 75% debet aan. Onze dank is groot!
Vind ik leuk
Raziel +146
woensdag 10 april 2019 om 23:24
Precies. Heb geen clubkleuren in Europa. Alles wat Nederlandse clubs daar klaarspelen is super. Trots op Ajax. Bedankt Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Logisch er kan er maar 1 zijn die het doet voor Nederland, ons Ajax Amsterdam...!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Dankjewel Juventus.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
woensdag 10 april 2019 om 23:06
Typisch weer een Bien-reactie..
Vind ik leuk
Degraaf +2798
woensdag 10 april 2019 om 23:06
Triest figuurtje 🤮🤮🤮
Vind ik leuk
Niels92 +39141
woensdag 10 april 2019 om 23:47
Niet op dat wijf ingaan, zonde van de energie :) Lekker nagenieten van Ajax :)
Vind ik leuk
Realist1892 +1626
donderdag 11 april 2019 om 00:53
Waarom een triest Figuur.
Worden (niet Ajacieden) hierop een beetje uitgelokt.
Met Bedankje voor Ajax.
Nou ik zou zeggen vriend dat we 11de staan.
Mede te danken is van Ajax.
Maar jullie vergeten als PSV niet geen punten had behaald in de groepsfase CL.
Dan hadden we nu ook geen 11de gestaan denk daar maar is over na.
Mooie prestatie van Ajax maar een bedankje gaat te ver.
Omdat PSV er ook aan meegewerkt hebt om de broodnodige Punten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 00:54]
Vind ik leuk
Mr bien +8961
woensdag 10 april 2019 om 23:07
Je hoort al op bed te liggen Bientje.
Hoe later het word des te groter je onzin.

PSV 2 schamele puntjes
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:18
Zonder die 2 puntjes was Oostenrijk ons voorgebleven, of niet dan ?
De laatste edities CL vergeten hoe Ajax de punten heeft laten liggen ???
Vind ik leuk
Mr bien +8961
woensdag 10 april 2019 om 23:20
Alsof psv veel punten pakt.
Al jaren niet.
Vorig jaar was een jaar om snel te vergeten. Dat jaar daarvoor Ajax in de el finale en ook de meeste punten gepakt.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:22
Momentopnames zijn supporters goed in, bepaalde periodes aanhalen dat wij -lekker puh- beter zijn dan jullie. Na na na na naaaa.
Kleuterschool.
Vind ik leuk
Mr bien +8961
woensdag 10 april 2019 om 23:25
Zijn feiten. Met een viergever en Hendrix en Schwaabje Europa in dat kan je dat niet serieus nemen.
Je wist van te voren dat die dat niveau niet aan kunnen.
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 02:17
Jullie zijn beter in punten verspelen.
Dank je Inter dank je Kane.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 07:06
Wat is t nou ? Ben je blij dat PSV maar 2 punten heeft gehaald of ben je daar zogenaamd'kwaad' over ? Jij typt ook maar wat jij gaapkut.
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 11:54
TRL,
Met die arrogante praatjes van jullie ben ik zwaar teleurgesteld, kwaad niet want wat kan mij dat PSV nou schelen, in je PSV dat alleen maar 2 puntjes in de poule gehaald heeft en wel eventueel profiteren van de daden van Ajax. SOA-tje.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:56
Eventueel 😋 ???
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 13:02
Wind je toch niet zo op man. ALS Psv kampioen wordt.
Snap je het niet ? Je typt ook maar wat.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 14:04
Jouw smileys werken niet dus 😂
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 14:35
Ik ben te oud en te slim voor die smileys, ik weet niet eens waar ik ze vandaan moet halen.
Vind ik leuk
Elohim +1877
woensdag 10 april 2019 om 23:35
De laatste edities? Toen mochten Feyenoord en psv het laten zien.. vandaar dat we nu zelfs voor de elfde plek moesten strijden!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:12
Hap, slik, weg 😜
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 02:13
Dankjewel Icardie en Kane.
Dat was een makkie voor jullie he ?
Vind ik leuk
De Liefhebber +13065
woensdag 17 april 2019 om 00:08
En die pisnicht van een Ronaldo nog een vieze overtreding op het eind!! Vergane glorie, best sneu!!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20225
woensdag 10 april 2019 om 23:05
België is ook wel stilaan in het vizier zeker?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:06
Dan moeten we de el meer serieus nemen
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:10
Idd, daarom staan Turkije en Belgie nog boven ons, de subtop daar neemt het Europese voetbal tenminste serieus.

Als je dan ziet hoe Feyenoord en AZ het in juli al verneuken...
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Verschil met die landen is dat er ook elk jaar 4 ploegen zijn die een gooi willen doen naar het kampioenschap. Iets wat in Nederland nooit meer en gaat gebeuren.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:16
Wel als ajax en psv meer geld afdragen voor de andere teams

En ik pleit al jaren voor een voorbereidingstoernooi in juli
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:17]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:19
Haha omdat PSV en Ajax zoveel bereikt hebben, moeten ze maar alles delen ? Kom jij uit de Sovjetunie ?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:21
Krijg je een bredere meer interessante competie van. Vergeet niet dat ajax en psv veel meer televisiegelden krijgen dan pak em beet vitesse
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:21]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:23
En terecht.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:26
En door dit soort conclusies staan we onder belgie en oekraine. Geen visie..
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:36
Nee, achterblijvers sterven.
Dat is de natuur. Als die clubs vooruit willen, moeten ze daar hun beleid op bepalen. Het is niet (meer) dat ze voor halveprijzen leeggekocht worden.
(Financiele) ondersteuning is ook geen garantie tot succes en een goed beleid.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:40
Maar wie neemt de plaats in? Helmond sport? Top oss?
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 07:55
Fc Eindhoven, Almere city?
Eerlijk gezegd boeit mij dat niet zo. Ik kijk dan toch liever naar die Europese competitie. Kijk nu ook al niet naar de Keukendivisie.
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 02:20
Tjonge wat was Vitesse goed man.
Dat die geen kandidaat kampioen van de ED is snap ik niet.
Vind ik leuk
Elohim +1877
woensdag 10 april 2019 om 23:39
De televisie gelden brengen echt geen betere teams.
De nummer 1 krijgt max. 10 miljoen, verdeel dat en elke team krijgt wat 6 ton extra?
Dat maakt echt het verschil niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:40]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:42
En denk dan ook aan de 70 mln cl inkomsten..
Vind ik leuk
Elohim +1877
woensdag 10 april 2019 om 23:43
Zonder dat geld haal je de jaren daarop niets meer en zijn we Luxemburg!
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:43]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:08
Rustig aan...

Eerst Turkije en Oekraïne nog.

De toekomst van het Nederlandse voetbal ziet er iig rooskleurig uit, vooral dankzij Ajax!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20225
woensdag 10 april 2019 om 23:10
Ik ken de ranking niet zo goed, excuseert mij 😁
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Ik ken die ranking ook niet helemaal uit mn hoofd maar volgens mij zit er tussen Turkije en NL nog wel een redelijk groot gat en tussen Turkije en België zit ook weer een redelijke afstand volgens mij.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
woensdag 10 april 2019 om 23:24
Turkije zal volgend seizoen met veel geluk te pakken zijn of we komen iig dichtbij als we het goed doen

Alleen dan is er wel meer geeist dan alleen Ajax en PSV. 1 club in de EL moet ook puntje spakken
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:33
Idd, alleen jammer dat het seizoen dat vervalt Oostenrijk daar minder punten dan NL heeft gepakt, daardoor hebben we volgend seizoen weer een inhaalrace, met een Salzburg dat het ongetwijfeld weer goed gaat doen in de EL.

Hierom is het ook van levensbelang dat er volgend seizoen minimaal 1, het liefst 2 of 3 Nederlandse clubs in de EL staan.

Met een Ajax dat dan weer hopelijk gaat vlammen in de CL en PSV dat het dan hopelijk wat beter doet dan dit jaar in de CL en miss is daarom EL voor PSV wel beter, moet het dan te doen zijn om dan alsnog boven Oostenrijk te komen.
Vind ik leuk
Het Brein +4908
woensdag 10 april 2019 om 23:22
Nee, niet bepaald..
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Bedankt ajax (en pec zwolle)
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:06
Graag gedaan rukkers!!
Vind ik leuk
Fissah14 +1382
woensdag 10 april 2019 om 23:06
Ook hierom trots op Ajax, hopelijk de komende jaren ook weer een sterker PSV , AZ en Feyenoord in Europa..
Vind ik leuk
lexy88 +1950
woensdag 10 april 2019 om 23:07
Ik zou weleens een overzichtje willen zien welke ploegen hieraan een goede bijdrage hebben geleverd. Oftewel welk deel is van ajax, ik gok >70% (over de afgelopen 5 seizoenen).
Vind ik leuk
Antonio_4 +2198
donderdag 11 april 2019 om 00:08
2018-2019:
Ajax CL 27.0
PSV Eindhoven CL 8.0
Vitesse Arnhem EL 1.5
AZ Alkmaar EL 1.0
Feyenoord EL 0.5

2017-2018:
Feyenoord CL 6.0
Vitesse Arnhem EL 4.0
FC Utrecht EL 3.5
Ajax EL 1.0
PSV Eindhoven EL 0.0

2016-2017:
Ajax EL 24.0
AZ Alkmaar EL 9.5
PSV Eindhoven CL 6.0
Feyenoord EL 5.0
Heracles Almelo EL 1.0

2015-2016:
PSV Eindhoven CL 18.0
Ajax EL 8.0
AZ Alkmaar EL 6.0
FC Groningen EL 2.0
Go Ahead Eagles EL 0.5
Vitesse Arnhem EL 0.0

2014-2015:
Ajax EL 14.0
Feyenoord EL 10.5
PSV Eindhoven 10.0
FC Twente Enschede EL 1.0
FC Groningen EL 0.5
PEC Zwolle EL 0.5
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 00:10]
Vind ik leuk
Molletje +4088
woensdag 10 april 2019 om 23:07
Jajajaja
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:07
Ajax bedankt hiervoor!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:08
Goed gedaan. Nog een biertje en opweg naar huis.
Vind ik leuk
fr1963 +4714
woensdag 10 april 2019 om 23:09
Ajax bedankt! Nog n puntje erbij volgende week (2-2) en door naar de halve finale. Zou een megastunt zijn. 3-1 lijkt de normale uitslag te worden.
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:10
Laat alle Eredivisie clubs even buigen voor Ajax.

Dankuwel grootheid, wij zijn U dankbaar dat U ons bestaansrecht geeft.
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 02:24
Applaus man.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2320
woensdag 10 april 2019 om 23:10
dankzij AJAX ❌❌❌😁
Vind ik leuk
1+1= +865
woensdag 10 april 2019 om 23:10
En bedankt Ajax
Vind ik leuk
vierde-ster +8819
woensdag 10 april 2019 om 23:10
Goed gedaan mannen👍
Vind ik leuk
Darter 876 +1049
woensdag 10 april 2019 om 23:12
Komend seizoen moeten meer nederlandse ploegen meer punten gaan scoren!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Dit moet natuurlijk wel een cadeautje voor jezelf worden. 😎
Vind ik leuk
Nosje +1617
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Ajax bedankt. Mag PSV volgend seizoen weer Champions league spelen.....
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Maar wel met makkelijke loting, Bayern Benfica Madrid en Juve... die clubs winnen bijna nooit wat
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:19
Get over it
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 02:29
Psvv psv psv psv die clubs winnen jaar in jaar uit veel.
Bedankt psv.
Vind ik leuk
Pietje2015 +18009
woensdag 10 april 2019 om 23:15
Ajax wint de race voor Nederland ten koste van Oostenrijk.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:18
Ajax bedankt! Gewoon weer een goed resultaat neergezet en jullie gaan het in Turijn alsnog klaren.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:19
Geef ook even een update over wat nu de verdeling is voor Nederland Europees gezien
Vind ik leuk
M1GST4R40 +387
woensdag 10 april 2019 om 23:20
Bammmmmm
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:21
Zul je net zien dat de CL winnaar van 19/20 zich niet weet te plaatsen via de competitie hahah
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 april 2019 om 00:24]
Vind ik leuk
Gilze +1324
woensdag 17 april 2019 om 00:15
Als Ajax m wint zijn ze automatisch geplaatst en mag PSV 2 of 3 voorrondes spelen
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 april 2019 om 00:15]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:23
SUPER TROTS OP AJAX!!!!

En op alle supporters die erbij waren.

En op alle supporters die normaal niet voor AJAX zijn maar toch vanavond gesteund hebben.

👊👊👊
Vind ik leuk
Budazonen +475
woensdag 10 april 2019 om 23:25
Kan Ajax niet alleen Europa in. Want nu moet elk punt gedeeld worden door 5. Als Ajax alleen Europa ingaat dan is het delen door 1. Kortom nog meer punten. ;)
Vind ik leuk
tikkietoe +6455
woensdag 10 april 2019 om 23:26
Ik dacht dat Ajax moest winnen voor die belangrijke 11e plek.
Dan is het toch nog een mooi resultaat. Jammer dat Juventus aan een 0-0 genoeg heeft in de return.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:28
Feijenoord dankt Ajax😂😂😂
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:29
Dankjewel Ajax!!!!
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1504
woensdag 10 april 2019 om 23:29
Dankzij ons aller Ajax❌❌❌trots op de boys
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1504
woensdag 10 april 2019 om 23:30
Nu al zin in volgende week ik ben erbij in Turijn ❌❌❌
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:36
Inter en Napoli bedankt.
Vind ik leuk
KoiFreak +284
woensdag 10 april 2019 om 23:40
Ik hoop ooit onze land jaarlijks top 2 directe kunen worden plaatsen
Vind ik leuk
jari11 +5295
woensdag 10 april 2019 om 23:41
Heerlijk, nu uitbouwen en zorgen dat we weer bij de eerste 7 landen kunnen komen. dan moeten psv feyenoord en az ook punten gaan pakken. Trots op vanavond ook al is het een gelijkspel.. wie weet kunnen we gewoon stunten in Torino
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:44
Nou kijken wat dat PSV te janken heeft hierover

Geen dank btw
Vind ik leuk
Bubba +76
woensdag 10 april 2019 om 23:44
Hopelijk dat de ondankbare honden uit Doetinchem mee kijken en realiseren dat een wedstrijd op zondag of vrijdag spelen van ondergeschikt belang is. Laten we nu voor 1 keer misplaatste afgunst opzij schuiven en met z'n alle de schouders er onder zetten om zo'n gunstig mogelijke situatie te creëren voor ons allemaal.

Ieder zelfrespecterende BVO kan prima een wedstrijd van verplaatsen als ze hier weken van te voren melding van krijgen. Niet zeiken, geen rechtszaken aanspannen (Psv kijken jullie ook mee?!) gewoon je voor 1 keer van je sportieve kant laten zien voor het NEDERLANDSE voetbal belang.

Sorry moest er ff uit..
Vind ik leuk
J de Wit +2312
woensdag 10 april 2019 om 23:52
In het belang van het Nederlands voetbal moet iedereen zijn eigen belang even links laten liggen!
Vind ik leuk
Hazelnoot +193
woensdag 10 april 2019 om 23:45
Toch maar goed dat PSV een puntje heeft gepakt, anders had het puntje nu van ajax bar weinig nut gehad. Dank je fans van ajax voor psv weer ter sprake te brengen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:49
Hopen dat volgend seizoen de zwakke broertjes ook eens wat puntjes mee gaan sprokkelen zodat het niet weer op 1 club terecht komt. Maar ja, met een Willem 2 dat komend seizoen mogelijk mee gaat doen voorzie ik al weer een groot probleem.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 09:37]
Vind ik leuk
J de Wit +2312
woensdag 10 april 2019 om 23:51
Ajax Bedankt! Welgemeend!!!!!
Vind ik leuk
Starkoo +675
woensdag 10 april 2019 om 23:52
Ajax zelf de trotse nr 22 van Europa, dus van pot 3 naar 2 misschien zelf pot 1 cl lonkt!
Vind ik leuk
Antonio_4 +2198
woensdag 10 april 2019 om 23:55
Leuk en aardig die reacties hier dat Ajax bedankt moet worden, maar bij de coëfficiëntiepuntjes doen de clubs het over het algemeen met z'n allen.

Anders PSV ook even bedanken voor het seizoen 2015/2016. Mede dankzij die punten mocht Ajax überhaupt meedoen aan de CL als nummer 2 uit de Eredivisie. En bedankt Feyenoord! Hoe belabberd seizoen 2017-2018 ook mocht zijn... Feyenoord haalde toen de meeste puntjes binnen.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 00:01
Voor de ere divisie? Haha.

Jaja.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 00:07
Met dank aan Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 00:16
Daarom worden dus terecht wedstrijden in de eredivisie verzet voor de ploegen die nog actief zijn.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1813
donderdag 11 april 2019 om 01:25
Gaaaaaaap Aub zeg
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 00:46
@Het resultaat is van cruciaal belang voor de Eredivisie. De Eredivisie-kampioen van 2019/2020 mag naar alle waarschijnlijkheid direct de Champions League in, mits de Champions League-winnaar van het seizoen 2018/2019 zich ook via de eigen competitie kwalificeert voor het miljardenbal.@

Dank je Ajax !!!

De Eredivisie.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1813
donderdag 11 april 2019 om 01:24
Nou via een omweg ging het beter met het Ned voetbal 🙈
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 01:24]
Vind ik leuk
Pelemaradona +1813
donderdag 11 april 2019 om 01:32
Goed jaar👍
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 01:35
#stay@afcajax!!!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 01:39
_-_Vind Naaakt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
AFP +3717
donderdag 11 april 2019 om 02:34
Ook op Rottum?
Vind ik leuk
roma1900 +674
donderdag 11 april 2019 om 01:54
Ajax pakt weer alleen de punten
Vind ik leuk
yuuup +11189
donderdag 11 april 2019 om 04:57
Ook een heel klein beetje dankzij PEC, al is het onder protest.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 05:43
Ik snap niet waarom mensen Feyenoord en psv hierbij suggereren ? Snap de haat relaties niet Mhjaa zouwel mij mening zijn , En wat is jullie inbrengst op deze gelijkspel ? “0,0%” , de spelers hebben het gedaan en daarvoor mij dank voor een goede lichting qua spelers
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
donderdag 11 april 2019 om 07:21
Ik hoop dat alle supporters van PEC en De Graafschap nu eens begrijpen wat baas boven baas betekent, of te wel, soms moet je kiezen voor het algemeen belang, een hogere waarde dus.
Voorts moet Gerbrands zich kapot schamen dat hij zo te keer ging mbt het omzetten van bepaalde Ajax wedstrijden en die van PEC met name, de rechter moest er aan te pas komen volgens doorgedraaide Gerbrands......!!
Zie hier wat Ajax heeft gerealiseerd voor andere clubs......
Vind ik leuk
ritje +787
donderdag 11 april 2019 om 07:42
hallo het is weer de zoveelste keer dat het Ajax is die de punten binnenhaald! Ajax kan kapitalen bij schrijven! En in Lampegat? dat is na de ZGN vette jaren? Dit jaar 4X niks Ja $x niks A geen kampioenschap geen beker heel weinig geld gehaald in de CH Leque! Tel daar misschien de fooien voor lozano en Weinberg bij? En daar moeten ze het meedoen! ajax wordt nog sterker en in lampegat zwakker! het gaat op dit forum stil worden met de lampegatters! Ik geef een tip! lekker de ajaxcieden blijven afkraken als arogant? Maar ze winnen wel alles! mvg ritje
Vind ik leuk
Hotboy99 +1240
donderdag 11 april 2019 om 08:55
Is het nog mogelijk om volgend CL seizoen al mee te doen zonder voorrondes?
Of is daar geen mogelijkheid toe? Behalve dan dat Ajax de CL wint want dan spelen ze sowieso CL volgend seizoen?
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:28
Gat maar plek 10 is enorm. Dus idd zal Ajax de CL winnen de enige optie zijn
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 14:55
Waar haal jij die Info vandaan? Ik zie nr.10 niet?
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 15:24
Uefa.com
Vind ik leuk
Speedy +369
donderdag 11 april 2019 om 09:41
En nu willen we de andere clubs niet meer horen klagen over het verschuiven van wedstrijden ten gunste van de Champions League wedstrijden van Ajax
Vind ik leuk
ronnieb +705
donderdag 11 april 2019 om 09:46
Bedankt he Ajax. We (Feyenoord) zullen aan jullie denken als we in 2020 de titel weer pakken haha
Vind ik leuk
Ajacio +20
donderdag 11 april 2019 om 12:06
Maak er maar 2030 van
Vind ik leuk
Nicholas +126
donderdag 11 april 2019 om 12:09
Heren fans uit Rotterdam en Eindhoven we vinden het echt niet erg als jullie van de zomer op het allinclusive resort in Turkije of de camping in Spanje trots vertellen dat jullie uit Nederland komen. Ajax heeft het Nederlandse voetbal weer op de kaart gezet, WERELDWIJD. Iets om als Nederlander vreselijk trots op te zijn!
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 12:11]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 23:18
Gelukkig kan ik mij en mijn gezin iets meer aanbieden dan waar jij naar toe gaat pauper........Forza Groningen............
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 23:18]
Vind ik leuk
Nicholas +126
woensdag 17 april 2019 om 09:38
Hahahaha wie zegt dat ik hier naartoe ga? Nou dan zie ik je deze zomer ook op de Bahamas met je gezin! Fijne vakantie, toch lekker als je dan de provincie uitgaat hè! xx
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 april 2019 om 10:04]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 14:53
En de nummer 10 dan? Hoe ver staat die er vandaan? Slechte berichtgeving, ik had ‘m er bij gezet.....
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 18:10
Mooi
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 23:10
Gefeliciteerd allemaal!!! ❌❌❌
Vind ik leuk
Pelemaradona +1813
dinsdag 16 april 2019 om 23:12
Nu krijg je slim voetbal..
Ajax hoort daarbij💪🏼🥃
Gefeliciteerd😌
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 23:15
Mirakel whahahaha
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 23:16
Nederland zat in de problemen door de wanprestaties van ajaks in de Cl afgelopen 15 jaar..
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20225
dinsdag 16 april 2019 om 23:22
Ajaaaaaaaaaax Amsterdaaaaaam ❌❌❌
Vind ik leuk
Radaje +1671
dinsdag 16 april 2019 om 23:27
Ze pakken Ukraine ook nog zo. Die gaan namelijk veel punten verliezen
Vind ik leuk
Starkoo +675
dinsdag 16 april 2019 om 23:29
En Ajax bij de top 20 op de uefa ranking! En alle haters dit is geen geluk meer Ajax is gewoon terug bij de Europese top!

De trippel is mogelijk CL winnen kan, maar de titel en de beker mag Ajax niet meer weg geven. De rest verdiend het gewoon weg niet meer!

Vind ik leuk
Starkoo +675
dinsdag 16 april 2019 om 23:33
Geweldig heel trotst op Ajax!

Dit kun je geen geluk meer noemen!

Ajax pakt alles in Nederland, PSV kampioen is gewoon niet goed voor de eredivisie!

De beker is ook voor Ajax, Willem 2 in de EL kan nooit goed gaan!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 23:38
Wat zullen de feyenoordfans een gat in de lucht hebben gesprongen, als Ajax de finale wint speelt Feyenoord voorronde champions league
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 00:07
Wauw wat een prestatie! AJAX - Barca gaat de finale worden. Die wedstrijd is meer dan alleen een finale. Cruijff die toe zal kijken van boven op zijn clubs waar hij alles voor over had. Frenkie zijn afscheidswedstrijd en het elegante voetbal domineert de CL!

Owja let op mijn woorden, Nederland gaat ook wereld kampioen worden. Als Frenkie zijn ervaringen heeft op gedaan bik Barca en de Ligt ook naar Barca gaat dan zal dit twee hele belangrijke schakels worden om het WK te winnen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws