Ajax en Barça hebben mondelinge overeenstemming

GERUCHT: Ajax en Barça hebben mondelinge overeenstemming

Gepubliceerd: vrijdag 12 april 2019 om 00:01vr 12-04-2019 om 00:01

FC Barcelona hoeft ondanks de ijzersterke optredens van Matthijs de Ligt met Ajax in de Champions League niet te vrezen dat de verdediger onbetaalbaar wordt. Beide clubs hebben een mondeling akkoord dat de transfersom niet boven de 70 à 75 miljoen euro zal uitkomen. (Mas Que Pelotas)

Dit is een bericht van de LIVE Transfergeruchten-pagina. Je kunt zelf stemmen op de betrouwbaarheid van het bericht!

57% 43%

Plaats een reactie

vrijdag 12 april 2019 om 00:07
Erg jammer dat hij ons aller Ajax gaat verlaten, maar wat ben ik trots op dit elftal. Ons aller Ajax zit diep in mijn hart en Amsterdam natuurlijk ook.
Vind ik leuk
RebelVox +12562
vrijdag 12 april 2019 om 01:12
Geloof hier niks van, Overmars is een prima zakenman, dit zou totaal tegen zijn natuur ingaan.
Als je in UK 100 miljoen pond kan cashen zou 70 miljoen exclusief voor een lachertje zijn.
Dream on zou ik zeggen.
Vind ik leuk
VoorMokum +91
vrijdag 12 april 2019 om 07:33
Je moet je wel bedenken dat De Ligt zelf misschien graag naar Barca wil he. Als De Ligt zegt ik ga niet naar Engeland kunnen ze bieden wat ze willen gaat er niks gebeuren.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:10
De Ligt heeft niets te willen als een Engelse club 45 miljoen meer wil betalen, dan moet Barcelona ook meer betalen. Beurs genoteerd bedrijf met aandeelhouders die nemen geen genoegen met minder dan de werkelijke marktwaarde bovendien moet de RvC akkoord gaan.
Vind ik leuk
Arbee +2613
zaterdag 13 april 2019 om 01:26
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar in de voetballerij is dat nog niet zo makkelijk. Je hebt het hier niet over een voorwerp dat je aan de hoogste bieder verkoopt, maar over een voetballer die ook rechten heeft.
Als De Ligt niet naar Engeland wil, hoeft hij niet te gaan. Zo simpel is het. Voor Ajax blijven dan twee opties over: Akkoord gaan met het lagere bod van de club waar Matthijs wél naar toe wil, of hem aan zijn contract houden. In het eerste geval krijg je nu alsnog die 70 miljoen voor hem, in dat tweede geval is het nog maar de vraag hoeveel je voor hem krijgt. Immers heeft hij volgende zomer weer een jaar minder over op zijn contract, en is het ook nog maar de vraag hoe hij zich dan heeft laten zien. Een vormdip of een gebrek aan een Europees platform om op uit te blinken kunnen zijn marktwaarde fors doen kelderen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 08:12
nou meer Mino Ratiola hoor, als hij ergens anders een paar tientjes kan vangen gaat de Ligt daar heen
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:12
Raiola wil bovenop de transfersom tekengeld en aanbreng geld ontvangen meestal zo'n 20% als hij moet kiezen tussen 14 miljoen of ruim 23 miljoen weet ik wel wat die pizzabakker doet.

Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:06
Precies, ik geloof er ook niets van. 70 miljoen vs.116 miljoen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:24
Zou mij niet eens verbazen als Matthijs nog een jaar bij Ajax blijft.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
zaterdag 13 april 2019 om 09:52
Ik denk dat Overmars een deal heeft om Cillissen voor een zacht prijsje over te nemen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:22
Die overeenkomst bestaat niet, die kan niet bestaan omdat Ajax toestemming nodig heeft van de RvC om spelers te kopen en te verkopen. Als jij spelers hebt waar ze in Engeland een prijskaartje aanhangen van 100 miljoen pond zo'n 116 miljoen euro verkoop jij spelers niet voor 70 miljoen, er is geen club in de wereld die doet.

Barcelona heeft geen geld om de Ligt te kunnen kopen die moeten eerst verkopen om de Ligt te kunnen betalen bovendien hebben ze Frenkie al veel te goedkoop gekregen, City heeft ook geboden op Frenkie en dat bedrag was behoorlijk hoger dan de 86 miljoen die Barcelona betaald.
Vind ik leuk
Arbee +2613
zaterdag 13 april 2019 om 01:27
Wat is je bron van dat bod van City? Ik herinner mij namelijk nog een zeurende Guardiola die zei dat City hem niet kon betalen. Lijkt mij sterk dat ze dan meer dan 86 miljoen geboden zouden hebben
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 11:35
PSG bood ook meer dan 75/86 miljoen maar Frenkie moest en zou naar Barcelona.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 09:44
Raar verhaal
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 10:43
Natuurlijk is sprake van een gentleman agreement maar die kan gerust opzij geschoven worden als Ajax meer dan 75 miljoen euro wenst te ontvangen. Waarom ook niet ?
Vind ik leuk
langeGek +1818
vrijdag 12 april 2019 om 11:13
75 miljoen voor de Ligt is te weinig. Dat snap Marc ook wel. Ik denk dat er een aantal spelers van Barcelona in dat koffertje met geld richting Amsterdam gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 16:24
langeGek je hebt je nickname goed gekozen met je opmerking 75 miljoen voor de Ligt is te weinig of zijn de woorden te weinig een typefoutje en bedoelde je te veel?
Vind ik leuk
langeGek +1818
vrijdag 12 april 2019 om 18:38
Nee
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:29
Wat een onzin hij gaat voor de hoofd prijs weg! Ajax is geen liefdadigheids-insteling.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 17:15
Relativering in de kantlijn: daar ga jij niet over, niemand op dit forum overigens.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws